Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Earth Defence Force

168 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vad tycks om EDF? 5 är bäst (9 medlem(mar) har röstat)

Vad tycks om EDF? 5 är bäst

  1. 1 (5 röster [55.56%])

    Procent av omröstning: 55.56%

  2. 2 (0 röster [0.00%])

    Procent av omröstning: 0.00%

  3. 3 (1 röster [11.11%])

    Procent av omröstning: 11.11%

  4. 4 (2 röster [22.22%])

    Procent av omröstning: 22.22%

  5. 5 (1 röster [11.11%])

    Procent av omröstning: 11.11%

Rösta Gäster kan inte rösta
Earth Defence Force 2017 (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 6 (3) Inga priser

#1

Postad 01 juni 2007 - 13:28

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Gamerankings

Postad bild

The Earth Defence Force needs you! Planet Earth is under attack from alien invaders and the Earth Defence Force (EDF) is the only chance for survival. Earth Defence Force 2017 lands players on the front lines of an onslaught of alien invaders with non-stop swarms of hundreds of enemies on screen at once.

The arcade-style third-person shooter equips players with an arsenal of weapons, vehicles and loyal team mates in order to defeat a wide variety of attackers ranging from giant ants and spiders to robots and monsters standing more than 20 stories tall. Players have more than 150 weapon variations to choose from including assault rifles, rocket launches and flamethrowers and the support of AI-controlled Earth Defence Force team mates who will battle beside them throughout the game—players can also join forces in co-op mode and battle together.

With more than 50 missions to complete and a seemingly endless barrage of attackers, the Earth Defence Force has their work cut out for them. Fighting within a wholly destructible environment where bridges, skyscrapers and other structures can just as easily be destroyed by friend or foe, players can either save their world or demolish it in the process.

* Epic Battles Against Hordes of Alien Invaders - Players will face off against a wide variety of attackers ranging from giant ants and spiders to robots and monsters standing more than 20 stories tall. With non-stop swarms of literally hundreds of enemies on screen at once, these chaotic battles are like nothing you have ever played.
* A Mighty Arsenal of Weapons of Mass Destruction - You will be armed to the teeth with 7 types of destructive weapons with more than 150 variations - assault rifles, rocket launchers, flamethrowers, grenades and more.
* More than 50 Missions - Engage the enemy in more than 50 all-out battles. Battle alongside your EDF squad through city streets, underground caves, coastal zones and more to repel the alien attackers on all fronts.
* Military Vehicles at your Command - Take control of battle tanks, armoured mechs, attack helicopters and hover bikes to help complete your mission.
* No Man Fights Alone - Though the odds may seem impossible, you are not alone. Fighting by your side are your AI controlled EDF team mates. This crew of soldiers will fearlessly charge into battle and assist you throughout the game.
* Team-up for Victory - Join-up with a friend in co-op mode and work together to battle your way through the alien swarms
* Completely Destructible Environments - As you battle the alien invaders stray shots will bring down skyscrapers, bridges and other structures. Will you cause more destruction than the invaders?


Det här är det senaste spelet jag fastnat för ;) . Om man har någon man kan spela med så är det ett utmärkt co-op spel som håller väldigt länge eftersom det finns 5 svårighetsgrader och 53 banor som ska spelas igenom varenda gång.

Spelet går helt enkelt ut på att försvara Jorden mot utomjordingar. Gameplay är lite som Serious Sam, skjut på allt som rör sig. Det blir mer taktiskt ju länge upp i svårighetsgraderna man kommer. Jag har hittills varvat det på normal och hard och spelar nu hardest. Fienderna blir snabbare, tål mera och delar ut mer skada.

I början av en bana så kanske man bara ser fienderna som röda prickar på kartan långt borta och då slungar man iväg sina granater (typ carpet bombs) på måfå och skriker "bring it on"! samtidigt som byggnader rasar i horisonten. Någon minut senare när 100 hoppande jättespindlar omringar en och täcker hela skärmen så är man inte lika tuff längre. Hur mycket man än skriker "Dö, dö, dööö" samtidigt som man avlossar ammorunda efter ammorunda mot en ständigt ickesinande skara motståndare. Det krävs strategi för att överleva.. plocka upp vad fienderna tappar, och falla tillbaka samtidigt som man ger täckande eld.

