Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Synology NAS-tråden

583 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Synology DiskStation DS111 (NAS-servrar) 5 8 (2) Inga priser
Synology DiskStation DS214play (NAS-servrar) 6 8,82 (10) Inga priser
Synology DiskStation DS415play (NAS-servrar) 6 8,83 (5) Inga priser
Synology DiskStation DS115j (NAS-servrar) 6 6,75 (3) Inga priser
Synology DiskStation DS415+ (NAS-servrar) 5 8,3 (9) Inga priser
Synology DiskStation DS215j (NAS-servrar) 6 9,18 (10) Inga priser
Synology DiskStation DS1815+ (NAS-servrar) 6 8,06 (17) Inga priser
Synology DiskStation DS1515+ (NAS-servrar) 6 7,2 (4) Inga priser
Synology DiskStation DS215+ (NAS-servrar) 6 (0) Inga priser
Synology DiskStation DS216play (NAS-servrar) 6 8,33 (5) Inga priser
Synology DiskStation DS716+ (NAS-servrar) 6 (0) Inga priser
Synology DiskStation DS216 (NAS-servrar) 1 (0) Inga priser
Synology DiskStation DS216+ (NAS-servrar) 5 6,5 (1) Inga priser
Synology DiskStation DS916+ 8GB RAM (NAS-servrar) 6 8,67 (5) Inga priser
Synology DiskStation DS916+ 2GB RAM (NAS-servrar) 6 (0) Inga priser
Synology DiskStation DS218+ (NAS-servrar) 5 8,33 (2) Inga priser
12 relaterade trådar

#151

Postad 16 februari 2016 - 10:54

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

  • 2 452 inlägg
  • 0
Tack för infon.

Orsaken är att jag inte behåller filmerna speciellt länge på telefonen utan för över dem till extern disk. Annars fungerar ju såklart AirPlay bra.

Funderar nämligen på om nas är bra att ha. Eller räcker det med en extern disk i routern? Förstår att det finns fördelar med nas, men motiverar det till ett köp på flera tusen? Svårt för någon att svara på eftersom alla har olika behov.

Vill egentligen bara ha en lagringsplats som alla i nätverket kommer åt. Bör man vara en "heavy user" för att nas är värt pengarna?

#152

Postad 16 februari 2016 - 11:13

ibeardtech
  • ibeardtech
  • Lärjunge

  • 368 inlägg
  • 0

då har jag fått ds216play, ska bli kul o se vad den klarar av :)



#153

Postad 16 februari 2016 - 11:15

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Tack för infon.

Orsaken är att jag inte behåller filmerna speciellt länge på telefonen utan för över dem till extern disk. Annars fungerar ju såklart AirPlay bra.

Funderar nämligen på om nas är bra att ha. Eller räcker det med en extern disk i routern? Förstår att det finns fördelar med nas, men motiverar det till ett köp på flera tusen? Svårt för någon att svara på eftersom alla har olika behov.

Vill egentligen bara ha en lagringsplats som alla i nätverket kommer åt. Bör man vara en "heavy user" för att nas är värt pengarna?


Fördelen är väl att du kan raida och få säkrare lagring än med en extern disk över usb. Till kostnad av total lagring såklart. Ska du spara semesterbilder så är ju det att rekomendera.

#154

Postad 16 februari 2016 - 13:40

ibeardtech
  • ibeardtech
  • Lärjunge

  • 368 inlägg
  • 0

behöver man virus program på nasen? vilket av de rekomenderar ni isåfall?



#155

Postad 16 februari 2016 - 13:48

RonnieW
  • RonnieW
  • Användare

  • 182 inlägg
  • 0

behöver man virus program på nasen? vilket av de rekomenderar ni isåfall?


Det finns ett gratis att ladda hem: https://www.synology...kages/AntiVirus

#156

Postad 16 februari 2016 - 14:08

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0

Kommer uppgradera min NAS framöver. 

 

Jag kör internet över homeplug hemma, och har hastigheter via plug på över 1GB/S. Tjänar man i hastighet på olika HDD i NAS?

Finns det någon poäng med SSHD? Tänkte bygga med flera diskar, och en individuella disc för varje ändamål: Foto/bildredigering, film, musik osv.


Redigerat av Glidtassen, 16 februari 2016 - 18:53.


