Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Bra importpris på Monitor Audio RX6 AV12

210 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Monitor Audio Silver RX1 (Surroundhögtalare) 5 9,23 (21) Inga priser
Monitor Audio Silver RX6 (Golvhögtalare) 9 9,35 (45) Inga priser
Monitor Audio Silver RX8 (Golvhögtalare) 6 9,38 (51) Inga priser
Monitor Audio Silver RX-FX (Surroundhögtalare) 5 9 (20) Inga priser
Monitor Audio Silver RX Centre (Centerhögtalare) 4 9,36 (38) Inga priser
Monitor Audio Silver RX W12 (Subwoofers) 4 (0) Inga priser
50 relaterade trådar
Köpråd - Högtalare för stereo 5-15000 (439 inlägg) 19 dagar sedan
Köpråd högtalare med varmt ljud (131 inlägg) 4 år sedan
Monitor Audio Klubben (150 inlägg) 6 år sedan
Någon som hört Dynavoice Thunder T-12 än? (92 inlägg) 8 år sedan
Vilken stativare ska man välja? (8 inlägg) 8 år sedan
Heos Link + förstärkare (0 inlägg) 8 år sedan
Canton Chrono 609 DC vs Monitor Audio RX8 (5 inlägg) 9 år sedan
Marantz AV8801 + MM8077 underkill för Monitor Audio Gold? (7 inlägg) 9 år sedan
Golvhögtalare ~12 tkr (41 inlägg) 9 år sedan
Bästa golvhögtalarna till Harman Kardon AVR 365. (19 inlägg) 9 år sedan
Monitor Audio rx 6 och rx 8 (978 inlägg) 9 år sedan
bra stativhögtalare under 5000kr.. höjt budgeten till 7000kr (73 inlägg) 9 år sedan
Monitor Audio Silver 8 med Pioneer SC-LX57 (4 inlägg) 9 år sedan
Monitor Audio Bronze BX5 vs. BX6 (3 inlägg) 10 år sedan
Klipsch Reference RF-82 II vs. Monitor Audio Silver RX8 (10 inlägg) 10 år sedan
Köpråd ett par stativhögtalare - förslagsvis B&W, Canton eller Monitor (15 inlägg) 10 år sedan
Köpråd i sista minuten... Golvhögtalare runt ~9000 kr (15 inlägg) 10 år sedan
Hjälp med val av förstärkare (3 inlägg) 10 år sedan
Monitor Audio SoundFrame vs "konventionella" högtalare (köpråd ~30k (4 inlägg) 10 år sedan
Byte till stativare! (18 inlägg) 10 år sedan
Bulten på RX-FX (2 inlägg) 10 år sedan
Vanlig delningsfrekvens på surroundhögtalare, Monitor Audio RXFX (19 inlägg) 10 år sedan
Köpråd-Monitor audio rx 1 VS Libratone lounge (4 inlägg) 11 år sedan
skumgummi åkte in i högtalaren (15 inlägg) 11 år sedan
Audiovector ki3 super vs Monitor Audio rx6 (17 inlägg) 11 år sedan
Monitor Audio RX6 Drivs med ex. DENON AVR-2807 passar? (2 inlägg) 11 år sedan
Slutsteg till Monitor Audio RX8 (18 inlägg) 11 år sedan
Ang placering av två par MA RXFX (3 inlägg) 11 år sedan
Funderingar på att uppgradera systemet! (12 inlägg) 11 år sedan
Bi-amping, marantz SR 6004 blir det bra? Erfarenhet av andra förstärkare oc (111 inlägg) 11 år sedan
Bästa högtalare till onkyo 809 max 10000:- (9 inlägg) 11 år sedan
Har beslutsångest deluxe canton,monitor några mer?? (10 inlägg) 12 år sedan
Monitor audio Rx1 eller B&W Cm1 (34 inlägg) 12 år sedan
Monitor Audio RX paket, OK? (19 inlägg) 12 år sedan
Yamaha RX-667, vilka högtalare utan att behöva köpa ny stärkare? (29 inlägg) 12 år sedan
KEF vs Monitor Audio (10 inlägg) 12 år sedan
Monitor Audio Silver RX6 eller RX8? (6 inlägg) 13 år sedan
Acoustic Energy AE1 MkIII (7 inlägg) 13 år sedan
Nyköp av högtalare. till musik och hemmabio ( låta bra och se bra ut) (40 inlägg) 13 år sedan
Efter B&W 603 S3? (108 inlägg) 13 år sedan
Vilken center passar till Monitor Audio RS1 (8 inlägg) 13 år sedan
stativare till rotel-ra06 (14 inlägg) 14 år sedan
B&W eller XTZ köpråd (97 inlägg) 14 år sedan
Tips på Pianolackade stativare, Ca 5k (23 inlägg) 14 år sedan
Bi eller Di poler som fungerar bra som bakhögtalare (12 inlägg) 14 år sedan
Stativare till en Marantz M-CR502 (8 inlägg) 14 år sedan
Åsikter om MA RX1? (6 inlägg) 14 år sedan
Monitor Audio RX1 och RX2. Någon som provlyssnat? (10 inlägg) 14 år sedan
Monitor audio RX & GS (28 inlägg) 14 år sedan
börjar bli sugen på nya fronthögtalare (3 inlägg) 14 år sedan

#101

Postad 25 mars 2010 - 13:01

UffeE
  • UffeE
  • Amatör

  • 51 inlägg
  • 0

Lånar tråden lite i hopp om att få lite tips. Vilken receiver använder/tänker ni använda till era Monitor Audio?

