Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Xbox 360- Problem

2051 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Microsoft Xbox 360 Core System (Spelkonsoler) 1 8,42 (77) Inga priser
Microsoft Xbox 360 Premium 2006 20GB (Spelkonsoler) 3 8,49 (678) Inga priser
Microsoft Xbox 360 E 120GB 2007 (Spelkonsoler) 7 8,59 (249) Inga priser
Microsoft Xbox 360 Premium HDMI 20GB (Spelkonsoler) 1 8,46 (157) Inga priser
Microsoft Xbox 360 Arcade 2007 (Spelkonsoler) 3 7,95 (131) Inga priser
Microsoft Xbox 360 Premium HDMI 2008 60GB (Spelkonsoler) 6 8,79 (107) Inga priser
Microsoft Xbox 360 Super Elite 2009 250GB (Spelkonsoler) 2 8,83 (17) Inga priser
29 relaterade trådar
Officiell Tråd- Xbox 360 (5039 inlägg) 3 år sedan
Bytestråden för Xboxspel (526 inlägg) 6 år sedan
Yamaha RX-V463, hur koppla ihop? (70 inlägg) 10 år sedan
Xbox 360 eller PS3 (1171 inlägg) 13 år sedan
Elgiganten har tagit bort Xbox 360 ur sortimentet (64 inlägg) 13 år sedan
Xbox 360 med 250GB (196 inlägg) 13 år sedan
Xbox 360 "Jasper" (734 inlägg) 14 år sedan
Värde på Xbox360 paket? (20 inlägg) 14 år sedan
[Hilfe] Prisvärt minisystem för spel och filmbruk (0 inlägg) 14 år sedan
Prissänkning Xbox Elite 360 (56 inlägg) 14 år sedan
Playzone Europe AB anmälda för bedrägeri efter några veckor med ny ägare (842 inlägg) 14 år sedan
Nybliven XBOX 360 ägare (55 inlägg) 15 år sedan
10 orsaker varför PS3 kommer bli ledande (1040 inlägg) 15 år sedan
Sennheiser PC350 till xbox360 ? (1 inlägg) 15 år sedan
Xbox 360 Pro 60gb version (151 inlägg) 15 år sedan
Få gratis Live-guld med nytt account (9 inlägg) 15 år sedan
Kopplingsproblem... (8 inlägg) 15 år sedan
Xbox 360 med 60GB hårddisk och prissänkning på 20GB-versionen (14 inlägg) 15 år sedan
Nya XBOX 360 Arcade! (167 inlägg) 15 år sedan
Premium med HDMI har kommit! (276 inlägg) 15 år sedan
Xbox 360 prissänkt (298 inlägg) 16 år sedan
Mitt Xbox 360 dog igen, får jag en ny med hdmi denna gången? (0 inlägg) 16 år sedan
Xbox 360 Premium -> Elite? (45 inlägg) 16 år sedan
Gästbok för Xicaxo (5 inlägg) 16 år sedan
Xbox 360 Elite är släppt (824 inlägg) 16 år sedan
Pioneer VSX-1016V - ljud från HDMI (1 inlägg) 16 år sedan
Köpa Xbox 360 Elite. (65 inlägg) 16 år sedan
1080p på Sharp 42 (11 inlägg) 17 år sedan
Samsung LE-32R51B+XBOX360? (14 inlägg) 18 år sedan

#51

Postad 09 februari 2006 - 00:17

Gäst_Fredrik_*
  • Gäst_Fredrik_*
  • 0
Nästan skrämmande att läsa om hur många som haft tämligen allvarliga problem med sina maskiner samt duster med krånglande support. En annan funderade på att skaffa en 360 men nu är man långt ifrån lika säker längre. :)

#52

Postad 09 februari 2006 - 20:41

Shunon
  • Shunon
  • Lärjunge

  • 255 inlägg
  • 0
Varför vara skraj för att den ska krångla?
Åk ner till närmsta onoff o köp en skulle den krångla inom ett år så är det bara o lämna tillbax den till dem..
Jag har då inte haft något problem med den än så länge & jag köpte den vid releasen..

#53

Postad 20 februari 2006 - 19:38

Unregistered24c8cfe3
  • Unregistered24c8cfe3
  • Lärjunge

  • 468 inlägg
  • 0
Har ett konstigt problem. Jag kan spela i 5.1, titta på film i 5.1, men när jag är i menyerna (dashboarden) eller ska köra ett arcade game kommer det inget ljud via förstärkaren. Däremot om jag drar in stereokablarna från komponenten i tv:n, så kommer ljud i tv:n. Fortfarande inget i högtalarna. Någon som sitter på en lösning. (Förmodligen ngt puckat jag glömt :D )

Red: Ett tips är att kolla om man har rätt högtalarset valt på förstärkaren. :angry: Här har man gått och oroat sig...

Redigerat av Unregistered24c8cfe3, 21 februari 2006 - 13:44.


