Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Bra importpris på Monitor Audio RX6 AV12

210 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Monitor Audio Silver RX1 (Surroundhögtalare) 5 9,23 (21) Inga priser
Monitor Audio Silver RX6 (Golvhögtalare) 9 9,35 (45) Inga priser
Monitor Audio Silver RX8 (Golvhögtalare) 6 9,38 (51) Inga priser
Monitor Audio Silver RX-FX (Surroundhögtalare) 5 9 (20) Inga priser
Monitor Audio Silver RX Centre (Centerhögtalare) 4 9,36 (38) Inga priser
Monitor Audio Silver RX W12 (Subwoofers) 4 (0) Inga priser
50 relaterade trådar
Köpråd - Högtalare för stereo 5-15000 (439 inlägg) 19 dagar sedan
Köpråd högtalare med varmt ljud (131 inlägg) 4 år sedan
Monitor Audio Klubben (150 inlägg) 6 år sedan
Någon som hört Dynavoice Thunder T-12 än? (92 inlägg) 8 år sedan
Vilken stativare ska man välja? (8 inlägg) 8 år sedan
Heos Link + förstärkare (0 inlägg) 8 år sedan
Canton Chrono 609 DC vs Monitor Audio RX8 (5 inlägg) 9 år sedan
Marantz AV8801 + MM8077 underkill för Monitor Audio Gold? (7 inlägg) 9 år sedan
Golvhögtalare ~12 tkr (41 inlägg) 9 år sedan
Bästa golvhögtalarna till Harman Kardon AVR 365. (19 inlägg) 9 år sedan
Monitor Audio rx 6 och rx 8 (978 inlägg) 9 år sedan
bra stativhögtalare under 5000kr.. höjt budgeten till 7000kr (73 inlägg) 9 år sedan
Monitor Audio Silver 8 med Pioneer SC-LX57 (4 inlägg) 9 år sedan
Monitor Audio Bronze BX5 vs. BX6 (3 inlägg) 10 år sedan
Klipsch Reference RF-82 II vs. Monitor Audio Silver RX8 (10 inlägg) 10 år sedan
Köpråd ett par stativhögtalare - förslagsvis B&W, Canton eller Monitor (15 inlägg) 10 år sedan
Köpråd i sista minuten... Golvhögtalare runt ~9000 kr (15 inlägg) 10 år sedan
Hjälp med val av förstärkare (3 inlägg) 10 år sedan
Monitor Audio SoundFrame vs "konventionella" högtalare (köpråd ~30k (4 inlägg) 10 år sedan
Byte till stativare! (18 inlägg) 10 år sedan
Bulten på RX-FX (2 inlägg) 10 år sedan
Vanlig delningsfrekvens på surroundhögtalare, Monitor Audio RXFX (19 inlägg) 10 år sedan
Köpråd-Monitor audio rx 1 VS Libratone lounge (4 inlägg) 11 år sedan
skumgummi åkte in i högtalaren (15 inlägg) 11 år sedan
Audiovector ki3 super vs Monitor Audio rx6 (17 inlägg) 11 år sedan
Monitor Audio RX6 Drivs med ex. DENON AVR-2807 passar? (2 inlägg) 11 år sedan
Slutsteg till Monitor Audio RX8 (18 inlägg) 11 år sedan
Ang placering av två par MA RXFX (3 inlägg) 11 år sedan
Funderingar på att uppgradera systemet! (12 inlägg) 11 år sedan
Bi-amping, marantz SR 6004 blir det bra? Erfarenhet av andra förstärkare oc (111 inlägg) 11 år sedan
Bästa högtalare till onkyo 809 max 10000:- (9 inlägg) 11 år sedan
Har beslutsångest deluxe canton,monitor några mer?? (10 inlägg) 12 år sedan
Monitor audio Rx1 eller B&W Cm1 (34 inlägg) 12 år sedan
Monitor Audio RX paket, OK? (19 inlägg) 12 år sedan
Yamaha RX-667, vilka högtalare utan att behöva köpa ny stärkare? (29 inlägg) 12 år sedan
KEF vs Monitor Audio (10 inlägg) 12 år sedan
Monitor Audio Silver RX6 eller RX8? (6 inlägg) 13 år sedan
Acoustic Energy AE1 MkIII (7 inlägg) 13 år sedan
Nyköp av högtalare. till musik och hemmabio ( låta bra och se bra ut) (40 inlägg) 13 år sedan
Efter B&W 603 S3? (108 inlägg) 13 år sedan
Vilken center passar till Monitor Audio RS1 (8 inlägg) 13 år sedan
stativare till rotel-ra06 (14 inlägg) 14 år sedan
B&W eller XTZ köpråd (97 inlägg) 14 år sedan
Tips på Pianolackade stativare, Ca 5k (23 inlägg) 14 år sedan
Bi eller Di poler som fungerar bra som bakhögtalare (12 inlägg) 14 år sedan
Stativare till en Marantz M-CR502 (8 inlägg) 14 år sedan
Åsikter om MA RX1? (6 inlägg) 14 år sedan
Monitor Audio RX1 och RX2. Någon som provlyssnat? (10 inlägg) 14 år sedan
Monitor audio RX & GS (28 inlägg) 14 år sedan
börjar bli sugen på nya fronthögtalare (3 inlägg) 14 år sedan

#1

Postad 12 december 2009 - 10:05

LFN
  • LFN
  • Användare

  • 202 inlägg
  • 0
Från Storbritannien med frakt till Sverige inkluderad så sparar man nästan 5000 kronor på att köpa Monitor Audios 5.1 högtalarpaket RX6 AV12 här: www.electrical-shopping.com jämfört med billigaste priset här på Prisjakt.

