Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Earthquakesound Quake 10B bass shaker

69 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 14 januari 2011 - 11:10

Unregistered07784c2b
  • Unregistered07784c2b
  • Användare

  • 115 inlägg
  • 0
Tänkte dela med mig av mitt lilla projekt att installera en rejäl bass-shaker i min soffa :(

Har kikat på de små 50-watts skakarna från Sinus Live Bass Pump III och liknande, men ville ha något mer maffigare till min soffa....
Alternativen var antingen "originalet" Butt Kicker LFE, komplett paket med shaker och förstärkare, fast det var ett rätt saftigt pris på den :blink: eller MiniQuake eller Quake10B från Earthquakesound.
Det blev en Quake10B från Earthquakesound! med en effekttålighet på sanslösa 1000 watt och ett frekvensomfång på 5-40Hz så skulle den skaka liv i soffan!!

Mitt första projekt blev att förstärka min soffa. Shakern ville jag ha placerad centralt, baktill.
Mittenpartiet satt bara ihop med två "hakar" så jag beslutade att bulta och skruva ihop det rejält...
Med kraftiga M8-bultar, ca 8-9cm långa, började jag att skruva samman mittenpartiet längst upp/fram, i mitten, och längst bak, 3 bultar totalt. Till shakern medföljde det en nästan centimeter tjock monteringsplatta i stål, denna skulle fästas mot mittenpartiet för att ge maximalt skak i soffan. Även här använde jag M8-bultar. Att borra 4 st 8mm hål genom en massiv stålplatta på nästan 1cm var ingen höjdare... ;)
Shakern sitter dels fast med två mindre skruvar och låsmutter i själva monteringsplattan, sedan två längre skruv som går genom plattan och mittenpartiet på soffan. M8-bultarna låses alla fast med låsmuttrar.

Jag valde att köpa XTZ Sub Amp 1 som drivning för Quake10B. Alternativet var Earthquakesounds digitala sub-förstärkare XJ-600R, men det var en för saftig prislapp tyckte jag. Sub Amp 1 matar min shaker med 200 watt i 8ohm, fullt tillräckligt kan jag säga! Som skarvkabel valde jag Supra Rondo 2x2.5mm. Subwoofer/LFE kabel blev (lite overkill...) en modell från tyska Goldkabel (Highline serie) med Y-split. Denna kabel anslöt jag sedan till min Integra receivers PRE OUT SW2 utgång (SW1 är ansluten till min aktiva "vanliga" sub).

Delningsfrekvensen på Sub Amp 1 står nu inställd på 40Hz, precis lagom! Jag vill inte att shakern ska stå och skaka konstant, utan mest vid större explosioner o dyl.

Tryckte igång blu-ray versionen av Armageddon och valde kapitlet där rymdfärjorna startar från raketrampen..
s*tan i gatan vad det skakade i soffan!! vilken upplevelse B) ;)
För att inte hela vardagsrummet skulle skaka så har jag valt att sätta NoVibra dämpmatta under varje soff-fot, detta fungerar faktiskt mycket effektivt!


/David

Bifogad fil  shaker7.jpg   167,18K   13 Antal nerladdningar

Bifogad fil  shaker2.jpg   189,28K   14 Antal nerladdningar

Bifogad fil  shaker3.jpg   196,6K   12 Antal nerladdningar

Bifogad fil  shaker1.jpg   202,11K   15 Antal nerladdningar

Bifogad fil  shaker4.jpg   132,56K   9 Antal nerladdningar

Bifogad fil  shaker5.jpg   193,48K   11 Antal nerladdningar

Bifogad fil  shaker6.jpg   139,13K   16 Antal nerladdningar

Bifogad fil  shaker8.jpg   205,62K   20 Antal nerladdningar

#2

Postad 14 januari 2011 - 13:33

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

  • 3 398 inlägg
  • 0
Intressant läsning, blir byggsugen

#3

Postad 14 januari 2011 - 23:38

dac83
  • dac83
  • Forumräv

  • 797 inlägg
  • 0
ähh, vem behöver bas shakers! :)

#4

Postad 17 november 2011 - 08:47

ekon
  • ekon
  • Guru

  • 5 775 inlägg
  • 0
Vill också uppgradera mina Bass Pump III, men tror det räcker med MQB-1 ?

