Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Blu-ray eller HD DVD?

7496 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vilket framtidsformat stödjer du? (1329 medlem(mar) har röstat)

Rösta Gäster kan inte rösta

#7451

Postad 30 december 2007 - 23:08

diabolo
  • diabolo
  • Mästare

  • 3 548 inlägg
  • 0

Amir Majidimehr, MS-HD DVD insider på avsforum.

Those people who think optical is superior to digital distribution, take note!

http://www.avsforum....;postcount=3116


They do, they do :P

Sony details video downloads for Playstation 3

Recommend article:Tokyo (Japan) - Sony will begin offering an on-demand video service for the PS3 next year.


The new platform will officially launch in Japan in early 2008, although some videos will be available before that.

The first premium videos will appear in Japan on December 6, with car racing content from the BBC to tie into Gran Turismo 5. The service will have a bigger fanfare overseas in 2008. Sony has announced that video downloads will begin at around $1.85.

It is Sony's push to compete with a similar service on the Xbox 360. The Xbox Live Video Marketplace has a wide array of movies and TV shows, many of which are HD exclusives on the 360, available on a digital rental basis.

For several months, PS3 users have been able to download video game and movie trailers from the console's digital download store, but those are free and usually no less than five minutes long.


Sony's Harrison: 'Amazed' if PS4 Has a Disc Drive

This just in: Blu-Ray is dead.
Pardon the hyperbole, but with senior Sony executives speculating that the PS4 (yes, you read that right) may not use a disc format as the company is at the cusp of rolling out future proof technology, it's not exactly a ringing endorsement of the proprietary disc format's staying power.

Phil Harrison told Wired that he would be "amazed if the PS4 has a physical disk drive." In fairness, Harrison was talking about the emergence of electronic distribution (something Sony's mastermind Ken Kutaragi has championed previously), but that doesn't change the back-handed slap to the Blu-ray format.

The likelihood of being done with disc media after this console cycle (yes, the one that is about to finally begin sometime this fall) seems a bit much -- the feasibility of downloading complete experiences like Halo 3 is severely limited by Internet availability and access.


Vindarna har verkligen vänt vad det gäller MS, men det var väl ingen överaskning? ;)

Höll på att glömma...

Microsoft, Viacom ink $500 million ad deal
http://www.news.com/...tml?tag=newsmap

Det har inget att göra med Viacom/Paramounts deal att droppa BD, nääääää :D


som den här Sony nabs MGM for $5B, source says
eler den här DEAL IS EXPECTED FOR SONY TO BUY COLUMBIA PICTURES
Amid Sony-MGM deal, Comcast scores with VOD, movie channel plans

Kan det bero på det att MGM o Columbia släpper sina filmer bara på BD?? ;)

Kul att BDA glömmer sina egna Deals :) o kul o se små cheerleaders som R. ;) springa runt på diverse forum för att sprida BDAs garbage PR :)

Redigerat av diabolo, 30 december 2007 - 23:16.


#7452

Postad 31 december 2007 - 00:15

Unregistered992
  • Unregistered992
  • Veteran

  • 1 687 inlägg
  • 0
*Suck*
Ja... MS är ju lika bakom HD DVD som Sony är bakom BD :)

Klart att Sony börjar erbjuda den tjänsten, varför låta 360 live springa löst utan konkurrens, men vilka tjänar mest på att deras optiska format blir succé, och vilka skulle tjäna mest på om deras nerladdningar tog fart över 360, windows etc?

MS slår ihop sina divisioner, Amir får kicken/hoppar av HD DVD och börjar snacka om hur bra nerladdningar är över optiska format, dom knyter nerladdningar som ett krav på sidan av HD DVD om dom öht ska fortsätta sammarbeta, vem kan inte ser vart detta är på väg?

Förvånar mig inte om jag får lägga ett "vad var det jag sa" när båda formaten är döda om något år, förhoppningsvis är filmbolagen betydligt mer smarta än så och tänker mer långsiktigt än Viacom.

Redigerat av Unregistered992, 31 december 2007 - 00:26.