Fienderna tappar healthpacks, armor (som ökar ens grundliv till nästa bana) och vapen (det finns väldigt många.. säkert över 200.. ju högre svårighetsgrad desto bättre vapen får man). Det gäller att välja rätt vapen inför varje bana (det finns bland annat rocket launchers, missiles och shotguns)

Visuellt är det ganska episkt, men inget speciellt rent tekniskt. Det är trots allt en gammal PS2 port, dock ser man att de piffat upp den till 360. Framför allt texturer på fienden är väldigt välgjorda. Ljudmässigt är det inget särskilt, men rätt kul att höra ens medsoldater skrika EEE DDD FFF, EEE DDD FFF! Sen skjuter man dem i ryggen eftersom de ändå aldrig tillför något :unsure:

Kontrollen är helt ok.. så länge man inte kör ett av de 4-5 fordon som finns i spelet. De kontrollerar riktigt dåligt. Större variation bland fienderna och omgivningarna hade inte skadat heller, nu finns det kanske 10 olika fiender och ännu färre omgivningar.

En annan negativ aspekt är Frameraten. Det är inte ovanligt att de går ned till ensiffrigt under de värsta effektexplosionerna. I splitscreen då.

Sammanfattningsvis: Känner ni för ett co-op spel i stil med Serious Sam så rekommenderar jag detta. Det har det lilla extra som vill få en att spela vidare. Och det kryllar inte direkt av co-op spel på 360 idag.

Det går inte att köpa i Sverige ännu. Jag köpte det för 250 spänn hos Play.com fraktfritt.

#2

Postad 01 juni 2007 - 13:32

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0
Videoreview säger mer än tusen ord. ;)

#3

Postad 01 juni 2007 - 16:38

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Men det är ju inte mina ord ;)

Har du spelat det eller dess uppföljare till PS2 Morlock?

#4

Postad 17 juni 2007 - 12:52

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Jag kan tillägga.... känner ni för ett jävligt svårt co-op spel i Serious Sam stil så kan ni köpa detta ;)

Blev nästan galen igår i mina futila försök att klara en av sistabanorna. Måste ha försökt 50 ggr eller något innan jag slutligen lyckades. Hemskt, men jag tänker inte ge upp när jag är så nära (300 achievments) :wub:

#5

Postad 17 juni 2007 - 14:31

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0
Varför finns detta spel endast i en butik enligt prisjakt och den har det inte ens i lager?

#6

Postad 17 juni 2007 - 14:37

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Vet ej, men det kanske inte har släppts här ännu? Men som jag sa i första inlägget så går det att köpa från pålitliga Play.com som ligger i Jersey. Kostar dessutom bara 250 kr. Ett budgetspel.

Play

#7

Postad 17 juni 2007 - 16:26

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0
Missade den informationen, tack.

#8

Postad 18 juni 2007 - 01:12

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
JAAAAAAAAAAAAA! Varvat!!! Ääääääntligen! 300 achievments tack vare min mästarplan att köra med 2x 15k rockets rakt upp i a***et på moderskeppet. Eufori :D :)

Postad bild

Nu...bara ett vapen kvar att hitta (av 171) så har jag full pott!

Redigerat av Zoiler, 18 juni 2007 - 01:13.


#9

Postad 18 april 2008 - 21:12

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Kan tillägga för alla ni som är så intresserade att jag inte hittade vapnet och spelet är sålt. 200 achievments i sjön.

Är det någon enstaka själ på Minhembio som spelat detta förutom jag?

Redigerat av Zoiler, 18 april 2008 - 21:12.


#10

Postad 18 april 2008 - 22:04

Unregistered417db7c1
  • Unregistered417db7c1
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0
Ja, tyvär...

#11

Postad 18 april 2008 - 23:29

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

  • 1 846 inlägg
  • 0

Videoreview säger mer än tusen ord. :D

Gametrailers har väldigt bra sådana med=). Kollade på recensionen och spelet verkar helt okej, gillar att man kan skjuta sönder byggnader och på samma gång då döda de kryp som är på dom.

#12

Postad 19 april 2008 - 00:07

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

gillar att man kan skjuta sönder byggnader och på samma gång då döda de kryp som är på dom.

På lägsta svårighetsgraden dör de av det iallafall =P. Annars ramlar de bara av och fortsätter.

Men det är i co-op spelet är som bäst. Klart.. det funkar väl att köra igenom det på en svårighetsgrad i SP också. Vet många som klarat flera i SP, men det tar ju bort mer än hälften av det roliga.

