Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canal Digital 4K One Place satellitbox

4280 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Canal Digital OnePlace (Digitalboxar) 1 (0) Inga priser
1 relaterade trådar

#251

Postad 11 mars 2018 - 08:52

jonasbratt
  • jonasbratt
  • Användare

  • 204 inlägg
  • 0

Finns SF-anytime kvar som app, eller vill google inte ha någon konkurrens?

Jag har installerat och testat ViaPlay, SVT play och TV4 play.
ViaPlay meddelar att boxen inte är godkänd av dem men jag har inte märkt några särskilda problem.

#252

Postad 11 mars 2018 - 09:39

jonasbratt
  • jonasbratt
  • Användare

  • 204 inlägg
  • 0
Jag såg när jag klickade runt i menyerna att fjärrinspelning var avaktiverad. Det har dock inte hindrat att jag satt en del inspelningar från appen som i flera fall också spelats in, och jag är ganska säker på att jag har aktiverat det när jag installerade boxen.

#253

Postad 11 mars 2018 - 09:42

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 476 inlägg
  • 0

Jag har sedan i onsdags kväll ställt denna box tillfälligt åt sidan och kopplat in min Smart-Box igen.

Det beror inte på misslyckade inspelningar utan på den mängd data den drar även vid vanligt TV-tittande.

 

Jag fick info om detta redan vid beställningen men chansade på att min tillgängliga datamängd ändå skulle räcka samt att det kommer en uppgradering av boxen som rättar till problemet med stor dataförbrukning.

 

På dessa 3 dagar som boxen var inkopplad så drog den ca 60 gig dvs 20 gig/dag. Jag har för närvarande ett mobilt 4G med 100 gig/mån + surfpott, fiber är planerat där jag bor men det lär dröja ett tag till.

 

Hade jag haft kvar boxen inkopplad så hade jag varit ner på noll redan idag.

 

Hoppas Niklas skriver här när den uppgraderingen kommer så ska jag aktivera denna box igen.



#254

Postad 11 mars 2018 - 09:58

jonasbratt
  • jonasbratt
  • Användare

  • 204 inlägg
  • 0

Innan jag kontaktar CD, kan någon spela upp material från veckoarkivet nu? Får felkod B065 licensen kunde inte hämtas kontrollera internetanslutningen. Tror det har funkat tidigare.
Internettanslutningen bör vara ok eftersom jag kan spela upp från andra appar t ex TV4 play, Youtube etc.
Edit: B065 ska det vara inte M065

Är inre jättesugen på att fabriksåterställa boxen så jag skulle vara tacksam om någon av er som har boxen kunde kolla om ni kan spela upp något program ur veckoarkivet!?

#255

Postad 11 mars 2018 - 10:25

lkptsvn
  • lkptsvn
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0

Har ett sånt här LNB liggandes. Är det det man får till eller är det nyare modell?


Jag fick denna LNB nyligen tillsammans med Oneplace boxen. Har inte installerat den än.

Bifogad fil(er)


Redigerat av lkptsvn, 11 mars 2018 - 10:37.


#256

Postad 11 mars 2018 - 10:51

jonasbratt
  • jonasbratt
  • Användare

  • 204 inlägg
  • 0

Innan jag kontaktar CD, kan någon spela upp material från veckoarkivet nu? Får felkod B065 licensen kunde inte hämtas kontrollera internetanslutningen. Tror det har funkat tidigare.
Internettanslutningen bör vara ok eftersom jag kan spela upp från andra appar t ex TV4 play, Youtube etc.
Edit: B065 ska det vara inte M065

Fick hjälp av supporten: det är en känd bugg som gör att man inte kan spela upp program i veckoarkivet om man har 4K-upplösning inställd på boxen. Så man får köra med en lägre upplösning tills vidare om man vill se på veckoarkivet....