Om man mailar företaget så räknar dom på bättre priser än vad som anges på hemsidan. Dessutom så har dom sålt av dessa paket till svenska kunder redan så jag är lite nyfiken om det finns någon här på forumet som har gjort affär med dom & kan berätta om allt gick bra med frakt osv innan man slår till.

Vad man behöver köpa till är en svensk nätkabel till RXW12 subben, sen är det bara att köra.

Postad bild

#2

Postad 12 december 2009 - 15:28

Fredde321
  • Fredde321
  • Användare

  • 249 inlägg
  • 0
enligt hemsidan verkar det mesta säljas styck...då blir inte allt så billigt...men ska dra ett mail och kolla och se vad man får för pris per par..

vad fick du för pris?

#3

Postad 12 december 2009 - 15:38

LFN
  • LFN
  • Användare

  • 202 inlägg
  • 0

enligt hemsidan verkar det mesta säljas styck...då blir inte allt så billigt...men ska dra ett mail och kolla och se vad man får för pris per par..

vad fick du för pris?


1 pair RX6
1 pair RXFX
1x RXLCR
1x RXW12
DELIVERY
= £1775.79
= 21210:- (färg: Black Oak)

#4

Postad 13 december 2009 - 22:09

egoBen
  • egoBen
  • Lärjunge

  • 445 inlägg
  • 0
Hur mycket är frakten på ungefär?

#5

Postad 13 december 2009 - 22:36

LFN
  • LFN
  • Användare

  • 202 inlägg
  • 0

Hur mycket är frakten på ungefär?


£160 - Riktigt lågt för att vara frakt från GB. Ingår i paketpriset ovan.

#6

Postad 14 december 2009 - 12:48

Banme
  • Banme
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Det låter ju jävligt prisvärt, med tanke på att jag betalade 6000kr för RX-1orna bara. :wacko:

#7

Postad 14 december 2009 - 20:07

handsomedevil
  • handsomedevil
  • Amatör

  • 89 inlägg
  • 0
moms?

#8

Postad 14 december 2009 - 21:22

LFN
  • LFN
  • Användare

  • 202 inlägg
  • 0

moms?


Det är i alla fall det pris man betalar, då är det väl med moms? EU land ger ju inga extra avgifter.

#9

Postad 17 december 2009 - 19:15

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

  • 1 524 inlägg
  • 0
JAg anser väl att det är ett bra pris. Men tänk efter också. Just högtalare är ganska tunga saker.. Vad gör du om det är nåt fel på dem när du får dem? Skicka tillbaka kostar en förmögenhet. Hur man kan nyttja garanti direkt mot MA i sverig vet jag inte...... Elelr att det är transportskada. Jag handlar skitmycket på nätet utomlands, men drar öronen åt mig när det är tyngre saker....
Har råkat ut för felleverans mm av lite större grejor. Och en sak som vägde mindre än en Rx6 högtalare kostade runt 1000 lappen att frakta,,,,,

hur ligger övriga priser i England? Är det inte lite väl billigt? kanske de är mycket billigare än övriga butiker i england och då hade jag definitivt inte beställt.

Redigerat av Bulldog76, 17 december 2009 - 19:17.


#10

Postad 17 december 2009 - 20:20

LFN
  • LFN
  • Användare

  • 202 inlägg
  • 0

JAg anser väl att det är ett bra pris. Men tänk efter också. Just högtalare är ganska tunga saker.. Vad gör du om det är nåt fel på dem när du får dem? Skicka tillbaka kostar en förmögenhet. Hur man kan nyttja garanti direkt mot MA i sverig vet jag inte...... Elelr att det är transportskada. Jag handlar skitmycket på nätet utomlands, men drar öronen åt mig när det är tyngre saker....
Har råkat ut för felleverans mm av lite större grejor. Och en sak som vägde mindre än en Rx6 högtalare kostade runt 1000 lappen att frakta,,,,,

hur ligger övriga priser i England? Är det inte lite väl billigt? kanske de är mycket billigare än övriga butiker i england och då hade jag definitivt inte beställt.


Det är ju själva idén med att importera...just att handla billigt. Om man är ute efter säkerhet och funderar på garantiåtaganden då ska man betala mer för detta och handla på hemmaplan, inte så konstigt. Naturligtvis förutsätter jag att varorna är transportförsäkrade, handlar man för över 20 tusen så bör detta ingå. Då står man väl ändå som slutkund säker att inte behöva betala ev returfrakter/utbyten?

Självklart slår jag inte till förrän man har bekräftat att varorna är transportförsökrade. Just nu så väntar man på en inleverans från MA. Jag kommer att ställa frågan till dom när dom är leveransklara.

EDC Direct är en stor återförsäljare, läs lite på AV forum så kan man snabbt bilda sig en uppfattning om att dom är seriösa att ha & göra med. Länk: www.avforums.com

Redigerat av LFN, 17 december 2009 - 20:21.


#11

Postad 17 december 2009 - 22:29

Unregistereda73534df
  • Unregistereda73534df
  • Forumräv

  • 831 inlägg
  • 0

= £1775.79
= 21210:- (färg: Black Oak)


£1775.79 är 20439 SEK ;)

Redigerat av Unregistereda73534df, 17 december 2009 - 22:29.


