Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Spel som du precis har spelat igenom

2077 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 06 november 2008 - 21:58

jls_
  • jls_
  • Lärjunge

  • 488 inlägg
  • 0
Får snoka runt lite får se om man hittar ett kvitto först.

#52

Postad 10 november 2008 - 11:53

Unregistered1374
  • Unregistered1374
  • Användare

  • 137 inlägg
  • 0

Usch då, med lite tur får du en ny med tystare komponenter. Iofs kanske det inte spelar någon roll längre nu när uppdateringen är på väg och man kommer att kunna installera spelet på HD:n.


Där är ju frågan fortfarande hur stora spelen är. Jag har ont om plats på min hdd nu med bara demon och filmer. Iofs bara 20gb varianten men ändå. Kan bli jobbigt.


Spelade igenom Gears of War 2 i helgen, co-op hardcore. Det var riktigt mäktigt. Slutet är lite antiklimax men man fattade ändå att det var sista bossen som man kämpade emot, till skillnad från GoW1 där jag inte hade en aning om att det var sista bossen förens det blev en fet filmsekvens efteråt och man fick eftertexter. Typ.

#53

Postad 10 november 2008 - 22:54

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
körde nyss igenom half life igen. fantastiskt spel. nu är frågan, blue shift, eller opposing force? spelar det nån roll vilken av dom man kör först?

edit: verkar vara opposing force, så det får bli det =)

Redigerat av Unregisteredbb649a5e, 10 november 2008 - 23:02.


#54

Postad 06 december 2008 - 02:37

Unregisterede10e9503
  • Unregisterede10e9503
  • Mästare

  • 3 928 inlägg
  • 0
Avslutade precis Primal. Ett jäkligt bra äventyrsspel till PS2an. Tog drygt 30 timmar att spela igenom. Då har jag bara gått på storyn och struntat i sidequest.

#55

Postad 06 december 2008 - 03:04

Grillas
  • Grillas
  • Användare

  • 130 inlägg
  • 0
Call of Duty 5 va senaste och de va lite över förväntan.
Inget stort fan av WWII spel men lyckades aldrig ha tråkigt under spelets gång, visserligen va det rätt kort om man bara räknar singleplayer delen så.
Har inte hunnit testa så mycket onlinedödande men de lilla jag testat har känts väldigt.. fräscht på nå sätt.. dom testade mapsen har varit stora och klår dom flesta av Modern Warfares.
Sen är det ju alltid lite tråkigt att lämna nutidsvapnen för andra världskriget.

Hundarna är mycket roligare än helikoptrar också :blink:

#56

Postad 06 december 2008 - 03:14

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Avslutade precis Primal. Ett jäkligt bra äventyrsspel till PS2an. Tog drygt 30 timmar att spela igenom. Då har jag bara gått på storyn och struntat i sidequest.

Stridssystemet var för dåligt för min del =/. Synd, för det verkade ha en bra story.

#57

Postad 06 december 2008 - 12:10

Kikuchiyo
  • Kikuchiyo
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0
Klarade nyligen "The Witcher". Vad jag tyckte? Köpte och plöjde boken "The last wish" som spelet bygger på, samt ser fram emot att köpa spelet när det kommer på 360 :blink:
Så, ja, jag är frälst....

Särskilt trevligt var problematiseringen av alla val man tvingas göra. Man får välja mellan två sidor och bägge har definitivt sina fula sidor. Trevligt!

#58

Postad 06 december 2008 - 17:03

Camridge
  • Camridge
  • Forumräv

  • 990 inlägg
  • 0
Avslutade Metroid prime till Wii igår för första gången och slutade på 98%, snacka om sur man blev.
Nu ska jag köra igenom spelet igen på den svåraste och se vad spelet erbjuder :blink:.

Hemskt bra spel måste jag säga dock så skulle jag vilja haft mer vapen i normal mode att välja på.

#59

Postad 06 december 2008 - 20:07

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Avslutade Metroid prime till Wii igår för första gången och slutade på 98%, snacka om sur man blev.
Nu ska jag köra igenom spelet igen på den svåraste och se vad spelet erbjuder B).

Hemskt bra spel måste jag säga dock så skulle jag vilja haft mer vapen i normal mode att välja på.


Bättre eller sämre än de tidigare två spelen?

#60

Postad 07 december 2008 - 09:41

basselito
  • basselito
  • Beroende

  • 1 302 inlägg
  • 0
Ja sen mitt sista inlägget så har jag nu blivit klar med:

Fable 2 (Riktigt mysigt fantasy spel)
5/5

Mirro's Edge (Hela spelet känns som en lång Vicks Blå effekt. Super fräscht.)
4/5

Gears of War 2 (Som det första fast bättre på alla håll och kanter)
5/5

#61

Postad 07 december 2008 - 11:28

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0
Lirat enormt många timmar Left 4 Dead, trots tenta tider.