Funderar lite på Monitor Audio Bronze (BR6 + BR1 + BRLCR), men vet inte riktigt vilken receiver som lämpar sig bäst. Kommer ha det mest till hemmabio, dvs. film o tv. Funderar lite på Denon 2310, H/K 260 och Marantz 1501. Nån som tycker att det ena är bättre än det andra?


MA passar överlag mycket bra tillsammans med Marantz. kommer själv köra mina MA RX tillsammans med Marantz 6004 men för bronze skulle jag nog kolla på Marantz 5004 istället för 1501

#102

Postad 30 mars 2010 - 00:28

davidandersson
  • davidandersson
  • Lärjunge

  • 426 inlägg
  • 0
I fredags fick jag mitt paket från EDC. Totalt tog det alltså 18 dagar från betalning och jag fick alltså 40% rabatt jämfört med svenska priser, som även till svenska priser räknas som ett väldigt prisvärt alternativ. Högtalarna kom på en egen pall, väldigt välpaketerade.

Ett litet problem har dock uppstått, själva högtalarskydden, eller vad man kallar dem, duken som man kan sätta framför högtalarelementen var grå-vit till frontarna (aldrig sett det, trodde bara det fanns i svart) medan den var svart till centern. Ska ta upp detta med butiken imorgon, och då får man ju se lite hur tillmötesgående de är om det strular lite...

#103

Postad 30 mars 2010 - 19:39

tburstrom
  • tburstrom
  • Wannabe

  • 47 inlägg
  • 0
Har beställningen gått redan?

Var och lyssnade på ett par RX8or idag tillsammans med Marantz 6004, oj oj säger jag bara : )

#104

Postad 31 mars 2010 - 21:10

zyntax81
  • zyntax81
  • Lärjunge

  • 251 inlägg
  • 0

Ett litet problem har dock uppstått, själva högtalarskydden, eller vad man kallar dem, duken som man kan sätta framför högtalarelementen var grå-vit till frontarna (aldrig sett det, trodde bara det fanns i svart) medan den var svart till centern. Ska ta upp detta med butiken imorgon, och då får man ju se lite hur tillmötesgående de är om det strular lite...


Låter mycket konstigt, skulle vara kul att höra vad det beror på. Har bara sett svart högtalarskydd även jag.
Inga konstigheter med ljudet i dom antar jag =) fina grejer.

#105

Postad 01 april 2010 - 09:43

Unregistered35329230
  • Unregistered35329230
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Beställde från EDC, fick också gråa skydd till frontarna, svart på center och sub, vita skydd på rxfx.... Väntar på 2 svarta skydd....

Ljudet är dock suveränt! :D

#106

Postad 01 april 2010 - 17:59

davidandersson
  • davidandersson
  • Lärjunge

  • 426 inlägg
  • 0
Väldigt nöjd med EDC:s service.

Tydligen är gråa skydd nu standard på vita högtalare, men EDC kommer fixa fram en uppsättning svarta till mig ändå och skicka utan kostnad.

Jag kan verkligen rekommendera den här butiken!!

#107

Postad 02 april 2010 - 09:41

-Baloo-
  • -Baloo-
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0
2

Redigerat av -Baloo-, 10 april 2010 - 18:26.


#108

Postad 02 april 2010 - 09:47

Unregistered1156
  • Unregistered1156
  • Veteran

  • 1 852 inlägg
  • 0
Jag funderar på att skicka en beställning från den butiken.
Bor i Borlänge, Dalarna.
PM:a om det finns intresse av att medbeställa för att dela på frakten.

Jag lägger inte ut några pengar så vill du vara med krävs pengar i förskott så det är ett plus om du bor i närheten så vi kan ses. Inte så noga för min del men det kan ju vara trevligt för dig som ska ge mig dina pengar.

Jag kan skicka vidare till dig via Bussgods om det skulle behövas.

#109

Postad 03 april 2010 - 17:01

_Hercules_
  • _Hercules_
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0
Kanske inte rätt tråd men finns kanske folk med någorlunda kunskaper i ämnet iaf...

Är riktigt, rikigt sugen på ett par Monitor Audio Silver RX6 eller RX8. MEN, är ju inte helt hemma på sånt här med högtalare och stärkare även om jag försöker läsa på och bli klokare.

Klarar min H/K AVR 255 att driva dessa högtalare på en bra nivå? Kollar mest film så det är väl i första hand dit de ska nyttjas, samt PS3.