#7453

Postad 31 december 2007 - 00:31

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

  • 2 473 inlägg
  • 0
Kom igen.. 250 sidor... do it! jobba! Diabolo och ratzer är ju de största eldsjälarna bakom respektive läger... work work! :)

#7454

Postad 31 december 2007 - 00:34

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlägg
  • 0
mental tråd

#7455

Postad 31 december 2007 - 00:34

diabolo
  • diabolo
  • Mästare

  • 3 548 inlägg
  • 0

*Suck*
Ja... MS är ju lika bakom HD DVD som Sony är bakom BD

Klart att Sony börjar erbjuda den tjänsten, varför låta 360 live springa löst utan konkurrens, men vilka tjänar mest på att deras optiska format blir succé, och vilka skulle tjäna mest på om deras nerladdningar tog fart över 360, windows etc?

MS slår ihop sina divisioner, Amir får kicken/hoppar av HD DVD och börjar snacka om hur bra nerladdningar är över optiska format, dom knyter nerladdningar som ett krav på sidan av HD DVD om dom öht ska fortsätta sammarbeta, vem kan inte ser vart detta är på väg?

Förvånar mig inte om jag får lägga ett "vad var det jag sa" när båda formaten är döda om något år, förhoppningsvis är filmbolagen betydligt mer smarta än så och tänker mer långsiktigt än Paramount.


Razter...alla CE företag och Studios kommer att satsa på Digital Downloads så småningom. Är världen redo? Är CE industrin o filmstudios redo o ta över "the physical medium"? Svar NEJ...kanske om 5-10 år(Who knows). Sony gör samma sak, Fox gör samma sak, Disney gör samma sak, Lionsgate gör samma sak men hör inte BD insiders klaga på det...självklart inte :) ...deras mål är o skada HD DVDs försäljning o utveckling genom o sprida rykter o lögner via B-ray.com o blinda f anboys som dig.

Sen om MS...MS har satsat en hel del pengar o tid på HD DVD utvecklingen.

First Meeting of HD DVD Patent Holders Held
Toshiba and Microsoft Announce Plans to Form Advanced Interactivity Consortium
Microsoft Technology Brings HD DVD to the Mainstream

Föresten MS är inte den enda som står bakom HD DVDn ;)

HD DVD memeber list

Sen om vad pseudo insiders skriver o säger på B-ray.com couldn't care less :)

Harrison var rak på sak när det gäller Sonys planer.

Phil Harrison told Wired that he would be "amazed if the PS4 has a physical disk drive." In fairness, Harrison was talking about the emergence of electronic distribution (something Sony's mastermind Ken Kutaragi has championed previously), but that doesn't change the back-handed slap to the Blu-ray format.



#7456

Postad 31 december 2007 - 01:40

Unregistered992
  • Unregistered992
  • Veteran

  • 1 687 inlägg
  • 0
Att DVD, Blu-ray, HD DVD mfl inte kommer leva för evigt är ingen nyhet, men att MS har rena planer för HD-optical kan du inte bara få mig att tro på ;)
Vi kommer ingen stans genom att tjata om detta, du gav dina åsiker och jag mina, move on.

Kom igen.. 250 sidor... do it! jobba! Diabolo och ratzer är ju de största eldsjälarna bakom respektive läger... work work! :)



mental tråd


Jag har försökt undvika den här tråden, men hade inget bättre för mig och ville skriva av mig lite om rdjam och MS :)

#7457

Postad 31 december 2007 - 16:45

shuriken
  • shuriken
  • Forumräv

  • 851 inlägg
  • 0
250 nu va?

EDIT: Fan! Nu hjälpte jag nog någon annan att pricka 250 sidor.

PS; 2008 kommer nog visa ifall något format dör eller om det blir samexistens, and on that note... GOTT NYTT ÅR på er, Razter och Diabolo, ni får ta ett glas tillsammans! =)

Redigerat av shuriken, 31 december 2007 - 16:46.


#7458

Postad 31 december 2007 - 18:52

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

  • 2 473 inlägg
  • 0

250 nu va?

EDIT: Fan! Nu hjälpte jag nog någon annan att pricka 250 sidor.

