Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Xbox 360 "Jasper"

734 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 03 juni 2008 - 00:56

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

  • 1 846 inlägg
  • 0

Vad är det för skillnad mellan den här nya Jasper och Falcon då..?

Som Zoiler skrev ovan så står det på första sidan men kortfattat (för hela se inlägg#3 som sagt) så är den stora skillnaden att den drar mindre ström och alstrar lite mindre värme och ska pågrund av detta vara ännu stabilare än Falcon (som verkar vara väldigt stabil till skillnad från dess "föregångare"). Polaren har en Elite med Falcon chip och jag har spelat lite hos honom och de gångerna har den varit stabil och enligt honom så har han inte heller haft några problem med den. Så enda egentliga anledningen för att skaffa en Jasper är väl isf om man vill ha en konsol som drar mindre ström (osäkert ännu hur mycket detta kommer bli) och kanske har de bytt ut dvd enheten till en tystare sådan (vilket de väl gjorde med Falon om jag inte minns fel vet dock inte om den blev tystare efter det).

Redigerat av Jack of all trades, 03 juni 2008 - 01:03.


#52

Postad 03 juni 2008 - 07:04

Coistrel
  • Coistrel
  • Forumräv

  • 804 inlägg
  • 0
Min Falcon är lite tystare än min första 360. Man hör skillnaden i dashboard, men inte under spelande.

#53

Postad 03 juni 2008 - 09:22

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

  • 1 680 inlägg
  • 0
När jag väl får tummen ur och skickar in min RRoD:ade 360 på rehab så meddelar jag om jag fått Opus tillbaka eller inte. Är även ryktet om att Opus är vattenavstötande sant?. För detta scenario skulle vara dödsskönt med en 360 istället för PS3:an de har på bordet:
Bifogad fil  water_electric.jpg   86,94K   1 Antal nerladdningar

-lk

#54

Postad 03 juni 2008 - 09:31

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0

När jag väl får tummen ur och skickar in min RRoD:ade 360 på rehab


Vill du ha Legendary achivementen + skullsen i Halo 3 får du lägga på ett kol.

#55

Postad 03 juni 2008 - 09:43

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

  • 1 680 inlägg
  • 0

Vill du ha Legendary achivementen + skullsen i Halo 3 får du lägga på ett kol.

VA? Tvingar du mig att inhandla en xtra 360 till vardagsrummet nu? Vad är det du säger? Att jag troligen inte får tillbaka min 360 och behöver köpa en Arcade för att kunna lira med er?

Nej ... ajjj ... du behöver inte bli så våldsam ... jajaja ... jag ordnar. :)

-lk

#56

Postad 03 juni 2008 - 13:27

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

För detta scenario skulle vara dödsskönt med en 360 istället för

Döds...skönt var det ja. Undrar vad som händer om de doppar kontakten :)

#57

Postad 15 juni 2008 - 09:26

Razsor
  • Razsor
  • Wannabe

  • 32 inlägg
  • 0

Jepp det är säkert. Men inte problemfritt, DVD-spelarna är fortfarande av varierande kvalité. Men just värmeskadorna som gav RRoD är borta.


Det var en lättnad att höra !

Och ett hett tips till er alla är KÖP ALONE IN THE DARK 5 det kommer bli otroligt häftigt kolla på youtube.

Tillägg : En annan sak vilket är bäst vertikalt eller horisontalt ? Sen resten vet jag med att det ska ha utrymme å luft mitt kommer stå på en träbänk med lagom höjd till fönstret så att det kyler bra ;)

Redigerat av Razsor, 15 juni 2008 - 09:33.


#58

Postad 15 juni 2008 - 12:13

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

  • 1 846 inlägg
  • 0

Det var en lättnad att höra !

Och ett hett tips till er alla är KÖP ALONE IN THE DARK 5 det kommer bli otroligt häftigt kolla på youtube.