#12

Postad 17 december 2009 - 23:06

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

  • 1 524 inlägg
  • 0

Det är ju själva idén med att importera...just att handla billigt. Om man är ute efter säkerhet och funderar på garantiåtaganden då ska man betala mer för detta och handla på hemmaplan, inte så konstigt. Naturligtvis förutsätter jag att varorna är transportförsäkrade, handlar man för över 20 tusen så bör detta ingå. Då står man väl ändå som slutkund säker att inte behöva betala ev returfrakter/utbyten?

Självklart slår jag inte till förrän man har bekräftat att varorna är transportförsökrade. Just nu så väntar man på en inleverans från MA. Jag kommer att ställa frågan till dom när dom är leveransklara.

EDC Direct är en stor återförsäljare, läs lite på AV forum så kan man snabbt bilda sig en uppfattning om att dom är seriösa att ha & göra med. Länk: www.avforums.com


perfekt. bara att köra då då.

Bra rabatt det tycks ha blivit. ett snabbt hopplock av varorna på det stället gör 2294 för icke hig gloss färg utan frakt...

var väl synd att man själv inte tänkte på att. fast jag hade ju också osäkerhet på vad man skulle välja. så jag lånade hem och lyssnade.. visst fick man rabat, men inte så bra pris...
de e bara o köp... helst två paket och sälj det ena. ;)

Redigerat av Bulldog76, 17 december 2009 - 23:17.


#13

Postad 18 december 2009 - 18:48

Unregistered9b54f378
  • Unregistered9b54f378
  • Forumräv

  • 721 inlägg
  • 0
Plasma, LCD TVs och högtalare drar jag mig lite för. Förstärkare, CD, osv är lugnt (helst från Tyskland, som ofta har väldigt bra service).

Som nämnts är det transportskador (tjafs med speditörer, försäkringar osv) och garantiärenden som känns träligt med stora prylar. Men vissa kan ju ha EU garanti, och funkar det ju bättre :)

#14

Postad 19 december 2009 - 16:28

LFN
  • LFN
  • Användare

  • 202 inlägg
  • 0

JAg anser väl att det är ett bra pris. Men tänk efter också. Just högtalare är ganska tunga saker.. Vad gör du om det är nåt fel på dem när du får dem? Skicka tillbaka kostar en förmögenhet. Hur man kan nyttja garanti direkt mot MA i sverig vet jag inte...... Elelr att det är transportskada. Jag handlar skitmycket på nätet utomlands, men drar öronen åt mig när det är tyngre saker....
Har råkat ut för felleverans mm av lite större grejor. Och en sak som vägde mindre än en Rx6 högtalare kostade runt 1000 lappen att frakta,,,,,


Svar drån EDC gällande frakt & försäkring: We use a company called Broben to ship to Sweden, and they cover every consignment for up to £5,000 as standard. We recently sent a similar package to Sweden and it arrived safely and on time.

#15

Postad 21 februari 2010 - 13:09

Soulforged
  • Soulforged
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Hejsan! Då den här tråden sparade mig ganska så exakt 7500 kronor så kände jag att det kunde vara på sin plats att dela med mig av mina erfarenheter. Jag slog till på paketet som har diskuterats i tråden, fast i vit pianolack. Dealen jag fick var följande:

Order: Monitor Audio Speakers - Gloss White Finish
1 Pair RX6 @ £720
1 x RXW12 @ £720
1 Pair RXFX @ £384
1 x RXLCR @ £300
Shipping/Carriage £210

= £2334.00


Med växlings- och banköverföringsavgifter slutade det hela på 26999 kr för min del. Den bästa dealen jag har sett på nätet Sverige är på 34500, viket jag även fick från Sandby ljud, även om de inte har paketpriset på hemsidan.

Bortsett från att jag fick vänta rätt länge så förlöpte det hela utan problem. Det tog över tre veckor innan shoppen fick in alla högtalarna från Monitor Audio och därefter var leveranstiden till mig lite drygt en vecka. Det enda som var lite struligt var att det svenska åkeriet som skötte slutleveransen hem till mig inte hade fått mitt telefonnummer. Tanken var att de skulle ringa mig i förväg och avtala tid, men så skedde inte. Chauffören lyckades hitta mitt mobilnummer med hjälp av min adress och eniro och ringde mig när han stod utanför min dörr. Jag har inte långt hem från jobbet så det var inga problem. Detta var i fredags och jag kan bara konstatera att jag är hur nöjd som helst med dessa högtalare :)

#16

Postad 21 februari 2010 - 13:30

LFN
  • LFN
  • Användare

  • 202 inlägg
  • 0
Kul att du kom fram här på forumet... :)
Jag har i veckan beställt ett RS6-AV12 paket i Black Oak och i mailkonversationen med Carl på EDC så pratade han om att en till kund från Sverige har köpt ett liknande paket.

Så i förra veckan så tog jag mod till mig och beställde RS6 AV12 i Black Oak, utlovad leverans ca 2 veckor från MA till EDC och sedan 1 vecka till mig från EDC. Smidig banköverföring med BIC/IBAN nummer.

Mitt enda trassel hittils var att flera av mina mail (Gmail) gick till deras spam mapp och därför så var det ibland långsamma svar över mailen.

