Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

The Surge 1 och 2 ("Inte bara SciFi Dark Souls")

30 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara
The Surge 2 (Xbox One | Series X/S) (Xbox Series X/S spel) 1 (0) 129:-
The Surge 2 (PS4) (PlayStation 4-spel) 1 6,5 (1) 449:-

#1

Postad 17 maj 2017 - 21:52

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlĂ€gg
  • 0

NÄgon som provat detta? Det ligger pÄ min radar. Ska bara klara Dark Souls 3 först.

 

http://www.thesurge-game.com/



#2

Postad 18 maj 2017 - 00:09

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlĂ€gg
  • 0

Jag ska bara spela klart Prey sen ska jag ta itu med det. Har hört blandade intryck.



#3

Postad 18 maj 2017 - 06:52

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlĂ€gg
  • 0
Fick en ordentlig Bioforge-nostalgislÀng nÀr jag lÀste om Surge. Inte samma typ av spel, jag vet.

https://www.gog.com/game/bioforge

#4

Postad 18 maj 2017 - 07:54

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlĂ€gg
  • 0

En kollega spelar det och han har tidigare spelar Dark Souls och Bloodborne och tycker att detta faller under samma kategori. Han tycker det Ă€r riktigt bra, mycket delar att jaga rĂ€tt pĂ„ och bra stridssystem. 

 

Enligt honom funkar det riktigt bra pÄ konsol, och han föredrar faktiskt PS4 istÀllet för pÄ PC.

Lite synd att det inte Àr nÄgon COOP eller MP :( Det kanske kommer?



#5

Postad 26 maj 2017 - 22:03

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlĂ€gg
  • 0

MHB:s recension



#6

Postad 06 februari 2018 - 23:21

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlĂ€gg
  • 0
En timme in i det hÀr nu. Vet inte vad jag ska tycka Ànnu. Striderna kÀnns bra, men jag har svÄrt att orientera mig och försöker lista ut hur allt funkar med crafting, schematics, cores m.m.

#7

Postad 15 juni 2018 - 21:15

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlĂ€gg
  • 0

FrÄn tvÄan.

 

http://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=R5cqQgUkOwk



#8

Postad 16 juni 2018 - 09:56

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlĂ€gg
  • 0
Borde jag ge det hÀr en chans till? Kom aldrig till nÀsta "brasa" ens. Hade soulsfatigue.

#9

Postad 16 juni 2018 - 11:54

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlĂ€gg
  • 0

Enligt mig behöver du inte det iaf. TrÄkigare miljöer har jag nog aldrig sett.



#10

Postad 14 juni 2019 - 00:56

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlĂ€gg
  • 0

Enligt mig behöver du inte det iaf. TrÄkigare miljöer har jag nog aldrig sett.

 

FÄr Àndra mig efter att ha tagit upp det igen och klarat det nu nÀr det var pÄ Game Pass. Men det var lite skillnad att spela pÄ Xbox One X med 60 fps, blev som ett annat spel. Det Àr bra om man gillar Souls, tog mig 30 timmar.

 

Bra bossar, men skulle vart mÄnga fler Àn den handfull som finns. Fler fiender. BÀttre och mer varierade miljöer. Fler distinkta vapen och större skillnad pÄ rustningar. FÄr hoppas de har lÀrt sig och gjort förbÀttringar i tvÄan.



#11

Postad 15 juni 2019 - 08:05

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlĂ€gg
  • 0

FÄr Àndra mig efter att ha tagit upp det igen och klarat det nu nÀr det var pÄ Game Pass. Men det var lite skillnad att spela pÄ Xbox One X med 60 fps, blev som ett annat spel. Det Àr bra om man gillar Souls, tog mig 30 timmar.

 

Bra bossar, men skulle vart mÄnga fler Àn den handfull som finns. Fler fiender. BÀttre och mer varierade miljöer. Fler distinkta vapen och större skillnad pÄ rustningar. FÄr hoppas de har lÀrt sig och gjort förbÀttringar i tvÄan.

 

Tack. Will do. :)



#12

Postad 15 juni 2019 - 19:33

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlĂ€gg
  • 0

FÄr Àndra mig efter att ha tagit upp det igen och klarat det nu nÀr det var pÄ Game Pass.


SÄ recensionen skrevs lite för tidigt?

#13

Postad 15 juni 2019 - 23:44

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlĂ€gg
  • 1

SÄ recensionen skrevs lite för tidigt?