Redigerat av Zoiler, 19 april 2008 - 00:07.


#13

Postad 04 september 2010 - 18:30

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Muhahhahahah! En uppföljare!

Postad bild

Jag vet, jag vet. Ni håller på att spricka av förväntan. Men ta't lugnt, det är snart här. 2011!

Postad bild

#14

Postad 04 september 2010 - 22:00

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Hehe, inhandlade det här second hand nyligen för eventuella coopkvällar med öl, men det har inte blivit något av ännu. :-/

#15

Postad 04 september 2010 - 22:01

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Nåja... du har det i alla fall =/. Det är bättre än alla andra på MHB :)

#16

Postad 05 september 2010 - 11:47

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
:)

#17

Postad 05 september 2010 - 11:58

Great_Grumbledock
  • Great_Grumbledock
  • Forumräv

  • 572 inlägg
  • 0
Mycket trevligt med en uppföljare, hoppas de erbjuder co-op via live denna gång, gärna 4 pers :)
Spelet var ju grymt kul (speciellt co-op) om än de 50 banorna blev lite tjatiga i längden, men det vägde mängden vapen upp med bravur ;)
Lite drygt i längd, saknade live/multiplayer, men väldigt många vapen och banor, riktigt kul. Har längtat efter en uppföljare kan man lugnt säga, får nog ta och putsa av gamla EDF 2017 så länge, och se om man kan lyckas ta någon extra achievement :lol:

#18

Postad 05 september 2010 - 14:40

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Mycket trevligt med en uppföljare, hoppas de erbjuder co-op via live denna gång, gärna 4 pers :)
Spelet var ju grymt kul (speciellt co-op) om än de 50 banorna blev lite tjatiga i längden, men det vägde mängden vapen upp med bravur ;)
Lite drygt i längd, saknade live/multiplayer, men väldigt många vapen och banor, riktigt kul. Har längtat efter en uppföljare kan man lugnt säga, får nog ta och putsa av gamla EDF 2017 så länge, och se om man kan lyckas ta någon extra achievement :lol:

Åh, en frälst ;) . Jag tog alla achievments utan den sista (samla alla vapen). Hade ett vapen kvar men efter att ha farmat i två timmar orkade jag inte mer =P. 200 poäng var det värt tsk.

Online co-op hade varit fett men det blir nog lite lätt med 4 pers. Man kan ju öka antalet fiender men då kan man väl knappt röra sig utan att bli attackerad ;)

#19

Postad 21 september 2010 - 21:21

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
GOTY 2011 Teasertrailer

Just saying.

#20

Postad 23 september 2010 - 03:14

Great_Grumbledock
  • Great_Grumbledock
  • Forumräv

  • 572 inlägg
  • 0
Givet köp!
Så fort priset gått ner en bit ;)
Att de har med en symbol för PSN torde ju kunna tyda på multiplayer, eller iaf co-op via nätet?
Det skulle ju utan tvekan fixat första spelets största svaghet, att de bara hade soff co-op. Blir intressant att se när de släpper ny information om detta underbara budget-spel :)

#21

Postad 23 september 2010 - 19:36

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Fan att det här spelet bara har local coop.
Bor för långt bort från TV-spelsvänner. :P

#22

Postad 23 september 2010 - 21:21

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Borde komma online co-op, eller har du hört något annat?

#23

Postad 23 september 2010 - 21:41

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Nu syftar jag till spelet från 2007. Uppföljaren du pratar om kommer nog att ha online coop.
Det är synd på originalet eftersom det verkar himla kul och jag har bara lyckats övertala en (icke gamer) kompis att spela med mig en gång, men det var ingenting för honom. Själv hade jag kul. :P

#24

Postad 23 september 2010 - 23:28

Filip_M
  • Filip_M
  • Forumräv

  • 619 inlägg
  • 0

Online co-op hade varit fett men det blir nog lite lätt med 4 pers. Man kan ju öka antalet fiender men då kan man väl knappt röra sig utan att bli attackerad :blush:


Sent svar, men om du inte klarar av horder av myror, tripoder, spindlar och annat myspys så är du inte en värdig EDF-spelare :P

#25

Postad 24 september 2010 - 00:01

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Sent svar, men om du inte klarar av horder av myror, tripoder, spindlar och annat myspys så är du inte en värdig EDF-spelare :P

Säger han vars främsta användningssätt var att kamizaka ned i ett hål smockfullt av miljoner spindlar (ryyys*) och spränga sig själv :lol:

Nä jag menade mer, du vet ju hur många röda prickar kartan fylldes av när vi var två? Tänk dig dubbelt det när man är fyra.