PS; 2008 kommer nog visa ifall något format dör eller om det blir samexistens, and on that note... GOTT NYTT ÅR på er, Razter och Diabolo, ni får ta ett glas tillsammans! =)


jag stannar blå tills endera sidan dör eller det går att få en BD/HDDVD combo för under 4k. orkar inte sitta med två maskiner och joxxa. :)

#7459

Postad 02 januari 2008 - 08:01

Bertilsson
  • Bertilsson
  • Beroende

  • 1 058 inlägg
  • 0

jag stannar blå tills endera sidan dör eller det går att få en BD/HDDVD combo för under 4k. orkar inte sitta med två maskiner och joxxa. :)

Inte jag heller. Därför väntar jag bara på att intern hddvd-spelare till datorn skall krypa ner lite till i pris. Både dator och PS3 finns ju redan inkopplat så nått extra joxx när jag får lust att vara otrogen blir det inte fråga om. ;)

Edit: 500 spänn vore lagom pris. Sen om jag orkar vänta tills det händer återstår ju att se.

Redigerat av Bertilsson, 02 januari 2008 - 08:06.


#7460

Postad 02 januari 2008 - 10:02

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

  • 1 482 inlägg
  • 0
Hela mitt resonemang om Microsoft:s brist på stöd till HD DVD, genom att de kunde ha pushat bättre genom att bygga in en HD DVD-spelare i nya versioner av XBOX360, gjorde någon Mod. så kissnödig att allt togs bort.
Mitt inlägg dissades också å det grövsta med diverse lösryckta åsikter om det omöjliga och idiotiska med att bygga in en HD DVD-spelare i XBOX360 Elite eller någon nyare version av konsollen.
Som av en händelse så kommer dessa rykten nu:

Vilka blir de största nyheterna på CES-mässan?
Inbyggd hd-dvd till Xbox 360?

Prylportalen.se

EDIT tillägg:

Microsoft bör nog tydligt visa att satsningen på hd-dvd är på allvar. Det finns även rykten om en framtida Microsoft/Toshiba produkt med hd-dvdläsare, hårddiskinspelare och Xbox. Detta är dock endast rykten, men som sagt om en vecka vet vi.

FY FAN va gött det är att ha rätt!!!

Redigerat av JockeJ, 02 januari 2008 - 10:03.


#7461

Postad 02 januari 2008 - 19:32

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

  • 2 473 inlägg
  • 0

FY FAN va gött det är att ha rätt!!!


Rätt? lösa rykten gör inte att du har rätt. :)

#7462

Postad 02 januari 2008 - 19:35

Unregistered32555851
  • Unregistered32555851
  • Beroende

  • 1 030 inlägg
  • 0
Båda kommer leva kvar tills man går och köper små toksnabba 250gb flashminnen som filmen ligger på :)

#7463

Postad 02 januari 2008 - 20:40

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

  • 1 482 inlägg
  • 0

FY FAN va gött det är att ha rätt!!!


Rätt? lösa rykten gör inte att du har rätt. :)

Jo jag har rätt i att Microsoft inte har gjort nog för att stötta HD DVD hårdvarumässigt.
Tydligen är jag inte ensam om detta, rykten säger att Microsoft också har tänkt om :)

#7464

Postad 02 januari 2008 - 21:25

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

  • 2 473 inlägg
  • 0

FY FAN va gött det är att ha rätt!!!


Rätt? lösa rykten gör inte att du har rätt. :)

Jo jag har rätt i att Microsoft inte har gjort nog för att stötta HD DVD hårdvarumässigt.
Tydligen är jag inte ensam om detta, rykten säger att Microsoft också har tänkt om :)


Rykten säger väl snarare att Microsoft går ifrån HD-DVD mer och mer till förmån där sin onlinesatsning med HD-online.

#7465

Postad 02 januari 2008 - 22:17

Linn 9000
  • Linn 9000
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0
I tidskriften Hi-Fi news Vol 52 No.12 sidan 90 skriver Jon Thompson att han i egna tester, där han kraftigt har provocerat båda formaten vid inkodningen, iakttagit att slutresultatet då med Blu-ray formatet klarar sig bättre. Han skriver att det verkar som att biflödet inte riktigt räcker till i HD DVD formatet för att få bra resultat.

