Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

NHL 08

2489 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vad tycks om NHL 08? (68 medlem(mar) har röstat)

Vad tycks om NHL 08?

  1. 1 (2 röster [2.94%])

    Procent av omröstning: 2.94%

  2. 2 (1 röster [1.47%])

    Procent av omröstning: 1.47%

  3. 3 (5 röster [7.35%])

    Procent av omröstning: 7.35%

  4. 4 (20 röster [29.41%])

    Procent av omröstning: 29.41%

  5. 5 (40 röster [58.82%])

    Procent av omröstning: 58.82%

Rösta Gäster kan inte rösta
NHL 08 (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 9 (7) Inga priser

#1

Postad 23 juli 2007 - 01:22

Onk
  • Onk
  • Lärjunge

  • 344 inlägg
  • 0
NHL 08


Postad bild

Ingen match är den andra lik

Använd all din skicklighet för att uppleva den explosiva kraften I hockey med NHL 08. Kombinera rå styrka, fart och finess som aldrig förr när du utvecklas från en rookie till en glödande het NHL-stjärna. Använd den utvecklade Skill Stick-kontrollen och skjut var som helst på mål, finta dig förbi motståndare eller tackla rivaler in i sargen när du blir ligans mest dominanta spelare. Med otrolig grafik, förbättrat fintsystem, säker prickskjutning och innovativa features är ingen match den andra lik i NHL 08.

Elitserien och SM-Liiga
NHL 08 innehåller Elitserien och finska SM-Liiga

Skill Stick ögonblick
Skill Stick gav dig möjligheten att finta målvakten i NHL 07. Nu kan du äga 1-mot-1 situationer och bearbeta försvaret med komplett kontroll över pucken. Peta pucken i ett utrymme mellan en försvarares ben och åk förbi honom. När du väl är själv med målvakten, får du chans att känna den förbättrade klubbtekniken och skottprecisionen, allt som behövs för att göra det avgörande målet.

On the Fly AI
En dynamisk AI anpassar sig till varje skär du tar, både offensivt och defensivt och utmanar även de bästa hockeyspelarna. Den intelligenta AI:n tar hänsyn till din taktik som en riktig coach och gör nödvändiga förändringar för att stoppa din framfart och tvingar dig att ändra din spelstil.

Skapa egna taktiker
Ta vilket lag som helst in i Träningsläget och träna dem för att göra egna rusher och nya taktiker i zonen. Vill du att ditt lag ska bryta ner försvaret med ett långt passningsspel eller passa pucken ner till ett direkt handledsskott? Spela in en exakt rörelse för varje enskild spelare och se när AI:n sätter igång rörelserna i realtid under matcherna.

Nya animationer för skridskoåkning
En ny analog kontroll för fart ger dig variationen som behövs för att glida in i zonen med kontroll, eller få en direkt fartökning för att åka förbi en försvarare. Med nya animationer för skridskoåkning har du kontrollen att utföra översteg för att behålla farten, eller göra snabba svängar för att snabbt byta riktning.

Redigerat av Onk, 23 juli 2007 - 01:27.


#2

Postad 23 juli 2007 - 01:42

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0
E3 2007 Trailer HD

Contact Physics and realistic motion HD

New gameplay features interview HD

#3

Postad 23 juli 2007 - 01:47

Onk
  • Onk
  • Lärjunge

  • 344 inlägg
  • 0
Har de senaste tre-fyra åren alltid valt 2k-serien före EA's NHL-spel p.g.a. 2k-seriens överlägsna realism. I år blir det svårt att välja. Detta spel verkar riktigt hett efter allt man har läst. Den nya skating enginen ser riktigt, riktigt bra ut. Och förhoppningsvis kan man börja spela riktigt försvarsspel detta år. Längtar. Elitserien finns med på 360 och vad jag läste på EA's forum så ska de medverkande lagen vara korrekta så det stämmer överens med kommande säsong (07/08).

Coverboy för oss på denna sidan atlanten blir Henrik Zetterberg. I nordamerika blir det Eric Staal.

Redigerat av Onk, 23 juli 2007 - 01:50.