Tillägg : En annan sak vilket är bäst vertikalt eller horisontalt ? Sen resten vet jag med att det ska ha utrymme å luft mitt kommer stå på en träbänk med lagom höjd till fönstret så att det kyler bra ;)

Bäst måste väl ändå vara att den ligger ner (eller har jag fel?) då den ju är konstruerad för detta. Även om Xboxarna som är i montrar står upp så kan jag inte tänka mig att de skulle göra det om de körde från skiva. Jag har läst att många har fått sina skivor repiga när de låtit boxen stå vertikalt så jag kan inte tänka mig att det skulle ha ändrats med Falcon då detta ju beror på läsaren.

Ja Alone verkar kunna bli hur bra som helst, får bara hoppas på att de lyckas få till styrningen (bland annat) då den helt klart påverkar spelet oavsett hur bra allt annat är.

#59

Postad 15 juni 2008 - 12:26

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0

Döds...skönt var det ja. Undrar vad som händer om de doppar kontakten ;)

Jordfelsbrytaren lär slå ut... B)

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 15 juni 2008 - 12:32.


#60

Postad 15 juni 2008 - 16:49

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Bäst måste väl ändå vara att den ligger ner (eller har jag fel?) då den ju är konstruerad för detta. Även om Xboxarna som är i montrar står upp så kan jag inte tänka mig att de skulle göra det om de körde från skiva. Jag har läst att många har fått sina skivor repiga när de låtit boxen stå vertikalt så jag kan inte tänka mig att det skulle ha ändrats med Falcon då detta ju beror på läsaren.

Ja Alone verkar kunna bli hur bra som helst, får bara hoppas på att de lyckas få till styrningen (bland annat) då den helt klart påverkar spelet oavsett hur bra allt annat är.


Står upp är faktiskt det som är bäst, du har lufthål på båda sidorna och om den ligger ner så förlorar du effekten av hela undersidan då fötterna inte ger tillräckligt bra avstånd.

Repiga skivor tror jag inte fås med BenQ. Tror Samsung var de som repade skivorna, inte riktigt koll. Gjorde ett test på min egen BenQ med ett spel och lyfte runt den normalt för att se om den repade, inget hände. Vågade göra detta då polaren jobbar i en butik som slipar för 20kr. Dock så repade min gamla Samsung min Oblivion skiva, var redit arg ett tag där.

#61

Postad 15 juni 2008 - 21:59

Unregistered1124
  • Unregistered1124
  • Beroende

  • 1 000 inlägg
  • 0

Står upp är faktiskt det som är bäst, du har lufthål på båda sidorna och om den ligger ner så förlorar du effekten av hela undersidan då fötterna inte ger tillräckligt bra avstånd.

Repiga skivor tror jag inte fås med BenQ. Tror Samsung var de som repade skivorna, inte riktigt koll. Gjorde ett test på min egen BenQ med ett spel och lyfte runt den normalt för att se om den repade, inget hände. Vågade göra detta då polaren jobbar i en butik som slipar för 20kr. Dock så repade min gamla Samsung min Oblivion skiva, var redit arg ett tag där.


Var ligger då denna butik som tar 20 kr för slipning?

#62

Postad 15 juni 2008 - 23:15

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

  • 1 846 inlägg
  • 0

Var ligger då denna butik som tar 20 kr för slipning?

Har för mig att Game har rätt bra pris på det men inte helt hundra på om det är lika bra som 20 kr. Annars kam man köpa ett slipkit och göra det själv, polaren köpte ett och sa att det blev riktigt bra med det.

#63

Postad 16 juni 2008 - 01:04

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0
Jag har min liggandes. Tycker det känns som om den skulle kunna falla om man har den ståendes (och då är det väl mer eller mindre helt klart att skivan blir repad).

#64

Postad 16 juni 2008 - 02:15

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Var ligger då denna butik som tar 20 kr för slipning?


Jag har kompispris :P Ingen butik direkt, mer ett företag i malmö som jobbar service mot större kunder när det gäller hjälp med skivor, minneskort och hårddiskar. De jobbar dock inte mot privatpersoner.