#7466

Postad 03 januari 2008 - 07:42

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

  • 1 482 inlägg
  • 0

FY FAN va gött det är att ha rätt!!!


Rätt? lösa rykten gör inte att du har rätt. :)

Jo jag har rätt i att Microsoft inte har gjort nog för att stötta HD DVD hårdvarumässigt.
Tydligen är jag inte ensam om detta, rykten säger att Microsoft också har tänkt om :)


Rykten säger väl snarare att Microsoft går ifrån HD-DVD mer och mer till förmån där sin onlinesatsning med HD-online.

Exakt. Och därifrån kommer mitt ursprungliga resonemang. Det som Mod. tyckte var så provocerande...
Att microsoft satsar på digitala nedladdningar istället för att stötta HD DVD med hårdvara.
Kanske svårt att hänga med i vad jag menar att jag har skrivit här när det har rensats bort ;)

#7467

Postad 05 januari 2008 - 18:35

Unregistered1416
  • Unregistered1416
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Inte bra! Warner Bros har nu valt att de ska endast producera sina filmer i DVD och Blu-Ray-format. De dissar HD-DVD totalt. Inte bra!
Jag som precis införskaffat en HD-DVD-spelare till mitt X360.


Lukas

#7468

Postad 05 januari 2008 - 18:40

shuriken
  • shuriken
  • Forumräv

  • 851 inlägg
  • 0
Well, nu kan man konstatera att Blu-ray fick precis ett rejält övertag gentemot HD-DVD. Tror faktiskt att det är slut för HD-DVD's del. Det betyder att många av de Warner Bros. titlar som jag ville ha på HD-DVD blir Blu-ray snart =) ... (de släppte ju några exclusively bara som HD-DVD) ... Matrix väl?? =)

Wihoo!

Redigerat av shuriken, 05 januari 2008 - 18:43.


#7469

Postad 05 januari 2008 - 23:00

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

  • 2 473 inlägg
  • 0
Nu kan vi väl döpa om tråden till "Blu-ray eller DVD?, Vad tycker du?" och nollställa räkneverket? B)

EDIT: osså tog jag 250 före Ratzer eller Diabolo! woo!! Trevlig fortsatt helg! :huh:

Redigerat av Unregistered8147b14e, 05 januari 2008 - 23:01.


#7470

Postad 06 januari 2008 - 02:45

thetias
  • thetias
  • Mästare

  • 2 965 inlägg
  • 0

Nu är det snart över, valet är gjort! B)

Postad bild



#7471

Postad 06 januari 2008 - 03:44

Unregistered9282241e
  • Unregistered9282241e
  • Forumräv

  • 902 inlägg
  • 0
Haha! :)

#7472

Postad 06 januari 2008 - 13:56

Unregistered1416
  • Unregistered1416
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Jag trodde att HD-DVD och Blu-Ray skulle bli som Playstation 3 och Xbox 360. Men nej, ###### skit.
Jag tror fasen inte heller att HD-DVD kommer sluta släppas, de har redan släppt massor av filmer i formatet.

Men om HD-DVD förlorar "slaget" så förknippas denna händelse med andra världskriget. Blu-Ray är axelmakterna, HD-DVD är de allierade, och axelmakterna vinner, vad säger man då?

Lukas

Redigerat av Unregistered1416, 06 januari 2008 - 15:14.


#7473

Postad 06 januari 2008 - 15:29

joakim99
  • joakim99
  • Mästare

  • 3 433 inlägg
  • 0

Men om HD-DVD förlorar "slaget" så förknippas denna händelse med andra världskriget. Blu-Ray är axelmakterna, HD-DVD är de allierade, och axelmakterna vinner, vad säger man då?

Skaffa dig lite bättre distans till saker och ting. Att göra jämförelsen med andra världskriget känns en aning smaklöst.