Grafiken är knappast bar, kör på source motorn som börjar bli gammal. Men man bryr sig inte utan vikten är mer att spelet flyter på bra när 100 zombies springer mot en.

Hela spel idén är genialiskt, var längesen jag hade såhär kul med ett spel. Inget direkt singelplayer även om man kan köra med CPU styrda medspelare. Spelet har 4 banor med 5 acts, man spelar 1 av 4 personer som tillsammans ska ta sig från punkt A till punkt B. Beroende på svårighetsgrad så krävs det olika mycket samarbete.

Varje bana har sina egen uppbyggnad och alla 4 är uppbyggda som en zombiefilm. Mellan varje akt är där ett saferoom som man startar om i ifall alla dör, dör bara 1 så respawnar denna som en inlåst överlevare i något litet rum. I slutet av varje bana är där en grand finale där man ska mota bort våg efter våg med zombies i väntan på räddningen. Förutom vanliga zombies finns där också 5 super zombies med olika attacker.

Spelet har också ett versus mode där man spelar någon av super zombiesarna mot människorna, också ruskigt kul.

Ger spelet 8/10 och gillar man multiplayer är detta nästan ett måste.

#62

Postad 07 december 2008 - 16:12

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Sådär, blev precis klar med Dead Space. Det tog mig över 17h på hard, med enbart plasma cutter. Bästa spelet jag lirat i år. Spelet verkar ha hämtat det bästa från Resident Evil 4, System Shock 2 och DOOM 3. Storyn erbjöd ingenting nytt om man spelat mycket TV-spel tidigare, men gjorde sitt för att förhöja spänningen. Spelet är väldigt skriptat till skillnad från t.ex. Bioshock, men det gör ingenting för i min mening har utvecklarna skriptat smidigt och oförutsägbart att jag ständigt gick om kring och inte visste vad som väntade. Sen att grafik och ljud höll toppklass gör att jag inte kan ge det här spelet mindre än 9 av 10.

#63

Postad 10 december 2008 - 19:52

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
blev precis klar med opposing force. inte alls lika bra som half life, men helt ok antar jag. synd att valve förstört det med steamuppdateringar så spelet kraschar på ett ställe, och jag kunde inte använda vissa vapen -_-. två eller tre av vapnen man hittade kunde jag inte använda en enda gång under spelets gång. yay!

nu ska jag ge mig på blue shift =)

edit: och där blev jag klar med blue shift ;P. kort. väldigt kort. men helt klart bättre än opposing force. nu gäller det att få tag på episode 1 och 2 och dra igenom dom med =D.

Redigerat av Unregisteredbb649a5e, 11 december 2008 - 12:25.


#64

Postad 12 december 2008 - 15:14

Unregisterede10e9503
  • Unregisterede10e9503
  • Mästare

  • 3 928 inlägg
  • 0
Körde just klart Sphinx and The Cursed Mummy. Ett riktigt trevligt spel och det största Zelda plagiat jag råkat ut för. Men det är i detta fallet inte något negativt, då jag tycker dom har gjort det bra. Storyn är inte det minsta likt, men själva spelupplägget och kringutrustning osar Zelda. Dock lättare. Så ni som gillar Zelda, modell nyare, från GC och framåt.: Ge Sphinx.....en chans.

Redigerat av Unregisterede10e9503, 12 december 2008 - 15:19.


#65

Postad 12 december 2008 - 15:47

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Japp, det är faktiskt bra även om man tagit hur mycket som helst från Zelda.

#66

Postad 13 december 2008 - 15:55

Axxident
  • Axxident
  • Forumräv

  • 578 inlägg
  • 0
Spelade ut Skate. på PS3 för ett tag sen och det tog väl 8 dagar innan man klarade det.

Känsla : 9/10 ( Man gör alla trick med högra analoga spaken och styr med vänstra) Det finns riktiga märken i spelet.

Grafik : 7/ 10 ( Helt OK )

Framerate : Uruselt..... Nästan Slowmotion ibland

Overall betyg : 8 /10

#67

Postad 15 december 2008 - 13:05

Unregistered1374
  • Unregistered1374
  • Användare

  • 137 inlägg
  • 0

Spelade ut Skate. på PS3 för ett tag sen och det tog väl 8 dagar innan man klarade det.

Känsla : 9/10 ( Man gör alla trick med högra analoga spaken och styr med vänstra) Det finns riktiga märken i spelet.

Grafik : 7/ 10 ( Helt OK )

Framerate : Uruselt..... Nästan Slowmotion ibland

Overall betyg : 8 /10


Dålig framerate? Har jag aldrig lidit av på xbox ;) Något som plågar ps3 versionen eller?

#68

Postad 15 december 2008 - 21:50

Dreeker
  • Dreeker
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0
The Last Remnant - Är ingen rpg människa och lirar nästan aldrig den här typen utav spel, men jag lyckades faktist klara ut det här.

