Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

iTunes Movies hyr- och köpfilm (SD, HD, 4K)

1272 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 16 januari 2008 - 01:28

Addex
  • Addex
  • Veteran

  • 1 902 inlägg
  • 0

Bifogad fil  aTV.png   274,32K   1 Antal nerladdningar
Bifogad fil  movies_title20080115.png   4,67K   0 Antal nerladdningar

Now that you can rent your favorite movies from the iTunes Store and play them on your computer, iPod, or iPhone, it’s easy to build your own on-demand, go-anywhere multiplex.

That’s rentertainment.

With movie rentals from every major Hollywood studio, the iTunes Store now makes it easy to rent your favorite movies with a click.

Bifogad fil  movie_studio_logos20080115.gif   15,41K   0 Antal nerladdningar


Standard-definition movie rentals on the iTunes Store are $3.99 for new releases and $2.99 for library titles. Rent a movie and you have 30 days to start watching. Hit Play, and you have 24 hours to finish it — or play it as many times as you want. Rentals disappear when they expire, so they won’t take up storage space on your hard drive.


Bifogad fil  movies_library20080115.jpg   7,92K   0 Antal nerladdningar
Katalogtitlar $2.99 & Nya titlar $3.99 (lägg på en $1 för filmen i HD)


Movies

Buy and rent movies from the iTunes Store and watch them on your computer, then sync them to your iPod or iPhone. Movie rentals are $3.99 for new releases and $2.99 for library titles. Rent a movie and you have 30 days to start watching it. Hit Play, and you have 24 hours to finish it — or watch it as many times as you want. Movie rentals disappear when they expire, so they won’t take up storage space.

Rentals to go.

Movie rentals from iTunes transfer to your iPod or iPhone to watch on the go. Either device remembers where you stopped watching on your computer and picks up where you left off.

A resolution worth keeping.

When you download movies from iTunes, you get a 640-by-480-pixel image1 that’s great for watching on your computer and positively brilliant on your iPod or iPhone. And iTunes makes playing movies a pleasure, thanks to convenient onscreen controls.

Bifogad fil  movies_macbook_nano20080115.png   38,77K   0 Antal nerladdningar


Set your priorities.

So many movies, so little time. Make the most of yours by telling iTunes the order in which you’d like to download content from the iTunes Store. Bought a movie and a song at the same time? Move the song to the top of the list and listen to it while your movie downloads.
iTunes on DVD.

Buy select DVDs and you get something extra free: an iTunes Digital Copy. Just pop the DVD into your computer and the iTunes version transfers to your iTunes library, ready to watch or sync to your iPod, iPhone, or Apple TV. Look for “iTunes Digital Copy” on the DVDs you buy, starting with the DVD release of Family Guy: Blue Harvest Special Edition.

1. Exact resolution depends on aspect ratio.

Källa: Apple.com

Bifogad fil  imr_1.png   249,86K   1 Antal nerladdningar

Bifogad fil  imr_2.png   208,56K   0 Antal nerladdningar

Bifogad fil  imr_3.png   164,83K   0 Antal nerladdningar


Redigerat av Addex, 17 januari 2008 - 10:15.


#2

Postad 16 januari 2008 - 01:32

Zyrell
  • Zyrell
  • Amatör

  • 76 inlägg
  • 0
Sen om vi får se ens trailers här i sverige blir jag glad...

edit: våren....

Redigerat av Zyrell, 16 januari 2008 - 01:35.


#3

Postad 16 januari 2008 - 01:36

Aggro
  • Aggro
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0
Hade apple tv verkligen stöd för 1080p och n-draft tidigare? Kan man få den funka med .mkv etc är det ju ett oerhört prisvärt alternativt.

#4

Postad 16 januari 2008 - 01:37

HD-Ready
  • HD-Ready
  • Forumräv

  • 807 inlägg
  • 0
Vad är upplösningen på HD-filmerna, 720p eller 1080p?

#5

Postad 16 januari 2008 - 01:46

Addex
  • Addex
  • Veteran

  • 1 902 inlägg
  • 0

Sen om vi får se ens trailers här i sverige blir jag glad...

edit: våren....


Jupp.

Vad är upplösningen på HD-filmerna, 720p eller 1080p?

Hade apple tv verkligen stöd för 1080p och n-draft tidigare? Kan man få den funka med .mkv etc är det ju ett oerhört prisvärt alternativt.


720p + Dolby Digital 5.1.

Den kom med N förrut, men vet ej om det var pre-N eller draft-N.

Har inte stöd för .mkv och kommer troligtvis inte att få stöd för det.

