Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Xbox 360- Tillbehör

675 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 02 maj 2006 - 12:14

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0
Så låter det inte på min. Borde gå att byta på garantin.

#52

Postad 02 maj 2006 - 13:36

Unregistered0e3d5e34
  • Unregistered0e3d5e34
  • Lärjunge

  • 289 inlägg
  • 0
Jo den borde nog gå att byta, tyckte det var lite konstigt bara att BÅDA spakarna låter så, hur stor är chansen.

Frågan är om jag kan byta den i butik eller måste kontakta microsoft, får se vad de säger i butiken.

#53

Postad 09 maj 2006 - 09:23

Unregistered56b04b1d
  • Unregistered56b04b1d
  • Forumräv

  • 729 inlägg
  • 0
Ny ratt!

Bifogad fil  4720.gif   60,01K   1 Antal nerladdningar
The most realistic racing wheel available for the Xbox 360™. Wrap your hands around the rubber-grip wheel, extend the retractable leg supports, drop your foot onto the pedal and hang on. Vibration feedback adds to the realism. With ten analog action buttons, you can take the MC2 to Talladega, Le Mans and a no-holds-barred desert rally, all in the same afternoon. Officially licensed for Xbox 360™.

Main Features
- Features vibration feedback technology
- Double injected steering wheel with rubber coating is specially designed to provide optimal vibration feedback
- 10 High-performance action buttons provide superior control
- Retractable leg supports put you in the driver’s seat and keep you there
- Vertical vector design means when you throttle up, the pedals won’t take off
- Officially licensed for Xbox 360™

Ser snygg ut iaf :( Undras hur den känns...

#54

Postad 09 maj 2006 - 11:25

Unregisteredb618af10
  • Unregisteredb618af10
  • Användare

  • 146 inlägg
  • 0
Mad Catz Xbox 360 MC2 Racing Wheel Review Rating: 8.8 out of 10

02/10/06 IGN.COM: "The wheel is great: tight and accurate with a negligible dead zone"

$69.99 bra pris =) Intressant ratt, vore kul o testa

Redigerat av Unregisteredb618af10, 09 maj 2006 - 11:25.


#55

Postad 10 maj 2006 - 16:08

Unregistered56b04b1d
  • Unregistered56b04b1d
  • Forumräv

  • 729 inlägg
  • 0
Nu börjar det definitivt likna något ;) ... (taget från xbox360.ign.com)
Bifogad fil  01_small.jpg   23,67K   1 Antal nerladdningar
The Xbox 360 Wireless Racing Wheel (release date: fall, price TBD) is in development internally at Microsoft by several members from the Microsoft Sidewinder team. The first-party design has a thick, contoured rubber pad for lap usage, and a sturdy clamp for table usage. The wireless steering wheel comes with F1-style shift paddles and pedals equipped with a medal rim to anchor your heels while playing.
The existing battery life is the same as the wireless controller and, by using the AC adaptor, you'll get force feedback. There are two levels of feedback, the basic rumble motors that pick up wheels on gravel and low-level rumbles, and force feedback, from the actual car performance -- slides, crashes, etc. The same rechargeable unit that works for the controllers works with the Xbox 360 wireless steering wheel. The wheel comes with full Dpad usage, ABXY buttons, and a guide button. It comes in one color, "chill white."


Släpps till hösten, lagom när Test Drive: Unlimited finns tillgängligt (hoppas jag ... obotlig optimist :D )

Bifogad fil(er)

  • Bifogad fil  01.jpg   207,17K   56 Antal nerladdningar
  • Bifogad fil  02.jpg   134,58K   69 Antal nerladdningar
  • Bifogad fil  03.jpg   100,66K   79 Antal nerladdningar


#56

Postad 12 maj 2006 - 10:54

Unregistered13971276
  • Unregistered13971276
  • Användare

  • 113 inlägg
  • 0
Ingen växelspak till den nya ju... :)
Annars verkar den trevlig, bra med trådlöst också.