#4

Postad 23 juli 2007 - 02:11

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0
Heh, satt precis och tittade på både NHL 08 och NHL 2K8 E3 videos och så görs dessa trådar... :)

Konstigt att de inte skriver någonting om checkingsystemet i beskrivningen ovan. Den videon jag såg (som även Morlock postade) så pratade killen varmt om hur de lagt till "nextgenchecking" till denna iteration. Kraften bestäms av hur mycket spelaren väger och vilken fart han har. När man blir träffad så glider man på isen precis som man kan göra i verkligheten.

#5

Postad 23 juli 2007 - 03:50

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0
WOW, innehåller elitserien!! tack för det, då blir det en NHL 2008 för mig också.NHL 2007 var en besvikelse.

#6

Postad 23 juli 2007 - 11:13

Unregistered38522
  • Unregistered38522
  • Användare

  • 140 inlägg
  • 0
Fy fan va gött!!de här spelet är efterlängtat!!Har bokat de på discshop så nu återstår bara att vänta.Det är ju kanon att dem har lagt till elitserien,saknade verkligen det på 2007.

#7

Postad 23 juli 2007 - 12:16

cpt
  • cpt
  • Användare

  • 162 inlägg
  • 0
Är det bekräftat att Elitserien även kommer för 360-versionen?

#8

Postad 23 juli 2007 - 15:04

Onk
  • Onk
  • Lärjunge

  • 344 inlägg
  • 0

Är det bekräftat att Elitserien även kommer för 360-versionen?

<{POST_SNAPBACK}>


Ja, det är det. Ovanstående information är hämtad från EA Sports svenska sida.

#9

Postad 23 juli 2007 - 16:26

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0

Är det bekräftat att Elitserien även kommer för 360-versionen?

<{POST_SNAPBACK}>


Ja, det är det. Ovanstående information är hämtad från EA Sports svenska sida.

<{POST_SNAPBACK}>

så stog det på EA sports svenska sida innan NHL 2007 skulle släppas också :).

#10

Postad 23 juli 2007 - 17:04

Tool-AENIMA
  • Tool-AENIMA
  • Forumräv

  • 840 inlägg
  • 0
Undra om dom har fixat till de flygande bytena när man ville byta på 07 så åkte aldrig alla och bytte även när man höll i pucken å väntade ut bytet så var det alltid någon spelar som cirkulerade brevid riktigt irriterande. Hoppas detta är fixat.

#11

Postad 23 juli 2007 - 21:05

Onk
  • Onk
  • Lärjunge

  • 344 inlägg
  • 0

Är det bekräftat att Elitserien även kommer för 360-versionen?

<{POST_SNAPBACK}>


Ja, det är det. Ovanstående information är hämtad från EA Sports svenska sida.

<{POST_SNAPBACK}>

så stog det på EA sports svenska sida innan NHL 2007 skulle släppas också :).

<{POST_SNAPBACK}>


Aj fan. Men vi får hålla tummarna. Hoppas, hoppas!

Längtar till man får se lite gameplay. Jag är ruskigt imponerad över den nya skating enginen när man har sett dom klipp som finns tillgängliga nu. Spelarna ser och rör sig väldigt troget. Hoppas bara dom lyckas knyta i hop säcken.

#12

Postad 23 juli 2007 - 22:13

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
NHL 07 är skitkul om man är 4 stycken iaf. Om NHL 08 är i samma stil så blir det nog bra. Enda de behöver fixa är målvakterna. De tappar in på tok för många puckar.

#13

Postad 24 juli 2007 - 10:56

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

  • 1 930 inlägg
  • 0
Så länge man inte skjuter 15-20 skott i stolpen/match så är jag nöjd.

#14

Postad 24 juli 2007 - 10:59

Unregisteredcadb2904
  • Unregisteredcadb2904
  • Forumräv

  • 907 inlägg
  • 0
håller med ovanstående, 17 av 20 skott går ju i ribban eller stolpen.

#15

Postad 26 juli 2007 - 14:31

Onk
  • Onk
  • Lärjunge

  • 344 inlägg
  • 0
Finns två nya videos på IGN.

