Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canal Digital 4K One Place satellitbox

4280 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Canal Digital OnePlace (Digitalboxar) 1 (0) Inga priser
1 relaterade trådar

#301

Postad 14 mars 2018 - 23:05

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 0

En EPG-knapp fattas på fjärren, kan inte OK-knappen ta oss dit? Eller så kanallistan syns direkt vid OK?

 

En stor bugg är att bilden inte syns i sin helhet förrän typ 10 sekunder efter man trycker på PLAY i ett program man pausat...



#302

Postad 15 mars 2018 - 07:14

andersgog
  • andersgog
  • Lärjunge

  • 434 inlägg
  • 0

Försöker testa beteendet med vad som händer när man har för många program på inspelning. Sätter ett program som pågår på inspelning via EPG. Försöker sedan att sätta ett till på en annan kanal men får varning om för många parallella inspelningar eftersom boxen vill spela in Lokala nyheter i SVT1, ett program jag varken satt på inspelning eller har i listan med program som ska spelas in.

 

Blir lite orolig när man hör dessa problem. Är ju ingen tekniker precis, men att spela in har ju funnits på många boxar genom åren. Jag har aldrig haft dessa problem innan. Hoppas CD får rätt på detta med nästa uppdatering, som borde komma snart.



#303

Postad 15 mars 2018 - 09:45

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

En EPG-knapp fattas på fjärren, kan inte OK-knappen ta oss dit? Eller så kanallistan syns direkt vid OK?

 

En stor bugg är att bilden inte syns i sin helhet förrän typ 10 sekunder efter man trycker på PLAY i ett program man pausat...

Hej Svenna72

Pil upp/ner tar dig direkt till kanallistan. Vi har valt att ha färre knappar till fjärrkontrollen och samla allt under canal digital knappen (epg, inspelningar, veckoarkiv och filmer/serier)

Mvh
Niklas


 


Redigerat av Allente Sverige, 15 mars 2018 - 09:46.


#304

Postad 15 mars 2018 - 09:56

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Blir lite orolig när man hör dessa problem. Är ju ingen tekniker precis, men att spela in har ju funnits på många boxar genom åren. Jag har aldrig haft dessa problem innan. Hoppas CD får rätt på detta med nästa uppdatering, som borde komma snart.

Hej andersgog

Vi ska se till att lösa så inspelningarna fungerar lika bra som på våra övriga boxar. Inspelningsfunktionen är en väldigt viktig funktion som har hög prioritet hos oss.

Mvh
Niklas
 



#305

Postad 15 mars 2018 - 10:08

Legion
  • Legion
  • Beroende

  • 1 024 inlägg
  • 0

Vi har valt att ha färre knappar till fjärrkontrollen och samla allt under canal digital knappen (epg, inspelningar, veckoarkiv och filmer/serier)
Mvh
Niklas

Bifogad fil  200w.gif   103,03K   0 Antal nerladdningar

#306

Postad 15 mars 2018 - 10:30

philipsguy
  • philipsguy
  • Lärjunge

  • 309 inlägg
  • 0

Enligt kundservicemenyn är min box senaste programvaruuppdatering den 3/3

TV-appen har version 0.9.56000 och Android OS 7.1.1



#307

Postad 15 mars 2018 - 11:08

andersgog
  • andersgog
  • Lärjunge

  • 434 inlägg
  • 0

Hej andersgog

Vi ska se till att lösa så inspelningarna fungerar lika bra som på våra övriga boxar. Inspelningsfunktionen är en väldigt viktig funktion som har hög prioritet hos oss.

Mvh
Niklas
 

 

Det tror jag ni löser :) 

 

Vill installera boxen, men väntar på er uppdatering. 



#308

Postad 15 mars 2018 - 15:08

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 0

Det vet jag men den listan är liksom för stor i sitt gränssnitt, en lista med bara bokstäver och siffror hade jag gärna sett...

 

Hej Svenna72

Pil upp/ner tar dig direkt till kanallistan. Vi har valt att ha färre knappar till fjärrkontrollen och samla allt under canal digital knappen (epg, inspelningar, veckoarkiv och filmer/serier)

Mvh
Niklas


 



#309

Postad 15 mars 2018 - 18:08

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 337 inlägg
  • 0

Hej andersgog

Vi ska se till att lösa så inspelningarna fungerar lika bra som på våra övriga boxar. Inspelningsfunktionen är en väldigt viktig funktion som har hög prioritet hos oss.

Mvh
Niklas
 

det är ju en standard  android tv  va hände med standard uppsättningen  av  android knappar varför ändra sånt!!

 

för de som inte vet så finns ir koderna för epg kvar i  firmwaren då det är standard android tv  så en universal fjärr bör få tillbaka knapparna.... varför byta ut fjärr  kan man ju undra? hatar sk branding!!!

 

en annan sak kan va om man får en fjärr  till  samma unbrandade box så bör knapparna finnas på den som inte är med


Redigerat av Duckface21, 15 mars 2018 - 18:14.


#310

Postad 15 mars 2018 - 21:27

Unregistered0abe60d6
  • Unregistered0abe60d6
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0

det är ju en standard  android tv  va hände med standard uppsättningen  av  android knappar varför ändra sånt!!

 

för de som inte vet så finns ir koderna för epg kvar i  firmwaren då det är standard android tv  så en universal fjärr bör få tillbaka knapparna.... varför byta ut fjärr  kan man ju undra? hatar sk branding!!!