Vet annars en butik som tar 40kr i göteborg som var bra

#65

Postad 04 augusti 2008 - 12:55

dabo
  • dabo
  • Användare

  • 194 inlägg
  • 0
Någon som har hört något nytt agående Jaspers release? Tänkte inhandla ett 360 lagomt till NHL 09 släpps ~25 Sept. Tror ni det finns någon chans att få tag på ett Jasper då?

#66

Postad 04 augusti 2008 - 18:21

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

  • 1 846 inlägg
  • 0

Någon som har hört något nytt agående Jaspers release? Tänkte inhandla ett 360 lagomt till NHL 09 släpps ~25 Sept. Tror ni det finns någon chans att få tag på ett Jasper då?

Jag skulle tro att chanserna att få tag på en Jasper då är rätt så små tyvär men man vet aldrig. Falcon kom ungefär vid den tiden förra året men det dröjde ett bra tag tills man kunde läsa på nätet om de som fått sin första Falcon. Garanterat kommer olika forum rapportera om när man kan ha turen att få tag på den. Lagom till jul skulle jag däremot tro att chanserna är betydligt bättre. Det beror lite på om butikerna säljer slut sitt lager, gör de inte det så kommer de med stor säkerhet vänta med att sälja de ex dom fått in för att undvika att de konsoler dom har kvar inte säljer slut (finns ett namn för detta men jag kommer inte på just nu vad den effekten kallas).

Redigerat av Jack of all trades, 04 augusti 2008 - 18:21.


#67

Postad 04 augusti 2008 - 23:56

dabo
  • dabo
  • Användare

  • 194 inlägg
  • 0
ok, Falcon verkar ju vara ganska bra de med vad jag läst. Kan inte vänta till jul med att spela NHL 09 så det för bli som det blir :(

#68

Postad 11 oktober 2008 - 12:01

Goldenbrown
  • Goldenbrown
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Har letat runt på nätet men jag har inte hittat någon som gjort en bedömning av "jasper" än. Någon som har hört något? Jag hoppas den är riktigt tyst.

#69

Postad 11 oktober 2008 - 13:33

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

  • 1 846 inlägg
  • 0

Har letat runt på nätet men jag har inte hittat någon som gjort en bedömning av "jasper" än. Någon som har hört något? Jag hoppas den är riktigt tyst.


Det är nog lite för tidigt för det :). Har för mig att Falcon först sågs någon gång i okt-nov, anledningen att det kan dröja är som jag sagt tidigare beroende på om dom har kvar boxar i sitt lager eller ej...

http://forums.maxcon...p/t-110897.html

Redigerat av Jack of all trades, 11 oktober 2008 - 13:44.


#70

Postad 11 oktober 2008 - 13:46

{OLD}Reaper
  • {OLD}Reaper
  • Veteran

  • 1 740 inlägg
  • 0

Står upp är faktiskt det som är bäst, du har lufthål på båda sidorna och om den ligger ner så förlorar du effekten av hela undersidan då fötterna inte ger tillräckligt bra avstånd.


Det där slog mig också efter min första RROD.

Numera har jag den fortfarande liggande, men jag har borrat lufthål i hyllplanet och så står 360:n på ett par gummifötter som gör att den kommer upp en bit.

#71

Postad 12 oktober 2008 - 22:54

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Det är nog lite för tidigt för det :). Har för mig att Falcon först sågs någon gång i okt-nov, anledningen att det kan dröja är som jag sagt tidigare beroende på om dom har kvar boxar i sitt lager eller ej...

http://forums.maxcon...p/t-110897.html


Falcon kom redan i september. Lyckades få tag i min ytterst tidigt och var extremt lyckligt lottad då.

Redigerat av PalmiNio, 12 oktober 2008 - 23:01.