#157

Postad 16 februari 2016 - 14:14

ibeardtech
  • ibeardtech
  • Lärjunge

  • 368 inlägg
  • 0

Har en film på min nas, öppnar VLC på apple tv oh den hittar filmen direkt. Men får inget ljud???



#158

Postad 16 februari 2016 - 17:23

Mr_Empa
  • Mr_Empa
  • Veteran

  • 1 742 inlägg
  • 0

Har en film på min nas, öppnar VLC på apple tv oh den hittar filmen direkt. Men får inget ljud???

 

Stödjer VLC / Apple TV ljudformatet?



#159

Postad 17 februari 2016 - 08:17

RonnieW
  • RonnieW
  • Användare

  • 182 inlägg
  • 0

Tack för infon.
Orsaken är att jag inte behåller filmerna speciellt länge på telefonen utan för över dem till extern disk. Annars fungerar ju såklart AirPlay bra.
Funderar nämligen på om nas är bra att ha. Eller räcker det med en extern disk i routern? Förstår att det finns fördelar med nas, men motiverar det till ett köp på flera tusen? Svårt för någon att svara på eftersom alla har olika behov.
Vill egentligen bara ha en lagringsplats som alla i nätverket kommer åt. Bör man vara en "heavy user" för att nas är värt pengarna?


Du kommer hitta motivering efter du köpt :)
Jag tycker DS Cloud är väldigt smidigt. Snabb backup på dokument, bilder och filmer från alla enheter till NASen. Sen har jag kopplat min NAS till Google drive så NASen skickar viktiga filer dit som extra backup.
DS Download är oumbärligt för mig. Oavsett var i världen jag är kan jag tanka hem torrents till NASen med mobilen.
Jag köpte även en webcam och installerade Surveilance station på min NAS. Jag kan övervaka mitt hem och även få notifikation om någon triggar kameran.

#160

Postad 17 februari 2016 - 08:27

RonnieW
  • RonnieW
  • Användare

  • 182 inlägg
  • 0

Kommer uppgradera min NAS framöver. 
 
Jag kör internet över homeplug hemma, och har hastigheter via plug på över 1GB/S. Tjänar man i hastighet på olika HDD i NAS?
Finns det någon poäng med SSHD? Tänkte bygga med flera diskar, och en individuella disc för varje ändamål: Foto/bildredigering, film, musik osv.


Här får du tips om val av hårddisk: http://blog.synology.com/?p=1130

#161

Postad 17 februari 2016 - 18:41

Gallianoman
  • Gallianoman
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0

då har jag fått ds216play, ska bli kul o se vad den klarar av :)


Jag är lite inne på att uppgradera min gamla readynas duo som är ett antal år till en ds216 play, men jag har några frågetecken som är svåra att läsa sig till:

Uppstart, från man sätter på Nasen tills man kan välja film ? Min gamla tar säkert 10 minuter.
Hur mycket låter den? Att det står 18,5 DB i dokumentationen säger mig inte mycket.....
Hur funkar plex med "filmomslag" är det enkelt att hantera?

#162

Postad 17 februari 2016 - 19:32

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

  • 3 659 inlägg
  • 0

Jag är lite inne på att uppgradera min gamla readynas duo som är ett antal år till en ds216 play, men jag har några frågetecken som är svåra att läsa sig till:

Uppstart, från man sätter på Nasen tills man kan välja film ? Min gamla tar säkert 10 minuter.
Hur mycket låter den? Att det står 18,5 DB i dokumentationen säger mig inte mycket.....
Hur funkar plex med "filmomslag" är det enkelt att hantera?

En nas skall du inte stänga av sliter mindre att den är på hela tiden än av och på hela tiden.



#163

Postad 17 februari 2016 - 21:10

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0

Jag är lite inne på att uppgradera min gamla readynas duo som är ett antal år till en ds216 play, men jag har några frågetecken som är svåra att läsa sig till:

Uppstart, från man sätter på Nasen tills man kan välja film ? Min gamla tar säkert 10 minuter.
Hur mycket låter den? Att det står 18,5 DB i dokumentationen säger mig inte mycket.....
Hur funkar plex med "filmomslag" är det enkelt att hantera?


Som ovan skrev. Du ska inte stänga av nasen.
18,5dB är tyst men inte helt tyst. Sitter du ca 3m från den och den står helt fritt kanske du hör den i tysta partier i film och musik.
Plex är enkelt men inte helt automatiskt om man vill ha allt perfekt.

