Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Cambridge Azur BD650

211 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 30 december 2009 - 12:40

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

  • 4 884 inlägg
  • 0

Cambridge har tidigare fått lite kritik för att de är buggiga och saknar lite basfunktionalitet på en del av deras dvd-spelare. Det verkar bara vara vissa dock. Hur är det med den här? Funkar enkla saker som spolning, resume och liknande? (Kan ju faktiskt dröja länge innan man testar sådant...).


Jag testade allt sådant i går och allt utom en sak funkade;

Resume på Transformers 2 på BluRay. Men det har varit likadant på alla andra spelare jag testat, och har med Java att göra... Så det är nog svårt att få till för alla tillverkare tror jag...

Är dessutom mycket imponerad av att spelaren har klarat av att spela alla kopieringsskyddade CD-skivor hittills!

Redigerat av Audiovector, 30 december 2009 - 12:41.


#52

Postad 30 december 2009 - 12:54

tomano58
  • tomano58
  • Mästare

  • 3 281 inlägg
  • 0

Jag testade allt sådant i går och allt utom en sak funkade;

Resume på Transformers 2 på BluRay. Men det har varit likadant på alla andra spelare jag testat, och har med Java att göra... Så det är nog svårt att få till för alla tillverkare tror jag...

Är dessutom mycket imponerad av att spelaren har klarat av att spela alla kopieringsskyddade CD-skivor hittills!

Har "pratat" lite med HiFi Musik o HemmaBiotidningen om en gemensam test av BD650, Oppo BD83 o BD83SE. HFM nappade iaf på BD650 (dom visste inte att den fanns ute) så där får vi kanske snart se ett test. Med tanke på hur hypad Oppo'n blivit så vore det grymt intressant att se en jämförande test på både ljud o bild för att se om den är så bra som det sägs.

#53

Postad 30 december 2009 - 13:05

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

  • 4 884 inlägg
  • 0
Intressant! Jättebra att du tipsade dem! Det känns lite coolt att ha en spelare som inte finns ute i butikerna ännu, samt att tidningarna inte ens känner till dess existens.

Har lyssnat en hel del på CD idag. 650 BD har inte lika bra CD-ljud (analogt) som Denon DVD-3930 (nypris 14000), men det är luftigt, snärtigt och ganska detaljerat. Jag saknar dock lite mjukhet i diskanten samt basfundament. För pengen är den dock ett kap, även jämfört med 5000-kronors CD-spelare!

#54

Postad 30 december 2009 - 14:10

tomano58
  • tomano58
  • Mästare

  • 3 281 inlägg
  • 0

Intressant! Jättebra att du tipsade dem! Det känns lite coolt att ha en spelare som inte finns ute i butikerna ännu, samt att tidningarna inte ens känner till dess existens.

Har lyssnat en hel del på CD idag. 650 BD har inte lika bra CD-ljud (analogt) som Denon DVD-3930 (nypris 14000), men det är luftigt, snärtigt och ganska detaljerat. Jag saknar dock lite mjukhet i diskanten samt basfundament. För pengen är den dock ett kap, även jämfört med 5000-kronors CD-spelare!

Härligt. Har nyligen skaffat en BD-60 som insteg till Blu-Ray och har ställt undan min gamla Pio DV-656 (DVD, CD, SACD, DVD-Audio). BD60 är riktigt bra som bildvisare men CD-delen är väl inte helt på topp men det duger tills vidare. Pio'n var nog en aningen bättre ljudförmedlare (har inte gjort ngn jämförande test, bytte ut rakt av) men det är skönt att slippa en apparat. Nästa steg blir en multimaskin typ BD650 eller Oppo BD83

Redigerat av tomano58, 04 januari 2010 - 13:40.


#55

Postad 31 december 2009 - 13:29

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

  • 4 884 inlägg
  • 0
Har lagt upp lite egna bilder i mitt galleri nu!