 

en annan sak kan va om man får en fjärr  till  samma unbrandade box så bör knapparna finnas på den som inte är med

Jag har i flera år använt en av CD och Viasat icke godkänd box. Kunde på den ta emot både CD och Viasat och i princip alla satelliter på vår latitud.
Viasat stänger möjligheterna att ta emot deras utbud på den boxen kommande vecka. Uppmanar mig dagligen att byta till en av deras boxar. Har sagt upp mitt abonnemang. CD har successivt plockat bort kanaler. Tex. alla sportkanaler. Sade upp mitt abonnemang förra året.
Bytte till OnePlace då jag för  liten peng får en box med ganska stor HD och tillgång till Viasats sportkanaler mot introduktionserbjudande. Samma för boxen då jag sagt upp mitt abonnemang på CD.

Hantering av kanaler, Epg och inspelningar på OnePlace ter sig undermåliga jämfört min förra box.
Via knapp på fjärrkontrollen nådde man favoriter, skapade mappar för favoriter t.ex. CD, Viasat, Sport, Nyheter. Dokumentärer, Film, Barn, Norska, Danska med flera.

Lätt att ordna de valda kanalerna i egen ordning. Kunde välja kanal i rätt ordning i mapparna med sifferknapparna.
Epg mycket lätt hanterbart utan bilder. Snabb och tydlig översikt. Via en knapptryckning Epg för enskild kanal i 14 dagar framöver. Mycket lätt att välja inspelning.

Inspelade program  via en knapp. Kunde sortera inspelade program i mappar som man själv skapade och namngav.

Mycket god översikt av inspelningar på liten "yta". Inspelade program inte låsta till boxen. Valfri inspelning på antingen inbyggd HD eller via 3 USB anslutningar för HD  eller på en NAS. Lätt att välja i inställningarna. Boxen fungerade också som en något begränsad mediaspelare. Vidare fanns bild i bild vilket gjorde att man t.ex. kunde följa 2 fotbollsmatcher samtidigt. Detta borde väl kunna implementeras på denna box?
Andra funktioner som jag enligt ovan vant mig vid kan man väl inte hoppas på att OnePlace kan leverera?

Till OnePlace fördel talar bra bild och tillgång till appar. De senare dock mycket begränsade. En mängd struntappar utan värde för mig. SVT OK frånsett att kanaler saknas. Viaplay ganska OK men är knappast användbar för fotboll. Där gäller Chromecast ultra.
 

En fråga: Vore det möjligt att  programmera sifferknapparna för användning av  speciella funktioner.
Ser helst att man byter till en fjärrkontroll med fler funktioner och att en bättre översikt av kanaler skapas. Går det inte att avprogrammera, släcka ointressanta kanaler. Och de är många. Nu måste man lära sig en massa  kanalplatser. Varför är kanalplats 1 inte SVT HD och 2 SVT HD? Släcka lokala kanaler som inte är av intresse?


Redigerat av Unregistered0abe60d6, 15 mars 2018 - 21:40.


#311

Postad 15 mars 2018 - 22:21

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 337 inlägg
  • 0

Jag har i flera år använt en av CD och Viasat icke godkänd box. Kunde på den ta emot både CD och Viasat och i princip alla satelliter på vår latitud.
Viasat stänger möjligheterna att ta emot deras utbud på den boxen kommande vecka. Uppmanar mig dagligen att byta till en av deras boxar. Har sagt upp mitt abonnemang. CD har successivt plockat bort kanaler. Tex. alla sportkanaler. Sade upp mitt abonnemang förra året.
Bytte till OnePlace då jag för  liten peng får en box med ganska stor HD och tillgång till Viasats sportkanaler mot introduktionserbjudande. Samma för boxen då jag sagt upp mitt abonnemang på CD.

Hantering av kanaler, Epg och inspelningar på OnePlace ter sig undermåliga jämfört min förra box.
Via knapp på fjärrkontrollen nådde man favoriter, skapade mappar för favoriter t.ex. CD, Viasat, Sport, Nyheter. Dokumentärer, Film, Barn, Norska, Danska med flera.

Lätt att ordna de valda kanalerna i egen ordning. Kunde välja kanal i rätt ordning i mapparna med sifferknapparna.
Epg mycket lätt hanterbart utan bilder. Snabb och tydlig översikt. Via en knapptryckning Epg för enskild kanal i 14 dagar framöver. Mycket lätt att välja inspelning.

Inspelade program  via en knapp. Kunde sortera inspelade program i mappar som man själv skapade och namngav.

Mycket god översikt av inspelningar på liten "yta". Inspelade program inte låsta till boxen. Valfri inspelning på antingen inbyggd HD eller via 3 USB anslutningar för HD  eller på en NAS. Lätt att välja i inställningarna. Boxen fungerade också som en något begränsad mediaspelare. Vidare fanns bild i bild vilket gjorde att man t.ex. kunde följa 2 fotbollsmatcher samtidigt. Detta borde väl kunna implementeras på denna box?
Andra funktioner som jag enligt ovan vant mig vid kan man väl inte hoppas på att OnePlace kan leverera?

Till OnePlace fördel talar bra bild och tillgång till appar. De senare dock mycket begränsade. En mängd struntappar utan värde för mig. SVT OK frånsett att kanaler saknas. Viaplay ganska OK men är knappast användbar för fotboll. Där gäller Chromecast ultra.
 

En fråga: Vore det möjligt att  programmera sifferknapparna för användning av  speciella funktioner.
Ser helst att man byter till en fjärrkontroll med fler funktioner och att en bättre översikt av kanaler skapas. Går det inte att avprogrammera, släcka ointressanta kanaler. Och de är många. Nu måste man lära sig en massa  kanalplatser. Varför är kanalplats 1 inte SVT HD och 2 SVT HD? Släcka lokala kanaler som inte är av intresse?

