Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Formel 1

735 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#601

Postad 18 december 2021 - 20:00

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

  • 2 318 inlägg
  • 0

Nu gjorde du ju inte världens längsta utlägg om varför podden är bra, lätt att feltolka då. Du påpekar ju bara att dom tar upp varför dom kunde göra så utan att ifrågasätta om det var rätt eller inte. Det kändes då som en vinklad podd som du gillar, i Max fördel alltså.
Angående påhopp så skriver jag kanske! som en fråga och du skriver att du utgår ifrån att jag hejar på Ham. Och du har helt fel. Så antar du tänker be om ursäkt för påhoppet? Om du läser lite mer bakåt i tråden så ser du vad vi diskuterat.

Även om Max över året kanske förtjänat att vinna pga fler ledda varv, så avgör ändå Masi det tycker jag. Han hade andra valmöjligheter, och tog den sämsta i mina ögon.


Sluta trolla och lyssna på podden istället.
Trodde alla med F1-intresse i Sverige lyssnade på den men uppenbarligen inte.

#602

Postad 18 december 2021 - 20:51

Karamasha
  • Karamasha
  • Beroende

  • 1 268 inlägg
  • 0

Sluta trolla och lyssna på podden istället.
Trodde alla med F1-intresse i Sverige lyssnade på den men uppenbarligen inte.


Trolla? Jag är ju aktiv i tråden och kommenterar och du orkar inte ens kolla några inlägg bakåt. Någon ursäkt kom som väntat inte. Lyssna på podden du, jag gillar detta forum och tänker själv.

#603

Postad 18 december 2021 - 21:36

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

  • 2 318 inlägg
  • 0

Trolla? Jag är ju aktiv i tråden och kommenterar och du orkar inte ens kolla några inlägg bakåt. Någon ursäkt kom som väntat inte. Lyssna på podden du, jag gillar detta forum och tänker själv.

Jag läser det mesta i tråden, men har tröttnat på att läsa noggrant senaste dagarna för allt tjafs om vad som var rätt och fel.

Det som skett har skett, den enda förloraren blev Lewis.
Statistiken talar för Max.

Du får en ursäkt från mig när du bett mig om ursäkt.

#604

Postad 19 december 2021 - 11:14

Rossifumi
  • Rossifumi
  • Lärjunge

  • 340 inlägg
  • 0

Sluta trolla och lyssna på podden istället.
Trodde alla med F1-intresse i Sverige lyssnade på den men uppenbarligen inte.

 

Om man verkligen är intresserad av F1 på riktigt så lyssnar man inte på Janne och gänget utan de riktiga experterna som är på t.ex F1TV eller andra källor.



#605

Postad 19 december 2021 - 11:19

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 901 inlägg
  • 0
Vad definierar en expert? Janne har rätt så lång erfarenhet trots allt :)

#606

Postad 19 december 2021 - 11:40

Rossifumi
  • Rossifumi
  • Lärjunge

  • 340 inlägg
  • 0

Vad definierar en expert? Janne har rätt så lång erfarenhet trots allt :)

 

Ja, men varje gång jag kollar på klipp från Viaplay så förundras jag över hur okunnig han är för att ha jobbat så länge med det. Säger saker som är direkt felaktiga eller har inte koll på saker. Tacka vet jag Sky F1 och deras kommentatorer (tillsammans med fd F1-världsmästare eller nuvarande testförare) samt F1TV tech-channel som vet vad dom pratar om - på riktigt.

 

Enda anledningen att kolla på Viaplay är väl om man har problem med att förstå engelska.



#607

Postad 19 december 2021 - 11:57

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5 298 inlägg
  • 0

Det kan jag till viss del hålla med men kom ihåg Arthur Ringart en gång i tiden, inte mycket rätt.

Samtidigt är jag extremt imponerad av hur de kan komma ihåg vad som hände i lopp som skedde för många år sedan, jag kommer knappt ihåg vad som hände i förrförra loppet. 



#608

Postad 19 december 2021 - 12:14

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

  • 2 318 inlägg
  • 0

Om man verkligen är intresserad av F1 på riktigt så lyssnar man inte på Janne och gänget utan de riktiga experterna som är på t.ex F1TV eller andra källor.

Då är vi väldigt många wannabes i Sverige då 😉
I just fallet som diskuterades tidigare så vågar jag påstå att de hade rätt när de gick igenom vilka regler som Masi & Co hade använt sig av för att få till sista racevarvet i söndags.