Köpte du från Hembioconsult?

#5

Postad 19 november 2011 - 10:42

Unregistered07784c2b
  • Unregistered07784c2b
  • Användare

  • 115 inlägg
  • 0
Ja MQB-1 räcker långt skulle jag tro :)
Nej, jag köpte från earthquakesound.se, men deras butik ligger tydligen nere nu...

#6

Postad 19 november 2011 - 14:26

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4 127 inlägg
  • 1

ähh, vem behöver bas shakers! :)


Jag har ju hyfsade subbar, men dom har inget att hämta mot ett sådant här as.
Testade att ställa mig på en platta med en sådan här buttkicker monterad på och jag trodde jag skulle göra på mig när dom drog på.

Mao så är jag med sugen, främst för registret 1-15hz där skulle jag gärna vilja känna hur en sånhär känns.

#7

Postad 21 november 2011 - 20:43

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4 127 inlägg
  • 0
@ _David_
Skulle du inte kunna filma ett testsvep ifrån 0-30Hz, vatten i ett glas brukar visa ganska bra vad som händer.

#8

Postad 25 november 2011 - 10:27

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4 127 inlägg
  • 0
Har fått svar ifrån dom nu.

Hello Niklas.

We do not have measurements of this kind as there really is not a universal standard for use in measuring vibration energy over a wide frequency span. If you do a sweep from 100 to 1 hz you will find it completely smooth and linear, when you get below 15 hz you are limited in the voltage amplitude as to not exceed the 2 inches of excursion capability, but for any kind of ht use this will never be an issue. We are selling thousands of these to Disney for them to replace older hydraulic based platforms with these units.

Please let me know if I can provide you with any additional info or if I can be of assistance in any way

Med venlig hilsen / Best regards

Thomas Mygind
President
Earthquake Europe

#9

Postad 25 november 2011 - 12:08

joakim123
  • joakim123
  • Forumräv

  • 733 inlägg
  • 0
Haha, det är så härligt när man då och då inser hur insnöade vi är på microdetaljer ;)

#10

Postad 25 november 2011 - 12:27

Gonk
  • Gonk
  • Användare

  • 249 inlägg
  • 0
Vore kul att jämföra den med mitt "lilla" hembygge på Holodeck 2. Den har trots att 20kg rörlig massa som kan röra sig många cm. Nån som vet vad den rörliga massan är i en 10B? Har du pejl på att steget kan lämna frekvenser öht under 20Hz? De flesta brukar vara frekvensbegränsade långt innan 5Hz.

#11

Postad 25 november 2011 - 13:09

joakim123
  • joakim123
  • Forumräv

  • 733 inlägg
  • 0
David> Tack för att du delar med dig av detta. Det ser helt klart intressant ut. Jag har svårt att förstå hur det känns då jag inte har upplevt dessa någon gång. Är det en häftig upplevelse? Det är inget man tröttnar på snabbt? Jag har 3st fåtöljer så jag har lite svårare att få till det med en sådan, men du har helt klart väckt mitt intresse :)

#12

Postad 25 november 2011 - 13:37

Gonk
  • Gonk
  • Användare

  • 249 inlägg
  • 0
Jag har haft hembyggda skakare i olika storlekar i 7 år nu. Skulle aldrig byta bort dom. Gäller både till musik och bio. Förutsättningen är förstås att de är bra och lirar fint över stora register, inte bara effektsökeri i ett smalt band som vissa andra billigare och mindre varianter...

#13

Postad 25 november 2011 - 17:30

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4 127 inlägg
  • 0
Hade jag skaffat en sådan här så hade jag antagligen monterat den på en mdf-skiva med gummifötter under och sedan ställt soffan på. Tror att risken för att soffan skall rattla och låta som den skall gå i bitar minskas rätt kraftigt med den metoden.

Redan med mina sinus live ( som är inte är i närheten av 10B ) så lät soffan som s*tan.

#14

Postad 25 november 2011 - 21:42

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9 561 inlägg
  • 0

Har du pejl på att steget kan lämna frekvenser öht under 20Hz? De flesta brukar vara frekvensbegränsade långt innan 5Hz.


Nä va...? T.o.m ett sånt skitsteg som Behringer EP2500 har bara fallit av 2 dB vid 4 Hz...

