Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Intelligent Sound, vet ni vad det är ?

2348 svar till detta ämne Högtalare Intelligent sound
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Proson Stratego 212SA (Golvhögtalare) 1 6,5 (1) Inga priser
Intelligent Sound IS6 Pro II (Surroundhögtalare) 1 (0) Inga priser
Intelligent Sound IS 815 Pro Mkll (Golvhögtalare) 1 8,33 (2) Inga priser
Intelligent Sound IS6 Pro MKII+ (Surroundhögtalare) 1 8,75 (3) Inga priser
Intelligent Sound IS8 Pro MKII+ (Surroundhögtalare) 1 7,5 (1) Inga priser
1 relaterade trådar

#2201

Postad 01 december 2022 - 00:11

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 005 inlägg
  • 1
Till trummis:
 
Bra att du erkänner det iaf. Det är inte så enkelt som man kan tro att jämföra högtalare heller, för det kan ju låta helt olika pga rummet de spelar i. Extra stor påverkan är det under 500Hz. En högtalare som spelar djupare kan t ex upplevas som "bumlig" eller "odetaljerad" pga rummets resonanser, medans en som faller av vid 70Hz låter "renare" i samma rum. Det tråkiga blir då såklart när musiken innehåller bas under 70Hz. ;)
 
Ska man göra en någorlunda rättvis jämförelse bör man känna till rekommenderad placering för de olika högtalarna man jämför.
 
Angående siffror så är seriösa oberoende mätningar mycket användbara om man vill sålla bort de dåliga, och välja ut bra högtalare att lyssna på. Men det gäller som sagt att de är seriösa, och att man kan tolka de.
 
När det kommer till högtalare som mäter bra, så betyder det inte att de låter exakt likadant. Det handlar om tycke och smak som med mycket annat. Om man är van vid loudnessljud (som många billiga högtalare har), så kan bättre grejer upplevas som lite tråkiga vid första lyssning, eftersom de återger mer av musiken, och har mindre egenljud som resonanser och distorsion.
 
Något annat som utmärker bra högtalare är att det blir större skillnad mellan tystare partier och dynamiska anslag, dvs musiken kan upplevas som lägre i nivå och man höjer därför mer. Det beror på dynamiken och avsaknaden av kompression. Där är elementens kvalitet mycket viktig, men även delningsfiltret. Om elementen bara spelar de frekvenser de ska spela, så klarar de högre ljudtryck utan att disten skenar iväg. 
 
En kontrast till det är t ex 6dB/oktav filter, som i en del konstruktioner gör att diskanten spelar långt ner i mellanregistret, eller att mellanregistret spelar bas. Disten och kompressionen kommer som ett brev på posten. Ett annat problem det orsakar är utsläckningar och ojämn spridning när flera element spelar samma frekvenser.
 
Så filtret är helt klart en mycket viktig del av högtalaren, men det kan inte lösa problem med element och låda, bara undvika extra problem.

Ok! I så fall trivs jag bra i den bubblan ... inget som stör utifrån


Misstänkte det. ;)

Redigerat av Ageve, 01 december 2022 - 00:20.


#2202

Postad 07 december 2022 - 18:07

JohnnyMann
  • JohnnyMann
  • Forumräv

  • 802 inlägg
  • 6

Ok! I så fall trivs jag bra i den bubblan. Ljudet är bra och behagligt, inget som stör utifrån Jag bytte ju till deras högtalare av en anledning, mycket bättre ljud än det jag har ägt innan. Skulle det dyka upp något annat som skulle intressera mig är jag öppen för det.

Jag kan säga det rent ut, du har ett samröre med detta blufföretag, finns ingen annan slutsats när man läser dina få inlägg!



#2203

Postad 07 december 2022 - 22:30

Mr_Dan
  • Mr_Dan
  • Amatör

  • 82 inlägg
  • 0

Jag kan säga det rent ut, du har ett samröre med detta blufföretag, finns ingen annan slutsats när man läser dina få inlägg!


Oj! Du är nog sämst här inne på att gissa!

#2204

Postad 08 december 2022 - 00:26

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 005 inlägg
  • 1

Oj! Du är nog sämst här inne på att gissa!

