Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

SVT Play för smart-TV

711 svar till detta ämne SVT Play
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#101

Postad 19 april 2017 - 07:36

Anders Hebert SVT
  • Anders Hebert SVT
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Hej Tobias, 

Kul att du gillar SVT Play!

Vi har fått rapporter med liknande problem på vissa Samsung-modeller och håller på att bena i vad som går snett tillsammans med Samsung. Det är skumt att det här bara dök upp för dig, de tidigare jag hört talas om har haft problemet från början. Bra information, jag tar det vidare med Samsung och hoppas att vi kan komma fram till en lösning snarast. 



#102

Postad 19 april 2017 - 08:01

Unregisteredda439950
  • Unregisteredda439950
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

Hej Tobias, 

Kul att du gillar SVT Play!

Vi har fått rapporter med liknande problem på vissa Samsung-modeller och håller på att bena i vad som går snett tillsammans med Samsung. Det är skumt att det här bara dök upp för dig, de tidigare jag hört talas om har haft problemet från början. Bra information, jag tar det vidare med Samsung och hoppas att vi kan komma fram till en lösning snarast. 

 

Kanon, tack för hjälpen! Jo jag tyckte också det var konstigt att det bara dök upp men har kollat en hel del på appen till tvn innan då jag är svt torsk :) Får för tillfället gå tillbaka till min apple tv när det gäller svt play,

 

Uppdatera gärna i tråden framöver om ni kommer fram till något :)

 

MVH



#103

Postad 19 april 2017 - 10:31

Gycklaren
  • Gycklaren
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Hej, det låter inte bra. Jag ska höra med Samsung vad det kan bero på. Vilken modell är det?

Har nu kollat alla streaming-appar på min Samsung UE49MU6475XXC. Alla funkar som förväntat utom SVT Play Beta. En roterande nedladdningsikon i bildens centrum finns där hela tiden.



#104

Postad 19 april 2017 - 10:39

Anders Hebert SVT
  • Anders Hebert SVT
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Har nu kollat alla streaming-appar på min Samsung UE49MU6475XXC. Alla funkar som förväntat utom SVT Play Beta. En roterande nedladdningsikon i bildens centrum finns där hela tiden.

Trist upplevelse. Vi och Samsung kollar på saken. 



#105

Postad 19 april 2017 - 17:22

Unregistered7b7393c9
  • Unregistered7b7393c9
  • Wannabe

  • 46 inlägg
  • 1

Då låter det som att programmet hamnade lite i limbo - startsidan fattade att morgonens avsnitt nu gick att titta på men på själva avsnittssidan låg fortfarande torsdagens sändning som senaste avsnitt. Det kanske vi kan slipa till, tack för återkopplingen!

 

Det finns inga planer på att lägga in själva tv-kanalerna. När vi gör appar till tv-apparater och annat som normalt kopplas till en tv prioriterar vi on demand-upplevelsen. De allra flesta av våra användare har trots allt tv-antenn kopplad till sin tv. 

 

 

Tjena,

 

Skulle precis skriva att det var samma sak nu med 18-nyheterna. Gick in 18.10 och uppspelningen startade aldrig, det bara laddade. Nu dock funkar det, 18.20!

 

Jag förstår. Jag tror också att många har antennkabeln just för att det i dagsläget inte finns någon annan lösning. Det skulle varit perfekt för människor som t.ex har fritidshus med en liten tv och saknar uttag i väggen, vilket många hus gör. Det kanske endast finns internetuppkoppling. Om kanalerna då fanns på appen i tv:n eller Apple TV så skulle det täcka många behov om folk bara vill kunna se nyheterna. Bara en input :)

 

Ni får gärna gå i bräschen för det! Jag hoppas att Comhem också tar tag i detta längre fram och skapar en app till tv:n. Tekniken finns ju redan (svtplay.se/kanaler) så vägen till implementation kanske inte är enorm. Men vad vet jag  :)

 

Tack igen!


Redigerat av Unregistered7b7393c9, 19 april 2017 - 17:30.


#106

Postad 20 april 2017 - 02:02

Unregisteredf9b2ac83
  • Unregisteredf9b2ac83
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Hej, jag har nyss köpt en LG med web os 3. Men var hittar jag svt play beta appen? Och hur installerar jag den? Ska den finnas bland LG content appar?

#107

Postad 20 april 2017 - 07:25

Yocke
  • Yocke
  • Forumräv

  • 682 inlägg
  • 0

 

Ni får gärna gå i bräschen för det! Jag hoppas att Comhem också tar tag i detta längre fram och skapar en app till tv:n. Tekniken finns ju redan (svtplay.se/kanaler) så vägen till implementation kanske inte är enorm. Men vad vet jag  :)

 

Det kommer ju inte hända. Då skulle de ju inte kunna ta betalt två gånger. En avgift för tv och en för bredband.



#108

Postad 20 april 2017 - 10:13

Unregistered7b7393c9
  • Unregistered7b7393c9
  • Wannabe

  • 46 inlägg
  • 0

Det kommer ju inte hända. Då skulle de ju inte kunna ta betalt två gånger. En avgift för tv och en för bredband.

 

 

Hur menar du nu? Bredband måste man betala för, och kanalpaketet måste man betala för. Man behöver ju ha ett kanalpaket från Comhem där man med inloggningsuppgifter till en eventuell tv-app kan logga in och ta del av kanalerna. Har man inga kanaler utan endast bredband så kan man förstås inte se några kanaler.