#257

Postad 11 mars 2018 - 12:24

Vispen74
  • Vispen74
  • Användare

  • 230 inlägg
  • 0

Om du jämför inbyggda cc med vanliga cc har du tex inte problem med dubbel bild på inbyggda cc eller sämre bild kvalité för det går fan inte använda in byggda cc i tex philips android tv... då castar vi mest från appar som cmore play och hbo

 

Hmm, vi har bara Philips i husvagnen, så nu har jag inte kört den sen i höstas. Har dock aldrig upplevt problemen du beskriver. Har en Philips 32PFS6401. Nu tror jag också att Nougat har kommit till TVn, om det nu kan göra skillnad. Ända problemen vi upplevt på samtliga enheter är att filmen ibland aldrig kommer igång, så man får koppla ifrån Castingen och koppla upp på nytt. Philips-TVn har vi ibland också någon enstaka gång fått starta om då det inte alltid gått att koppla upp sig mot den igen utan omstart.

 

Sorry för off-topic!



#258

Postad 11 mars 2018 - 12:53

Vispen74
  • Vispen74
  • Användare

  • 230 inlägg
  • 0

Kan man använda OnePlace utan abonnemangskort och satellitanslutning, och endast köra den för att streama Canal Digital via nätet?



#259

Postad 11 mars 2018 - 12:56

jonasbratt
  • jonasbratt
  • Användare

  • 204 inlägg
  • 0

Kan man använda OnePlace utan abonnemangskort och satellitanslutning, och endast köra den för att streama Canal Digital via nätet?

CD har svarat ja på den frågan tidigare i tråden. Men överväg att skaffa en Apple TV om du inte måste ha Android....

Redigerat av jonasbratt, 11 mars 2018 - 12:56.


#260

Postad 11 mars 2018 - 15:00

Vispen74
  • Vispen74
  • Användare

  • 230 inlägg
  • 0

CD har svarat ja på den frågan tidigare i tråden. Men överväg att skaffa en Apple TV om du inte måste ha Android....

Jaha, det har jag missat, men tack! Japp, måste ha Android-TV av olika orsaker. Hade en ATV4 förut. Lämnar dock diskussionen Apple TV kontra Android TV utanför denna tråd  :)



#261

Postad 11 mars 2018 - 20:10

Legion
  • Legion
  • Beroende

  • 1 024 inlägg
  • 0

Jag har installerat och testat ViaPlay, SVT play och TV4 play.
ViaPlay meddelar att boxen inte är godkänd av dem men jag har inte märkt några särskilda problem.

Inget Sf-anytime då? Verkar vara så överlag med Android-tv tyvärr.

Redigerat av Legion, 11 mars 2018 - 20:10.


#262

Postad 11 mars 2018 - 21:38

mr miyagi
  • mr miyagi
  • Användare

  • 119 inlägg
  • 0
Data förbrukning på nya CD boxen.
Varför drar den ens data? Det är ju en parabol box i första hand. Om man inte surfar eller använder den med streaming utan bara som parabol box borde den knapp dra något alls. Enligt mitt tycke.

#263

Postad 11 mars 2018 - 21:38

jonasbratt
  • jonasbratt
  • Användare

  • 204 inlägg
  • 0

Jag fick info om detta redan vid beställningen men chansade på att min tillgängliga datamängd ändå skulle räcka samt att det kommer en uppgradering av boxen som rättar till problemet med stor dataförbrukning.

På dessa 3 dagar som boxen var inkopplad så drog den ca 60 gig dvs 20 gig/dag. Jag har för närvarande ett mobilt 4G med 100 gig/mån + surfpott, fiber är planerat där jag bor men det lär dröja ett tag till.

Hoppas Niklas skriver här när den uppgraderingen kommer så ska jag aktivera denna box igen.

Har du kollat mycket på streamat material eller är det all overhad som förbrukar data?

#264

Postad 11 mars 2018 - 21:46

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 476 inlägg
  • 0

Har du kollat mycket på streamat material eller är det all overhad som förbrukar data?

 

 

Jag har endast kolla på några få korta klipp på youtube och det är nog som du tror all overhead som drar, bla alla bilder som illustrera vilka program som ska visas mm.

 

Jag fick info om att den drar mycket i nuvarande version men det kommer en uppgradering som gör att boxen ska få den data via satelliten i stället.



#265

Postad 11 mars 2018 - 23:08

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 0

Mer och mer förundrad över varför vi ska vara betatestare... Skärmsläckaren gick igång helt plötsligt idag flera gånger, hmmm... Apple-TV byter kanal snabbare än den här med vilket borde vara omöjligt...