#56

Postad 31 december 2009 - 13:53

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0
Den ser riktigt bra ut,det börjar komma så många modeller nu.
Svårt att välja vilken man ska köpa. :)

#57

Postad 31 december 2009 - 14:28

Wachtel
  • Wachtel
  • Lärjunge

  • 294 inlägg
  • 0
Snyggt, även fjärren ser trevlig ut. Alu?

#58

Postad 04 januari 2010 - 13:25

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

  • 4 884 inlägg
  • 0
Ja inuti, men silverplast utanpå. Den är väldigt tung och känns riktigt bra i handen!

Har nu sett 4 x 10 minuter på Rush Hour 2 DVD:n på Denon DVD-3930 samt denna Cambridge Audio. Körde 1080P ut från både till min Sony 46" Full HD. Gillade bilden från Cambridge mycket mer då den både var mer brusfri samt hade renare färger. 1-0 till Cambridge!

Har även kört ett test med en SACD-skiva, Brothers In Arms med Dire Straits, och där var Denon-spelarens DAC:ar bättre än min Onkyos. Jag lyssnade bara på Cambridgen kopplad via HDMI till min Onkyo 876, alltså EJ analogt. 1-1!

Har även spelat ett antal CD och HDCD-skivor på min Denon och jämfört med Cambridge (båda maskinerna analogt kopplade direkt till min tvåkanalare Onkyo A-1VL med XTZ White Pearl 1m. Där är det inget snack om att Denon spelar med ett mjukare, luftigare och större ljud än 650. 1-2!

Men om vi betänker att Denon inte alls kan spela BD-skivor så går den sista ronden givetvis till Cambridge. 2-2!
Så slutkontentan är att jag inte kan göra mig av med min 3930:a då den är helt underbart bra på musik, både i stereo och multikanal. Möjligen skulle Oppo SE eller Nuforce Edition kunna ge den en match...

Sista ronden gäller DVD Audio och ska äga rum senare idag. Återkommer i ärendet...

Redigerat av Audiovector, 04 januari 2010 - 13:25.


#59

Postad 04 januari 2010 - 15:31

Wachtel
  • Wachtel
  • Lärjunge

  • 294 inlägg
  • 0
Idag hämtade jag hem min maskin. Har precis fått den på plats i bänken och bara testat lite Blu-Ray och SACD. Hittills tummen upp! Ser fram emot en rejäl testomgång under kvällen.

Skönt att slippa de pilliga menyerna hos PS3 och istället ha en trevlig fjärr med alla funktioner direkt tillgängliga!

#60

Postad 04 januari 2010 - 18:35

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

  • 4 884 inlägg
  • 0

Idag hämtade jag hem min maskin. Har precis fått den på plats i bänken och bara testat lite Blu-Ray och SACD. Hittills tummen upp! Ser fram emot en rejäl testomgång under kvällen.

Skönt att slippa de pilliga menyerna hos PS3 och istället ha en trevlig fjärr med alla funktioner direkt tillgängliga!


Härligt!

Har nu jämfört DVD Audio mellan 650:an och 3930:an (Diana Krall "When I Look In Your Eyes"). Både analogt i 2-kanal samt digitalt via HDMI i multikanal.
Resultatet var klart överraskande; Cambridgen är bättre!!! Mer detaljer och lite krispigare diskant samt torrare/stramare bas.

3-2 till Cambridge! Stort plus för att spelaren är så snabb i laddning på ALLA format dessutom. Denon är klart segare.

Ska även testa SACD via HDMI som PCM i.s.f. DSD, det står i Onkyo-manualen att DSD kan försämra ljudet. I så fall kanske Cambridge tar en rond till. Återkommer!

#61

Postad 04 januari 2010 - 22:21

Wachtel
  • Wachtel
  • Lärjunge

  • 294 inlägg
  • 0
Jag har konstaterat att 650BD inte klarar av Terminator Salvation BD med nuvarande firmware. Samma symptom som tidigare rapporterats för andra spelare. Verkar vara en onödigt knölig utgåva.

Det fanns idag inga uppdateringar på hemsidan. Jag har skickat en fråga till Cambridge Audio, får se hur fort jag får svar.