Runt 20h och då gjorde jag nästan inga sidequests utan följde bara main story hela vägen. Hackar som *** trots installation på hdd men det blev betydligt bättre på disc 2 fast det kanske var för att man vant sig vid det... :)
Iallafall bra story, bra stridssystem, riktigt grym musik och ett bra slut gör att jag ger det en 8, trots den urkassa framraten...

#69

Postad 16 december 2008 - 20:36

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Min Dead Space-recension

Fenomenalt lir, bästa spelet på mycket länge och bästa skräckspelet period.

#70

Postad 16 december 2008 - 20:50

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

  • 1 846 inlägg
  • 0

edit: och där blev jag klar med blue shift ;P. kort. väldigt kort. men helt klart bättre än opposing force. nu gäller det att få tag på episode 1 och 2 och dra igenom dom med =D.

Orange Box är lätt värt pengarna även om man (som jag) äger Half Life 2 B).

#71

Postad 16 december 2008 - 21:10

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
nah, orange box känns inte så lockande. kanske om man skulle hitta det för en väldigt billig peng, men annars nah =/

#72

Postad 18 december 2008 - 21:31

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Castlevania: The Dracula X Chronicles till PSP. Ett av de bättre PSP-spelen jag spelat, men väldigt kort.

Gick in och kollade på IGN i efterhand och de klagar som f-n över hur svårt det är:

Anyone uncomfortable with extremely intense, old-school platforming may want to look elsewhere for their gothic fix - the remastered Rondo of Blood is really hard, and often times it's just downright frustrating. Casual gamers beware: it'll suck your blood.

The biggest problem with this Castlevania title is its difficulty. Challenge is, as we have stated many times before, not a bad thing. But when Rondo of Blood preserved its fundamental, old-school mechanics, it also preserved the problems that were present in many older platformers. For one thing, jumping can be a huge problem. Some of the jumps, even when timed precisely, can still plunge you to your death and force you to start over, washing away the previous fifteen minutes of gameplay. It may not seem too frustrating right now, but we can assure you that it feels intensely unforgiving during play. Furthermore, stair control can be a serious issue as well. If you jump when on a stairwell, you have to continue to hold up on the directional pad when you land, or else you'll fall through the stairs, which often results (once again) in death. Oh dear.

Another concern is the spacing of the checkpoints, which feels very uneven. You could clear massive amounts of space and even pass into different sections of the stage, but sometimes death will set you back all the way to the beginning, even though it may seem like a later checkpoint would have been more natural. Again, this frustration was significant, but didn't ruin our experience. For hardcore fans of older titles, it'll be less of an issue, but appreciation for classic games doesn't necessarily negate mechanical hitches.


Skitsnack kan jag bara säga till det. Trist när recensenter sänker betyget för att de inte kan spela spel (NG, I´m looking at you).

#73

Postad 22 december 2008 - 13:12

Unregisterede10e9503
  • Unregisterede10e9503
  • Mästare

  • 3 928 inlägg
  • 0
Körde klar Star Ocean 2; The Second Story, igår. Ett av de klart bästa rpg jag någonsin spelat, trots att det bara är till psx. Nu har jag inte spelat Xenogears eller Chrono Trigger eller något av de andra höjdarna till psx, men mitt tips är att Star Ocean 2 kvalar in där uppe i toppen tillsammans med dom. En riktigt bra story tillsammans med ett mycket bra upplägg som ger en suverän spelupplevelse. Precis som trean till ps2an, som jag också älskar.
Det vimlar av random encounters, som jag i vanliga fall avskyr, men i detta fall gör det inte så mycket då alla fighter utspelar sig i realtid så man hela tiden får lov att vara aktiv om man vill överleva. Minsta felsteg ibland och det kan vara kört. Speciellt mot bossarna och i synnerhet slutbossen, som jag säkert försökte mot 15 gånger innan jag lyckades. Man blir engagerad på ett helt annat sätt än vid turnbaserade fighter.
Det har blivit ganska eftertraktat och därför betingar det ett ganska högt pris. Jag gav 30 engelska pund + frakt för det men det var väl investerade pengar.
Funderar på att köra om det men med den andra huvudkaraktärens story. Kollade på en walkthrough och tydligen finns det massor jag missat. En antal spelbara karaktärer bla, som jag inte sett skymten av och som bara dyker upp vid ett specifikt tillfälle.
Klockade in på ca 48 timmar men då gjorde jag knappt några sidequests. Det finns så mycket mer att göra så jag skulle tro att vill man så har man säkert att göra i över 100 timmar.

Iaf, ett riktigt bra rpg till ps1an som jag starkt kan rekommendera. Dock så har det inte släppts i Europa så det är den amerikanska versionen som gäller, om man inte är en höjdare på japanska då förstås :)

Redigerat av Unregisterede10e9503, 22 december 2008 - 13:21.