Med en Harmony fjärr bör du ju kunna programmera tex en serie med knapptryck tryck tex (CD knappen --- epg) med ett knapp tryck osv...

 

Sen är det ju Android  vi pratar om  går säkerligen med Root att fixa va man vill, allt går på Android bara man vill om CD apparna spärras av Root så finns de alltid sätt att dölja root på! nu förespråkar jag absolut inte Root men poängen  är  det finns möjligheter  med lite kunskaper ...

 

Men lösningen  för att få de knappar man vill ha på en fjärr torde va Harmony fjärr och det finns dolda ir knappar om inte CD stympat hela Android viket jag inte tror,

en normal uppsättning knappar på Android tv är standard ex Home. back och plus och Epg och några till..


Redigerat av Duckface21, 15 mars 2018 - 22:28.


#312

Postad 16 mars 2018 - 05:32

Vilo
  • Vilo
  • Lärjunge

  • 421 inlägg
  • 0

Jag har i flera år använt en av CD och Viasat icke godkänd box. Kunde på den ta emot både CD och Viasat och i princip alla satelliter på vår latitud.
Viasat stänger möjligheterna att ta emot deras utbud på den boxen kommande vecka. Uppmanar mig dagligen att byta till en av deras boxar. Har sagt upp mitt abonnemang. CD har successivt plockat bort kanaler. Tex. alla sportkanaler. Sade upp mitt abonnemang förra året.
Bytte till OnePlace då jag för  liten peng får en box med ganska stor HD och tillgång till Viasats sportkanaler mot introduktionserbjudande. Samma för boxen då jag sagt upp mitt abonnemang på CD.
Hantering av kanaler, Epg och inspelningar på OnePlace ter sig undermåliga jämfört min förra box.
Via knapp på fjärrkontrollen nådde man favoriter, skapade mappar för favoriter t.ex. CD, Viasat, Sport, Nyheter. Dokumentärer, Film, Barn, Norska, Danska med flera.
Lätt att ordna de valda kanalerna i egen ordning. Kunde välja kanal i rätt ordning i mapparna med sifferknapparna.
Epg mycket lätt hanterbart utan bilder. Snabb och tydlig översikt. Via en knapptryckning Epg för enskild kanal i 14 dagar framöver. Mycket lätt att välja inspelning.
Inspelade program  via en knapp. Kunde sortera inspelade program i mappar som man själv skapade och namngav.
Mycket god översikt av inspelningar på liten "yta". Inspelade program inte låsta till boxen. Valfri inspelning på antingen inbyggd HD eller via 3 USB anslutningar för HD  eller på en NAS. Lätt att välja i inställningarna. Boxen fungerade också som en något begränsad mediaspelare. Vidare fanns bild i bild vilket gjorde att man t.ex. kunde följa 2 fotbollsmatcher samtidigt. Detta borde väl kunna implementeras på denna box?
Andra funktioner som jag enligt ovan vant mig vid kan man väl inte hoppas på att OnePlace kan leverera?
Till OnePlace fördel talar bra bild och tillgång till appar. De senare dock mycket begränsade. En mängd struntappar utan värde för mig. SVT OK frånsett att kanaler saknas. Viaplay ganska OK men är knappast användbar för fotboll. Där gäller Chromecast ultra.
 
En fråga: Vore det möjligt att  programmera sifferknapparna för användning av  speciella funktioner.
Ser helst att man byter till en fjärrkontroll med fler funktioner och att en bättre översikt av kanaler skapas. Går det inte att avprogrammera, släcka ointressanta kanaler. Och de är många. Nu måste man lära sig en massa  kanalplatser. Varför är kanalplats 1 inte SVT HD och 2 SVT HD? Släcka lokala kanaler som inte är av intresse?


Har du använt Linux-box innan så kan du ju inte jämför det med denna boxen. Två skilda världar.

#313

Postad 16 mars 2018 - 08:47

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

det är ju en standard  android tv  va hände med standard uppsättningen  av  android knappar varför ändra sånt!!

 

för de som inte vet så finns ir koderna för epg kvar i  firmwaren då det är standard android tv  så en universal fjärr bör få tillbaka knapparna.... varför byta ut fjärr  kan man ju undra? hatar sk branding!!!

 

en annan sak kan va om man får en fjärr  till  samma unbrandade box så bör knapparna finnas på den som inte är med

Hej Duckface21

Jag kollar upp detta och återkommer.

Mvh
Niklas


Det vet jag men den listan är liksom för stor i sitt gränssnitt, en lista med bara bokstäver och siffror hade jag gärna sett...

Hej

Jag ska ta dina synpunkter om kanallistan vidare.

Mvh
Niklas



#314

Postad 16 mars 2018 - 09:03

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 337 inlägg
  • 0
Jag sitter funderar på att plocka ut cd tv app som apk och övriga cd appar sen installera dem på tex min philips tv med android tv man behöver ju inte roota för att plocka ut apk filer om man installerar es file explorer. då bör jag få samma funktioner direkt i vanliga tv visa saker lär ju inte funka pg av brandingen men intressant att testa

Redigerat av Duckface21, 16 mars 2018 - 09:07.


#315

Postad 16 mars 2018 - 09:33

Legion
  • Legion
  • Beroende

  • 1 024 inlägg
  • 0

Med en Harmony fjärr bör du ju kunna programmera tex en serie med knapptryck tryck tex (CD knappen --- epg) med ett knapp tryck osv...
 
Men lösningen  för att få de knappar man vill ha på en fjärr torde va Harmony fjärr och det finns dolda ir knappar om inte CD stympat hela Android viket jag inte tror,
en normal uppsättning knappar på Android tv är standard ex Home. back och plus och Epg och några till..