Fröken här hemma kräver ju Vitt och pianolack, och eftersom Canton Kristall är ett antal 1000-lappar dyrare och dessa verkar få bra betyg så verkar lotten falla på dessa.

Någon som sitter på kunskap i ämnet? Vart i sthlm kan man eventuellt lyssna på dom?

Vore tacksam för info även om det kanske inte var helt rätt tråd, men lutar åt en snar beställning så fort det finns mer kött på benen...

#110

Postad 04 april 2010 - 04:27

zyntax81
  • zyntax81
  • Lärjunge

  • 251 inlägg
  • 0

Kanske inte rätt tråd men finns kanske folk med någorlunda kunskaper i ämnet iaf...

Är riktigt, rikigt sugen på ett par Monitor Audio Silver RX6 eller RX8. MEN, är ju inte helt hemma på sånt här med högtalare och stärkare även om jag försöker läsa på och bli klokare.

Klarar min H/K AVR 255 att driva dessa högtalare på en bra nivå? Kollar mest film så det är väl i första hand dit de ska nyttjas, samt PS3.

Fröken här hemma kräver ju Vitt och pianolack, och eftersom Canton Kristall är ett antal 1000-lappar dyrare och dessa verkar få bra betyg så verkar lotten falla på dessa.

Någon som sitter på kunskap i ämnet? Vart i sthlm kan man eventuellt lyssna på dom?

Vore tacksam för info även om det kanske inte var helt rätt tråd, men lutar åt en snar beställning så fort det finns mer kött på benen...


Serious wtf? Sök produkten, du är på prisjakt.nu sidan man söker produkter för att hitta butiker.
The fuck?
Ska nån behöva hitta en uppföljare till "let me google that for you" ?

#111

Postad 04 april 2010 - 14:24

_Hercules_
  • _Hercules_
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0
zyntax81 - Underbart trevlig ton. Så googla själv på högtalaren kontra AVR 255 och se om du får fram några bra svar. Vad är det för fel på att fråga? Jag har kollat på prisjakt, pricerunner osv osv och vissa butiker som står som återförsäljare har dom inte i sina butiker, dessutom är det röda dagar så allt är inte öppet.

Vad är ditt problem? Har du inget vettigt att säga kan du lika gärna hålla käften och anse mig vara en lika stor idiot som jag anser dig vara.

Jag kan googla, jag kan söka svar men trodde detta var ett forum där man utbytte information och kunskap. Alla kanske inte är lika världsvana som du i världen hifi, hemmabio. Men tror nog jag har kunskaper i andra ämnen som slår dig på fingrarna och inte fan skulle jag sätta mig och idiotförklara dig för det.

Har du inget att säga kan du ju lika gärna dra igen käften. Det tar lika lång tid för dig att vara otrevlig och dryg som det hade vart att skriva en mer ingående information. Men som sagt, förklara GÄRNA för mig vilken butik som hade haft öppet idag söndag som dom fanns att provlyssna på som ditt kära googla och prisjakt kunde få fram?

Idiot!

#112

Postad 04 april 2010 - 14:46

zyntax81
  • zyntax81
  • Lärjunge

  • 251 inlägg
  • 0

zyntax81 - Underbart trevlig ton. Så googla själv på högtalaren kontra AVR 255 och se om du får fram några bra svar. Vad är det för fel på att fråga? Jag har kollat på prisjakt, pricerunner osv osv och vissa butiker som står som återförsäljare har dom inte i sina butiker, dessutom är det röda dagar så allt är inte öppet.

Vad är ditt problem? Har du inget vettigt att säga kan du lika gärna hålla käften och anse mig vara en lika stor idiot som jag anser dig vara.

Jag kan googla, jag kan söka svar men trodde detta var ett forum där man utbytte information och kunskap. Alla kanske inte är lika världsvana som du i världen hifi, hemmabio. Men tror nog jag har kunskaper i andra ämnen som slår dig på fingrarna och inte fan skulle jag sätta mig och idiotförklara dig för det.

Har du inget att säga kan du ju lika gärna dra igen käften. Det tar lika lång tid för dig att vara otrevlig och dryg som det hade vart att skriva en mer ingående information. Men som sagt, förklara GÄRNA för mig vilken butik som hade haft öppet idag söndag som dom fanns att provlyssna på som ditt kära googla och prisjakt kunde få fram?

Idiot!


Hittar du till den här tråden så bör du lyckas söka rätt på butiker som säljer högtalarna i Stockholm.

Reference Audio: https://www.referenc.../OmButiken.aspx
Götgatan 35
116 21 Stockholm
Butikens öppettider
Mån-Fre 11-18
Lördag 11-16

Hembiobutiken Stockholm
Ynglingagatan 15
113 47 Stockholm
Öppettider
Vardagar 10:00 - 18:00
Lördagar 11:00 - 15:00
Skärtorsdag 1/4 10:00 - 15:00
Långfredag 2/4 Stängt
Påskafton 3/4 Stängt
Annandagpåsk 5/4 Stängt

https://www.prisjakt...kt.php?p=471395 <-- kolla vidare på resten av butikerna, två stycken har du där direkt iaf.