#266

Postad 12 mars 2018 - 08:52

Unregisteredbcdf29f3
  • Unregisteredbcdf29f3
  • Beroende

  • 1 255 inlägg
  • 0

Edit: fel tråd.


Redigerat av Unregisteredbcdf29f3, 12 mars 2018 - 08:53.


#267

Postad 12 mars 2018 - 08:58

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Kan man använda OnePlace utan abonnemangskort och satellitanslutning, och endast köra den för att streama Canal Digital via nätet?

Hej Vispen74

Det krävs ett aktivt programkort från canal digital för att kunna nyttja vårt innehåll på OnePlace. Svt Play, Youtube och andra appar fungerar oavsett status på ditt programkort.

Mvh
Niklas



#268

Postad 12 mars 2018 - 09:46

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 337 inlägg
  • 0
Jag fick netflix att funka finns en moddad apk på nätet som de tagit bort kollen av suppored device! Googla så hittar ni den! Dock får man inte 4k från appen då måste netflix godkänna apparaten som en 4k godkänd apparat

Redigerat av Duckface21, 12 mars 2018 - 09:49.


#269

Postad 12 mars 2018 - 11:14

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0

Någon som lyckats koppla upp boxen mot en parabol med Diseq Switch ?



#270

Postad 12 mars 2018 - 11:28

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Någon som lyckats koppla upp boxen mot en parabol med Diseq Switch ?

Hej MalcomX

OnePlace har inget stöd för disecq och därför behöver du koppla direkt från lnb till box.

Mvh
Niklas



#271

Postad 12 mars 2018 - 11:32

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 0

För mig med den platta antennen, har jag fyra tuners?

Hej MalcomX

OnePlace har inget stöd för disecq och därför behöver du koppla direkt från lnb till box.

Mvh
Niklas



#272

Postad 12 mars 2018 - 11:35

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 1

För mig med den platta antennen, har jag fyra tuners?

Hej

Om du skickar en PM med ditt kundnummer/personnummer så kan jag kolla vilken plattantenn som du har. 

Mvh
Niklas



#273

Postad 12 mars 2018 - 12:12

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 0

Bara att söka på SvennA Jensen, finns bara en SvennA i hela norden... :) (och jag behöver inte vara anonym)

 

Jag menar om EN kabel kan spela in två kanaler, för jag vill inte dra in två från balkongen...

 

Ringde kundtjänst precis om massa fel med den nya boxen, det om antennen förstod han inte... (Eller att den nya boxen är halvt defekt)

 

//Svenna

Hej

Om du skickar en PM med ditt kundnummer/personnummer så kan jag kolla vilken plattantenn som du har. 

Mvh
Niklas



#274

Postad 12 mars 2018 - 12:55

Legion
  • Legion
  • Beroende

  • 1 024 inlägg
  • 1

Ringde kundtjänst precis om massa fel med den nya boxen, det om antennen förstod han inte... (Eller att den nya boxen är halvt defekt)

Självklart, ingen kundtjänst har väl någonsin erkänt att något är dåligt!? Utan det är alltid första gången de hör om det😁
Den bistra sanningen är nog att de är mycket väl medvetna om de fel som finns men de fick det inte bättre innan boxen skulle lanseras.

#275

Postad 12 mars 2018 - 13:13

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 0

Fast all heder till Niklas som ringde upp mig och förklarade vissa saker! Han är kunnig och jag hoppas han kan få över våra erfarenheter om den nya boxen så den åtminstone kan slå den gamla smartboxen. Han fixade även så jag kan spela in fler kanaler med en kabel!

 

Sedan så missade jag det om att spela in avsnitt, det fungerar inte så bra, ofta står det o avsnitt fast ett är inspelat... Och den missar avsnitt den borde spela in när man väljer spela in säsong...

Självklart, ingen kundtjänst har väl någonsin erkänt att något är dåligt!? Utan det är alltid första gången de hör om det
Den bistra sanningen är nog att de är mycket väl medvetna om de fel som finns men de fick det inte bättre innan boxen skulle lanseras.