Redigerat av Addex, 16 januari 2008 - 01:46.


#6

Postad 16 januari 2008 - 02:22

Addex
  • Addex
  • Veteran

  • 1 902 inlägg
  • 0
Apple startar filmuthyrning på nätet
Har avtal med alla stora Hollywood-bolag

SAN FRANCISCO. Videobutikerna får huka sig.
Apple startar filmuthyrning på Nätet via Itunes
Alla de stora Hollywood-bolagen är med på tåget.


Apple börjar hyra ut film i gratisprogrammet Itunes. Många andra har försökt lansera film via bredband, men ingen har lyckats få med alla de stora aktörerna i Hollywood tidigare.

Alla nya filmer från 20th Century Fox, The Walt Disney Studios, Warner Bros., Paramount, Universal Studios, Sony Pictures, Metro-Goldwyn-Mayer (Mgm), Lionsgate och New Line Cinema kommer att finnas på Itunes.

I Sverige första halvåret

Dessutom kommer en katalog av äldre populära filmer också att läggas till tjänsten. I Usa startade uthyrningen redan i kväll. I Sverige väntas den komma igång under första halvåret enligt källor inom Apple. Målet är att ha tusen titlar tillgängliga i slutet av februari.

Filmerna kan ses på en dator, pc eller mac, på Ipods som klarar video och på Iphone - för de svenskar som lyckats skaffa en sådan.

Men man kan också välja att se filmen på sin platt-tv direkt. För att göra det måste man antingen ansluta en dator eller köpa tv-boxen Apple tv som kostar 2 795 kronor. Då behöver man ingen dator utan klarar sig med en bredbandsanslutning.

De som har platt-tv kan också välja att hyra filmerna i hd-kvalitet. Redan från starten i natt finns ett hundratal filmer i hd att välja på.

— Vi har under det senaste året sett att det folk mest vill göra är att kunna se på film på olika sätt och nu gör vi det möjligt att hyra och se film när man är ute, vid datorn eller framför tv:n, säger Steve Jobs.

Möjligt byta apparat

Det blir möjligt att byta apparat medan man ser filmen. Man kan börja på tv:n och sedan fortsätta på sin Ipod eller tvärtom.

Filmer kostar i USA motsvarande 25,50 kronor att hyra för nyutkomna filmer. I hd-kvalitet kostar nya filmer 32 kronor styck att hyra.

Du har 30 dagar på sig att se filmen sedan man hyrt den. När du börjat se den måste du se klart inom 24 timmar. Men under den tiden kan du se filmen hur många gånger som helst. Nya filmer ska finnas på Itunes senast 30 dagar efter det att de släppts på video.

Peter Pettersson

Källa: Aftonbladet.se

#7

Postad 16 januari 2008 - 03:40

Addex
  • Addex
  • Veteran

  • 1 902 inlägg
  • 0
Macworld.Ars: iTunes HD movies only for rent on Apple TV

While preparing a more in-depth post covering Apple's announcement of movie rentals for the iTunes Store (coming very soon), we came across a tidbit about the new "feature" that was worth getting out on its own.

Apple has all the major film studios on board for iTunes Store movie rentals, and over 1,000 movies are available today once you install the new iTunes 7.6. For HD, just 100 movies are available right now (with more obviously on their way). However, Ars Technica has been able to confirm from an Apple rep on the floor that that HD movies are only available for rent (not purchase to own), and only on the Apple TV (not on the computer). Users cannot browse for HD movies in iTunes to rent for the Apple TV—it all has to be done on the device itself. And if you don't have an Apple TV, you're out of luck altogether—"DVD quality" rentals and purchases are all you can get.

(This also strongly suggests that HD movies will not be synced back to an Apple TV's master iTunes account like other purchased content like music and TV shows.)

Our initial reaction is that this is a bizarre decision, but the reasons are pretty clear. For the apologists in the crowd, HD movies from the iTunes Store are going to be 720p, so one could argue that limiting HD to rentals and the Apple TV was a purely technical decision to help keep the strain off users' networks. The more likely reason is that it was a demand of the studios who might still be concerned that the iTunes Store's video DRM isn't strong enough, and that HD movies could be leaked, cracked, and shared for as little as $3.99. After all, Hollywood has already admitted that it would rather have tight control over where you watch its content than let you use things as you please. Whatever the reason, us consumers are not going to be happy.

Källa: Arstechnica.com

#8

Postad 16 januari 2008 - 08:49

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

  • 1 482 inlägg
  • 0
Oj, det här verkar mycket intressant då appleTv verkar var en trevlig liten låda att ha under tv:n.
Någon som har tillgång till Amerikanska iTunes och kan kolla HD-filmutbudet?