Länk

#16

Postad 02 augusti 2007 - 15:30

Onk
  • Onk
  • Lärjunge

  • 344 inlägg
  • 0
Ny artikel och video om det nya "Create a play"-läget. Det ser riktigt trevligt ut. Men tyvärr, som så många år tidigare, så verkar det som att EA har glömt att det finns en defensiv sida av rinken. Det lilla gameplay man får se tycker jag känns ryckigt, ostrukturerat och arkadigt. Känns som dom (precis som vanligt) har lagt allt krut på grafik, snygga menyer, fler offensiva möjligheter, vidareutveckling av skillstick och allt annat som säljer och går att hypa utan att egentligen inte ge något "djup".

Blir nog 2k8 för mig om den defensiva biten inte får en rejäl ombyggnad. Jag vill spela hockeyspel, inte gör-en-snygg-fint-och-skjut-i-krysset-spel. Men själva "Create a play"-läget var iaf positivt.

Länk

#17

Postad 09 augusti 2007 - 14:16

Unregistered274dc322
  • Unregistered274dc322
  • Användare

  • 167 inlägg
  • 0
NEJ det blir ingen Elitserie i 360´-versionen, tyvärr. Dom kompletterar med AHL istället. Bättre än inget alls, så man får väl vara nöjd.

Jag har sett så jädra mycket intervjuer, filmklipp och läst så mycket om NHL 08 på sistone så jag blir snart tokig. Har nog aldrig väntat så här mycket på ett spel. Någonsin.

Och om man skall tro (och hopppas) på allt så kommer NHL 08 att bli det absolut bästa hockeyspelet någonsin. Och årets bästa sportspel. Och jag håller tummarna för att det blir så... Kan länka till hur mycket info och filmklipp som helst, men vi vet alla hur internet funkar <_<

Edit: Inte konstig att man börjar bli lite smått tokig när man är uppe 1100+ spelade matcher i 07:an :)

#18

Postad 09 augusti 2007 - 14:40

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0
ingen elitserie?? jahapp då stryker jag denna titel från listan om inte online-funktionen har blivit bättre med tournaments o likt.

#19

Postad 09 augusti 2007 - 14:53

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0
Va fasen. Ett Elitserie-pack borde de kunna få ut som DLC för pengar iaf. Lite svårt att greppa dock vad som skiljer 08 mot 2K8.

#20

Postad 09 augusti 2007 - 17:03

Unregistered274dc322
  • Unregistered274dc322
  • Användare

  • 167 inlägg
  • 0

ingen elitserie?? jahapp då stryker jag denna titel från listan om inte online-funktionen har blivit bättre med tournaments o likt.

<{POST_SNAPBACK}>


Ett litet urval från den här sidan: (http://www.1up.com/d...ory?cId=3161773)

Finally. After years of waiting for Electronic Arts to catch up with its competition when it comes to online leagues (namely 2K Sports), fans have reason for celebration. We've learned that NHL 08 will be the first of EA Sports' franchises to feature full online leagues on both the PS3 and Xbox 360.

NHL 07 flyter bara i 30 fps när det går som bäst Online. Nu i 08:an satsar dom på att det skall flyta i 60 fps Online :)

#21

Postad 09 augusti 2007 - 17:34

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0
låter bra.Blir väl ett köp i alla fall.Får låtsas att detroit red wings är Luleå Hockey.

#22

Postad 09 augusti 2007 - 18:06

coyern
  • coyern
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 0

ingen elitserie?? jahapp då stryker jag denna titel från listan om inte online-funktionen har blivit bättre med tournaments o likt.

<{POST_SNAPBACK}>


Ett litet urval från den här sidan: (http://www.1up.com/d...ory?cId=3161773)

Finally. After years of waiting for Electronic Arts to catch up with its competition when it comes to online leagues (namely 2K Sports), fans have reason for celebration. We've learned that NHL 08 will be the first of EA Sports' franchises to feature full online leagues on both the PS3 and Xbox 360.

NHL 07 flyter bara i 30 fps när det går som bäst Online. Nu i 08:an satsar dom på att det skall flyta i 60 fps Online :)

<{POST_SNAPBACK}>


I länken ovan står ju följande.

"The team you choose to play with is also your choice-that includes any team available in the game (NHL, AHL, International Teams, Swedish Elite League Teams or a Finnish Elite League Teams)," said Atienza.

Är lagen från Elitserien med eller inte??

Redigerat av coyern, 09 augusti 2007 - 18:06.


#23

Postad 09 augusti 2007 - 18:14

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0
här nämner dom också att elitserien är med.

http://www.gamereact...