#15

Postad 26 november 2011 - 10:48

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4 127 inlägg
  • 0
Försökte få Earthquakesound att visa via en videosnutt vad en 10B går för men dom tyckte att jag skulle uppleva det hos en återförsäljare istället.

Nu får TS ladda på för kung och fosterland så folk får se vad som händer :)

Hittar bara en video på youtube och där drar han inte på så man ser vad dom är kapabla till.
http://youtu.be/zm4-xONnNJs

#16

Postad 26 november 2011 - 10:58

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4 127 inlägg
  • 0
En konkurent till 10B
http://youtu.be/el88xgQEWUY

#17

Postad 26 november 2011 - 11:15

joakim123
  • joakim123
  • Forumräv

  • 733 inlägg
  • 0
Jag vill se när de lägger prylarna på soffan, inte på buttkickern...
Hittade ett pris på 300$, känns billigt med tanke på att den är komplett med stärkare, och trådlös.

Redigerat av joakim123, 26 november 2011 - 11:16.


#18

Postad 26 november 2011 - 11:44

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4 127 inlägg
  • 0
Du har klipp på tuben med Buttkicker LFE som är en liknande konstruktion.
Men 10B finns inte som trådlös variant vad jag vet, och den brukar kosta en slant till än dom 300 dollar.
Fast du kanske syftade på en annan?

5700kr här i sverige vad jag kan se.

Här kommer klippet på Buttkicker LFE.
http://youtu.be/Hmuc9MdA2Y4

#19

Postad 26 november 2011 - 11:55

Unregistered07784c2b
  • Unregistered07784c2b
  • Användare

  • 115 inlägg
  • 0

David> Tack för att du delar med dig av detta. Det ser helt klart intressant ut. Jag har svårt att förstå hur det känns då jag inte har upplevt dessa någon gång. Är det en häftig upplevelse? Det är inget man tröttnar på snabbt? Jag har 3st fåtöljer så jag har lite svårare att få till det med en sådan, men du har helt klart väckt mitt intresse :)


det är en väldigt häftig och omskakande upplevelse, ja! tröttnar definitivt inte på skaket! den skakar ju mest vid stora explosioner och dyl. Hade den stått och småskakat hela tiden hade man nog tröttnat snabbt på upplevelsen...

Hade jag skaffat en sådan här så hade jag antagligen monterat den på en mdf-skiva med gummifötter under och sedan ställt soffan på. Tror att risken för att soffan skall rattla och låta som den skall gå i bitar minskas rätt kraftigt med den metoden.

Redan med mina sinus live ( som är inte är i närheten av 10B ) så lät soffan som s*tan.


min soffa rattlar inte eller låter som den ska gå i bitar när Quaken går varm. Jag har ju bultat ihop den rätt rejält :)

#20

Postad 26 november 2011 - 11:58

Unregistered07784c2b
  • Unregistered07784c2b
  • Användare

  • 115 inlägg
  • 0

Försökte få Earthquakesound att visa via en videosnutt vad en 10B går för men dom tyckte att jag skulle uppleva det hos en återförsäljare istället.


håller med! den ska upplevas live ! en videosnutt med ett glas vatten eller bunke ovanpå soffan gör inte Quaken rättvisa.

#21

Postad 27 november 2011 - 20:47

Daniel_75
  • Daniel_75
  • Lärjunge

  • 435 inlägg
  • 0
Har köpt och ska koppla in den senare men den är ett riktigt as. Måste spika ihop soffan lite mer och ställa den på dämptassar bara. Tänkte vidare sätta den på allt under 40 Hz eller så, 70-80 blir för högt tror jag. Kanske t o m på 30 Hz.

#22

Postad 29 november 2011 - 19:43

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4 127 inlägg
  • 0

Har köpt och ska koppla in den senare men den är ett riktigt as. Måste spika ihop soffan lite mer och ställa den på dämptassar bara. Tänkte vidare sätta den på allt under 40 Hz eller så, 70-80 blir för högt tror jag. Kanske t o m på 30 Hz.


Vad tror du om att göra den varianten jag postade om innan?