#74

Postad 27 december 2008 - 22:13

DawnStar
  • DawnStar
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Jag har spelat klart Brothers in arms road to hill 30 på xbox roligt spel väldight bra story och grafiken e bra

#75

Postad 03 januari 2009 - 12:44

LanceUppercut
  • LanceUppercut
  • Amatör

  • 94 inlägg
  • 0
Spelade klart Mirrors Edge igår. Ett intressant spel med många goda sidor men även med vissa brister.

+ Nyskapande.

+ Kontrollen är klockren. Det var innan jag spelade spelet det jag var mest tveksam till att det skulle funka bra, men jag blev mycket positivt överaskad

+ Designen/grafiken är riktigt läcker.

- Spelet bygger för mycket på trial and error.

- De sista kapitlen är fantastiskt svåra. Spelet tappar allt flyt när man dör hela tiden. Har nog inte dött så många gånger på en genomspelning av ett spel sedan ghost'n'ghoblins på NES (som jag visserligen aldrig tog mig igenom). För att verkligen gilla detta spel måste man nog tycka om att plåga sig själv lite. Jag skulle gissa att de skruvat upp svårighetsgraden eftersom spelet annars är extremt kort.

Betyg: 6/10, Klart värt att spela men inte något av 2008 års bättre spel.

Har även lagt tillräckligt med tid på LittleBigPlanet för att ge ett rättvist utlåtande. Att spela igenom storyn gick ganska snabbt men nu har jag även spelat fler användargenererade banor och använt baneditorn för att bygga eget.

+ Fantastiskt underhållande/charmigt. Man spelar med ett leende hela tiden.

+ Underbar bandesign (storyn)

+ Läcker design/grafik

+ Bästa baneditorn i ett spel som jag spelat. Lägger man ner tid kan man göra grymma banor.

+ Det finns många bra användargenererade banor, och det kommer upp nya hela tiden.

- Det hade inte varit fel om story mode var lite längre.

Betyg: 9/10. En av de absoluta höjdpunkterna under 2008. Detta är ett spel som jag kommer plocka fram och spela med jämna mellanrum även framöver, vilket är ganska ovanligt för min del. Oftast spelar jag inte spel så mycket mer efter att jag spelat igenom dem.

#76

Postad 03 januari 2009 - 14:38

cwp
  • cwp
  • Forumräv

  • 716 inlägg
  • 0
Senast genomspelade:

LittleBIGPlanet (PS3)
Som föregående skrev; det är riktigt bra. Enda riktiga minuset, som jag kan komma på nu, är den emellanåt irriterande spelkontrollen. Spelskaparna har varit smarta med systemet för hur man samlar nya föremål och byggmaterial till sina egna banbyggen. Det lönar sig verkligen att spela om banor, och samla allt på dom (100% avklarad nivå). Samma system uppmuntrar också till att utnyttja multiplayer-funktionerna, eftersom vissa områden bara kan nås om man är flera som hjälps åt. Och spelet är inte slut när man har klarat story-delen. Användarcommunityn erbjuder en hel del banor att utforska - och vissa användarbanor håller verkligen toppklass, design- och kvalitetsmässigt!

Jag har själv gett mig på några försök att designa banor. För det mesta är det faktiskt inte spelet, utan fantasin, som sätter gränserna för min del. Man kan göra väldigt komplexa och varierande banor, om man bara har tiden, tålamodet och fantasin till det.


Fallout 3 (PS3)
Jag var först tveksam till vad jag skulle tycka om spelet. I början grep det inte riktigt tag i mig, eftersom det kändes lite stelt och "styltigt", och har en del tekniska brister. Men efterhand som jag spelade blev jag mer och mer uppslukad av spelsystemet och berättelserna/uppdragen. Spelet är verkligen enormt och det finns mycket att göra utöver huvudberättelsen! Spelskaparna har lyckats skapa en trovärdig "efter kärnvapenkriget"-stämning och de har verkligen lyckats fånga 50-talets "duck and cover"-kultur (ofta med "glimten i ögat").

Allt är inte perfekt, men som helhet tycker jag verkligen att spelet höll toppklass!


Crisis Core: Final Fantasy VII (PSP)
Personligen är jag mycket skeptiskt till den här typen av "spinoff"-spel - alltför ofta känns de bara som produkter skapade mer med tanke på garanterade inkomster från hardcore-fans, än spelkvalitet. I just det här fallet kunde jag ändå inte undgå att köpa spelet, eftersom jag ända sedan jag spelade Final Fantasy VII hade velat veta mer om berättelsen om Zack och Cloud. Dessutom så "utstrålar spelet kvalitet", på något sätt.