#276

Postad 12 mars 2018 - 13:35

jonasbratt
  • jonasbratt
  • Användare

  • 204 inlägg
  • 0
Har uppdaterat min lista med buggar:
https://www.minhembi...35330&p=4494455

#277

Postad 12 mars 2018 - 14:01

DennisTv
  • DennisTv
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0

Jag fick netflix att funka finns en moddad apk på nätet som de tagit bort kollen av suppored device! Googla så hittar ni den! Dock får man inte 4k från appen då måste netflix godkänna apparaten som en 4k godkänd apparat

For Android TV? har du en bra Google setning? ;-) det er så mange treff....



#278

Postad 12 mars 2018 - 14:27

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

  • 716 inlägg
  • 0

Han fixade även så jag kan spela in fler kanaler med en kabel!

 

 

 

Har oxå platt antenn. Vad va som behövdes fixa att man kan spela in flera kanaler på en kabel?



#279

Postad 12 mars 2018 - 14:31

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 0

Har oxå platt antenn. Vad va som behövdes fixa att man kan spela in flera kanaler på en kabel?


En ny antenn, fast jag fick den fixad gratis...

#280

Postad 12 mars 2018 - 14:46

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 1

Har oxå platt antenn. Vad va som behövdes fixa att man kan spela in flera kanaler på en kabel?

Hej Turbo-Danne

Det finns olika modeller av våran plattantenn, den Svenna72 har var vår första modell som saknar stöd för single cable. Du kan skicka mig kundnummer/personnummer i ett PM så kan jag kolla upp vilken modell du har.

Mvh
Niklas


Redigerat av Allente Sverige, 12 mars 2018 - 14:47.


#281

Postad 12 mars 2018 - 15:16

Stacks
  • Stacks
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

Hur är det med Kodi, klarar denna box av att streama i 4K + HDR material utan problem? Kör en Shield idag för streaming och Canal Digitals box, som jag precis installerat, så de va synd denna nya box kom en månad efter...

 

Med den har jag problem att jag ej kan styra denna via TVns fjärr. Finns helt enkelt inte stöd för boxen på min LG TV...



#282

Postad 12 mars 2018 - 23:12

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 0

Än funkar inga MKV filer till boxen då CD har låst portarna, KODI och VLC går installera men en NTFS HDD får ingen kontakt med boxen... CPUn i boxen klarar HEVC  H.265 (4K) utan problem om bara CD låser upp USB-porten...

 

Hur är det med Kodi, klarar denna box av att streama i 4K + HDR material utan problem? Kör en Shield idag för streaming och Canal Digitals box, som jag precis installerat, så de va synd denna nya box kom en månad efter...

 

Med den har jag problem att jag ej kan styra denna via TVns fjärr. Finns helt enkelt inte stöd för boxen på min LG TV...



#283

Postad 12 mars 2018 - 23:55

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 337 inlägg
  • 0

Än funkar inga MKV filer till boxen då CD har låst portarna, KODI och VLC går installera men en NTFS HDD får ingen kontakt med boxen... CPUn i boxen klarar HEVC  H.265 (4K) utan problem om bara CD låser upp USB-porten...

Tror inte  boxen har stöd för NTFS alls det är väldigt udda att nån box Android eller annat klarar NTFS prova FAT32..

har man Kodi  behöver man inte USB  då kör man  via nätverk!!


Redigerat av Duckface21, 12 mars 2018 - 23:57.


#284

Postad 13 mars 2018 - 09:27

philipsguy
  • philipsguy
  • Lärjunge

  • 309 inlägg
  • 0

Rätta mig om jag har fel, för de som har möjlighet att se på ett program och spela in ett annat (två kablar).

Om man satt två samtidiga inspelningar och tittar på ett tredje så visas ett meddelande om att det finns en konflikt och det är ju bra. Men default på denna box är att fortsätta titta och efter att tiden löpt ut misslyckas en av inspelningarna. På förra boxarna var default att prioritera inspelningarna vilket jag menar borde vara det mest korrekta om man inte går in aktivt och väljer att fortsätta titta. Jobbigt om man låter boxen stå på och förvirrande för de andra i familjen när frågan kommer.  



