Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Pc kopplad till SR7010 med HDMI störande statiska ljud

Inga svar i detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 13 oktober 2019 - 15:19

_Ibanez_
  • _Ibanez_
  • Amatör

  • 51 inlägg
  • 0

Vet inte om jag satte ämnet i rätt forumdel.

 

Kopplat enligt följande

PC HDMI > SR7010 HDMI >TV

PS3 HDMI >SR7010 HDMI> TV

NVidia Shield HDMI > SR7010 HDMI > TV

 

Har även två Numrpime STA-9 i monoslutsteg till Front L/R kopplat med RCA till XLR.

 

Men problemet hörs välast när jag har mina hörlurar Bose QC35 är ikopplade och Brusreduceringen är påslagen. Det blr ett statiskt ljud som hörs mest i höger lur.

 

Vrider jag på max volym hör man att det viner rätt friskt i lurarna.

 

Med max volym, det hörs inget av det vinande ljudet förrens jag kommer på plusskalan, jag har på -79,5 - +18 skalan.

Men det statiska ljudet i höger lur hörs även när inget spelas men AVR är på, i normala volymer vill säga.

 

Men nedanstående tester är endast gjorda i maxvolym för att höra vinandet i lurarna från datorn.

1. PC avstängd, allt annat ikopplat i AVR och påslaget, då är det knäpptyst allt oljud borta.

2. Dragit ut alla rca till slutstegen och baslådorna, dator påslagen, oljudet är kvar.

3. HDMI till TV + rca urdragna, samma oljud.

4, Allt ikopplat, men, avaktiverat HDMI ljudet i enhetshanteraren, knäpptyst. Även på maxvolym helt knäpptyst.

 

Som extra provade jag koppla galvaniska isolerare till slutstegen, och provade även sub out, vid RCA utgångarna på AVR sidan., men det blev ett tjutande och vinande ljud i högtalarna FL/FR när förstärkaren var avstängd och urkopplad, även ikopolad och på blev det samma oljud.

Och dessa galvanare använde jag i mitt billjud en gång i tiden utan problem.

Dom kan ju vara trasiga, men tveksam till det.

 

Jag har inte jordade uttag i lägenheten.

 

Nu till en klurigare fråga.

Varför hörs oljudet bara när HDMI ljud drivrutinen i Windows har laddas in?

Oljudet hörs alltså inte före skrivbordet i Win 10 syns och har ladddats.

För det borde väl ändå vara konstant medans datorn är på, eftersom det är bild när datorn är i bios, eller har jag fel. Hdmi behöver ju både bild och ljud så ljudchippet bör ju vara aktivt även när man slår igång datorn.

Jag tror ju det är ljud delen på/i HDMI chippet på grafikkortet som skapar nån slags jordloop eller tar in störningar.

 

Ska prova att koppla ur front audio i datorchassit. Även fast jag har avaktiverat det inbyggda ljudkortet helt så kan det ju störa, man vet aldrig.

 

Om det inte är från AIO pumpen till kylningen av cpun i datorn, Och att det går ut via HDMI ljudet.

 

 

Grafikkortet RX580

Moderkort Sabertooth 990FX R2

CPU FX8350

16GB Corsair 1600

Nepton 120 XL vätskekylnig

1 SSD

3 Interna HDDS

5 Externa HDD

 

 

 

 

 

 

 





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.