Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Sony Xperia S LT26i *

578 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#101

Postad 01 mars 2012 - 06:56

Råttbert
  • Råttbert
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Så beställde jag en "S" igår, tvekade lite när jag såg att det fanns "P" och "U" på gång också, som är något mindre i storlekarna. Men jag vill ändå testa en större smartphone, får hoppas att den inte blir för påträngande.

Jag gjorde en storleksjämförelse ifall den kan vara intressant.
Xperia S P och U som synliga rekanglar, "pinnar" åt fel håll representerar Iphone 4s och Galaxy S2 som referenser.

(Lite ironiskt att jag svurit att jag aldrig skulle äga en SonyEricsson igen efter min X10minipro, men nu är det ju inte sonyericsson till namnet så jag ger mig dispens :) )

Bifogad fil  comp.jpg   11,11K   6 Antal nerladdningar

#102

Postad 01 mars 2012 - 09:00

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

  • 727 inlägg
  • 0
Här har du en jämförelse

Postad bild

Redigerat av Unregistered1193, 01 mars 2012 - 09:01.


#103

Postad 01 mars 2012 - 16:07

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3 271 inlägg
  • 0
Sugen på att beställa den, men jag vill klämma på den först innan jag bestämmer mig. Recensionerna verkar ju verkligen lovande!

#104

Postad 03 mars 2012 - 19:49

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

  • 727 inlägg
  • 0
http://www.androidce...-initial-review


Under the hood there's a 1.5GHz dual-core Snapdragon S3 chip running the show. That's the same chip found in the HTC Sensation XE and Samsung Galaxy Note LTE, so while it's not quite cutting edge, it's still a fast performer. Sony's fitted a top-notch screen in the Xperia S, and the 720p HD Reality Display looks at least as good as Samsung's HD SuperAMOLED.


http://www.gsmarena....-review-729.php


But here's what the Xperia S has going for it: the screen is nothing short of amazing, the camera is one of very few to offer 12MP resolution and the connectivity has plenty of useful features. And Sony really managed to squeeze every ounce of performance out of the Snapdragon chipset inside. Last but not least, we do like the new design line too.

The phone looks great and the build quality is worthy of a flagship. If you can get over the lack of two extra cores and ICS at launch (the update is coming), there's plenty to like about the Sony Xperia S.


http://www.phonearen...S-Review_id2970


What can we say in the end, but to acknowledge that Sony has hit the nail on the head with the Xperia S. From the characteristic design decisions, like a transparent illuminated strip, through an amazing HD display, to the ultra-fast camera, the first Sony-only handset is a delight.



#105

Postad 05 mars 2012 - 09:27

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3 271 inlägg
  • 0
PhoneHouse har flyttat fram till 15/3.

#106

Postad 05 mars 2012 - 13:24

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

  • 1 319 inlägg
  • 0
Onsdagen den 14 mars är det officiella releasedatumet i Sverige just nu enligt Carl Appelgren
som är Market Development Manager på Sony Mobile.

#107

Postad 05 mars 2012 - 15:36

Unregistered64250551
  • Unregistered64250551
  • Användare

  • 122 inlägg
  • 0
Recension
http://www.theverge....xperia-s-review

#108

Postad 05 mars 2012 - 15:50

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

  • 727 inlägg
  • 0

Recension
http://www.theverge....xperia-s-review


Gjord av sonyhatarna på The Verge! Han har fel på massor av punkter, bl.a Tap-to-focus! Dessutom verkar han ha fått en defekt skärm...