#62

Postad 05 januari 2010 - 19:52

Unregistered2956b483
  • Unregistered2956b483
  • Forumräv

  • 967 inlägg
  • 0

Är hemskt nöjd med ljud- och bild-prestanda samt byggkvalitet! Det är en SUPERSNABB och grymt välbyggd spelare! Ljud och bild håller grymt hög klass!


Var och klämde på den på Hifiklubben en sväng idag. Visst är den snabb, kändes snabbare än min nuvarande dvd-spelare (Pioneer DV-600). Samtidigt är den inte ögonblicklig som en cd-spelare eller min gamla dvd (Pioneer 656) nästan var/är. Det är synd att ingen kan göra en som liksom bara tjoff-startar. Men det går kanske inte med tanke på all funktionalitet som skall in. I övrigt var den grymt snygg och kändes helt klart som en gedigen pjäs. Utan tvekan lockande. (Orkade inte kolla bild eftersom jag inte hade tid att börja chit-chatta med en säljare...).

#63

Postad 06 januari 2010 - 20:57

Unregistered2956b483
  • Unregistered2956b483
  • Forumräv

  • 967 inlägg
  • 0
Så finns det regfrichip till!
http://www.bluraychi...p?id_product=13

#64

Postad 06 januari 2010 - 21:03

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

  • 4 884 inlägg
  • 0

Var och klämde på den på Hifiklubben en sväng idag. Visst är den snabb, kändes snabbare än min nuvarande dvd-spelare (Pioneer DV-600). Samtidigt är den inte ögonblicklig som en cd-spelare eller min gamla dvd (Pioneer 656) nästan var/är. Det är synd att ingen kan göra en som liksom bara tjoff-startar. Men det går kanske inte med tanke på all funktionalitet som skall in. I övrigt var den grymt snygg och kändes helt klart som en gedigen pjäs. Utan tvekan lockande. (Orkade inte kolla bild eftersom jag inte hade tid att börja chit-chatta med en säljare...).


Ja den är grymt snygg och fullt tillräckligt snabb. Jag är helt kär i min! :)

Så finns det regfrichip till!
http://www.bluraychi...p?id_product=13


Grymt bra! Någon som vet något om mjukvaruuppdateringar?

#65

Postad 07 januari 2010 - 15:03

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0
Frågan är om hifiklubben kan ta in ett chip och fixade det,så när man hämtar den är den regfri.

Redigerat av jonasprivate, 07 januari 2010 - 15:03.


#66

Postad 15 januari 2010 - 10:16

Wachtel
  • Wachtel
  • Lärjunge

  • 294 inlägg
  • 0
Nu har jag fått besked från Cambridge att ny firmware finns att hämta ner för att åtgärda Java-problemet med T:Salvation. Tyvärr bara via ethernet-porten så jag får dra en temporär sladd till routern. Det hade varit smutt att kunna ta det via USB.

#67

Postad 15 januari 2010 - 15:54

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

  • 4 884 inlägg
  • 0

Nu har jag fått besked från Cambridge att ny firmware finns att hämta ner för att åtgärda Java-problemet med T:Salvation. Tyvärr bara via ethernet-porten så jag får dra en temporär sladd till routern. Det hade varit smutt att kunna ta det via USB.


Själv har jag min 650 kopplad till nätet med en kabel så jag tyckte att det gick oerhört smutt att uppgradera tyckte jag. Är det bara Terminator Salvation som innehåller den nya och svåra tekniken, eller finns det fler filmer?

#68

Postad 18 januari 2010 - 13:10

Wachtel
  • Wachtel
  • Lärjunge

  • 294 inlägg
  • 0
Jag fick problem med uppdateringen via nätverk så meddelade Cambridge detta i fredags. Idag fick jag svar att de skickar en skiva till mig med uppdateringen. Vilken service!

#69

Postad 22 januari 2010 - 21:26

klagga
  • klagga
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0

Ja den är grymt snygg och fullt tillräckligt snabb. Jag är helt kär i min! :)


När jag läser dina recensioner på prisjakt.nu var du inledningsvis väldigt nöjd med LG bd390 och gav den 9/10 för en månad sedan, men den romansen verkade gå över rätt snabbt eller?

