Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canal Digital 4K One Place satellitbox

4280 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Canal Digital OnePlace (Digitalboxar) 1 (0) Inga priser
1 relaterade trådar

#151

Postad 05 mars 2018 - 18:05

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 476 inlägg
  • 0

Hej

En fråga som dök upp.

 

Hårddisken till HD-Box Smart (Kaon NS1130) fungerar att använda i OnePlace boxen. 

Mvh
Niklas

 

 

Jag får inte hårddisken från min Smart box att fungera i OnePlace-boxen. Den vägrar att formatera den.

 

Tar jag ur och stoppar in den igen så tror boxen att jag stoppat in ett USB-minne och formaterar den, men går jag under Hårddisk så står det att den är oformaterad. Försöker formatera den där men det misslyckas hela tiden.



#152

Postad 05 mars 2018 - 18:10

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 476 inlägg
  • 0

Jag får inte hårddisken från min Smart box att fungera i OnePlace-boxen. Den vägrar att formatera den.

 

Tar jag ur och stoppar in den igen så tror boxen att jag stoppat in ett USB-minne och formaterar den, men går jag under Hårddisk så står det att den är oformaterad. Försöker formatera den där men det misslyckas hela tiden.

 

 

Efter mycket om och men så fick jag den att fungera.

 

När boxen ville formatera den som USB-minne så avbröt jag och gick under Hårddisk och formaterade den där och nu funkade det.



#153

Postad 05 mars 2018 - 19:10

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 476 inlägg
  • 0

Någon som vet om det går att stänga av skärmsläckaren när man tittar på TV?

 

Hittar bara att det går att ställa mellan 5 minuter och 2 timmar, men inte behövs det skärmsläckare då man tittar på TV?

 

Kan förstå att den behövs om man pausat eller liknande men inte när man tittar.



#154

Postad 05 mars 2018 - 19:12

jonasbratt
  • jonasbratt
  • Användare

  • 204 inlägg
  • 0

Någon som vet om det går att stänga av skärmsläckaren när man tittar på TV?

Hittar bara att det går att ställa mellan 5 minuter och 2 timmar, men inte behövs det skärmsläckare då man tittar på TV?

Kan förstå att den behövs om man pausat eller liknande men inte när man tittar.

Nej skärmsläckaren går förstås inte in när du kollar på Live TV

#155

Postad 05 mars 2018 - 19:20

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 476 inlägg
  • 0

Nej skärmsläckaren går förstås inte in när du kollar på Live TV

 

 

Jodå, efter 5 minuter så gick den in hos mig, har ändrat till 2 timmar nu.

 

Ska ändra tillbaka till 5 minuter och sen starta om boxen se om det hjälper.



#156

Postad 05 mars 2018 - 19:29

jonasbratt
  • jonasbratt
  • Användare

  • 204 inlägg
  • 0
Jag har ställt in aktivera viloläge efter att ha varit inaktiv i 5 minuter och har aldrig sett skärmsläckaren i live TV

#157

Postad 05 mars 2018 - 19:36

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 476 inlägg
  • 0

Jag har ställt in aktivera viloläge efter att ha varit inaktiv i 5 minuter och har aldrig sett skärmsläckaren i live TV


Peppar peppar så har jag ändrat tillbaka till 5 minuter och sen startat om boxen och nu funkar det.

#158

Postad 05 mars 2018 - 20:20

CortezTheKiller
  • CortezTheKiller
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Någon som har något tips på vad jag kan göra för att få ljud till min hemmabioanläggning via HDMI på kanal 5, 9 m.fl. som sänder WMA Professional i stället för MPEG-4? Det funkade bra med den gamla ADB-boxen.



#159

Postad 05 mars 2018 - 20:23

Ecis
  • Ecis
  • Lärjunge

  • 447 inlägg
  • 0
Finns det inget IR - öga så det går att köra IR. Måste man använda bluetooth
?

#160

Postad 05 mars 2018 - 20:28

CortezTheKiller
  • CortezTheKiller
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Det funkar bra med IR, i stort sett samma koder som till övriga CanalDigital-boxar



#161

Postad 05 mars 2018 - 20:30

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 476 inlägg
  • 0

Finns det inget IR - öga så det går att köra IR. Måste man använda bluetooth
?

 

 

Boxen funkar både med IR och bluetooth.