#72

Postad 25 oktober 2008 - 20:27

jarlen
  • jarlen
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0

Falcon kom redan i september. Lyckades få tag i min ytterst tidigt och var extremt lyckligt lottad då.


Min Xbox 360 Halo ed. är tillverkad i Augusti 2007 och har Falcon. Tidigare än så vet jag inte.

Men nu är det snart dags för Jasper då.

#73

Postad 25 oktober 2008 - 21:45

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Min Xbox 360 Halo ed. är tillverkad i Augusti 2007 och har Falcon. Tidigare än så vet jag inte.

Men nu är det snart dags för Jasper då.



oooo tidigast jag har hört. 100% på att det är en falcon? Halo 3 edition var annars något många blev blåsta på, många gick i tron att alla dessa hade falcon men det visa sig inte vara något vanligt där.

Jasper lyser tyvärr fortfarande med sin frånvaro, iaf bevisat. Spekuleras en hel del om de nya bundle.

#74

Postad 06 november 2008 - 10:56

Sync
  • Sync
  • Lärjunge

  • 369 inlägg
  • 0
Har Jasper släppts ännu?

#75

Postad 06 november 2008 - 11:42

Walkir
  • Walkir
  • Veteran

  • 1 812 inlägg
  • 0
Jo, Jasper finns "ute". Har inte hört något om att Sverige skulle fått någon skeppning än. Det är även svårt att avgöra om det är Jasper eller Falcon v2 i kartongerna. Finns tips i länken nedan på vad man ska titta efter.

http://www.anandtech...doc.aspx?i=3440

Främst rör det sig om att Jasper kör med 150W/12.1A PSU.
Ett annat tips är att bundle kartongen ska vara förtryckt och inte ha en påklistrad lapp (vilket indikerar Falcon v2).

"Since the original article was published, the new 2008 Xbox 360 Holiday Bundle has started to hit stores and online retailers. It appears that these are a mix of existing stock that has been repackaged and truly new systems. Some of the repackaging is being done in-store, but a lot of it is being done by one of Microsoft's facilities, who is marking the systems with team "ADUE." A sticker is placed over the existing box to indicate the new games inside."

#76

Postad 06 november 2008 - 11:55

Goldenbrown
  • Goldenbrown
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Då jag inte förstår någonting av lot number och skit så letar jag helt enkelt efter en 360 med 150w nätaggregat :)
Så om jag förstog det korrekt så säljes Jasper delvis med den nya bundlen, men det är även gamla system som blir ompackade och indikerade "bundle". Det här bundle antar jag är med spelen kung fu panda och lego indiana jones, eller har jag missat något?

Mvh

#77

Postad 06 november 2008 - 12:52

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Jo, Jasper finns "ute". Har inte hört något om att Sverige skulle fått någon skeppning än. Det är även svårt att avgöra om det är Jasper eller Falcon v2 i kartongerna. Finns tips i länken nedan på vad man ska titta efter.

http://www.anandtech...doc.aspx?i=3440

Främst rör det sig om att Jasper kör med 150W/12.1A PSU.
Ett annat tips är att bundle kartongen ska vara förtryckt och inte ha en påklistrad lapp (vilket indikerar Falcon v2).



Nu säger Anadtech, precis som jag gör nu, att Jasper finns inte än - iaf har INGEN lyckats bevisligen hittat den. Deras artikel handlar uteslutande om hur man skulle kunna se om det är en Jasper men idagsläget finns det ingen som kunnat bevisa att man sitter på en Jasper. Detta gäller tyvärr också de nya maskinerna i bundles oavsett o lappen är påklistrad eller ej.

Så the waiting goes on.

#78

Postad 06 november 2008 - 13:32

Walkir
  • Walkir
  • Veteran

  • 1 812 inlägg
  • 0
Jag är nöjd med min nyinköpta Falcon v2 i vilket fall som helst. Visst väsnas DVD:n, men den används ju bara under installationen av spel på hårddisken :(

#79

Postad 06 november 2008 - 13:52

Petter Lindgren
  • Petter Lindgren
  • Lärjunge

  • 288 inlägg
  • 0
Sökte också runt efter information om Jasper och kom fram till att ingen på hela jorden lyckats hitta en...
Insåg att det inte var så viktigt utan köpte en nuvarande Elite istället.