Du kan få spela med oss sen i det nya Mdag :blush: . Om det går att spela 2 + 2 då.

#26

Postad 24 september 2010 - 02:09

Great_Grumbledock
  • Great_Grumbledock
  • Forumräv

  • 572 inlägg
  • 0

Säger han vars främsta användningssätt var att kamizaka ned i ett hål smockfullt av miljoner spindlar (ryyys*) och spränga sig själv :)

Nä jag menade mer, du vet ju hur många röda prickar kartan fylldes av när vi var två? Tänk dig dubbelt det när man är fyra.


Måste faktiskt påpeka att även jag tyckte väldigt stora missiler med grym räckvidd + kamikaze var en grym strategi :P
För övrigt så var just de röda prickarna en av de första sakerna jag märkte när jag gick från CRT till HD-TV, jag kunde se att det var individuella prickar och inte bara ett stort moln/fält :lol:
Gjorde det också lättare att se vad som var markör för väderstreck och vad som var en "dropp" :blush:

#27

Postad 24 september 2010 - 13:29

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Måste faktiskt påpeka att även jag tyckte väldigt stora missiler med grym räckvidd + kamikaze var en grym strategi :blush:

Jojo det är klart. Annars hade vi inte gjort det :P

Den ###### spindelgrottan var omöjlig om man inte offrade någon, de fyllde ju hela skärmen med spindeltråd. Värsta fienden i spelet.

#28

Postad 25 september 2010 - 02:00

Filip_M
  • Filip_M
  • Forumräv

  • 619 inlägg
  • 0
Nåja, jag tror nog att flera män, kvinnor och barn torkade en tår när jag vrålade "for the republic" och dog en riktig hjältedöd, kilometer under spindeltrådar, kryp och en megafet C4-laddning. :)

Hoppas på att det i uppföljaren dyker upp enormt många såna där "mördarbanor" som med de flygande tefaten, där en konstant ström med vidriga as dök ner mot en hela tiden. Fick ju knappt tid att spränga rymdskeppen.

#29

Postad 25 september 2010 - 08:30

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Du kan få spela med oss sen i det nya Mdag :D . Om det går att spela 2 + 2 då.

Gott. :)

#30

Postad 01 oktober 2010 - 21:22

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Ny info.

http://www.destructo...on-185347.phtml

PLUS

Klick Me!

MINUS

There's no couch co-op unfortunately, but on a brighter note, the developers assure me that the frame rate problems that plagued the first game's multiplayer wouldn't be making a repeat appearance.


Vad. F.A.N?


Seriöst? Way to go. Slit ut själen ur serien och spotta på den. Who cares. Varför inte implementera ett bäbissystem så att man kan återuppliva dödade medspelare också.


....




- D3 specifically produced this game for western audiences
- The original creators are supposed to be "advising" or something
- No more weapon/armor drops, you just collect credits and upgrade via a shop system
- 4 armor types - soldier type, palewing type (but still male? -_-), heavy type (slow + shield), tactical type (turrets)
- There will be a story, but it's not the focus
- 3 player co-op, 6 player survival mode
- In multiplayer, other players can revive dead players
- Xbox360 and PS3 this Spring


Woooooo! Fan, det finns Horde också. Coolt. Hoppas de lägger in coversystem, checkpoints varannan minut eller varför inte manuell save.


Suck.. antiklimax 2k0

#31

Postad 02 oktober 2010 - 01:27

Great_Grumbledock
  • Great_Grumbledock
  • Forumräv

  • 572 inlägg
  • 0
Tja, att de skippade soff co-op/split screen sög ju faktiskt :)
Men man får väl nöja sig med att spela via Live eller system link (om man nu får göra det ens).
Gillar dock att de lagt in klasser, möjlighet att byta vapen/abilities,att man får betalt i poäng och slipper jaga random drops etc. Horde mode låter också kul, även om jag tvivlar på att man överlever månag minuter (det är ju EDF trots allt).
...
Är det bara jag som känner att viss inspiration hämtats från Halo Reach?
Armor Abilities (jetpack), cRedit-system, Firefight/Horde, custom armor/utseende etc? ;)
Nå, sämre förebilder kan man juu ha :P

#32

Postad 02 oktober 2010 - 13:47

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Grafiken är vasst förbättrad också.