 

Nu var det inte riktat till mig, men påminner ändå om detta, som du skrev ett par sidor bak i tråden. Samröre betyder inte nödvändigtvis att du är anställd av IS. ;)

 

Monitor 4 levereras i kartong men utan delningsfilter. Intelligent sound packar mycket riktigt upp och monterar in sina filter och dämpmaterial och slutligen packar ner i kartong igen. jag kan nästa gång jag besöker Petter fota och lägga upp, så du ser hur klumparna (filtret) ser ut. Det är rätt tight i lådan där förstärkaren sitter men den får plats  :)

 

På tal om Monitor 4, fick du ta några bilder inuti som du nämnde för ett tag sedan? Det hade varit intressant att se.


Redigerat av Ageve, 08 december 2022 - 00:38.


#2205

Postad 08 december 2022 - 06:48

johan b-lund
  • johan b-lund
  • Mästare

  • 2 957 inlägg
  • 0

Nu var det inte riktat till mig, men påminner ändå om detta, som du skrev ett par sidor bak i tråden. Samröre betyder inte nödvändigtvis att du är anställd av IS. ;)

 

 

På tal om Monitor 4, fick du ta några bilder inuti som du nämnde för ett tag sedan? Det hade varit intressant att se

 

Många bryr sig helt enkelt inte, gillar dom något så kör man på.
Jag har tex Mycket fasta principer, aldrig att jag skulle köpa något av IS - oberoende av hur bra/billiga dom är.
Och jag vägrar att åka till Usa, semester i Turkiet eller Maldiverna av ren princip.
Tror jag inte på det då avstår jag.



#2206

Postad 08 december 2022 - 06:53

Mr_Dan
  • Mr_Dan
  • Amatör

  • 82 inlägg
  • 0

Nu var det inte riktat till mig, men påminner ändå om detta, som du skrev ett par sidor bak i tråden. Samröre betyder inte nödvändigtvis att du är anställd av IS. ;)


På tal om Monitor 4, fick du ta några bilder inuti som du nämnde för ett tag sedan? Det hade varit intressant att se.


Ok då har jag väl ett samröre eftersom jag är en kund🤔

Ja just ja. Detta hade jag glömt, ska försöka komma ihåg det och om det finns något tillfälle. Vet dock inte när tyvärr. Av det jag såg så vill jag minnas att elektroniken närmast såg identiskt med av det du visade. Tyckte jag såg någon etikett med IS logga på

#2207

Postad 12 december 2022 - 00:38

samsara
  • samsara
  • Forumräv

  • 540 inlägg
  • 0

Kopplar man i ett 30 bands equalizer och informerar lyssnarna om hur filtret fungerar och sedan låter ett antal killar och tjejer lyssna på musik som dom gillar och så får dom höja och sänka reglagen så kom jag fram till att tjejer ville dra ner diskanten och övre mellanregistret för att det ska låta bra. Efter ett par timmars musiklyssning gjorde vi en jämförelse med och utan filter och så fick lyssnarna möjligheten att finjustera sina frekvenskurvor i en A B test.

Vi kom fram till att musiken lät betydligt mycket bättre efter att man ställt in ljudet med en equalizer. 

Är ganska övertygad om att de flesta högtalare skulle låta mycket bättre med nya delningsfilter och om det skulle vara möjligt att ändra nivåerna på ingående element,

Själv har jag fått ta över 15 tums basar från en biograf men är inte minsta imponerat. Var inte heller imponerad av basen från 12 tums basar. För min del kör jag med tre 10 tums basar med aluminiumkoner, Tycker att 10 tums duralkonerna känns snabbare med förstärkare som kan leverera ca 1800 watt.