 

NÀ det tror jag inte. De har slÀppt i alla fall 16 patcher sedan 1.00 som jag spelade och gjort en jÀkla massa balanseringar. Och det var 30 fps dÄ. Det Àr ett bÀttre spel nu helt enkelt och sÀrskilt pÄ X.

Detta Àr vad bara en av dessa patcher gjorde:

 

  • Player will be able to block most attacks. This refers to enemy attacks that were only able to be ducked or hopped, which prior to the change ignored blocking. You will now be able to block these attacks, but they consume more stamina than 'standard' attacks.
  • Fixed some random crashes triggered by accessing invalid memory
  • It is now easier to stagger enemies using light, faster-hitting weapons.
  • Removed Exploits where the player could receive unlimited Tech Scrap by switching the UI while dismantling objects
  • Potential random crash in the animation system
  • Fixed holes in collision where the player could get stuck
  • Correctly apply fall damage when doing a plunging/jumping attack
  • The staff wielding security guards will no longer parry counterattacks and backstabs
  • Always apply the correct damage from counter attacks following from ducking under or jumping over enemy attacks
  • Fixed the behavior when binding target switching to the right stick
  • Properly store the button imagery configured in the options menu
  • Properly negate 100% toxic damage when wearing the Liquidator armor set
  • Enemy super armor was not decreasing properly in some cases after a string of quick successive hits
  • Fixed level transition elevators that were no longer available after dying in the moving elevator
  • Fixed respawn positions of the player on level transition elevators that caused players falling into their death immediately after loading a savegame
  • Loot drops of the smelting machines are now saved in the level so it can be collected even when dying after defeating the smelting machine
  • Fixed an issue where the "Big Sister" achievement did not unlock properly after killing the Big Sister 1/3
  • Mapping the dodge button to Circle will no longer cause the player to dodge every time the player "backs out" of the game menu.
  • Possible crash when leaving New Game+ at the beginning and starting a new game.
  • Gameplay blocker if the player does not collect the Security Exo-Rig after destroying the case. This will also fix broken saves.
  • Various AR elements should no longer appear in the wrong locations.
  • Counter attacks on drone enemies are no longer interrupted when using a Single-rigged weapon.
  • Closed door in Resolve Biolabs now opens correctly. This will also fix broken saves.
  • Using an implant that is on cooldown in the same moment an enemy is finished will no longer cause a repeating error message.
  • Fixed issues where armor items were unable to be equipped in New Game+.
  • Hobbs no longer asks for help after the player has helped him.
  • Player can no longer get stuck at certain stairs in the tunnels of Resolve Biolabs.
  • Player can no longer target the upper part of PAX while PAX is standing up.
  • Sorting items by 'Newest' now works properly.
Tweaks
  • The values for health related implants have been adjusted to fall more in line with the desired/projected player health progression (more health).
  • The damage of the beam ranged attack of the Nano mass enemy has been reduced.
  • The windup of the beam attack has been increased.
  • Reduced the volume of the 'secret finding implant' - even more so when using a controller and rumble is enabled.
  • Deactivate the 'secret finding implant' in the medbay.
  • Implants granting a weapon proficiency level bonus now also grant a proficiency reward bonus so it becomes more viable to level up more than one weapon type.
  • Added an option to bind jumping/ducking from blocking to the left stick (when using a controller).
  • Tweaked hitboxes of the staff wielding security guards' attacks.
  • Tweaked hitboxes of some enemies wielding forklift weapons.
  • Tweaked hitboxes of some enemies wielding two handed weapons.
  • Tweaked the timings for the perfect block window for the player.
  • Improved behavior of the Security Guard.
  • The music in Ops will no longer play after the player has died and respawned.
  • Improved behavior of the Black Cerberus when his attacks are blocked.
  • Elevator positions have been adjusted to avoid waiting for an elevator after dying.
  • Proximity Sensor no longer emits a beeping sound when an enemy is locked.
  • Character is now invulnerable for a short time after a finishing move is finished.
  • Increased the duration of the stamina buff triggered when collecting enough Tech Scrap to be worth a level up.
  • Reduced the stamina cost for continually blocking.
  • Increased the time for the continual block stamina cost to begin.

 

Det Àr som Sea of Thieves, No Mans Sky, Rainbow Six, med flera. Vill man vara sÀker pÄ att spela den bÀsta versionen av ett spel ska man inte köpa pÄ release.