#9

Postad 16 januari 2008 - 09:37

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Värdelöst. Jag köper inte en appletv när jag redan har en Mac Mini/PC inkopplad i min TV.
Nej de får se till att hyra ut genom vanliga Itunes också så kan jag tänka mig använda det.

Märkligt resonemang de har. Om de nu är så rädda för olaglig nerladdning så se till så så många som möjligt kan hyra filmerna. Om jag inte kan hyra så laddar jag ju ner filmen på annat sätt istället.

Redigerat av Unregistereddc471864, 16 januari 2008 - 09:44.


#10

Postad 16 januari 2008 - 09:45

Krisch
  • Krisch
  • Användare

  • 170 inlägg
  • 0
Kan man välja undertext? Sv text? Eller svenska röster till ungarna. Annars ganska meningslöst för mig.

#11

Postad 16 januari 2008 - 09:50

Johan78
  • Johan78
  • Beroende

  • 1 419 inlägg
  • 0
Bara det är enkelt och ger hyfsad bild kommer nog även jag prova HD-downloads. Det finns faktiskt filmer man inte vill köpa.

#12

Postad 16 januari 2008 - 09:54

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Bara det är enkelt och ger hyfsad bild kommer nog även jag prova HD-downloads. Det finns faktiskt filmer man inte vill köpa.


Ca 100% vill jag inte köpa :) Jag ser mycket sällan en film mer än en gång så det är helt främmande för mig att betala 150-250 spänn för en film.

#13

Postad 16 januari 2008 - 10:30

Johan78
  • Johan78
  • Beroende

  • 1 419 inlägg
  • 0

Bara det är enkelt och ger hyfsad bild kommer nog även jag prova HD-downloads. Det finns faktiskt filmer man inte vill köpa.


Ca 100% vill jag inte köpa :) Jag ser mycket sällan en film mer än en gång så det är helt främmande för mig att betala 150-250 spänn för en film.


Smaken är som baken, delad

#14

Postad 16 januari 2008 - 14:32

Addex
  • Addex
  • Veteran

  • 1 902 inlägg
  • 0

Bara det är enkelt och ger hyfsad bild kommer nog även jag prova HD-downloads. Det finns faktiskt filmer man inte vill köpa.


Ca 100% vill jag inte köpa :) Jag ser mycket sällan en film mer än en gång så det är helt främmande för mig att betala 150-250 spänn för en film.


Smaken är som baken, delad


Ser själv att jag kan tänka mig att använda det. Främst till filmer man är osäker på samt smala filmer (mindre kända). Även dokumentärer samt kortfilmer borde ju kunna komma.

Redigerat av Addex, 16 januari 2008 - 14:32.


#15

Postad 16 januari 2008 - 15:53

Addex
  • Addex
  • Veteran

  • 1 902 inlägg
  • 0
First Look: Apple TV 2.0 and iTunes Movie Rentals (photos, video)

After suffering a year of media mockery and consumer indifference, Apple TV is poised to leverage its tight integration with iTunes to jump to the front of the line in living room media rentals. The best news: existing early adopters will gain all the new features via a software update without needing to replace or upgrade their existing hardware.

Steve Jobs originally floated Apple TV under the temporary moniker iTV back in the fall of 2006. In many ways, the device seemed to be a placeholder designed to inspire confidence in the company's ability to maintain parity with competitors' online movie sales. In parallel with the announcement, Apple upgraded iTunes video to "near DVD" quality, added Dolby Surround sound, and started into the movie sales business initially with only Disney as a partner.

After its official release following last years' Macworld Expo, Jobs described Apple TV as a hobby and later as a 'fourth leg' that he hoped would help hold up the company's platforms. Jobs told USA Today, "We have the Mac business, which is a $10 billion business, and music -- our iPod and iTunes business -- which is $10 billion. We hope the iPhone is the third leg on our chair, and maybe one day, Apple TV will be the fourth leg."

While the iPhone quickly established itself as a powerful force in the mobile industry, Apple TV didn't seem to get much attention at all. After appearing briefly in a TV ad showing a user moving iTunes video from his computer to an iPod to the living room TV, the device seemed to slip from Apple's radar and spent the better part of 2007 collecting dust in conspicuously low trafficked corners of Apple's otherwise busy retail stores.

What's New in Apple TV: Movies

The new software updates promise to solve a lot of the problems associated with consumers' lack of enthusiasm for Apple TV. For starters, there are now rental movies offered in both standard def and high-definition formats. Apple's movie studio support in iTunes has also expanded over the last year from one studio to all of the major movie studios, meaning there's far more content to choose from.