Skön inställning du har, men inte skulle jag kalla dig idiot för det, idiot?
Förresten tog det längre tid att skriva ut öppet tider än mitt förra inlägg.

Motfråga, du tror alltså seriöst att någon hifibutik har öppet Söndag på påskhelgen?

#113

Postad 04 april 2010 - 17:31

Unregistered0c078b54
  • Unregistered0c078b54
  • Beroende

  • 1 421 inlägg
  • 0
Vad har ni fått betala egentligen i slutändan ni som beställt och betalat? Och har alla fått samma pris?

När man kollar på deras hemsida så står det ju typ 1199 för RX8 i vitt, men tyckte mig se någon siffra på 874 eller något liknande som någon "fått ner priset till".

Jag är mest intresserad av
RX8 och Centern, men även RX6. Samt naturligtvis vilken färg det gäller. Inkl. frakten.

Redigerat av Unregistered0c078b54, 04 april 2010 - 17:33.


#114

Postad 04 april 2010 - 18:56

oliven
  • oliven
  • Beroende

  • 1 347 inlägg
  • 0
Jag håller på och förhandlar med dom med ett ganska stort gruppköp, ska bli intressant att se vad dom kan erbjuda. Sen ska förfrågan vidare till en butik vid namn sight and sound UK. Kan bli bra det här ;)

Kan posta lite priser som vi får fram, dom är ju inte direkt snabba på mailen. Men det kan vara frakten som ställer till det eftersom det är en såpass stor order.

#115

Postad 04 april 2010 - 20:08

_Hercules_
  • _Hercules_
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0

Hittar du till den här tråden så bör du lyckas söka rätt på butiker som säljer högtalarna i Stockholm.

Reference Audio: https://www.referenc.../OmButiken.aspx
Götgatan 35
116 21 Stockholm
Butikens öppettider
Mån-Fre 11-18
Lördag 11-16

Hembiobutiken Stockholm
Ynglingagatan 15
113 47 Stockholm
Öppettider
Vardagar 10:00 - 18:00
Lördagar 11:00 - 15:00
Skärtorsdag 1/4 10:00 - 15:00
Långfredag 2/4 Stängt
Påskafton 3/4 Stängt
Annandagpåsk 5/4 Stängt

https://www.prisjakt...kt.php?p=471395 <-- kolla vidare på resten av butikerna, två stycken har du där direkt iaf.

Skön inställning du har, men inte skulle jag kalla dig idiot för det, idiot?
Förresten tog det längre tid att skriva ut öppet tider än mitt förra inlägg.

Motfråga, du tror alltså seriöst att någon hifibutik har öppet Söndag på påskhelgen?



Varför skulle inte en hifibutik kunna ha öppet en påskhelg? Har själv drivit företag, samt jobbat inom företag i detaljhandeln som haft öppet helgdagar. Så ja, jag ser inget konstigt i den frågan...

Du nämner påvisar två k'ända ställen samt TVÅ ställen som jag precis som du kunnat hitta via prisjakt säljer dessa. Men RA har alltid söndagsstängt och bevisligen så har hemmabiobutiken (som jag för övrigt fått berättat för mig INTE har dessa högtalare i sin butik) stängt under påsk. Så ja, jag får väl helt enekelt dra på mig dumstruten igen och inse att hifi-butiker har stängt när andra jobbar!

Kan du förklara för mig varför min fråga var så otroligt korkad när jag frågar om någon vet ställa man kan tänkas lyssna på dessa? Menar du att det enbart finns två ställen i sthlm som säljer just dessa enbart för att prisjakt.se säger det?

Om jag erkänner, som jag gör, att jag är rätt nyi inom hemmabio, hifi ställer en fråga på en tråd som handlar om ett par högtalare jag är intresserad av att beställa. Dvs om dessa funkar någorlunda med min reciver så var även det wtf(?)...

Förstår på ditt svar att du gillar leka besserwisser och spela dryg. Funkar fint för mig då jag kan sätta samma sida till. Men jag skäms inte för att erkänna att jag inte kan detta område än men lär mig genom att fråga andra med mer kunskap och lyssnar till tips och råd.

Så pojken som kan allt... klarar min reciver av att driva dessa högtalare någorlunda? Googla gärna fram en tråd är du snäll för jag hittar ingen.

#116

Postad 04 april 2010 - 20:15

SHURE
  • SHURE
  • Användare

  • 247 inlägg
  • 0
http://www.avforums....-audio-rx6.html

här kanske du hittar något...

#117

Postad 04 april 2010 - 20:17

Unregistered0c078b54
  • Unregistered0c078b54
  • Beroende

  • 1 421 inlägg
  • 0
jag lägger mig inte i er "ordväxling" men däremot kan ge tips.
Jag har inte uppfattat RX som trögdrivna eller tung last för förstärkaren. Så det går nog alldeles utmärkt med din HK. ska du dessutom mest ha dom till film, kan du ju kanske nöja dig med RX6 och sub, eller varför inte stativarna rx1 som frontar tillsammans med sub så sparar du en bra slant. Ska du köra med sub så kan man tex dela alla högtalare i din hemmabioförstärkare vid förslagsvis THX-standarden som är 80 HZ. då spelar högtalarna inget under 80 hz utan den informationen skickas vidare och tas hand om av subwoofern. Varpå det blir mkt lättare för din förstärkare att ta hand om de övriga högtalarna.

