Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Sony VPL-HW45ES, HW65ES, VW320ES, VW520ES, VW550ES, VW5000ES

740 svar till detta ämne SONY
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#551

Postad 19 februari 2017 - 23:52

film-fanatiker
  • film-fanatiker
  • Mästare

  • 2 602 inlägg
  • 0

Det är flera som upplevt samma sak.

 

Jag med. Jag behövde bara växla lampläge i några minuter för att lösa problemet. I mitt fall dök fenomenet upp först efter 2000 timmar på lampan. Jag bytte lampa ett tag senare, och har kvar den gamla som reserv (eftersom den ännu är hel)

Ja min lampa är ju relativt ny, hade bara ca150h på lampan när det inträffade. Nu är den uppe i 190h och fenomenet har ej uppstått ännu som tur är och hoppas det inte inträffar igen.



#552

Postad 21 februari 2017 - 16:36

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 568 inlägg
  • 0

Finns säkert nån annan som kan det här bättre, men vad jag förstår beror flimrandet på att ljusbågen i lampan letar kortast väg mellan elektroderna allteftersom lampan slits och är helt normalt. Om det sen är mer vanligt på Sonys projektor lampor jämfört med andra märken kan inte jag svara på.



#553

Postad 19 april 2017 - 01:50

Ramlöss
  • Ramlöss
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Vad är skillnaden mellan 65es och 45es? Är 65es värd 5k över 45es?

#554

Postad 19 april 2017 - 06:00

zephir
  • zephir
  • Forumräv

  • 554 inlägg
  • 2

Vad är skillnaden mellan 65es och 45es? Är 65es värd 5k över 45es?


Den stora skillnaden är ställbar iris. Det finns inga nackdelar med att ha den funktionen men det är inte säkert att du behöver den. Det beror på de andra två bildkomponenterna vid projicering, rum och duk.

Irisen kan under gynnsamma förhållanden, dvs helt ljuskontrollerat rum, sänka svärtbotten för 65:an mot 45:an. Om projjen å andra sidan ska sitta i ett vanligt vardagsrum, kanske i kombination med en högkontrastduk, så kan det vara så att du behöver allt ljus och inte kommer att ställa ned iris. Då är 45:an i stort sett likvärdig.

/R

#555

Postad 09 juni 2017 - 09:50

chrille164
  • chrille164
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0

Tjena, Har haft min hw65 i ca 1,5 år, nu har jag fått problem med färg tint, se bild. Har pratat med Sony och skickat in den. Dom har undersökt den och jag fick detta svar....

 

Our repair centre has tested the unit for Uniformity issues which is the coloured areas on the screen. They have a special process to determine if a unit is within the factory tolerances or not and your unit has passed this test. This means that the projector is working as it has been designed to and there is unfortunately no repair we can offer.

 

Vet inte om jag tycker detta är acceptabelt för en projektor som kostar 25000...

 

Vet inte hur jag ska göra nu?

 

Christer

Bifogad fil(er)



#556

Postad 09 juni 2017 - 11:40

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • Mästare

  • 3 039 inlägg
  • 0

Så där ser alla maskiner med trepanels-teknik ut i den klassen, mer eller mindre. Generellt syns det ju inte när man ser på film.

 

Om du inte är nöjd med maskinen och inte tycker att den uppfyller dina förväntningar så får du kontakta din handlare för det är de som har sålt den till dig. De  i sin tur får vända sig till Sony, om de ställer sig på din sida. Kommer ni inte överens så kan du vända dig till ARN.

Tror dock att det kan vara svårt att få igenom ett sådant här fall eftersom en tekniker har gjort en bedömning, men man vet ju aldrig. :)

 

/Marcus, The Rock Hemmabio i Lund



#557

Postad 09 juni 2017 - 11:49

chrille164
  • chrille164
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0

Jo, har redan mailat butiken som jag köpte den ifrån så får se vad dom har att säga. Men märkligt att epson tw700  och epson tw6700 som jag har och är långt under den klassen klarar att visa mindre tint. Sen är det ju något som har kommit inte varit hela tiden. men men får se hur det går.