Jag är lite kluven till vad jag tycker om det mesta i det här spelet, faktiskt; spel- och stridssystemen, berättelsen, osv. I nästan varje fall finns där något som jag både gillar väldigt mycket, och likaså ogillar på något betydande sätt. Spelets upplägg förvånade mig något, eftersom jag förväntade mig ett sammanhängande äventyr i en "hel värld". Istället utgår spelet från högkvarteret, där man väljer uppdrag. Sedan skickas man till uppdraget, som utspelar sig på en separat "bana". Jag gillade verkligen stridssystemet, men jag kan ärligt säga att jag nog fortfarande inte förstår mig på vissa detaljer i det. Vad man tycker om berättelsen är ju en smaksak; personligen tyckte jag att den var i stort sett lika bra som dålig (lite för mycket nytt, ofta "flummigt", som inte omnämns i Final Fantasy VII, om jag får säga min mening). Grafiken är riktigt bra, speciellt med tanke på att det är till en bärbar maskin!

Tillägg: Efter att ha klarat Crisis Core blev jag sjukt sugen på att spela Final Fantasy VII igen! En PS3-remake, som det ryktas om emellanåt, hade jag inte tackat nej till (så länge de inte ändrar en massa i spelet och förstör något, det vill säga, vilket tyvärr inte är alltför ovanligt i remakes).

Redigerat av cwp, 03 januari 2009 - 16:20.


#77

Postad 03 januari 2009 - 14:42

bazookajoe_83
  • bazookajoe_83
  • Beroende

  • 1 130 inlägg
  • 0

Castlevania: The Dracula X Chronicles till PSP. Ett av de bättre PSP-spelen jag spelat, men väldigt kort.

Gick in och kollade på IGN i efterhand och de klagar som f-n över hur svårt det är:



Skitsnack kan jag bara säga till det. Trist när recensenter sänker betyget för att de inte kan spela spel (NG, I´m looking at you).

Det är ett riktigt bra spel, man kan inte klaga på att ett castlevania spel om man spelat ut ettan :)

#78

Postad 03 januari 2009 - 15:19

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0
Fable II klarade jag ut idag på förmiddagen, kändes som ett mycket överraskande bra spel rakt igenom. Det är väl bara utmaningen man kan klaga lite på, men det finns sidequests att göra även efter man klarat spelet om man så vill. Jag är nöjd med att ha klarat ut det iaf, brukar normalt inte spela färdigt RPG spel då jag suger på dessa :)

#79

Postad 03 januari 2009 - 21:50

Damocles
  • Damocles
  • Beroende

  • 1 200 inlägg
  • 0
Lirade precis igenom Portal då steam hade det för €3.74 på julrean. Blev 41kr på växelkurs. Det var det värt.

Försökte köpa Bioshock för tror det var €5 men då blev det något problem med kreditkortet, så blev inget mer spelade nu under ledigheten. Steam är ett bra koncept, men om det fortsätter att krångla sådär är det ju synd. Fick genomgå samma process med Portal och sedan fick Steam "låsa upp" för att försöka igen.

#80

Postad 04 januari 2009 - 19:17

basselito
  • basselito
  • Beroende

  • 1 302 inlägg
  • 0
Blev klar med World of Goo (WiiWare). Helt sjukt grymt spel. Grym musik, varierande gameplay vilket dessutom får sig en twist mitt alltihop. Skön story.

5/5

#81

Postad 04 januari 2009 - 22:39

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
lirat igenom gears of war för tredje gången, på insane denna gång. fyfan va raam är svår. sjukt juh >.<. fick tragiskt nog göra det i coop så att det skulle bli lite enklare, men var fortfarande jäkligt svårt. nu gäller det att hitta den sista cogtaggen så har jag alla singleplayerachievements. woo.

riktigt skojigt spel, även om det kan kännas lite segt ibland. får ta och införskaffa tvåan nån gång med. vill nån lira det så bara lägg till mig, mitt nick är inte speciellt svårt att gissa sig till :)

#82

Postad 07 januari 2009 - 17:37

Unregisterede10e9503
  • Unregisterede10e9503
  • Mästare

  • 3 928 inlägg
  • 0
Körde klart Ys; The ark of Napishtim till ps2an idag. Det var väl inte riktigt vad jag hade förväntat mig. Trodde det skulle vara ett rollspel men detta var ett äventyrsspel som var ganska likt Alundra fast inte alls lika bra. Det var väl drygt okay men inte mer. Väldigt kort och väldigt enkelt, klarade det på ca 16 timmar, speltid.

Redigerat av Unregisterede10e9503, 07 januari 2009 - 17:40.


#83

Postad 13 januari 2009 - 11:23

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0
Nu har jag även spelat igenom Gears of war 2, slutade spela det i November, blev less på fps ett tag där men i helgen spelade jag igenom sista kapitlet med en kompis. Tycker att GOW1 faktiskt är bättre än 2an, dom 2 första kapitlen var lite mesiga i GOW2 men sen brakade det loss. GOW2 var riktigt bra i sina bästa stunder men det var även riktigt irriterande när man dog av saker som man inte ens hann upptäcka i tid, och ibland dog man fast man inte förstod varför. Tycker att GOW2 kanske är 2008 års mest överskattade spel, visst är det bra men inte fantastiskt.