Det är ju mest DVD spelaren som låter och detta kommer man ju runt när man kan installera spel på hårddisken så jag tycker du ska sluta ha ångest över att vänta på Jasper och börja leta låga priser på nuvarande xboxar igen... :-)

Redigerat av Petter Lindgren, 06 november 2008 - 13:53.


#80

Postad 06 november 2008 - 14:20

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

  • 1 846 inlägg
  • 0

Sökte också runt efter information om Jasper och kom fram till att ingen på hela jorden lyckats hitta en...
Insåg att det inte var så viktigt utan köpte en nuvarande Elite istället.

Det är ju mest DVD spelaren som låter och detta kommer man ju runt när man kan installera spel på hårddisken så jag tycker du ska sluta ha ångest över att vänta på Jasper och börja leta låga priser på nuvarande xboxar igen... :-)

Kan hålla med om att boxen låter betydligt mindre när inte dvd läsaren spinner men den låter ändå en hel del även utan den. Men helt klart så är det dvd läsaren som står för det höga oväsendet och snart kommer ju uppdateringen (19 Nov) som låter alla som vill, installera sina spel och därmed slippa ljudet efter att skivan kollats vid uppstart av spelet. Ska bli intressant att läsa om ljudnivån som Jasper avger när den går att få tag på.

Redigerat av Jack of all trades, 06 november 2008 - 14:21.


#81

Postad 06 november 2008 - 14:44

Sir Anselm
  • Sir Anselm
  • Beroende

  • 1 475 inlägg
  • 0

Sökte också runt efter information om Jasper och kom fram till att ingen på hela jorden lyckats hitta en...
Insåg att det inte var så viktigt utan köpte en nuvarande Elite istället.

Det är ju mest DVD spelaren som låter och detta kommer man ju runt när man kan installera spel på hårddisken så jag tycker du ska sluta ha ångest över att vänta på Jasper och börja leta låga priser på nuvarande xboxar igen... :-)


Men jag som redan har en XBOX 360 men vill köpa en ny som låter så lite som möjligt då? Är det okej om jag väntar på Jasper? :(

#82

Postad 06 november 2008 - 16:17

jimel
  • jimel
  • Mästare

  • 3 057 inlägg
  • 0
NEJ :(

#83

Postad 06 november 2008 - 16:42

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Men jag som redan har en XBOX 360 men vill köpa en ny som låter så lite som möjligt då? Är det okej om jag väntar på Jasper? :(


Ja har du redan en och vill köpa en ny så bör du vänta. Ingen vet vilka löften som Jasper kommer infria, kanske inte blir någon stor skillnad mot Falcon v.2 men bättre att vänta än att känna sig lite småblåst senare om det blir en big deal.

Tror fortfarande vi ser dem innan årets slut. Bör nog komma fram i slutet av denna månaden när julhandeln slår in. Finns ju en hel del bundles som släpps nu, kanske Gears 2 bundlen?

#84

Postad 07 november 2008 - 08:19

Goldenbrown
  • Goldenbrown
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Vad är skillnaden mellan falcon och falcon v2?

#85

Postad 07 november 2008 - 11:07

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0
Hur vet man om man har en falcon v1 eller v2?

Jag fick nyligen tillbaks en xbox 360 från service som är tillverkad augusti 2008. Den låter mindre än min gamla tycker jag.

#86

Postad 07 november 2008 - 11:35

Walkir
  • Walkir
  • Veteran

  • 1 812 inlägg
  • 0

Vad är skillnaden mellan falcon och falcon v2?

Falcon v2 har minnesmodulerna på andra sidan moderkortet för att minska värmeutvecklingen ytterligare.

