Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Playstation 5 - Officiella tråden (spel, hårdvara, mm)

3763 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 08 mars 2017 - 12:44

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Det här är väldigt tidigare rykten, som kommer från någon sorts analytiker. Enligt analytikern så skulle Sony släppa sin PS5 redan andra halvan 2018 (julhandeln skulle jag tippa på), och satsa på runt 10 Tflop (vilket är mer än dagens fräsiga GTX 1080 men mindre fräsigt än dagens GTX 1080Ti).

http://www.sfgate.co...f-of-781719.php

Det står en hel del om just detta rykte på flera olika sidor och jag tänkte att det kunde vara dags att starta en Playstation 5-tråd.

Jag har själv alltid tänkt att releasen kommer ske 2019, men det är ju bara rena spekukationer från min sida. Analytikern menar (delvis) att Playstation 4's enorma popularitet kommer att göra så att Sony vill släppa nytt och ytterligare öka vinsten på märket Playstation.

Något som skulle vara riktigt passande med en 2018-release är att de kommer att vara åratal före MS nästkommande svar, säg Xbox 2. Samtidigt så finns det en risk att urvattna varumärket om de ska börja släppa ny hårdvara vartannat eller vart tredje år (så som det blivit med ps4 och pspro).

Den som lever får se. Själv så tar jag nog detta med en nypa salt. Ännu en playstation att köpa redan nästa år? fan vad ni ska ta mina pengar Sony. Å andra sidan... ta mina pengar, Sony.

Redigerat av Zartok, 17 september 2020 - 05:04.


#2

Postad 08 mars 2017 - 13:14

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 970 inlägg
  • 0

Det är som om Rockstar skulle släppa GTA6 när GTA5 säljer som smör.

 

När man har jobbat för att bygga upp en inkomstbringande plattform (PS4) så vill man ju gärna få belöningen för det också så länge det går.

 

Men framförallt så bör ju deras tidsram dikteras av framstegen inom tekniken. AMD och GlobalFoundries skippar 10 nm och går direkt på 7 nm och PS5 lär vilja använda det. Tror inte det är klart att använda i konsoler förrän tidigast 2019, säkert 2020, och vill de använda HBM3 så 2019-2020. 2020 tycker jag vore ett bra lanseringsår.

 

Släpper de redan nästa år så bjuder de in MS att kapitalisera på nyare och bättre teknik med sin nästa konsol.


Redigerat av Zoiler, 08 mars 2017 - 13:35.


#3

Postad 08 mars 2017 - 13:25

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

mja, kanske inte riktigt? eller? jag tänker mig att det ju ändå är större profit att sälja ett spel (låg produktionskostnad) än att sälja en konsol (hög produktionskostad). sony kan ju inte tjäna mycket per konsol när de säljer iväg dem för 250 dollar eller 2000 spänn.

 

å andra sidan... nya konsoler går ju sällan med vinst.

 

tja, jag får nog erkänna att jag får upp mina förhoppningar även om jag tror att analysen är ett år tidigt.



#4

Postad 08 mars 2017 - 13:50

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 970 inlägg
  • 0

mja, kanske inte riktigt? eller? jag tänker mig att det ju ändå är större profit att sälja ett spel (låg produktionskostnad) än att sälja en konsol (hög produktionskostad). sony kan ju inte tjäna mycket per konsol när de säljer iväg dem för 250 dollar eller 2000 spänn.

:)

 

Som konsoltillverkare tjänar man pengar på de spel som säljs på plattformen. Ju högre användarbas, desto fler spel kan de sälja. Nu har de byggt upp en användarbas på.. 60 miljoner?... och man vill då fortsätta att sälja spel och PS+ till dessa, vilket är deras stora inkomstkälla. Själva hårdvaran vet jag inte om de tjänar pengar på i nuläget, skulle tro det, men that's beside the point.

 

Sen behöver du ju inte jämföra själva tillvägagångssättet heller haha, utan vad jag menar med liknelsen är att Rockstar tjänar stora pengar på GTA, Sony tjänar stora pengar på PS4, de bör vilja mjölka dem så mycket det går - vilket Rockstar verkligen gör.

 

Om du istället ska göra en ny produkt, PS5, så kostar det stora pengar att utveckla och då vill man ha en teknik som ger så bra prestanda till så effektivt pris som möjligt. I början tjänar du dessutom oftast inga pengar på hårdvaran, du kan snarare förlora pengar på den, och du har en användarbas på noll.