#109

Postad 05 mars 2012 - 20:37

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

  • 727 inlägg
  • 0
http://youtu.be/0lDS0fpxbsE

#110

Postad 05 mars 2012 - 22:23

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0
Jäkla snygg i vitt, ska nog testa en :)

#111

Postad 05 mars 2012 - 23:20

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

  • 1 693 inlägg
  • 0

Jäkla snygg i vitt, ska nog testa en :)

Ja ju mer man ser av den vita på nätet, desto mer längtar man efter tills det plingar till i telen med SMS som säger att den finns för avhämtning. :)

#112

Postad 05 mars 2012 - 23:36

icecreamo
  • icecreamo
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Kollar på den här och HTC one X.
Det som verkar gött med one X är att den stödjer wireless hdmi.
Xperia S verkar bara ha möjligheten att dela foton trådlöst.

Är wireless hdmi hårdvarabaserat eller mjukvara, dvs. finns det någon lösning (nu eller kommande) som gör att man kan spegla skärmen till tvn?

#113

Postad 06 mars 2012 - 01:22

twintin
  • twintin
  • Lärjunge

  • 358 inlägg
  • 0
Det är en blandning ser det ut som. Tyvärr verkar det inte finnas någon gemensam standard kringa wireless HDMI och alla har sina egna proprietära lösningar, så både sändre och mottagare bör nog vara av samma märke skulle jag tro för att fungera. Sen är det väl högst tveksamt hur bra överföringen rent praktiskt fungerar samt vilken räckvidd man får (en del lösningar är riktigt dåliga vad jag läst). Just nu verkar detta mao mest vara en gimmik. Skall du köpa en One X hoppas jag andra faktorer väger tyngre än just wireless HDMI.

Redigerat av twintin, 06 mars 2012 - 01:24.


#114

Postad 06 mars 2012 - 12:17

WmB
  • WmB
  • Veteran

  • 2 455 inlägg
  • 0
litet tips

http://www.tre.se/Pr...ande/Fast-pris/

#115

Postad 06 mars 2012 - 18:55

Råttbert
  • Råttbert
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Ska man bara titta på månadskostnad så har ju tele2 24mån för 289kr.. Dock inte fri surt, om man nu känner behov av det.
Ska man bara titta på totalpris så finns det billigare alternativ än båda om man köper telefonen löst.

#116

Postad 06 mars 2012 - 22:09

WmB
  • WmB
  • Veteran

  • 2 455 inlägg
  • 0

Ska man bara titta på månadskostnad så har ju tele2 24mån för 289kr.. Dock inte fri surt, om man nu känner behov av det.
Ska man bara titta på totalpris så finns det billigare alternativ än båda om man köper telefonen löst.


grejen med det där jag länkade till var inte att man bara får mobilen på köpet

det kostar inget att ringa, inga uppkopplingar, inga sms, inga mms, ingen surfkostnad

det slår inte tele2

#117

Postad 07 mars 2012 - 10:21

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3 271 inlägg
  • 0
Var in i en Tele2 butik och fingrade på den lite, telefonen altså ;-)

Den såg rätt maiffg ut jämte de andra telefonerna, bara Motorlan som så lika stor ur. Känndes inte alls för tjock för min del, tyckte den låg bättre i handen är både Motorola och Samsung.

Det enda jag retade mig lite på var att baksidan var blank, jag trodde den skulle vara lite trög så den inte halkade lika lätt.

Snabb som attan i menyerna och en fantastisk skärm! Vilka färger! Snabb kamera och fina bilder.

Fick tipset att vänta tills release datumet för då skulle de ha bra erbjudanden och kampanj på den.

Det är ett bra erbjudande från Tre, men jag avstår gärna från dem med den erfarenheten jag har fått av dem. Det gäller fram till 22/4, gäller den månadskostanden under hela bindningstiden?

Redigerat av Melmac, 07 mars 2012 - 10:27.


#118

Postad 07 mars 2012 - 12:59

twintin
  • twintin
  • Lärjunge

  • 358 inlägg
  • 0

Det enda jag retade mig lite på var att baksidan var blank, jag trodde den skulle vara lite trög så den inte halkade lika lätt.


Fast alla reviews jag läst (svart eller vit spelar ingen roll) har sagt att den inte är blank typ vit X10a. Låter som den du känt på inte har orginalbakstycke ??