#558

Postad 09 juni 2017 - 13:44

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • Mästare

  • 3 039 inlägg
  • 0

Men märkligt att epson tw700  och epson tw6700 som jag har och är långt under den klassen klarar att visa mindre tint. 

Nu har jag inte sett dina maskiner så dem kan jag inte uttala mig om. Men jag har sett väldigt många olika maskiner under åren som jag har pysslat med detta och jag har ännu inte sett någon maskin i denna klassen med tre paneler som inte har små färgskiftningar likt dem du har bifogat foto på.

 

Har du verkligen vittjat dina andra maskiner på denna punkten med samma förutsättningar?(rum & duk)

 

/Marcus, The Rock Hemmabio i Lund



#559

Postad 09 juni 2017 - 13:54

chrille164
  • chrille164
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0

Ja nu har jag inte mätt hur ljust rummet är osv. men jag har samma duk, samma hylla dom står på och samma avstånd, samma rum och jag ser inte nåt på dom, visst jag har inte den bästa synen men jag ser det på sonyn och inte dom andra.

 

Men om det är normalt hoppas jag att du informerar dom som vill köpa maskiner med tre paneler om att det blir grönt och rött i bilden innan dom köper den:) Det va det ingen som informerade mig om.

Och skulle vi säga sätta upp en bild hur det ser ut hur många tror du skulle köpa Sonyn även om det inte skulle synas i film vilket min gör.



#560

Postad 09 juni 2017 - 14:49

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • Mästare

  • 3 039 inlägg
  • 0

 

Men om det är normalt hoppas jag att du informerar dom som vill köpa maskiner med tre paneler om att det blir grönt och rött i bilden innan dom köper den:) Det va det ingen som informerade mig om.

Och skulle vi säga sätta upp en bild hur det ser ut hur många tror du skulle köpa Sonyn även om det inte skulle synas i film vilket min gör.

Jo, jag visar som regel alltid maskinerna innan jag säljer. :)  Har dock inte under de 17 år som jag drivit The Rock haft någon reklamation på detta.

 

Däremot har jag haft företaget Axis här en gång med ett helt gäng gubbar i lustiga hattar(nåväl de hade inga lustiga hattar) och de granskade hela vårt utbud för att välja ut en maskin som de kunde använda som referensmaskin när de vittjade sina kameror internt. Inga maskiner blev godkända och det var just ojämnheten som du nämner som det föll på. Då tittade vi på maskiner hela vägen upp i 300.000kr:s klassen och då även DLP.

 

Nu har jag inte sett din maskin, så jag argumenterar inte emot att det inte är ett fel på din maskin. Den biten får din ÅF och Sony ta med dig.

 

/Marcus, The Rock Hemmabio i Lund



#561

Postad 09 juni 2017 - 14:52

chrille164
  • chrille164
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0

All cred att du visar ojämnheten för dina kunder  :)


Redigerat av chrille164, 09 juni 2017 - 14:56.


#562

Postad 09 juni 2017 - 15:08

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • Mästare

  • 3 039 inlägg
  • 0

All cred att du visar ojämnheten för dina kunder  :)

Du får det att låta som att jag är ett helgon som börjar med att visa ojämnheter vid alla demos :lol: Det kommer förstås ganska långt ner på listan över viktiga saker att gå igenom med en presumtiv kund. Det är så klart ingen jag undanhåller, visar gärna de skillnader och brister som finns hos produkter. Det vet nog alla som har varit här. Men även om jag lägger kanske en timme i genomsnitt på varje kund så har man ju en begränsad tid att jobba med. Så just diskussionen om färgskillnader kommer därför upp ganska sällan, just för att det inte är ett stort problem för de flesta. Därför tog jag exemplet med Axis, eftersom det var mycket viktigt för dem. Andra (vanliga) kunder har inte samma krav. Så ha inte agg mot din handlare för att de inte visade dig detta när du valde din maskin. Hade du frågat hade de säkert visat dig och förklarat hur och varför det finns. Men eftersom du inte har sett det på dina tidigare maskiner så har du ju inte haft någon anledning att fråga, det förstår jag.

