Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Heos Cinema

16 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 10 januari 2017 - 20:57

zeddo
  • zeddo
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Hej
Fick hem min Heos Cinema idag, vet inte om jag är supernöjd hittills om jag ska vara ärlig. Problemen är följande, 2 hdmi utgångar på tv:n samt någon digital out (Philips tv) som inte den optiska kabeln passade i. Tv utgången är rund till formen. Har då kopplat soundbaren via Hdmi (arc) och min Apple tv i den andra hdmi. Digitalboxen kör jag via soundbarens hdmi. När jag skiftar mellan Apple tv och digitalboxen så försvinner ljudet oavsett vilken källa jag switchar mellan. När jag stänger av tv så fortsätter ljudet i soundbaren även fast tv:n är avslagen. Det är helt sinnessjukt. Måste man stänga av/på via appen. Funderar på att köpa nån omvandlare så jag kan köra optisk, har ju tummen mitt i dessutom. Bifogar bild på tv utgången.

#2

Postad 10 januari 2017 - 22:37

zeddo
  • zeddo
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Efter lite trixande och pillande så har jag nu förstått hur appen är uppbyggd och hur den används. Man måste ju givetvis reglera i appen vilken ingång man vill lyssna på. Så allt är iaf temporärt löst. Flyttade subben också så det blev lite bättre tryck/ljud i den.

#3

Postad 31 juli 2017 - 13:36

Djingis Khan
  • Djingis Khan
  • Användare

  • 150 inlägg
  • 0

Efter lite trixande och pillande så har jag nu förstått hur appen är uppbyggd och hur den används. Man måste ju givetvis reglera i appen vilken ingång man vill lyssna på. Så allt är iaf temporärt löst. Flyttade subben också så det blev lite bättre tryck/ljud i den.

Är på jakt efter en soundbar, och har sneglat lite på Heos Homecinema. Är du nöjd med ljud och allt annat?



#4

Postad 01 augusti 2017 - 15:11

Unregistered706504e9
  • Unregistered706504e9
  • Beroende

  • 1 012 inlägg
  • 0

Är på jakt efter en soundbar, och har sneglat lite på Heos Homecinema. Är du nöjd med ljud och allt annat?

Jag var inte tillfrågad, men då jag har en tänkte jag svara.

 

Jag är ruggigt nöjd med min. Det blir riktigt bra ljud och dessutom bas då man får med en subwoofer. Man kan sakna lite reglage då det inte går att justera särskilt mycket (diskant, bas och subwoofer), men då jag kör Heos på rätt många platser i huset samt det inte är för mitt biorum blev det en perfekt lösning för mig. 

 

I biorummet har jag en receiver och 7+1 ljud. Jag hade nog varit mer tveksam till att ha den där homecineman på min primära filmvisarplats då den inte är lika bra som Heos andra soundbar på att ansluta exempelvis surroundhögtalare.



#5

Postad 02 augusti 2017 - 14:40

Djingis Khan
  • Djingis Khan
  • Användare

  • 150 inlägg
  • 0

Jag var inte tillfrågad, men då jag har en tänkte jag svara.

 

Jag är ruggigt nöjd med min. Det blir riktigt bra ljud och dessutom bas då man får med en subwoofer. Man kan sakna lite reglage då det inte går att justera särskilt mycket (diskant, bas och subwoofer), men då jag kör Heos på rätt många platser i huset samt det inte är för mitt biorum blev det en perfekt lösning för mig. 

 

I biorummet har jag en receiver och 7+1 ljud. Jag hade nog varit mer tveksam till att ha den där homecineman på min primära filmvisarplats då den inte är lika bra som Heos andra soundbar på att ansluta exempelvis surroundhögtalare.

Ok, tack så mycket för svar...Skulle det vara bättre att köpa Heos Soundbar och komplettera med subben då? Anläggningen kommer främst gå till tv och film, men rummet är inte stort alls, och jag är förbannat trött på kablar. 

Det är detta paket jag pratar om...https://www.hifiklub...dlos-hogtalare/



#6

Postad 03 augusti 2017 - 07:45

Unregistered706504e9
  • Unregistered706504e9
  • Beroende

  • 1 012 inlägg
  • 0

Ok, tack så mycket för svar...Skulle det vara bättre att köpa Heos Soundbar och komplettera med subben då? Anläggningen kommer främst gå till tv och film, men rummet är inte stort alls, och jag är förbannat trött på kablar. 