Kan dock hålla med dig om att man minst tre gånger per sändning sitter och tänker ”Nä du Janne, nu har du allt fel.”
Tänkte ta mig i kragen och skaffa F1TV säsongen 2022.

Det kan jag till viss del hålla med men kom ihåg Arthur Ringart en gång i tiden, inte mycket rätt.
Samtidigt är jag extremt imponerad av hur de kan komma ihåg vad som hände i lopp som skedde för många år sedan, jag kommer knappt ihåg vad som hände i förrförra loppet.

Man glömmer snabbt.
Jag minns knappt var de körde förrförra loppet 😆
(lätt överdrivet, men ändå…)

#609

Postad 19 december 2021 - 13:13

Rossifumi
  • Rossifumi
  • Lärjunge

  • 340 inlägg
  • 0

Jo, Janne är väl en bra kommentator rent "hålla igång snacket" med det är svårt för Janne att komma med något mot när Nico Rosberg och Jenson Button diskuterar däck och bromsteknik t.ex under ett kval eller när de pratar lite om hur bilarna upplevs med Anthony Davidson (som är Mercedes AMG simulator + uppvisningsförare). Eller kolla pitlane channel där F1-ingenjörer pratar lite mer teknik under träning, kval och race om man vill nörda till det lite.

 

Jag köper att alla inte går igång på att ha det på den nivån och tycker det är härligt med Janne. Men det är skillnad på experter och experter.



#610

Postad 19 december 2021 - 13:17

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 901 inlägg
  • 0

Då är vi väldigt många wannabes i Sverige då
I just fallet som diskuterades tidigare så vågar jag påstå att de hade rätt när de gick igenom vilka regler som Masi & Co hade använt sig av för att få till sista racevarvet i söndags.

Kan dock hålla med dig om att man minst tre gånger per sändning sitter och tänker ”Nä du Janne, nu har du allt fel.”
Tänkte ta mig i kragen och skaffa F1TV säsongen 2022.

Man glömmer snabbt.
Jag minns knappt var de körde förrförra loppet
(lätt överdrivet, men ändå…)

Grejen är ju att F1 är rätt så sövande med motorljudet och brist på action. Är man kommentator tvingas man hålla sig vaken hela racen :D



#611

Postad 19 december 2021 - 13:56

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

  • 2 318 inlägg
  • 0

Jo, Janne är väl en bra kommentator rent "hålla igång snacket" med det är svårt för Janne att komma med något mot när Nico Rosberg och Jenson Button diskuterar däck och bromsteknik t.ex under ett kval eller när de pratar lite om hur bilarna upplevs med Anthony Davidson (som är Mercedes AMG simulator + uppvisningsförare). Eller kolla pitlane channel där F1-ingenjörer pratar lite mer teknik under träning, kval och race om man vill nörda till det lite.

 

Jag köper att alla inte går igång på att ha det på den nivån och tycker det är härligt med Janne. Men det är skillnad på experter och experter.

Jag kan tänka mig att jag kommer inse den stora skillnaden nästa år.

Jag har ju bara kollat F1 på Viasat (började kolla för sju år sedan) så jag har ju inget att jämföra med riktigt.

 

Edit: Förtydligande!
Jag började kolla F1 seriöst för sju år sedan.
Se alla race och kval samt de FPs man hade möjlighet till.


Redigerat av MartinAberg, 19 december 2021 - 13:58.


#612

Postad 19 december 2021 - 16:49

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

  • 2 523 inlägg
  • 0

Vad definierar en expert? Janne har rätt så lång erfarenhet trots allt :)


Hehe jo, janne e toppen.
Men den mesta tjabbaren på sky är ju Martin Brundle, som körde f1 i över 10 år och rejsade mot Senna och Prost och var stallkamrat med schumacher…
För att inte tala om alla andra.
Sedan har dom ju varje rejshelg någon stallchef som dom har direktkontakt med flera ggr under kval/lopp och i abu dhabi var det christian horner!!