 

Jag kör både med originalfjärren, Harmony One och Android TV-appen i min telefon för att styra boxen.



#162

Postad 05 mars 2018 - 20:58

XINS
  • XINS
  • Amatör

  • 89 inlägg
  • 0
Går det använda någon form av fjärrinspelning på nya boxen?

#163

Postad 05 mars 2018 - 21:30

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 476 inlägg
  • 0

Går det använda någon form av fjärrinspelning på nya boxen?

 

 

Under inställningar i boxen så kan man välja "Tillåt fjärrinspelning" men som vanligt så hittas det ingen box när jag går in i Canal Digital-appen.



#164

Postad 05 mars 2018 - 21:38

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 476 inlägg
  • 0

Nu har testat och spelat in lite och jag hade en del misslyckade inspelningar.

 

Jag provade att gå till dessa kanaler under pågående inspelning och det var inga problem, det var heller inga problem att starta inspelningen manuellt.

 

Så det är inspelning programmerad från EPG:n som det är problem med.

 

Spelar just nu in Bonusfamiljen på SVT1 HD och när jag tittar på den live så är ljudet 5.1 men när jag spelar upp det inspelat så är ljudet förvalt PCM 2.0. Då får man ändra ljudspår (det finns 2 st "Svenska") så spelas det upp i 5.1.

Tycker att detta bör följa den inställning som man har gjort tidigare.



#165

Postad 06 mars 2018 - 00:11

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 455 inlägg
  • 0

Gjorde en testinspelning av Ryssland och hästarna via EPG och det gick bra.  Att spola framåt gick och spola framåt gick  bra. Programmet på 52 minuter tog c:a 50 sekunder att spola igenom.



#166

Postad 06 mars 2018 - 06:28

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2 057 inlägg
  • 0
Stort tack till er som testar igenom denna nya box så att vi andra i framtiden kanske kan beställa en uppgraderad fullt fungerande produkt.

#167

Postad 06 mars 2018 - 06:45

Unregisteredc4037798
  • Unregisteredc4037798
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Fråga till cd: vad är den stora skillnaden mellan smartbox och oneplace !

#168

Postad 06 mars 2018 - 07:45

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 455 inlägg
  • 1

För övrigt är det ont om appar. Saknar främst  C moreappen vilket gör att man inte kan streama de sportsändningar som inte visas på någon kanalerna. Inte heller finna Viafree eller Kanal 5:s app för de som vill se dessa sändningar. Det innebär att det inte är en On Place Satellit Box. utan man måste ha kvar ATV 4, vilket jag trodde jag skulle slippa. 



#169

Postad 06 mars 2018 - 08:07

andersgog
  • andersgog
  • Lärjunge

  • 434 inlägg
  • 0

Får min box snart , man kanske skall vänta att koppla in den tills första uppdateringen kommit ? 



#170

Postad 06 mars 2018 - 08:29

Vilo
  • Vilo
  • Lärjunge

  • 421 inlägg
  • 0

Får min box snart , man kanske skall vänta att koppla in den tills första uppdateringen kommit ?


Varför då? Den är ju inte oanvändbar.

#171

Postad 06 mars 2018 - 08:33

andersgog
  • andersgog
  • Lärjunge

  • 434 inlägg
  • 0

Varför då? Den är ju inte oanvändbar.

 

Tänker mest på att inspelning via EPG inte verkar funka 100%. Men känner jag mig själv, så blir jag sugen att koppla in den direkt :)



#172

Postad 06 mars 2018 - 09:07

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 476 inlägg
  • 0

Ang inspelning från EPG:n så var inte alla fel hos mig i går, vissa fel hos mig kan nog bero på att min hårddisk formaterades om och jag fick programmera in inspelningarna en gång till sen när hårddisken var rätt formaterad.

 

Bla så spelade jag in Advokaten på TV3 HD och då låg där under inspelningar 2 st Advokaten, 1 st misslyckad samt en lyckad inspelning.

 

Homeland blev också lyckad och där fick jag byta ljudspår igen för att det skulle spelas upp med 5.1 ljud.

 

Jag har även Farmen (TV4 HD) på serieinspelning, Farmen sänds ju flera gånger i veckan och går jag in under Planerade inspelningar så ser man bara nästa avsnitt dvs det som sänds i kväll men inte de övriga under denna vecka. Dom avsnitten har heller ingen markering i EPG:n att de ska spelas in så jag får se sen i kväll om dom kommer att spelas in eller att jag måste programmera in dom igen.