#164

Postad 18 februari 2016 - 06:11

RonnieW
  • RonnieW
  • Användare

  • 182 inlägg
  • 0

Jag är lite inne på att uppgradera min gamla readynas duo som är ett antal år till en ds216 play, men jag har några frågetecken som är svåra att läsa sig till:
Uppstart, från man sätter på Nasen tills man kan välja film ? Min gamla tar säkert 10 minuter.
Hur mycket låter den? Att det står 18,5 DB i dokumentationen säger mig inte mycket.....
Hur funkar plex med "filmomslag" är det enkelt att hantera?


Du ska inte stänga av den men den kan gå ner i "sleep mode".
Min 214play vaknar från sleep mode och tillåter mig att nå info ganska fort. Har inte räknat men under 10 sekunder iallafall.

Redigerat av RonnieW, 18 februari 2016 - 06:15.


#165

Postad 18 februari 2016 - 22:29

ibeardtech
  • ibeardtech
  • Lärjunge

  • 368 inlägg
  • 0

Blir tokig här hemma. hur lägger jag till så jag får åtkomst på min nas över internet på min mac?



#166

Postad 19 februari 2016 - 10:04

RonnieW
  • RonnieW
  • Användare

  • 182 inlägg
  • 0

Blir tokig här hemma. hur lägger jag till så jag får åtkomst på min nas över internet på min mac?

Du kan nå din NAS (bl.a via DSM och webbläsaren). Öppna port 5000 i din router och gör en hänvisning till din NAS. Öppna en webbläsare och skriv in http://din.publika.ip:5000
Ersätt såklart "din.publika.ip" med ditt verkliga publika IP. Använder du https så blir porten 5001.

Synology har även en smart funktion som heter quickconnect, perfekt om du får en dynamisk IP av din ISP och sen är det lättare. Men du kan behöva att öppna upp portar ändå trots att det står att du slipper. Läs: https://www.synology...up_quickconnect

Vilka portar Synology använder hittar du här https://originwww.sy...nology_services
Du kan nå din NAS på flera olika sätt men tillvägagångssättet är oftast detsamma. Du kan behöva att öppna portar i din router.

Redigerat av RonnieW, 19 februari 2016 - 10:10.


#167

Postad 19 februari 2016 - 10:08

RonnieW
  • RonnieW
  • Användare

  • 182 inlägg
  • 0
Glömde bort EZ internet. Kolla denna film http://m.youtube.com...h?v=Hx4CK6xaqpY

Redigerat av RonnieW, 19 februari 2016 - 10:24.


#168

Postad 19 februari 2016 - 11:11

ibeardtech
  • ibeardtech
  • Lärjunge

  • 368 inlägg
  • 0
Okej men de e bara över webben?
Ja vill ha in den som en vanlig mapp i finder.

#169

Postad 19 februari 2016 - 11:17

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0
Du behöver mappa den via Synology Assistant.

Iaf i Windows dyker den då upp som en vanlig enhet i Utforskaren.

#170

Postad 19 februari 2016 - 18:18

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
Öppna Finder
Tryck CMD+K
Ange sökväg till mappen
Ange user och passw

Klart

#171

Postad 20 februari 2016 - 11:30

ibeardtech
  • ibeardtech
  • Lärjunge

  • 368 inlägg
  • 0

vet ej vad sökvägen e? :/ Hemma nätverket har jag den i finder. men vet ej vad jag ska skriva för sökväg för o få den hela tiden där.



#172

Postad 20 februari 2016 - 12:06

ibeardtech
  • ibeardtech
  • Lärjunge

  • 368 inlägg
  • 0

fan de går inte. får ingen ordning på de. 



#173

Postad 20 februari 2016 - 12:23

ibeardtech
  • ibeardtech
  • Lärjunge

  • 368 inlägg
  • 0

det funkar liksom på webben med min IP. men vill inte bara komma åt den via DSM utan vill mappa nasen på datorn så ja kommer åt den hos vänner osv. 



#174

Postad 20 februari 2016 - 13:29

Unregistereda7fc6b80
  • Unregistereda7fc6b80
  • Forumräv

  • 555 inlägg
  • 0
Har du aktiverat i DSM bonjour, AFP och NFS ?
SMB funkar inte!
Väl i OSX menyn Gå Till, skriv in

nfs:// samt ditt IP nr till Nas. Jag har i Airport lagt till den som DHCP 10.0.1.10 tex genom att aktivera DNS och Mac adress för Nas, så kommer den alltid ha samma adress!
Du kan även använda afp://IP nr

Redigerat av Unregistereda7fc6b80, 20 februari 2016 - 13:30.