#119

Postad 07 mars 2012 - 13:12

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3 271 inlägg
  • 0
Hmmm, jag tyckte mig ha läst det nånstans men visste inte om jag blandat ihop men en annan telefon. Tycker att ytan på baksidan ser mindre blank ut på de recensioner man sett och läst än den jag kollade på. Kan vara en förhandsversion med ett annat bakstycker?

Redigerat av Melmac, 07 mars 2012 - 13:13.


#120

Postad 07 mars 2012 - 15:50

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

  • 727 inlägg
  • 0

Det är ett bra erbjudande från Tre, men jag avstår gärna från dem med den erfarenheten jag har fått av dem. Det gäller fram till 22/4, gäller den månadskostanden under hela bindningstiden?


Ja! t.om uppkopplingsavgift ingår i de 349:- som normalt kostar 699:-.

#121

Postad 07 mars 2012 - 20:44

Råttbert
  • Råttbert
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

grejen med det där jag länkade till var inte att man bara får mobilen på köpet

det kostar inget att ringa, inga uppkopplingar, inga sms, inga mms, ingen surfkostnad

det slår inte tele2


Det går väl inte generalisera så, det beror ju på personens ringprofil. Jag klarar mig på ca 125 i månaden med tele2kompissurf, +200 för mobil är 325 i mitt fall.
(missar man dessutom att säga upp abb. på Tre efter bindningstid så ryker 700 spänn i månaden, det blir snabbt dyrt då)
Men vilket som så är det ju ett individuellt val, ett som passar någon passar inte en annan, det var detta jag ville belysa.

#122

Postad 08 mars 2012 - 00:48

Unregistered57c274f8
  • Unregistered57c274f8
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

Var in i en Tele2 butik och fingrade på den lite, telefonen altså ;-)


är också sugen på att fingra! nån som vet om den finns i alla tele2-butiker? vart ska jag gå i stockholm?

#123

Postad 08 mars 2012 - 01:14

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 2 850 inlägg
  • 0

litet tips

http://www.tre.se/Pr...ande/Fast-pris/

Ett tips är alltid trevligt :) även om vissa gärna vill gnälla på allt.
349:- /mån och precis allt ingår. Finns det någon som ens kommer i närheten av det?

#124

Postad 08 mars 2012 - 02:25

LifeHiFiStyle
  • LifeHiFiStyle
  • Användare

  • 148 inlägg
  • 0

Ett tips är alltid trevligt :) även om vissa gärna vill gnälla på allt.
349:- /mån och precis allt ingår. Finns det någon som ens kommer i närheten av det?


Nej! detta är det bästa, mest ultimata erbjudandet någonsin, operatören 3 visar återigen med sina grymt bra priser och erbjudanden att dom ligger i framkant på marknaden... ingen annan operatör kan matcha detta!

Men om man vill så kan man göra som jag gjorde istället, och beställde en HTC One X med detta abonnemang :)(En ngt bättre lur B) )

#125

Postad 08 mars 2012 - 08:22

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

  • 727 inlägg
  • 0

Nej! detta är det bästa, mest ultimata erbjudandet någonsin, operatören 3 visar återigen med sina grymt bra priser och erbjudanden att dom ligger i framkant på marknaden... ingen annan operatör kan matcha detta!

Men om man vill så kan man göra som jag gjorde istället, och beställde en HTC One X med detta abonnemang :)(En ngt bättre lur B) )


Men alldeles för stor. T.om 4,3" är ganska stort :)

#126

Postad 08 mars 2012 - 09:24

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

  • 1 892 inlägg
  • 0

Nej! detta är det bästa, mest ultimata erbjudandet någonsin, operatören 3 visar återigen med sina grymt bra priser och erbjudanden att dom ligger i framkant på marknaden... ingen annan operatör kan matcha detta!