Det går absolut att göra macron med en harmony för att komma in i menyer och sen vidare men det är komplicerat och svårt att få till 100% funktion då det måste till fördröjningar mellan kommandona som kan bli flera sekunder. Men om det finns direktkommandon att få tag på vore det ett steg i rätt riktning. Att behöva gå in i menyer och bläddra fram till rätt knapp istället för att ha en direktknapp på fjärren för de vanligaste funktionerna är verkligen en dålig ide.

Redigerat av Legion, 16 mars 2018 - 09:44.


#316

Postad 16 mars 2018 - 14:08

spelevinken
  • spelevinken
  • Beroende

  • 1 417 inlägg
  • 0
Sedan några dagar har jag en op-box. Har strul med ljudet, ingen digital överföring via vare sig hdmi eller optisk (som cd rekommenderade). Hur jag än gör så blir det ”pcm2.0 channel stereo”. CD har lovat återkomma men det känns ju synnerligen konstigt att inte få med digitalt ljud (kör med Onkyo A/V), någon som känner igen detta?

En annan fråga, har en harmony one - går den att få att styra op idag?

Edit: Bitstreamat funkar inte för närvarande enligt cd:s kundtjänst, blir ju då än tristare att inte pcm funkar heller, åtminstone för egen del.

Tacksam för input

Redigerat av spelevinken, 16 mars 2018 - 14:13.


#317

Postad 16 mars 2018 - 14:44

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Sedan några dagar har jag en op-box. Har strul med ljudet, ingen digital överföring via vare sig hdmi eller optisk (som cd rekommenderade). Hur jag än gör så blir det ”pcm2.0 channel stereo”. CD har lovat återkomma men det känns ju synnerligen konstigt att inte få med digitalt ljud (kör med Onkyo A/V), någon som känner igen detta?

En annan fråga, har en harmony one - går den att få att styra op idag?

Edit: Bitstreamat funkar inte för närvarande enligt cd:s kundtjänst, blir ju då än tristare att inte pcm funkar heller, åtminstone för egen del.

Tacksam för input

Hej spelevinken

Testa gå till inställningar och pilar ner till Föräldrakontroll och PIN-koder (Den felaktiga menyn kommer uppdateras till Ljud & Undertexter nästa vecka) och sedan under Ljud så ändrar du till Flerkanalsljud.

Mvh
Niklas



#318

Postad 16 mars 2018 - 15:07

spelevinken
  • spelevinken
  • Beroende

  • 1 417 inlägg
  • 0

Hej spelevinken
Testa gå till inställningar och pilar ner till Föräldrakontroll och PIN-koder (Den felaktiga menyn kommer uppdateras till Ljud & Undertexter nästa vecka) och sedan under Ljud så ändrar du till Flerkanalsljud.
Mvh
Niklas


Synd att du inte var närvarande på kundtjänsten, det funkar både optiskt och över hdmi. Stort tack. En korrigering i menyn är ju absolut på sin plats. Tur att jag köpte en bilig Toslink

#319

Postad 16 mars 2018 - 15:08

jonasbratt
  • jonasbratt
  • Användare

  • 204 inlägg
  • 0

En annan fråga, har en harmony one - går den att få att styra op idag?
Tacksam för input

Har inte exakt samma Harmony men i min har jag den som Canaldigital DVR

Edit: vore trevligt om de extra knapparna som fanns på gamla boxarnas fjärr hade funkat...

Redigerat av jonasbratt, 16 mars 2018 - 15:09.


#320

Postad 16 mars 2018 - 15:16

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 0

Ja den fjärren hade gärna fått fungera! Vissa knappar funkar men gärna hela! En sann EPG knapp och fastforward! 

 

 

Har inte exakt samma Harmony men i min har jag den som Canaldigital DVR

Edit: vore trevligt om de extra knapparna som fanns på gamla boxarnas fjärr hade funkat...



#321

Postad 16 mars 2018 - 17:01

spelevinken
  • spelevinken
  • Beroende

  • 1 417 inlägg
  • 0

Ja den fjärren hade gärna fått fungera! Vissa knappar funkar men gärna hela! En sann EPG knapp och fastforward!


Håller med, känns som att just epg skulle nås med ett knapptryck. Sen är det kanske en vanesak för jag måste ändå säga att boxen känns lovande. Förstår jag cd rätt så kommer uppdateringar vartefter bl a ljud i bitstream. Går från adb-boxen och då känns det nog ännu bättre. Kör även nvidia shield och den prestandan hade varit något att önska i op:n.

Skall testa min harmony enligt ditt förslag ”jonasbratt”, antar att googleknappen inte fungerar. Förresten någon som huniit med att konfa med Google Home?

#322

Postad 16 mars 2018 - 22:02

jonasbratt
  • jonasbratt
  • Användare

  • 204 inlägg
  • 0
Skärmsläckaren gick igång flera gånger när kollade på Talang med timeshift idag

#323

Postad 17 mars 2018 - 10:48

jonasbratt
  • jonasbratt
  • Användare

  • 204 inlägg
  • 0
Ang makron för att visa inspelat eller TV-guiden kommer det inte funka för beroende på om du tittar på live TV eller inspelat så hamnar markören på olika ställen när man trycker på menyknappen.
Bästa vore om CD kunde lösa detta med diskreta IR-koder t ex gamla fjärrens direktknapp för inspelat?
Edit: om man anger meny och sedan vänster 5-6 gånger följt av höger fyra gånger och sedan ok kanske kan funka
Edit2: eftersom den gamla fjärrens menyknapp intte funkar så lir detta nog inte möjligt men någon annan kanske har några idéer

Redigerat av jonasbratt, 17 mars 2018 - 11:10.