#24

Postad 09 augusti 2007 - 18:34

Unregistered274dc322
  • Unregistered274dc322
  • Användare

  • 167 inlägg
  • 0
Det där med elitserien var visst inte bestämt alls från början. Men jag fick själv reda på det precis. Nu är det Happy Hour :)

#25

Postad 09 augusti 2007 - 18:36

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0
yes, elitserien!!!!!!!!! Luleå hockey!!!!! du får sluta skrämmas så där :)

#26

Postad 09 augusti 2007 - 18:47

Unregistered274dc322
  • Unregistered274dc322
  • Användare

  • 167 inlägg
  • 0
Hmm... :)

Förstöra ett så bra kommande spel med att spela med Luleå? När Frölunda finns menar jag. Men det är ju din Xbox så vad kan jag göra <_<

#27

Postad 10 augusti 2007 - 03:30

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0
Tydligen NHL 08 som gäller.

Online TEAM MODE!
SIX DIFFERENT CONSOLES IN 6 DIFFERENT HOUSES PLAYING ONLINE TOGETHER ON ONE TEAM!

CONFIRMED PS3:
6 on 6 - Online Co-op Play!

CONFIRMED 360:
4 on 4 - Online Co-op Play!

BOTH:
Online League
Online SHOOTOUT
Customizable Team Equipment (Colour Palettes for virtually all parts), Goalie Equipment
Player Equipment (Stick flex's, Curves, Skate Rockers)


Äntligen ett äkta online-läge! :huh:

Antalet spelare (4v4,6v6) verkar ha att göra med antalet kontroller man kan ha kopplat per maskin. Online borde det vara 6v6 för bägge versionerna.

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 10 augusti 2007 - 03:31.


#28

Postad 10 augusti 2007 - 06:52

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0
det är mycket bra att online-funktionen verkar ha blivit mycket bättre.NHL 2007 var helt värdelöst att spela online då det oftast var ryckigt och segt.Sen lämna för det mesta alltid motståndaren efter man hade gjort 1-0 i första perioden :huh: .Riktigt tråkigt var det.

#29

Postad 10 augusti 2007 - 07:47

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Om ni kollar in gårdagens On the Spot så visar de en del av NHL 08 där. Verkar mycket intressant

http://www.gamespot....tag=promo;title

#30

Postad 10 augusti 2007 - 10:30

Onk
  • Onk
  • Lärjunge

  • 344 inlägg
  • 0

Lite svårt att greppa dock vad som skiljer 08 mot 2K8.

<{POST_SNAPBACK}>


Om man ska titta bakåt i tiden så kan man väl rent generellt säga att 2k-serien har varit ett mer realistiskt spel med större fokus på just hockey och mindre fokus på grafik och snygga finter. EA har väl varit tvärtemot med mindre fokus på realistiskt gameplay och mer fokus på snygg grafik och snygga finter.

Nu har ju ingen av oss spelat varken 08 eller 2k8 så det är väl svårt att säga hur det kommer se ut i år. Men mitt tips är att det kommer vara väldigt jämnt i betyg från recensenter. Däremot så tror jag fortfarande att 2k kommer vara steget före när det kommer till realistiskt gameplay rent hockeymässigt och EA kommer nog ta stafettpinnen när det gäller grafik och en "snyggt polerad yta", d.v.s. att det ser riktigt bra ut utåt.

Det är helt enkelt en smaksak. Föredrar man snygg grafik och otroliga finter före realistiskt gameplay och spelmässigt djup så är nog EA att föredra. Jag, personligen, brukar jämföra det så här. 2k är gentemot EA vad Pro Evolution Soccer är gentemot FIFA.

Hursomhelst så kommer jag köpa båda spelen för att avgöra vilket som är bäst, båda spelen verkar ha gjort stora förbättringar, men det återstår att se vem som lyckats bäst. Jag tror dock 2k8 kommer att vinna i längden p.g.a. sitt djup.

/Onk

#31

Postad 10 augusti 2007 - 11:08

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0
jag tror EA kommer ta hem allt.NHL 2008 ser så mycket bättre ut än 2K8 just nu.Online, grafik, taktik, lag (elitserien bla).Jag ser ingen anledning till att köpa 2K8 framför EAs NHL 2008.

