Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Kommentarer till Vår Bio av CriCri

18 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 07 maj 2019 - 08:20

CriCri
  • CriCri
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Kommentarer till Vår Bio av CriCri

Postad 07 maj 2019 - 08:20

Kofotone
  • Kofotone
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Blir intressant att följa !

Postad 07 maj 2019 - 12:21

Jolt
  • Jolt
  • Beroende

• 1 286 inlägg
  • 0
Mycket prylar man känner igen där men väldigt avundsjuk på rummet ;)
Gillar verkligen att duken nästan täcker framväggen, det ser "rätt" ut helt enkelt

Postad 07 maj 2019 - 12:35

TLA
  • TLA
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Wow vad grymt!!!

Postad 07 maj 2019 - 12:40

DialSquare
  • DialSquare
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
10p ! Läckert

Postad 07 maj 2019 - 12:40

johan b-lund
  • johan b-lund
  • Veteran

• 2 035 inlägg
  • 0

Gillar verkligen att duken nästan täcker framväggen, det ser "rätt" ut helt enkelt

Det gör verkligen väldigt mycket för känslan :)

Postad 07 maj 2019 - 12:53

Jolt
  • Jolt
  • Beroende

• 1 286 inlägg
  • 0

Det gör verkligen väldigt mycket för känslan :)

helt klart, man ser ofta Extrembyggen i stora rum där en 4m bred duk på en 8m vägg ser liten ut, det sabbar proportionerna helt enkelt.

Postad 07 maj 2019 - 13:09

CriCri
  • CriCri
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Mycket prylar man känner igen där men väldigt avundsjuk på rummet ;)

Kul att du gillar det! Var orolig att duken skulle vara för stor för rummet och sittavståndet. Men direct när vi satte igång första filmen så kändes det helt "rätt" :)

Wow vad grymt!!!

Tackar :)

10p ! Läckert

Tackar ödmjukast :)

Postad 07 maj 2019 - 13:16

Jolt
  • Jolt
  • Beroende

• 1 286 inlägg
  • 0

Jag kör själv Procella högtalare och slutsteg. . började också med P6 o förberedde vägen för P610 som jag senare köpte. . så rätt tänkt av dig där

Postad 07 maj 2019 - 13:27

CriCri
  • CriCri
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Jag kör själv Procella högtalare och slutsteg. . började också med P6 o förberedde vägen för P610 som jag senare köpte. . så rätt tänkt av dig där

Vi har lagt en del pengar på själva rummet med bl.a ljudbehandlingen så P610 kändes som en bra sak att avvakta med ett tag. Även projektor valde vi att dra in på mot ursprungstanken. Med det sagt är vi supernöjda idag med såväl bild som ljud. Men kul att det går att få ännu batter :)

Postad 07 maj 2019 - 13:37

Jolt
  • Jolt
  • Beroende

• 1 286 inlägg
  • 0

P6 /P15 kombon är extremt bra när man fått ställt in det rätt. . .men det är bra att det är relativt lätt att ta steget till P610 utan att behöva sälja av massa prylar.

Jag gick samma väg. . först P6 sen P610. . enklare proj. .4K Proj 

Postad 07 maj 2019 - 18:11

Wheelie1
  • Wheelie1
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Delar också ut 10p!

Hur mycket "tomgångsbrus" har ni i era P15? Har själv två stycken P15-amp som brusar lite väl mycket tycker jag därav frågan. Mina kanske behöver en översyn.

Postad 07 maj 2019 - 20:16

Thomas_S
  • Thomas_S
  • Swiftly AB

• 74 inlägg
  • 0
Otroligt snyggt och välbyggt! Är soffitlådorna längs taket målade eller klädda med tyg? Ser väldigt matta och fina ut.

Postad 08 maj 2019 - 07:46

CriCri
  • CriCri
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Delar också ut 10p!

Hur mycket "tomgångsbrus" har ni i era P15? Har själv två stycken P15-amp som brusar lite väl mycket tycker jag därav frågan. Mina kanske behöver en översyn.

Tusen tack för det :)

Mina P15 är passive och drivs med Procellas egna slutsteg så jag har inget "tomgångsbrus" från basarna men slutsteget låter lite. Har steget utanför rummet så det stör inte. Om det nu är steget som du hör...

Otroligt snyggt och välbyggt! Är soffitlådorna längs taket målade eller klädda med tyg? Ser väldigt matta och fina ut.

Tack Thomas! Lådorna är målade. Det är samma svarta färg som hela rummet är målat med. Det är en matt takfärg vilket gör att den är lite känslig om man fingrar på den. Testade lite olika färger men tyckte denna blev "bäst", äter ljus så in i.

Postad 10 maj 2019 - 18:17

MikaelJ
  • MikaelJ
  • Forumräv

• 752 inlägg
  • 0
Riktigt forum, avis men inte missunnsam, vill ha. Fint bygge med riktigt fina högtalare👌 Toppen

Postad 13 maj 2019 - 08:07

CriCri
  • CriCri
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Riktigt forum, avis men inte missunnsam, vill ha. Fint bygge med riktigt fina högtalare Toppen

Tackar! Det värmer :)

Postad 06 juni 2019 - 12:37

Thompi9
  • Thompi9
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
kul kan någon skänka ett hus åt mig för jag har allt som krävs för att skapa min hemmabio men inget att ställa det i haha

Postad 07 juni 2019 - 10:01

Hellpe
  • Hellpe
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Mycket fint bygge, kul att följa! Men hur låter det då, är du nöjd? Mvh Peter

Postad 10 juni 2019 - 09:58

CriCri
  • CriCri
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Mycket fint bygge, kul att följa! Men hur låter det då, är du nöjd? Mvh Peter

Kul att du gillade det :)

I skrivandets stund så har vi kört systemet i drygt 200h. Det har varit kalibrerat några gånger samt bytt ut slutsteget till basarna till ett större. Efter senaste kalibreringen så låter det fantastiskt bra. Vi väntar fortfarande på väggdiffusioner och ytterligare kalibrering efter det. Svårt att förstå att det kan bli bättre men det går tydligen. Men den professionella kalibreringen som gjorts har haft enormt stor betydelse, som natt och dag. 

Kort och gott supernöjda med resultatet så långt!

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

Prisjakt © 2000 - 2019 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.