Men kommer inte bli samma sak nu.

#33

Postad 03 oktober 2010 - 08:29

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Ungefär som tre saveslots i Dead Rising 2. Jäkla västerlänningsering.

#34

Postad 03 oktober 2010 - 12:29

Filip_M
  • Filip_M
  • Forumräv

  • 619 inlägg
  • 0

Ungefär som tre saveslots i Dead Rising 2. Jäkla västerlänningsering.


Haha, nä. När man försöker sig på västernisering så går det uppenbarligen bara fel. Värdelöst. Mycket besviken nu.

#35

Postad 05 oktober 2010 - 07:31

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Jag förstår att ni längtar.

Speciellt efter den förbättrade... grafiken?!?

#36

Postad 05 oktober 2010 - 07:39

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Bättre än första spelet är det väl?

#37

Postad 05 oktober 2010 - 12:27

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Jag förstår att ni längtar.

Tss, den postade jag i mitt rantinlägg. The old.

Bättre än första spelet är det väl?

Mycket bättre, stor skillnad. Grafiken är bara en bonus.

Gamla spelet i lugna tider

Inferno craziness

for this mission if u do it solo lyk i did i reccomend u have at least 8,000 health (thts what i did it on) use zexr lyzander use the tank n the vegalta n do it... hard tho jheeeze


Lulz, nuubs - vi hade runt 4k.

Genocide Gun
Final Boss

#38

Postad 05 oktober 2010 - 13:28

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0

Genocide Gun

Är det inte meningen att man ska rädda världen, inte förstöra den? :)

#39

Postad 05 oktober 2010 - 14:16

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Sheisse. Jag har faktiskt inte sett det spelet i motion, men det kändes som ögonen blödde efter en stund.

Jag förstår nu varför ni anser att grafiken förbättras. Nu är det ju Xbox kvalitet på det. Inte nödvändigvis 360 dock.

#40

Postad 05 oktober 2010 - 14:37

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Är det inte meningen att man ska rädda världen, inte förstöra den? :)

Äh, man spränger byggnader i spelet hela tiden :P

Det vapnet låste jag upp i slutet, dödar allt på en träff.

Humming: Jovisst men grafik är inte allt. Förstår iofs varför de inte kan ha så bra grafik som andra stortitlar, det ska kunna finnas plats för hundratals fiender på skärmen. Du såg väl inferno -ser det lätt ut eller? :D

Spoiler



En riktigt bra nyhet som jag precis fick i mailet är att NAMCO, mina nya gudar, ska ta hand om detta spel. De har insett att det kommer bli en succé.

#41

Postad 05 oktober 2010 - 15:47

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0

Du såg väl inferno -ser det lätt ut eller? :)


Det var den enda jag tittade på. Fattade inte skit mer än att mycket hände samtidigt. Såg inte vidare bra ut, men det kan också vara en funktion av att det är just en level där en massa grejor ska hända samtidigt.

Spoiler


Spoiler


NAMCO, mina nya gudar


Är det Enslaved:ODTW som gjort dig intresserad av dem?

#42

Postad 05 oktober 2010 - 16:04

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Spoiler

Varför skulle det vara ospelbart? Du gillar co-op, men du vill inte ens prova detta av någon obskyr anledning, du har inte ens tittat på en video förrän nu men alltid pratat om spelet som att det vore skit - baserat på typ namnet eller nåt. Snacka om att avfärda utan att ge det en chans.

Tss. Det blir jag, Mdag och Grumble som kör co-op i 50 timmar sen :)


En annan video

Är det Enslaved:ODTW som gjort dig intresserad av dem?


Konstig kommentar, de utvecklar inte spel, de ger ut dem.

#43

Postad 05 oktober 2010 - 16:27

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0

Varför skulle det vara ospelbart? Du gillar co-op


Ja, men inte soff co-op vilket det spelet som videon refererade till enbart hade.

, men du vill inte ens prova detta av någon obskyr anledning, du har inte ens tittat på en video förrän nu men alltid pratat om spelet som att det vore skit


Jag har vid flertalet tillfällen gjort mig rolig över att du älskar spelet, men knappast kallat det skit. Förrän nu.

Konstig kommentar, de utvecklar inte spel, de ger ut dem.


Zoiler: Jag anser numera att NAMCO är gudar
Jag: Varför? Pga XYZ?
Zoiler: Konstig kommentar.