Even more importantly, Apple has upgraded the unit's software to both enhance the user interface and to make it far more powerful. The initial version of the software left it acting like a repeater for a desktop computer's iTunes library. Now, users can rent and buy movies, as well as buy music, music videos, and TV programs directly from the iTunes Store using the simple remote control. While music and video purchases can be synced back to a desktop iTunes library, just like the new WiFi Store on the iPod Touch and iPhone, video rentals ordered on Apple TV can't.

You can rent movies directly from iTunes for playback on iPods, but those can't be synced to the Apple TV. Therefore, you have to choose whether a rental you order is something you want to watch on TV or anywhere else, before you actually rent it. Given that rentals are $3.99 and $4.99, that decision isn't as deeply ponderous as it might initially seem to be.

A new menu system (below) presents Apple TV features in two columns: the first lists Movies, TV Shows, Music, Podcasts, Photos, YouTube, and Settings. Under Movies, it presents downloadable Trailers, your Rented Movies, a listing of Top Movies, Genres, and All HD titles, a Search, and a selection of My Movies.

Bifogad fil  01.jpg   85,29K   0 Antal nerladdningar


Within any of the submenus, the movie title selection and browsing interface (below) is almost entirely graphical, with rows of title art that spin past similar to Cover Flow. The difference is that rather than only featuring one item from a selection as the Cover Flow does in iTunes or the Finder, Apple TV presents more than a half dozen options at once in each row, and quickly zips through additional titles when you scroll to the right. Families of content or genres of titles appear at the top.

Navigating the menus of movies is easy and fast.

Bifogad fil  02.jpg   91,1K   0 Antal nerladdningar


A simple search feature allows you to quickly find what you're looking for by typing just a letter or two, similar to the search features on iPods.

After selecting your movie , you can watch a preview trailer, or rent it in SD for $3.99 or in 720p HD quality, usually with 5.1 Dolby Digital audio, for a dollar more. The currently selected movie also presents recommendations of other related films you might want to consider. Once downloaded, a rental movie can be kept on file for a month. Once you start watching it, the title can be played any number of times within 24 hours before it expires.

The Apple TV's new HD playback delivers impressive video quality. Presented on what appeared to be a 50" Pioneer display, SD rentals looked very decent and the HD content was very good. Fast forwarding and pausing movies was smooth and crystal clear. The only obvious flaw seemed to be a snapping sound that would occasionally be played when video playback was exited for the menus.

Bifogad fil  03.jpg   99,21K   0 Antal nerladdningar


What's New in Apple TV: Playback Enhancements

In addition to adding movie rentals, Apple TV also sports similar content search and direct download features for free YouTube and Podcasts, and purchased iTunes content including music, music videos, and TV shows. Downloading TV is so easy that the new software finally makes Apple TV a truly viable replacement for cable TV for users who only watch a handful of shows.

Playback controls are also significantly enhanced. In AppleInsider's earlier reviews of Apple TV, Some time spent with Apple TV -- an in-depth review, we counted its touchy remote playback control as an annoying flaw. Based on limited testing on the show floor, it appears the software update will dramatically improve things in that regard.

Pausing playback with the simple IR Apple Remote was instantaneous, and fast forward or review responded quickly and accurately, rather than suffering the current delays that make it difficult to review or skip through content without unintentionally overshooting the target. When playing a movie, the playback indicator now displays the chapter title, another nice bonus.

What's New in Apple TV: Audio

As noted in Something in the Air: Anticipating Macworld 2008, the Apple TV hardware arrived last year with support for 5.1 audio and HD video, it just needed a software update and content that took full advantage of its innate capabilities. The new software now enables pass though of Dolby Digital sound for output over HDMI or the unit's Toslink optical audio outputs, so movies with high quality sound tracks can be played back through a receiver supporting Dolby Digital encoding and output to surround sound multi-channel speaker systems.

Previously, the best audio Apple TV could deliver from iTunes content was the older Dolby Surround, which mixes multiple channels of audio over a stereo pair. That's the same technology used by the Nintendo Wii to enhance surround audio; now Apple TV can deliver the same audio quality as a high quality DVD player.

Another new audio feature is support for AirTunes (below). Using an Airport Express Base Station, Apple TV can now wirelessly stream audio out to the same speakers used to distribute music from iTunes.

Bifogad fil  04.jpg   39,52K   0 Antal nerladdningar


What's New in Apple TV: Other Features

The new software update will also support viewing photos from Yahoos!' Flickr and Apple's .Mac Web Galleries, in addition to existing support for iPhoto. Although not confirmed by Apple representatives, the new Apple TV software is almost certainly based upon Leopard.