Det är detta paket jag pratar om...https://www.hifiklub...dlos-hogtalare/

Köper du det där kan du komplettera med ett par trådlösa bakhögtalare också (Heos 1 exempelvis). Är surround viktigt är det där ett bättre val. 

(Men, skiter du i surroundljud så ta homecinema).



#7

Postad 03 augusti 2017 - 11:12

Ochåäö
  • Ochåäö
  • Veteran

  • 1 667 inlägg
  • 0
Finns panasonic all70t också. All2 eller all6 som bak kanaler. Billigare!

#8

Postad 03 augusti 2017 - 12:47

Unregistered706504e9
  • Unregistered706504e9
  • Beroende

  • 1 012 inlägg
  • 0

Finns panasonic all70t också. All2 eller all6 som bak kanaler. Billigare!

Ursäkta, men det finns väl fruktansvärt många produkter som är billigare? Nu var det väl en rätt specifik fråga...



#9

Postad 03 augusti 2017 - 13:31

Djingis Khan
  • Djingis Khan
  • Användare

  • 150 inlägg
  • 0

Köper du det där kan du komplettera med ett par trådlösa bakhögtalare också (Heos 1 exempelvis). Är surround viktigt är det där ett bättre val. 

(Men, skiter du i surroundljud så ta homecinema).

Risken/chansen är nog rätt stor att jag vill ha några 1:or bakom ryggen i framtiden..då väger det över till soundbaren.

Tänkte lite på anslutningar..Jag har en mediaspelare(Boxee Box) och en tvbox som behöver kopplas in. Är det bara att kopppla in dessa två med HDMI i tv:n och sen tv:ns HDMI ARC till soundbaren?

 

Finns panasonic all70t också. All2 eller all6 som bak kanaler. Billigare!

Kör Panasonic tv, där överger jag inte det märket..men vad gäller ljudet så har inte Panasonic övertygat mig ännu..


Redigerat av Djingis Khan, 03 augusti 2017 - 14:30.


#10

Postad 22 september 2017 - 10:05

Bwee
  • Bwee
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0

Köper du det där kan du komplettera med ett par trådlösa bakhögtalare också (Heos 1 exempelvis). Är surround viktigt är det där ett bättre val.
(Men, skiter du i surroundljud så ta homecinema).


Kapar tråden och frågar i ämnet lite :)
Är det verkligen så? Att man kan skita i surroundljud och den dyrare limpan?
Visserligen får man betala mer än det dubbla för Heos Bar samt subwoofer. Så min fråga är ljudmässigt om den höga kostnaden är värt det? Eller är det mer värt att satsa på home cinema som både limpa och woofer är mindre. Oavsett om man tänkt att satsa på surround eller inte?
Vill åt välljud liksom. Men det blir istället en kostnadsfråga när skillnaden på pris är så stor.
Vad tycker ni?

#11

Postad 22 september 2017 - 10:24

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 0

Ok, tack så mycket för svar...Skulle det vara bättre att köpa Heos Soundbar och komplettera med subben då? Anläggningen kommer främst gå till tv och film, men rummet är inte stort alls, och jag är förbannat trött på kablar. 

Det är detta paket jag pratar om...https://www.hifiklub...dlos-hogtalare/

 

Vad är det för skillnad på hifiklubbens paket paket för 17000 och detta? https://www.amazon.d...3&keywords=heos



#12

Postad 22 september 2017 - 12:47

Unregistered706504e9
  • Unregistered706504e9
  • Beroende

  • 1 012 inlägg
  • 0

Vad är det för skillnad på hifiklubbens paket paket för 17000 och detta? https://www.amazon.d...3&keywords=heos

Det finns två olika soundbars.

Den billigare HomeCinema där subwoofern ingår. Det ser ut som om det är den du länkar till. Den har nackdelen att man kan inte komplettera med surroundhögtalare riktigt. Det finns en funktion för det, men då får man viss delay och det känns klart tveksamt.

 

Sedan har de SoundBar eller vad den kallas som kostar ~10k och som de i ditt paket kompletterar med deras trådlösa subwoofer.

Det är säkert det paketet som kostar 17000. Givetvis lär ljudet vara ett par snäpp bättre än HomeCinema.

 

 

 

Jag äger en HomeCinema som jag har i sovrummet och är riktigt nöjd. Jag har haft en riktig anläggning i filmrummet och på övervåningen (Heos receivers med 7.1/5.1).

Nu när jag ska flytta funderar jag på att köpa paketet och köra riktigt bra ljud i sovrummet. Dvs, ett sådant där soundbar-paket kompletterat med ett par Heos 3 som jag får över (Flyttar från villa till en mycket mindre lägenhet).