#57

Postad 12 maj 2006 - 14:08

Unregistered56b04b1d
  • Unregistered56b04b1d
  • Forumräv

  • 729 inlägg
  • 0

Ingen växelspak till den nya ju...  :(

Du menar en sånhär?
Bifogad fil  g35_3.jpg   62,84K   2 Antal nerladdningar
Logitech showed up at E3 with a steering wheel of their own, the G25 system. And let us say, this thing is probably nicer than the wheel on our own automobile -- well, when we still had it. Their $299.99 rig features a leather-wrapped 11-inch wheel with 900° rotation, paddle shifters, dual-motor force feedback, and a very nice external clicky six-speed shifter. This'll be ready to roll in early October, long before the July launches of the force-feedback equipped DriveFX Wheel (shown after the break) for the Xbox 360, which will go for $99
Bifogad fil  g35_1.jpg   66,62K   2 Antal nerladdningar

VILL HA!!! :wub:

Läs mer här

Edit: Vid närmare undersökning så ser detta ut att vara enbart för PC och inte 360n ... *suck*

Redigerat av Unregistered56b04b1d, 13 maj 2006 - 18:07.


#58

Postad 14 maj 2006 - 08:21

Unregisteredd7a46a96
  • Unregisteredd7a46a96
  • Veteran

  • 1 612 inlägg
  • 0
Vilket är bäst om man har projektor?
Vga eller komponent? Går det att fu ut 720p via vga?
De är väl likvärdiga bildmäsigt men vga är ju smidigare att skarva än komponent.
Har letat men inte hittat hur långa de olika kablarna är.

#59

Postad 14 maj 2006 - 15:11

Mistress
  • Mistress
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Jag har köpt ett play & charge kit och trodde att det bara var att plugga in skiten när batteriet var lågt.
Men jag blev lite förvirrad när man fick med ett extra batterihållare eller vad det nu heter. Vad ska man med den till?

Ska man byta ut denna mot den andra i kontrollen och sen ladda eller? äähh.. cp :(

#60

Postad 14 maj 2006 - 15:40

Unregisteredb618af10
  • Unregisteredb618af10
  • Användare

  • 146 inlägg
  • 0
Jag köpte GP Power bank, tycker det är bra, då har man ett par uppsättningar batteri och dom räcker rätt så länge

#61

Postad 14 maj 2006 - 20:14

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0

Jag har köpt ett play & charge kit och trodde att det bara var att plugga in skiten när batteriet var lågt.
Men jag blev lite förvirrad när man fick med ett extra batterihållare eller vad det nu heter. Vad ska man med den till?

Ska man byta ut denna mot den andra i kontrollen och sen ladda eller? äähh.. cp :(

<{POST_SNAPBACK}>

Extra batterihållare? Du menar inte möjligen den du fick med till kontrollen, för det är den enda "extra" jag har.

Bara plugga in sladden till play & charge-kitet när du behöver ladda. Det är ju bra om den sitter inpluggad i boxen också (eller valfri dator, fungerar lika bra och du slipper oroa dig för att förstöra skivor).

#62

Postad 14 maj 2006 - 21:18

Mistress
  • Mistress
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Men när man köper får man ju med laddaren och en "batterihållare" hehe, ser ut som en sån iaf som man pluggar in där bak på kontrollen.
Vad är den bra för?

Okeej? Vadå, kan play & charge-kitet förstöra skivor när den sitter pluggad i boxen?
Du menar att man kan typ snubbla på sladden så att boxen får smaka på lite golv eller? :( :S

#63

Postad 14 maj 2006 - 22:13

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0
Ungefär så, ja. Snubbla alltså. Eller agera lite för våldsamt med kontrollen.

Det jag fick med mitt play & charge-kit var ett batteripack som jag placerade där jag tidigare hade med boxen följande batterihållare och batterier. Och själva laddkabeln förstås.

Har du fått mer än så? Annars förstår jag inte riktigt vad du menar.

#64

Postad 15 maj 2006 - 07:44

Mistress
  • Mistress
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Men nu förstår jag :(.

Det man fick med play & charge-kitet är det uppladdningsbara batteripacket och det ska alltså bytas ut mot det som var innan, det man fick med 360 vid köpet som inte är uppladdningsbart.

