Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Ett litet trådlöst om det finns souraound system sökes

16 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 04 februari 2023 - 08:43

Jimmorrison52
  • Jimmorrison52
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0

Något jag saknar är ett ljudsystem, använder bara en billig minimal JBL blåtand högtalare idag men hade velat ha något surround ljud för att göra det ännu bättre. Spela högt är inte viktigt då jag översätter eller läser för min dotter när vi tittar men det hade ju varit superhäftigt om det fanns en liten sub ¨, och MINST ett 5.1 system väldigt gärna 7.1,

 

Finns det något diskret och väldigt litet men bra system, det blir ju inget fysiskt stort system och hade det funnits trådlöst så hade det varit givet, eller något annat som tar minimalt med plats och helst skall det vara väldigt lågt pris på det. Lågt pris (men pengarna finns så det är väl egentligen inget problem om vi hittar ett litet bra system),

+Bra surround , dvs för endast blu ray tittande och för att öka upplevelsen av det ytterligare

+Efter att ha ägt en hoper av olika  5.1 system i mina dagar så vet jag ju vad basen gör så......
 

+Gärna väldigt prisvärt eller lågpris system men en bra surround upplevelse för min unga dotter kan jag tänka mig att frångå minimilågpris kravet om vi hittar något garanterat bra. Men helst vill jag ite lägga så mycket pengar.
 

+Golhögtalare är tyvärr uteslutet, det behöver vara litte och helst väldigt små monitorer. (Annars sparkar hon som bestämmer bakut ordentligt)
 

+ Trådlöst är ett tvång till 99%, Min sambo tål inte kablar och placeringen hade blivit så enkelt!

 

Har ni några tips?



#2

Postad 04 februari 2023 - 10:44

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

  • 2 878 inlägg
  • 0
Jbl bar 9.1 e grym

#3

Postad 05 februari 2023 - 10:42

Jimmorrison52
  • Jimmorrison52
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0

Den ser bra ut! Bra recensioner osv!

 

Finns det fler Alternativ, det kanske är en omöjlig önskan men jag hade hellre tummat lite på ljudet än att behöva gå rakt över rummet ca 6-7m med en HDMI kabel:(



#4

Postad 05 februari 2023 - 12:30

Gilgamesh1
  • Gilgamesh1
  • Lärjunge

  • 268 inlägg
  • 0
Samsung HW-Q990B

#5

Postad 05 februari 2023 - 13:59

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

  • 2 878 inlägg
  • 0
Jbl är nog den enda med trådlösa surroundhögtalare…. Är det som gör den så galet smidig .

Den ser bra ut! Bra recensioner osv!

Finns det fler Alternativ, det kanske är en omöjlig önskan men jag hade hellre tummat lite på ljudet än att behöva gå rakt över rummet ca 6-7m med en HDMI kabel:(

?? Hur menar du? Att du vill ha både ljud å bild helt trådlöst?

Redigerat av vinncent, 05 februari 2023 - 14:08.


#6

Postad 05 februari 2023 - 22:44

nyborjare
  • nyborjare
  • Forumräv

  • 700 inlägg
  • 0
Ljudkablar kan man lägga o dra nästan osynligt. Jag har 110 m kabel i ett rum på ca 15 m2 man får lets extremt noga om man ska lyckas se 1 cm kabel.
Lösningen är snygga rännor med lock
Finns i många utföranden o färger samt att inte dra rakt dvs inte närmsta vägen utan där den syns minst o följer hörnon o kanter

#7

Postad 05 februari 2023 - 23:08

Jimmorrison52
  • Jimmorrison52
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0

Jbl är nog den enda med trådlösa surroundhögtalare…. Är det som gör den så galet smidig .
?? Hur menar du? Att du vill ha både ljud å bild helt trådlöst?

 

Jag har ingen förstärkaren utan projektor och blu ray spelare står vid en vägg, duken är på motsatt vägg. 
Jag måste väl på något vis koppla ihop bluray spelaren med JBL systemet?