#2208

Postad 12 december 2022 - 00:42

id_t83
  • id_t83
  • Forumräv

  • 634 inlägg
  • 0

Kopplar man i ett 30 bands equalizer och informerar lyssnarna om hur filtret fungerar och sedan låter ett antal killar och tjejer lyssna på musik som dom gillar och så får dom höja och sänka reglagen så kom jag fram till att tjejer ville dra ner diskanten och övre mellanregistret för att det ska låta bra. Efter ett par timmars musiklyssning gjorde vi en jämförelse med och utan filter och så fick lyssnarna möjligheten att finjustera sina frekvenskurvor i en A B test.
Vi kom fram till att musiken lät betydligt mycket bättre efter att man ställt in ljudet med en equalizer.
Är ganska övertygad om att de flesta högtalare skulle låta mycket bättre med nya delningsfilter och om det skulle vara möjligt att ändra nivåerna på ingående element,
Själv har jag fått ta över 15 tums basar från en biograf men är inte minsta imponerat. Var inte heller imponerad av basen från 12 tums basar. För min del kör jag med tre 10 tums basar med aluminiumkoner, Tycker att 10 tums duralkonerna känns snabbare med förstärkare som kan leverera ca 1800 watt.


Okej.

#2209

Postad 12 december 2022 - 11:55

JohnnyMann
  • JohnnyMann
  • Forumräv

  • 802 inlägg
  • 0

Ok då har jag väl ett samröre eftersom jag är en kund
 

Snarare så att du är vän, bekant eller affilierad med detta företag, tvivlar på att du endast är kund.

Din trovärdighet här är strax över nollgränsen.



#2210

Postad 12 december 2022 - 12:34

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 005 inlägg
  • 0

Vi kom fram till att musiken lät betydligt mycket bättre efter att man ställt in ljudet med en equalizer. 

 

Ok.

 

Är ganska övertygad om att de flesta högtalare skulle låta mycket bättre med nya delningsfilter och om det skulle vara möjligt att ändra nivåerna på ingående element

 

Nej, den enda slutsats man skulle kunna dra är att ni just då, i det rummet, med de högtalare ni använde, föredrog ett annat ljud än vad högtalarna levererade. Det är allt. 

 

Själv har jag fått ta över 15 tums basar från en biograf men är inte minsta imponerat. Var inte heller imponerad av basen från 12 tums basar. För min del kör jag med tre 10 tums basar med aluminiumkoner, Tycker att 10 tums duralkonerna känns snabbare med förstärkare som kan leverera ca 1800 watt.

 

Det blir lite som att säga "Jag jämförde en bil med V8 mot en med V6, men min 4-cylindriga är snabbare."

 

Utan mer info säger det inget. Den enda slutsats man kan dra är att dåliga element presterar dåligt, liksom att en 50-tals bil med V8 kan vara slö.


Redigerat av Ageve, 12 december 2022 - 12:47.


#2211

Postad 12 december 2022 - 14:36

Mr_Dan
  • Mr_Dan
  • Amatör

  • 82 inlägg
  • 0

Snarare så att du är vän, bekant eller affilierad med detta företag, tvivlar på att du endast är kund.
Din trovärdighet här är strax över nollgränsen.


Värst vad du är aggressiv då! Jag skiter fullständigt i vad du tror. Spelar ingen roll om jag är kund/vän med Petter. Det har noll betydelse hur högtalarna låter. Jag får inte betalt på något sätt, utan jag försöker bara svara på lite frågor och delar gärna med mig av vad jag vet. Om det nu inte passar dig kan du väl dra någon annan stans och fjanta dig!

#2212

Postad 12 december 2022 - 16:09

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1 967 inlägg
  • 0

Lugn nu gubbar :)  

Vi vill inte få denna tråd låst. Den är ju världsklass i vad man ska och inte ska köpa :)



#2213

Postad 12 december 2022 - 16:10

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 005 inlägg
  • 0

Ja just ja. Detta hade jag glömt, ska försöka komma ihåg det och om det finns något tillfälle. Vet dock inte när tyvärr. Av det jag såg så vill jag minnas att elektroniken närmast såg identiskt med av det du visade. Tyckte jag såg någon etikett med IS logga på

 

Ok, japp det hade varit intressant.

 

Vid OEM-tillverkning levereras högtalarna med etiketter och manualer osv där beställt namn står. Ibland programmerar de in namnet till Bluetooth med (om det inte bara står "Bluetooth speaker" eller liknande).

 

Vistron levererar också enligt önskemål när det gäller portplacering, färg, dämpmaterial osv.

 

edit: Angående dämpmaterial så vet jag inte om IS bara skojar. De har flera gånger nämnt bubbelplast, men jag har aldrig sett det på någon bild.