#175

Postad 21 februari 2016 - 16:39

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

  • 3 659 inlägg
  • 0

Jag har DS 1815+ med 6TB diskar och Plex fungerar knappt. Dock är filservarn snabb med 150-180 mb/s Plex ger jag dock inte mkt för, tycker det suger och alltid gjort. Finns så många andra bättre lösningar idag.

Får du ut 150 Mbit  eller 150MB ? får du ut det förstnämda är det inte så bra runt 20MB/s och får du ut det sistnämda kör du  då någon typ link aggregation för det är väl bara Gigabit ethernet port på den ?



#176

Postad 22 februari 2016 - 08:09

RonnieW
  • RonnieW
  • Användare

  • 182 inlägg
  • 0

det funkar liksom på webben med min IP. men vill inte bara komma åt den via DSM utan vill mappa nasen på datorn så ja kommer åt den hos vänner osv. 

Detta kanske kan hjälpa dig: https://www.synology...NAS_with_WebDAV

 

 

Edit: Här är en tutorial för er som kör Windows 10: https://www.youtube.com/watch?v=3l6jiq4uGHI


Redigerat av RonnieW, 22 februari 2016 - 08:18.


#177

Postad 09 april 2016 - 20:32

roboitinho
  • roboitinho
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Har haft en ds214Play i rygt ett år. Måste säga att den inte motsvarade mina förväntningar. Vad jag kunde läsa mig till skulle den klara av att spela upp HD-material via Chromecast. Men det gör den helt enkelt inte. 

 

Nu har jag tänkt lösa problemet med att antingen införskaffa mig en Nexus Player eller en Apple TV4. Frågan är bara vilken som är bäst och vilken mjukvara man sedan ska köra? Kodi? Plex? Infuse?

 

Kanske ska tillägga att jag idag kör Plex och Plexserver på min ds214play. 

 

Tacksam för hjälp. 

 

Mvh

 

Martin



#178

Postad 11 april 2016 - 06:56

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0

Har haft en ds214Play i rygt ett år. Måste säga att den inte motsvarade mina förväntningar.
Vad jag kunde läsa mig till skulle den klara av att spela upp HD-material via Chromecast.

HD-material är en väldigt vag beskrivning på det du försöker spela upp ....

Men det gör den helt enkelt inte.

http://www.expertrev...id-apple-tv-nas

Redigerat av frollic, 11 april 2016 - 06:56.


#179

Postad 11 april 2016 - 11:48

RonnieW
  • RonnieW
  • Användare

  • 182 inlägg
  • 0

Har haft en ds214Play i rygt ett år. Måste säga att den inte motsvarade mina förväntningar. Vad jag kunde läsa mig till skulle den klara av att spela upp HD-material via Chromecast. Men det gör den helt enkelt inte. 
 
Nu har jag tänkt lösa problemet med att antingen införskaffa mig en Nexus Player eller en Apple TV4. Frågan är bara vilken som är bäst och vilken mjukvara man sedan ska köra? Kodi? Plex? Infuse?
 
Kanske ska tillägga att jag idag kör Plex och Plexserver på min ds214play. 
 
Tacksam för hjälp. 
 
Mvh
 
Martin


Jag har samma NAS och kör kör filmer via ATV 4 och Infuse och det funkar finfint. Jag kör enbart 1080p med hög bitrate. Men har du Plex så installera det på ATV 4 och kör på!

Redigerat av frollic, 11 april 2016 - 14:11.


#180

Postad 21 april 2016 - 09:40

ijahman
  • ijahman
  • Användare

  • 199 inlägg
  • 0

Tjena!

Jag har kört synology i flera år men bara använt den som filyta för filmer och bilder. Nu först slog det mig att man kan använda den till lite annat också (bättre sent än aldrig ;-). Så jag reggade en domän på loopia och skaffade ett gratis cert på StartSSL och har börjat publicera ut lite tjänster som jag har nytta av, riktigt snyggt måste jag säga!

 

Nu till en fråga. Jag funderar på att slå igång VPN-funktionen, är det någon som har meckat med den och vet om det är värt besväret? Jag tänker att det kan vara nice att gå via egen VPN när man är utomlands och vill nå sina streamingtjänster i svedala! Som sagt om någon har några erfarenheter kring uppsättning, prestanda m.m. hojta!