Vad gäller telefonaviseringen så har dom kanske lärt sig läxan för när paketet ankommit till EDC så skulle jag få ett till mail där jag skulle komplettera med telefonnummer för leveransavisering.

Uppdaterar löpande om hur mitt ärende går, min offert såg ut så här innan årsskiftet:
1 pair RX6 - £528.51
1 pair RXFX - £281.88
1x RXLCR - £211.40
1x RXW12 - £594
+DELIVERY - £160
Total price £1775.79
Tyvärr så gjorde jag inte affären förrän efter årsskiftwt och naturligtvis hade man höjt momsen i Storbritannien från 15% till 17.5% så totalsumman blev istället £1814.40 och i svenska pengar 20754:- En besparing på 9236:- mot tex nätbutiken (Ljudshopen) i Sverige!!!

Soulforged - Fick du köpa en svensk strömsladd till subben RSW12?
Vilket svensk fraktbolag var det som leverarade till din dörr?

EDIT: Har ändrat jämförelsen till rätt paket hos Ljudshopen och sparar alltså 9236:- på RX6 AV12, enastående!

Redigerat av LFN, 21 februari 2010 - 18:50.


#17

Postad 21 februari 2010 - 14:07

Soulforged
  • Soulforged
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Ja jag hade också ett mail som kom fram väldigt sent. Jag ringde dem ett par gånger under resans gång också, det funkade väldigt bra, de visste vad det handlade om direkt.

Tror jag kanske hade lite tur med den där prishöjningen, jag fick mitt erbjudande via mail den 30:e december och såg på hemsidan att priserna höjdes vid årsskiftet. Men när jag bestämde mig (ett par dagar senare) så var det i alla fall fortfarande det pris som jag hade fått som gällde. Eller också var mitt erbjudande helt enkelt baserat på de nya priserna, jag är nöjd med det hur som helst :)

Strömsladden som följde med var för engelska uttag ja, men jag har ett gäng gamla strömsladdar liggandes från kasserade datorer och bildskärmar så det var inga problem.

Åkeriet heter Ekdahls Åkeri. De tycks vara baserade i Skåne liksom jag själv, så bor du uppåt landet så blir det kanske några andra.

#18

Postad 21 februari 2010 - 16:03

LFN
  • LFN
  • Användare

  • 202 inlägg
  • 0

Åkeriet heter Ekdahls Åkeri. De tycks vara baserade i Skåne liksom jag själv, så bor du uppåt landet så blir det kanske några andra.


Okej, tänkte mer på om åkeriet var ansluten till DHL, Schenker eller något liknande bolag?

#19

Postad 21 februari 2010 - 16:57

Soulforged
  • Soulforged
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Nej, inte vad jag vet. Budfirmorna har väl sina egna bilar? DHL vet jag har det i alla fall. Jag vet inte alls hur vanligt det är att åkerier av den här typen gör hemleveranser till privatpersoner, jag fick i alla inte intrycket av chauffören att det är vad han sysslar med i vanliga fall.

#20

Postad 21 februari 2010 - 17:21

Soulforged
  • Soulforged
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Jag kollade lite snabbt på ordersedlarna nu. På packsedeln från EDC står det "Please send out via Broben", vilket stämmer med vilka de sa skulle hantera transporten. Och körningen från Malmö hem till mig är tydligen gjord på uppdrag av "Kuehne + Nagel", de verkar vara ett rätt stort logistikföretag. Så minst tre transportföretag har varit inblandade, kanske fler :(

#21

Postad 21 februari 2010 - 18:04

LFN
  • LFN
  • Användare

  • 202 inlägg
  • 0
Bara dom är rädd om godset så är det ju bra. Inga emballageskador då på dina lådor? Låg dom plastade på helpall eller halvpall?

#22

Postad 21 februari 2010 - 18:43

altair4
  • altair4
  • Veteran

  • 1 621 inlägg
  • 0
Lät riktigt intressant det här paketet. Har egentligen inte råd, men kunde inte låta bli att maila och göra en prisförfrågan i alla fall. Sen kostar motsvarande paket ca 30k i Sverige, inte det som var länkat för 26k det är med satelliter istället för golvhögtalare.

Blir det så mycket bättre i filmer med bi/dipolära högtalare? Annars känns det kanske bättre med RX1 istället som funkar ifall man vill köra 5ch musik.

#23

Postad 21 februari 2010 - 18:51

LFN
  • LFN
  • Användare

  • 202 inlägg
  • 0

Lät riktigt intressant det här paketet. Har egentligen inte råd, men kunde inte låta bli att maila och göra en prisförfrågan i alla fall. Sen kostar motsvarande paket ca 30k i Sverige, inte det som var länkat för 26k det är med satelliter istället för golvhögtalare.


Har ändrat jämförelsen i mitt inlägg till rätt paket hos Ljudshopen och besparingen blev nu 9236:- :(

#24

Postad 21 februari 2010 - 19:17

Jörgen A.
  • Jörgen A.
  • Lärjunge

  • 471 inlägg
  • 0
Roligt att ni hittat en bra sätt att köpa fina grejer till bra priser genom direktimport.
Att på gammeldags vis åka till handlaren, plocka ihop ett pkt, och sen komma överens om ett pris är dock underskattat.
Jag gjorde detta, och tog hem Rx8, Rxlcr & Rxfx för 22k. Sparade alltså en rejäl hacka, och fick hem grejerna direkt....
( känns ibland skönt att gynna den lokale handlaren, man vill ju inte att han ska försvinna för att man åker dit och kollar, för att sen beställa på nätet - bättre att ge honom en chans att matcha priserna man hittat hos nätbutikerna)

#25

Postad 21 februari 2010 - 19:26

LFN
  • LFN
  • Användare

  • 202 inlägg
  • 0
Jag kan absolut hålla med dej i ditt resonemang om att gynna lokala handlare. Men när skillanderna börjar handla om nästan 5 siffrigt belopp så är valet lätt.