Men om man vill så kan man göra som jag gjorde istället, och beställde en HTC One X med detta abonnemang :)(En ngt bättre lur B) )

Ett tips är alltid trevligt :) även om vissa gärna vill gnälla på allt.
349:- /mån och precis allt ingår. Finns det någon som ens kommer i närheten av det?


Samma abonemang - 345kr/mån hos Tele2

Läste även att telenor kommer matcha detta de närmaste dagarna. Telia kommer nog inte göra det.. vilket är synd :(.

Redigerat av Unregistered1232, 08 mars 2012 - 09:25.


#127

Postad 08 mars 2012 - 09:46

Gundeho
  • Gundeho
  • Lärjunge

  • 287 inlägg
  • 0
Va inne å klämde på en lite igår! :-) Det som slog mig var hur stor skärmen kändes jämfört med min Arc. Positivt!
Sedan var ju bakstycket inte riktigt lika gummiaktigt som X10, men heller inte alls lika "blank" som Arc. Utan någonting mitt emellan, kändes helt OK!
Skärmen var helt fantastisk, har aldrig sett något liknande.
Bilderna blev extremt bra.
Den var också extremt snabb, Jag har aldrig testat någon annan lika snabb (Android), och jag har testat de flesta.

Det enda lilla negativa var kamerans placering, ungefär lika dum som på Arc, samt det jävla locket över microusb.

Så på det stora hela, Mycket positivt. Och det blir definitivt att köpa en när de kommer den 14/3.

#128

Postad 08 mars 2012 - 12:27

LifeHiFiStyle
  • LifeHiFiStyle
  • Användare

  • 148 inlägg
  • 0

Va inne å klämde på en lite igår! :-) Det som slog mig var hur stor skärmen kändes jämfört med min Arc. Positivt!
Sedan var ju bakstycket inte riktigt lika gummiaktigt som X10, men heller inte alls lika "blank" som Arc. Utan någonting mitt emellan, kändes helt OK!
Skärmen var helt fantastisk, har aldrig sett något liknande.
Bilderna blev extremt bra.
Den var också extremt snabb, Jag har aldrig testat någon annan lika snabb (Android), och jag har testat de flesta.

Det enda lilla negativa var kamerans placering, ungefär lika dum som på Arc, samt det jävla locket över microusb.

Så på det stora hela, Mycket positivt. Och det blir definitivt att köpa en när de kommer den 14/3.


Låter trevligt :) en riktig dunder lur är detta!

Samma abonemang - 345kr/mån hos Tele2

Läste även att telenor kommer matcha detta de närmaste dagarna. Telia kommer nog inte göra det.. vilket är synd :(.


Erbjuder Tele2 oxå HTC One X för det priset?, om ja, va bra, det är sådana här priser operatörerna ska ha! oavsett vilken operatör man väljer, eller hur :)

#129

Postad 08 mars 2012 - 12:34

LifeHiFiStyle
  • LifeHiFiStyle
  • Användare

  • 148 inlägg
  • 0

Men alldeles för stor. T.om 4,3" är ganska stort :)


Ja detta är ju personligt, vad man tycker.

Jag tycker det ska bli riktigt skönt med en större skärm, jag går nu från en 4" skärm som jag tycker är alldeles för liten.

Sen så väger bara HTC One X 130gram, jämförelsevis mot tex en iPhone som väger 140gram.

#130

Postad 08 mars 2012 - 12:52

WmB
  • WmB
  • Veteran

  • 2 455 inlägg
  • 0

Det går väl inte generalisera så, det beror ju på personens ringprofil. Jag klarar mig på ca 125 i månaden med tele2kompissurf, +200 för mobil är 325 i mitt fall.
(missar man dessutom att säga upp abb. på Tre efter bindningstid så ryker 700 spänn i månaden, det blir snabbt dyrt då)
Men vilket som så är det ju ett individuellt val, ett som passar någon passar inte en annan, det var detta jag ville belysa.


det är såklart helt sant.