 

Så att fortsätta tjäna kosing på den starkt gående PS4 tills tekniken är mogen för PS5 låter som ett smart drag i mina öron. Att avbryta PS4:s framfart om två år och släppa en PS4 med ineffektiv teknik låter inte så smart.



#5

Postad 08 mars 2017 - 13:54

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

jag skulle nog tro att du har helt rätt i det du skriver, du har ju dessutom långt mycket bättre insyn i ämnet än vad jag har =)

 

det ska bli spännande och se vad som dyker upp framöver. det lär nog vara ganska lugnt på den fronten ett tag, även om Cerny säkert börjat spåna lite granna på nästkommande enhet. eller?



#6

Postad 08 mars 2017 - 13:58

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 970 inlägg
  • 0

De spånar nog på nästa enhet direkt efter PS4 eller medan de jobbar på PS4. De har säkerligen en roadmap precis som många andra företag, fast att den då påverkas en del av hur det går för själva produkten. Oftast innebär det ju att om produkten går dåligt (Xbox OG, Wii U) så släpper man tidigare, om den går bra (Xbox 360, Wii) så väntar man längre.



#7

Postad 08 mars 2017 - 14:11

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0

Jag kan nog redan nu konstatera att PS3 var mitt livs största konsol. 



#8

Postad 08 mars 2017 - 14:29

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0

Bara att addera Macquerie Research till nollkolls-listan då. :)



#9

Postad 31 mars 2017 - 04:51

Kazutoyo
  • Kazutoyo
  • Forumräv

  • 733 inlägg
  • 0

Jag tycker en PS5 innan 2020 känns rätt orealistiskt.



#10

Postad 08 april 2017 - 07:29

Leahspappa
  • Leahspappa
  • Forumräv

  • 648 inlägg
  • 0
Hur lång är en generation? I snitt 5-6 år (gissning)?

PS4=lanserades november 2013 (globalt -Japan). 2019 markerar 6 år på marknaden. Varför är det så osannolikt?

#11

Postad 08 april 2017 - 07:37

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
2019 eller tom 2020 känns ju mer rimligt. Dock så kom ju scorpio-revealen i veckan och den verkar ju bli något helt otroligt bra. Skulle den bli en megahit så skulle nog Sony vilja göra något monster till 2019. Sen så kan det ju också ha att göra med vilken plattform grafikkortet kommer att bygga på. De vill garanterat inte jobba med pascal då. Och jag tror att pascal börjar närma sig sitt max med 1080ti och titan Xp som avslöjades häromdagen.

Redigerat av Zartok, 08 april 2017 - 07:38.


#12

Postad 08 april 2017 - 11:34

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0
Vare sig MS eller Sony jobbar med Nvidia Pascal. Däremot AMD Polaris.

Scorpio specen blev ju typ exakt som förväntat, möjligen med lite besvikelse att den inte var Vega-baserad, så revealen gjorde nog ingen skillnad.

#13

Postad 09 april 2017 - 06:53

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Ja, såklart. Jag har för mycket pascal i huvudet just nu efter att ha sett på videos där folk klagar på titan x-namnen :D

Visst finns det någon chart på när de nya grafikkretsarna ska komma ut? Ja, Vega kommer nu i maj kanske, men nästkommande från nvidia (och kanske AMD?).

Redigerat av Zartok, 09 april 2017 - 06:54.


#14

Postad 09 april 2017 - 18:14

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 970 inlägg
  • 0

Hur lång är en generation? I snitt 5-6 år (gissning)?

PS4=lanserades november 2013 (globalt -Japan). 2019 markerar 6 år på marknaden. Varför är det så osannolikt?

 

2018 sa de ju, nästa år. Det är osannolikt. Tror som sagt tidigast slutet 2019, förmodligen 2020.

 

En generation är så lång som det behövs, det är lite som att fråga hur långt är ett snöre. Det beror på omständigheterna i den tekniska utvecklingen, om någon känner att de behöver skynda på till nästa, eller om de är nöjda med hur det är försäljningsmässigt.



#15

Postad 09 april 2017 - 19:58

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Jag kan tänka mig att OM scorpio skulle bli en megadunderhit så skulle nog Sony gärna komma ut med en ny modell 2019 senast. Men (antagligen) jul 2018? Njae... Det finns ju en risk, som någon sa, att urvattna varumärket om det kommer en ny konsol var 30e månad-ish. 2013 ps4, 2016 pro, 2018 ps5?