#324

Postad 17 mars 2018 - 11:13

jonasbratt
  • jonasbratt
  • Användare

  • 204 inlägg
  • 0

Har inte exakt samma Harmony men i min har jag den som Canaldigital DVR

Edit: vore trevligt om de extra knapparna som fanns på gamla boxarnas fjärr hade funkat...

Det rätta namnet du ska mata in i MyHarmony är CanalDigital HD PVR 5720 och inget annat!

#325

Postad 17 mars 2018 - 13:54

Legion
  • Legion
  • Beroende

  • 1 024 inlägg
  • 0

Ang makron för att visa inspelat eller TV-guiden kommer det inte funka för beroende på om du tittar på live TV eller inspelat så hamnar markören på olika ställen när man trycker på menyknappen.
Bästa vore om CD kunde lösa detta med diskreta IR-koder t ex gamla fjärrens direktknapp för inspelat?
Edit: om man anger meny och sedan vänster 5-6 gånger följt av höger fyra gånger och sedan ok kanske kan funka
Edit2: eftersom den gamla fjärrens menyknapp intte funkar så lir detta nog inte möjligt men någon annan kanske har några idéer

Ja ett så långt macro är det nog bara att glömma. Även om det kanske fungerar blir det inte praktiskt när man måste rikta fjärren i sådär 5,10 sekunder för att vara säker på att boxen tar alla kommandon.



#326

Postad 17 mars 2018 - 14:19

PixelPatrik
  • PixelPatrik
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0
Mina tankar kring boxen efter några dagar med den:

Najs: boxenhittar min 8bitdo-kontroll. Från början ville den inte ansluta men nu funkar det prima! :)

Fantastiskt: jag kan spela in fyra kanaler och se på en femte. Det verkar inte fungera under vilka omständigheter som helst dock, vet att vissa kanaler gick att se på gamla boxen om alla tuners spelade in samtidigt.

Märkligt: det går att ansluta Netflix via chromecast-funktionen, typ. Det kommer en netflixlogga på tvn, och tre prickar som rör sig indikerar att Netflix laddas. Efter ett tag kommer det ett felmeddelande. Känns som att de helt enkelt inte lyckats få det att lira än bara. Beror tydligen på att Canal Digital har inte slutit avtal med Netflix och har därmed ingen licens. Värdelöst. Genom att sideloada en modifierad Netflix APK som inte kollar om enheten har stöd så går det köra Netflix, men då går det inte att få 4K och att casta fungerar inte då heller.

Dåligt: bilden blir svart i några sekunder med jämna mellanrum, ca var femte minut när jag castar från viaplay. Startade om boxen helt (drog ut sladden) fungerar bra nu.

Dåligt som s*tan: bara en favoritlista för kanaler. I vår familj har vi bara en lista så det gör inte oss något men jag kan tänka mig att många andra kommer stora sig enormt. Vidare är det egentligen ingen egen favoritlista som man lägger in favoritkanalerna i, utan de kanaler man valt som favoriter lägger sig överst i listan och det går även att sortera ordningen på favoriterna. Detta är lite störigt då det inte går att pila uppåt från SVT1 och hamna längst ner i favoritlistan (där barnkanalerna ligger). Dessutom får inte favoritkanalerna det nummer som de har i favoritlistan. Vilket innebär att man inte kan göra som vanligt och trycka 50 för man är van att Nick Jr ligger där i favoritlistan, istället måste man plugga in varje kanals riktiga kanalplatsnummer. Usch.

Dumt: pausade program får en transparent overlay med information, precis som i youtube. Efter man tryckt igång igen så tar det typ 10 sekunder innan man ser något. Försvinner om man trycker på tillbakapilen, så det är inte hela världen. Men ändå.

Också dumt: ingen dedikerad knapp för att ta sig direkt till programguiden. Det kräver tre knapptryck innan man är inne. Jag förstår deras tanke med att samla allt material under Canal Digital-knappen för att inte plottra ner kontrollen för mycket, men varför valde de att "TV" ska markeras by default när man trycker på den? Trycker man OK på den fliken så hamnar man ju direkt i tv-sändning bara, om man nu inte redan var där från början så är man nog mer intresserad av att komma till programguiden för att välja program. Eller?

Störigt: detta har inte med Canal Digital att göra, men precis som med Nexus Player och förmodligen alla Android TV-enheter så nyttjar väldigt många appar de allra yttersta kanterna av bilden för att visa olika saker i gränssnittet vilka inte syns om man kör vanlig 16:9 på tvn. Och på min tv kan man bara ställa in "endast skan" för den pågående sessionen och måste därför ställa in det VARJE gång man startar tvn. Kanske är detta bara ett problem med äldre tv-apparater?

#327

Postad 17 mars 2018 - 18:38

Legion
  • Legion
  • Beroende

  • 1 024 inlägg
  • 0

Fasen, jag gillar canal digital, jag gillar utbudet och bildkvaliteten och boxarna från ADB, 5720 och Smart har varit stabila och pålitliga och helt ok när det gäller inställningar och egenbestämmande över dess funktioner.

 

Men man blir bedrövad när man läser på om nya One place och hör omdömena från de som testat den hittills.

Listan över försämringar, rena dumheter och buggar tycks växa för varje dag :blink:  

 

Den här boxen kan nog ses som en vattendelare, CD har med hull och hår svalt downsizingtrenden där allt ska skalas av och förenklas men verkar samtidigt helt glömt av att folk faktiskt ska använda produkten!? För hur kan tre knapptryck vara bättre än ett för att bara ta ett av alla exempel på minskad användarvänlighet?