Finns en massa nyttig info i denna tråden:
https://www.minhembi...howtopic=191973

Falcon H2007 - Dagens version har HDMI, 65nm CPU, 90nm GPU och en revision av eDRAM (okänd vad men mindre är den). Kylningen på GPUn är samma som vi Originalet+ men CPU fick en större kylare men utan kopparrör. På kartongen visade man nu 175w vilket är bevis på att förburkningen har gått ner och lägre förburkning ger mindre värme. Fläktarna låter mindre och maskinen är svalare. Hurvidare RRoD problemet är ur världen är svårt att säga men där har blivit en klar skillnad iaf.

Falcon v2 H2008 - Samma som gamla Falcon fast nu sitter minneschippen helt och hållet på ovansidan. Detta ska minska värmen på undersidan runt fästet som håller GPU kylaren på plats. Ska vara ytterliggare ett steg för att sänka kostnad och öka stabilitet. Finns än så länge bara i 60gb Premium.


Redigerat av Walkir, 07 november 2008 - 11:54.


#87

Postad 07 november 2008 - 13:33

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Hur vet man om man har en falcon v1 eller v2?

Jag fick nyligen tillbaks en xbox 360 från service som är tillverkad augusti 2008. Den låter mindre än min gamla tycker jag.


Mer eller mindre omöjligt att se utan att öppna.

Vad som är skillnaden är att antalet minneschip har halverats, istället för 4 på undersidan och 4 på ovansidan är det nu bara 4 på ovansidan.

#88

Postad 07 november 2008 - 19:05

SonySamppa79
  • SonySamppa79
  • Veteran

  • 1 832 inlägg
  • 0
Ok, en liten fråga:

Kan man installera ALLA spel på HDD:n på 360?

Jag har gjort misstaget att köpa 360 2 ggr tidigare, men inte kunnat leva med det enorma oväsen den för.

Funderar på att ge den en tredje chans om detta är möjligt.

#89

Postad 08 november 2008 - 16:08

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

"[The hard drive install feature] will allow you to install any game that you want. It's optional, of course," said Xbox Live general manager Marc Whitten. "You can [install] any game that ever shipped, any game that will ship... every game."



#90

Postad 08 november 2008 - 17:40

SonySamppa79
  • SonySamppa79
  • Veteran

  • 1 832 inlägg
  • 0
M A O så slipper jag lyssna på den hemska dvd:n

#91

Postad 13 november 2008 - 15:13

Lindholm R
  • Lindholm R
  • Beroende

  • 1 194 inlägg
  • 0

M A O så slipper jag lyssna på den hemska dvd:n


Nej, M$ har en sådan panisk skräck för pirater att DVD:n måste snurra igång varje minut för att kolla att du har skivan! Ja, jag hoppas att jag skojar. ;-)

#92

Postad 13 november 2008 - 16:28

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

  • 1 680 inlägg
  • 0

Nej, M$ har en sådan panisk skräck för pirater att DVD:n måste snurra igång varje minut för att kolla att du har skivan! Ja, jag hoppas att jag skojar. ;-)

Näää, det är väl inte så illa. Illa vore ju om M$ installerade nåt taskigt utformad middleware som introducerar en j-a massa säkerhetshål och problem i privatpersoners 360:n för att säkra sina IP:n. Hehe, skrämmande tanke.

#93

Postad 18 november 2008 - 15:33

Sync
  • Sync
  • Lärjunge

  • 369 inlägg
  • 0
Är det någon som vet när den nya bundeln med gears of war 2 släpps??

Är den bundeln med lego wars och kung fu panda med Xbox 360 Pro 60GB inkl HDMI är den försedd med Falcon v2 moderkort? :P

Redigerat av Sync, 18 november 2008 - 18:14.


#94

Postad 18 november 2008 - 18:55

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Är det någon som vet när den nya bundeln med gears of war 2 släpps??