Köper jag paketet så flyttar jag HomeCinema till gästrummet. Jag har en mycket förstående sambo kan jag meddela, men hon gillar musik mer än mig också. Då båda tyckte att Heos spöade Sonos med hästlängder på vår musik (In Flames, Slipknot osv) har jag fria händer...


Redigerat av Unregistered706504e9, 22 september 2017 - 13:17.


#13

Postad 31 december 2017 - 11:01

Xintela
  • Xintela
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Lever tråden ännu? :)

Jag har letat länge nu och våndats om vilket system jag ska köpa.

De jag fastnat för är Heos Homecinema, Heos Bar, Sonos, Bose Soundtouch 300 eller Bluesound.

Alla förutom Heos HomeCinema är surroundljud-kompatibla dvs äkta surtoundljud med bakhögtalare, 5.1 om man så vill.

Men dessa kostar ju skjortan! Ca 10K dyrare än Heos Homecinema.

Vi bor i en lgh, tv-rum/kök öppen planlösning.

Tanken är bra ljud till tv/sport/film/musik

Duger Heos Homecinema till detta. Jag önskar såklart ett riktigt surroundljud då jag gillar kolla film...men fan, tycker det är för jäkla dyrt!

Vad säger ni, stor skillnad i ljud på de jag nämnt ovan?

Heos Homecinema har ju några år på nacken nu från det att den kom ut, ca 3 år...känns lite gammal och omodern, eller är det fel att tycka så?

Behöver man subben till de andra systemen eller klarar Soundbarsen att ordna bra ljud utan sub? På Heos Homecinema ingår den ju...känns som att priset stiger enbart pga att de andra kan kopplad ihop till surroundljud :/


Mvh

#14

Postad 31 december 2017 - 12:47

Bwee
  • Bwee
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Jag köpte Heos homecinema efter mycket om och men. Velade lite ett tag. Men dels så styrde pengarna hur mycket man fick för dem och att jag ville ha bra ljud till framförallt film.
Var så klart och lyssnade på alla limpor hifiklubben hade att erbjuda och kom fram till att Heos homecinema var valet för mig. För 6000kr (rätt mycket pengar redan där ;)) så får man en söt men grym sub och självaste limpan som kanske utan sub lämnar lite att önska men i kombination så fungerar dem klockrent till film tycker jag. Med musik kanske den lämnar lite att önska i de olika register.
Men vill man inte lägga så mycket för bra filmtittande så tycker jag systemet var värt pengarna i förhållande till den större limpan med sub eller sonos paket tex.
Att sen få surround med ett soundbar system kom i slutet att spela mindre roll för mig då man ändå inte får samma tryck som med ett äkta system.
Trots att jag kör homecinema så tycker jag ljudupplevelsen täcker upp bra för vad jag ville ha hemma ändå. Surround känslan är inte riktig men ändå ganska tillfredställande ljudmässigt vad limpan ger.
Är nöjd. Bor i lägenhet och det enda jag kan sakna är min rotel 2 kanalare och b&ws 683 S2 som jag sålde förra året. Där var det mycket roligare att lyssna på musik.

#15

Postad 31 december 2017 - 16:13

Xintela
  • Xintela
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
@Bwee

Tack för input. Jag är också en velepelle som letar och letar och läser och läser :) Tänker sen om man flyttar till större bostad som man kanske ångrar sig att man inte köpte ordentligt från början.

Alternativt är ju att köpa en limpa nu som är dyrare men avvakta med subben och sen bygga på allt eftersom.. Men vem vet var tekniken är om 4-5 år, då kanske även dagens Sonos, Heos Bar eller Bluesound-prylar är passé och nya grejer finns ute :)

#16

Postad 31 december 2017 - 18:15

Bwee
  • Bwee
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Mm men då tänkte jag såhär att om jag nu köper dem dyrare och ändå inte får sub så kände jag att jag riskerade att bli missnöjd ändå. För kände verkligen inte för att lägga ut så mycket pengar limpa+sub. Nu fick jag allt i ett. Och frugan slapp bli arg på priset :-)

#17

Postad 01 januari 2018 - 16:30

Xintela
  • Xintela
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

@Bwee

Du vet inte vad det är för maxeffekt på Heos HomeCinema eller? Jag hittar inte den infon någonstans..

Vad tror du / ni om detta systemet annars från JBL, verkar vara en "nyhet" på marknaden.
https://www.jbl.se/s...BL Bar 5.1.html


 





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.