#8

Postad 06 februari 2023 - 10:02

nyborjare
  • nyborjare
  • Forumräv

  • 700 inlägg
  • 0

googla

 

JBL Bar 9.1kanals soundbar med 10" trådlös subwoofer kommer med uppåtriktade högtalarelement, löstagbara surroundhögtalare och en trådlös 10" subwoofer som tillsammans skapar ett oförglömligt ljud när du tittar på filmer utan att att fylla ditt rum med ett helt 9.1-system. Denna soundbar stödjer Google Chromecast och Apple AirPlay 2 och du kan spela musik via Bluetooth eller över ditt WiFi-nätverk. Den är även kompatibel med 4K UHD, HDR-pass-through och Dolby Vision.

Dolby Atmos

Gå in i Dolby Atmos värld som levererar ett fantastiskt ljud fullt av rikedom och djup. Denna ljudteknologi levererar flerdimensionellt ljud och låter musik, människor eller ljud från saker leva upp och får dig att känna som om du är en del av handlingen.

True Wireless surroundhögtalare

JBL Bar 9.1 kanals soundbar kommer med två helt trådlösa högtalare som du kan ta loss från soundbaren och placera var du vill i ditt rum. Dessa trådlösa högtalare ger dig upp till 10 timmars batteritid så du kan njuta av bra ljud från morgonen till kvällen.



#9

Postad 06 februari 2023 - 15:18

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

  • 2 878 inlägg
  • 0

Jag har ingen förstärkaren utan projektor och blu ray spelare står vid en vägg, duken är på motsatt vägg. 
Jag måste väl på något vis koppla ihop bluray spelaren med JBL systemet?

 

Ja men du skrev inget om projje i ditt första inlägg. Svårt å veta då.



#10

Postad 08 februari 2023 - 23:27

JohnnyMann
  • JohnnyMann
  • Forumräv

  • 802 inlägg
  • 0

Sony HT-A9

Fast den är lite dyrare förstås



#11

Postad 10 februari 2023 - 02:54

Jimmorrison52
  • Jimmorrison52
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0

Ja men du skrev inget om projje i ditt första inlägg. Svårt å veta då.

Och så jag behöver en stärkare då också för JBL systemet?



#12

Postad 14 februari 2023 - 20:57

JohnnyMann
  • JohnnyMann
  • Forumräv

  • 802 inlägg
  • 0

Och så jag behöver en stärkare då också för JBL systemet?

Nej!

Har du ens googlat systemet?



#13

Postad 15 februari 2023 - 22:28

Jimmorrison52
  • Jimmorrison52
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0

Nej!

Har du ens googlat systemet?

Ja men det var ett tag sen jag höll på med sånt här, familj, barn, jobb, ålder kom emellan. Jag fattar det som att jag behöver dra en HDMI eller optisk ljud kabe mellan Blu ray spelare och JBL förstärkare? Stämmer det?



#14

Postad 17 februari 2023 - 13:00

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

  • 2 878 inlägg
  • 0

Tv och BD spelare måste såklart kopplas in i JBL soundbaren . Men eftersom du va otydligt med att det var en projje du körde så måste du givetvis dra en längre HDMI kabel från projjen fram till soundbaren. Går liksom inte att trolla. Köra bild och ljud trådlöst finns kanske men inget jag skulle rekommendera när de gäller typ 4K. 



#15

Postad 21 februari 2023 - 19:04

prelatur
  • prelatur
  • Lärjunge

  • 359 inlägg
  • 0

WiSA SoundSend kanske kan vara nåt:
https://www.hembiobu...nd-transmitter/



#16

Postad 24 februari 2023 - 01:23

Jimmorrison52
  • Jimmorrison52
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0

Finns det något billigare/billigt surroundsystem som man kan koppla mellan blu ray och surroundsystem med hdmi som tar "alla" format, priset gör nog att jag får kompromissa en del. Just nu har jag en högtalare kopplad till projektorn bara och blu ray har inte stereo ljud så det blir inte så bra.



#17

Postad 24 februari 2023 - 08:59

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

  • 2 878 inlägg
  • 0

Finns det något billigare/billigt surroundsystem som man kan koppla mellan blu ray och surroundsystem med hdmi som tar "alla" format, priset gör nog att jag får kompromissa en del. Just nu har jag en högtalare kopplad till projektorn bara och blu ray har inte stereo ljud så det blir inte så bra.

Ja finns ju hur många som helst som vi tipsat om…. Problemet är ju att du har en projje och bd spelare på ena sidan av rummet och sen vill du inte dra kablar!



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.