#7474

Postad 06 januari 2008 - 16:02

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

  • 2 261 inlägg
  • 0

Men om HD-DVD förlorar "slaget" så förknippas denna händelse med andra världskriget. Blu-Ray är axelmakterna, HD-DVD är de allierade, och axelmakterna vinner, vad säger man då?


Vad man säger då? Möjligen att du är "förvirrad" som ens gör den kopplingen...

//P

#7475

Postad 07 januari 2008 - 02:49

Unregistered992
  • Unregistered992
  • Veteran

  • 1 687 inlägg
  • 0

Postad bild



#7476

Postad 07 januari 2008 - 03:07

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0
Man har ju läst kommentarer från folk som varit besvikna tidigare, men Kalekulans kommentar här ovan tar nog alla pris. Jisses, så mycket energi han måste ha lagt på att övertyga sig själv om HDDVDs överlägsenhet för att reagera på det sättet. Lustigt förresten att det står 0 inlägg på honom.

#7477

Postad 07 januari 2008 - 03:15

slow_c
  • slow_c
  • Amatör

  • 73 inlägg
  • 0
Det känns riktigt surt att HD DVD förlorade men läget är som det är och det är bara att köpa en BD spelare och vara glad. Det ska jag göra iallafall. Eller ska nog vänta tills det kommit en BD spelare som är vettig. (vill inte ha ett tvspel som filmvisare)

Att Michael Bay säger att BD ser bättre ut är ju inget att ta så seriöst på. Visst killen har rätt till sin egen åsikt men han måste ha surfat lite väl mycket på bluraydisc.com om han på allvar menar att de är stor skillnad i bildkvalitet. :) Själv anser jag att HD DVD var det bättre formatet. Har fungerat sen dag ett och hade sina standarder färdiga innan dem började producera spelarna. Rätt sjukt egentligen att det inte är så på den blå sidan. Men men, life goes on. Ska bli kul att uppleva BD om nåt år då det förhoppningsvis fungerar som det är tänkt med interaktiva menyer osv! (något som funkat på hd dvd sen dag ett :P )

#7478

Postad 07 januari 2008 - 04:05

Bertilsson
  • Bertilsson
  • Beroende

  • 1 058 inlägg
  • 0
Argumentet om att hd-dvd standarden varit klart från dag faller ganska platt när man konstaterar att det inte var särskilt länge sen någon av spelarna fick stöd för 1080p24. Fast det är klart... Tycker man att menyer och sånn dynga som en normal filmtittare helst vill slippa känns viktigare än grundläggande stöd för att kunna visa upp själva filmen så kanske man kan välja att fokusera på det... :D

#7479

Postad 07 januari 2008 - 11:04

slow_c
  • slow_c
  • Amatör

  • 73 inlägg
  • 0

Argumentet om att hd-dvd standarden varit klart från dag faller ganska platt när man konstaterar att det inte var särskilt länge sen någon av spelarna fick stöd för 1080p24. Fast det är klart... Tycker man att menyer och sånn dynga som en normal filmtittare helst vill slippa känns viktigare än grundläggande stöd för att kunna visa upp själva filmen så kanske man kan välja att fokusera på det... :D


Så du menar att HD DVD inte har eller hade grundläggande stöd för att visa själva filmen? :rolleyes:

#7480

Postad 07 januari 2008 - 15:14

Zeatrix
  • Zeatrix
  • Användare

  • 179 inlägg
  • 0
Avsaknaden av 1080p i 24 fps fram tills nyligen påvisar ju det!

#7481

Postad 07 januari 2008 - 19:50

shuriken
  • shuriken
  • Forumräv

  • 851 inlägg
  • 0
Menyer, extra-material och internet var väl några av de sakerna som HD-DVD ville/vill säga är positivt med deras spelare...

Men extramaterial är ju hur lätt kirrat som helst för BD, definitivt, med tanke på att de har mer utrymme... och nätverksanslutningarna är inte direkt något som är unikt för HD-DVD, kan nog implementeras i BD tämligen enkelt.

Dock vet jag inte hur det ligger till med menyerna, om BD också kan göra lite mer avancerade menyer... dock säger jag som andra har sagt här... jag vill se på FILMEN först och främst, inte extramaterial eller menyns interaktiva nivå... även om de är klara +.