#16

Postad 09 april 2017 - 20:14

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

  • 2 414 inlägg
  • 0

Jag kan nog redan nu konstatera att PS3 var mitt livs största konsol. 

Samma här...

Bifogad fil  ladda ned.jpg   6,15K   1 Antal nerladdningar



#17

Postad 09 april 2017 - 21:07

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 970 inlägg
  • 1

Jag kan tänka mig att OM scorpio skulle bli en megadunderhit så skulle nog Sony gärna komma ut med en ny modell 2019 senast.

 

Då begår de nog ett misstag, de bör som jag sa förut vänta in tekniken och inte göra ett hafsjobb som ger MS fördelen att kunna vänta ett år och komma med en kraftigare och effektivare konsol.

Även om det är en fördel att vara först också så tror jag det är smartast för Sony om de släpper ungefär samtidigt som MS nästa. Såvida den inte är sämre ändå förvisso.



#18

Postad 10 april 2017 - 12:24

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Vilket företag har de vassaste ingenjörerna/arkitekterna för att bygga plattformar btw? Spelar det någon roll, eller är alla på en nivå som innebär att det är kostnaden för hårdvaran som sätter stopp för idéerna?

#19

Postad 10 april 2017 - 18:26

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 970 inlägg
  • 0

Vilket företag har de vassaste ingenjörerna/arkitekterna för att bygga plattformar btw? Spelar det någon roll, eller är alla på en nivå som innebär att det är kostnaden för hårdvaran som sätter stopp för idéerna?

 

De har ju bara släppt samtidigt en gång och det var denna generation. Med tanke på att Sony var 100 dollar billigare och ändå kraftfullare så vann Sony den matchen.

 

Den första Xbox var kraftfullare än PS2 eftersom den släpptes senare men man kan väl inte direkt säga att det var ett smartare bygge.

 

Xbox 360 vs PS3, där släpptes PS3 ett år senare. Men Xbox 360 hade ju RROD på hälften av konsolerna som gör att PS3 kändes som bättre om inte annat.

 

Första gången jag tycker MS har lyckats bättre (vad det verkar i alla fall) är Scorpio vs PS4 Pro samt Slim vs Slim. De verkar lära sig.



#20

Postad 10 april 2017 - 18:42

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0
Vi får se men jag tror på möjligen 2019, Sony vill nog även sälja sin Pro modell men av någon anledning känns Pro som en nischad produkt för tidiga 4k anhäsngare.

En PS5 skulle ändra på förutsättningarna helt men Sony kanske är rädd att en PS5 skulle bli för dyr för en vanlig kund i dagsläget, hårdvaran skulle vara värd minst 7-8 tusen i dagsläget om grafiken blir ett 1080 likvärdigt kort och man skulle göra stora förluster. Om 2 år är ett 1080 värt runt 3500 skulle jag tippa på, grafikkort brukar sjunka en tusenlapp per år och ibland mer.

Sony behöver inte stressa och man kan fila på en PS5 fram till 2020, kanske kan vi då se första konsolen med 10 tflops, inte omöjligt om priserna sjunker.

Sony har som sagt absolut ingen stress medan MS måste släppa sin Scorpio om man ska ha en chans.

#21

Postad 10 april 2017 - 19:03

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 970 inlägg
  • 0

Jag förväntar mig mer än 10 TFLOPS i nästa generation. Den generationen kommer bygga på relativt ny teknik på alla håll trots allt.

 

Framförallt blir det skönt att slippa CPU-begränsningarna.



#22

Postad 29 april 2017 - 08:09

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
https://www.wsj.com/...lion-1493360553

WSJ har nyss publicerat detta. Enligt artikeln så är det en ny spådom, men samtidigt så är det från samma ställe som gjorde att jag startade tråden. Det får mig att undra om det bara inte är WSJ som är ungefär sjua på bollen.

Det kan ju vara en ny förutsägelse baserat på att scorpio nu är avtäckt och har hyllats av df, eller så kan det vara samma gamla nyhet.

Dock så är vi nog alla inne på att Sony lär ha börjat snegla på vad de vill åstadkomma med nästa generation.