Jag trodde batterierna man fick med var uppladdningsbart och att man skulle ladda dom, då fattade inte jag varför man fick med ett batteripack i play & charge-kitet. Ungefär så B)

#65

Postad 23 maj 2006 - 21:26

Electrified
  • Electrified
  • Lärjunge

  • 423 inlägg
  • 0
Jaha, nu kom den nyheten jag definitivt inte ville höra om HD-DVD spelaren till Xbox360.
Kommer inte att ha någon digital utgång (DVI/HDMI) utan använda komponent utången ur konsollen. Trist :D


No Digital Video Output (HDMI/DVI) for HD-DVD Xbox 360 Accessory?
>> Major Nelson's latest blogcast (kinda) confirms (around min. 44:00) that the HD-DVD add-on won't support HDMI or DVI digital video output. That would mean that if and when the film studios decide to support the Image Constraint Token (ICT), the Xbox 360 will be forced to down-res the display output.
The addon will use the video output of the console and while Microsoft still doesn't want to officially deny the possibility of a HDMI cable/pack for the Xbox 360 it doesn't look very likely (also see A/V output). If it really was possible with a simple cable and without internal redesign of the Xbox 360 they would say it, don't you think?:

* Major Nelson (Larry Hyrb): "Talk to me about HDMI. What kind of output is this [HD-DVD accessory] gonna have?"

* Mark (a.k.a. The Xbox Accessories Guy): "The video output is handled by the console. So you're gonna plug in the standard A/V packs that you're already using today... and I think the question is really, "hey, is there gonna be a HDMI pack?" ... You know, we continue to look at that stuff. Today, component is great for HD; lets you get all the signal that you want out on all the TVs that are really out there. We continue to look at this from a market perspective. I think our competitors are doing the same thing, and we'll keep investigating that in the future. Don't really have anything..." (trails off)

Thanks to Mike for the news/transcript.

In similar news... rumors suggest ICT a non-issue till at least 2010. From hdbeat.com:

That's the rumor that has been floating around the internet since E3. This German site (translated via Google) claims to have knowledge of a "backroom agreement" between hardware manufacturers and studios that would allow for full-resolution output through analog connectors until at least 2010. The theory is supported by the Xbox 360's HDMI-lacking HD DVD add-on, and the budget PS3's similar lack of a protected output. Still, rumors and back room agreements won't do much to ease the concern of HDTV owners with only analog inputs, and people considering buying a next-gen console to double as a high definition DVD player.


Image Constraint Token (ICT)?

HD-DVD and Blu-ray players must follow AACS guidelines pertaining to outputs over non-encrypted interfaces. This is set by a flag called the Image Constraint Token (ICT), which restricts the resolution for outputs without HDCP to 960×540. The decision to set the flag to restrict output ("down-convert") is left to the content provider. Warner Pictures is a proponent of ICT, and it is expected that Paramount and Universal will implement down-conversion as well. As of March 2006, 5 of the 6 studios releasing HD DVD content have announced they will not use ICT/down-conversion for the time being. AACS guidelines require that any title that implements the ICT must clearly state so on the packaging.


Discuss this news item on our forums: forums.xbox-scene.com
(Monday 22 May 2006 20:23 EST) - (direct link to article)
(Posted by:: XanTium)


Källa: www.xbox-scene.com

#66

Postad 23 maj 2006 - 22:43

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0
för mig var det en bra nyhet :D jag har bara komponent på min plasma :D.

#67

Postad 24 maj 2006 - 23:08

Electrified
  • Electrified
  • Lärjunge

  • 423 inlägg
  • 0
Men hur "NextGen" är det egentligen? Analogt..! :(

#68

Postad 30 maj 2006 - 01:43

Electrified
  • Electrified
  • Lärjunge

  • 423 inlägg
  • 0
Har kommit ut en ny ratt nu. Är lite smått sugen på den faktisk.
Men hur bra är den egentligen?
Kanske man är dum om man köper den, när MS ska komma med sin egna som är trådlös.
Vad säger ni? Ser hygglig ut i allafall.

http://www.discshop.se
Postad bild

Redigerat av Electrified, 30 maj 2006 - 01:44.


#69

Postad 06 juni 2006 - 07:39

Outrage
  • Outrage
  • Beroende

  • 1 342 inlägg
  • 0
Nytt tillbehör.

Snabbladdare för 4 batterier.

http://www.discshop....ite=games&&ref=

#70

Postad 06 juni 2006 - 14:31

Electrified
  • Electrified
  • Lärjunge

  • 423 inlägg
  • 0
Den är ju för 2 batterier. Eller?

#71

Postad 06 juni 2006 - 15:32

NRG
  • NRG
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0

Den är ju för 2 batterier. Eller?

Man kan ladda ett batteri åt gången, om det är det du funderar över?