 

Det hade såklart varit humor om det stämde. Kanske fanns det i tidiga modeller?  ;)

 

https://intelligents...ar-syn-pa-ljud/

 

De dämpmaterial vi använder oss av inne i högtalarlådan är oftast standardmaterial, vanligtvis Bubbelplast och/eller frigolit. Dessa material absorberar överskottsenergi i lådan vilket bidrar till att det utgående ljudet får den neutrala karaktär vi önskar.


Redigerat av Ageve, 12 december 2022 - 16:30.


#2214

Postad 12 december 2022 - 16:17

Mr_Dan
  • Mr_Dan
  • Amatör

  • 82 inlägg
  • 0

Ok, japp det hade varit intressant.

Vid OEM-tillverkning levereras högtalarna med etiketter och manualer osv där beställt namn står. Ibland programmerar de in namnet till Bluetooth med (om det inte bara står "Bluetooth speaker" eller liknande).

Vistron levererar också enligt önskemål när det gäller portplacering, färg osv.

edit: Angående dämpmaterial så vet jag inte om IS bara skojar. De har flera gånger nämnt bubbelplast, men jag har aldrig sett det på någon bild.

Det hade såklart varit humor om det stämde, men nja... ;)


Ah bubbelplast tror jag inte heller på. I monitor 4 används nåt slags filt eller vad det nu är

#2215

Postad 12 december 2022 - 16:37

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 005 inlägg
  • 0

Ah bubbelplast tror jag inte heller på. I monitor 4 används nåt slags filt eller vad det nu är

 

Okej, så här ser det ut i originalet:

 

Bifogad fil  IMG_7468.png   565,09K   0 Antal nerladdningar



#2216

Postad 12 december 2022 - 18:07

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 448 inlägg
  • 1
Så märkliga som IS är tror jag ändå att de kanske menar plastskum när de säger bubbelplast, även om det man vanligtvis avser med bubbelplast är transportskydd och fidgetleksak. :P

Tillägg: Om de faktiskt använder bubbelplast vet man ju vad som ska misstänkas om det knäpper i högtalarna...

Redigerat av Zacabeb, 12 december 2022 - 23:17.


#2217

Postad 13 december 2022 - 00:35

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 005 inlägg
  • 0

Tillägg: Om de faktiskt använder bubbelplast vet man ju vad som ska misstänkas om det knäpper i högtalarna...

 

Hehe, och med frigolit kanske det låter som när man har emballage som ligger och skaver/vibrerar i bilen. Inget trevligt ljud direkt. ;) 



#2218

Postad 20 december 2022 - 23:02

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 005 inlägg
  • 1

IS har rea på Vistron... eh... Monitor 4e nu. Bara 13 300 kr inkl subben. ;) 

 

https://intelligents.../is-monitor-4e/

 

Bifogad fil  Skärmavbild 2022-12-20 kl. 23.00.00.png   352,22K   7 Antal nerladdningar



#2219

Postad 21 december 2022 - 09:18

Mr_Dan
  • Mr_Dan
  • Amatör

  • 82 inlägg
  • 0
[quote name="Ageve" post="4658216" timestamp="1671573761"]

IS har rea på Vistron... eh... Monitor 4e nu. Bara 13 300 kr inkl subben. ;)

https://intelligents.../is-monitor-4e/

[url="https://www.minhembi...99"]Skärmavbild 2022-12-20 kl.


Köööp!😁

#2220

Postad 21 december 2022 - 11:43

johan b-lund
  • johan b-lund
  • Mästare

  • 2 957 inlägg
  • 0

Undrar vad det skulle kosta att ta hem originalet ?



#2221

Postad 21 december 2022 - 21:32

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 005 inlägg
  • 1

Undrar vad det skulle kosta att ta hem originalet ?

 

Från Kina, ca 2000kr totalt.

 

 

Från t ex Monacor, 2300kr för stativarna, och 4800kr för subben, dvs 7100kr.

 

https://www.amazon.s...m/dp/B00URJNZ10

 

https://www.conrad.s...-250-hz-1780960

 

 

Köööp!😁

 

Har redan originalet. ;) 


Redigerat av Ageve, 22 december 2022 - 15:21.