#32

Postad 10 augusti 2007 - 11:22

AriaGiovanni
  • AriaGiovanni
  • Lärjunge

  • 378 inlägg
  • 0
NHL 08 är det första hockey-spelet sedan NHL Hockey (92/93) som jag vill spela :huh:

#33

Postad 10 augusti 2007 - 12:02

Unregisteredcadb2904
  • Unregisteredcadb2904
  • Forumräv

  • 907 inlägg
  • 0
blir nog att köpa både nhl o 2k. svårt att bestämma sej.

#34

Postad 10 augusti 2007 - 12:21

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0
NHL08 verkar ju ha det mesta nu, äntligen kan jag spela med mitt kära Malmö också, jag kommer nog skaffa båda spelen och bestämma mig för vilket som kommer hålla i längden. Eller så köper man 2k8 då det har gått ner i pris. Jag vet att Malmö suger just nu men nästa år med nya arenan, då kommer vi vara i slutspel igen.

#35

Postad 10 augusti 2007 - 12:24

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0
Tack för svaret Onk! Blir nog EAs spel med tanke på online-läget samt mer pick-up-and-play som nog passar mig bättre.

#36

Postad 10 augusti 2007 - 13:01

Onk
  • Onk
  • Lärjunge

  • 344 inlägg
  • 0

Tack för svaret Onk! Blir nog EAs spel med tanke på online-läget samt mer pick-up-and-play som nog passar mig bättre.

<{POST_SNAPBACK}>


Varsågod! Det blir nog ett bra val. :huh:

#37

Postad 10 augusti 2007 - 13:13

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Online-läget är onekligen frestande. Det nya sättet att sätta upp "plays" verkar grymt också.

#38

Postad 10 augusti 2007 - 13:18

Onk
  • Onk
  • Lärjunge

  • 344 inlägg
  • 0

jag tror EA kommer ta hem allt.NHL 2008 ser så mycket bättre ut än 2K8 just nu.Online, grafik, taktik, lag (elitserien bla).Jag ser ingen anledning till att köpa 2K8 framför EAs NHL 2008.

<{POST_SNAPBACK}>


Jag är inte så säker på att dom kommer ta hem allt. Däremot så är jag säker på att 08 kommer sälja betydligt fler spel än 2k8. EA är verkligen duktig på att marknadsföra saker (även hypa dom) och få dom att se ruskigt grymma ut. Sen är dom också grymma...i en månad. Problemet med EA är att det oftast saknas djup i deras NHL-spel. Det är snyggt, flashigt, nytt, fräscht, men saknar det där som får mig att hålla mig intresserad under en längre period. Djup.

Men smaken är ju som baken. Vissa vill spela det som hockeysimulation, andra som arkad och vissa ligger väl någonstans i mitten. Jag stänger inga dörrar för varken EA eller 2k8. Men har EA inte förbättrat försvarsspelet avsevärt så kommer nog ett inbyte ske illa kvickt. Och tyvärr så känns det som att dom för varje år lägger allt krut på den offensiva sidan av isen, men det är ju klart, det säljer ju till den stora massan. Man gör inga monstersälj på att annonsera att försvarare detta år faktiskt kan spela positionsspel.

Onlineläget vet jag inte så mycket om, spelar inte så väldigt mycket online. Create-a-play-läget är en lockande idé, hockeyspel behövde det. Men (!) risken är att det blir rätt konstigt online eftersom någon säkerligen kommer hitta någon svaghet i spelet rent taktiskt och sen utnyttja det. Och det i sin tur skulle leda till att alla utnyttjar det och till slut är det inte ens spännande att spela det online.

Hursomhelst, jag vill inte ropa bu eller bä åt nåt av spelen. Men jag har köpt EA hypen varje år och den har aldrig hållt måttet. Men däremot ska det bli kul att köra elitserien, synd bara att den inte går att köra som dynasty.

#39

Postad 10 augusti 2007 - 14:21

Onk
  • Onk
  • Lärjunge

  • 344 inlägg
  • 0
Finns förresten några nya videoklipp på IGN. Den senaste handlar om "Create-a-player" och "Create-a-team" som kommer göra alla som gillar att skapa egna spelare lyckliga. Ser riktigt genomarbetat ut, väldigt många alternativ. Du kan exempelvis välja flex på klubban, vad för typ av skena du ska ha på skridkson plus en massa, massa annat kul.