Om du skulle valt till subben RXW12 oxå så skulle du säkert fått slanta upp ytterligare runt 11000:- (billigast på Pricerunner). Den ingår i "importpaketet".

#26

Postad 21 februari 2010 - 19:53

Jörgen A.
  • Jörgen A.
  • Lärjunge

  • 471 inlägg
  • 0
[quote name='LFN' date='Feb 21 2010, 19:26 ' post='2798283']
Jag kan absolut hålla med dej i ditt resonemang om att gynna lokala handlare. Men när skillanderna börjar handla om nästan 5 siffrigt belopp så är valet lätt.

Om du skulle valt till subben RXW12 oxå så skulle du säkert fått slanta upp ytterligare runt 11000:- (billigast på Pricerunner). Den ingår i "importpaketet".
[/quote
-nix, min pkt rabatt låg runt 15%, så om ja valt sub. (RXW 12) hae den kostad mig lite över 9000:- dvs komplett Rx pkt med rx8 för ca 31000:-
Gäller bara att vara trevlig, påläst, och inte på förhand kräva att få rabatter, bättre att informera om att man tänker köpa flera grejer, kanske till och med dela upp dem under flera månader, och nyttja sin personliga rabatt hela vägen...

#27

Postad 21 februari 2010 - 20:43

altair4
  • altair4
  • Veteran

  • 1 621 inlägg
  • 0
Jag tycker det är bra att det finns lokala butiker, men att de utskrivna priserna är förhandlingsbara gillar jag inte, det visar ju på att det är fel priser redan från början. Är ju som med Hifiklubben, de kan hålla vilka marginaler de vill då de är ensamma på en hel del märken. Nej jag litar inte det minsta på priser i sådana här butiker och kan därför inte känna mig trygg att handla där heller. Man besöker en butik, prutar lite och känner sig nöjd, sen kommer man hem och kollar vad sakerna egentligen kostar och känner sig grundlurad. Paketpriser är ju helt okej att ge lite rabatt, men ska inte vara någon enorm skillnad.

Redigerat av altair4, 21 februari 2010 - 20:46.


#28

Postad 21 februari 2010 - 20:51

Soulforged
  • Soulforged
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0

Bara dom är rädd om godset så är det ju bra. Inga emballageskador då på dina lådor? Låg dom plastade på helpall eller halvpall?

De låg plastade på helpall, hade säkerligen legat så hela resan. Vill inte skrämma dig nu, men i ärlighetens namn så hade lådorna ett par hål i sig. Med lite otur hade det kunnat nå hela vägen in och repat högtalarna men det klarade sig, vilket jag är tacksam för. Jag är dock övertygad om att det inte hade varit några problem eller kostat mig något att skicka tillbaka och få det utbytt, hade bara fått vänta ett par veckor till vilket hade varit irriterande.

Jag hade också lite dåligt samvete för att jag inte gynnade de lokala handlarna. Jag var och provlyssnade hos Sandby ljud, en jättetrevlig butik med hjälpsam säljare som man gärna skulle vilja gynna. Hade det rört sig om ett par tusenlappar hade jag nog köpt där istället, men nu blev det bara för stor prisskillnad för att det skulle vara aktuellt.

#29

Postad 21 februari 2010 - 21:03

Soulforged
  • Soulforged
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0

Blir det så mycket bättre i filmer med bi/dipolära högtalare? Annars känns det kanske bättre med RX1 istället som funkar ifall man vill köra 5ch musik.

Jag misstänker att skillnaden är överdriven, tycker att rx-fx låter som vanliga högtalare och tycker att de funkar jättebra till 5-kanal. Jämför dem mot varandra i butik om du har möjlighet. Annars är mitt råd att helt enkelt ta fx om du vill ha vägghögtalare och rx1 om du vill ha stativare.

#30

Postad 21 februari 2010 - 21:21

Jörgen A.
  • Jörgen A.
  • Lärjunge

  • 471 inlägg
  • 0

Jag tycker det är bra att det finns lokala butiker, men att de utskrivna priserna är förhandlingsbara gillar jag inte, det visar ju på att det är fel priser redan från början. Är ju som med Hifiklubben, de kan hålla vilka marginaler de vill då de är ensamma på en hel del märken. Nej jag litar inte det minsta på priser i sådana här butiker och kan därför inte känna mig trygg att handla där heller. Man besöker en butik, prutar lite och känner sig nöjd, sen kommer man hem och kollar vad sakerna egentligen kostar och känner sig grundlurad. Paketpriser är ju helt okej att ge lite rabatt, men ska inte vara någon enorm skillnad.