#2222

Postad 03 januari 2023 - 12:42

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 005 inlägg
  • 1

Såg precis på IS Facebook att de har haft inbrott:

https://www.facebook...539666252773312

 

Kan inte tänka mig något dummare att sno än IS-högtalare. Lätta att identifiera och okända dvs lågt intresse på "begagnat" marknaden (helt obefintligt utomlands).

 

Men tjuvar har ju en tendens att ha begränsad IQ iofs. Det ska bli intressant att se om det dyker upp annonser. Det lär inte ta lång tid innan de åker dit isåfall. Men sannolikheten är kanske större att de redan har lämnat landet.

 

Bifogad fil  Skärmavbild 2023-01-03 kl. 11.49.52.png   996,29K   0 Antal nerladdningar


Redigerat av Ageve, 03 januari 2023 - 12:50.


#2223

Postad 03 januari 2023 - 12:50

trummis
  • trummis
  • Amatör

  • 52 inlägg
  • 0
Ageve, du som är sjukt duktig på att hitta saker - up for the challenge? Sjukt tråkigt att han blev av med allt, men så är det som du säger - knappt värt något utomlands och i Sverige är det svårsålt.

#2224

Postad 03 januari 2023 - 12:55

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 005 inlägg
  • 0

Brukar kolla diverse annonssidor en gång i veckan iaf. Säger till om jag hittar något.



#2225

Postad 03 januari 2023 - 14:18

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 005 inlägg
  • 0
På bilderna ser det ut som att tjuvarna inte fick plats med allt (högtalare osv utspridda vid entrédörren).

#2226

Postad 03 januari 2023 - 14:32

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0

Om de har hunnit sno så pass mycket kan man ju undra om det ens var larmat. Trist med inbrott oavsett förstås.



#2227

Postad 03 januari 2023 - 15:32

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 448 inlägg
  • 0

Jag kan faktiskt inte känna mig speciellt ledsen över att ett blufföretag har haft inbrott. Det är karma i mina ögon.

 

Roligt att tänka på att de produkter tjuvarna har stulit egentligen inte är värda ens en tiondedel av vad IS tar betalt. Surt för både IS och tjuvarna. Som att två idioter har halkat på exakt samma bananskal.


Redigerat av Zacabeb, 03 januari 2023 - 15:34.


#2228

Postad 03 januari 2023 - 16:43

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 005 inlägg
  • 0

Roligt att tänka på att de produkter tjuvarna har stulit egentligen inte är värda ens en tiondedel av vad IS tar betalt. Surt för både IS och tjuvarna. Som att två idioter har halkat på exakt samma bananskal.

 
Hehe... Dessutom verkar ju de flesta kunderna vara folk som Petter känner, dvs det räcker att de säljer ett par av de stulna högtalarna, så åker de dit direkt. Det ska bli intressant att följa.
 

Om de har hunnit sno så pass mycket kan man ju undra om det ens var larmat. Trist med inbrott oavsett förstås.


Reagerade också på det. Tolkar texten på FB som att de upptäckte det först när de skulle börja jobba efter helgen.


Redigerat av Ageve, 03 januari 2023 - 16:47.


#2229

Postad 03 januari 2023 - 17:07

id_t83
  • id_t83
  • Forumräv

  • 634 inlägg
  • 1
Så lämna dom marantz cd:n som troligtvis var värd mest där 😅

#2230

Postad 03 januari 2023 - 17:12

id_t83
  • id_t83
  • Forumräv

  • 634 inlägg
  • 0
Eller Festool dammsugaren, den är ju inte heller billigare än IS egna skräp.

#2231

Postad 04 januari 2023 - 10:11

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0

Finns delningsfiltret för allmän beskådan nu tro :)



#2232

Postad 04 januari 2023 - 10:19

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

  • 2 585 inlägg
  • 1

Finns delningsfiltret för allmän beskådan nu tro :)

 

Nu börjar det klarna. Det är förstås Ageve som ligger bakom inbrottet, enkom för att lägga vantarna på det topphemliga delningsfiltret. Resten som är stulet är bara för att förvirra  :D



#2233

Postad 04 januari 2023 - 10:47

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 005 inlägg
  • 1

Nu börjar det klarna. Det är förstås Ageve som ligger bakom inbrottet, enkom för att lägga vantarna på det topphemliga delningsfiltret. Resten som är stulet är bara för att förvirra  :D

 

Haha, nä så intressant är det inte.  :P

 

Det gäller verkligen att undvika att köpa en beg IS-högtalare för att titta på filtret med, oavsett hur billiga de är.