Men ganska många kommer att spara många tusen per år. Har både lillebror/syster som ligger över 1000kr/månad idag för dom har valt så galet fel abbonemang för deras behov

#131

Postad 08 mars 2012 - 13:40

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3 271 inlägg
  • 0
Jag har ingen smartphone idag och ringer mest till Tele2 och till det fasta nätet så SMS och samtal blir typ 100-130:- /mån.
Hur mycket använder man som en normal användare egentligen när det gäller data trafik? Behöver man 10GB? Hur snabbt förbrukar man 1GB?

Redigerat av Melmac, 08 mars 2012 - 13:40.


#132

Postad 08 mars 2012 - 13:46

WmB
  • WmB
  • Veteran

  • 2 455 inlägg
  • 0

Jag har ingen smartphone idag och ringer mest till Tele2 och till det fasta nätet så SMS och samtal blir typ 100-130:- /mån.
Hur mycket använder man som en normal användare egentligen när det gäller data trafik? Behöver man 10GB? Hur snabbt förbrukar man 1GB?


Jag förbrukar mellan 5-7GB/månad. Då kollar jag ofta play-kanaler kopplad till dator när jag jobbar natt osv

Jag får känslan av att det bränner iväg 1GB för en timmes avsnitt i god kvalitet på svtplay på datorn. Har ej mätt, bara en känsla

3 skriver själva att 10gb räcker till 143 timmars lyssnade av spotify, men säger inte i vilken kvalitet man streamar (det finns olika alternativ i appen)

#133

Postad 08 mars 2012 - 13:46

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

  • 1 319 inlägg
  • 0
Känns som det är ett litet priskrig bland vissa butiker på denna lur.
Mobilgiganten är nu nere i 4254:- inkl. frakt vid renköp utan ab.

#134

Postad 08 mars 2012 - 14:13

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

  • 727 inlägg
  • 0

Jag har ingen smartphone idag och ringer mest till Tele2 och till det fasta nätet så SMS och samtal blir typ 100-130:- /mån.
Hur mycket använder man som en normal användare egentligen när det gäller data trafik? Behöver man 10GB? Hur snabbt förbrukar man 1GB?


Svårbedömt! Har man ett jobb där man itne använder telefonen räcker 2-5GB alldeles lagom! Har man ett jobb där telefonen hela tiden är framme kanske man skall tänka på datatrafikmängden.

Siffror jag såg på nån site för 6-7 mån visade dock att ung. 15% av användarna kommer över 5GB/mån, dvs en ytterst liten del, egentligen!

Så, kommer du från en feature phone skulle jag tror att max 5GB räcker för dig att börja med, man kan ju allltid öka mängden.

#135

Postad 08 mars 2012 - 14:35

kanylbullen
  • kanylbullen
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

Nej! detta är det bästa, mest ultimata erbjudandet någonsin, operatören 3 visar återigen med sina grymt bra priser och erbjudanden att dom ligger i framkant på marknaden... ingen annan operatör kan matcha detta!


Nu blir det antagligen priskrig så det går säkert att hitta samma erbjudande eller liknande hos sin favoritoperatör, så länge denne inte är Telia förstås ;)

Men det är faktiskt det bästa erbjudandet jag sett, jag som slutade med flatrate-abonnemang för några år sen och började med pay-as-you-go och cashade mobilerna på dustin/webhallen istället har nu fått tänka om. Totalrabatten med gratis Xperia S och 350 kr i månaden är ju 13 lax (!), det är ju faktiskt bara att slå till, förutsatt att man ringer mer än ett fåtal samtal om dagen och använder datauppkopplingen för annat än surf och chat vill säga..

Om man har is i magen och hoppas att det ska finnas ett liknande erbjudande i sommar för SGS3 så kan man ju förstås avstå...