Att köpslå en väl en av världens äldsta sätt att göra affär på. Alla butiker har riktpriser, sen är det upp till va roch en butiksansvarig att tänja på dem.
Nu är det ju så att general-agenterna för olika märken försöker få alla butiker att ta ut samma pris, men som tur är, finns det butiker som fattat att det är bättre att minska på vinstmarginalen och sälja mera, än att följa riktprisen slaviskt, och skrämma bort köparna - som då såklart beställer på nätet istället.
Jag håller med om att Hifiklubben missbrukar sin situation, förr var deras styrka att de hade ggrymt prisvärda alternativ till de märken som då redan fanns, och var inarbetade på Svenska marknaden, men nu när de arbetet in sina märken är läget annorlunda.
Priser skall du såklart kolla upp innan du besöker butik, så slipper du pruta lite, för att sen känna dej lurad.

#31

Postad 23 februari 2010 - 21:45

altair4
  • altair4
  • Veteran

  • 1 621 inlägg
  • 0
Hur länge fick ni vänta på prisförfrågan? Har fortfarande inte fått svar av dem.

#32

Postad 24 februari 2010 - 00:10

LFN
  • LFN
  • Användare

  • 202 inlägg
  • 0

Hur länge fick ni vänta på prisförfrågan? Har fortfarande inte fått svar av dem.


4-5 dagar tog det vid första kontakten. Sedan strulade nåt så mina mail hamnade i deras spam filter. Du kan testa att köra frågorna på kontaktformuläret på deras hemsida. Då verkade det funka med kommunikationen.

#33

Postad 24 februari 2010 - 10:38

Unregistered35329230
  • Unregistered35329230
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Hej,

Är ny på forumet när det gäller egna inlägg, har dock läst mycket på det de senaste åren...

Tänkte att jag skulle ge min bild utav EDC som butik nu när jag har något att tillföra. Fick precis hem ett paket från dem bestående utav följande: 2x rxfx, 1x rx center, 1par rx6 och 2x rx w12, alla i vit hög glans (riktigt snyggt!) Nypris Sverige är väl i runda slängar 60k, fick ge 35 (köpte väl i fel läge, pundet stack iväg till 11.75 lagom till betalningen). Så köper man nu så går dt ju att spara en 1500-2000sek till :) ...

Tycker servicen från EDC har varit suverän, i början tog det lite tid innan de svarade men sen när man var igång så var det snabba svar! Pruta med dem gick alldeles utmärkt! De prutade visserligen rätt duktigt med sig själva när jag bad om ett paketpris ;)

Sen känns det ju lite främmande att sätta över 35000 på ett konto hos en butik som man inte känner till sådär bra.

Allt gick dock enligt planerna förutom att fraktbolaget inte ringde innan leverans, EDC skulle ta upp det med dom, de var inte imponerade så det känns som om de tog min "kritik" på allvar! Leverans från beställningstillfället drog ut en del på tiden. Det tog knappt en månad från att betalningen var gjord fram tills att högtalarna leverades hemma hos mig.

Alla paket såg välbehållna ut, jag har bara plockat upp centern ännu men den ser ju kanonfin ut!

Den person som jag pratat med heter Carl, han hoppades på att jag skulle framföra mina tankar om köpet till övriga intresserade.

Men som ni säkert förstår så är jag jättenöjd och rekommenderar verkligen att göra affärer med EDC.

#34

Postad 24 februari 2010 - 11:03

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

  • 4 884 inlägg
  • 0
Trevligt! Wow, du tjänade alltså 25000?!?!? Bra jobbat och lycka till med nya högtalarna. Vad ska du driva dem med förresten?

#35

Postad 24 februari 2010 - 11:28

oliven
  • oliven
  • Beroende

  • 1 347 inlägg
  • 0

Sen känns det ju lite främmande att sätta över 35000 på ett konto hos en butik som man inte känner till sådär bra.


hua.... :)

#36

Postad 24 februari 2010 - 12:32

Unregistered35329230
  • Unregistered35329230
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
35 var vad jag gav inklusive frakt, är lite osäker på priset i Sverige men jag tror det blev runt en 60... Känns som om man fick mycket för pengarna! Skapliga marginaler våra svenska handlare lär ha verkar det ju som :) Visst man får kanske en bättre trygghet om något går sönder genom att köpa i Sverige men det är ju en skaplig slant man sparar. Man kan ju säga att jag fick 2x w12 på köpet ;)

Jag såg tråden om billigt pris från EDC här på forumet innan jag slog till, såg ut som om det var ett par som provat med gott resultat så jag chansade...

Jag har väl igentligen inte plats för alla högtalarna hemma som det ser ut just nu (vart gömmer man undan 9st?) Men det finns ju planer för framtiden...

Drivningen har jag inte funderat så mycket på; har en Denon 2308 idag och tänkte prova med den. Kör troligen 4 kanaler till frontarna och sparar ett par rxfx till när plats finnes.. Har bara en sub ut så jag tänkte försöka lösa det med någon typ av y-split, några förslag?

Vad tror ni om förstärkaren, ser det klent ut? Några förslag på en lämplig ersättare?

Skall bli grymt kul när allt är på plats, man får väl dock passa sig så att inte grannarna är hemma vid test. Har en xtz sub med en tio för stunden. Grannarna i radhuset brevid kom och knackade på en dag när jag trodde de var iväg. De undrade om jag placerat basen mot deras väg, de hörde ingen musik men prylarna i deras lägenhet stod och skuttade :wub: Kändes väl sådär! (Städade och körde lite Infected M)

Nu blir det ju två tolvor så man får väl ta det lugnt, skall bli intressant och se hur stor skillnaden blir vid film tittandet!? Är ju rätt trevlig ljudmaterial när man kör Blu ray, finns väl bättre möjligheter att få fram ljudet i och med de nya högtalarna... Paketet ersätter pojkhögtalarna; ett par Jamo för 3000sek och ett par stativare; Canton för 3000sek.