Sen Hercules så tycker jag det är helt ok att fråga allt möjligt så det är lugnt.
dock kan jag tipsa dig innan någon annan gör det att just denna tråden handlar lite mer om just privat-importen av RX-modeller. Det finns en officiell RX-tråd där folk tar upp lite allmänna frågor.
Lycka till!

Redigerat av Unregistered0c078b54, 04 april 2010 - 20:23.


#118

Postad 04 april 2010 - 20:28

_Hercules_
  • _Hercules_
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0
Donatello... Stort tack och uppskattar svaret!

Jag är medveten om att frågan kanske ställdes på fel tråd, men samtidigt så var även tanken att kanske kolla intresset för flerbeställning eller liknande.

Men som sagt, stort tack för svaret. Blir till att ringa runt på tisdag och kolla vart dom finns för att dra iväg och provlyssna. Men verkar som snudd på "alla" är sugna på dessa högtalare för stunden.

#119

Postad 04 april 2010 - 23:54

davidandersson
  • davidandersson
  • Lärjunge

  • 426 inlägg
  • 0

Vad har ni fått betala egentligen i slutändan ni som beställt och betalat? Och har alla fått samma pris?

När man kollar på deras hemsida så står det ju typ 1199 för RX8 i vitt, men tyckte mig se någon siffra på 874 eller något liknande som någon "fått ner priset till".

Jag är mest intresserad av
RX8 och Centern, men även RX6. Samt naturligtvis vilken färg det gäller. Inkl. frakten.



Jag betalade 15500:- för RX6, RX-FX och RX-Center i högblankt vitt. Detta var då inklusive frakt.

Man blir erbjuden betydligt bättre pris än det som står på hemsidan....

#120

Postad 05 april 2010 - 00:03

zyntax81
  • zyntax81
  • Lärjunge

  • 251 inlägg
  • 0

Varför skulle inte en hifibutik kunna ha öppet en påskhelg? Har själv drivit företag, samt jobbat inom företag i detaljhandeln som haft öppet helgdagar. Så ja, jag ser inget konstigt i den frågan...

Du nämner påvisar två k'ända ställen samt TVÅ ställen som jag precis som du kunnat hitta via prisjakt säljer dessa. Men RA har alltid söndagsstängt och bevisligen så har hemmabiobutiken (som jag för övrigt fått berättat för mig INTE har dessa högtalare i sin butik) stängt under påsk. Så ja, jag får väl helt enekelt dra på mig dumstruten igen och inse att hifi-butiker har stängt när andra jobbar!

Kan du förklara för mig varför min fråga var så otroligt korkad när jag frågar om någon vet ställa man kan tänkas lyssna på dessa? Menar du att det enbart finns två ställen i sthlm som säljer just dessa enbart för att prisjakt.se säger det?

Om jag erkänner, som jag gör, att jag är rätt nyi inom hemmabio, hifi ställer en fråga på en tråd som handlar om ett par högtalare jag är intresserad av att beställa. Dvs om dessa funkar någorlunda med min reciver så var även det wtf(?)...

Förstår på ditt svar att du gillar leka besserwisser och spela dryg. Funkar fint för mig då jag kan sätta samma sida till. Men jag skäms inte för att erkänna att jag inte kan detta område än men lär mig genom att fråga andra med mer kunskap och lyssnar till tips och råd.

Så pojken som kan allt... klarar min reciver av att driva dessa högtalare någorlunda? Googla gärna fram en tråd är du snäll för jag hittar ingen.


Jag är inte pojken som kan allt, helt klart inte det är precis därför jag som du söker information på forum.
Var lite onykter när jag drog iväg en egentligen onödig kommentar och du verkar inte direkt långsam att käfta emot.
Anledningen är att allt för många frågar självklara frågor och jag kanske klassade din fråga lite väl tidigt då jag inte var helt nykter.

Jag bor uppe i västernorrland så jag är fel person att svara vilka butiker som har öppet samt har högtalarna för demning. Skulle gissa att du får bäst svar av att ringa/åka runt till butikerna som har högtalarna.

I övrigt är det grymma högtalare och jag rekommenderar Monitor Audio RX8.
Receivermässigt klarar du dig säkert med 255:an men skulle gissa att iaf RX8orna mår bättre av mer effekt. (enbart en gissning)
Hade jag varit dig hade jag tagit med mig receivern till provlyssning så får du svart på vitt hur de spelar tillsammans, därför kanske det är bäst att ringa och boka tid innan för att lyssna i lyssningsrum.

#121

Postad 05 april 2010 - 10:13

Unregistered0c078b54
  • Unregistered0c078b54
  • Beroende

  • 1 421 inlägg
  • 0

Jag betalade 15500:- för RX6, RX-FX och RX-Center i högblankt vitt. Detta var då inklusive frakt.