#285

Postad 13 mars 2018 - 09:40

andersgog
  • andersgog
  • Lärjunge

  • 434 inlägg
  • 0

En anledning till att jag beställde denna box, var ju möjligheten att kunna spela in 3 program samt titta på ett 4e program. För vår del kommer det nog ej upp några konflikter då, hoppas jag :)



#286

Postad 13 mars 2018 - 09:56

Stacks
  • Stacks
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

Tror inte  boxen har stöd för NTFS alls det är väldigt udda att nån box Android eller annat klarar NTFS prova FAT32..

har man Kodi  behöver man inte USB  då kör man  via nätverk!!

 

Exakt, jag kör ju allt via nätverk så inga problem där, har den nu stöd för 4K och kan streama utan problem så kanske man tillochmed lägger en beställning. Frun har börjat tjata på att hon vill spela in så får la bli en av de dyrare då helt enkelt. 



#287

Postad 13 mars 2018 - 10:07

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 0

Exakt, jag kör ju allt via nätverk så inga problem där, har den nu stöd för 4K och kan streama utan problem så kanske man tillochmed lägger en beställning. Frun har börjat tjata på att hon vill spela in så får la bli en av de dyrare då helt enkelt.


Vet inte hur jag lägger till min PC i KODI i så fall hade jag testat åt dig...

#288

Postad 13 mars 2018 - 10:11

Stacks
  • Stacks
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

Vet inte hur jag lägger till min PC i KODI i så fall hade jag testat åt dig...

 

Man har ju 14 dagars ångerrätt så kan ju bara beställa och testa själv. :-)

 

Tecknade mitt abb i jan och fick allt installerat i slutet av jan, pratade med kundtjänst precis men dom kunde inte göra något allt på priset utan får köpa till fullpris. Med hänvisning att den egentligen skulle kostat 3.6k, så redan nu har jag bra rabatt... :-) 

 

Nåväl



#289

Postad 13 mars 2018 - 10:42

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 0

Man har ju 14 dagars ångerrätt så kan ju bara beställa och testa själv. :-)

Tecknade mitt abb i jan och fick allt installerat i slutet av jan, pratade med kundtjänst precis men dom kunde inte göra något allt på priset utan får köpa till fullpris. Med hänvisning att den egentligen skulle kostat 3.6k, så redan nu har jag bra rabatt... :-)

Nåväl


Du har ingen guide så jag kan testa åt dig? Min gamla NUC vid TVn kommer åt min PC så jag har inte tummen mitt i handen... :)

#290

Postad 13 mars 2018 - 11:52

Stacks
  • Stacks
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

Du har ingen guide så jag kan testa åt dig? Min gamla NUC vid TVn kommer åt min PC så jag har inte tummen mitt i handen... :)

 

Det skall vara väldigt enkelt att bara lägga till ny källa i Kodi under "Videos" och sen välja SMB eller NFS (beroende på vad som är aktiverat, förmodligen SMB) och sen bör Du hitta din dator i nätverket och din delade mapp. Därefter väljer Du vad det är Du har delat, movies eller TV serier t.ex, och sen trycka OK så skall den börja söka och ladda hem covers etc! :-) 

 

Så jag gör både på Raspberry Pi och på min Shield! 



#291

Postad 13 mars 2018 - 12:20

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Rätta mig om jag har fel, för de som har möjlighet att se på ett program och spela in ett annat (två kablar).

Om man satt två samtidiga inspelningar och tittar på ett tredje så visas ett meddelande om att det finns en konflikt och det är ju bra. Men default på denna box är att fortsätta titta och efter att tiden löpt ut misslyckas en av inspelningarna. På förra boxarna var default att prioritera inspelningarna vilket jag menar borde vara det mest korrekta om man inte går in aktivt och väljer att fortsätta titta. Jobbigt om man låter boxen stå på och förvirrande för de andra i familjen när frågan kommer.  

Hej philipsguy

Jag ska undersöka om problemet du beskriver är rapporterat som en bugg. Jag håller med dig om att boxen bör prioritera inspelningen. Har gjort ett test och programmerat två inspelningar nu och står på en kanal där jag inte gör en inspelning för att se hur boxen hanterar detta.