Among other things, this upgrade appears to have inherited Leopard's parental controls for content playback, including TV and movie ratings, and music or podcasts tagged as explicit.

How Apple TV Compares

With the new software update, Apple TV moves to challenge competing movie rental devices like the Vudu, the Amazon UnBox partnership with TiVo, and Microsoft's Xbox Live online service.

Last year, the lack of HD content and rental features relegated Apple TV to use as a simple media extender for iPhoto graphics and iTunes music, TV, and movies. Despite the weaknesses of its TV box, Apple managed to swallow 91% of the video downloads business, which included 99% of the paid TV downloads and 42% of all movie downloads.

That left Apple the largest movie download vendor in 2007, with twice the share of second place Movielink (21%) which has been in business since 2002, and well ahead of Cinemalink (15%) and Vongo (15%). All other movie download sources fought over the remaining 7%, according to data published in the last quarter by NPD reflecting sales from early 2007, as presentedin Apple TV Digital Disruption at Work: iTunes Takes 91% of Video Download Market.

Over the last two years, Apple's iTunes video downloads haven't matched its music sales (now passing 4 billion tracks), but have been growing at a faster pace. Between January 2006 and 2007, Apple doubled its iTunes cumulative song sales from one billion to two billion, but more than doubled video sales from 15 million to over 50 million downloads. This year, Jobs reported sales of 125 million TV shows and 7 million movies, significantly more than a 200% increase.

Apple TV Versus Vudu

Now that Apple has both rentals and HD content lined up, it shouldn't have any problem maintaining a strong showing in the video download business. The discounted price of the Apple TV hardware to $229 will provide stiff competition to the $399 Vudo, which only rents or purchases downloadable movies, and does not interface with a computer for photos or music. Vudu does now sell selected TV content.

The Vudo does offer higher resolution 1080p movies however. Whether Vudu can deliver a noticeable improvement still remains to be seen, as existing HD Vudu content is commonly so heavily compressed that the difference in top native resolution, 720p to 1080p, visibly doesn't matter. The difference between 720p content and 1080p content is typically only visible on sets over 50", particularly when viewed from a ten foot distance.

For download devices like Apple TV and Vudu, 720p can offer high quality video at reasonable compression settings; the additional pixels of 1080p requires more compression to deliver over the Internet, which results in either no obvious improvement or far longer download times. Vudu attempts to solve this issue by turning their box into a peer-to-peer network node, so that your Internet connection is used to speed the download of movies to your neighbors. Apple's iTunes uploads are all centrally downloaded using servers Apple pays to use. Vudu subscribers also have to have a very fast Internet connection; the company recommends having 2 to 4 MB service for SD and HD downloads, respectively.

Apple TV Versus Blu-ray

The superiority of 1080p is more evident on less aggressively compressed HD content such as Blu-ray HD disc. Consumers, however, haven't responded enthusiastically to to the heavily DRMed new HD disc formats, with HD DVD going down in flames in the last few months and Blu-ray only maintaining a niche audience with slower growth than the considerably cheaper alternative offered by upscaling DVD players.

While Apple's new HD iTunes content can't rival the specification numbers of a directly read optical disc, the convenience, rental options, and new jump in quality will make it a compelling alternative to Blu-ray, particularly for users with HDTVs under 50", as noted in Why Low Def is the New HD.

Apple TV and movie downloads are also considerably less expensive, although iTunes isn't going to be selling any HD movies, only offering them for rent. Because Apple TV offers so much beyond movie rentals, it can also serve as an accompanying content source for users who buy Blu-ray players such as the Sony Playstation 3.

Once Apple releases the new Apple TV update, scheduled for the end of the month, AppleInsider will present a closer look at the new features.

Källa: Appleinsider.com <-- Finns även två korta filmklipp.

#16

Postad 16 januari 2008 - 20:09

HD-Ready
  • HD-Ready
  • Forumräv

  • 807 inlägg
  • 0
Jag köper så mycket film att jag aldrig har tid att hyra. :)

#17

Postad 17 januari 2008 - 10:26

Addex
  • Addex
  • Veteran

  • 1 902 inlägg
  • 0

Apple har släppt en video om "Apple TV" samt hur det går till när man ska hyra en film.
Bifogad fil  tur.jpg   79,48K   0 Antal nerladdningar

Klicka på bilden för att se/ladda ner klippet



#18

Postad 17 januari 2008 - 10:49

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

  • 1 482 inlägg
  • 0
Har du sett några användarkommentarer om filmtjänsten än?