#72

Postad 06 juni 2006 - 17:52

Unregistered13971276
  • Unregistered13971276
  • Användare

  • 113 inlägg
  • 0

Har kommit ut en ny ratt nu. Är lite smått sugen på den faktisk.
Men hur bra är den egentligen?
Kanske man är dum om man köper den, när MS ska komma med sin egna som är trådlös.
Vad säger ni? Ser hygglig ut i allafall.

http://www.discshop.se


Funderar också på en sån här. Microsofts trådlösa ratt skulle vara fint, men den har ingen växelspak...
Någon som provat denna?

Redigerat av Unregistered13971276, 06 juni 2006 - 17:55.


#73

Postad 06 juni 2006 - 20:15

Electrified
  • Electrified
  • Lärjunge

  • 423 inlägg
  • 0
Den rymmer ju 2 batterier, och inte 4. Som påstods tidigare.
Och dom går att ladda sammtidigt.

Ladda på ett kick och säg hej då till engångsbatterier med det nya snabbladdningskitet för Xbox 360.

Ladda snabbt upp två batteripack samtidigt. Behöver du nya batterier i din trådlösa Xbox 360-kontroll? Släng in en pigg omgång från snabbladdningskitet. Har du flera trådlösa kontroller? Skaffa ett par extra, så att du alltid har ett fullt laddat batteri när det är dags att spela.

(Ett uppladdningsbart batteripack ingår i snabbladdningskitet. Extra batteripack säljs separat.)



#74

Postad 07 juni 2006 - 18:06

Outrage
  • Outrage
  • Beroende

  • 1 342 inlägg
  • 0
Det står ju två batteripack, är det inte 2 batterier i varje pack? 2 pack=4 lösa batterier.

#75

Postad 07 juni 2006 - 21:16

Electrified
  • Electrified
  • Lärjunge

  • 423 inlägg
  • 0
1 batteripack är ju den du sätter i kontrollen. Alltså lika stor som 2st vanliga alkaliska batterier.
Är ihopsatt som ett stort och vitt batteri. Samma batteri som följer med i Play and Charge paketet.

Redigerat av Electrified, 07 juni 2006 - 21:17.


#76

Postad 07 juni 2006 - 22:21

Outrage
  • Outrage
  • Beroende

  • 1 342 inlägg
  • 0
Men då laddar den ju 4 batterier som jag skrev från början.
Eftersom man kan ladda 2 pack samtidigt.

#77

Postad 08 juni 2006 - 02:04

Magnus M
  • Magnus M
  • Lärjunge

  • 255 inlägg
  • 0
Den laddar två stycken Nimh-batteripack (samma typ av batteripack som finns i mobiler, laptops etc), dessa batteripack innehåller inga AA-batterier.
Man kan alltså inte ladda den typ av batterier som följde med konsollen vid köp utan endast Nimh-batteripack med denna apparat.

#78

Postad 08 juni 2006 - 21:00

Electrified
  • Electrified
  • Lärjunge

  • 423 inlägg
  • 0
Jag mena att ett batteripack är lika stor som 2st vanliga AA batterier.
Så det är 2 batterier som laddas åt gången. Alltså för 2st handkontroller typ.

#79

Postad 08 juni 2006 - 21:37

Outrage
  • Outrage
  • Beroende

  • 1 342 inlägg
  • 0

Jag mena att ett batteripack är lika stor som 2st vanliga AA batterier.
Så det är 2 batterier som laddas åt gången. Alltså för 2st handkontroller typ.

<{POST_SNAPBACK}>



Så menade jag oxå, visste inte att "batterierna" satt ihop till en klump. Trodde det var två lösa precis som de jag fick med till min trådlösa kontroll när jag köpte min XB360 PE.

#80

Postad 12 juni 2006 - 12:41

Unregisteredb618af10
  • Unregisteredb618af10
  • Användare

  • 146 inlägg
  • 0
Postad bild
http://komplett.se/k/ki.asp?sku=321118

hehe, rolig stol/fotölj. 1495:-

The PM220 Sound Rocker lets you feel the action from your videogames, movies and music. The bass is so huge and the sound so clear you'll feel like you ae literally in the game. Her every footstep, and fell every crash, punch og gunshot as the built-in 5,5" Powersub subwoofer sends vibrations right through you. The Two full range ARX high performance speakers create a personal surround sound effect to accelerate your games to the next level. The sound rocker works with movies and music too. Connect with your iPod or MP3 player and the Sound Rocker fills your room with music at the push of a button. The PM220 is ergonomically designed for support during hours of gamepay and features a soft PVC fabric.