#54

Postad 23 februari 2006 - 20:41

mackan85
  • mackan85
  • Amatör

  • 65 inlägg
  • 0

Jag fick problem med min XBOX idag.
Satt och spelade FIFA06:RTWC i 6e matchen så hängde sig spelet.
Startade om maskienen och fick fel E71.
Därefter hänger sig mskinen efter typ några secunder. Även om den får vila i 1 timme.
Har testat allt dragit ur alla kablar och komponenter men ignet fungerar.
Ska testa MS support imorgon och ringa GAME där jag köpte den.

:unsure:

<{POST_SNAPBACK}>


tja, fan vad lustigt

jag har exakt samma problem, och det uppstod efter att jag köpte FIFA06, innan hade jag inget problem överhuvudtaget.

#55

Postad 01 mars 2006 - 11:07

Unregistered710b3906
  • Unregistered710b3906
  • Veteran

  • 2 199 inlägg
  • 0
Ringde supporten för nån dags sen, berättade att min 360 hackade när jag såg dvder,
Ups hämtade den idag. Får en ny om ca. en vecka. :huh:

#56

Postad 19 mars 2006 - 17:16

Mr Fabio
  • Mr Fabio
  • Lärjunge

  • 304 inlägg
  • 0

Ringde supporten för nån dags sen, berättade att min 360 hackade när jag såg dvder,
Ups hämtade den idag. Får en ny om ca. en vecka. ;)

<{POST_SNAPBACK}>



Hur mkt hackade den? Jag kan se tendens till pyttesmå hugg ibland, men inbillar mig att maskinen är felfri. Kan du inte berätta lite mer om ditt fel och vad sa MS support om det?

Mvh

#57

Postad 21 mars 2006 - 11:56

Unregistered710b3906
  • Unregistered710b3906
  • Veteran

  • 2 199 inlägg
  • 0

Ringde supporten för nån dags sen, berättade att min 360 hackade när jag såg dvder,
Ups hämtade den idag. Får en ny om ca. en vecka. :D

<{POST_SNAPBACK}>



Hur mkt hackade den? Jag kan se tendens till pyttesmå hugg ibland, men inbillar mig att maskinen är felfri. Kan du inte berätta lite mer om ditt fel och vad sa MS support om det?

Mvh

<{POST_SNAPBACK}>


Lite hugg då och då. Och kom lite svarta streck över bilden i spel då och då.
Sa exakt så till supporten. Och fick en ny. :D

#58

Postad 21 mars 2006 - 19:15

Unregisteredb618af10
  • Unregisteredb618af10
  • Användare

  • 146 inlägg
  • 0
Hur funkar den då? Är den 'nya' DVD läsaren i? isf är den tystare när du spelar?

#59

Postad 22 mars 2006 - 09:42

Unregistered710b3906
  • Unregistered710b3906
  • Veteran

  • 2 199 inlägg
  • 0

Hur funkar den då? Är den 'nya' DVD läsaren i? isf är den tystare när du spelar?

<{POST_SNAPBACK}>


Det är nya spelaren i. Den låter ungefär lika mycke. Men fungerar klockrent nu.

#60

Postad 30 mars 2006 - 22:23

Mr_Maniac
  • Mr_Maniac
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Verkar som att jag inte är den ende som fick byta min konsoll, hade ett problem där först grafiken blev "glitchig" och sen så hängde sig skiten, detta hände i spel såsom Condemned, Call of Duty 2, King Kong, Kameo, Quake 4, ja så gott som alla spel jag hann spela på den veckan jag hade mitt gamla hemma. De på onoff sa att det bara var att ta med det ner och byta.

Onekligen så verkar det som om många har problem med konsollen, men efter att ha bytt ut min enhet så funkar allt prima. Men men, det bli väl som med första Xbox, släppa olika versioner med Flash uppdateringar=) En annan sak som är lite rolig med till er som köpt The Elder Scrolls: Oblivion, spelet kan efter ett tags spelande bli extremt jobbigt när DvD läsaren nästan tycks explodera av överbelastning på grund av för mycket laddande av en simpel sak som att öppna en dörr, öppna menyer eller dylikt. Detta kan man lösa på så sätt att köpa en HDD (core användare) eller om man redan har en så är det troligt att filsystemet på HDDn har blivit fragmenterat p.g.a Cache minnet som Oblivion använder på HDDn.

Åter till lösningen=) Medans spelet håller på att laddar upp, alltså start sekvensen, företags logos o.s.v, håll inne A knappen när ni ser den första logon, tills det att ni ser att Menyn har kommit fram, detta skall återställa den tidigare cachen med en ny, som gör att spelet kan flyta på ett riktigt bra tag till.

Har inte en aning om ifall detta bara är en sak för microsoft att få folk att köpa fler HDDs eller om det bara är en simpel bugg i oblivion. Det är dock skaparna till oblivion som kom med lösningen. Konstigt är ju dock att de fixade en lösning till det i spelet, istället för att ta bort buggen...hmmm...mysko=)

Ursäkta för det långa medelandet föresten...

#61

Postad 09 april 2006 - 11:49

PowercorD
  • PowercorD
  • Användare

  • 107 inlägg
  • 0
Hej,

Är det någon mer än jag som upplever xbox bilden mörkare än alla andra källor som jag skickar till min projektor?