#136

Postad 08 mars 2012 - 14:52

twintin
  • twintin
  • Lärjunge

  • 358 inlägg
  • 0

Hur mycket använder man som en normal användare egentligen när det gäller data trafik? Behöver man 10GB? Hur snabbt förbrukar man 1GB?


Svårt att säga då alla använder vi våra telefoner olika.

Vet inte exakt, men själv använder jag kanske max 0.5 till 1 GB om jag streamar radio, vilket händer lite av och till. I övrigt streamar jag varken musik, film eller TV program och då går det inte åt så mycket. Kör själv på Tele2:s billigaste surf abonnemang (200 MB för 40:-) och det duger bra för min användning. Inklusive samtal hamnar jag kanske på mellan 75 och 150:- i månaden.

#137

Postad 08 mars 2012 - 15:33

Gundeho
  • Gundeho
  • Lärjunge

  • 287 inlägg
  • 0

Svårt att säga då alla använder vi våra telefoner olika.

Vet inte exakt, men själv använder jag kanske max 0.5 till 1 GB om jag streamar radio, vilket händer lite av och till. I övrigt streamar jag varken musik, film eller TV program och då går det inte åt så mycket. Kör själv på Tele2:s billigaste surf abonnemang (200 MB för 40:-) och det duger bra för min användning. Inklusive samtal hamnar jag kanske på mellan 75 och 150:- i månaden.

Jag kör ju mycket business, mail osv, samt en del youtube, spotify och förr Facebook. Och det var endast när jag hade grymt mycket facebook som jag nånsin kom upp i 1gb.
Nu förtiden är jag inte ens i närheten av 1gb..

#138

Postad 08 mars 2012 - 15:38

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3 271 inlägg
  • 0
Snackade med en kollega som hela tiden sitter och fibblar med sin iPhone och han har ca 13Gb på 1,5 år. Nu lyssnar han inte på Spotify, men mail och massa annat.

Känner nog att Maxi erbjudandet och liknande är overkill för mig. Får se vad det blir, men en Xperia S ska jag ha i alla fall.

Redigerat av Melmac, 08 mars 2012 - 15:39.


#139

Postad 08 mars 2012 - 17:01

bahama
  • bahama
  • Forumräv

  • 977 inlägg
  • 0
Vet inte om telenor är intresant i ditt läge men de har ju ett abbonemang som heter pott 199.
Kostar 199kr i månaden som du kan ringa för. 3000 sms per månad. och fri surf.
Kostnad med en Sony xperia S är 369kr /mån i 24 månader.

Jag sitter i samma sitts som dig. ringer inte så mycket inte jätte många sms men vill ha fri surf.
Jag kommer satsa på detta abbonemang. Då behöver jag aldrig fundera på nått. Och telenor är den leverantör som verkar funka bäst häromkring.

Redigerat av bahama, 08 mars 2012 - 17:03.


#140

Postad 08 mars 2012 - 17:22

LifeHiFiStyle
  • LifeHiFiStyle
  • Användare

  • 148 inlägg
  • 0

Vet inte om telenor är intresant i ditt läge men de har ju ett abbonemang som heter pott 199.
Kostar 199kr i månaden som du kan ringa för. 3000 sms per månad. och fri surf.
Kostnad med en Sony xperia S är 369kr /mån i 24 månader.

Jag sitter i samma sitts som dig. ringer inte så mycket inte jätte många sms men vill ha fri surf.
Jag kommer satsa på detta abbonemang. Då behöver jag aldrig fundera på nått. Och telenor är den leverantör som verkar funka bäst häromkring.


Skulle inte Telenor matcha 3:s och Tele2:s erbjudande med 349kr och fritt allt!?

#141

Postad 08 mars 2012 - 17:31

bahama
  • bahama
  • Forumräv

  • 977 inlägg
  • 0
Har läst det någonstanns med men vet ej hurvida det är någon sanning i det...