Inga deal breakers dock.

#7482

Postad 07 januari 2008 - 21:07

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

  • 3 989 inlägg
  • 0

Avsaknaden av 1080p i 24 fps fram tills nyligen påvisar ju det!


Har väl knappast med HD-DVD standarden att göra iofs.

#7483

Postad 09 januari 2008 - 00:12

Unregistered992
  • Unregistered992
  • Veteran

  • 1 687 inlägg
  • 0
Humor ;)

Postad bild
Postad bild
Postad bild

#7484

Postad 09 januari 2008 - 09:39

shuriken
  • shuriken
  • Forumräv

  • 851 inlägg
  • 0
Snyft, nästan så att jag tycker synd om dom...

... eller inte ;)

Redigerat av tb303, 22 januari 2008 - 15:53.


#7485

Postad 09 januari 2008 - 17:06

Hoff
  • Hoff
  • Forumräv

  • 867 inlägg
  • 0
Efter att ha sett siffror på antal sålda blu-ray / hd dvd vs dvd-filmer 2007 så börjar jag mer o mer tro att detta inte kommer bli någon ersättare för dvd alls eller ta en ###### lång tid. Det kan inte bara bero på formatkriget att inte folk vågat anammat någon av teknikerna. Det känns som innan blu-ray får rejält fotfäste på marknaden mot dvd så har det kommit något nytt. Bara hoppas att jag har fel o 2008 blir blu-rays år så spelare o filmer sjunker i pris.

#7486

Postad 10 januari 2008 - 06:41

Bertilsson
  • Bertilsson
  • Beroende

  • 1 058 inlägg
  • 0
Klart det kommer att ta tid.
Är väl annars klart som korvspad att väldigt få personer velat lägga flera tusen på att köpa en spelare, som det det inte går att hyra filmer till utan i princip enbart köpa gamla filmer samtidigt som den förmodas sakna funktioner som anses självklara längre fram och som till råga på allt riskerar att höra till den sidan som förlorar "kriget" och blir relativt "värdelös" i samma ögonblick?

Det enda försäljningsresultatet som faktiskt hade varit anmärkningsvärt hade varit om hd-dvd och blu-ray INTE hade sålt extremt dåligt i förhållande till DVD.

När det dyker upp fler titlar, bättre hyrmöjligheter, billiga spelare och det inte lägre finns något krig att oroa sig för och siffrorna ändå inte ändras, då tänker jag också bli förvånad ;)

Redigerat av Bertilsson, 10 januari 2008 - 06:43.


#7487

Postad 11 januari 2008 - 09:25

Donmeta
  • Donmeta
  • Veteran

  • 1 705 inlägg
  • 0

Det enda försäljningsresultatet som faktiskt hade varit anmärkningsvärt hade varit om hd-dvd och blu-ray INTE hade sålt extremt dåligt i förhållande till DVD.


Helt ening! Lägg där till att medelsvensson knappt orkar sätta sig in i HDTV konceptet och ännu mindre i nytt dvd format. Med två nya dvd format på marknaden blir det givetvis ännu värre.

Så på det sättet är det ju bra att det blir ett format som tar över mer och mer för att, ju förr desto bättre, bli det ända man ser i butiker. Allt pekar väl nu på att det formatet blir blu ray.

edit:
Normalpriset på film här är ju, ursäkta uttrycket, sinnessjukt änsålänge men om inte filmbolagen vill följa sina kollegor i musik branchen och om de verkligen vill etablera nästa generations dvd så måste de sänka priserna. Annars blir det laserdisc av hela alltet.
slut edit.

Får väl skynda mig att shoppa en PS3,uteslutande för filmtittande, medans Sony fortfarande gör förlust på varje såld enhet som plåster på såren :)

Vem vet. En dag kanske de släpper ett spel man vill ha också så man kan betala tillbaka lite...

Redigerat av Donmeta, 11 januari 2008 - 09:26.