Wtf? Snacka om konstig kommentar. Eller fick du synapskortslutning när jag påstod att videon Inferno inte såg något vidare ut?!?

#44

Postad 05 oktober 2010 - 21:28

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Ja, men inte soff co-op vilket det spelet som videon refererade till enbart hade.

Jo men jag syftade på det nya EDF. Det har ju co-op online.

Jag har vid flertalet tillfällen gjort mig rolig över att du älskar spelet, men knappast kallat det skit. Förrän nu.

Saken är den att jag tenderar att tro att när folk gör sig lustig över något jag gillar upprepade gånger, ungefär som jag gör mot dig med Dead or Alive XXX Volleyboll (som jag spelat), så antar jag att de själva tycker det är konstigt att jag gillar det och inte tycker samma sak själva :)

Men det spelar ju mindre roll eftersom du istället NU kallar det skit - utan att ha spelat det.

Så återigen - varför tycker du det verkar dåligt? Jag bryr mig inte om du gillar det, eller ens spelar det sen, men du vet väl att EDF är en kulklassiker bland många som fått helt ok betyg - däribland flera nior. Vad är så avtändande med spelet? Du måste ju förstå att there is more than meets the eye så att säga, annars skulle det inte vara så omtyckt. Ytan är inte viktig.

Wtf? Snacka om konstig kommentar. Eller fick du synapskortslutning när jag påstod att videon Inferno inte såg något vidare ut?!?

Hah, synapskortslutning. Bra där!

Nej, det var helt enkelt en kontig kommentar från dig. Givetvis syftade jag på att jag gillar att de distribuerar EDF (tar det till Europa), varför ska du blanda in ett annat spel? Namco släppte också Demons Souls i EU, de brukar ta in japanska spel som ingen annan bryr sig om - lite av deras grej.

"Intresserad" av dem liksom. Eh, de har varit med i decennier, de är ganska stora och välkända.

Spoiler


#45

Postad 02 november 2010 - 15:09

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
YES!

http://www.destructo...sect-armageddon

Våra böner har blivit hörda.

Redigerat av Zoiler, 02 november 2010 - 15:09.


#46

Postad 08 januari 2011 - 00:37

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Sträckspelade EDF 2017 med min motvillige kompis i ca 5 timmar. Jag tror han tycker om det även om han mest gnäller hela tiden. :)
Vi mäktar knappt med det på Hard. Mission 14 nu tror jag.

#47

Postad 08 januari 2011 - 01:38

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Sträckspelade EDF 2017 med min motvillige kompis i ca 5 timmar. Jag tror han tycker om det även om han mest gnäller hela tiden. :)
Vi mäktar knappt med det på Hard. Mission 14 nu tror jag.

Hah, exakt samma scenario som jag och Filip då. Sen växte det på honom. Tror vi körde på hard först också, men tänk på att ni "expar" ju upp ju mer ni spelar så det är inte fel att sänka sig en nivå.

Eller ni måste ha börjat på normal va? 5 timmar tar det ju inte att komma till mission 14 iaf.

Är det kul? :)

#48

Postad 08 januari 2011 - 10:08

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Jag tycker det är skitkul och har spelat på Hard sedan start. Vi tog nån paus och rastade vår hund och så, men ungefär fem timmar, men vi började på mission 5 tror jag.

Jag hoppas uppföljaren inte gör något annat med konceptet än i huvudsak snyggare grafik och fysik.

#49

Postad 08 januari 2011 - 14:41

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Jamen där ser du, sa ju att det var roligt ;) . Uppföljaren kommer ändra lite, det jag är mest nervös för är återupplivandet av sin kompis mitt i banan =/.

Det finns drygt
Spoiler
banor så ni har ju att göra. Vi körde igenom på alla svårighetsgrader (4? 5?) så det blir en del insektsdödande. Men som sagt, om ni har problem nu så kanske det blir j-vligt svårt sen (vill minnas att de första banorna var snornenkla i jämförelse med senare), så sänk svårighetsgraden om det skulle hända istället för att bl i frustrerad. Vi fick köra den taktiken (lvla upp våra liv lite) inför de sista banorna på inferno annars hade det aldrig gått.

#50

Postad 11 januari 2011 - 17:38

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Det ska nog gå bra. Det största problemet är att synka spelkvällar så man kan spela överhuvudtaget.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.