Jag måste öka både gamma och iris på min hitachi 200 för att se ordentligt, detta innefattar även filmer.

-Powercord

#62

Postad 14 april 2006 - 22:14

didrik
  • didrik
  • Veteran

  • 1 740 inlägg
  • 0
jag har inte märkt av det. inte på spel eller dvd.

lr ja, tomb rider demot var väldigt mörkt. fick ställa om brightness för det, men bara i spelet int epå projjen.

#63

Postad 17 april 2006 - 19:40

Unregistered8e2ab484
  • Unregistered8e2ab484
  • Forumräv

  • 589 inlägg
  • 0
nu la min 360 av...efter att inte krånglat nånting sen realesedagen så vart det nätdelsfel nu och det återkommer så fort man försöker starta den, lite frustrerande när man precis köpt oblivion, snackade med supporten och dom skulle komma och plocka upp den i veckan så skulle jag få en ny, det jobbiga är att det inte går att göra backup på hdn, allt man laddat ner försinner ju...
Får väl roa mig med att läsa oblivionboken tills vidare :blink:

#64

Postad 20 april 2006 - 08:56

boff
  • boff
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Igår så la min Xbox 360 av.. surt.. Funkade hur prima som helst några minuter innan. Men näår jag senare skulle lyssna musik från konsolen så fick jag upp en grymt störande svart bild där det stod "System error, E 74"

Testade allt som går att göra.. inget fungerade dock. Ringde till Supporten dagen efter och fick snacka med en grymt skön nisse som hjälpte mig. Han sa åt mig att det var inget mer att göra åt saken utan det var bara att paketera skiten och skicka iväg den till England.

Idag så kom Ups och tog paketet, så nu är det väl bara att vänta på att få en nyrenoverad maskin..

Dock blir väl flickvännen glad att jag blir socialare nu när jag inte har något bättre för mig :)

#65

Postad 20 april 2006 - 09:07

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0
verkar som en del har en prima maskin i början men efter några månader så dör den.Kan det vara för att maskinen blir för varm?? det blåser ju ut rejält med varmluft bakom maskinen.Kan ju vara därför den till slut dör efter all plågsam värme den går igenom.Det finns en lösning till detta problem och dom finner du här:

http://www.gamestop....oduct_id=802205
och här
http://www.gamestop....oduct_id=802176

#66

Postad 20 april 2006 - 09:14

Unregistered56e968a9
  • Unregistered56e968a9
  • Beroende

  • 1 431 inlägg
  • 0

nu la min 360 av...efter att inte krånglat nånting sen realesedagen så vart det nätdelsfel nu och det återkommer så fort man försöker starta den, lite frustrerande när man precis köpt oblivion, snackade med supporten och dom skulle komma och plocka upp den i veckan så skulle jag få en ny, det jobbiga är att det inte går att göra backup på hdn, allt man laddat ner försinner ju...
Får väl roa mig med att läsa oblivionboken tills vidare :)

<{POST_SNAPBACK}>


Men du måste väl inte skicka med HD´n? Den är ju ett tillbehör egentligen.

#67

Postad 20 april 2006 - 09:28

boff
  • boff
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

nu la min 360 av...efter att inte krånglat nånting sen realesedagen så vart det nätdelsfel nu och det återkommer så fort man försöker starta den, lite frustrerande när man precis köpt oblivion, snackade med supporten och dom skulle komma och plocka upp den i veckan så skulle jag få en ny, det jobbiga är att det inte går att göra backup på hdn, allt man laddat ner försinner ju...
Får väl roa mig med att läsa oblivionboken tills vidare :)

<{POST_SNAPBACK}>


Men du måste väl inte skicka med HD´n? Den är ju ett tillbehör egentligen.

<{POST_SNAPBACK}>



Snubben på supporten sa åt mig att enbart lägga in Konsolen och elagget, inget mer! Inte intruktions böckerna eller nått! Han var grymt strickt på dom grejjerna. Plus att lägga ner sakerna i en diskret kartong.. Inte den man fick Konsolen i.

#68

Postad 20 april 2006 - 09:35

Unregistered8e2ab484
  • Unregistered8e2ab484
  • Forumräv

  • 589 inlägg
  • 0
ahaja då sa min snubbe annorlunda, han sa att det var bäst att lägga i hdn då jag hade fått ett felmedellande på den en gång så dom tyckte det va bäst att byta ut alla saker... kablar och sånt behöll jag ju dock såklart, dock sa han inget om att det skulle läggas i en diskret kartong...
Men servicen va det ju inget fel, att dom kommer och plockar upp dan efter är ju rätt snabbt tycker jag

#69

Postad 20 april 2006 - 09:40

boff
  • boff
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Fast iof så har jag antagligen inget fel på min HD. Det där att han sa "Diskret kartong" var han ganska strickt med.. vet ej varför dock. Men det är bara att lyda order om man nu vill ha en fungerande Xbox 360 :)

#70

Postad 20 april 2006 - 14:45

Unregisteredf051601a
  • Unregisteredf051601a
  • Användare

  • 103 inlägg
  • 0
Verkar som rutierna är lite olika. UPS levererade en tomkartong (synnerligen diskret) till mig som jag sedan packade in box + nätagg i. Sedan var den nere och vände i Tyskland, vilket tog 5 dagar. Dessvärre fick jag en helt ny maskin, framför allt med en ny HD vilket är lite trist.