Powersub
Feel 30watts of booming bass from a 5.5 inch subwoofer located in the back of the rocker. The Powersub amplifies and intensifies your gaming experience by surrounding you in powerful bass

Audio Response Technology
Surround yourself in personal surround through our exclusive ARX speaker technology. The ARX hi-fi performance sound system works with all game consoles, and audio devices

iPod/MP3 Docking Station
Boost your sound from all of your portable devices: including all iPODs, MP3 players, PSP and Nintendo DS. The input and holster allows you to leave your music or portable device plugged in and effortlessly switch from game mode to music mode.

Headphone Jack
Plug into the headphone jack for private gaming sessions. In the private gaming mode, you can feel the vibrations from the Powersub as the main audio is directed to your headphones.

#81

Postad 16 juni 2006 - 17:35

Outrage
  • Outrage
  • Beroende

  • 1 342 inlägg
  • 0
Nån som testat intercoolern? :P

http://www.gamestop......uct_id=802205

#82

Postad 17 juni 2006 - 17:05

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0

Nån som testat intercoolern?    :P

http://www.gamestop......uct_id=802205

<{POST_SNAPBACK}>

när släpps den i sverige?

#83

Postad 26 juni 2006 - 23:17

MR_Jimmy
  • MR_Jimmy
  • Forumräv

  • 682 inlägg
  • 0
Skrev detta innan: Hur ser kompenent sladden/dosan ut? Är det som på den gamla xboxen en extra dosa så att man kan köpa en egen lite bättre sladd? Vi gärna med bild om ni hittar... har själv letat en del!

Fick lite svar när ja såg kablen. Men finns det alltså ingen möjlihet att ha någon annan kabel än orginal kablen? Finns denna i långa längder?
Har nämligen idag en halv bra kabel till mitt gamla xbox, om min antagande stämmer bli denna då värdelös.

Edit: Den gamla Komponent dosa fungera inte ;)? Det hade varit smidigt i så fall.

Redigerat av MR_Jimmy, 26 juni 2006 - 23:20.


#84

Postad 27 juni 2006 - 11:56

Mat3lm
  • Mat3lm
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0
Har beställt en "Sony KDF-E50A11" och har en Xbox 360 standard paketet (Core) och jag skall nu skaffa en HD kabel men det finns flera olika. Vilken är bäst?

Xbox 360 Digital Komponentkabel AV/HD
http://www.siba.se/i...4a4b9d905c3230c

Xbox 360 X360 HD, AV-kabel
http://www.siba.se/i...ntifier=SE88390

Vilken är bäst? (För min tv?)

Redigerat av Zoiler, 27 juni 2006 - 12:31.


#85

Postad 28 juni 2006 - 13:39

casshern
  • casshern
  • Användare

  • 183 inlägg
  • 0
Ni som har kopplat xbox 360 till projektor hur har ni löst det?
Kan inte hitta någon bra lösning för ms har ju satt en special-kabel som man
måste ha och den finns ju inte i längre än 3m.
Sätter man 360 vid projektorn får man skaffa en 10m optisk ljudkabel och då
får jag ha boxen stående på golvet vid projektorn vilket inte blir aktuellt.

Tacksam för svar

#86

Postad 28 juni 2006 - 14:56

Abe_T
  • Abe_T
  • Amatör

  • 99 inlägg
  • 0
Har orginal xboxsladden med vga, utgång för digitalt ljud? optiskt eller coaxial? Eller är det bara RCA, nån som vet?

#87

Postad 28 juni 2006 - 15:39

MR_Jimmy
  • MR_Jimmy
  • Forumräv

  • 682 inlägg
  • 0
Det är av samma anledning jag undrar om det inte finns någon dosa som det finns till vanlig xbox, alltså som casshern frågar om!

#88

Postad 28 juni 2006 - 16:02

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

  • 1 928 inlägg
  • 0

Nån som testat intercoolern?    :blink:

http://www.gamestop......uct_id=802205

<{POST_SNAPBACK}>


Tänkte köpa intercoolern då jag lade en order på ett svart skal till min 360 på Rejoy. Men efter att ha läst lite recensioner så backade jag. Visserligen så sänker den temperaturen men tyvärr så ökar fläktljudet markant :)

//Lorryquai

#89

Postad 29 juni 2006 - 07:41

casshern
  • casshern
  • Användare

  • 183 inlägg
  • 0
Beställde komponent (hona-hona) hos kjell&co (art.nr:37836).
Nu ska jag bara skaffa en bra komponentkabel (10m) så får jag se hur bra
det blir.