 

Annars blir väl rubriken i Aftonbladet "Teknikintresserad industrispion gripen för häleri i IS-härva".

 

edit: Under tiden jag skrev det ovan klarnade det. Det handlar om ett insiderbrott, som är tänkt att avskräcka folk från att köpa begagnade IS-högtalare. De insåg helt enkelt risken för att den hemliga filtertekniken skulle läcka och kopieras av alla de stora "drakarna". Nu måste man köpa nya IS-högtalare för att få filtret, och då kan de spåra läckan.  B)

 

En story i klass med denna. ;) 

https://www.youtube....h?v=EUsd-Ri0VCo


Redigerat av Ageve, 04 januari 2023 - 11:00.


#2234

Postad 04 januari 2023 - 11:50

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 962 inlägg
  • 2
Ageve,

ljudbutiken Pause körde en liknande PR/reklam för dryga femton år sedan. När de tejpade upp fejkat fönstersplitter i en el av en större reklamkanj(vad jag minns).

#2235

Postad 15 januari 2023 - 21:17

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 005 inlägg
  • 0

Har deras hemsida blivit stulen nu med?  :rolleyes:

 

Bifogad fil  Skärmavbild 2023-01-15 kl. 21.15.29.png   205,51K   0 Antal nerladdningar



#2236

Postad 15 januari 2023 - 22:36

trummis
  • trummis
  • Amatör

  • 52 inlägg
  • 0
Måste varit tillfälligt eller knas hos dig? Här ser det normalt ut

#2237

Postad 15 januari 2023 - 23:17

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0

SSL certifikatet som antigen gått ut (date invalid) eller något knas med det.

 

Förr var det tillåtet med 3år, men nu får man max ha 1år gyldighet på SSL cert, och så måste de utstedas och valideras med callback mot kontakt som ligger i registrena för sidan - varje år. Så det är ganska vanligt tyvärr att man inte har en rutin för att förnya dessa och 1år går fort.



#2238

Postad 15 januari 2023 - 23:37

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 005 inlägg
  • 0

Japp, det funkar nu igen.



#2239

Postad 06 februari 2023 - 22:59

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 005 inlägg
  • 1

Dagens IS-bild från Facebook. Ett bra tips på hur man kan utnyttja ett 3-fas uttag. ;)

 

Bifogad fil  Skärmavbild 2023-02-06 kl. 22.51.56.png   320,77K   8 Antal nerladdningar

 

De tre faserna går till grendosor som hänger i kablarna. Det ser ut som att dragavlastningen inte fick plats. ;) 

 

Bifogad fil  Skärmavbild 2023-02-06 kl. 22.52.07.png   182,57K   10 Antal nerladdningar


Redigerat av Ageve, 07 februari 2023 - 15:10.


#2240

Postad 06 februari 2023 - 23:10

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 448 inlägg
  • 1

Dagens IS-bild från Facebook. Ett bra tips på hur man kan utnyttja ett 3-fas uttag. ;)

 

attachicon.gifSkärmavbild 2023-02-06 kl. 22.51.56.png

 

De tre faserna går till grendosor som hänger i kablarna. ;)

 

attachicon.gifSkärmavbild 2023-02-06 kl. 22.52.07.png

 

Ibland undrar jag om IS bara är ute efter att trolla.



#2241

Postad 07 februari 2023 - 15:13

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 005 inlägg
  • 1

Ibland undrar jag om IS bara är ute efter att trolla.

 

Hehe, de har ironiskt nog denna bilden på Facebook:

 

Bifogad fil  112296740_4121023744637607_8108842847224172244_n.jpg   27,31K   0 Antal nerladdningar



#2242

Postad 07 februari 2023 - 15:43

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlägg
  • 2

Dagens IS-bild från Facebook. Ett bra tips på hur man kan utnyttja ett 3-fas uttag. ;)

 

attachicon.gifSkärmavbild 2023-02-06 kl. 22.51.56.png

 

De tre faserna går till grendosor som hänger i kablarna. Det ser ut som att dragavlastningen inte fick plats. ;)

 

attachicon.gifSkärmavbild 2023-02-06 kl. 22.52.07.png

Detta kan väl inte vara lagligt?