Den andra "nya" videon handlar om den nya defensiva AI:n (samt create-a-play-läget) som tydligen ska "coacha emot dig" och lära sig hur du spelar. Personligen tycker jag det är en rätt kul idé, men risken är ju att AI:n blir lite för smart och lär sig din spelstil alldeles för snabbt vilken i sin tur kräver att du måste coacha alldeles för aktivt. Men som med så mycket annat nytt så återstår det ju att se hur bra det blir. Riktigt kul idé, men jag är lite tveksam.

Videos på IGN

Sen har Gamespot skrivit en uppdaterad hands-on-artikel om det nya onlineläget igår. Länk nedan.

Gamespot

Onk

#40

Postad 10 augusti 2007 - 15:57

Onk
  • Onk
  • Lärjunge

  • 344 inlägg
  • 0
För att spamma ned tråden en tredje gång i rad så kan jag berätta att jag förhandsbokade mitt spel på EB Games i Luleå alldeles precis och killen bakom disken hade fått 2007-09-27 som releasedatum.

#41

Postad 11 augusti 2007 - 12:36

postal
  • postal
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
Nån som vet om man kan ta en bild på ansiktet o få med det i spelet?
Så som man kommer göra på tiger woods 08?

#42

Postad 11 augusti 2007 - 14:56

Onk
  • Onk
  • Lärjunge

  • 344 inlägg
  • 0

Nån som vet om man kan ta en bild på ansiktet o få med det i spelet?
Så som man kommer göra på tiger woods 08?

<{POST_SNAPBACK}>


Jag vet inte, men jag har för mig att jag har läst att man inte ska kunna det. Men som sagt, jag är inte säker.

#43

Postad 13 augusti 2007 - 15:12

Onk
  • Onk
  • Lärjunge

  • 344 inlägg
  • 0
Hittade ett klipp med gameplay på YouTube som jag inte har sett förut.

YouTube

Angående defensiv AI. En sak fick mig att bli väldigt orolig. Kolla målet som sker 00:47 in i klippet. Vad gör Lilja? Han glider omkring bakom mål när den andra försvararen är nere i sarghörnet. Hoppas att detta är någonting dom har rättat till till releasen. Det är sådana skavanker i den defensiva AI:n som kan förstöra hela upplevelsen. Man vill ju kunna lita på att AI:n i alla fall på ett ungefär vet var dom ska stå placerade i förhållande till puck/puckförare. Annars är det ju lönlöst.

Redigerat av Onk, 13 augusti 2007 - 15:41.


#44

Postad 13 augusti 2007 - 15:20

Unregistered52a88696
  • Unregistered52a88696
  • Veteran

  • 2 049 inlägg
  • 0
Jag ser personligen så fram emot att det här spelet ska släppas! (dock till PS3, men det har ju mindre betydelse i samanhanget) :)

Redigerat av Unregistered52a88696, 13 augusti 2007 - 15:21.


#45

Postad 14 augusti 2007 - 13:01

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0

Hittade ett klipp med gameplay på YouTube som jag inte har sett förut.

YouTube

Angående defensiv AI. En sak fick mig att bli väldigt orolig. Kolla målet som sker 00:47 in i klippet. Vad gör Lilja? Han glider omkring bakom mål när den andra försvararen är nere i sarghörnet. Hoppas att detta är någonting dom har rättat till till releasen. Det är sådana skavanker i den defensiva AI:n som kan förstöra hela upplevelsen. Man vill ju kunna lita på att AI:n i alla fall på ett ungefär vet var dom ska stå placerade i förhållande till puck/puckförare. Annars är det ju lönlöst.

<{POST_SNAPBACK}>

Riktigt d###### uruselt! Sånt här blir jag lika trött på varje gång jag spelar NHL07 med polarna.

Är NHL2K bättre på detta?

#46

Postad 14 augusti 2007 - 13:40

Onk
  • Onk
  • Lärjunge

  • 344 inlägg
  • 0

Hittade ett klipp med gameplay på YouTube som jag inte har sett förut.