Man blir erbjuden betydligt bättre pris än det som står på hemsidan....



Hej David!

Jag kikade tillbaka någon sida och där fick du priser på:

RX8 @ £897
RX6 @ £621
RXCENTRE @ £248.40
SHIPPING @ £230 (Stockholm)
Additional Items:
RXFX @ £331.20
RXW12 @ £720

Men om jag lägger ihop ditt nämnda paket och knappar in summan på forex så får jag ca 16.500:- dvs 1.000:- mer än vad du fick betala i slutändan? Hur gick det till?

Tackar för dina prisuppgifter annars.

#122

Postad 06 april 2010 - 09:26

davidandersson
  • davidandersson
  • Lärjunge

  • 426 inlägg
  • 0

Hej David!

Jag kikade tillbaka någon sida och där fick du priser på:

RX8 @ £897
RX6 @ £621
RXCENTRE @ £248.40
SHIPPING @ £230 (Stockholm)
Additional Items:
RXFX @ £331.20
RXW12 @ £720

Men om jag lägger ihop ditt nämnda paket och knappar in summan på forex så får jag ca 16.500:- dvs 1.000:- mer än vad du fick betala i slutändan? Hur gick det till?

Tackar för dina prisuppgifter annars.


Forex tjänar ju pengar på att växla pengar, det är således en dålig idé att utföra omräkningen på deras hemsida då även deras avgifter räknas in då.
Titta istället här: http://finance.yahoo...BP;to=SEK;amt=1

£ 1430,60 = 15620 SEK med dagens växelkurs

#123

Postad 06 april 2010 - 13:05

Flingan
  • Flingan
  • Forumräv

  • 808 inlägg
  • 0
Hur fungerar det rent praktiskt med valutorna när man betalar...man får en summa i brittiska pund som ska in på ett visst konto? Hur vet man exakt hur mkt det blir? Tar inte ens egna bank en avgift vad gäller valutaomvandllingen också...eller det gör dom inte?

MVH Flingan

#124

Postad 06 april 2010 - 13:27

oliven
  • oliven
  • Beroende

  • 1 347 inlägg
  • 0

Hur fungerar det rent praktiskt med valutorna när man betalar...man får en summa i brittiska pund som ska in på ett visst konto? Hur vet man exakt hur mkt det blir? Tar inte ens egna bank en avgift vad gäller valutaomvandllingen också...eller det gör dom inte?

MVH Flingan


Skulle jag med vilja veta eftersom ett köp inte ligger för långt bort (förhoppningsvis).

#125

Postad 06 april 2010 - 13:33

davidandersson
  • davidandersson
  • Lärjunge

  • 426 inlägg
  • 0

Skulle jag med vilja veta eftersom ett köp inte ligger för långt bort (förhoppningsvis).


Jag betalade i Swedbanks internetbank, då väljer man bara utlandsöverföring och då kan man välja i vilken valuta pengarna ska överföras och det blir då automatiskt enligt dagens valutakurs, Swedbank tar inte betalt för detta, bortsett från en mindre avgift för själva överföringen, tror det vara 50:- eller 100:-.

#126

Postad 06 april 2010 - 13:38

oliven
  • oliven
  • Beroende

  • 1 347 inlägg
  • 0
Smidigt, Tackar för de :D

#127

Postad 06 april 2010 - 15:52

Unregistered0c078b54
  • Unregistered0c078b54
  • Beroende

  • 1 421 inlägg
  • 0
Ja fast det bör tilläggas att även banken tjänar på valutan, de är ju ingen välgörenhetsinrättning direkt utan sysslar just med... att tjäna pengar... på andras pengar...

Jag kollade idag med Swedbanks för dagen aktuella valutakurs och jag fick något på drygt 16.000:- när jag räknade på 1430,60 pund. Sen som någon nämnde kan dom ta en avgift på ca 50:-

Edit: för att förtydliga så tar vissa banker men det är inte många nuförtiden en avgift för att växla valuta men det rör sig inte om mkt. Däremot så betalar dom olika för om man köper eller säljer valutan. Dvs där tjänar dom sina pengar.

Redigerat av Unregistered0c078b54, 06 april 2010 - 15:56.


#128

Postad 06 april 2010 - 16:43

davidandersson
  • davidandersson
  • Lärjunge

  • 426 inlägg
  • 0

Ja fast det bör tilläggas att även banken tjänar på valutan, de är ju ingen välgörenhetsinrättning direkt utan sysslar just med... att tjäna pengar... på andras pengar...

Jag kollade idag med Swedbanks för dagen aktuella valutakurs och jag fick något på drygt 16.000:- när jag räknade på 1430,60 pund. Sen som någon nämnde kan dom ta en avgift på ca 50:-

Edit: för att förtydliga så tar vissa banker men det är inte många nuförtiden en avgift för att växla valuta men det rör sig inte om mkt. Däremot så betalar dom olika för om man köper eller säljer valutan. Dvs där tjänar dom sina pengar.