Anledningen till diskret kartong är väl för att undvika att fresta de som hanterar godset alltför mycket...

/J

#71

Postad 23 april 2006 - 01:08

Neider
  • Neider
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
Måste fråga, när jag spelar fifa rtwc över internet så händer det att boxen låser sig (inga röda lampor eller liknande). Det händer bara i just det spelet och bara när jag spelar online.
Ska man ta det allvarligt eller bara strunta i det? jag kan ju spela t.ex graw och andra spel online i timmar utan låsningar så det känns ju nästan som att det är spelet som är instabilt på något vis?

Det är ingen annan som haft samma problem?

#72

Postad 23 april 2006 - 21:45

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 987 inlägg
  • 0

Måste fråga, när jag spelar fifa rtwc över internet så händer det att boxen låser sig (inga röda lampor eller liknande). Det händer bara i just det spelet och bara när jag spelar online.
Ska man ta det allvarligt eller bara strunta i det? jag kan ju spela t.ex graw och andra spel online i timmar utan låsningar så det känns ju nästan som att det är spelet som är instabilt på något vis?

Det är ingen annan som haft samma problem?

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har för mig att jag läste om att någon hade ett liknande problem med just FIFA. Det är mycket möjligt att det beror på spelet. Du kanske bör prova med att byta ut spelet innan du eventuellt byter ut konsolen? Varför ska man ha defekta grejer i onödan :blink: .

#73

Postad 02 maj 2006 - 18:45

reggeman
  • reggeman
  • Amatör

  • 67 inlägg
  • 0
Tjena. När jag ska använda min trådlösa kontroll så funkar det inte. Den gula lampan bara blinkar och snurrar runt, jag tror inte att den hittar konsolen, måste man aktivera den trådlösa kontrollen på nåt sätt, typ i konsolen eller nåt.


Reggeman

#74

Postad 02 maj 2006 - 20:37

Ryssen
  • Ryssen
  • Användare

  • 104 inlägg
  • 0

Tjena. När jag ska använda min trådlösa kontroll så funkar det inte. Den gula lampan bara blinkar och snurrar runt, jag tror inte att den hittar konsolen, måste man aktivera den trådlösa kontrollen på nåt sätt, typ i konsolen eller nåt.


Reggeman

<{POST_SNAPBACK}>

Det står bra i instruktionen du fick med.

#75

Postad 02 maj 2006 - 20:53

reggeman
  • reggeman
  • Amatör

  • 67 inlägg
  • 0

Tjena. När jag ska använda min trådlösa kontroll så funkar det inte. Den gula lampan bara blinkar och snurrar runt, jag tror inte att den hittar konsolen, måste man aktivera den trådlösa kontrollen på nåt sätt, typ i konsolen eller nåt.


Reggeman

<{POST_SNAPBACK}>

Det står bra i instruktionen du fick med.

<{POST_SNAPBACK}>




Hittar tyvär inte dom, eller rättare sagt, orkar inte leta fram dom, ligger i påse på vinden rätt svår åtkommet. Har också läst i genom dom tidigare utan och hitta nåt. Det hade varit snält om du kunde berätta "fjäsk fjäsk".

#76

Postad 02 maj 2006 - 21:03

Ryssen
  • Ryssen
  • Användare

  • 104 inlägg
  • 0
Kommer ju inte ihåg riktigt hur man gör men det finns väldigt små, vita knappar på både 360n och handkontrollen. Man trycker väl på dom på något sätt. Du får testa dig fram.

#77

Postad 02 maj 2006 - 21:16

reggeman
  • reggeman
  • Amatör

  • 67 inlägg
  • 0
Thanks man. Jag fick det att funka på direkten. Fan så mycket roligare att spela med trådlöst än med sladd. Jag står i skuld till dig.


MVH Reggeman

#78

Postad 02 maj 2006 - 21:24

Ryssen
  • Ryssen
  • Användare

  • 104 inlägg
  • 0

Thanks man. Jag fick det att funka på direkten. Fan så mycket roligare att spela med trådlöst än med sladd. Jag står i skuld till dig.


MVH Reggeman

<{POST_SNAPBACK}>


Aah härligt. Alltid kul att lyckas när man försöker hjälpa någon. :)

#79

Postad 23 maj 2006 - 09:26

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0
Nu har min Xbox360 gjort sitt, den fryser efter några minuter och ibland får jag starta om konsolen 2-3 gånger. Fick även den röda ringen 2 gånger igår. Måste skaffa minneskort så man kan spara sina spelfíler innan jag skickar iväg den till MS :D

#80

Postad 05 juni 2006 - 22:59

majok
  • majok
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
köpte en ny tv för några dagar sen, nu när jag ska försöka testa xboxen i den så står det följande när jag ska ändra lite i HDTV settings:

HDTV output is disabled. your xbox 360 component HD AV Cable is currently set to TV

vad ska jag göra?