Det kommer väl någon dosa framöver http://www.komplett.....asp?sku=314105
Kanske är en sådan du tänker på MR Jimmy?

#90

Postad 29 juni 2006 - 20:00

MR_Jimmy
  • MR_Jimmy
  • Forumräv

  • 682 inlägg
  • 0
Jo det är det kanske men usch så dyrt det verkar vara just nu =/

men hur går alla som inte har xboxen vid tv eller projektorn? Jag ska köra min via projektorn (idag har jag en 15m lång komponent kabel) hur har microsft tänkt sig där egentligen!?

#91

Postad 06 juli 2006 - 14:52

Shunon
  • Shunon
  • Lärjunge

  • 255 inlägg
  • 0

Jo det är det kanske men usch så dyrt det verkar vara just nu =/

men hur går alla som inte har xboxen vid tv eller projektorn? Jag ska köra min via projektorn (idag har jag en 15m lång komponent kabel) hur har microsft tänkt sig där egentligen!?

<{POST_SNAPBACK}>


När jag kör genom projektorn då kopplar jag komponent in i förstärkaren sen har jag en 15 meters komponent till projjen..

Är det någon som har koll på om det kommer mus o tangentbord till 360?
Hitta detta i en sida men vet inte riktigt om det är en mus dem snackar om,, för då verkar det redan finnas ute.. http://www.i4u.com/article4640.html

#92

Postad 06 juli 2006 - 15:30

Unregistered56e968a9
  • Unregistered56e968a9
  • Beroende

  • 1 431 inlägg
  • 0
Vad gäller hur man kopplar till proj så är det väl ganska enkelt med först MS VGA HD pack och sen förlänga VGAsladden.

#93

Postad 06 juli 2006 - 15:38

MR_Jimmy
  • MR_Jimmy
  • Forumräv

  • 682 inlägg
  • 0
Aha... hjar någon en bild hur denna ser ut? jag vet itne om jag fattar, följder denna sladd med premium paketet?

#94

Postad 06 juli 2006 - 16:14

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0

Är det någon som har koll på om det kommer mus o tangentbord till 360?
Hitta detta i en sida men vet inte riktigt om det är en mus dem snackar om,, för då verkar det redan finnas ute.. http://www.i4u.com/article4640.html

<{POST_SNAPBACK}>

Det finns ingen mus till 360. Den där sidan gäller musmattor (mouse pad) :angry: .

#95

Postad 06 juli 2006 - 18:33

Shunon
  • Shunon
  • Lärjunge

  • 255 inlägg
  • 0

Är det någon som har koll på om det kommer mus o tangentbord till 360?
Hitta detta i en sida men vet inte riktigt om det är en mus dem snackar om,, för då verkar det redan finnas ute.. http://www.i4u.com/article4640.html

<{POST_SNAPBACK}>

Det finns ingen mus till 360. Den där sidan gäller musmattor (mouse pad) :angry: .

<{POST_SNAPBACK}>


Jaha så det finns alltså musmattor till 360 :D kanske borde dem släppa musen och sen göra mattorna till :D Men det kommer väl snart någon som vet om mus till 360 är på G?

#96

Postad 06 juli 2006 - 18:43

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0

Jaha så det finns alltså musmattor till 360 :angry:  kanske borde dem släppa musen och sen göra mattorna till  :D  Men det kommer väl snart någon som vet om mus till 360 är på G?

<{POST_SNAPBACK}>

Musmattor till PC med 360 motiv alltså =P.

Redigerat av Zoiler, 06 juli 2006 - 18:45.


#97

Postad 07 juli 2006 - 07:24

casshern
  • casshern
  • Användare

  • 183 inlägg
  • 0
Köpte en 10m komponentkabel hos elgiganten för 299:- och så då hona-hona kopplingen
från kjell&co vilket blev fantastiskt bra resultat till projektorn.
Så nu fick jag löst mitt xbox360 till projektor problem och är mer än nöjd. Kan verkligen
rekommendera den lösningen till projektor.

#98

Postad 09 juli 2006 - 09:17

ufot
  • ufot
  • Wannabe

  • 44 inlägg
  • 0
Jag tänkte be om lite hjälp. Det är så att jag har en Andersson Y70 HD och skulle vilja få ut den bästa HD-upplevelsen från min XBOX 360. Enligt tv:ns manual är den HD-Ready via DVI och VGA ingångarna. Eftersom dom skickat med en YPbPr->VGA kabel så utgår jag ifrån att tv:n också kan ta emot komponent via VGA ingången.