#23

Postad 29 april 2017 - 12:47

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 970 inlägg
  • 0

https://www.wsj.com/...lion-1493360553

WSJ har nyss publicerat detta.

 

Jag får bara upp detta när jag klickar:

 

Sony Expects Operating Profit to Surge to $4.5 Billion

 

Och det verkar inte ha med trådämnet att göra. För att läsa mer så måste man vara medlem, är du det kanske  :D ?



#24

Postad 29 april 2017 - 13:23

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
... Jag visste inte om att jag var medlem, men för mig stod det en herrans massa text :D

#25

Postad 29 april 2017 - 14:55

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0

Jag förväntar mig mer än 10 TFLOPS i nästa generation. Den generationen kommer bygga på relativt ny teknik på alla håll trots allt.

Framförallt blir det skönt att slippa CPU-begränsningarna.

Blir CU:erna lika dagens (eller rättare sagt lika Vegas NCU, vilket är troligt - Navi torde vara lik Vega här) så skulle man ju kunna tänka sig dubbla täthet ijmf med Pro (precis som Pro dubbla OG). 72 CUs behöver snurra i 1.09 GHz för att nå 10 TFlops så ca 10 TFlops är nog en rimlig gissning.

Klart mer än 10 är det dock högre odds på...

Undra förövrigt om de väljer att behålla Jaguar vid sidan av nån Zen-variant (jämför med big.little-konceptet i mobila ARM kretsar) Utrymmesmässigt lär de vara pyttesmå vid den täthet 7 nm motsvarar. Sony verkar ju inte vara lika duktiga på bakåtkomp som MS är, menar jag.

Minne. HBM3 lär vara för dyrt. Jobbas förvisso på en "lower cost HBM" men tror de safear med GDDR6. Om även minnestätheten dubblas mot idag så är 32 GB och en bandbredd på 512 MB/s över en 256 bits buss fullt möjligt.

Sen återstår bara snabbare massminne (Vad? SSD lär vara för dyrt) och sen kan nästa generation börja. :) Tidigast Q419.

Får minnas, eller glömma, detta inlägg om två år eller så. :)


Redigerat av pacman, 08 maj 2017 - 08:33.


#26

Postad 29 april 2017 - 15:57

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Vi får se tillbaka på din post och förundras över din framtidssyn. Samt klaga på att du inte skrev spoileralert :D

#27

Postad 29 april 2017 - 16:08

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0
Vi får se utfallet. Lär ha mer rätt än sk analysfirmor iaf. :D

#28

Postad 30 april 2017 - 10:40

novaland
  • novaland
  • Veteran

  • 2 004 inlägg
  • 0

Vi får inte glömma det som spekulerades redan angående PS4:an; att den skulle helt sakna media utan bara ha intern disk och nerladdningsmöjligheter. Att slippa BD-spelaren är ju en vinst för tillverkningskostnaden och platsutrymme om än marginell.



#29

Postad 30 april 2017 - 12:27

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0
PS4 Mini ja, den kommer nog i höst. :)

Rimmar bra med Sonys icke-tro på plastskivor...

#30

Postad 08 maj 2017 - 08:28

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0

AMD kommer prata om PS5 den 16:e Maj:

http://www.tweaktown...h-16/index.html

 

[/Aftonbladet-style]



#31

Postad 08 maj 2017 - 08:50

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

Du menar att de kommer prata om sina nya processorer och att ps5 kommer använda sig av vega när det väl kommer? eller navi då?



#32

Postad 08 maj 2017 - 08:57

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0

Jag tror att vid nästa generation kommer vi kunna välja mer kraftfull hårdvara redan från början, alltså en mer skräddarsydd PS5 och Xbox konsol där du kan välja antal Teraflops efter storlek på kundens plånbok.

Idag finns egentligen ingen anledning att spärra hårdvara till en viss gräns som förut.



#33

Postad 08 maj 2017 - 09:27

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 937 inlägg
  • 0

Mus/tangbords stöd för FPS spel hade vart nåt! Då hade man kanske kunnat tänka på att sluta köpa PC/pc delar :P

Givetvis skulle man bara möta dom med tangbord/mus i onlinespel när man kör det själv, och HK möter dom med HK... det hade vart nåt! :)



#34

Postad 08 maj 2017 - 10:21

Unregistered32f0b602
  • Unregistered32f0b602
  • Mästare

  • 3 086 inlägg
  • 0
Ryktet säger att Sony jobbar på en patch som ska göra att det visas en symbol vid din profil beroende på om du använder originalkontroll, moddad kontroll eller mnk, vilket i förlängningen skulle kunna innebära en uppdelning av spelare som du pratar om Garret. Huruvida detta stämmer eller inte och om det är möjligt vet jag dock inte.