Fast du ska inte växla några pengar, betalningen utförs direkt i pund. För detta tar Swedbank en avgift (avgift för att genomföra utlandsbetalning) däremot tjänar de inte pengar på någon växling eftersom en växling faktiskt inte genomförs.

http://www.swedbank....0,,3087,00.html

Se rubriken "Betala till utlandet".

#129

Postad 06 april 2010 - 20:39

Unregistered0c078b54
  • Unregistered0c078b54
  • Beroende

  • 1 421 inlägg
  • 0
Aha. tack för det förtydligandet! Då blir det ju ännu billigare :-)

#130

Postad 07 april 2010 - 09:07

jaQoB
  • jaQoB
  • Veteran

  • 1 691 inlägg
  • 0
Någon som köpt Rx6 high gloss?
Vad fick ni betala allt som allt?

#131

Postad 07 april 2010 - 12:18

Flingan
  • Flingan
  • Forumräv

  • 808 inlägg
  • 0
RX6 i High Gloss verkar ligga på ca 620 pund. Sedan tillkommer ju frakten beroende på var du bor i Sverige.
Verkar som de södraste delarna av Sverige betlar man 160 pund för frakten medans om du bor upp mot Stockholm och norrut kostar det 230 pund.

MVH Flingan

#132

Postad 07 april 2010 - 15:29

jaQoB
  • jaQoB
  • Veteran

  • 1 691 inlägg
  • 0

RX6 i High Gloss verkar ligga på ca 620 pund. Sedan tillkommer ju frakten beroende på var du bor i Sverige.
Verkar som de södraste delarna av Sverige betlar man 160 pund för frakten medans om du bor upp mot Stockholm och norrut kostar det 230 pund.

MVH Flingan


Under 9500 kr då alltså... Gör det helt klart till en intressant högtalare ;)

#133

Postad 08 april 2010 - 07:02

oliven
  • oliven
  • Beroende

  • 1 347 inlägg
  • 0
För er som undrar så finns det lite priser upplagda i min gruppköpstråd MEN, tänk på att det är en ganska stor order så kontaktar ni själva så lär ni inte få lika bra pris :(

https://www.minhembi...s...60&start=60

#134

Postad 09 april 2010 - 13:08

Hoff
  • Hoff
  • Forumräv

  • 867 inlägg
  • 0
Monitor Audio sortiment finns inte längre med på EDC hemsida. Förhoppningsvis bara temporärt.

#135

Postad 10 april 2010 - 14:07

oliven
  • oliven
  • Beroende

  • 1 347 inlägg
  • 0
Tror vi kan låsa den här tråden eftersom jag fick detta svar från Carl på EDC alldeles nyss :D

Hi Robin,

I will be perfectly honest with you.
Somebody from Sweden has been on the forum and contacted us about prices for speakers, and they have passed all the information on to Monitor Audio in Sweden. They have then got in contact with Monitor Audio in UK to complain about us selling it to you guys at such low prices.
Monitor Audio have put a freeze on our account for the time being, and therefore we are no longer able to accept any new orders at this stage.
If you have found any other dealers in the UK, I would keep it to yourself and not post who they are on the forums or you may struggle to get them from over here.

Many Thanks,
Carl



#136

Postad 10 april 2010 - 14:18

altair4
  • altair4
  • Veteran

  • 1 621 inlägg
  • 0
Som ett dåligt skämt och en bekräftelse på varför priserna är svinhöga i Sverige. Bojkotta alla svenska importörer! EU ska vara fri handel. Var nära att köpa högtalare från Monitor Audio, men är glad att jag lät bli. Är samma skit som med Canton som kostar halva priset i tyskland. Vet inte vem man ska skylla på, men det ska fan inte behöva vara svindyrt i sverige.

Redigerat av altair4, 10 april 2010 - 14:21.


#137

Postad 10 april 2010 - 14:56

oliven
  • oliven
  • Beroende

  • 1 347 inlägg
  • 0
haha ja att vara med i eu har inte förändrat marknaden ett dugg. Alla ska tjäna så mkt som det går det är det som väger tyngst i slutändan.

Fördelen är väl att vi ändå lyckats pressa priserna lite på den svenska importören men långt ifrån tillräckligt för att man fortfarande inte ska beställa från england.

#138

Postad 10 april 2010 - 15:47

KJE
  • KJE
  • Beroende

  • 1 076 inlägg
  • 0

Tror vi kan låsa den här tråden eftersom jag fick detta svar från Carl på EDC alldeles nyss :D

Precis samma sak som hände med Panasonic AE4000U och USA-import med andra ord :)

#139

Postad 10 april 2010 - 15:50

jaQoB
  • jaQoB
  • Veteran

  • 1 691 inlägg
  • 0

Tror vi kan låsa den här tråden eftersom jag fick detta svar från Carl på EDC alldeles nyss :D


Fy fan vilken usel stil. Jaja, då slipper jag fundera på MA nu när jag ska köpa högtalare.