#23

Postad 29 november 2011 - 21:52

Gonk
  • Gonk
  • Användare

  • 249 inlägg
  • 0
MDF skiva tror inte jag på. Det är för mjukt. Kanske om man stagar den rejält. Bättre att göra som jag gjorde med två rejäla stålbalkar som jag skruvade fast på så många ställen som det gick. Isolerande fötter på soffan kan vara bra om man har ett hårt golv, typ betongplatta. Annars är det nog mer lämpligt med spikar så att vibrationerna kommer ner till golvet så att även fötterna känner, gör mycket för upplevelsen för att tro att hela rummet skakar, inte bara soffan.

Är soffan i sektioner är det viktigt att skruva ihop dessa ordentligt, där blir det annars lätt missljud. Tongenerator med svep är lämpligt för att hitta ovälkomna resonanser i konstruktionen.

#24

Postad 29 november 2011 - 22:25

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4 127 inlägg
  • 0
MDF mjukt, det är inte ofta man hör :) Men kanske inte tillräckligt för en sådan här konstruktion.
Har du inte lite bilder du kan posta här i tråden så man ser hur du har gjort din lösning Gonk?

#25

Postad 30 november 2011 - 03:29

Daniel_75
  • Daniel_75
  • Lärjunge

  • 435 inlägg
  • 0
Tänkte spika i en tvärbräda under soffan som skall sitta som berget sedan skruvar jag fast Q10:n i den. Därefter någon form av dämptassar under soffans tassar för att minska att det skallrar ned i trägolvet och vidare.
En MDF jo kanske men inte i vardagsrummet, i ett dedikerat "lekrum" så funkar det. Idén är inte fel i allafall.
Skall lägga upp lite bilder när jag orkar riva i det, har lite annat i flytten att stå i.

#26

Postad 30 november 2011 - 08:51

ekon
  • ekon
  • Guru

  • 5 775 inlägg
  • 0
Vad ska man ha för förstärkare till denna? Min nuvarande kan man som lägst ställa på 40Hz och delningsfiltret är inte tillräckligt brant. Behöver något där man kan välja typ 20hz... förslag?

#27

Postad 30 november 2011 - 10:07

joakim123
  • joakim123
  • Forumräv

  • 733 inlägg
  • 0
ekon> Kolla första inlägget i tråden ;)

#28

Postad 30 november 2011 - 10:47

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4 127 inlägg
  • 0
Felpost...

Redigerat av Evil Homer, 30 november 2011 - 10:52.


#29

Postad 30 november 2011 - 10:51

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4 127 inlägg
  • 0

Tänkte spika i en tvärbräda under soffan som skall sitta som berget sedan skruvar jag fast Q10:n i den. Därefter någon form av dämptassar under soffans tassar för att minska att det skallrar ned i trägolvet och vidare.
En MDF jo kanske men inte i vardagsrummet, i ett dedikerat "lekrum" så funkar det. Idén är inte fel i allafall.
Skall lägga upp lite bilder när jag orkar riva i det, har lite annat i flytten att stå i.

Spika tror jag bara var en snabbskrivning av dig, men skriver det ändå. Genomgående bult med "den där blåa" låsringen i hade jag kört med för att det skall sitta kvar.


Vad ska man ha för förstärkare till denna? Min nuvarande kan man som lägst ställa på 40Hz och delningsfiltret är inte tillräckligt brant. Behöver något där man kan välja typ 20hz... förslag?

Vill du verkligen dela såpass lågt som 20Hz, tror man får mer upplevelse ifrån den om man delar den runt 50-60Hz.
Tänk dig känslan om karaktären är ute och åker i en lastbil eller varför inte en gammal jänkare med V8 så får du med detta i buttkickern :)

ekon> Kolla första inlägget i tråden ;)



Men man kan mosa på med MYCKET mer effekt än vad den lille klarar av! :D

#30

Postad 30 november 2011 - 11:22

Unregistered07784c2b
  • Unregistered07784c2b
  • Användare

  • 115 inlägg
  • 0

Men man kan mosa på med MYCKET mer effekt än vad den lille klarar av! :D


lille? Sub Amp 1 är inte direkt liten och diskret och den effekten räcker VÄLDIGT långt vill jag lova :rolleyes: men det finns säkert starkare sub-förstärkare, som t.ex. Earthquakes egna XJ-600R, men det är ju en aning högre pris än Sub Amp 1 också......