Sen ska sägas att det är mycket skitsnack och internskämt och allmänt tjabb också, på gott och ont 😂

#613

Postad 19 december 2021 - 19:13

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 901 inlägg
  • 0
Brundle är väl killen som skriver upp statistik på papper och rabblar i direktsändningen. Det är väl det enda jag har emot skysports all meningslös statistikjakt :P

#614

Postad 07 mars 2022 - 20:01

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

  • 2 318 inlägg
  • 0
Jahopp, då ska Viasat F1-podden försvinna från den fria marknaden och ska till PodMe istället, trist (vet att många av er avskyr Janne, men skönt att lyssna på svenska).

En glad nyhet är dock att det är kampanj på F1TV Pro nu!
€89 för ett år!


Har ni några förhoppningar inför säsongen 2022 nu då när vi fått se bilarna?

Edit: Stavfel.

Redigerat av MartinAberg, 07 mars 2022 - 20:02.


#615

Postad 07 mars 2022 - 20:03

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 901 inlägg
  • 0

Lyckas podme med bedriften att va dyrare än viasat?



#616

Postad 07 mars 2022 - 20:13

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

  • 2 318 inlägg
  • 0

Lyckas podme med bedriften att va dyrare än viasat?

Nu tappade du mig helt, men misstänker att du driver med mig.

F1-podden finns liksom gratis på bland annat ”Podcaster” hos Apple.
PodMe kostar 79:-/månaden.

Viaplay har inga poddar i sin service, men misstänker att de sponsrar F1-podden eftersom det är Janne och Erik Stenborg.

#617

Postad 07 mars 2022 - 20:19

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 901 inlägg
  • 0

Nu tappade du mig helt, men misstänker att du driver med mig.

F1-podden finns liksom gratis på bland annat ”Podcaster” hos Apple.
PodMe kostar 79:-/månaden.

Viaplay har inga poddar i sin service, men misstänker att de sponsrar F1-podden eftersom det är Janne och Erik Stenborg.

Jag blev fintad av Viasat podden. Viasat är inte direkt känd för att ge bort något gratis :). Inte apple heller för den delen kul det finns undantag :)



#618

Postad 10 mars 2022 - 08:11

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0

Försäsongstester! Fy fan va kul att det börjar igen och fantastiskt intressant att se uppdaterade designer på respektive stall, MB kör med minimala side pods till och med, mycket intressant. 



#619

Postad 10 mars 2022 - 11:29

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

  • 2 318 inlägg
  • 0
Härligt att se och höra bilarna igen 😍
Imorgon drar även säsong 4 av DtS igång, så då lär sista dagarna innan säsongsstarten flyga förbi med.

En liten fråga om F1TV Pro (skaffade det nu när det är kampanj), Viasat sänder ju som regel racen i UHD, hur är det med UHD i F1TV?

#620

Postad 10 mars 2022 - 12:49

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0

Härligt att se och höra bilarna igen
Imorgon drar även säsong 4 av DtS igång, så då lär sista dagarna innan säsongsstarten flyga förbi med.

En liten fråga om F1TV Pro (skaffade det nu när det är kampanj), Viasat sänder ju som regel racen i UHD, hur är det med UHD i F1TV?

Verkar inte vara 4K i F1TV Pro om man läser denna tråd som är bara nån månad gammal: Is there a 4K streaming option? : F1TV (reddit.com) 
Jag håller dock med dig, Viasat UHD är grymt detaljerat att se loppen på, stor skillnad mot 1080p. 



#621

Postad 10 mars 2022 - 15:53

NisseT1
  • NisseT1
  • Användare

  • 208 inlägg
  • 0
Kul att lyssna på diskussionerna på visat idag.

#622

Postad 10 mars 2022 - 18:16

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

  • 2 523 inlägg
  • 0
Underbart att det är igång på riktigt nu!
Kollat större delen av dagen och gillar verkligen dom nya bilarna och hur pass olika dom är ändå.

Redigerat av Beagle five, 10 mars 2022 - 18:16.


#623

Postad 10 mars 2022 - 19:54

Karamasha
  • Karamasha
  • Beroende

  • 1 268 inlägg
  • 0

Har tagit ledigt i morgon, så det blir att chilla i soffan och kolla DtS hela dagen :D

Äntligen F1 säsong igen.



#624

Postad 11 mars 2022 - 09:28

Karamasha
  • Karamasha
  • Beroende

  • 1 268 inlägg
  • 0
Here we goooooo! Atmosljud också, hade jag inte väntat mig 😁👍🏻
Bifogad fil  1A0C3CC9-6101-4529-A011-6560BCC24001.jpeg   224,13K   1 Antal nerladdningar

#625

Postad 11 mars 2022 - 10:15

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0

Jahopp, då ska Viasat F1-podden försvinna från den fria marknaden och ska till PodMe istället, trist (vet att många av er avskyr Janne, men skönt att lyssna på svenska).