Köpte MA olyssnat efter inrådan från What Hifi och vad osm skrivits här på forumet. Lite tokigt kanske men nu har jag letat så länge och detta verkade schysst med tanke på kostnad! Passar det inte så är väl möjligheterna att få tillbaka pengarna ganska så stora med tanke på prisskillnad!

#37

Postad 26 februari 2010 - 16:36

altair4
  • altair4
  • Veteran

  • 1 621 inlägg
  • 0
Har fått svar av dem nu och blir nog snart en beställning av följande:

RX8
RXFX
RX Center

Färgen blir svart ek och priset blev £1494 inkl. frakt. Dvs. ca 16 500:-

Känns helt okej, funderade ett tag på RX6 + subwoofern, men det skulle bli ca 20 500:- och då jag bor i lägenhet känns det inte helt rätt med subwoofern, får bli att komplettera med en sådan när jag kan nyttja den fullt. :) RX8 kändes också som ett lite mer framtidssäkert val ifall man flyttar och får ett större lyssningsrum, mitt nuvarande är 20m2 vilket förhoppningsvis är tillräckligt stort för dem. Sen avskyr jag att spela musik med subwoofer och då får frontarna gärna gå lite djupare. :)

Kommer driva dem med min Arcam AVR300 och bi-ampa fronthögtalarna, så förhoppningsvis kommer de drivas helt okej.

Redigerat av altair4, 26 februari 2010 - 16:37.


#38

Postad 06 mars 2010 - 00:32

davidandersson
  • davidandersson
  • Lärjunge

  • 426 inlägg
  • 0
Idag beställde även jag ett paket från england.

Paketet innehåller

RX6
RX-Center
RX-FX

Färg: Högblank vit

Pris £1430,60 dvs runt 15.500:- inklusive frakt. Det är som jag ser det ett sjukt bra pris. Motsvarande paket i Sverige ligger ju på mer än 10.000 högre pris. Bara RX6 kostar ju 13500 här. Sjukt. Är dock sunt skeptisk tills jag verkligen fått paketet, även om kontakten och allt fungerat bra än så länge.

#39

Postad 06 mars 2010 - 10:23

altair4
  • altair4
  • Veteran

  • 1 621 inlägg
  • 0
Jag har fortfarande inte beställt. Tvekar lite på hur jag ska göra samt om jag är beredd slänga ut så mycket pengar på högtalare just nu. :)

Kan inte bestämma mig om jag ska köra på RX6-paketet med sub, RX8 utan sub eller gå på alltihop på en gång med RX8 och sub. Ena sidan blir det väldigt dyrt på en gång, men om man sedan vill komplettera med sub kommer den bli bra mycket dyrare än om man tar den direkt.

Oroar mig inte för att beställa från dem, men 16k+ för högtalare för en som aldrig haft högtalare dyrare än 2000-3000:- får mig att tveka. Vill inte sitta och känna att visst låter det bra, men hade kanske klarat mig på ett Dynavoice M-65 EX paket för 3500:-. :P

Nåja är väl bara bita ihop och beställa, om jag klarar bestämma mig vilket paket jag ska ha.

#40

Postad 06 mars 2010 - 10:32

tomasgbg
  • tomasgbg
  • Beroende

  • 1 309 inlägg
  • 0

Idag beställde även jag ett paket från england.

Paketet innehåller

RX6
RX-Center
RX-FX

Färg: Högblank vit

Pris £1430,60 dvs runt 15.500:- inklusive frakt. Det är som jag ser det ett sjukt bra pris. Motsvarande paket i Sverige ligger ju på mer än 10.000 högre pris. Bara RX6 kostar ju 13500 här. Sjukt. Är dock sunt skeptisk tills jag verkligen fått paketet, även om kontakten och allt fungerat bra än så länge.


Var beställde du ifrån? Vem talade du med?

Låter grymt intressant!

#41

Postad 06 mars 2010 - 18:34

davidandersson
  • davidandersson
  • Lärjunge

  • 426 inlägg
  • 0

Var beställde du ifrån? Vem talade du med?

Låter grymt intressant!


http://www.electrical-shopping.com/

Har haft mailkontakt med en kile som heter Carl. Tror att övriga i den här tråden har haft kontakt med samma kille. Tar man kontakt med dem som erbjuds man alltså bättre pris än det som anges på hemsidan. Bara att be om prisuppgift på valfritt paket.

#42

Postad 06 mars 2010 - 20:59

k_k
  • k_k
  • Användare

  • 159 inlägg
  • 0
För att gynna de svenska handlarna kan man ju alltid kolla in på bestsound, de har ett hyggligt paket med en velodyne subb för 23000

#43

Postad 06 mars 2010 - 23:13

davidandersson
  • davidandersson
  • Lärjunge

  • 426 inlägg
  • 0

För att gynna de svenska handlarna kan man ju alltid kolla in på bestsound, de har ett hyggligt paket med en velodyne subb för 23000

Får dock lägga till ca 5k för att få i högblankt. Men visst är det ett bra pris i förhållande till svenska handlare, även om de skulle behöva genomföra rejäla prissänkningar, det lär finnas att ta av....