Nu verkar du kär i din Cambridge bd650. Håller de första varma känslorna i sig nu två veckor senare?

Har letat ett tag nu efter recensioner på cambridgen på internet, men bortsett från Audiovectors kommentarer på detta forum har jag knappt hittat någon recension alls ännu, än mindre någon trovärdig. Ändå har spelaren varit ute på marknaden i ett antal månader. Konstigt.

Någon som har några sansade kommentarer eller som sett någon vettig recension?

Redigerat av klagga, 22 januari 2010 - 21:31.


#70

Postad 23 januari 2010 - 08:53

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

  • 4 884 inlägg
  • 0
Yes! Är fortfarande TOKNÖJD med min 650!

Tröttnade på 390:an p.g.a. kass byggkvalitet. T.e.x. så är fjärren ett skämt, plåtlådan är tunn som folie, och man har snålat överallt (framfötterna är silver, bakfötterna är svarta mm mm)...

650:an är GEDIGEN (finns inget alls att klaga på med den), bilden är bättre (renare färger) och ljudet är klart HIFI-mässigt.
Grymt coolt att den klarar HDCD, SACD och DVD AUDIO dessutom!

Jag rekommenderar den VARMT till alla som vill ha bästa BD-spelaren för 5000 kr och inte har behov av en MKV-kompatibel spelare.

#71

Postad 23 januari 2010 - 11:47

Unregistered2956b483
  • Unregistered2956b483
  • Forumräv

  • 967 inlägg
  • 0

När jag läser dina recensioner på prisjakt.nu var du inledningsvis väldigt nöjd med LG bd390 och gav den 9/10 för en månad sedan, men den romansen verkade gå över rätt snabbt eller?

Nu verkar du kär i din Cambridge bd650. Håller de första varma känslorna i sig nu två veckor senare?

Har letat ett tag nu efter recensioner på cambridgen på internet, men bortsett från Audiovectors kommentarer på detta forum har jag knappt hittat någon recension alls ännu, än mindre någon trovärdig. Ändå har spelaren varit ute på marknaden i ett antal månader. Konstigt.

Någon som har några sansade kommentarer eller som sett någon vettig recension?


Som jag fattat det, har inget handfast egentligen utan mer ett slags samlat intryck från surfande på nätet, har spelaren släppts relativit tidigt i Sverige (eller i alla fall Norden). Det kanske är därför det inte finns så många recensioner.
Sedan har den druknat lite i floden av omdömen av Oppo BDP-83 som har liknande specar men ändå teoretiskt sett aninen bättre dacar. Oppon är billigare i sitt utgångspris också men blir det ju inte för oss europeer totalt sett.

#72

Postad 23 januari 2010 - 12:55

klagga
  • klagga
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0
Tack för respons.

Det som gör mig lite tveksam till Cambridgen är avsaknad av support för DivX och MKV. Har inte tänkt ha någon annan spelare än Cambridgen.

Är lite för dåligt insatt i de olika formatens betydelse, men jag fattar att MKV är på frammarsch och DivX är ju känt sedan länge, och det kan tänkas att jag i vissa fall får fatt på filmer i DivX och MKV-format som jag vill titta på.

Jag kan leva med att konvertera dessa filmer om så behövs, men finns det konverterare som gör detta på ett bra sätt, utan att något väsenligt går förlorat (t ex bildkvalitet, svenska texter el dyl)? Och vilket format bör jag i så fall konvertera dem till som Cambridgen klarar av - MPEG2, MPEG2 HD, MPEG4, MPEG4 AVC, VC-1, XviD, WMV, WMV HD, VCD, AVCHD, MPEG ISO, JPEG, JPEG HD?

Jag använder PC med Windows XP, förhoppningsvis kan jag under 2010 gå över till Windows 7.