#173

Postad 06 mars 2018 - 09:07

Vilo
  • Vilo
  • Lärjunge

  • 421 inlägg
  • 0

Tänker mest på att inspelning via EPG inte verkar funka 100%. Men känner jag mig själv, så blir jag sugen att koppla in den direkt :)


Alltså man kan inte ha nya prylar liggandes utan att koppla in. Det hör liksom till att det ska bråka lite i början. 😃

#174

Postad 06 mars 2018 - 09:17

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 476 inlägg
  • 0

Alltså man kan inte ha nya prylar liggandes utan att koppla in. Det hör liksom till att det ska bråka lite i början.

 

Helt rätt.

 

Har man som mig genomlidit en gång i tiden den där Sagemcom 250 gig boxen som funkade bra i början men blev sämre för varje uppdatering som kom så klara jag av dessa små problem.



#175

Postad 06 mars 2018 - 09:25

andersgog
  • andersgog
  • Lärjunge

  • 434 inlägg
  • 0

Alltså man kan inte ha nya prylar liggandes utan att koppla in. Det hör liksom till att det ska bråka lite i början.

 

Du har så rätt där :) 



#176

Postad 06 mars 2018 - 09:30

Unregistered60934ca9
  • Unregistered60934ca9
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0

En tanke bara: Skulle vara fint om man via canal digital appen kunde komma åt inspelat material på One Placens hårddisk, för att sedan chromecasta det på annan skärm. Men det går kanske redan?



#177

Postad 06 mars 2018 - 09:41

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 455 inlägg
  • 0

Nu saknar jag information om kanalerna samt EPG efter att ha bytt ut den gamla LNB till de nya. Hur uppdatera EPG? 

 

En följdfråga. Hur planera en inspelning utan EPG? Det är bra att kunna göra det när EPG inte fungerar eller man vill spela in något som sänds mer än vecka bort.


Redigerat av Huddingebo, 06 mars 2018 - 09:56.


#178

Postad 06 mars 2018 - 09:45

philipsguy
  • philipsguy
  • Lärjunge

  • 309 inlägg
  • 0

Går det använda någon form av fjärrinspelning på nya boxen?

Inspelningsknapparna är gråade i appen efter att ha fått den nya boxen.

Pratade just med andra linjens support på CD de felanmäler detta vidare...



#179

Postad 06 mars 2018 - 09:53

XINS
  • XINS
  • Amatör

  • 89 inlägg
  • 0
Jag har också fått boxen nu och mina synpunkter så här långt

Fel 2 vid installation, åtgärd ta ut simkort och sätt i det igen
Fick fel 2 vid en inspelning, åtgärd ta ut simkort och sätt i det igen.
En inspelning gick att titta på i 20min därefter fungerade endast ljudet
Ingen fjärrinspelning
Inspelning av 4 program samtidigt fungerar inte, meddelande om för många parallella aktiviteter

#180

Postad 06 mars 2018 - 09:56

philipsguy
  • philipsguy
  • Lärjunge

  • 309 inlägg
  • 0

Nu saknar jag information om kanalerna samt EPG efter att ha bytt ut den gamla LNB till de nya. Hur uppdatera EPG? 

För mig så visades EPG-data för nästa dag och framåt efter första installationen. Så efter en dag var problemet ur världen. Eller är det helt tomt...

En sak som var irriterande var att det inte gick att pausa live TV så länge man inte hade EPG-data...


Redigerat av philipsguy, 06 mars 2018 - 09:58.


#181

Postad 06 mars 2018 - 10:01

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 455 inlägg
  • 0

För mig så visades EPG-data för nästa dag och framåt efter första installationen. Så efter en dag var problemet ur världen. Eller är det helt tomt...

För mig fungerade det i går och lyckades göra en inspelning via EPG. Nu finns inget i EPG eller i inforutan och det går inte att spela in manuellt heller..

 

Fick igång det enter en andra omstart. 


Redigerat av Huddingebo, 06 mars 2018 - 10:05.


#182

Postad 06 mars 2018 - 10:05

Thunderbird
  • Thunderbird
  • Lärjunge

  • 285 inlägg
  • 0

Har problem med casta Netflix från mobil till Oneplace få inte riktigt koppla in utan bara netlix röda namn på skärmen sen avbrott.