#81

Postad 05 juni 2006 - 23:37

PerAndersson
  • PerAndersson
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
på komponentkabeln har du en switch som du ska ställa om till hdtv. ändra den så kommer det att fungera

#82

Postad 12 juni 2006 - 09:25

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 420 inlägg
  • 0
Nån mer än jag som upplever att filmsekvenser som man laddat ner, spel och film trailers, är hackiga?
Förväntade mig att dom skulle flyta på lika bra som en dvd.
Och igår när jag skulle kolla in en trailer så började även ljudet hacka lite.

Är det hårddisken eller helt enkelt xboxen som är för kass för att orka driva dom där HD trailerna så att det flyter perfekt utan minsta hack????

Störande. Sen tycker jag även att spelen inte flyter på lika imponerande som jag hoppats på.
Det rycker till lite då och då. speciellt Quake 4 som är redigt ryckigt. Medan vissa andra spel flyter på helt perfekt, Burnout m.m.

Börjar bli besviken på prestandan..... :D

Ett annat problem jag stött på är när jag laddat hem demos som nya "hitman" och även två andra är att när jag ska spela spelet så talar maskinen om att det inte går att köra spelet i PAL 50 utan jag måste gå in i setup och ändra till PAL 60. Saken är den att jag HAR maskinen inställ på PAL 60. Det går ju inte att ställa nåt annat än 480i, 720p och 1080i. Det går inte att ändra mellan 50 och 60.
Som sagt min maskin ÄR inställd på pal 60. Även min TV talar om att signalen är 1080i/60.

Vad är problemet???? Börjar tröttna rejält nu. ###### Microsoft! Nu ska det vara lika mycket problem med TV-spel som med en PC :lol:

Redigerat av Svante Skoog, 12 juni 2006 - 09:33.


#83

Postad 12 juni 2006 - 09:55

ElMaco
  • ElMaco
  • Lärjunge

  • 473 inlägg
  • 0

Nån mer än jag som upplever att filmsekvenser som man laddat ner, spel och film trailers, är hackiga?
Förväntade mig att dom skulle flyta på lika bra som en dvd.
Och igår när jag skulle kolla in en trailer så började även ljudet hacka lite.

Är det hårddisken eller helt enkelt xboxen som är för kass för att orka driva dom där HD trailerna så att det flyter perfekt utan minsta hack????

Störande. Sen tycker jag även att spelen inte flyter på lika imponerande som jag hoppats på.
Det rycker till lite då och då. speciellt Quake 4 som är redigt ryckigt. Medan vissa andra spel flyter på helt perfekt, Burnout m.m.

Börjar bli besviken på prestandan..... :D

Ett annat problem jag stött på är när jag laddat hem demos som nya "hitman" och även två andra är att när jag ska spela spelet så talar maskinen om att det inte går att köra spelet i PAL 50 utan jag måste gå in i setup och ändra till PAL 60. Saken är den att jag HAR maskinen inställ på PAL 60. Det går ju inte att ställa nåt annat än 480i, 720p och 1080i. Det går inte att ändra mellan 50 och 60.
Som sagt min maskin ÄR inställd på pal 60. Även min TV talar om att signalen är 1080i/60.

Vad är problemet???? Börjar tröttna rejält nu. ###### Microsoft! Nu ska det vara lika mycket problem med TV-spel som med en PC  :lol:

<{POST_SNAPBACK}>


Du verkar ha redigt med otur med din 360, dock tror jag allt handlar om inställning. Ditt problem du ha med hackning av filmer och spel var för mig som sagt inställning av pal50/60 fast nu efter alla uppdateringar så har jag inte märkt av någon hackning alls. Jag hade kollat om den verkligen stog på Pal 60 annars slå den på pal50 sen tillbaka igen, annars så får du kanske skicka den till Tyskland för utbyte. (?)

#84

Postad 12 juni 2006 - 11:24

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 420 inlägg
  • 0

Nån mer än jag som upplever att filmsekvenser som man laddat ner, spel och film trailers, är hackiga?
Förväntade mig att dom skulle flyta på lika bra som en dvd.
Och igår när jag skulle kolla in en trailer så började även ljudet hacka lite.

Är det hårddisken eller helt enkelt xboxen som är för kass för att orka driva dom där HD trailerna så att det flyter perfekt utan minsta hack????

Störande. Sen tycker jag även att spelen inte flyter på lika imponerande som jag hoppats på.
Det rycker till lite då och då. speciellt Quake 4 som är redigt ryckigt. Medan vissa andra spel flyter på helt perfekt, Burnout m.m.

Börjar bli besviken på prestandan..... :D

Ett annat problem jag stött på är när jag laddat hem demos som nya "hitman" och även två andra är att när jag ska spela spelet så talar maskinen om att det inte går att köra spelet i PAL 50 utan jag måste gå in i setup och ändra till PAL 60. Saken är den att jag HAR maskinen inställ på PAL 60. Det går ju inte att ställa nåt annat än 480i, 720p och 1080i. Det går inte att ändra mellan 50 och 60.
Som sagt min maskin ÄR inställd på pal 60. Även min TV talar om att signalen är 1080i/60.