#84

Postad 17 januari 2009 - 17:28

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
no one lives forever 2 avklarat för andra gången. riktigt bra spel med skön humor. hoppas det kommer en fortsättning nån gång. slutet på tvåan lämnar juh helt klart öppet för det =). nu ska man bara ha tag på ettan med och klara det.

#85

Postad 17 januari 2009 - 20:50

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Fable 2
Jag förstod aldrig hypen med Fable efter att ha spelat igenom Lost Chapters och efter att ha spelat igenom Fable 2 förstår jag fortfarande inte hypen. Visst det är en stor sandlåda där man släpps lös och får härja som man vill lite grand som i GTA4, men det finns inget djup vad jag kan se. Jag kan inte heller se alla dessa fantastiska val som respektabla tidningar (t.ex. Edge) tjatar om. Jag kan inte missat ett val jag gjort i spelet som gett konsekvenser värt att nämna som överskuggar de val man kan göra i något annat "sandlåde"-RPG. Kort sagt överhajpat i min mening. Med det sagt tycker jag fortfarande inte att Fable 2 är dåligt. Tvärtom, hade jag riktigt roligt, men nästa generation RPG tycker jag inte att det är oavsett vad "Mollinjö" anser om sitt spel. Spelet är också något av det snyggaste jag någonsin sett, inte nödvändigtvis tekniskt sett, utan snarare designmässigt. Det ser ut som en saga, men inte nödvändigtvis en saga som slutar lyckligt...

Betyg: 7 / 10



Fallout 3
En positiv överraskning. När jag hörde att det skulle vara Oblivion med skjutvapen grät jag inombords. Oblivion är ett spel som var helt trasigt i mina ögon på grund av den skalande svårighetsgraden. Fallout 3 kör ett liknande system, men med avvägningar som gör att skalningen inte blir lika påtaglig. I övrigt tycker jag att Bethesda har fångat Falloutkänslan suveränt. Ett spännande RPG som mår bäst av att spelas i kortare sittningar (ca 1 - 2 timmar i stöten) än längre maratonpass. Slutet var dock en besvikelse.
Spoiler
. Grafiskt sett är det här väldigt mycket snyggare än Oblivion som idag ser rätt daterat ut. T.o.m. min sambo gick förbi och sa WOW en gång då jag tittade på en solnedgång vid vattnet i DC.

Betyg: 8 / 10

Redigerat av Unregisterede32cf070, 17 januari 2009 - 21:11.


#86

Postad 18 januari 2009 - 21:40

Eott
  • Eott
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
Lirade precis igenom Hitman Blood Money, helt underbart. Har säker spelat igenom hela spelet 4-5 gånger.

#87

Postad 19 januari 2009 - 19:54

basselito
  • basselito
  • Beroende

  • 1 302 inlägg
  • 0

Lirade precis igenom Hitman Blood Money, helt underbart. Har säker spelat igenom hela spelet 4-5 gånger.

Vad kul och höra. :D

#88

Postad 26 januari 2009 - 12:02

Unregisteredbdbbb6aa
  • Unregisteredbdbbb6aa
  • Forumräv

  • 558 inlägg
  • 0
Klarade ut God of War 2 igår kring lunchtid någon gång.

Nu är det så att jag inte spelat ut God of War för jag fick 2an före 1an av någon anledning. Spelbutiken är konstiga ibland.
Jag kommer ta en paus från God of War:andet och spela något annat ett tag. På det viset kan jag "spara" spelet till senare och få njuta av den totala slakten igen och minnas tillbaka på God of War 2. Jag har nämligen fått för mig att de båda spelen skiljer rätt lite i utseende och spelstil.

Hursomhelst, God of War 2 var ofantligt bra. Jag har inte spelat speciellt många action/adventure/hack'n'slash-spel till konsoll förut. Detta är faktiskt första spelet jag spelat ut på konsoll. (Köpte min PS2a i December förra året.) Men jag skulle utan tvekan rekommendera det till alla. Man har inte tråkigt någon gång genom spelet. Förutom då man klantar sig och inte sätter knappkombinationerna förrän tredje/fjärde gången.

Jag klarade av spelet på någon sorts normal svårighetsgrad, minns inte namnet på den. Mortal kanske? Jag minns inte. Om jag blir sugen kanske jag vågar mig på Titansvårighetsgraden någon dag, men det känns som det blir tungt.

Hela spelet tog för mig ca 16-18 timmar eller något. Då är såklart kiss/drick/telefon-pauser inräknade. Så jag skulle väl höfta bort en halvtimme-timme totalt. Kändes som det var lagom långt för ett så intensivt slaktande.