#73

Postad 23 januari 2010 - 13:29

Unregistered2956b483
  • Unregistered2956b483
  • Forumräv

  • 967 inlägg
  • 0

Tack för respons.

Det som gör mig lite tveksam till Cambridgen är avsaknad av support för DivX och MKV. Har inte tänkt ha någon annan spelare än Cambridgen.

Är lite för dåligt insatt i de olika formatens betydelse, men jag fattar att MKV är på frammarsch och DivX är ju känt sedan länge, och det kan tänkas att jag i vissa fall får fatt på filmer i DivX och MKV-format som jag vill titta på.

Jag kan leva med att konvertera dessa filmer om så behövs, men finns det konverterare som gör detta på ett bra sätt, utan att något väsenligt går förlorat (t ex bildkvalitet, svenska texter el dyl)? Och vilket format bör jag i så fall konvertera dem till som Cambridgen klarar av - MPEG2, MPEG2 HD, MPEG4, MPEG4 AVC, VC-1, XviD, WMV, WMV HD, VCD, AVCHD, MPEG ISO, JPEG, JPEG HD?


Jag är inte någon expert på det här men jag tror att när man snackar om divx nu för tiden menar man oftast xvid. (Om någon är av annan uppfattning och har högre kunnande så får ni hemskt gärna säga emot!)

#74

Postad 25 januari 2010 - 23:34

Unregistered983
  • Unregistered983
  • Lärjunge

  • 335 inlägg
  • 0
Jag funderar på denna spelare och undrar följande:

1) Kan man flytta texten, så att det fungerar med 2:35-duk?
2) Kan du ställa in högtalarstorlek, delay etc för 7.1-analog ut?
3) Har någon jämfört analog ut och att koda av med receivern? Blir det mycket sämre med analog ut?

#75

Postad 26 januari 2010 - 09:25

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

  • 4 884 inlägg
  • 0

Jag funderar på denna spelare och undrar följande:

1) Kan man flytta texten, så att det fungerar med 2:35-duk?
2) Kan du ställa in högtalarstorlek, delay etc för 7.1-analog ut?
3) Har någon jämfört analog ut och att koda av med receivern? Blir det mycket sämre med analog ut?


3 snabba svar:

1) Nej men det kan komma i kommande FW
2) Ja (storlek och avstånd)
3) Har bara lyssnat analogt i 2-kanal och där ger DAC:arna på min Onkyo 876 ett bättre ljud, men den lirar i 20000-kronorsklassen (det är en 23-kilosmaskin!). Jämfört med en normal 10000-kronorsreciever och kopplat med kvalitetskablar så är det nog jämbördigt ljud.

PS) Använder den analoga 7.1-ingången till min Denon DVD-3930, men jag kan testa att byta till 650BD någon kväll. :)

Redigerat av Audiovector, 26 januari 2010 - 09:26.


#76

Postad 27 januari 2010 - 16:18

mindraper
  • mindraper
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Tjena!
Blir nog en 650BD i slutet på månaden för min del.
Vad händer om man kopplar en dator till usb-porten på 650n? Finns det någon möjlighet att komma åt utdelade filer då eller måste man använda en usb-hdd eller usb-minne?
Finns det någon wifi-dongel att köpa till och måste det vara en Cambridge-dongel eller kan man använda en annan??
//m

#77

Postad 27 januari 2010 - 17:06

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

  • 4 884 inlägg
  • 0

Tjena!
Blir nog en 650BD i slutet på månaden för min del.
Vad händer om man kopplar en dator till usb-porten på 650n? Finns det någon möjlighet att komma åt utdelade filer då eller måste man använda en usb-hdd eller usb-minne?
Finns det någon wifi-dongel att köpa till och måste det vara en Cambridge-dongel eller kan man använda en annan??
//m


Kul!

Näpp, koppla till dator går ej. Måste vara USB-minne/hårddisk. WiFi-dongel finns ej.

#78

Postad 28 januari 2010 - 01:41

Tompa123
  • Tompa123
  • Forumräv

  • 524 inlägg
  • 0
Beställde en idag. Dröjer visst ett tag innan de kommer i lager igen...