#142

Postad 08 mars 2012 - 18:11

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

  • 1 892 inlägg
  • 0

Jag har ingen smartphone idag och ringer mest till Tele2 och till det fasta nätet så SMS och samtal blir typ 100-130:- /mån.
Hur mycket använder man som en normal användare egentligen när det gäller data trafik? Behöver man 10GB? Hur snabbt förbrukar man 1GB?


Ja asså jag har bara 0,5gb och jag når sällan upp till det :P Men jag har Euroadm W-Lan i skolan så har tillgång till det runt ett stort område... typ i närheten till de flesta universitet, utöver det så har jag W-Lan hemma. Den enda gången jag behöver använda 3g nätet är väl till och från dessa ställen och under helgen när jag är ute.

Men jag kan säga såhär, tittar du inte mycket på video eller kör typ spotify live så förbrukar man inte så mycket. Sen kan man ju planera.. och köra in låtar i telefonen eller köra spotify i offline läge osv. Men för min del är 10gb ENORMT mycket.

#143

Postad 08 mars 2012 - 18:12

Alex Johansen
  • Alex Johansen
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Beställde telefonen förra veckan och vad den värkar vara nice alltså!
Sitter och hoppar i soffan i väntan på releasen :P

#144

Postad 08 mars 2012 - 18:13

LifeHiFiStyle
  • LifeHiFiStyle
  • Användare

  • 148 inlägg
  • 0

Har läst det någonstanns med men vet ej hurvida det är någon sanning i det...


Tele2 har redan matchat det iaf..

#145

Postad 08 mars 2012 - 18:14

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

  • 1 892 inlägg
  • 0

Låter trevligt :) en riktig dunder lur är detta!



Erbjuder Tele2 oxå HTC One X för det priset?, om ja, va bra, det är sådana här priser operatörerna ska ha! oavsett vilken operatör man väljer, eller hur :)


Det vet jag faktiskt inte, inte enligt deras hemsida. Men man kanske kan snacka till sig.. det är väl så på tre också, HTC one X finns väl inte listad på hemsidan. Jo självklart är det ett riktigt bra abonemang, själv brukar jag ligga på låg debitering runt 150kr, just pga att de jag ringer till kör med samma nät, men att ha en fastkostnad är ju perfekt. Själv kör jag med telia.. vill helst inte byta operatör, annars hade jag nog också hakat på.

#146

Postad 08 mars 2012 - 18:28

LifeHiFiStyle
  • LifeHiFiStyle
  • Användare

  • 148 inlägg
  • 0

Tele2 har redan matchat det iaf..


Ja just det, Tele2 kanske inte erbjuder HTC One X för det priset, och då är ju operatören 3 bäst som vanligt ;)

#147

Postad 08 mars 2012 - 18:33

bahama
  • bahama
  • Forumräv

  • 977 inlägg
  • 0

Tele2 har redan matchat det iaf..

Kollade just med Telenors support.
Svaret jag fick fram där var “Vi jobbar på att matcha erbjudandet. Just nu har vi dock full fokus på vår Maxdeal där surfplatta, telefon och tvillingkort ingår till ett fast pris med fri kommunikation.”
Vet inte riktigt hur man skall tolka det...

#148

Postad 08 mars 2012 - 21:25

Unregisteredf53f9190
  • Unregisteredf53f9190
  • Lärjunge

  • 392 inlägg
  • 0
beställd genom tele2, 2veckor ca skulle det ta... 345:- max allt i 24månader inte så farligt pris - dock för 2år

#149

Postad 08 mars 2012 - 21:39

LifeHiFiStyle
  • LifeHiFiStyle
  • Användare

  • 148 inlägg
  • 0

beställd genom tele2, 2veckor ca skulle det ta... 345:- max allt i 24månader inte så farligt pris - dock för 2år


Japp 24månader är 2år B)

Dock så var "frågan" om Tele2 erbjuder HTC One X i det abonnemanget? men det hör ju inte till denna tråden iofs :) men ändå intressant att ställa dom olika operatörerna emot varandra..