Gillar inte att sätta poäng på spel, skulle ta mig länge innan jag kunde komma på ett korrekt antal poäng, men höga poäng vore det i varje fall.

#89

Postad 26 januari 2009 - 12:49

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Fable 2. Kul spel men slutet var det sämsta ngnsin.

#90

Postad 26 januari 2009 - 14:14

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Jag har nämligen fått för mig att de båda spelen skiljer rätt lite i utseende och spelstil.

Jo, det är ungefär samma. GoW2 har lite bättre combatsystem, vapen och grafik bara. Prova Ninja Gaiden och Devil May Cry om du inte gjort det, det är lite samma typ.

#91

Postad 26 januari 2009 - 14:18

Unregisteredbdbbb6aa
  • Unregisteredbdbbb6aa
  • Forumräv

  • 558 inlägg
  • 0

Jo, det är ungefär samma. GoW2 har lite bättre combatsystem, vapen och grafik bara. Prova Ninja Gaiden och Devil May Cry om du inte gjort det, det är lite samma typ.


Tack för tipsen, har spelat senaste Devil May Cry hos en polare (xb360) och även om bossfighten vi körde den kvällen var rolig så greppade inte spelet mig i närheten av vad God of War 2 gjorde.

Men får kika närmare på dem. Har skaffat mig några läckra spel tills vidare dock!

#92

Postad 26 januari 2009 - 14:22

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Tack för tipsen, har spelat senaste Devil May Cry hos en polare (xb360) och även om bossfighten vi körde den kvällen var rolig så greppade inte spelet mig i närheten av vad God of War 2 gjorde.

Nej God of War är bättre. I min personliga rank så ligger God of War uppe med Ninja Gaiden och sedan är DMC en bra bit efter. Spelar inte i samma liga. Ninja Gaiden är riktigt grymt dock. Svårt att säga vilket av det och GoW som är bäst i mina ögon.

Redigerat av Zoiler, 26 januari 2009 - 14:22.


#93

Postad 26 januari 2009 - 17:08

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
PG4 feber så himla bra ;)

#94

Postad 26 januari 2009 - 21:57

Unregistered5010fa50
  • Unregistered5010fa50
  • Amatör

  • 56 inlägg
  • 0
Klarade precis Uncharted på svårighetsgrad Crushing och fullbordade därmed alla trophies.

Men Uncharted är ju Uncharted. Ett kanonspel. Vet inte hur många gånger man kört igenom det nu, men har inte blivit trött på det iaf. Ser verkligen fram emot 2:an till vintern.

Klarade även av Call Of Duty World At War förra veckan och kör igenom det på Veteran nu ;)

CODWAW var också riktigt skoj faktiskt. Har haft spelet sen releasedatum men det var först nu för två veckor sedan som jag började med singleplayer. Storyn var verkligen bra och det hände verkligen saker hela tiden. Synd bara att det är väldigt mycket kopierat från COD4, som sniper- och flygplansuppdraget. Dock tyckte jag de två var de roligaste och bästa i spelet.

Redigerat av Unregistered5010fa50, 26 januari 2009 - 22:03.


#95

Postad 28 januari 2009 - 21:13

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
N+ (PSP)

Bifogad fil  N_plusscreen.jpg   47,73K   0 Antal nerladdningar

Superbt. För att vara ett pusselspel absolut superbt. Jag hade inga jätteförväntningar när jag började spela detta, men det dröjde inte länge innan jag fastnade för den enkla charmen och kirurgiskt precisa kontrollen. Att ett så enkelt spel, både gameplay- och grafikmässigt kan vara så bra är ofattbart. Säkerligen är det så de som fastnat för spel som Portal och World of Goo känner.

I korthet går spelet ut på att du är en ninja som ska försöka springa och hoppa dig fram till en grön portal, som i sin tur öppnar en låst dörr. And that´s it. Svårare än så är det inte... i början. För ju längre du kommer, ju fler banor (av de ca 200) du klarar, desto svårare blir det. Och jag garanterar – det blir riktigt svårt efter ett tag. Banorna fylls av diverse hinder så som målsökande raketer, värmesökande lasertorn, rörliga landminor, och mördarrobotar. Och utformningen på själva banorna blir diabolisk. Om du tajmar fel med minsta mikrosekund så missar du hoppet och dör en, oftast, förvånansvärt splattrig och härligt explosiv död där ditt lik kan bollas fram och tillbaka eller skjutas till oigenkännlighet såvida du inte restartar. Tur då att man har pixelperfekt kontroll över situationen och att laddningstiderna när man dör är obefintlig.Just det med laddningstiderna gör att man kan experimentera med olika hopp och inte behöver vara rädd för att dö, såtillvida man inte spelar på en av de längre banorna. Det är egentligen meningen att man ska dö i spelet, det finns ingen som klarar sig genom spelet utan att dö.