En glad nyhet är dock att det är kampanj på F1TV Pro nu!
€89 för ett år!


Har ni några förhoppningar inför säsongen 2022 nu då när vi fått se bilarna?

Edit: Stavfel.

Jamen, tack så dj*vla mycket. Skaffade F1TVPro för en månad sedan, till ordinarie pris.

#626

Postad 12 mars 2022 - 02:34

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

  • 2 523 inlägg
  • 0
Magnusen snabbast idag!!
Tog saints tid på slutet av den timme extra haas fick köra pga deras strul med flyget.
Nu är ju bara frågan… är det snabbt? Eller vart banan bara mer lättkörd med mindre vind å kallare temp = mer hk.
Jag hoppas verkligen vi har fler som kan slåss om det i år!
I morgon alonso i alpinen som ocon visade bra fart med idag.
18 tummarna ihop med studsandet pga groundeffect kan ge många svårigheter när det ska rejsas i år.
18 tum är mindre förlåtande när det släpper å bör vara mindre grepp, å studsa som dom gör å sen behöva svänga samtidigt känns ju som att det måste göra det lättare att råka tappa bilen.
Vi får se! Spännande!

#627

Postad 19 mars 2022 - 17:20

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

  • 2 523 inlägg
  • 0
Vill inte spoila om ni ska se kvalet i efterhand men… WOW!!
Detta kommer bli underbart!! 🥳🥳🥳🥳
F1 2022 here we go!!

#628

Postad 19 mars 2022 - 18:04

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

  • 2 318 inlägg
  • 0

Vill inte spoila om ni ska se kvalet i efterhand men… WOW!!
Detta kommer bli underbart!! 🥳🥳🥳🥳
F1 2022 here we go!!

Verkligen 😍

Hoppas F1 får lite ordning på grafiken tills nästa kval bara…

Edit: Stavfel

Redigerat av MartinAberg, 19 mars 2022 - 18:04.


#629

Postad 19 mars 2022 - 18:15

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 901 inlägg
  • 0

Mer svårtippat än på länge. Blir intressant med race pace. Typiskt Hamilton att få spö fram tills då det gäller då kliver han fram :D



#630

Postad 19 mars 2022 - 21:06

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5 298 inlägg
  • 0

Min gissning är att Verstappen kommer att krascha och ta med sig en Ferrari… andra Ferrarin vinner och Hamilton blir 2:a. 3:a Bottas…



#631

Postad 19 mars 2022 - 21:22

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Min gissning är att Verstappen kommer att krascha och ta med sig en Ferrari… andra Ferrarin vinner och Hamilton blir 2:a. 3:a Bottas…

jag tror inte du kommer ha ett enda rätt. ledsen...



#632

Postad 19 mars 2022 - 22:30

Iwarsson
  • Iwarsson
  • Lärjunge

  • 383 inlägg
  • 0
Oavsett vilket lär det bli spännande imorgon.

Glöm inte att för några år sedan var alla experter på flyktingar, sedan pandemier och nu krig...

Jag håller mig till att gilla läget. 😉

#633

Postad 19 mars 2022 - 23:52

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 901 inlägg
  • 0

Min gissning är att Verstappen kommer att krascha och ta med sig en Ferrari… andra Ferrarin vinner och Hamilton blir 2:a. 3:a Bottas…


Bra tippat. Inte alls otippat en överaggressiv max inte respekterar bilar jämte sig. Nu leclerk ger alltid plats och är lite motsatsen till max så det blir nog sainz som blir offret.

Brottas får vi se inte omöjligt alls att alfa är nära fezza i nivå :)

#634

Postad 20 mars 2022 - 09:35

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 1
Bästa igår var att Bottas kvalade ut sin ersättare🤓 Ja även Magnussens framgång, spännande race väntar idag..

Redigerat av mcmike, 20 mars 2022 - 09:37.


#635

Postad 20 mars 2022 - 19:14

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0
Men WOW vilket första race, helt otroligt spännande och härligt att se att de fått till precis vad de ville med det nya reglementet - tightare racing!