 

Hoppas det löser sig eller att du kan leva med det!

 

/Marcus, The Rock Hemmabio i Lund



#563

Postad 09 juni 2017 - 17:24

chrille164
  • chrille164
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0

Inget helgon, det kan ingen vara:) Men finns ju handlare som vill tjäna pengar mer än att kunden ska vara nöjd. Hyser inget agg mot min handlare, Han håller just nu på att prata med Sony... får väl se hur det går...



#564

Postad 13 juni 2017 - 04:49

Unregistered4ac35b52
  • Unregistered4ac35b52
  • Användare

  • 207 inlägg
  • 0
Hur är marknaden för att sälja en beg. HW65, är det som att sälja sand i Sahara? Tänkte sälja min men har inte en aning om vad man kan förvänta sig i pris.

#565

Postad 13 juni 2017 - 11:43

jn82
  • jn82
  • Veteran

  • 1 713 inlägg
  • 0

Hur är marknaden för att sälja en beg. HW65, är det som att sälja sand i Sahara? Tänkte sälja min men har inte en aning om vad man kan förvänta sig i pris.

https://www.minhembi...howtopic=327890



#566

Postad 05 juli 2017 - 06:18

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Finns en ny FW ute (VW320) sedan ett tag sedan om man inte visste det :)

 

https://www.sony.co....T_160902_PSG/20



#567

Postad 20 juli 2017 - 13:20

Unregistered7fb84d09
  • Unregistered7fb84d09
  • Veteran

  • 1 770 inlägg
  • 0

Kul om man köpte vW320es nyligen. Priset droppade precis 9000kr. 19000 om man ser till de som har i lager. Det är det som är så tråkigt med sådana här produkter. När fan ska man våga köpa  :wacko:


Redigerat av Unregistered7fb84d09, 20 juli 2017 - 13:32.


#568

Postad 20 juli 2017 - 16:22

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Det är det som är så tråkigt med sådana här produkter. När fan ska man våga köpa  :wacko:


Ja att köpa nya projektorer är inte direkt någon "invenstering", så man får helt enkelt titta i pluskan och go for it eller inte:) Jag tycker prissäkningarna (HW65) tyder på nya modeller och då dyker det upp en annan fråga för många istället:)

Redigerat av mcmike, 20 juli 2017 - 16:25.


#569

Postad 20 juli 2017 - 16:46

Unregistered7fb84d09
  • Unregistered7fb84d09
  • Veteran

  • 1 770 inlägg
  • 0

Ja att köpa nya projektorer är inte direkt någon "invenstering", så man får helt enkelt titta i pluskan och go for it eller inte:) Jag tycker prissäkningarna (HW65) tyder på nya modeller och då dyker det upp en annan fråga för många istället:)


Sant :-)
Alltid trevlig att se priserna droppa så men det säger även en del om det egentliga värdet av maskinerna.

#570

Postad 20 juli 2017 - 16:54

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Sant :-)
Alltid trevlig att se priserna droppa så men det säger även en del om det egentliga värdet av maskinerna.

Håller med, de mjölkar(tillverkarna) kunderna på så mycket som möjligt för att sedan sänka för att de finns maskiner kvar! Så är det och kommer förmodligen vara tills det kommer flera tillverkare med lite "kvatlitet":) Tycker själv att priset på HW65 är bra, bara man får en felfri👍

Redigerat av mcmike, 20 juli 2017 - 17:12.


#571

Postad 14 augusti 2017 - 22:34

Nizz_e
  • Nizz_e
  • Forumräv

  • 943 inlägg
  • 0

Har läst i recensioner att en av fördelarna med HW65 mot HW45 är att man kan strypa irisen manuellt. (Ringblixt?)