Redigerat av LifeHiFiStyle, 08 mars 2012 - 21:40.


#150

Postad 09 mars 2012 - 08:19

#LOUDmouth#
  • #LOUDmouth#
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0

Det går väl inte generalisera så, det beror ju på personens ringprofil. Jag klarar mig på ca 125 i månaden med tele2kompissurf, +200 för mobil är 325 i mitt fall.
(missar man dessutom att säga upp abb. på Tre efter bindningstid så ryker 700 spänn i månaden, det blir snabbt dyrt då)
Men vilket som så är det ju ett individuellt val, ett som passar någon passar inte en annan, det var detta jag ville belysa.


Det stämmer dock inte. Det står ganska klart och tydligt på tre.se att "Abonnemangsrabatten på 350 kr har du kvar så länge du har abonnemanget 3Total under förutsättning att du inte byter ut din mobiltelefon efter bindningstiden." Ska man "belysa" något bör man se till att ha torrt på fötterna först.

Vet inte om telenor är intresant i ditt läge men de har ju ett abbonemang som heter pott 199.
Kostar 199kr i månaden som du kan ringa för. 3000 sms per månad. och fri surf.
Kostnad med en Sony xperia S är 369kr /mån i 24 månader.

Jag sitter i samma sitts som dig. ringer inte så mycket inte jätte många sms men vill ha fri surf.
Jag kommer satsa på detta abbonemang. Då behöver jag aldrig fundera på nått. Och telenor är den leverantör som verkar funka bäst häromkring.


Alltså, det är egentligen svårt att argumentera för vad som är ett bra abonnemang när användarmönster skiljer så pass mellan olika användare men ...... varför betala 369 till Telenor varav du "bara" får ringa för 199 av dom när du för en mindre summa, d.v.s. säga 349kr får helt obegränsad telefoni och 10gb surf eller för samma summa med Tele2 Snackis Pott 369kr/mån få Xperia S och få använda allt? Visst, det ingår inte "fri surf" i Tele2 Snackis Pott men är det värt 170 kr. extra för "fri surf"? Lägg dessutom till att samtalsavgifterna för Telenor Pott 199 är betydligt högre så .........

Den enda operatören som för övrigt har "fri surf" är Universal som dessutom har riktigt låga samtalskostnader. Förvisso bara 1Mbit/s men frågan är om dom flesta behöver högre. Jag inbillar mig att det viktigaste är "fri surf".

Det vet jag faktiskt inte, inte enligt deras hemsida. Men man kanske kan snacka till sig.. det är väl så på tre också, HTC one X finns väl inte listad på hemsidan. Jo självklart är det ett riktigt bra abonemang, själv brukar jag ligga på låg debitering runt 150kr, just pga att de jag ringer till kör med samma nät, men att ha en fastkostnad är ju perfekt. Själv kör jag med telia.. vill helst inte byta operatör, annars hade jag nog också hakat på.


Jodå, den finns visst på Tre's webbsida. Bara inte på samma ställe som dom andra lurarna: http://www.tre.se/Pr...foner/3Provkor/

Jag var inne i en Trebutik igår och teckande ett 3Total med en svart Xperia S. Tilläggas bör att jag var inne på en Tele2butik och kände på både en svart och en vit Xperia S i helgen och förutom att den vita i mitt tycke ser plastig ut så var den duktig skitig och solkig och den hade dom bara haft inne i några timmar när jag var där. Dessutom hade dom inte haft den på vägen utan bara visat den personligen så njae ..... Känns som att den (vita) med tanke på materialvalet kommer bli duktig äcklig efter ett tag och förmodligen inte helt enkel att hålla ren.

Nu hoppas jag bara att det stämmer att min lur kommer nästa vecka!

/#LOUDmouth#

Redigerat av #LOUDmouth#, 09 mars 2012 - 08:44.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.