För en som är helt grön på itunes, streamas musik och film från itunes till spelaren under tiden man kollar?
Buffras en del innan det startar eller lagras filmen tillfälligt på appletv?

Redigerat av JockeJ, 17 januari 2008 - 10:52.


#19

Postad 17 januari 2008 - 10:58

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

  • 2 854 inlägg
  • 0
Hmm, hade gärna sett lite mer ingående hur Podcast sektionen ser ut och fungerar nu. Finns lite nya alternativ där...

#20

Postad 17 januari 2008 - 12:45

hankmander
  • hankmander
  • Användare

  • 100 inlägg
  • 0
720p, Dolby Digital 5.1 och en ny låda... nja.

4.99 dollar blir antagligen runt 50 spänn här i svedala också. väntar nog till videobutiken på hörnet börjar hyra ut riktig film istället.

#21

Postad 17 januari 2008 - 12:48

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

720p, Dolby Digital 5.1 och en ny låda... nja.

4.99 dollar blir antagligen runt 50 spänn här i svedala också. väntar nog till videobutiken på hörnet börjar hyra ut riktig film istället.


Men då måste man ju röra på sig :)

#22

Postad 17 januari 2008 - 12:56

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 0
En tia för en hd-film, en tjuga för samma film om man väljer att se den samma vecka som den har bio-premiär.

Ungefär den nivån skulle jag kunna tänka mig.

Jag förstår inte riktigt vad dom tror att dom skulle förlora, jag skulle fortfarande köpa dom filmer jag tycker är riktigt bra :)

#23

Postad 17 januari 2008 - 15:15

Unregistered32e6b0a6
  • Unregistered32e6b0a6
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0
Det är rätt trist att man inte kan hyra HD-filmerna på en mac, de är Apple-TV-only...

http://arstechnica.c....nt-on-apple-tv

#24

Postad 17 januari 2008 - 15:26

Unregisteredb67ce1ee
  • Unregisteredb67ce1ee
  • Användare

  • 137 inlägg
  • 0

Oj, det här verkar mycket intressant då appleTv verkar var en trevlig liten låda att ha under tv:n.
Någon som har tillgång till Amerikanska iTunes och kan kolla HD-filmutbudet?



Vem som helst kan surfa runt på den amerikanska iTuns music store, det är bara att välja USA längst ner i iTunes store förnstret. Däremot kan man inte handla

#25

Postad 17 januari 2008 - 15:31

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

  • 2 854 inlägg
  • 0

Vem som helst kan surfa runt på den amerikanska iTuns music store, det är bara att välja USA längst ner i iTunes store förnstret. Däremot kan man inte handla

Med lite trixande så går det även att handla :).

#26

Postad 17 januari 2008 - 16:29

hankmander
  • hankmander
  • Användare

  • 100 inlägg
  • 0

Vem som helst kan surfa runt på den amerikanska iTuns music store, det är bara att välja USA längst ner i iTunes store förnstret. Däremot kan man inte handla

Med lite trixande så går det även att handla :).

Via proxy?

#27

Postad 17 januari 2008 - 17:09

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

  • 2 854 inlägg
  • 0

Via proxy?

Amerikanska iTunes-giftcards.

#28

Postad 18 januari 2008 - 23:07

Unregistered45e7a0dc
  • Unregistered45e7a0dc
  • Lärjunge

  • 281 inlägg
  • 0

Det är rätt trist att man inte kan hyra HD-filmerna på en mac, de är Apple-TV-only...

http://arstechnica.c....nt-on-apple-tv


Ganska självklart, de vill ju kränga så många apple tv's som möjligt...

EDIT: Ni med mac mini's kan givetvis hyra genom "vanliga" iTunes och se på er TV sen när tjänsten finns i Sverige men då utan hd kvalité =P

#29

Postad 19 januari 2008 - 08:18

Unregistered992
  • Unregistered992
  • Veteran

  • 1 687 inlägg
  • 0
TrueHD/DTS HD MA och en video bitrate allt från 20-40mb/s och jag är på :)
Annars får dom inte en krona från mig iaf.

#30

Postad 19 januari 2008 - 09:34

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

  • 1 482 inlägg
  • 0
Då lär det nog dröja innan du finner en nedladdningstjänst som duger åt dig Razter :blush:
Man kan inte ha som krav att det ska vara Blu-ray kvalitet på HD-filmerna från AppleTv, för då blir man antagligen mycket besviken.
Själv nöjer jag mig med lite så lite, för jämfört med Boxers SD så blir skillnaden troligtvis tillfredställande i alla fall. :)

#31

Postad 29 juni 2008 - 05:05

Vertice
  • Vertice
  • Användare

  • 107 inlägg
  • 0
Vad är senaste nytt om Apple filmnedladdning?