#44

Postad 09 mars 2010 - 21:50

LFN
  • LFN
  • Användare

  • 202 inlägg
  • 0

Kul att du kom fram här på forumet... :wub:
Jag har i veckan beställt ett RS6-AV12 paket i Black Oak och i mailkonversationen med Carl på EDC så pratade han om att en till kund från Sverige har köpt ett liknande paket.

Så i förra veckan så tog jag mod till mig och beställde RS6 AV12 i Black Oak, utlovad leverans ca 2 veckor från MA till EDC och sedan 1 vecka till mig från EDC. Smidig banköverföring med BIC/IBAN nummer.

Mitt enda trassel hittils var att flera av mina mail (Gmail) gick till deras spam mapp och därför så var det ibland långsamma svar över mailen.

Vad gäller telefonaviseringen så har dom kanske lärt sig läxan för när paketet ankommit till EDC så skulle jag få ett till mail där jag skulle komplettera med telefonnummer för leveransavisering.

Uppdaterar löpande om hur mitt ärende går, min offert såg ut så här innan årsskiftet:
1 pair RX6 - £528.51
1 pair RXFX - £281.88
1x RXLCR - £211.40
1x RXW12 - £594
+DELIVERY - £160
Total price £1775.79
Tyvärr så gjorde jag inte affären förrän efter årsskiftwt och naturligtvis hade man höjt momsen i Storbritannien från 15% till 17.5% så totalsumman blev istället £1814.40 och i svenska pengar 20754:- En besparing på 9236:- mot tex nätbutiken (Ljudshopen) i Sverige!!!

Soulforged - Fick du köpa en svensk strömsladd till subben RSW12?
Vilket svensk fraktbolag var det som leverarade till din dörr?

EDIT: Har ändrat jämförelsen till rätt paket hos Ljudshopen och sparar alltså 9236:- på RX6 AV12, enastående!


Jag fortsätter uppdatera hur det går för mig -
Har idag fått högtalarna (3 veckor efter beställningsdatum) och dom telefonaviserades av transportören. Till dörren leverans av en plastad pall med kartonger utan emballageskador.
Uppackning av mycket välpaketerade högtalare och inga skador alls på dom. Har precis packat upp, monterat spikes, skruvat upp RXFX högtalarna på bakväggen osv.
Blir nog till att koppla igång detta under morgondagen, allt till belåtenhet än så länge :-)

#45

Postad 09 mars 2010 - 22:42

davidandersson
  • davidandersson
  • Lärjunge

  • 426 inlägg
  • 0

Jag fortsätter uppdatera hur det går för mig -
Har idag fått högtalarna (3 veckor efter beställningsdatum) och dom telefonaviserades av transportören. Till dörren leverans av en plastad pall med kartonger utan emballageskador.
Uppackning av mycket välpaketerade högtalare och inga skador alls på dom. Har precis packat upp, monterat spikes, skruvat upp RXFX högtalarna på bakväggen osv.
Blir nog till att koppla igång detta under morgondagen, allt till belåtenhet än så länge :-)


Känns bra att höra. Jag förde över pengarna igår :wub:

#46

Postad 10 mars 2010 - 07:07

LFN
  • LFN
  • Användare

  • 202 inlägg
  • 0
Sticker in med en liten monteringsfråga gällande RXFX -

Hur är det tänkt att man fäster kabeln till denna väggmonterade surroundhögtalare?
Kontakten är vinklad snett uppåt(!) och min Supra Ply kabel är så tjock att högtalarna kommer ju att stå ut i nedre kanten när man måste klämma högtalarkabeln mellan väggen och högtalaren. Sedan så är det väl bara att glömma banankontakterna?
Hur monterar man på kabeln på högtalarens poler utan att använda banankontakter?

#47

Postad 10 mars 2010 - 11:08

oliven
  • oliven
  • Beroende

  • 1 347 inlägg
  • 0
Inga fler som är på G att beställa? Jag håller på att jaga pianolackade RX1or. Inte riktigt värt att bara beställa dom.

Kom igen nu, punden är ju rekordbillig :)

#48

Postad 12 mars 2010 - 23:06

oliven
  • oliven
  • Beroende

  • 1 347 inlägg
  • 0
Dog den här tråden nu bara för att en annan blev intresserad? :)

#49

Postad 14 mars 2010 - 16:24

Andy_K
  • Andy_K
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Jag har också kontaktat dom för att få pris på följande
1 pair RX6 - Black Oak
1 pair RXFX - Black Oak
1x RXLCR - Black Oak

Skickade iväg min fråga den 7/3 men har fortfarande inte fått något svar :D:(
Återkommer i den tråden när jag har fått det och vad priset blev.

#50

Postad 14 mars 2010 - 16:40

altair4
  • altair4
  • Veteran

  • 1 621 inlägg
  • 0

Jag har också kontaktat dom för att få pris på följande
1 pair RX6 - Black Oak
1 pair RXFX - Black Oak
1x RXLCR - Black Oak

Skickade iväg min fråga den 7/3 men har fortfarande inte fått något svar :D:(
Återkommer i den tråden när jag har fått det och vad priset blev.


Priset kommer mest troligt bli detta:

RX6 @ £540
RXFX @ £288
RXCENTRE @ £216
SHIPPING @ £210

Total Package price: £1254

Beror på frakten, vissa platser i Sverige blir billigare och då tror jag frakten blir £160 istället.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.