Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

HDMI splitter samt Audio Return Channel (ARC)? Splitter?

1 svar till detta ämne hdmi splitter switch arc
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 08 oktober 2018 - 16:57

HDWC
  • HDWC
  • Amatör

  • 84 inlägg
  • 0

Jag håller på och hjälper en vän med att uppgradera sitt vardagsrum med en projektor och behöver lite respons på projektet. Tanken är att använda en befintlig soundbar med subwoofer från med integrerad HDMI switch och sedan skicka signalen därifrån till TV samt projektor via en HDMI splitter så att man inte behöver göra några särskilda val oavsett om man vill se på media på TV:n eller projektor.

 

Nu undrar jag bara på om det kommer att fungera att få ut ljudet från TV-sändningar till soundbaren (HDMI ARC) med en splitter eller är det bättre att sätta en switch där så att signalen kan gå tillbaka? Eller går det att köra ARC även baklänges i en splitter?

 

Bifogad fil  projektor plan HDMI copy.jpg   79,33K   0 Antal nerladdningar



#2

Postad 08 oktober 2018 - 18:32

hundrakg
  • hundrakg
  • Mästare

  • 3 158 inlägg
  • 0

de bör tillverkaren/säljaren av splittret kunna säga, de beror på hur de är tillverkat... har en del splitter som inte gör som andra varkens på ARC eller ljud, ett splitter kan ställa till de en del också om de kopplas med "fel" enheter eller fel krav...

 

Jag hade hört med de som säljer, finns nog de splitter som klarar de ni vill göra.... men man får nog oavsett prova först, den kopplingen jag ser ovan bäddar för problem, på ett eller annat sätt, även om ARC "funkar", så kan de dra med annat strul som märks med tiden...


Redigerat av hundrakg, 08 oktober 2018 - 18:32.





Även taggad med hdmi, splitter, switch, arc

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.