Undrar om ni har samma problem? 



#183

Postad 06 mars 2018 - 10:22

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Peppar peppar så har jag ändrat tillbaka till 5 minuter och sen startat om boxen och nu funkar det.

Hej

Vi ska undersöka saken, skärmsläckaren ska inte starta när du tittar. Tack för informationen.

MVh
Niklas


För övrigt är det ont om appar. Saknar främst  C moreappen vilket gör att man inte kan streama de sportsändningar som inte visas på någon kanalerna. Inte heller finna Viafree eller Kanal 5:s app för de som vill se dessa sändningar. Det innebär att det inte är en On Place Satellit Box. utan man måste ha kvar ATV 4, vilket jag trodde jag skulle slippa. 

Hej Huddingebo

Vilka sportsändningar menar du? Mig veterligen så ska vi täcka upp allt innehåll från C More.

Mvh
Niklas


En tanke bara: Skulle vara fint om man via canal digital appen kunde komma åt inspelat material på One Placens hårddisk, för att sedan chromecasta det på annan skärm. Men det går kanske redan?

Hej mlon71

Inspelat material kan bara ses direkt via våra boxar.

Mvh
Niklas



#184

Postad 06 mars 2018 - 10:27

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Jag har också fått boxen nu och mina synpunkter så här långt

Fel 2 vid installation, åtgärd ta ut simkort och sätt i det igen
Fick fel 2 vid en inspelning, åtgärd ta ut simkort och sätt i det igen.
En inspelning gick att titta på i 20min därefter fungerade endast ljudet
Ingen fjärrinspelning
Inspelning av 4 program samtidigt fungerar inte, meddelande om för många parallella aktiviteter

Hej

Det fungerar endast att spela in på tre kanaler samtidigt.

Mvh
Niklas



#185

Postad 06 mars 2018 - 10:31

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Har problem med casta Netflix från mobil till Oneplace få inte riktigt koppla in utan bara netlix röda namn på skärmen sen avbrott.

Undrar om ni har samma problem? 

Hej Thunderbird

Tyvärr har vi inget avtal med Netflix just nu, vilket innebär att det inte går att tanka ner deras app eller casta Netflix till OnePlace.

Mvh
Niklas



#186

Postad 06 mars 2018 - 10:39

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Nu saknar jag information om kanalerna samt EPG efter att ha bytt ut den gamla LNB till de nya. Hur uppdatera EPG? 

 

En följdfråga. Hur planera en inspelning utan EPG? Det är bra att kunna göra det när EPG inte fungerar eller man vill spela in något som sänds mer än vecka bort.

Hej Huddingebo

Vad jag kan se så går det inte att programmera en manuell inspelning. Jag tar ditt fråga vidare och så ska vi se om det är något som går att lösa i framtida uppdateringar. 

Mvh
Niklas



#187

Postad 06 mars 2018 - 10:40

XINS
  • XINS
  • Amatör

  • 89 inlägg
  • 0
Informationen på canaldigital.se

Kan jag spela in flera program samtidigt?

Ja. Du kan spela in fyra program samtidigt när du inte tittar på tv. Om du tittar på tv samtidigt som du spelar in kan du spela in tre program samtidigt - om du har ett parabolhuvud med stöd för minst fyra användarband.

Hej

Det fungerar endast att spela in på tre kanaler samtidigt.

Mvh
Niklas



#188

Postad 06 mars 2018 - 10:53

Thunderbird
  • Thunderbird
  • Lärjunge

  • 285 inlägg
  • 0

Hej Thunderbird

Tyvärr har vi inget avtal med Netflix just nu, vilket innebär att det inte går att tanka ner deras app eller casta Netflix till OnePlace.

Mvh
Niklas

Tack för svaret!

Är lite nyfiken planera ni avtal med netflix småningom ?  :ph34r:  



#189

Postad 06 mars 2018 - 11:11

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0

Kommer det gå att se Ultra HD sändningar från Viasat Fotboll i framtiden ?

Har Canal Digital några Ultra HD kanaler på ingång ?
 



#190

Postad 06 mars 2018 - 11:21

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Tack för svaret!

Är lite nyfiken planera ni avtal med netflix småningom ?  :ph34r:  

Hej Thunderbird

Har tyvärr ingen mer information just nu om Netflix. 