#31

Postad 30 november 2011 - 11:41

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4 127 inlägg
  • 0
Den vill max ha 1000Watt ( ok liiiite skeptisk är jag väl ) och det är en bit ifrån vad XTZ´n skickar ur sig som max :)

#32

Postad 30 november 2011 - 11:47

Unregistered07784c2b
  • Unregistered07784c2b
  • Användare

  • 115 inlägg
  • 0

Den vill max ha 1000Watt ( ok liiiite skeptisk är jag väl ) och det är en bit ifrån vad XTZ´n skickar ur sig som max :)

du ska nog uppleva Q10B in action tillsammans med XTZ'n först.... :)
det kanske inte är alla som vill eller kan lägga 7000:- (eller mer) på en sub-förstärkare som kan matcha Q10B effekt...

#33

Postad 30 november 2011 - 12:20

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4 127 inlägg
  • 0
Jo jag har ju bara testat den på mässa och aldrig via en soffa/fotölj, så det hade varit väldigt trevligt att göra ;)

#34

Postad 30 november 2011 - 12:30

Unregistered07784c2b
  • Unregistered07784c2b
  • Användare

  • 115 inlägg
  • 0

Jo jag har ju bara testat den på mässa och aldrig via en soffa/fotölj, så det hade varit väldigt trevligt att göra ;)

..och vad drev dom Q10B med på mässan? vilken förstärkare och effekt? XJ-600R gissar jag?

#35

Postad 30 november 2011 - 12:36

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4 127 inlägg
  • 0
Inte en susning om vilken det var, men skulle bli förvånad om dom inte körde med någon av deras egna.
Vet ju inte hur gainen stod heller, så det kanske var 40w som fick hela mig att skaka så eller 400w inte en blekaste...

#36

Postad 30 november 2011 - 13:45

Daniel_75
  • Daniel_75
  • Lärjunge

  • 435 inlägg
  • 0
Givetvis Niklas, jag menade bulta fast. :)
Tänkte driva den med ena kanalen i en HK Signature.
Den är ju strömstark och borde orka driva den anser jag även om det "bara" är 100W.

Blir det för mesigt så måste man väl ta fram plånboken igen men jag tycker det bör räcka.

En 4mm2 kabel är väl minimum eller borde man ha ngt tjockare för en sådan?

Redigerat av Daniel_75, 30 november 2011 - 13:47.


#37

Postad 30 november 2011 - 17:08

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4 127 inlägg
  • 0
Kan du inte brygga ett sådant steg?

Förstod du inte piken förut där jag skrev "

Jo jag har ju bara testat den på mässa och aldrig via en soffa/fotölj, så det hade varit väldigt trevligt att göra ;)

;) ;)

#38

Postad 30 november 2011 - 22:37

Daniel_75
  • Daniel_75
  • Lärjunge

  • 435 inlägg
  • 0
Det finns ingen switch eller så för bryggning, kan man brygga på ngt annat sätt?
Har nog 5 kanaler oanvända av 14 totalt i slutstegen.

#39

Postad 01 december 2011 - 09:50

ekon
  • ekon
  • Guru

  • 5 775 inlägg
  • 0

ekon> Kolla första inlägget i tråden ;)



Jag har en XTZ Sub Amp 1 till mina W12.18P och den går som lägst att ställa på 40hz...


Spika tror jag bara var en snabbskrivning av dig, men skriver det ändå. Genomgående bult med "den där blåa" låsringen i hade jag kört med för att det skall sitta kvar.



Vill du verkligen dela såpass lågt som 20Hz, tror man får mer upplevelse ifrån den om man delar den runt 50-60Hz.
Tänk dig känslan om karaktären är ute och åker i en lastbil eller varför inte en gammal jänkare med V8 så får du med detta i buttkickern :)


Jag såg en film igår där de körde en lastbil och det blev jobbigt i längden konstant vibrerande i soffan typ, jag tror det skulle bli grymt att få ner delningsfrekvensen lite mer.

#40

Postad 25 januari 2012 - 13:20

joakim123
  • joakim123
  • Forumräv

  • 733 inlägg
  • 0
Låter den något? Eartquaken?
Såg en film på youtube där den lätt otroligt mycket.
Kollar själv på en mini quake.