Men vad är skillnaden mot att sänka ljusstyrkan i inställningarna?

Som amatör kan man ju tro att det är två sätt att uppnå samma sak.

Nån som kan förklara? :) 



#572

Postad 14 augusti 2017 - 23:09

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 568 inlägg
  • 0
Ljusstyrke (brightness) reglaget har egentligen inget med ljusstyrkan att gör utan reglerar svartnivån i bilden.

Mer om ämnet finns att läsa här:
http://spearsandmuns...ness-control-2/

#573

Postad 14 augusti 2017 - 23:38

Nizz_e
  • Nizz_e
  • Forumräv

  • 943 inlägg
  • 0

Ljusstyrke (brightness) reglaget har egentligen inget med ljusstyrkan att gör utan reglerar svartnivån i bilden.

Mer om ämnet finns att läsa här:
http://spearsandmuns...ness-control-2/

 

OK, fel benämning, men det som reglerar den generella ljusnivån, vad det nu heter på Sonyn, typ backlight, oledlight osv.

Krångligt med alla olika namn och benämningar........ :rolleyes: 



#574

Postad 15 augusti 2017 - 06:42

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

  • 3 659 inlägg
  • 0

OK, fel benämning, men det som reglerar den generella ljusnivån, vad det nu heter på Sonyn, typ backlight, oledlight osv.

Krångligt med alla olika namn och benämningar........ :rolleyes:

Det är det du gör med irisen på hw65:an , 45:an har bara ett högt och lågt lampläge som kan justera ljusstyrkan.



#575

Postad 15 augusti 2017 - 09:27

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • Mästare

  • 3 039 inlägg
  • 0

Reglaget -kontrast- är det nog du syftar på Nizz_e. Kontrastreglaget sänker ljusflödet. Skillnaden mot en iris är att svärtabotten ligger kvar när du sänker kontrasten och du får således en lägre kontrast/sämre dynamik i bilden. Därför är iris att föredra när man vill styra ljusflödet.

/Marcus, The Rock Hemmabio i Lund



#576

Postad 15 augusti 2017 - 09:41

Nizz_e
  • Nizz_e
  • Forumräv

  • 943 inlägg
  • 0

Reglaget -kontrast- är det nog du syftar på Nizz_e. Kontrastreglaget sänker ljusflödet. Skillnaden mot en iris är att svärtabotten ligger kvar när du sänker kontrasten och du får således en lägre kontrast/sämre dynamik i bilden. Därför är iris att föredra när man vill styra ljusflödet.

/Marcus, The Rock Hemmabio i Lund

 

Tack, då låter 65:an bättre.

Men jag får ha lens-shift nära max, hur stor försämring blir det?



#577

Postad 15 augusti 2017 - 11:13

Ringblixt
  • Ringblixt
  • Mästare

  • 3 209 inlägg
  • 0

Men jag får ha lens-shift nära max, hur stor försämring blir det?

Det varierar med exemplaret samt även din duk.

 

Men största variabeln finns hos dig som person, dina ögon och hur medveten du är om den här typen skillnader. Vissa personer är extremt medvetna och blir lite bestörta när de ser för prisklassen normala variationer i optiska prestanda. I andra fall har, som exempel, jag på plats börjat med att ställa in fokus då ägaren inte märkte att bilden var lite oskarp. :)

 

Tumregel om du är orolig för detta och ännu inte vet vad du vet är att undvika att sätta projektorn i ändlägena på zoomen.



#578

Postad 28 augusti 2017 - 19:52

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0

För er som vill gotta ner er i Sonys SXRD teknik & deras flaggskeppsmodell VW5000 finns här en PDF på 43sidor.



#579

Postad 05 september 2017 - 19:54

martiin82
  • martiin82
  • Forumräv

  • 565 inlägg
  • 0
Så... ett år fick man vara nöjd med sin 65a. Ikväll blinkade lampan grönt i en jäkla stund, inget hände. Stänger av, blinkar rött 3 ggr (intervall), kommer ingen bild. Stänger av och testar en stund senare, ingen förändring.