 

Jag är tveksam till om den här boxen någonsin kommer bli acceptabel för en användare med något högre krav, CD har valt väg och de flesta mainstream-användare kommer nog med en axelryckning acceptera One place bara buggarna är borta. Men jag blir gärna överbevisad om motsatsen :rolleyes:



#328

Postad 17 mars 2018 - 20:29

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 337 inlägg
  • 0

Fasen, jag gillar canal digital, jag gillar utbudet och bildkvaliteten och boxarna från ADB, 5720 och Smart har varit stabila och pålitliga och helt ok när det gäller inställningar och egenbestämmande över dess funktioner.

 

Men man blir bedrövad när man läser på om nya One place och hör omdömena från de som testat den hittills.

Listan över försämringar, rena dumheter och buggar tycks växa för varje dag :blink:  

 

Den här boxen kan nog ses som en vattendelare, CD har med hull och hår svalt downsizingtrenden där allt ska skalas av och förenklas men verkar samtidigt helt glömt av att folk faktiskt ska använda produkten!? För hur kan tre knapptryck vara bättre än ett för att bara ta ett av alla exempel på minskad användarvänlighet?

 

Jag är tveksam till om den här boxen någonsin kommer bli acceptabel för en användare med något högre krav, CD har valt väg och de flesta mainstream-användare kommer nog med en axelryckning acceptera One place bara buggarna är borta. Men jag blir gärna överbevisad om motsatsen :rolleyes:

Nja glöm inte detta är Android och de har släppt boxen för fort men när det är Android  så finns det inget som inte går fixa mesta  går patcha bort och uppdateringar kommer fortare en vanliga boxar



#329

Postad 18 mars 2018 - 09:55

Vilo
  • Vilo
  • Lärjunge

  • 421 inlägg
  • 0

Fasen, jag gillar canal digital, jag gillar utbudet och bildkvaliteten och boxarna från ADB, 5720 och Smart har varit stabila och pålitliga och helt ok när det gäller inställningar och egenbestämmande över dess funktioner.
 
Men man blir bedrövad när man läser på om nya One place och hör omdömena från de som testat den hittills.
Listan över försämringar, rena dumheter och buggar tycks växa för varje dag :blink:  
 
Den här boxen kan nog ses som en vattendelare, CD har med hull och hår svalt downsizingtrenden där allt ska skalas av och förenklas men verkar samtidigt helt glömt av att folk faktiskt ska använda produkten!? För hur kan tre knapptryck vara bättre än ett för att bara ta ett av alla exempel på minskad användarvänlighet?
 
Jag är tveksam till om den här boxen någonsin kommer bli acceptabel för en användare med något högre krav, CD har valt väg och de flesta mainstream-användare kommer nog med en axelryckning acceptera One place bara buggarna är borta. Men jag blir gärna överbevisad om motsatsen :rolleyes:


Boxen är en vecka gammal och de sitter säkert och jobbar med det som rapporterats här. Du kan ju inte döma ut boxen innan felen rättats till.

#330

Postad 18 mars 2018 - 10:33

Legion
  • Legion
  • Beroende

  • 1 024 inlägg
  • 0

Boxen är en vecka gammal och de sitter säkert och jobbar med det som rapporterats här. Du kan ju inte döma ut boxen innan felen rättats till.

Jaså, fel och buggar är en sak men övriga saker är ju för att CD valt att ha det på det sättet och det kan man väl tycka vad man vill om!



#331

Postad 18 mars 2018 - 11:08

PixelPatrik
  • PixelPatrik
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 1
Alltså, vi kommer ju inte få en programguidesknapp genom en mjukvaruuppdatering, men de kan mycket väl ge oss en genväg direkt till programguiden med en av de befintliga knapparna OK-knappen exempelvis, eller varför inte uppdatera med ett alternativ där man själv får ställa in hur boxen ska bete sig vid tryck på CD-knappen?

#332

Postad 18 mars 2018 - 11:15

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 337 inlägg
  • 1

Alltså, vi kommer ju inte få en programguidesknapp genom en mjukvaruuppdatering, men de kan mycket väl ge oss en genväg direkt till programguiden med en av de befintliga knapparna OK-knappen exempelvis, eller varför inte uppdatera med ett alternativ där man själv får ställa in hur boxen ska bete sig vid tryck på CD-knappen?

ingen knapp nej men de kan göra de smidigare att nå epg genom CD knappen!


Redigerat av Duckface21, 18 mars 2018 - 11:16.


#333

Postad 18 mars 2018 - 11:43

Vilo
  • Vilo
  • Lärjunge

  • 421 inlägg
  • 0

Jaså, fel och buggar är en sak men övriga saker är ju för att CD valt att ha det på det sättet och det kan man väl tycka vad man vill om!

 

Visst får man tycka vad man vill. Själv ser jag inget problem med färre knappar. Enklare med en knapp ett tryck och sen navigera med pilknapparna.

Stör mig inte så mycket att behöva trycka ett par gånger för att komma till EPG:n t.ex.

Tror nog majoriteten av de som använder boxen uppskattar färre knappar på fjärren.


Redigerat av Vilo, 18 mars 2018 - 11:44.


#334

Postad 18 mars 2018 - 12:48

Peter B
  • Peter B
  • Lärjunge

  • 283 inlägg
  • 0

Jag har CC parabol i sommarstugan. Fungerar Oneplace i min lägenhet, där jag har ett bra fast internet, om jag skaffar tvillingabonnemang . 



#335

Postad 18 mars 2018 - 14:55

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

  • 716 inlägg
  • 0

Jag har CC parabol i sommarstugan. Fungerar Oneplace i min lägenhet, där jag har ett bra fast internet, om jag skaffar tvillingabonnemang .


