Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Covid-19 (var preppers)

2702 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad Igår, 17:22

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

• 678 inlägg
  • 0

Jag tycker inte heller det verkar speciellt sannolikt att man slipper undan smittan oavsett hur renlig man är av sig. Såvida man inte bor ensligt ser jag inte hur man på sikt kommer att klara sig.

Långsiktigt så finns det nog bara två alternativ. Antingen så blir man smittad och sjuk i varierande grad, eller så blir man vaccinerad. Kommer inget vaccin så är det nog en ganska stor andel av befolkningen som kommer att smittas innan det stoppas av flockimmunitet.

Personligen försöker jag att följa rekommendationerna men samtidigt hoppas jag på ett vaccin. Jag chansar inte på att jag inte tillhör riskgrupp, man kan ju undvika att smitta andra även om man inte är orolig för egen del.

Jag hörde idag att smittalen i Sverige sjunkit något trots ökad testning. Fortsätter det så är det ju väldigt positivt. 

Redigerat av Mr_Tom, Igår, 17:23.

Postad Idag, 08:28

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 10 379 inlägg
  • 0

Inga nya dödsfall i Skåne på fem dagar:

https://www.kristian...-dagar-58ae7114

4 personer får intensivvård nu. 7 förra veckan.

https://www.skane.se...upad-lagesbild/

Postad Idag, 09:36

MdaG
  • MdaG
  • Guru

• 4 996 inlägg
  • 0

Verkar vara en del som har den tron. Hur agerar man då ifråga om renlighet osv när man är övertygad om att man ändå åker på det?

Det handlar om hur man tror att andra agerar.

Redigerat av MdaG, Idag, 09:38.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

Prisjakt © 2000 - 2020 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.