Av manualen tolkar jag det som lampan kanske gett sig. Om det är så blir jag bara så less. Projen har blivit minutiöst behandlad, knappt gått 1000h på första lampan (99% i low), filter rengjorts 2ggr under denna tid. Är detta verkligen rimligt? (Bytte till denna ist för ny lampa på gamla x30 just pga bra brinntid..). Märkligt att vi knappt ens noterat något tapp i trycket, bara svart från ingenstans.

Mitt förtroende för sonys kvalitet är riktigt riktigt lågt. Är de benhårda på 1000h/1 år? Någon med erfarenhet?
(Nog fasen måste man begära mer än 1000h om de skyltar med "upp till 6000h")

#580

Postad 13 september 2017 - 21:01

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0
Ny firmware till VW550 https://www.sony.se/...e/1237495190709

- Add the Hybrid log Gamma compatibility. When Hybrid log Gamma contents is received, the mode switches automatically and customers can enjoy it with high dynamic range quality.
- Add the color format and HDR format to the information menu

#581

Postad 03 november 2017 - 08:42

Keith1
  • Keith1
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0

Så... ett år fick man vara nöjd med sin 65a. Ikväll blinkade lampan grönt i en jäkla stund, inget hände. Stänger av, blinkar rött 3 ggr (intervall), kommer ingen bild. Stänger av och testar en stund senare, ingen förändring.

Av manualen tolkar jag det som lampan kanske gett sig. Om det är så blir jag bara så less. Projen har blivit minutiöst behandlad, knappt gått 1000h på första lampan (99% i low), filter rengjorts 2ggr under denna tid. Är detta verkligen rimligt? (Bytte till denna ist för ny lampa på gamla x30 just pga bra brinntid..). Märkligt att vi knappt ens noterat något tapp i trycket, bara svart från ingenstans.

Mitt förtroende för sonys kvalitet är riktigt riktigt lågt. Är de benhårda på 1000h/1 år? Någon med erfarenhet?
(Nog fasen måste man begära mer än 1000h om de skyltar med "upp till 6000h")

Hej! Har ingen erfarenhet av 65:an mer än att jag just köpt en med missljud, som nu är inskickad till Sony för kontroll. Fick du en ny lampa på garantin?



#582

Postad 03 november 2017 - 09:23

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0
Trist med Sonys kvalitets problem med dessa, haft fyra själv med bl,a detta problem🤔 Men du kommer få det fixat då Sonys support är grym😊

Redigerat av mcmike, 03 november 2017 - 09:24.


#583

Postad 03 november 2017 - 11:08

Keith1
  • Keith1
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0

Trist med Sonys kvalitets problem med dessa, haft fyra själv med bl,a detta problem Men du kommer få det fixat då Sonys support är grym

Vi får väl se, väntar på svar idag...men tack lugnade besked om supporten. Har en deal med ÅF också om Sony skulle krångla!



#584

Postad 04 november 2017 - 18:08

kotten33
  • kotten33
  • Beroende

  • 1 039 inlägg
  • 0

Finns det någon som äger en HW65 som bor i Linköping med omnejd som kan tänka sig en liten demo?

Skulle uppskattas mycket.


Redigerat av kotten33, 04 november 2017 - 18:27.


#585

Postad 04 november 2017 - 19:12

martiin82
  • martiin82
  • Forumräv

  • 565 inlägg
  • 0
@keith – nej tyvärr. Fick bra pris på ny lampa hos orginallampor.se så jag orkade inte bråka med sony. Min bild av sonys support ä väl att den ok, inte mer.