Vad är problemet???? Börjar tröttna rejält nu. ###### Microsoft! Nu ska det vara lika mycket problem med TV-spel som med en PC  :lol:

<{POST_SNAPBACK}>


Du verkar ha redigt med otur med din 360, dock tror jag allt handlar om inställning. Ditt problem du ha med hackning av filmer och spel var för mig som sagt inställning av pal50/60 fast nu efter alla uppdateringar så har jag inte märkt av någon hackning alls. Jag hade kollat om den verkligen stog på Pal 60 annars slå den på pal50 sen tillbaka igen, annars så får du kanske skicka den till Tyskland för utbyte. (?)

<{POST_SNAPBACK}>


Jepp den står på pal 60. både maskinen och TV:n säger så iallafall :D
Det skumma är att jag inte kan ändra mellan 50 och 60.
Men det kanske bara är när man inte kör HD upplösning som man kan ställa om det.
För det enda jag kan ändra när jag kör HD är mellan 480i, 720p och 1080i men inget om 50/60 :o
Well får luska vidare lite ;)

#85

Postad 12 juni 2006 - 11:35

Magne
  • Magne
  • Lärjunge

  • 305 inlägg
  • 0

Nån mer än jag som upplever att filmsekvenser som man laddat ner, spel och film trailers, är hackiga?
Förväntade mig att dom skulle flyta på lika bra som en dvd.
Och igår när jag skulle kolla in en trailer så började även ljudet hacka lite.

Är det hårddisken eller helt enkelt xboxen som är för kass för att orka driva dom där HD trailerna så att det flyter perfekt utan minsta hack????

Störande. Sen tycker jag även att spelen inte flyter på lika imponerande som jag hoppats på.
Det rycker till lite då och då. speciellt Quake 4 som är redigt ryckigt. Medan vissa andra spel flyter på helt perfekt, Burnout m.m.

Börjar bli besviken på prestandan..... :D

Ett annat problem jag stött på är när jag laddat hem demos som nya "hitman" och även två andra är att när jag ska spela spelet så talar maskinen om att det inte går att köra spelet i PAL 50 utan jag måste gå in i setup och ändra till PAL 60. Saken är den att jag HAR maskinen inställ på PAL 60. Det går ju inte att ställa nåt annat än 480i, 720p och 1080i. Det går inte att ändra mellan 50 och 60.
Som sagt min maskin ÄR inställd på pal 60. Även min TV talar om att signalen är 1080i/60.

Vad är problemet???? Börjar tröttna rejält nu. ###### Microsoft! Nu ska det vara lika mycket problem med TV-spel som med en PC  :lol:

<{POST_SNAPBACK}>


Hackande bild och andra problem med spel som hänger sig verkar ha kommit med nya updateringen.
http://www.planetxbo...icle=1459&cat=1
http://www.xbox360fa...pdate-bugs-out/
http://forums.xbox-s...howtopic=518652

#86

Postad 12 juni 2006 - 14:47

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

  • 1 680 inlägg
  • 0

Jepp den står på pal 60. både maskinen och TV:n säger så iallafall :D
Det skumma är att jag inte kan ändra mellan 50 och 60.
Men det kanske bara är när man inte kör HD upplösning som man kan ställa om det.
För det enda jag kan ändra när jag kör HD är mellan 480i, 720p och 1080i men inget om 50/60  :lol:
Well får luska vidare lite :o

<{POST_SNAPBACK}>


Det är ett mindre problem med vissa demos och spel att de kräver att PAL-60 är inställd, för SDTV, även när man kör i HDTV läge (där det inte har någon betydelse).

Växlad till SDTV läge, med knappen på komponentkabeln eller genom att köra komposit eller nåt. Gå in i dashboarden och inställningarna. Ändra till PAL-60 i Display settings. Växla tillbaka till HDTV och sen borde det fungera.

/LillKille

#87

Postad 12 juni 2006 - 19:02

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 420 inlägg
  • 0

Nån mer än jag som upplever att filmsekvenser som man laddat ner, spel och film trailers, är hackiga?
Förväntade mig att dom skulle flyta på lika bra som en dvd.
Och igår när jag skulle kolla in en trailer så började även ljudet hacka lite.

Är det hårddisken eller helt enkelt xboxen som är för kass för att orka driva dom där HD trailerna så att det flyter perfekt utan minsta hack????

Störande. Sen tycker jag även att spelen inte flyter på lika imponerande som jag hoppats på.
Det rycker till lite då och då. speciellt Quake 4 som är redigt ryckigt. Medan vissa andra spel flyter på helt perfekt, Burnout m.m.