Bättre kanske skaffa en apple tv och sen köra CanalDigital Go appen istället. Ingen extra månads avgift. :)

Eller en Chromecast och sen castar du från mobilen. Billigare men inte lika fränt. ;)

#336

Postad 18 mars 2018 - 15:05

Peter B
  • Peter B
  • Lärjunge

  • 283 inlägg
  • 0

Jag Chromecastar redan nu. Min stora önskan är att kunna spela in programmen. 



#337

Postad 18 mars 2018 - 15:09

PixelPatrik
  • PixelPatrik
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0
@Duckface, vad bra att du upprepar det jag skrev precis innan. Ifall någon annan missade det.

#338

Postad 18 mars 2018 - 22:12

jonasbratt
  • jonasbratt
  • Användare

  • 204 inlägg
  • 0
Bug:
Tittade på inspelat program och fick upp dialogen om för många inspelningar och avbröt ett inspelat. Efter det så var undre halvan av det uppspelad dimmat som det är när man pausar... försvann när jag stoppade och startade uppspelningen igen

#339

Postad 19 mars 2018 - 02:17

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 337 inlägg
  • 0

@Duckface, vad bra att du upprepar det jag skrev precis innan. Ifall någon annan missade det.

hehe jo men  när jag svarade så hade jag inte läst att du skrivit det  får skylla på det :/



#340

Postad 19 mars 2018 - 09:21

philipsguy
  • philipsguy
  • Lärjunge

  • 309 inlägg
  • 0

Med en 2 TB disk i boxen ökar tillgängliga utrymmet för inspelningar från ca 700 GB till ca 1 700 GB. En 3TB disk får f n inte plats fysiskt i släden. 



#341

Postad 19 mars 2018 - 12:37

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 337 inlägg
  • 0

Med en 2 TB disk i boxen ökar tillgängliga utrymmet för inspelningar från ca 700 GB till ca 1 700 GB. En 3TB disk får f n inte plats fysiskt i släden. 

 

om man skippar släden?



#342

Postad 19 mars 2018 - 13:05

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 1

Hej

I morgon ca 02:00 natten till onsdag lanseras en ny uppdatering till OnePlace.

Version
v5.13

Canal Digital app
1.0.57002

Uppdateringen innehåller förbättringar för epg/inspelningar och en del buggfixar/text-uppdateringar.

Mvh
Niklas

 


Redigerat av Allente Sverige, 19 mars 2018 - 15:10.


#343

Postad 19 mars 2018 - 13:10

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 0

Låter toppen, hoppas den förbättrar betaboxen, inte så det blir som Sagem250 då uppdateringarna gjorde allt värre...

 

 

Hej

I morgon lanseras en ny uppdatering till OnePlace.

Version
v5.13

Canal Digital app
1.0.57002

Uppdateringen innehåller förbättringar för epg/inspelningar och en del buggfixar/text-uppdateringar.

Mvh
Niklas

 


Går trycka in en HDD rakt in, gick på förra med, lägg något under så den inte studsar omkring dock...

 

 

om man skippar släden?



#344

Postad 19 mars 2018 - 13:13

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 337 inlägg
  • 0

Låter toppen, hoppas den förbättrar betaboxen, inte så det blir som Sagem250 då uppdateringarna gjorde allt värre...

 

 


Går trycka in en HDD rakt in, gick på förra med, lägg något under så den inte studsar omkring dock...

jo de jag menar fattar inte varför släden finns överhuvudtaget hade vart bättre med en trapdor under eller  bättre lösning


Redigerat av Duckface21, 19 mars 2018 - 13:13.


#345

Postad 19 mars 2018 - 14:58

lepelepe
  • lepelepe
  • Amatör

  • 95 inlägg
  • 0

Hej

I morgon lanseras en ny uppdatering till OnePlace.

Version
v5.13

Canal Digital app
1.0.57002

Uppdateringen innehåller förbättringar för epg/inspelningar och en del buggfixar/text-uppdateringar.

Mvh
Niklas

 

Hej

Det står inget om hur uppgraderingen går till jag antar att det sker med automatik eller? Även när den står i standby med snabbstart så att säga...

Vidare hoppas jag att uppgraderingen fixar merparten av felen som finns.
 

  • Startar om när som hellst
  • Långt tid med svart bild vid kanalbyte
  • Inspelningar som ej går att spela upp "saknas del av, eller bara blivit några minuter"
  • Möjlighet att skapa egen kanallista
  • SVT1 Väst plats 212 saknas i listan
  • SVT1 och SVT2 står inte att de är i HD plats 1 & 2 men ser ut så
  • Möjlighet att välja tid på info när man pausat idag 10 sekunder för länge
  • Möjlighet att ställa in hur länge timeshift ska vara
  • Möjlighet att välja mer tid före och efter inspelningar
  • Att få in appar som Netflix, HBO, Viaplay osv
  • Fjärrkontrollen svarar sent när den inte varit använd på ett tag, standby?
  • Bilden är väldigt maximerad dvs ibland blir det svarta streck längst upp & ned (det var det ej med ADB) då låg SVT loggan längre ut i kanten,
  • Text tv bilden är väldigt liten,
  • Youtube stöd 4K (UHD)
  • m.m

Redigerat av lepelepe, 19 mars 2018 - 15:00.


#346

Postad 19 mars 2018 - 15:32

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

 

Hej

Det står inget om hur uppgraderingen går till jag antar att det sker med automatik eller? Även när den står i standby med snabbstart så att säga...

Vidare hoppas jag att uppgraderingen fixar merparten av felen som finns.
 