Gällande missljud så bytte jag ut två enheter när jag köpte min förra våren. Först på den tredje träffade jag rätt och nu är den i det närmaste knäpptyst (jätteskönt när man upplevt motsatsen). Är för övrigt oerhört nöjd, kanske lite sugen på uhd men då får man ju nästan byta ut allt annat med... hobbykontot är pressat efter husköp+renoveringar

#586

Postad 06 november 2017 - 09:37

Keith1
  • Keith1
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0

@keith – nej tyvärr. Fick bra pris på ny lampa hos orginallampor.se så jag orkade inte bråka med sony. Min bild av sonys support ä väl att den ok, inte mer.

Gällande missljud så bytte jag ut två enheter när jag köpte min förra våren. Först på den tredje träffade jag rätt och nu är den i det närmaste knäpptyst (jätteskönt när man upplevt motsatsen). Är för övrigt oerhört nöjd, kanske lite sugen på uhd men då får man ju nästan byta ut allt annat med... hobbykontot är pressat efter husköp+renoveringar

Tack för info! Hoppas jag kan få min utbytt också, till en knäpptyst! Jag har inte hört något än från supporten, hoppas på besked idag! Jag funderade först på en UHD-projektor men den föll bort pga risk för damm i optiken och att priset helt plötsligt gick upp igen. Jag blir nog väldigt nöjd med 65:an bara jag får ett tyst exemplar...



#587

Postad 08 november 2017 - 13:14

Keith1
  • Keith1
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0

Tack för info! Hoppas jag kan få min utbytt också, till en knäpptyst! Jag har inte hört något än från supporten, hoppas på besked idag! Jag funderade först på en UHD-projektor men den föll bort pga risk för damm i optiken och att priset helt plötsligt gick upp igen. Jag blir nog väldigt nöjd med 65:an bara jag får ett tyst exemplar...

Fick just besked om att de kommer att byta ut projektorn, hoppas den nya är felfri!



#588

Postad 08 november 2017 - 16:16

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Fick just besked om att de kommer att byta ut projektorn, hoppas den nya är felfri!

 

De är grymma även om man kan tycka att de borde kontrollera detta fenomen innan enheten når kunden! Jag fick själv min HW40 utbytt till en HW45 trots att jag bara skulle ha en lampa  :rolleyes:


Redigerat av mcmike, 08 november 2017 - 16:17.


#589

Postad 18 november 2017 - 05:41

Frodo Bagger
  • Frodo Bagger
  • Lärjunge

  • 270 inlägg
  • 0
Hej
En fråga som ställts förut här men ställer den igen,
Har idag en Panasonic ae 4000, ljust rum, 84 tum Grandview edge ultra grey,
Skall man köpa en Sony hw 65 eller klara man sig med en hw 45,
Vet att 65 har manuell iris , men hur stor skillnad blir det,
Vilken tycker ni jag ska välja, hoppas på rea nu på Black friday
Tacksam för svar

Redigerat av Frodo Bagger, 18 november 2017 - 06:52.


#590

Postad 18 november 2017 - 06:12

Frodo Bagger
  • Frodo Bagger
  • Lärjunge

  • 270 inlägg
  • 0
Är inne på Sony hw 45 för den är ju trotts allt 4000kr billigare,
Epson 9300 är ju optimal men inte priset just idag

Redigerat av Frodo Bagger, 18 november 2017 - 06:55.


#591

Postad 18 november 2017 - 12:53

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

  • 1 803 inlägg
  • 0

Hej
En fråga som ställts förut här men ställer den igen,
Har idag en Panasonic ae 4000, ljust rum, 84 tum Grandview edge ultra grey,
Skall man köpa en Sony hw 65 eller klara man sig med en hw 45,
Vet att 65 har manuell iris , men hur stor skillnad blir det,
Vilken tycker ni jag ska välja, hoppas på rea nu på Black friday
Tacksam för svar

 

 

Skall du ha den i ett "ljust vardagsrum" mer än batcavesvart biogrotta, så har du ju inte någon nytta av att kunna stänga iris och dra ned på ljuset.