#181

Postad 03 juli 2016 - 21:58

kusen
  • kusen
  • Forumräv

  • 714 inlägg
  • 0
Är det någon som hunnit med och testa 916+ än? Hur står den sig mot 415+ (som jag misstänker den tänkt att ersätta)?

#182

Postad 05 juli 2016 - 13:01

-KungCarl-
  • -KungCarl-
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0

Ligger en 916+ 8GB i bagaget på min bil nu...

Hoppas kunna få igång den i veckan iaf, kan ej lova nåt dock :P kommer senast från en DNS-323 så förväntar mig ett rejält lyft!

 

Vad vill ni veta isf? :) kan ju försöka svara så gott jag kan (ny med Synology och ingen avancerad NAS-användare)...

Kanske kan få svar på en egen fråga oxå; min DNS-323 dog nyligen, diskarna hoppas jag har klarat sig... är det bara o plugga in dessa i Synologyn o köra vidare eller får man köra nåt recovery-program på sin Windows-burk? Har för mig jag körde ext3 på diskarna.



#183

Postad 05 juli 2016 - 14:29

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0

Kanske kan få svar på en egen fråga oxå; min DNS-323 dog nyligen, diskarna hoppas jag har klarat sig...
är det bara o plugga in dessa i Synologyn o köra vidare eller får man köra nåt recovery-program på sin Windows-burk?
ar för mig jag körde ext3 på diskarna.

Windows har inte ext3-stöd, så det är att glömma, men du kan ju
testa att boota valfri linuxdist från USB-sticka.

#184

Postad 05 juli 2016 - 14:46

Unregistered4eba3a31
  • Unregistered4eba3a31
  • Lärjunge

  • 359 inlägg
  • 0

@-KungCarl- kommer undra lite över hur stream fungerar och vilka format som egentligen fungerar och vad du använder runtomkring (hårdvara)

Läser lite olika bl.a på Synologys forum om vad som fungerar och inte..



#185

Postad 05 juli 2016 - 16:17

Unregisteredff237906
  • Unregisteredff237906
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0

Vad krävs hårdvarumässigt av en NAS för att få hyfsade hastigheter med open vpn klient? Får ut 8-10mb/s från min nuvarande vpn leverantör med deras egna klient på datorn. Vill uppnå liknande hastigheter med den NAS jag införskaffar. Utöver det vill jag streama 1080p med hög bitrate till apple tv4(infuse).

 

Hittar ingen uppdaterad info när jag googlar. Någon som har något förslag? I vilken prisklass bör jag ligga?



#186

Postad 05 juli 2016 - 17:09

kusen
  • kusen
  • Forumräv

  • 714 inlägg
  • 0
Kan i princip dubbla Flexets undran kring streaming. Även jag har läst på Synologys forum där vissa har haft lite strul kring mkv streaming till framför allt PS3, men troligen då pga att ha rippat sina BlueRay filmer med vissa specifika rip program (MakeMkv?). Personligen kör jag inte PS3 som klient (som verkar lite kännslig för vissa typer av format) men däremot AppleTv 4 samt Plex. Så om någon (-KungCarl-?) har liknande uppsättningar så är det intressant att höra kring dessa och hur de uppför sig med 916+.

#187

Postad 05 juli 2016 - 17:14

kusen
  • kusen
  • Forumräv

  • 714 inlägg
  • 1
Angående ext3: Det finns olika sätt att kunna läsa ext3 från Windows, t.ex mha Ext2Fsd. Jag gjorde det med en ReadyNas som hade dött, där det satt två diskar körandes med Ext3/4 som jag var tvungen att kopiera till Windows burken och det gick hur bra som helst.

#188

Postad 05 juli 2016 - 17:18

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0

Angående ext3: Det finns olika sätt att kunna läsa ext3 från Windows, t.ex mha Ext2Fsd.
Jag gjorde det med en ReadyNas som hade dött, där det satt två diskar körandes med Ext3/4
som jag var tvungen att kopiera till Windows burken och det gick hur bra som helst.

Beror ju på hur diskarna är uppsatta, softRAID via mdadm tror jag inte är lika trivialt som två lösa diskar,
och blander du dessutom in Synologys egna RAID (SHR ?), tordes det vara ännu svårare, om inte Synology
släppt egna verktyg för ändamålet.