Börjar bli besviken på prestandan..... :o

Ett annat problem jag stött på är när jag laddat hem demos som nya "hitman" och även två andra är att när jag ska spela spelet så talar maskinen om att det inte går att köra spelet i PAL 50 utan jag måste gå in i setup och ändra till PAL 60. Saken är den att jag HAR maskinen inställ på PAL 60. Det går ju inte att ställa nåt annat än 480i, 720p och 1080i. Det går inte att ändra mellan 50 och 60.
Som sagt min maskin ÄR inställd på pal 60. Även min TV talar om att signalen är 1080i/60.

Vad är problemet???? Börjar tröttna rejält nu. ###### Microsoft! Nu ska det vara lika mycket problem med TV-spel som med en PC  :ph34r:

<{POST_SNAPBACK}>


Hackande bild och andra problem med spel som hänger sig verkar ha kommit med nya updateringen.
http://www.planetxbo...icle=1459&cat=1
http://www.xbox360fa...pdate-bugs-out/
http://forums.xbox-s...howtopic=518652

<{POST_SNAPBACK}>


Men va fäen...:D
Vilka idioter som släpper updates som sabbar xboxens prestanda ...suck....MICROSOFT!!!!!!! :huh:

Hoppas dom släpper en ny update snart. Har bara haft min xbox 360 i 3 dar. så hur länge brukar det gå mellan uppdateringarna?

Det går inte att avinstallera den nya updateringen på nåt sätt va :o

#88

Postad 12 juni 2006 - 19:04

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 420 inlägg
  • 0

Jepp den står på pal 60. både maskinen och TV:n säger så iallafall :D
Det skumma är att jag inte kan ändra mellan 50 och 60.
Men det kanske bara är när man inte kör HD upplösning som man kan ställa om det.
För det enda jag kan ändra när jag kör HD är mellan 480i, 720p och 1080i men inget om 50/60  :o
Well får luska vidare lite :o

<{POST_SNAPBACK}>


Det är ett mindre problem med vissa demos och spel att de kräver att PAL-60 är inställd, för SDTV, även när man kör i HDTV läge (där det inte har någon betydelse).

Växlad till SDTV läge, med knappen på komponentkabeln eller genom att köra komposit eller nåt. Gå in i dashboarden och inställningarna. Ändra till PAL-60 i Display settings. Växla tillbaka till HDTV och sen borde det fungera.

/LillKille

<{POST_SNAPBACK}>


Okej. ska pröva detta- hoppas det funkar. Kanske är ännu en bugg som följde med nya uppdateringen :P

tack för tipset! :ph34r:

Har testat nu och det funkade :huh:

Redigerat av Svante Skoog, 13 juni 2006 - 08:48.


#89

Postad 13 juni 2006 - 10:36

Outrage
  • Outrage
  • Beroende

  • 1 342 inlägg
  • 0
Härligt! :ph34r: Då kan du njuta nu av din 360.

#90

Postad 13 juni 2006 - 17:36

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 420 inlägg
  • 0

Härligt!  :ph34r:  Då kan du njuta nu av din 360.

<{POST_SNAPBACK}>


Jepp förutom då att videoklipp och trailers fortfarande hackar tack vare nya updaten.
Men tydligen så är det 50/50 vilka maskiner som strular efter uppdateringen :huh:

Synd när man vill impa på folk med filmklipp i 720p och skiten hackar :o

hoppas det inte dröjer allt för länge innnan det kommer en ny update som fixar detta. Microsoft vet ju om det. Men det skiter väl Bill Gates i :D

#91

Postad 13 juni 2006 - 21:23

Ryssen
  • Ryssen
  • Användare

  • 104 inlägg
  • 0

Härligt!   :ph34r:   Då kan du njuta nu av din 360.

<{POST_SNAPBACK}>


Jepp förutom då att videoklipp och trailers fortfarande hackar tack vare nya updaten.
Men tydligen så är det 50/50 vilka maskiner som strular efter uppdateringen :huh:

Synd när man vill impa på folk med filmklipp i 720p och skiten hackar :o

hoppas det inte dröjer allt för länge innnan det kommer en ny update som fixar detta. Microsoft vet ju om det. Men det skiter väl Bill Gates i :D

<{POST_SNAPBACK}>


Kan ha drömt detta men får för mig att jag läste någonstans att det skulle komma en ny fix som skulle fixa problemen folk fått med den nya uppdateringen, idag eller om det var imorgon.

#92

Postad 13 juni 2006 - 22:12

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

  • 1 680 inlägg
  • 0

Kan ha drömt detta men får för mig att jag läste någonstans att det skulle komma en ny fix som skulle fixa problemen folk fått med den nya uppdateringen, idag eller om det var imorgon.

<{POST_SNAPBACK}>


Kom en update för några timmar sen. Fixade ett problem med kinesiska tecken enligt majornelson, kanske är roten till problem som folk har?:

http://www.majornels...ash-update.aspx

/LillKille

#93

Postad 13 juni 2006 - 22:49

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 420 inlägg
  • 0
Jopp jag laddade hem den nya updaten som kom förut men det hackar fortfarande ;)
suuuuuuuuuuck..........

#94

Postad 14 juni 2006 - 11:12

Ryssen
  • Ryssen
  • Användare

  • 104 inlägg
  • 0

Kan ha drömt detta men får för mig att jag läste någonstans att det skulle komma en ny fix som skulle fixa problemen folk fått med den nya uppdateringen, idag eller om det var imorgon.