Är det satt nått datum för Sverige ännu?


Vore kul få testa framöver, är inte sugen att köpa en BR spelare ännu.

#32

Postad 29 juni 2008 - 08:50

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

  • 2 854 inlägg
  • 0

Vad är senaste nytt om Apple filmnedladdning?

Är det satt nått datum för Sverige ännu?


Vore kul få testa framöver, är inte sugen att köpa en BR spelare ännu.

Tyvärr inte. UK skulle få det snart, enligt ryktet.

#33

Postad 05 januari 2017 - 02:10

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 567 inlägg
  • 0

Har ju hänt endel sen det senast var nån aktivitet i tråden och tjänsten har funnits tillgänglig i Sverige sen flera år tillbaka, både vad det gäller hyr och köpfilm.

Tycker det är ett väl fungerande och bra alternativ för oss som inte har obegränsat med plats för fysisk media. Bild och ljudkvalitén är i dagsläget inte riktigt jämförbart med t.ex Blu-ray men ändå tillräckligt bra för inte störa filmupplevelsen enligt min mening. Filmutbudet är också det väldigt bra och för den som inte visste det ingår det många gånger även extramaterial.

 

Finns såklart utrymme för förbättringar men tycker som sagt det fungerar riktigt bra redan idag.



#34

Postad 09 januari 2017 - 02:18

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 567 inlägg
  • 0
Finns som sagt saker att förbättra som t.ex informationen gällande en films bildformat där det idag enbart står Widescreen eller Helskärmsläge istället för 2.35:1, 1.85:1, 1.78:1, 1.66:1 osv.

Det som däremot är bra i sammanhanget är att det sällan är fel bildformat på deras filmer, och är det nån gång det så är samma fel på motsvarande DVD eller Blu-ray utgåva.

#35

Postad 09 januari 2017 - 07:16

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

  • 4 029 inlägg
  • 0
Hyr nästan aldrig fysisk media (blu-ray) ITunes duger gott, filmer jag verkligen vill ha köper jag sedan på skiva. Hade dock varit roligt ifall ITunes slängt med HD-ljudspår som Dolby True-HD och DTS-MA. Atmos hade oxå varit kul. Borde väll inte vara så komplicerat/dyrt för Apple att göra det.? :)

#36

Postad 09 januari 2017 - 10:08

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 567 inlägg
  • 0

Ska inte säga att jag är emot att man i framtiden lägger till HD ljud men det ligger långt ner på min prioriterings lista och tycker vanlig Dolby Digital duger gott. Vet ej hur dyrt eller plats krävande det skulle vara att införa HD ljud men det kommer säkert det med nån gång.



#37

Postad 10 januari 2017 - 15:07

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 567 inlägg
  • 0

Köpte Nightmare Before Christmas via iTunes i december men nu går den inte längre att hyras ellr köpas. Däremot har jag kvar den i mitt bibliotek och kan både tanka ned och streama filmen. Finns säker enstaka undantag men har förstått att det är så det vanligtvis funkar när en titel av nån anledning tas bort från iTunes eller liknande tjänster.
 
Skulle kunna ha något med saken att göra men har ändå lite svårt att tro det då Hulu endast finns tillgängligt i nordamerika men man vet ju alldrig.
 

HULU EXPANDS OFFERING OF FAMILY FAVORITES AND BLOCKBUSTER MOVIES IN FIRST LICENSING AGREEMENT FOR THEATRICAL FEATURES WITH THE WALT DISNEY STUDIOS

 
Kan också vara något tillfälligt eller enkilt gälla Nightmare Before Christmas för dom övriga animerade Disney titlarna som omnämns i länken finns fortfarande kvar. Ska försöka hålla lite koll och rapporterar om det sker nån förändring.


Redigerat av Dr. Zaius, 10 januari 2017 - 15:41.


#38

Postad 10 januari 2017 - 18:05

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

  • 4 029 inlägg
  • 0
Hade ju känts jävligt surt ifall man väljer att köpa filmer via ITunes och att det helt plötsligt fattas filmer i sitt bibliotek för att ITunes har valt att ta bort just dom filmerna. Får hoppas att så inte är fallet..

#39

Postad 10 januari 2017 - 21:05

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 567 inlägg
  • 1

Ja det vore trist. Det viktiga är att filmerna man köpt fortfarande går att se vilket det bevisligen gör. Har provat både att streama och tanka ner The Nightmare Before Christmas utan problem så det är lugnt.