Men ingenting är förstås omöjligt, som som oftast handlar det bara om tid och ork....

Redigerat av frollic, 05 juli 2016 - 17:21.


#189

Postad 06 juli 2016 - 08:34

Unregistered4eba3a31
  • Unregistered4eba3a31
  • Lärjunge

  • 359 inlägg
  • 0

Är också sjukt intresserad om någon kör PLEX från sin Synology direkt till appen i sin Samsung smart TV....hur smart är den egentkligen...pga renovering har jag inte kunnat testa...



#190

Postad 10 juli 2016 - 08:10

Unregistered4eba3a31
  • Unregistered4eba3a31
  • Lärjunge

  • 359 inlägg
  • 0

Fungerar inte med stream från Synology till DSVideo i Samsung tv´n däremot direkt i Appletv4 så lirar det direkt.

Iaf får jag det inte att fungera...



#191

Postad 14 juli 2016 - 17:51

ibeardtech
  • ibeardtech
  • Lärjunge

  • 368 inlägg
  • 0

Försöker att få igång Mumble server på min nas. Men fattar inte hur jag installerar Umurmur och får de o funka 



#192

Postad 28 juli 2016 - 16:32

ibeardtech
  • ibeardtech
  • Lärjunge

  • 368 inlägg
  • 0
Eller TS3. Hjälp?

#193

Postad 28 juli 2016 - 17:05

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0

Försöker att få igång Mumble server på min nas. Men fattar inte hur jag installerar Umurmur och får de o funka

https://poyu.co.uk/?p=67 ?

#194

Postad 29 juli 2016 - 07:49

ibeardtech
  • ibeardtech
  • Lärjunge

  • 368 inlägg
  • 0
Hittar inte SynoCommunity packages i själva nasen.

#195

Postad 29 juli 2016 - 08:58

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0

Hittar inte SynoCommunity packages i själva nasen.

https://synocommunit...m/#easy-install ?

#196

Postad 02 augusti 2016 - 07:12

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 962 inlägg
  • 0

Har en Synology DS1813+, har fundering kring uppdateringen av DLNA-katalogiseringen. Har flyttat om lite på NASen och det fungerar perfekt vid användning av miniPC då annat protokoll används. Men när jag går genom Pioneer SC LX85 så ligger tomma mappindex och stör i sökningen där nyare katalog är skapad(vilket också syns). Klickar jag fram till där filen ligger idag är det inga problem. Men det är störande att behöva passera en massa onödiga index.

 

Är det i NASen jag måste ordna? I stärkaren finner jag ingen sådan uppdatering på DLNA,



#197

Postad 03 augusti 2016 - 19:47

Unregisteredb868a650
  • Unregisteredb868a650
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0
Hur flyter högupplösta filmer i rätt format för NR646 recevier via NAS DLNA? Tänk Bluray.

Klarar en NAS göra jobbet?

#198

Postad 03 augusti 2016 - 20:24

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0

Hur flyter högupplösta filmer i rätt format för NR646 recevier via NAS DLNA? Tänk Bluray.

Klarar en NAS göra jobbet?

De flesta DLNA-servrar kodar inte om, det är bara en annan (sämre) metod för att dela ut media på ett
nätverk mellan enheter.
I och med det, så skyfflar den i princip bara data, vilket den äldsta NAS du kan hitta
klarar ...

Redigerat av frollic, 03 augusti 2016 - 20:42.


#199

Postad 03 augusti 2016 - 20:58

Unregisteredb868a650
  • Unregisteredb868a650
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0

De flesta DLNA-servrar kodar inte om, det är bara en annan (sämre) metod för att dela ut media på ettnätverk mellan enheter.I och med det, så skyfflar den i princip bara data, vilket den äldsta NAS du kan hittaklarar ...


Då förstår jag. Vilken är en annan bättre metod då?
Om du skulle välja metod el verktyg för att få ut media till receviern och handhållna prylar i hemmet vad skulle det bli?

#200

Postad 03 augusti 2016 - 21:09

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0

Då förstår jag. Vilken är en annan bättre metod då?
Om du skulle välja metod el verktyg för att få ut media till receviern och handhållna prylar i hemmet vad skulle det bli?

En NAS i sig är inte feltänkt, men du måste ha en som supportar tex Plex, eller annan media-server som
orkar/klarar att koda om din media till format som mottagaren klarar av.

Redigerat av frollic, 03 augusti 2016 - 21:09.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.