 

Med det sagt sÄ kraschade spelet en 6-7 gÄnger sÄ boxen fick starta om, vilket andra ocksÄ haft problem med. Men det lÀr de aldrig fixa.



#14

Postad 16 juni 2019 - 10:20

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlĂ€gg
  • 0

Aha, trodde det bara Àndrade sig rejÀlt efter att du kom inn i det men dÄ fattar jag. TÀnkte nu först att recensionen borde uppdateras men det som skrevs var ju det som gÀllde dÄ sÄ det blir ju rÀttvist oavsett.



#15

Postad 28 september 2019 - 18:23

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlĂ€gg
  • 0

MHB:s recension

 

 

Av The Surge 2. VÀldigt bra. Xbox One-betyget pÄ Metacritic Àr mer rÀttvisande Àn PS4-betyget. Game Revolution-recensionen Àr horribel, orÀttvist svÄrt my ass.



#16

Postad 08 oktober 2019 - 12:37

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 419 inlĂ€gg
  • 0

Ja, detta Àr grymt mycket bÀttre Àn ettan.

Spelade ettan i kanske tvÄ timmar, innan jag tröttnade (har dock inte spelat det sen releasen, och verkar ha blivit bÀttre nu), men det hÀr har jag verkligen fastnat för.

 

TrÄkigt att spelet verkar gÄ under radarn pÄ forumet...



#17

Postad 08 oktober 2019 - 15:34

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlĂ€gg
  • 1

TrÄkigt att spelet verkar gÄ under radarn pÄ forumet...

 

Inte bara pÄ forumet tyvÀrr. Folk blev brÀnda av det första kanske. Men tvÄan Àr det bÀsta SP jag spelat i Är i kamp med FE, sÄ jag hoppas verkligen de fÄr/vill göra en trea.

 

Skulle gĂ€rna vilja se en större budget i sĂ„ fall, bĂ€ttre grafik, Ă€nnu mer varierade miljöer, fler bossar. Kan bli hur bra som helst. LĂ€gg alla Farming Simulator-pengar pĂ„ Surge 3  :D



#18

Postad 18 oktober 2019 - 16:37

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlĂ€gg
  • 0
FE?

#19

Postad 18 oktober 2019 - 18:33

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlĂ€gg
  • 0

Fire Emblem.



#20

Postad 18 oktober 2019 - 18:35

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlĂ€gg
  • 0
Verkar inte som alla tycker detta Àr sÄ bra men jag Àr intresserad. Undrar hur lÀnge tils det blir nÄgon form av rea.

#21

Postad 02 november 2019 - 19:19

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlĂ€gg
  • 0
Är lite rea nu pĂ„ The Surge 2. Undra om det blir Ă€nnu billigare pĂ„ black friday? Hur ser historik ut pĂ„ detta, Ă€r det sĂ„ att efter en initiell rea pĂ„ ett spel sĂ„ kommer det oftare med pĂ„ nya reor (bf, jul, osv) eller Ă€r det helt hipp som happ?

Redigerat av Demon Slayer, 02 november 2019 - 19:20.


#22

Postad 04 juni 2020 - 15:34

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlĂ€gg
  • 0

Köpte Surge 2 nyligen. Blir att spela efter Bloodborne.


Redigerat av Unregisterede32cf070, 04 juni 2020 - 15:34.


#23

Postad 06 juli 2020 - 11:02

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlĂ€gg
  • 0

Besegrade just Captain Cervantes. SvÄraste bossen Àn sÄ lÀnge. Mest för att det var sÄ trÄngt och man tappar lÄsningen hela tiden.

 

Riktigt bra. Inte lika vĂ€lpolerat som From Softwares titlar, men överlag hög kvalitĂ©. Älskar Sci-Fi settingen ocksĂ„.

 

Det verkar inte vara nÄgon skillnad mellan Goliath och Operator förutom hur mÄnga cores som krÀvs för att driva de. Betyder det att alla builds Àr lika snabba?

 

AnvÀnder ett svÀrd nu, men skulle gÀrna ha nÄgot snabbare. Har anvÀnt Nano Talons (eller nÄt) tidigare, men de verkar inte skada sÄ mycket. FörstÄr inte heller attack speed. Jag hade vÀntat mig att 100% betyder snabbare attacker Àn 80%, men det verkar inte vara sÄ.