I dagsläget har jag en Joytech - Digital AV Cable VGA Cable vilket vad jag läst på forumet inte är världens bästa kabel. Jag kan idag välja alla upplösningar i min XBOX 360 förutom den högsta 1366x768. Det går heller inte att välja upplösningar som t.ex. 480i, 1080i men det är vad jag förstått bara möjligt via en komponentkabel.

Det jag undrar är om jag får ut något bättre bild om jag köper MS HD AV Komponentkabel och efter diverse skarvningar får in den i min VGA ingång eller om det inte går att få det bättre än jag redan har? Jag undrar också om Joytech-kabeln är sämre än MS orginal och det går att välja högsta upplösningen med MS HD AV VGA kabel? Jag är som ni förstår inte så hajj på detta.

#99

Postad 10 juli 2006 - 23:00

Fredrik HL
  • Fredrik HL
  • Forumräv

  • 980 inlägg
  • 0
Ifrån Xbox.com

If you're using the Xbox 360 VGA HD AV Cable to connect your Xbox 360 console to a computer monitor or TV monitor with a VGA connection, you'll have the opportunity to select from a variety of resolutions. They are:
640 x 480
848 x 480
1024 x 768
1280 x 720 (equivalent to 720p)
1280 x 768
1280 x 1024
1360 x 768


Vet inte hur det är med de kablarna som du har nu, men jag har även hört rykten om att de inte är de bästa, om du har lust kan du ju alltid gå loss och köpa dig ett par
MONSTER GAMELINK 360 VGA HD AVKABEL
, de kostar iof 800kr, men de ska vara de bästa på marknaden, annars kostar ju inte M$ egna VGA HD Kabel inte speciellt mycket ( 2-300kr? ) , du kan säkert få lämna tillbaka de om det inte skulle fungera, fast i slutet så är nog 720p den bästa upplösningen, eftersom de flesta spelen är gjorde för den upplösningen så lär de också se bäst ut då.

#100

Postad 11 juli 2006 - 10:44

ufot
  • ufot
  • Wannabe

  • 44 inlägg
  • 0

Köpte en 10m komponentkabel hos elgiganten för 299:- och så då hona-hona kopplingen
från kjell&co vilket blev fantastiskt bra resultat till projektorn.
Så nu fick jag löst mitt xbox360 till projektor problem och är mer än nöjd. Kan verkligen
rekommendera den lösningen till projektor.

<{POST_SNAPBACK}>



Ifrån Xbox.com

If you're using the Xbox 360 VGA HD AV Cable to connect your Xbox 360 console to a computer monitor or TV monitor with a VGA connection, you'll have the opportunity to select from a variety of resolutions. They are:
640 x 480
848 x 480
1024 x 768
1280 x 720 (equivalent to 720p)
1280 x 768
1280 x 1024
1360 x 768


Vet inte hur det är med de kablarna som du har nu, men jag har även hört rykten om att de inte är de bästa, om du har lust kan du ju alltid gå loss och köpa dig ett par
MONSTER GAMELINK 360 VGA HD AVKABEL
, de kostar iof 800kr, men de ska vara de bästa på marknaden, annars kostar ju inte M$ egna VGA HD Kabel inte speciellt mycket ( 2-300kr? ) , du kan säkert få lämna tillbaka de om det inte skulle fungera, fast i slutet så är nog 720p den bästa upplösningen, eftersom de flesta spelen är gjorde för den upplösningen så lär de också se bäst ut då.

<{POST_SNAPBACK}>


Jag tänkte i så fall köpa M$ komponentkabel då det även finns komposit kablar på dom. Jag behöver förutom direkt in i tv:n få ut bilden till en scartväxlare så då passar det bra att bara ha en kabel istället för att hålla på byta. Visserligen får man byta på kabelns switch men hellre det än att ha två kablar liggandes. Jag är därför intresserad av hur man skarvar en komponentkabel? Hur man skarvar vanliga kompositkablar vet jag men är det lika för alla kablar med RCA-kontakter eller är det speciella hona-hona adaptrar för komponentkabel? Hittade inte den hona-hona kopplingen från kjell&co som casshern nämner.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.