YouTube

Angående defensiv AI. En sak fick mig att bli väldigt orolig. Kolla målet som sker 00:47 in i klippet. Vad gör Lilja? Han glider omkring bakom mål när den andra försvararen är nere i sarghörnet. Hoppas att detta är någonting dom har rättat till till releasen. Det är sådana skavanker i den defensiva AI:n som kan förstöra hela upplevelsen. Man vill ju kunna lita på att AI:n i alla fall på ett ungefär vet var dom ska stå placerade i förhållande till puck/puckförare. Annars är det ju lönlöst.

<{POST_SNAPBACK}>

Riktigt d###### uruselt! Sånt här blir jag lika trött på varje gång jag spelar NHL07 med polarna.

Är NHL2K bättre på detta?

<{POST_SNAPBACK}>


Tidigare år har dom varit det i alla fall. Den defensiva AI:n har varit riktigt bra i 2k-serien, försvararna vet hur man spelar försvar och står oftast rätt placerade. Men vi får hoppas att EA rättar till det.

#47

Postad 15 augusti 2007 - 14:29

Mozez
  • Mozez
  • Forumräv

  • 836 inlägg
  • 0

Hittade ett klipp med gameplay på YouTube som jag inte har sett förut.

YouTube

Angående defensiv AI. En sak fick mig att bli väldigt orolig. Kolla målet som sker 00:47 in i klippet. Vad gör Lilja? Han glider omkring bakom mål när den andra försvararen är nere i sarghörnet. Hoppas att detta är någonting dom har rättat till till releasen. Det är sådana skavanker i den defensiva AI:n som kan förstöra hela upplevelsen. Man vill ju kunna lita på att AI:n i alla fall på ett ungefär vet var dom ska stå placerade i förhållande till puck/puckförare. Annars är det ju lönlöst.

<{POST_SNAPBACK}>

Jamen Lilja? Ett malmö-kräk, inte är jag förvånad om han gör en placerings-miss i defensiven. :rolleyes: Nä tacka vet jag Matte Öhlund, som spelat i Luleå, han skulle aldrig göra så. :)

(Jag vet, har ABSTINENS efter hockey-säsongen!! Tänkte dra igång lite hockey-bråk på forumet haha! (Hoppas inget tar illa vid sig :))).

#48

Postad 15 augusti 2007 - 14:46

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0
Ja men då är det ju ganska realistiskt att en gammal Malmö spelare gör ett misstag i försvaret :rolleyes:

#49

Postad 18 augusti 2007 - 14:32

Onk
  • Onk
  • Lärjunge

  • 344 inlägg
  • 0
Fler videos på IGN. Tyvärr så stiger oron när jag tittar på videon där ena laget åker upp med fyra man i offensiv zon i numerärt underläge och gör mål. Det lag som har powerplay ställer upp i en box i egen zon. :) Hum? Hockey? Hjärnsläpp från dom som programmerar AI:n?

Tror aldrig jag har sett en hockeymatch där någonting liknande har inträffat. Skulle vara totalt acceptabelt ifall de numerärt underlägsna laget kontrade med två man och tog ett avslut för att sedan skrinna tillbaka och försvara egen zon. Men att skapa tryck i offensiv zon mot ett numerärt överlägset lag? Inte så troligt. Kom igen, EA. Skärpning.

IGN

#50

Postad 18 augusti 2007 - 15:07

postal
  • postal
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0

Fler videos på IGN. Tyvärr så stiger oron när jag tittar på videon där ena laget åker upp med fyra man i offensiv zon i numerärt underläge och gör mål. Det lag som har powerplay ställer upp i en box i egen zon. :) Hum? Hockey? Hjärnsläpp från dom som programmerar AI:n?

Tror aldrig jag har sett en hockeymatch där någonting liknande har inträffat. Skulle vara totalt acceptabelt ifall de numerärt underlägsna laget kontrade med två man och tog ett avslut för att sedan skrinna tillbaka och försvara egen zon. Men att skapa tryck i offensiv zon mot ett numerärt överlägset lag? Inte så troligt. Kom igen, EA. Skärpning.

IGN

<{POST_SNAPBACK}>


Kan det ha o göra med att dom kör på Rookie AI när dom spelar in dom här målen för o visa för andra?

Sen om man kö på all star så är det riktigt bra försvar osv...



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.