#24

Postad 06 juli 2020 - 18:24

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlĂ€gg
  • 0

Du fÄr ju olika bonusar av olika armors, som eventuellt kan pÄverka hastigheten om jag inte minns fel?

 

Plus att tyngre armor kostar mer cores, som istÀllet skulle kunnat anvÀndas till andra perks, minns inte om högre attack speed fanns dÀr.

 

Tyngre gear drar vÀl mer stamina? Vilket gör dig mindre mobil.

 

Plus att olika vapen Àr olika snabba ja.



#25

Postad 07 juli 2020 - 23:42

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlĂ€gg
  • 0
Jag mÀrker ingen skillnad mellan rustningarna. Vapnen Àr olika snabba, men det verkar inte korrelera med attack speed. Skitskumt.

Annars pÄminner det hÀr mig om Nioh eftersom det saknas iframes. SvÄrare att blocka dock. Jag Àr helt oduglig pÄ block hÀr.

#26

Postad 08 juli 2020 - 13:29

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlĂ€gg
  • 0

SvÄrare att blocka dock. Jag Àr helt oduglig pÄ block hÀr.

Man kan ju blocka och kontra direkt efterÄt, men ofta möter man ju tvÄ fiender samtidigt sÄ dodge och rÀtt avstÄnd Àr key. Mot den första bossen har man ju inte ens dodge, sÄ de försöker vÀl lÀra en att undvika fiendens vapen med rÀtt avstÄnd.



#27

Postad 09 juli 2020 - 14:18

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlĂ€gg
  • 0

Det Àr bara de dÀr statyerna i parken som jag lyckades blocka. Provade att blocka Delver, men det var kört. Dodge hela vÀgen för mig. Har Àntligen fÄtt tag i en lift hook sÄ jag kan Äka upp med.

 

Intressant upplÀgg med alla quests. Jag har avklarat ett helt gÀng av de, men jag har inte lyckats lÀmna in de. VÀgen "tillbaka" har varit stÀngd lÀnge. Eller sÄ har jag missat det. I ett av questsen var "time of the essence", men jag Àr helt avskÀrmad frÄn att lÀmna in det.



#28

Postad 09 juli 2020 - 14:30

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlĂ€gg
  • 0

Det Àr bara de dÀr statyerna i parken som jag lyckades blocka. Provade att blocka Delver, men det var kört. Dodge hela vÀgen för mig.

Block Àr svÄrt om man inte har tillrÀckligt med stamina, men de vanliga enkla fienderna kan du vÀl blocka och kontra? Handlar ju bara om att hÄlla in knappen och sen anfalla efterÄt.

 

Men du kommer nog behöva lÀra dig att parera Ätminstone, det kommer en boss sen som Àr svÄr utan det.

 

Ja uppdragen var kul, men mÄnga gÄr att missa. Kan vara kört bara genom att gÄ till ett annat omrÄde.

 

Time is of the Essence:

 

This is a Timed Quest. If you fail to complete the quest before defeating Major General Ezra Shields, you'll fail

 


Redigerat av Zoiler, 09 juli 2020 - 14:31.


#29

Postad 09 juli 2020 - 23:19

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlĂ€gg
  • 0
Jag menar parry nÀr jag skriver block. :)

DÄ fejlade jag questet. Ezra Àr död. :/
Eftersom jag inte hittade en vÀg tillbaka tÀnkte jag att man skulle loopa tillbaka sÄsmÄningom.

#30

Postad 10 juli 2020 - 01:13

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlĂ€gg
  • 0

Jag menar parry nÀr jag skriver block. :)

Förklarar en del.



#31

Postad 21 juli 2020 - 08:43

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlĂ€gg
  • 0

Ja, detta Àr grymt mycket bÀttre Àn ettan.
Spelade ettan i kanske tvÄ timmar, innan jag tröttnade (har dock inte spelat det sen releasen, och verkar ha blivit bÀttre nu), men det hÀr har jag verkligen fastnat för.

TrÄkigt att spelet verkar gÄ under radarn pÄ forumet...


Jag har kommit till DLCn Walk in the Park. Post patch sÄ tycker jag Àn sÄ lÀnge bÀttre om ettan. AtmosfÀren Àr mörkare och miljöerna lÀttare att hitta i.

DÀremot sÄ fanns mer av allt i tvÄan. Det verkar som implants Àr enda sÀttet att pÄverka sina stats ocksÄ.



0 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 0 gÀster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.