Mvh
Niklas

 



#292

Postad 13 mars 2018 - 12:39

FettAnka
  • FettAnka
  • Forumräv

  • 802 inlägg
  • 0

Vilken kanal sänds i 4K då? Viasat har ju Ultra hd kanalen.



#293

Postad 13 mars 2018 - 12:48

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Vilken kanal sänds i 4K då? Viasat har ju Ultra hd kanalen.

Hej FettAnka

Vi har ingen kanal som sänder i 4K just nu.

Mvh
Niklas



#294

Postad 13 mars 2018 - 14:39

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 0

Fick mina HDDs att fungera när jag satte dom i min Router, ser ut som 4k (Filerna är en H.265 och 4k men i KODI står det bara FullHD under settings...) VLC klarade också spela upp mina filer...

Det skall vara väldigt enkelt att bara lägga till ny källa i Kodi under "Videos" och sen välja SMB eller NFS (beroende på vad som är aktiverat, förmodligen SMB) och sen bör Du hitta din dator i nätverket och din delade mapp. Därefter väljer Du vad det är Du har delat, movies eller TV serier t.ex, och sen trycka OK så skall den börja söka och ladda hem covers etc! :-) 

 

Så jag gör både på Raspberry Pi och på min Shield! 



#295

Postad 13 mars 2018 - 15:18

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 0

Nu kom jag åt min PC via SMB, verkar fungera som det ska! Endast att det inte står 4k inne i KODI, vanliga MKV i FullHD funkar som dom ska med lite "ljudfördröjning"... Säkert jag som måste lära mig KODI bättre...

 

Det skall vara väldigt enkelt att bara lägga till ny källa i Kodi under "Videos" och sen välja SMB eller NFS (beroende på vad som är aktiverat, förmodligen SMB) och sen bör Du hitta din dator i nätverket och din delade mapp. Därefter väljer Du vad det är Du har delat, movies eller TV serier t.ex, och sen trycka OK så skall den börja söka och ladda hem covers etc! :-) 

 

Så jag gör både på Raspberry Pi och på min Shield! 



#296

Postad 13 mars 2018 - 18:13

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 337 inlägg
  • 1

Nu kom jag åt min PC via SMB, verkar fungera som det ska! Endast att det inte står 4k inne i KODI, vanliga MKV i FullHD funkar som dom ska med lite "ljudfördröjning"... Säkert jag som måste lära mig KODI bättre...

jag tror jag har ett svar på varför du inte får 4k via kodi gränssnitt kör bara 1080p men  vissa appar  är anpassade till specifik box att köra 4k i video form så kodi måste anpassas till boxen annars följer appen gränssnitt format  det  finns andra android tv  som funkar lika bl philips PUS serie tv apparater med android tv



#297

Postad 13 mars 2018 - 21:24

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 0

jag tror jag har ett svar på varför du inte får 4k via kodi gränssnitt kör bara 1080p men vissa appar är anpassade till specifik box att köra 4k i video form så kodi måste anpassas till boxen annars följer appen gränssnitt format det finns andra android tv som funkar lika bl philips PUS serie tv apparater med android tv


Ser ut som 4K när filerna spelas upp iallafall! :)

#298

Postad 13 mars 2018 - 23:07

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 337 inlägg
  • 1

Ser ut som 4K när filerna spelas upp iallafall! :)

oki tyckte du sa att de inte visade 4k aja  bra att de funkar :)



#299

Postad 14 mars 2018 - 18:38

jonasbratt
  • jonasbratt
  • Användare

  • 204 inlägg
  • 0
Under skärmsläckare finns ett val ”aktivera viloläge på enheten”, har ställt in det på aldrig. Ändå går boxen efter ett tag i standby.
Under menyn teknisk information-kundservice står det under 9. energiläge: försätt i viloläge.
Bugg?

#300

Postad 14 mars 2018 - 18:46

jonasbratt
  • jonasbratt
  • Användare

  • 204 inlägg
  • 0
Försöker testa beteendet med vad som händer när man har för många program på inspelning. Sätter ett program som pågår på inspelning via EPG. Försöker sedan att sätta ett till på en annan kanal men får varning om för många parallella inspelningar eftersom boxen vill spela in Lokala nyheter i SVT1, ett program jag varken satt på inspelning eller har i listan med program som ska spelas in.



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.