#7488

Postad 22 januari 2008 - 15:48

Arvin
  • Arvin
  • Användare

  • 106 inlägg
  • 0
Jaha, då avslutar vi denna tråd här...

http://www.aftonblad...ticle1601996.ab

#7489

Postad 17 november 2019 - 18:11

samsara
  • samsara
  • Forumräv

  • 540 inlägg
  • 0

Skulle verkligen hoppas på att bara Blu-ray överlever. Skulle köpa betydligt fler filmer om alla filmer skulle komma ut på Blu-ray. Är ytterst sällan jag går in på listor över DVD och kollar vad som släppts. 

Köper jag något på DVD så beror det på att jag fått rekommendationer om en film.

Ibland misstänker jag att filmbolagen inte vill ge ut filmer på Blu-rey eftersom försäljningen på importerade/otextade filmer för 299 kr är så låg.



#7490

Postad 17 november 2019 - 18:17

nimman
  • nimman
  • Lärjunge

  • 466 inlägg
  • 0

Skulle verkligen hoppas på att bara Blu-ray överlever. Skulle köpa betydligt fler filmer om alla filmer skulle komma ut på Blu-ray. Är ytterst sällan jag går in på listor över DVD och kollar vad som släppts.
Köper jag något på DVD så beror det på att jag fått rekommendationer om en film.
Ibland misstänker jag att filmbolagen inte vill ge ut filmer på Blu-rey eftersom försäljningen på importerade/otextade filmer för 299 kr är så låg.


Diskussionen är HD-dvd inte "DVD".
Det var ett formatkrig för 10 års sedan.

Nu är det 4k-bluray som gäller ;)

#7491

Postad 17 november 2019 - 21:45

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 3

Skulle verkligen hoppas på att bara Blu-ray överlever. Skulle köpa betydligt fler filmer om alla filmer skulle komma ut på Blu-ray. Är ytterst sällan jag går in på listor över DVD och kollar vad som släppts.
Köper jag något på DVD så beror det på att jag fått rekommendationer om en film.
Ibland misstänker jag att filmbolagen inte vill ge ut filmer på Blu-rey eftersom försäljningen på importerade/otextade filmer för 299 kr är så låg.

Är du allvarlig nu?
Tar du upp en 11 år gammal tråd och tror att formatkriget var mellan DVD och Blu-ray?

#7492

Postad 23 december 2019 - 19:07

samsara
  • samsara
  • Forumräv

  • 540 inlägg
  • 0

Är inte HD-dvd ett dött format. Har en spelare och projektor som klarar av Blu-ray och HD-dvd men tycker att HD-dvd verkar vara ett dött format. Har inte lagt märke till att formatet översvämmar marknaden?



#7493

Postad 23 december 2019 - 19:21

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

  • 1 170 inlägg
  • 2

Är inte HD-dvd ett dött format. Har en spelare och projektor som klarar av Blu-ray och HD-dvd men tycker att HD-dvd verkar vara ett dött format. Har inte lagt märke till att formatet översvämmar marknaden?


Det är just därför ingen skrivit i denna tråd på 12 år innan du väckte upp den från de döda och pratade om DVD och inte HD-DVD som tråden ursprungligen handlade om. :)

#7494

Postad 23 december 2019 - 22:48

Turtle
  • Turtle
  • Beroende

  • 1 399 inlägg
  • 0

Jag har kvar min HD-DVD och kör den som Reg1 DVD.

Gillade det formatet mer än BR.



#7495

Postad 23 december 2019 - 23:03

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Kör HD DVD-spelaren ett par ggr per år fortfarande. Filmsamlingen är dekorativ om inte annat.



#7496

Postad 24 december 2019 - 16:39

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0

Kul att läsa hur mycket pajkastning som fanns runt 2006 och hur pass kortsiktigt många resonerade kring formaten.

 

Gillade dock HD-DVD för vad det var. Toshiba gjorde trots allt ett gediget bra jobb med formatet.



#7497

Postad 25 december 2019 - 18:33

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

  • 3 166 inlägg
  • 0

 

Gillade det formatet mer än BR.

 

Varför är HD DVD bättre?





1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.