Redigerat av Tompa123, 29 januari 2010 - 10:16.


#79

Postad 28 januari 2010 - 18:40

mindraper
  • mindraper
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Kul!

Näpp, koppla till dator går ej. Måste vara USB-minne/hårddisk. WiFi-dongel finns ej.

Oki, blir nog bra ändå. Hämtade precis min, har inte ens packat upp den ännu...livet är en fest!
//m

#80

Postad 31 januari 2010 - 19:47

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

  • 4 884 inlägg
  • 0
Superkul! Har du hunnit testa den ännu?

#81

Postad 04 februari 2010 - 01:54

Tompa123
  • Tompa123
  • Forumräv

  • 524 inlägg
  • 0
Fick fel info. I morgon - KANSKE...

Edit:

Håller tummarna

Man tackar. :)

Tyvärr blir det till att sätta upp klätterställningar på väggarna. Först i nästa vecka skall den komma. Tålamod är inte min bästa egenskap. OT: Får glädja mig åt att min kära gamla Toshiba EP-35:a finns att hämta efter service.

Redigerat av Tompa123, 05 februari 2010 - 15:12.


#82

Postad 04 februari 2010 - 12:20

Unregistered983
  • Unregistered983
  • Lärjunge

  • 335 inlägg
  • 0
Är det någon som vet om denna spelare har fått "flyttbar text" ännu?

#83

Postad 04 februari 2010 - 14:47

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

  • 4 884 inlägg
  • 0

Fick fel info. I morgon - KANSKE...


Håller tummarna!


Är det någon som vet om denna spelare har fått "flyttbar text" ännu?


Nix men det kanske dyker upp framöver...

#84

Postad 06 februari 2010 - 10:52

Wachtel
  • Wachtel
  • Lärjunge

  • 294 inlägg
  • 0
Efter en månad måste jag säga att jag är mycket nöjd med min 650BD. Snabbheten och den enkla hanteringen av skivorna är underbar. Kvaliteten på bild och ljud så bra som jag kan få i min blygsamma anläggning. Det har också väckt uppgraderingsdjävulen för TV, får se hur länge jag kan hålla emot :)

För er som funderar på att ta steget från en PS3 till en stand-alone så kan jag bara säga att det är värt det. Bild och ljud för BD är väl ungefär lika, jag har inte jämfört sida vid sida, men bekvämligheten med en dedikerad enhet istället för en spelmaskin är påtaglig.

#85

Postad 08 februari 2010 - 09:51

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

  • 3 166 inlägg
  • 0
Hur är dom vanliga enkla funktionerna som saknades på deras dvdspelare 540D som tex ingen resume, still fame by frame, slow bakåt mm, har det blivit bättre på denna?

#86

Postad 08 februari 2010 - 21:14

DB9
  • DB9
  • Forumräv

  • 616 inlägg
  • 0
Någon som testat SACD via HDMI? Jag har en Pioneer DVD med SACD uppspelning. Kör med HDMI till min förstärkare som därmed sköter analogiseringen. Dock har jag problem med att för att kunna starta uppspelningen måste TV:n vara igång annars vill inte HDMI vara med i spelet. När den väl börjat spela går det dock att stänga av TV:n. Så frågan är väl egentligen finns dessa problem även på BD650?

#87

Postad 08 februari 2010 - 21:18

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

  • 4 884 inlägg
  • 0

Någon som testat SACD via HDMI? Jag har en Pioneer DVD med SACD uppspelning. Kör med HDMI till min förstärkare som därmed sköter analogiseringen. Dock har jag problem med att för att kunna starta uppspelningen måste TV:n vara igång annars vill inte HDMI vara med i spelet. När den väl börjat spela går det dock att stänga av TV:n. Så frågan är väl egentligen finns dessa problem även på BD650?