  • Startar om när som hellst
  • Långt tid med svart bild vid kanalbyte
  • Inspelningar som ej går att spela upp "saknas del av, eller bara blivit några minuter"
  • Möjlighet att skapa egen kanallista
  • SVT1 Väst plats 212 saknas i listan
  • SVT1 och SVT2 står inte att de är i HD plats 1 & 2 men ser ut så
  • Möjlighet att välja tid på info när man pausat idag 10 sekunder för länge
  • Möjlighet att ställa in hur länge timeshift ska vara
  • Möjlighet att välja mer tid före och efter inspelningar
  • Att få in appar som Netflix, HBO, Viaplay osv
  • Fjärrkontrollen svarar sent när den inte varit använd på ett tag, standby?
  • Bilden är väldigt maximerad dvs ibland blir det svarta streck längst upp & ned (det var det ej med ADB) då låg SVT loggan längre ut i kanten,
  • Text tv bilden är väldigt liten,
  • Youtube stöd 4K (UHD)
  • m.m

 

Hej

Boxen kommer automatiskt att tanka ner den senaste uppdateringen, om boxen inte har tankat ner den senaste uppdateringen automatiskt så kan man manuellt göra detta under Inställningar / Om / Systemuppdatering.

Tack för din feedback, många av dina önskemål har vi redan tagit till oss eftersom fler har efterfrågat samma funktioner. 

Vi har inget avtal med netflix just nu, därför fungerar inte deras tjänst i vår box. HBO har ingen app just nu och Viaplay finns i Google Play.

Mvh
Niklas


 



#347

Postad 19 mars 2018 - 15:45

andersgog
  • andersgog
  • Lärjunge

  • 434 inlägg
  • 0

Hej Niklas, är detta med egen kanallista med i uppdateringen ? Er "bruksanvisning" kommer den även att uppdateras om nya funktioner tillkommit ?



#348

Postad 19 mars 2018 - 16:05

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Hej Niklas, är detta med egen kanallista med i uppdateringen ? Er "bruksanvisning" kommer den även att uppdateras om nya funktioner tillkommit ?

Hej

Nej, det finns inget beslut just nu på om/när den funktionen kommer. 

Mvh
Niklas


 

Hej

Det står inget om hur uppgraderingen går till jag antar att det sker med automatik eller? Även när den står i standby med snabbstart så att säga...

Vidare hoppas jag att uppgraderingen fixar merparten av felen som finns.
 

  • Startar om när som hellst
  • Långt tid med svart bild vid kanalbyte
  • Inspelningar som ej går att spela upp "saknas del av, eller bara blivit några minuter"
  • Möjlighet att skapa egen kanallista
  • SVT1 Väst plats 212 saknas i listan
  • SVT1 och SVT2 står inte att de är i HD plats 1 & 2 men ser ut så
  • Möjlighet att välja tid på info när man pausat idag 10 sekunder för länge
  • Möjlighet att ställa in hur länge timeshift ska vara
  • Möjlighet att välja mer tid före och efter inspelningar
  • Att få in appar som Netflix, HBO, Viaplay osv
  • Fjärrkontrollen svarar sent när den inte varit använd på ett tag, standby?
  • Bilden är väldigt maximerad dvs ibland blir det svarta streck längst upp & ned (det var det ej med ADB) då låg SVT loggan längre ut i kanten,
  • Text tv bilden är väldigt liten,
  • Youtube stöd 4K (UHD)
  • m.m

 

Hej

Jag har felanmält att SVT1 och SVT2 inte är uppmärkta som HD-kanaler i kanallistan. Tack för informationen.

Mvh
Niklas



#349

Postad 19 mars 2018 - 16:35

jonasbratt
  • jonasbratt
  • Användare

  • 204 inlägg
  • 0
Hur går snacket i Norska och Danska forum?
De fick väl boxen en vecka före oss i Sverige...

#350

Postad 19 mars 2018 - 16:41

jonasbratt
  • jonasbratt
  • Användare

  • 204 inlägg
  • 0

Tillägg: 180211 - innehåll i veckoarkivet går inte att spela upp om boxen är inställd på 4K, workaround är att välja 1080 (full HD). Känt av CD

M017 fel på satellitsignalen när jag startar boxen. En omstart senare och biilden är tillbaka men boxen är seg som sirap en bra stund.

Nätverket är inställt på DHCP-tilldelad adress och boxen tappar nätverket. En omstart så är nötverket tillbaka. Har satt en statisk adress och efter det har jag inte haft problem.

Fel ”användaridentifiering misslyckades” med kod A027 ibland när jag startar boxen. Om jag trycker försök igen försvinner meddelandet och allt verkar normalt.

Största felet på in inspelningsbar box är att inspelningarna inte går att lita på. En inspelning jag satte på ett enskilt program ”misslyckades” och det står kod A008 i ett hörn. Verkar mest gälla serie eller säsongsinspelningar men även enskilda program där inspelningen stoppar efter några minuter eller misslyckas.

Ni fixade så att det går att sätta inspelningar via CD-appen. Men varje gång jag går till TV-guide visas ”Hoppsan ett fel har uppstått”. Listan med planerade inspelningar, där visas också ”Hoppsan” och sedan att det inte finns några planerade inspelningar.

Jag hade felkod 2 när jag installerade boxen och fick ta ur och trycka tillbaka kortet ett antal gånger, innan det gick att fortsätta

Slår på boxen för kvällen och möts av felkod A014 - den anslutna hårddisken är inte formaterad. Omstart hjälpte inte. Fick formatera om disken med allt inspelat förlorat förstås


Hoppas ni på CD även har koll på min lista med buggar och problem



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.