Är den bundeln med lego wars och kung fu panda med Xbox 360 Pro 60GB inkl HDMI är den försedd med Falcon v2 moderkort? :P


Om lappen om att det är en bundle inte är klistrad på boxen så är den en ny och därmed antagligen Falcon v.2. Inget nytt om Japser.

#95

Postad 18 november 2008 - 19:05

Sync
  • Sync
  • Lärjunge

  • 369 inlägg
  • 0
Ok, Då ska jag leta efter en ny låda utan klistermärke!!

Tacjk för svar!! :P

#96

Postad 19 november 2008 - 08:17

Lindholm R
  • Lindholm R
  • Beroende

  • 1 194 inlägg
  • 0
Det jag är mest intresserad av just nu är att det skall komma ut lite test av nya versionen. Det är ett par saker jag funderar på:

1. Kommer min 360 inte låta mer än den gör i dashboard när jag kör spel installerade på HDD? Inga fläktar som kommer börja låta ännu mer än de gör när boxen går på tomgång? På tomgång väsnas den ju inte så jättemycket, störande men inte för mycket.

2. Är Jasper förändrad på den punkten? Har man tagit hänsyn till att man inte kan gömma fläktljud bakom DVD-oljudet längre?

Uppdateringen av användargränssnittet på 360 är sjukt efterlängtad och av vad jag sett på bilder verkar man nästan komma ikapp XMB i snygghet och överskådlighet.

#97

Postad 28 november 2008 - 09:17

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0
Japser ÄR HÄR


Nyheterna?
Ja först är nätagget nere på 150watt från tidigare 175watt

Flaschippet har ökat från 16mb till 256mb så ingen av konsolerna behöver externt minne för NXE. Arcade ska tydligen komma UTAN minneskort nu.

Minneschippen har flyttat ner igen, konstigt.
Bifogad fil  1127080411.jpg   81,18K   0 Antal nerladdningar
Bifogad fil  3029fbd4.jpg   487,68K   0 Antal nerladdningar
Bifogad fil  f3c460fe.jpg   470,73K   0 Antal nerladdningar
Bifogad fil  bc096668.jpg   467,73K   0 Antal nerladdningar
Bifogad fil  dd3df355.jpg   467,98K   0 Antal nerladdningar

Redigerat av PalmiNio, 28 november 2008 - 09:42.


#98

Postad 28 november 2008 - 09:20

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0
Bild på det interna minneskortet:
[img]http://usera.imagecave.com/scoldingice/Photo_112808_001.jpg"]http://usera.imagecave.com/scoldingice/Photo_112808_001.jpg[/img]
[img]http://i222.photobucket.com/albums/dd45/brb100779/Box/MYDC0042.jpg[/img]

Redigerat av PalmiNio, 28 november 2008 - 09:23.


#99

Postad 28 november 2008 - 09:30

Unregistered3ff26ed4
  • Unregistered3ff26ed4
  • Forumräv

  • 720 inlägg
  • 0
Frågan är om denna Jasper är tystare än den gamla? Min 360 är ca 1 år gammal och låter relativt mycket
även i dashboard tyärr. Eftersom jag har en 120Gb HDD på min idag så är ju en Arcade det mest intressanta
för min del. Men då måste man ju gå på nånting när man köper den så man VET att det är en Jasper..

#100

Postad 28 november 2008 - 09:32

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Frågan är om denna Jasper är tystare än den gamla? Min 360 är ca 1 år gammal och låter relativt mycket
även i dashboard tyärr. Eftersom jag har en 120Gb HDD på min idag så är ju en Arcade det mest intressanta
för min del. Men då måste man ju gå på nånting när man köper den så man VET att det är en Jasper..


Beror på vad du hade innan, Falcon?

Hur mycket tystare den är än falcon vet jag ej men i teorin ska den vara tystare. Vad du ska gå på ser du ovan, där ska stå 256mb storage istället för 512mb MU
Postad bild

Redigerat av PalmiNio, 28 november 2008 - 09:34.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.