Jag kör SACD via HDMI (DSD 5.1 och 2.0) mellan 650BD och Onkyo 876 utan problem. Behöver INTE ha TV:n igång vid uppstart. Dock försvinner ljudet ibland, kanske tre sekunder en gång per album. Men det är försumbart när man har ett sådant välljud! :(

#88

Postad 08 februari 2010 - 21:25

DB9
  • DB9
  • Forumräv

  • 616 inlägg
  • 0

Jag kör SACD via HDMI (DSD 5.1 och 2.0) mellan 650BD och Onkyo 876 utan problem. Behöver INTE ha TV:n igång vid uppstart. Dock försvinner ljudet ibland, kanske tre sekunder en gång per album. Men det är försumbart när man har ett sådant välljud! :(

Låter ju bra.
Intressant att du säger det med avbrotten, det har jag också, och har då fått förklaringen att det beror att min spelare kör HDMI 1.2 och förstärkaren klara 1.3 och det är något kompabilitetsproblem. Dock måste ju BD650 köra 1.3 och då känns den förklaringen plötsligt lite svag...

#89

Postad 08 februari 2010 - 21:55

Wachtel
  • Wachtel
  • Lärjunge

  • 294 inlägg
  • 0
Lactoferrin, alla vanliga funtioner fungerar bra både på BD och DVD. En lite speciell sak är att vid start efter paus-läge så startar filmen ett par sekunder tidigare, man får en kort resumé så att säga. Faktiskt rätt bra när man vant sig vid det.

Jag kör också SACD via HDMI och det fungerar bra. Jag har inte noterat några uppehåll men har å andra sidan inte testat så många skivor.

#90

Postad 09 februari 2010 - 07:09

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

  • 3 166 inlägg
  • 0

Lactoferrin, alla vanliga funtioner fungerar bra både på BD och DVD. En lite speciell sak är att vid start efter paus-läge så startar filmen ett par sekunder tidigare, man får en kort resumé så att säga. Faktiskt rätt bra när man vant sig vid det.

Jag kör också SACD via HDMI och det fungerar bra. Jag har inte noterat några uppehåll men har å andra sidan inte testat så många skivor.



Menar du att du inte har dessa problem med din Azur 540D?
Jag påpeka min spelares brister för hifi-klubben efter jag köpt den men dom sa att det ska vara så, det största problemet är om jag väljer att avbryta en film trycker på stop en gång och sen stänger av med standby-knappen så måste jag leta upp där jag var samt ställa in ljud och text nästa gång jag vill se vidare. Slowmotion funkar bara framåt (tyvärr har dom lagt snabbaste slow först i cykeln), trycker jag på still men vill hoppa fram en ruta så går inte det utan måste trycka på play och sen still igen och då har man spelat förbi det som var det intressanta man ville se i still.
Tittar man på track 1 och vill börja från början, tex när man slängt i en film och den startar av sig självt och startar filmen när man håller på köket eller nåt och vill sen backa till början av track 1 så går inte det, man måste hoppa fram till 2 först sen tillbaka. Detta är enkla funktioner där min VHS-spelare är mer kompetent.

Borde jag gå tillbaka med spelaren till Hifi-klubben?

#91

Postad 09 februari 2010 - 11:11

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

  • 4 884 inlägg
  • 0
Snälla Lactoferrin, ta inte upp 540D-frågor i 650BD-tråden. 540D har en egen tråd.

#92

Postad 10 februari 2010 - 16:39

Wachtel
  • Wachtel
  • Lärjunge

  • 294 inlägg
  • 0
Lactoferrin, jag refererade till funktionaliteten hos 650BD.

#93

Postad 10 februari 2010 - 22:36

klagga
  • klagga
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0

Menar du att du inte har dessa problem med din Azur 540D?
Jag påpeka min spelares brister för hifi-klubben efter jag köpt den men dom sa att det ska vara så, det största problemet är om jag väljer att avbryta en film trycker på stop en gång och sen stänger av med standby-knappen så måste jag leta upp där jag var samt ställa in ljud och text nästa gång jag vill se vidare. Slowmotion funkar bara framåt (tyvärr har dom lagt snabbaste slow först i cykeln), trycker jag på still men vill hoppa fram en ruta så går inte det utan måste trycka på play och sen still igen och då har man spelat förbi det som var det intressanta man ville se i still.
Tittar man på track 1 och vill börja från början, tex när man slängt i en film och den startar av sig självt och startar filmen när man håller på köket eller nåt och vill sen backa till början av track 1 så går inte det, man måste hoppa fram till 2 först sen tillbaka. Detta är enkla funktioner där min VHS-spelare är mer kompetent.