#35

Postad 08 maj 2017 - 10:51

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

jag tror att det är ett stort problem med att dela upp spelarbasen. det sker redan i ex cod och dlc, det blir färre som spelar och därmed så kan det kännas lite trist. därför hoppas jag på att det inte kommer ett mus och tangentbord till konsol. det finns pc för det.



#36

Postad 08 maj 2017 - 11:13

Unregistered32f0b602
  • Unregistered32f0b602
  • Mästare

  • 3 086 inlägg
  • 0
Jag vet inte om du är naiv eller om du vill provocera Zartok men om man tittar på compscenen i BF4 och BF1 så skulle jag säga att 75 procent av toppen spelar mnk redan. Med xim4, Cronos,venom med flera produkter så är mnk redan där. Min gissning är snarare att om man inte får till en uppdelning så kommer fps på konsol att dö ut. Tyvärr så verkar mnk breda ut sig ordentligt även bland normalspelarna som inte spelar comp.

Redigerat av Unregistered32f0b602, 08 maj 2017 - 11:15.


#37

Postad 08 maj 2017 - 11:22

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0

Du menar att de kommer prata om sina nya processorer och att ps5 kommer använda sig av vega när det väl kommer? eller navi då?

Ja.
Zen+ och Navi @ 7 nm, plus Custom Cerny stuff, tror vi på. :)

#38

Postad 08 maj 2017 - 11:26

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0

Jag tror att vid nästa generation kommer vi kunna välja mer kraftfull hårdvara redan från början, alltså en mer skräddarsydd PS5 och Xbox konsol där du kan välja antal Teraflops efter storlek på kundens plånbok.
Idag finns egentligen ingen anledning att spärra hårdvara till en viss gräns som förut.

Intressant tanke. Vore kul.

Anledning finns dock. Två (eller fler) config är alltid mer jobb än en config. Plus att man riskerar att förvirra konsumenter, vilket Pro påvisat

Redigerat av pacman, 08 maj 2017 - 11:26.


#39

Postad 08 maj 2017 - 13:05

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 970 inlägg
  • 0

Min gissning är snarare att om man inte får till en uppdelning så kommer fps på konsol att dö ut.

 

Nja det lär aldrig hända. Andelen som spelar med hk är för stor fortfarande och det lär inte ändras på den scenen. Däremot hade en uppdelning varit nice om man spelar med handkontroll och vill slippa den lilla klick som spelar med mus.

 

 

Intressant tanke. Vore kul.

 

 

Typ Steam machine  :P . Tror det blir för jobbigt för Sony att sköta många olika plattformar samtidigt, Nintendo lade ju t o m ner NES mini för att de inte hade resurser.

 

Dessutom känns det inte direkt som att man får vad man betalar för om de erbjuder ett dyrt alternativ av PS5. Man kan ju inte säga att Pro utnyttjas till max i alla spel direkt, eftersom de lägger mer jobb på PS4 som har många fler användare. Så lär det bli även om man får välja, de flesta kommer köpa den billigare varianten.



#40

Postad 08 maj 2017 - 18:05

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

http://www.product-r...-xbox-pressure/
product reviews kommer med ett superfärskt rykte, daterat från idag!

 

fast... deras källa är wall street som jag skrivit tidigare här. och wall streets källa är... samma analytiker som gjorde att jag startade den här tråden för exakt två månader sedan. bra gjort där, product review. ni hänger med i svängarna :D



#41

Postad 08 maj 2017 - 18:54

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 0

Ryktet säger att Sony jobbar på en patch som ska göra att det visas en symbol vid din profil beroende på om du använder originalkontroll, moddad kontroll eller mnk, vilket i förlängningen skulle kunna innebära en uppdelning av spelare som du pratar om Garret. Huruvida detta stämmer eller inte och om det är möjligt vet jag dock inte.


Egna spekulationer.