#40

Postad 13 januari 2017 - 06:02

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 567 inlägg
  • 0

Upptäckte igår kväll att The Nightmare Before Christmas nu återigen finns tillgänglig på iTunes att hyra eller köpa. Skillnaden jämfört med versionen jag köpte och har kvar tycks vara att filmen nu innehåller Svensk text. Nu spelar det ingen roll för min del men ska nog testa att kontakta supporten och se om det finns möjlighet att byta till den Svensk textade versionen utan kostnad.

 

Edit: Var i kontakt med supporten under helgen och det gick inte att byta till sig den Svensk textade version rakt av. Däremot kunde dom tänka sig att återköpa filmen och ge pengarna tillbaka så att man sen kunde köpa den Svensk textade versionen istället.


Redigerat av Dr. Zaius, 16 januari 2017 - 17:10.


#41

Postad 19 januari 2017 - 12:28

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 567 inlägg
  • 0

Har för säkerhets skull börjat spara mina köpta iTunes filmer på en extern hårddisk, då Apple inte kan garantera att det går att ladda ned filmer som inte längre finns tillgängliga i iTunes Store. Har väl med distributions rättigheter att göra och är väl egentligen inte så konstigt men kan ju vara bra att veta.

 

När det gäller extramaterialet som finns med på vissa filmer så är det endast tillgängligt via streaming och går alltså inte att tanka ner och spara även om man köper en film.



#42

Postad 19 januari 2017 - 15:17

JB1
  • JB1
  • Användare

  • 240 inlägg
  • 0
Dum fråga kanske men hur sparade nu ner dom? Har själv Apple Time capsule och skulle vilja ladda ner på den hårddisken de filmer jag köpt på iTunes...

#43

Postad 19 januari 2017 - 17:33

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 567 inlägg
  • 0

Brukar antingen svara ja på frågan om jag vill ladda ner filmen när jag köper den, eller så tankar jag ner den i efterhand genom iTunes på datorn. Har för mig att det också ska gå att ställa in så att filmer man köper laddas ner automatiskt men är som sagt inte helt säker.



#44

Postad 23 januari 2017 - 06:57

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 567 inlägg
  • 0
JB1, har du lyckats laddat ner nån film på din Time capsule?

#45

Postad 23 januari 2017 - 08:47

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

  • 4 029 inlägg
  • 0
Sorteras filmer man köper efter bokstavsordning eller efter tex den ordning man köpt i ens bibliotek.?

#46

Postad 23 januari 2017 - 13:53

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 567 inlägg
  • 0

Ja, men går att sortera och överblicka på olika annat sätt beroende var igenom man tittar som t.ex Apple TV:n, iTunes eller datorns filhanterare.



#47

Postad 23 januari 2017 - 14:21

JB1
  • JB1
  • Användare

  • 240 inlägg
  • 0

JB1, har du lyckats laddat ner nån film på din Time capsule?

Nix...jag gick in på itunes på datorn och kopierade filen och klistrade in på min Time capsule. Inga problem men när jag väl skulle starta filmen kom det upp ett felmeddelande att det var fel i filen. Har provat två gånger och samma problem. Kan inte hitta i itunes på en redan köpt film var jag "laddar ner den"...



#48

Postad 23 januari 2017 - 17:41

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 567 inlägg
  • 0

Då gör du nog fel.

 

Se först till att ändra inställningarna l iTunes under avancerat vart du vill att filmen ska sparas:

 

Bifogad fil  Skärmavbild 2017-01-23 kl. 17.22.31.png   38,05K   0 Antal nerladdningar

 

 

 

Gå sen till biblioteket över dina köpta filmer och klicka på moln ikonen för att tanka ner filmen så bör det fungera:

 

Bifogad fil  Skärmavbild 2017-01-23 kl. 17.35.45.png   590,38K   0 Antal nerladdningar


Redigerat av Dr. Zaius, 23 januari 2017 - 17:59.


#49

Postad 23 januari 2017 - 21:21

JB1
  • JB1
  • Användare

  • 240 inlägg
  • 0
Tack👍

#50

Postad 19 februari 2017 - 17:08

PBateman
  • PBateman
  • Forumräv

  • 819 inlägg
  • 0

Har en skum sak som hänt, kanske är lätt löst?!

 

Köpt en hel del barnfilmer på itunes till barnen hemma, plötsligt på ca 40% av filmer så är svenskt tal borta...det är enbart engelska kvar och med svensk text. Va kan ha hänt? Skumt eftersom det inte gäller alla filmer. Angry Birds och Storkarna är två av filmerna som svenskt tal är puts väck på.

 

Hoppas någon har en lösning.





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.