#140

Postad 10 april 2010 - 15:52

KJE
  • KJE
  • Beroende

  • 1 076 inlägg
  • 0

Fy fan vilken usel stil. Jaja, då slipper jag fundera på MA nu när jag ska köpa högtalare.

Mm, samma här, känns inte aktuellt att köpa dom i Sverige iaf, inte när man får se sånt här...

#141

Postad 10 april 2010 - 16:08

jaQoB
  • jaQoB
  • Veteran

  • 1 691 inlägg
  • 0

Fy fan vilken usel stil. Jaja, då slipper jag fundera på MA nu när jag ska köpa högtalare.


Vad säger egentligen eu's regler för frihandel om sådant här?
Känner mig lite som rättshaverist, men blir bra förbannad på sådanthär...

#142

Postad 10 april 2010 - 16:13

oliven
  • oliven
  • Beroende

  • 1 347 inlägg
  • 0
Vet inte faktiskt.

Men tycker det är helt sjukt att en butik ska förbjudas att sälja. Jag menar tillverkaren tjänar väl knappast mindre för de?

dom borde bara be svenska importören att gilla läget sen sälja via sina återförsäljare. Edc lär ju få betala för inköpet av sina högtalare till MA direkt. Varför ska dom bry sig om vad EDC säljer högtalarna för?

#143

Postad 10 april 2010 - 16:52

-Baloo-
  • -Baloo-
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0
3

Redigerat av -Baloo-, 10 april 2010 - 18:27.


#144

Postad 10 april 2010 - 17:02

altair4
  • altair4
  • Veteran

  • 1 621 inlägg
  • 0

Dom svenska butikerna kanske inte vill sälja M A längre om dom inte får tillräcklig vinst på dom.


Det är mest troligt inte de svenska butikerna som har hög marginal, det är den svenska importören alternativt att MA bestämt sig själva för att priserna i sverige ska vara högre. Däremot att alla butiker har mer eller mindre samma pris på dem visar ju att något är helt galet. Nu vill ju butikerna givetvis sälja så mycket som möjligt, men jag skulle uppskatta ifall butiker väljer att bojkotta märken som inte släpper marknaden fri som den ska vara.

Är ju bara ta B&W som exempel. En enda butik i sverige säljer dem, då vet man direkt att man betalar mer än man borde.

#145

Postad 10 april 2010 - 17:29

Redstorm
  • Redstorm
  • Användare

  • 114 inlägg
  • 0
Jobbigt läge. Kände även jag en viss felkänsla när alla namn och belopp skrevs ut, trodde inte bara att de skulle hitta tråden. Skulle rekommendera att korrigera ALLA meddelanden i dessa trådar som relaterar företagen till priserna, dvs ta bort beloppen och prisnedsättningar som görs på offert för att förhindra framtida problem.

Ge framtida offerter utan det aktuella företagets namn(dvs censurera) och skicka vid behov företagsnamnet till de intresserade via PM. På så sätt kanske vi kan hitta någon barmhärtig exportör från utlandet även i fortsättningen.

#146

Postad 10 april 2010 - 17:31

oliven
  • oliven
  • Beroende

  • 1 347 inlägg
  • 0

Jobbigt läge. Kände även jag en viss felkänsla när alla namn och belopp skrevs ut, trodde inte bara att de skulle hitta tråden. Skulle rekommendera att korrigera ALLA meddelanden i dessa trådar som relaterar företagen till priserna, dvs ta bort beloppen och prisnedsättningar som görs på offert för att förhindra framtida problem.

Ge framtida offerter utan det aktuella företagets namn(dvs censurera) och skicka vid behov företagsnamnet till de intresserade via PM. På så sätt kanske vi kan hitta någon barmhärtig exportör från utlandet även i fortsättningen.


Ska man inte behöva göra. Speciellt inte när det är inom EU.

#147

Postad 10 april 2010 - 18:47

givetvis
  • givetvis
  • Användare

  • 136 inlägg
  • 0
Förstår inte problemet. Vad är det som är så dyrt? Smakar det så kostar det.

#148

Postad 10 april 2010 - 18:52

Unregistered1156
  • Unregistered1156
  • Veteran

  • 1 852 inlägg
  • 0

Förstår inte problemet. Vad är det som är så dyrt? Smakar det så kostar det.


Det smakar alltså mindre i England än i Sverige eftersom det är MYCKET billigare där?

#149

Postad 10 april 2010 - 18:52

oliven
  • oliven
  • Beroende

  • 1 347 inlägg
  • 0
Dyrt är när man får betala dubbelt så mkt i sverige än i england.

Och du klagar aldrig över att något är dyrt? Bensin? sprit? m.m.

Edit: Kenta hann före :D

Redigerat av oliven, 10 april 2010 - 18:53.


#150

Postad 10 april 2010 - 18:54

givetvis
  • givetvis
  • Användare

  • 136 inlägg
  • 0

Det smakar alltså mindre i England än i Sverige eftersom det är MYCKET billigare där?


Kanske är så :D jag tycker bara inte de är dyrt, med tanke på vad man får!



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.