#2243

Postad 07 februari 2023 - 19:13

johan b-lund
  • johan b-lund
  • Mästare

  • 2 957 inlägg
  • 0

Vi hade el revision precis o det tycks vara upp till var inspektör att påpeka saker :(
Jag lät mycket ligga bara för att det skulle anmärkas o att företaget sedan var tvungna att fixa det.

Förlängnings sladd liggandes framför en dörrkarm (trampas på dagligen) var ok 

En förlängningssladd hängandes på bilden var ett gränsfall.

Är det inte en fast installation då är reglerna tydligen luddiga och öppna för bedömning.



#2244

Postad 08 februari 2023 - 12:20

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 962 inlägg
  • 0

Dagens IS-bild från Facebook. Ett bra tips på hur man kan utnyttja ett 3-fas uttag. ;)
 
attachicon.gifSkärmavbild 2023-02-06 kl. 22.51.56.png
 
De tre faserna går till grendosor som hänger i kablarna. Det ser ut som att dragavlastningen inte fick plats. ;) 
 
attachicon.gifSkärmavbild 2023-02-06 kl. 22.52.07.png


Hmm, det blir väl lite kontraproduktivt med avseende på IS urval av kablar och material?

#2245

Postad 08 februari 2023 - 12:32

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 005 inlägg
  • 1

Hmm, det blir väl lite kontraproduktivt med avseende på IS urval av kablar och material?

 

Japp, men det är kanske ingen audiofil-lampa som är ansluten. ;)

 

Så här brukar det se ut annars (båda från IS FB-sida):

 

Bifogad fil  Skärmavbild 2023-02-07 kl. 15.21.16.png   220,26K   0 Antal nerladdningarBifogad fil  Skärmavbild 2023-02-07 kl. 15.18.47.png   177,89K   0 Antal nerladdningar



#2246

Postad 10 februari 2023 - 09:57

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

  • 1 249 inlägg
  • 0

Världens läge att fynda en uppsättning 612:or, inklusive special kablar.

https://www.blocket....d_612/106861551



#2247

Postad 10 februari 2023 - 11:30

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 005 inlägg
  • 1

Bra andrahandsvärde som vanligt hehe. Från 220 000 kr till 27 000kr.

 

Tyvärr behöver kabinetten lackeras om då det finns repor och märken efter infästnings skruvar då förra ägaren haft underliga idéer om hur fin hifi ska monteras..

 

Underliga idéer från IS och deras kunder? Hehe. Tänkte direkt på denna bilden från IS Facebook:

 

Bifogad fil  70386524_3037057243034268_2350664909957627904_n.png   440,97K   35 Antal nerladdningar



#2248

Postad 10 februari 2023 - 16:49

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0

Fast den monteringen var ju väldigt platseffektiv iaf ger nog tummen upp även om det blir extremt oproportionerligt med så liten tv :)



#2249

Postad 10 februari 2023 - 18:44

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 962 inlägg
  • 1
Ageve,

Allt det här blir som en version på Dantes ****sspiral. Ett aldrig sinande slut på det eviga lidandet. Skratt

#2250

Postad 10 februari 2023 - 18:46

Mr_Dan
  • Mr_Dan
  • Amatör

  • 82 inlägg
  • 0

Bra andrahandsvärde som vanligt hehe. Från 220 000 kr till 27 000kr.

Tyvärr behöver kabinetten lackeras om då det finns repor och märken efter infästnings skruvar då förra ägaren haft underliga idéer om hur fin hifi ska monteras..

Underliga idéer från IS och deras kunder? Hehe. Tänkte direkt på denna bilden från IS Facebook:

70386524_3037057243034268_2350664909957627904_n.png



Usch! Inte snyggt!




Även taggad med Högtalare, Intelligent sound

3 användare läser detta ämne

2 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar


    STiFLR, FST
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.