Mvh
Niklas



#191

Postad 06 mars 2018 - 11:24

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Kommer det gå att se Ultra HD sändningar från Viasat Fotboll i framtiden ?

Har Canal Digital några Ultra HD kanaler på ingång ?
 

Hej BioBerra

Tyvärr har jag ingen information om när vi kommer ha någon kanal som sänder i UHD/4K. Viasat Fotboll finns endast på astra satelliten så det är ingen kanal som kan ses via vår box.

Mvh
Niklas



#192

Postad 06 mars 2018 - 11:28

Unregistered0abe60d6
  • Unregistered0abe60d6
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0

Hej Niklas!

 

Jag får min box idag. Är programkort och hårddisk på monterade/på plats  vid leveransen?

Hur stort minneskort går det att använda?



#193

Postad 06 mars 2018 - 11:33

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Hej Niklas!

 

Jag får min box idag. Är programkort och hårddisk på monterade/på plats  vid leveransen?

Hur stort minneskort går det att använda?

Hej 4016

Programkort sitter redan monterat i boxen, hårddisken behöver du sätta in på baksidan av boxen.
Har inte hört att det ska vara någon begränsning på minneskort, behöver kolla upp det.

 

På länken nedan kan du se hur man sätter in hårddisken

 

https://www.canaldig...ace/recordings/

Mvh
Niklas



#194

Postad 06 mars 2018 - 11:36

andersgog
  • andersgog
  • Lärjunge

  • 434 inlägg
  • 0

Hej Niklas!

 

Jag får min box idag. Är programkort och hårddisk på monterade/på plats  vid leveransen?

Hur stort minneskort går det att använda?

 

Heter inte Niklas, men som jag fattar det får du montera boxen själv. Men kortet är på plats.


Heter inte Niklas, men som jag fattar det får du montera boxen själv. Men kortet är på plats.

 

Oj , Niklas var snabbare :)



#195

Postad 06 mars 2018 - 11:40

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 455 inlägg
  • 0

 


Hej Huddingebo

Vilka sportsändningar menar du? Mig veterligen så ska vi täcka upp allt innehåll från C More.

Mvh
Niklas


 

Ibland sänder C more fler sändningar än vad de har kanaler till och då brukar de vara tillgängliga på C nore appen. 



#196

Postad 06 mars 2018 - 11:46

Unregistered0abe60d6
  • Unregistered0abe60d6
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0

Heter inte Niklas, men som jag fattar det får du montera boxen själv. Men kortet är på plats.


 

Oj , Niklas var snabbare :)

Hej igen!

 

Ser på bilder av boxen och strömadaptern att strömbrytare saknas.

För att göra boxen strömlös gäller att dra ur kontakten...



#197

Postad 06 mars 2018 - 18:31

jonasbratt
  • jonasbratt
  • Användare

  • 204 inlägg
  • 0
Det här var nytt - slog på boxen och det visas ett meddelande om att användaridentifiering misslyckades (A027). Tryckte försök igen och då kom TV-bilden upp. Får nog ringa CD och begära kompensation för allt strul snart...

#198

Postad 06 mars 2018 - 19:18

Vilo
  • Vilo
  • Lärjunge

  • 421 inlägg
  • 0

Det här var nytt - slog på boxen och det visas ett meddelande om att användaridentifiering misslyckades (A027). Tryckte försök igen och då kom TV-bilden upp. Får nog ringa CD och begära kompensation för allt strul snart...

 

Tror nog inte du får kompensation för att det strular, var drar man gränsen för det?

Är man först på bollen får man räkna med sånt. Barnsjukdomar finns alltid.



#199

Postad 06 mars 2018 - 20:34

benkt
  • benkt
  • Wannabe

  • 44 inlägg
  • 0

Hur många är det som har problem med fjärrinspelning via telefonappen?. Min app hittar inte boxen så jag ringde till teknik på CD och det var tydligen ett känt problem  !? .



#200

Postad 06 mars 2018 - 20:36

jonasbratt
  • jonasbratt
  • Användare

  • 204 inlägg
  • 0

Hur många är det som har problem med fjärrinspelning via telefonappen?. Min app hittar inte boxen så jag ringde till teknik på CD och det var tydligen ett känt problem !? .

Du behöver inte oroa dig, som jag redan skrivit känner CD till detta sedan imorse.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.