<{POST_SNAPBACK}>


Kom en update för några timmar sen. Fixade ett problem med kinesiska tecken enligt majornelson, kanske är roten till problem som folk har?:

http://www.majornels...ash-update.aspx

/LillKille

<{POST_SNAPBACK}>


Jaja man är lite seg men. ;)

#95

Postad 18 juni 2006 - 02:59

Unregistered29f92f07
  • Unregistered29f92f07
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0
Hur funkar det här med att skicka in boxen till MS? Min har lagt av, tre röda lampor som lyser. Får varken bild eller ljud, allt är stendött. Den är inte ens en månad gammal. Kan jag gå till affären där jag köpte den (EbGames) eller måste jag skicka in den till MS? Måste man betala någon slags frakt eller hur går till hela proceduren till?

#96

Postad 18 juni 2006 - 04:22

Aztecface
  • Aztecface
  • Beroende

  • 1 194 inlägg
  • 0

Hur funkar det här med att skicka in boxen till MS? Min har lagt av, tre röda lampor som lyser. Får varken bild eller ljud, allt är stendött. Den är inte ens en månad gammal. Kan jag gå till affären där jag köpte den (EbGames) eller måste jag skicka in den till MS? Måste man betala någon slags frakt eller hur går till hela proceduren till?

<{POST_SNAPBACK}>



Du kan ju börja med att ringa till EbGames.

#97

Postad 07 juli 2006 - 13:34

Unregistered29f92f07
  • Unregistered29f92f07
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0
Ok, vafan är det här? Värsta jag varit med om.
Jag skickar in min 360 pga. tre röda lampor lyser. Killen på support säger "Skicka in konsolen i en diskret låda". Jag följde instruktionerna och UPS kom och hämta upp den dagen efter.
Nu, två veckor senare, kom den tillbaks. Det första jag tänkte över var: ska det verkligen ta två veckor?
Dem kommer och lämnar mitt paket med 360n och jag pluggar in den och ska lira lite. Microsoft hade visst andra planer...
Jag kopplar in skiten och vad fan händer? Jo, exakt samma ###### problem. Jag ringer upp support och är riktigt ###### förbannad. Killen i support ber mig nu skicka in nätdelen. Ska jag nu behöva vänta två veckor till, frågar jag. Killen svarar: "Jag är rädd för det."
Det här varit en ###### katastrof. Jag köpte Xboxet för 3 veckor sedan, hann spela 1 gång innan det paja och nu ska jag vänta ännu två veckor till för att en ny nätdel ska levereras.

Är jävligt förbannad. Jag hoppas jag kommer få någon slags kompensation (om ens dryga MS kan bjuda på sånt?)

#98

Postad 07 juli 2006 - 13:47

Unregistered421f5d40
  • Unregistered421f5d40
  • Beroende

  • 1 364 inlägg
  • 0

Ok, vafan är det här? Värsta jag varit med om.
Jag skickar in min 360 pga. tre röda lampor lyser. Killen på support säger "Skicka in konsolen i en diskret låda". Jag följde instruktionerna och UPS kom och hämta upp den dagen efter.
Nu, två veckor senare, kom den tillbaks. Det första jag tänkte över var: ska det verkligen ta två veckor?
Dem kommer och lämnar mitt paket med 360n och jag pluggar in den och ska lira lite. Microsoft hade visst andra planer...
Jag kopplar in skiten och vad fan händer? Jo, exakt samma ###### problem. Jag ringer upp support och är riktigt ###### förbannad. Killen i support ber mig nu skicka in nätdelen. Ska jag nu behöva vänta två veckor till, frågar jag. Killen svarar: "Jag är rädd för det."
Det här varit en ###### katastrof. Jag köpte Xboxet för 3 veckor sedan, hann spela 1 gång innan det paja och nu ska jag vänta ännu två veckor till för att en ny nätdel ska levereras.

Är jävligt förbannad. Jag hoppas jag kommer få någon slags kompensation (om ens dryga MS kan bjuda på sånt?)

<{POST_SNAPBACK}>


Om du nu hade bara hunnit spela 1 gång varför gick du inte bara tbx till butiken så hade dom säkert bytt ut den .

#99

Postad 07 juli 2006 - 13:50

Unregistered29f92f07
  • Unregistered29f92f07
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0
Nej, jag ringde till Ebgames där jag köpte maskinen. Kärringen som svarade var väldigt bestämd på att trasiga 360 inte gick att byta i affären då dom enligt henne förlorade pengar på det.

#100

Postad 08 juli 2006 - 01:58

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0
Ditt "förhållande" är med butiken, inte tillverkaren.

Bara hänvisa till Konsumentköplagen och säg att du vill ha pengarna tillbaka, du har fått en felaktig produkt (om du nu vill ha pengarna tillbaka, vill säga, istället för att få 360:n reparerad). Butiken har inget som helst val annat än att ge dig pengarna tillbaka när boxen går sönder direkt.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.