 

Jag har ett ganska mörkt rum och rätt liten duk 92" och är nöjd med att jag valde en HW65. Du skriver att du har ett ljust rum och 84" duk. En HW45 bör nog passa bra och du bör nog inte ha så stor nytta av irisfunktionen. Men gissar att du skulle få ännu bättre förutsättningar till bättre bild med en högkontrastduk när du har ljust rum också.



#592

Postad 18 november 2017 - 17:33

Frodo Bagger
  • Frodo Bagger
  • Lärjunge

  • 270 inlägg
  • 0
Hej
Kan inte ha en högkontrastduk eftersom det bara är 2.80 mellan lins o duk, men duken är nyinköpt, är nöjd med den , Fick rådet av en handlare att jag skulle välja hw65 därför att den passar bättre hos mig därför jag har så liten duk, och om jag utnyttjar irisen rät kan det ge bätttre svärta åt bilden ,
Jag strävar inte efter dyrare projektor men om det ger mig bättre förutsättningar så, men jag är lite villrådig

#593

Postad 18 november 2017 - 17:37

Frodo Bagger
  • Frodo Bagger
  • Lärjunge

  • 270 inlägg
  • 0
Kanske va lite otydlig , rummet är ett omgjort sovrum,
Ljusa tapeter , ljust tak, mörkläggningsgardiner,
Kan mörklägga väldigt bra ,

#594

Postad 18 november 2017 - 17:41

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Kanske va lite otydlig , rummet är ett omgjort sovrum,
Ljusa tapeter , ljust tak, mörkläggningsgardiner,
Kan mörklägga väldigt bra ,

 

Har samma förutsättningar i mitt sovrum med och jag håller med din handlare. Att kunna strypa ljusflödet på en sådan liten duk gör en hel del.. :)  



#595

Postad 18 november 2017 - 17:56

Frodo Bagger
  • Frodo Bagger
  • Lärjunge

  • 270 inlägg
  • 0
Tack för råden

#596

Postad 09 december 2017 - 22:03

baetis
  • baetis
  • Användare

  • 207 inlägg
  • 0
500 timmar på lampan och nu blinkar min hw65 i högt lampläge.

Dessa projektorer är verkligen skräp.

#597

Postad 19 december 2017 - 23:19

Unregistered8d346899
  • Unregistered8d346899
  • Amatör

  • 69 inlägg
  • 0

Vad kör ni för 3d-brillor? Är det original som gäller eller finns det billigare? Fungerar rent utav dom från aliexpress? 



#598

Postad 14 januari 2018 - 22:34

kotten33
  • kotten33
  • Beroende

  • 1 039 inlägg
  • 0

Finns det någon som äger en HW65 som bor i Linköping med omnejd som kan tänka sig en liten demo?

Skulle uppskattas mycket.

 

Tror ni att det kommer en ersättare till Sony VPL-HW65ES inom kort?

 

Är det dumt och rusa iväg och köpa en 65:a nu?

 

Eller finns det andra produkter där ute som är motsvarande?

 

Och sedan, någon vänlig själ i Östergötland som äger en Sony VPL-HW65ES? :-)



#599

Postad 21 januari 2018 - 14:32

kotten33
  • kotten33
  • Beroende

  • 1 039 inlägg
  • 0
Jag bumpar detta lite och hoppas någon kunnig kan uttala sig.

Det jag mest undrar egentligen är väl om det kommer en ersättare snart och att det är dumt att lägga 22500kr.


Tror ni att det kommer en ersättare till Sony VPL-HW65ES inom kort?

Är det dumt och rusa iväg och köpa en 65:a nu?

Eller finns det andra produkter där ute som är motsvarande?

Och sedan, någon vänlig själ i Östergötland som äger en Sony VPL-HW65ES? :-)



#600

Postad 24 januari 2018 - 19:21

Jokkmokksjocke
  • Jokkmokksjocke
  • Veteran

  • 2 384 inlägg
  • 0

Kommer alltid nya,  oftast varje år på hösten






Även taggad med SONY

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.