#41

Postad 27 januari 2012 - 11:15

Unregistered07784c2b
  • Unregistered07784c2b
  • Användare

  • 115 inlägg
  • 0

Låter den något? Eartquaken?
Såg en film på youtube där den lätt otroligt mycket.
Kollar själv på en mini quake.


nej, min låter inte speciellt mycket. Det handlar väl hur pass bra man monterar den... :)
jag hade också önskat att man kunde ställa den lägre än 40 hz, men vad jag vet finns det ingen sub-förstärkare som klarar det?
rätta mig gärna om jag har fel :rolleyes:

#42

Postad 27 januari 2012 - 11:40

joakim123
  • joakim123
  • Forumräv

  • 733 inlägg
  • 0
Kolla in denna härliga produkt från Behringer:
http://www.thomann.d...super-x_pro.htm

"Additionally, the CX2310 provides an independently adjustable subwoofer output, effectively providing an extra low-frequency band, which is adjustable from 10 Hz to 235 Hz."

http://www.behringer...cts/CX2310.aspx

550:- :)

Redigerat av joakim123, 27 januari 2012 - 11:41.


#43

Postad 27 januari 2012 - 11:59

Unregistered07784c2b
  • Unregistered07784c2b
  • Användare

  • 115 inlägg
  • 0

Kolla in denna härliga produkt från Behringer:
http://www.thomann.d...super-x_pro.htm

"Additionally, the CX2310 provides an independently adjustable subwoofer output, effectively providing an extra low-frequency band, which is adjustable from 10 Hz to 235 Hz."

http://www.behringer...cts/CX2310.aspx

550:- :)


hm okej.... och hur kopplar jag in den där till min XTZ Sub Amp ?

#44

Postad 27 januari 2012 - 12:02

joakim123
  • joakim123
  • Forumräv

  • 733 inlägg
  • 0
Om jag har fattat det rätt så kopplar du såhär:

Hemmabioförstärkare-> Behringer->Sub amp-> kicker

Då borde Behringern strypa frekvensen på det du ställer den på.

#45

Postad 06 december 2013 - 10:55

korpen
  • korpen
  • Lärjunge

  • 438 inlägg
  • 0
Väcker liv i en gammal tråd. Är det nån som har installerat denna "best" i soffan nyligen?
Är lite intresserad och få lite input, om nån har.

Borde bli mer inlevelser i explosioner etc. ? :lol:

Är det nån som har koll på hur slitstarka 10B är om man skulle titta på nån beggad eller är det nytt som gäller?

Redigerat av korpen, 06 december 2013 - 12:22.


#46

Postad 13 december 2013 - 10:59

korpen
  • korpen
  • Lärjunge

  • 438 inlägg
  • 0
Ni som har buttkickers/shakers när delar ni 40hz eller lägre?
Känns som 40hz är för högt, kanske vid 30hz vore bättre?

Jag har försökt och hitta ett slutseg som klarar det men inte lyckats í prisklass 5-7k. Nån som har koll på detta?

Redigerat av korpen, 13 december 2013 - 10:59.


#47

Postad 03 april 2014 - 08:31

korpen
  • korpen
  • Lärjunge

  • 438 inlägg
  • 0
Nu har jag fått tag på ett Svs STA-400d‏ slutsteg som jag tänkte driva bass shaker Q10B med.

Men måste först inhandla en shaker !

Någon som har en Earthquake 10B till salu kan PM.a mig? :)

#48

Postad 24 juni 2014 - 19:12

korpen
  • korpen
  • Lärjunge

  • 438 inlägg
  • 0
Earthquake Q10B beställd!

Ska bli väldigt kul och få montera denna best i soffan...och känna vibrationerna. :)

Återkommer när det är klart!

#49

Postad 26 juni 2014 - 12:53

plasticity
  • plasticity
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Hola,
Jag nu haft mina 2 Earthquake10B, rejält fastskruvade en i vardera IKEA-soffa med cm-tjocka antivibrations 'fötter' XJ-600R i 1 år, efter 1 år med enbart en Quake10B.
Beroendeframkallande...
40Hz cutoff sen beroende på film grad av stärkning.De lägre basfq väldigt olika beroende på film.
Enjoy!
Wall-E
Das Boot
Cloverfield
Inception

http://www.avsforum....ncy-charts.html

#50

Postad 26 juni 2014 - 12:57

plasticity
  • plasticity
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
http://data-bass.ipb...ames-music-etc/
Enjoy!



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.