#636

Postad 20 mars 2022 - 20:02

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0
Verkligen Wow, kul med Haas och att Ferrari fått ordning på grejerna. Längesedan man var med och tittare ett helt race utan avbrott

Redigerat av mcmike, 20 mars 2022 - 20:03.


#637

Postad 20 mars 2022 - 20:29

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0
Känns som det kommer bli en grymt kul säsong. 😊

#638

Postad 20 mars 2022 - 20:50

Pioneerman
  • Pioneerman
  • Användare

  • 127 inlägg
  • 0

Inte utan att man lider med RedBull… Men jäkligt roligt med Ferrari tillbaka i toppen, kanon om det kan bli en mer öppen affär än vanligt!!



#639

Postad 20 mars 2022 - 21:07

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 901 inlägg
  • 0

Verkligen Wow, kul med Haas och att Ferrari fått ordning på grejerna. Längesedan man var med och tittare ett helt race utan avbrott

Jag däckade mitt i som vanligt F1 har fortfarande en lugnande effekt :D Fast nu däckade jag lite otaktiskt och missade depåstopp brukar kunna tima lunken rätt bra!

Vet inte om bilarna är tystare än vanligt eller har Skysports dragit ner ljudet på bilarna?



#640

Postad 21 mars 2022 - 08:49

Karamasha
  • Karamasha
  • Beroende

  • 1 268 inlägg
  • 0

Tungt att hejja på Mclaren just nu :( Men sjukt kul för ferrari och Haas, även alfa. Otroligt rolig racing som sagt. Ska bli kul att se hur det utvecklas närmaste racen. Lite skakig att redbull och alpa bara la av, dom behövs för att hålla spänningen uppe.



#641

Postad 21 mars 2022 - 17:11

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Inte utan att man lider med RedBull…

Läste en seriös kommentar om de hade kunnat blivit hackade, undra vilket team personen i fråga håller på😅

Lite upprättelse till slut iallafall..

https://www.google.c...-lewis-hamilton

Redigerat av mcmike, 21 mars 2022 - 17:15.


#642

Postad 21 mars 2022 - 18:37

Iceman666
  • Iceman666
  • Lärjunge

  • 444 inlägg
  • 0
Tydligen har man i andra team sett ett problem med bränslepumpen och där även bytt ut den inför tävlingen. Har tydligen haft problem med att suga upp det ”sista” och det kan ju stämma eftersom RB bilar dog på slutet.

#643

Postad 21 mars 2022 - 21:39

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5 298 inlägg
  • 0

E10-bränslet ger tydligen dessa problem, Red bull hade inte provat låg bränslenivå säger ryktet.

Red bull hade andra problem såsom överhettade bromsar och ngt med styrningen som gick sönder när bilen släpptes vid däckbytet.



#644

Postad 22 mars 2022 - 04:23

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 901 inlägg
  • 0

E10-bränslet ger tydligen dessa problem, Red bull hade inte provat låg bränslenivå säger ryktet.

Red bull hade andra problem såsom överhettade bromsar och ngt med styrningen som gick sönder när bilen släpptes vid däckbytet.

 

De lyckades böja ett stag rent av. Måste nog slöa ner RedBullen lite framöver med bättre kylning och robustare chassi.



#645

Postad 25 mars 2022 - 19:44

Jonas_GBG2
  • Jonas_GBG2
  • Lärjunge

  • 312 inlägg
  • 0

Någon som har f1tv?

Förra säsongen fungera det felfritt för mig. Förra racet o nuvarande practice fryser var 10e sekund typ.

Tips?



#646

Postad 25 mars 2022 - 21:29

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0
Känns ju tryggt...

https://www.svt.se/s...mel-1-traningen

#647

Postad 26 mars 2022 - 08:58

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0
Helt sjukt att de kommer genomföra ändå...

#648

Postad 26 mars 2022 - 09:09

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 901 inlägg
  • 0

Vet inte varför F1 ska köras i diktaturer.



#649

Postad 26 mars 2022 - 09:13

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0


"BBC Sport has learned that a significant number of drivers had concerns about the safety of the event following the attack.

But eventually they were convinced to go ahead and race after being given further information by bosses.

Part of this information involved the possible consequences of not racing, such as how easily teams and drivers would be able to leave the country if the race did not happen."

#650

Postad 26 mars 2022 - 09:38

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 901 inlägg
  • 0

haha de hålls gisslan alltså :D





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.