Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Halo: Master Chief Coll. + bugg + MS hantering av sparfiler = Botten!

1 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 13 juni 2020 - 14:49

Agaton
  • Agaton
  • Forumräv

  • 670 inlägg
  • 0

Tänkte nyligen att jag skulle ge denna samling en ärlig chans på min Xbox One X. Grafiskt sett ser det mycket bra ut med bra HDR. Men en seriöst rutten bugg har gjort att jag troligtvis inte kommer att köra genom samlingen!

 

Efter att ha spelat x antal timmar på första spelet så skulle jag fortsätta att spela men märker då att det har raderats bort runt 1 - 2 timmar på min sparfil!? Efter lite googlande så verkar det vara en bugg som funnits sen samlingen släpptes. Helt otroligt att en sån här allvarlig bugg finns kvar år efter release.

 

Vad jag förstår så kan man spela genom hela samlingen från första spelet till sista med en sparfil. Det finns då alltså folk som har typ varit i spel 3 eller 4 i serien för att sedan helt plötsligt upptäcka att deras sparfil ligger några timmar in i första spelet!

 

En fruktansvärd bugg som gör att jag troligtvis inte orkar ta mig an denna samling. Jag menar, när som helst så kan ju mina framsteg raderas.

 

Sen gör ju inte MS hantering av sparfiler saken bättre. Sparfilen laddas automatiskt upp i molnet och tvärtom. Så det finns ingen chans att eventuellt kunna rädda situationen genom att manuellt ladda sparfilen från molnet och hoppas att det skulle kunna lösa problemet.

 

Är det någon mer här på forumet som råkat ut för denna vedervärdiga bugg?



#2

Postad 13 juni 2020 - 16:10

Unregistered153fb7ca
  • Unregistered153fb7ca
  • Lärjunge

  • 491 inlägg
  • 0

Har kört igenom hela samlingen ett antal gånger o aldrig råkat ut för det.





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.