Inlärningsnivån är metodisk och väldigt balanserad. Initialt är banorna simpla med enkla hopp och få fiender. Det tar 5-20 sekunder att klara banorna och pengarna som ger en mer tid behövs knappt. I och med antalet banor så kan man lätt och effektivt introduceras till nya hinder och plattformstrix som att hoppa på väggar, glida, böja sina hopp och använda momentum. Till slut, när jag wrestlar med de absolut sista banorna så är jag en plattformsgud i ninjaformat som kan ta hopp så precisa att spindelmannen hade blivit avundsjuk. Jag garanterar att man blir lite småstressad när man har två raketer i baken, en laser framför sig, och dessutom måste bestiga olika plattformar för att hämta checkpoints (det kan vara många checkpoints innan man kan ta den gröna portalen mot slutet) samtidigt som man undviker snabba minor och rejsar mot tiden , men det är en underbar känsla när man väl klarat det. Jag kan tänka mig att många kan bli rasande på det här spelet – det är verkligen inte förlåtande. Själv fick jag restarta nästan 200 ggr på en bana, och då var man lite sur – dock skönt när jag väl klarade av den :) . Det var en 3-4 banor av de 10-15 sista som jag helt enkelt inte orkade med när jag insåg att jag skulle behöva ett hundratal försök på dem, men sånt är livet.

Grafiken är som sagt mycket simpel och inget att orda om. Den är dock funktionell så det förslår och det går inte att klaga på att man missat något på grund av det visuella. Dödsanimationerna är som tidigare sagt förvånansvärt häftiga och våldsamma, trots att det egentligen bara är en streckgubbe. Ljudet är helt ok, lite fler låtar hade inte skadat. De som finns gör dock sitt jobb.

Jag rekommenderar det här till alla som känner för en utmaning eller bara är ute efter lite gammal god plattforming. De första 100 banorna klarar nog de flesta, men utmaningen därefter är inte att leka med. En sak är säker, det här spelet lär ut kontroll, både mentalt och spelmässigt :P

Om man är rädd att det ska bli för svårt så kan man köpa NDS-versionen som ska vara mycket enklare. 360-versionen vet jag inte riktigt hur det ska fungera med det styrkorset - är det någon som provat? Recensionerna är åtminstone positiva. Hur som helst, inte missa detta gem.

Man kan ladda ned PC-verisonen Här och testa gratis, men den är inte lika bra. Sämre grafik, givetvis sämre kontroll, ingen musik, och sämre banstruktur.

Redigerat av Zoiler, 28 januari 2009 - 21:15.


#96

Postad 29 januari 2009 - 15:38

Freezard
  • Freezard
  • Beroende

  • 1 232 inlägg
  • 0

Fable 2. Kul spel men slutet var det sämsta ngnsin.


Sämre än KOTOR 2?

#97

Postad 29 januari 2009 - 16:18

Unregisteredff20a4e9
  • Unregisteredff20a4e9
  • Forumräv

  • 767 inlägg
  • 0
Klarade Fallout 3 för andra gången för någon vecka sedan.

Ett spel i världsklass och som har hållit mig fastnaglad i soffan bra mycket längre tid än något tidigare spel. En fullpottare i mina ögon, 10/10.

#98

Postad 30 januari 2009 - 18:37

Unregisterede10e9503
  • Unregisterede10e9503
  • Mästare

  • 3 928 inlägg
  • 0
Spelade precis klart Tombraider Underworld på 360an. Precis som alla andra delar i serien, trots en del buggar och halvtaskig kamera emellanåt, så är även denna mycket bra. Dock så är den lite mörkare än övriga.
Det här var precis vad ett Tombraider fan behövde :)

#99

Postad 11 februari 2009 - 02:04

Unregisterede10e9503
  • Unregisterede10e9503
  • Mästare

  • 3 928 inlägg
  • 0
Ja, då har man precis spelat igenom Oblivion. Ska väl uppgradera till GOTY edition så småningom, men min nätverkskabel har inte kommit än så jag kan inte koppla upp mig på nätet och ladda skiva 2.
Fasen, vilket bra spel. Helt i klass med Morrowind. Ett av alla tiders bästa RPG, tycker jag.

#100

Postad 11 februari 2009 - 08:44

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Ja, då har man precis spelat igenom Oblivion. Ska väl uppgradera till GOTY edition så småningom, men min nätverkskabel har inte kommit än så jag kan inte koppla upp mig på nätet och ladda skiva 2.
Fasen, vilket bra spel. Helt i klass med Morrowind. Ett av alla tiders bästa RPG, tycker jag.

Har precis uppgraderat till GOTY och valt att börja om från början. Hade kvar Thieves Guild, Knights of the Nine och Shivering Isles när jag började och har avklarat Kotn och är nästan klar med Thieves guild nu. Av någon anledning är spelet mycket roligare nu än när jag spelade igenom det förra gången för två år sedan...

Webhallen har GOTY-versionen för 299 kr i skrivande stund.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.