Borde jag gå tillbaka med spelaren till Hifi-klubben?



Snälla Lactoferrin, ta inte upp 540D-frågor i 650BD-tråden. 540D har en egen tråd.


OK att Lactoferrin snackar om en annan spelare som hör till annan tråd, men kan någon vara snäll att förtydliga att, om så är fallet, 650BD-spelaren verkligen inte har de problem som Lactoeferrin har med 540D-spelaren? Tack!

Redigerat av klagga, 10 februari 2010 - 22:37.


#94

Postad 10 februari 2010 - 22:37

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

  • 4 884 inlägg
  • 0
650BD har inga av dessa problem!

#95

Postad 11 februari 2010 - 00:16

klagga
  • klagga
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0

650BD har inga av dessa problem!


Kanon! Tack!

#96

Postad 17 februari 2010 - 13:44

Tompa123
  • Tompa123
  • Forumräv

  • 524 inlägg
  • 0
ÄNTLIGEN!

Hämtad och hemlefvererad af mig.

Omdöme väntar jag för en gångs skull med. Är alldeles för "trigger happy" vanligtvis. Jag är positiv redan nu, men den skall få en chans att "spela in sig" innan slutomdömet kommer. Ett tips redan nu är att kombinationen vanliga 2-kanals CD-skivor, denna apparat och Cambridges DacMagic är en OK kombination.

Redigerat av Tompa123, 18 februari 2010 - 09:51.


#97

Postad 25 februari 2010 - 22:22

klagga
  • klagga
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0

ÄNTLIGEN!

Hämtad och hemlefvererad af mig.

Omdöme väntar jag för en gångs skull med. Är alldeles för "trigger happy" vanligtvis. Jag är positiv redan nu, men den skall få en chans att "spela in sig" innan slutomdömet kommer. Ett tips redan nu är att kombinationen vanliga 2-kanals CD-skivor, denna apparat och Cambridges DacMagic är en OK kombination.


Är nyfiken på om du har något omdöme ännu... :)

Redigerat av klagga, 25 februari 2010 - 23:35.


#98

Postad 26 februari 2010 - 23:15

Tompa123
  • Tompa123
  • Forumräv

  • 524 inlägg
  • 0

Är nyfiken på om du har något omdöme ännu... :)

Ok. Snabbaste och bästa Blu-rayen jag har haft (min 3:e). Den är mycket bra på DVD-uppspelning också. Den slår t om min kära HD-DVD på den fronten. SACD funkar bäst via HDMI. Via analoga utgångarna är ljudet inte speciellt imponerande. CD-ljudet har jag redan skrivit om. Min NAD C 565BEE står dock i en klass för sig på den fronten, men den kombination som jag skrev om i mitt förra inlägg är helt OK. De andra formaten har jag inte testat ännu, måste köpa nåt först...

Jag kan inte annat än rekommendera denna spelare.

#99

Postad 28 februari 2010 - 14:32

Tille
  • Tille
  • Användare

  • 156 inlägg
  • 0
Kan nån vara hygglo och ange senaste FW version, om du nyss har tankat ner? Fick min älskling för en vecka sedan, och jag antar att jag inte behöver koppla upp mej, men det vore skönt att veta ändå.

Nån som behöver en Pioneer DV-696 till sina DVDaudio eller SACD :P ??

#100

Postad 01 mars 2010 - 13:43

Wachtel
  • Wachtel
  • Lärjunge

  • 294 inlägg
  • 0
Tille, jag skulle tro att du behöver uppdatera. Det finns en ny fw som kom i januari. Jag kan kolla nr på denna i kväll.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.