Är det inte så att Sony pratar om att införa stöd för mus och tangentbord nativ i spel? Då skulle jag kunna tänka mig att det skulle funka men hur fan skulle ps4an veta om du har placerat om knapparna på din kontroll? Är väl lika dant med t ex xim, den sänder ju bara in vanliga handkontroll-signaler till systemet. Tror inte det finns så mycket att göra åt saken. Där emot om det fanns stöd för musen i ps4an utan xim skulle man kunna upptäcka dem och placera dem på egen server, dock skulle fortfarande ximarna spela med oss med handkontroll. Det är vad jag tror.

#42

Postad 08 maj 2017 - 19:03

Unregistered32f0b602
  • Unregistered32f0b602
  • Mästare

  • 3 086 inlägg
  • 0
Moddad kontroll är ju annan kontroll än ds4. Tror inte det är speciellt tekniskt svårt att lägga in någon form av handskakning på en original ds4 och ps4:an. Hur man skiljer på mnk och en moddad kontroll vet jag inte riktigt dock. Möjligt att det skiljer sig i signaler när det är två enheter som skickar signal i form av mus och keyboard.

#43

Postad 08 maj 2017 - 19:13

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 970 inlägg
  • 0

Sony är i alla fall medvetna om det, Blizzard gillar inte när mus används på konsol i t.ex. Overwatch.

 

“The Overwatch team objects to the use of mouse and keyboard on console,” Kaplan wrote. “We have contacted both first-party console manufacturers and expressed our concern about the use of mouse and keyboard and input conversion devices.”

 



#44

Postad 08 maj 2017 - 19:19

Unregistered32f0b602
  • Unregistered32f0b602
  • Mästare

  • 3 086 inlägg
  • 0
Jag har kommit till en punkt där jag inser att det blir svårt att stoppa men om man kunde ordna så det syns att man använder det kan man ju separera folk och lösa det den vägen.

#45

Postad 09 maj 2017 - 08:14

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 937 inlägg
  • 0

Ryktet säger att Sony jobbar på en patch som ska göra att det visas en symbol vid din profil beroende på om du använder originalkontroll, moddad kontroll eller mnk, vilket i förlängningen skulle kunna innebära en uppdelning av spelare som du pratar om Garret. Huruvida detta stämmer eller inte och om det är möjligt vet jag dock inte.

 

Hade varit nice om det stämmer :)

Nån av dom som tävlar bf/cod som använder Tac4 med, eller är det bara Xim som gäller där?

Då är det bättre att det blir tangbord/mus stöd i tävlingar med, så alla är på lika villkor... antingen mus/tangbord för alla som är med, eller HK! :o 



#46

Postad 10 maj 2017 - 18:52

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0
Minne. HBM3 lär vara för dyrt. Jobbas förvisso på en "lower cost HBM" men tror de safear med GDDR6. Om även minnestätheten dubblas mot idag så är 32 GB och en bandbredd på 512 MB/s över en 256 bits buss fullt möjligt.

 

Första GDDR6 waffern:
https://videocardz.c...fer-at-gtc-2017

Återstår att se om detta är PS5 relaterat. Men 32GB och 512MB/s satt som smäck iaf (edit: tids nog sitter det som smäck ska tilläggas, de första GDDR6 modulerna startar på 8Gb täthet och 12 Gbps hastighet; men 16Gb och 16 Gbps är redan "utlovat" för framtiden).  :)


Redigerat av pacman, 16 maj 2017 - 06:51.


#47

Postad 13 maj 2017 - 13:11

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 970 inlägg
  • 0

Här Zartok, DF svarar på frågan.

 

http://www.eurogamer...-2018-in-theory

 

It would be a good machine, but it's hard to believe that it would reset the paradigm - and with PS4 still having so much to offer and with so much invested in it from consumers, developers and publishers, the notion of it arriving within 18 months does seem unlikely, bordering on the unwelcome


Redigerat av Zoiler, 13 maj 2017 - 13:11.


#48

Postad 14 maj 2017 - 07:06

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0
Unwelcome är ordet.

#49

Postad 14 maj 2017 - 12:08

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
DF? Då sväljer jag det helt och hållet :D jag har helt för stor tilltro till DF för att ens överväga att ifrågasätta honom (Richard).

Vad säger andra analytiker? 2019-2020? Gissar att det beror mycket på hur scorpio säljer också?

#50

Postad 14 maj 2017 - 12:47

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0
Scorpio lär inte påverka Sonys PS5-planer för 5 öre.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.