#109

Postad 20 april 2017 - 12:28

Yocke
  • Yocke
  • Forumräv

  • 682 inlägg
  • 0

Hur menar du nu? Bredband måste man betala för, och kanalpaketet måste man betala för. Man behöver ju ha ett kanalpaket från Comhem där man med inloggningsuppgifter till en eventuell tv-app kan logga in och ta del av kanalerna. Har man inga kanaler utan endast bredband så kan man förstås inte se några kanaler.

 

Ja kanske då. Men jag tror att de gärna vill sälja boxar och så också, så det kommer man nog aldrig ifrån.



#110

Postad 20 april 2017 - 18:26

Orio
  • Orio
  • Användare

  • 191 inlägg
  • 0

Hej, jag har nyss köpt en LG med web os 3. Men var hittar jag svt play beta appen? Och hur installerar jag den? Ska den finnas bland LG content appar?

Hej

Japp den finns i content store, kolla under premium apps, men jag har den installerad iaf på min OLED65b6v



#111

Postad 20 april 2017 - 20:47

Unregisteredf9b2ac83
  • Unregisteredf9b2ac83
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Hm, jag befinner mig i Spanien, har ställt in TV:n till svenska och Sverige, men kanske visas inte svt appen pga detta.
Tack för ditt svar, Orio!

#112

Postad 01 maj 2017 - 11:08

Unregistereda349528c
  • Unregistereda349528c
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0

Jag har SVT play beta på min Samsung och det är samma på min kompis LG TV

Men varför kan man inte streama SVTs olika kanaler online som man kan om man kör via datorn ?

man kan bara streama program som varit....finns inget live !! .inte mycket att ha med andra ord !



#113

Postad 02 maj 2017 - 19:49

Thorvaldsson
  • Thorvaldsson
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0

Hej! 

 

Har haft appen ett par dagar på min nyinköpta Samsung Smart TV 2016 och undrar om ni inte kunde lägga in funktion för att stänga av textning på vissa program... jag brukar kolla på Rapport och vill inte ha textningen...t.ex


En annan sak jag glömde lägga till är att när man går ur appen (exit) så går den inte tillbaka till föregående signal utan det blir bara en svart bild tills man tar fram menyn och väljer ny källa.... en bugg antar jag?



#114

Postad 03 maj 2017 - 12:47

Unregistered8cb13de7
  • Unregistered8cb13de7
  • Lärjunge

  • 487 inlägg
  • 0

Hej!

 

Kör LG B6  med webos 3 och märker att textningen för många av de program jag testat, t.ex. Uppdrag Gransknng är helt fel, den är i osynk med programmet med flera sekunder och är då helt oanvändbar.

 

/S



#115

Postad 09 maj 2017 - 11:54

Anders Hebert SVT
  • Anders Hebert SVT
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Hej alla, beklagar sena svar pga ledighet. Nu så:

 

Jag har SVT play beta på min Samsung och det är samma på min kompis LG TV

Men varför kan man inte streama SVTs olika kanaler online som man kan om man kör via datorn ?

man kan bara streama program som varit....finns inget live !! .inte mycket att ha med andra ord !

Se svaret om kanalerna några inlägg högre upp. Vi jobbar på att få in direktsända program men har lite kvar att få ordning på innan alla apparaterna spelar upp liveströmmarna korrekt. 

 

Hej! 

 

Har haft appen ett par dagar på min nyinköpta Samsung Smart TV 2016 och undrar om ni inte kunde lägga in funktion för att stänga av textning på vissa program... jag brukar kolla på Rapport och vill inte ha textningen...t.ex


En annan sak jag glömde lägga till är att när man går ur appen (exit) så går den inte tillbaka till föregående signal utan det blir bara en svart bild tills man tar fram menyn och väljer ny källa.... en bugg antar jag?

Hej, vi har inga direkta planer på att stänga av översättningstexten. Svensktextningen vid svenskt tal ska du kunna stänga av med T-knappen medan video spelas, och tv:n ska normalt komma ihåg om du vill ha den på eller av. 

 

Svart bild efter avslut låter som en bugg ja. Har du modellbeteckningen så ska jag kolla det med Samsung?

 

Hej!

 

Kör LG B6  med webos 3 och märker att textningen för många av de program jag testat, t.ex. Uppdrag Gransknng är helt fel, den är i osynk med programmet med flera sekunder och är då helt oanvändbar.

 

/S

Aj då, det var inte bra. Vi har sett det på äldre WebOS-versioner men inte på 3. Vi försöker gräva i saken. 



#116

Postad 09 maj 2017 - 12:16

Sveos
  • Sveos
  • Forumräv

  • 658 inlägg
  • 0

Hej.

Med risk för att jag frågar något som någon annan redan frågat. Detta gäller en LG Oled:

 

Jag missade starten på Rapport (19:30)  igår och kom på att jag då ju kunde använda appen SVT Play och titta på programmet från början, men det vägrade att starta när det är "Live".  Är det i sin ordning eller något som var fel?

Att titta på sändningen från tidigare på kvällen var (kl. 18) var inga problem.



#117

Postad 09 maj 2017 - 12:28

Anders Hebert SVT
  • Anders Hebert SVT
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 1

Hej.

Med risk för att jag frågar något som någon annan redan frågat. Detta gäller en LG Oled:

 

Jag missade starten på Rapport (19:30)  igår och kom på att jag då ju kunde använda appen SVT Play och titta på programmet från början, men det vägrade att starta när det är "Live".  Är det i sin ordning eller något som var fel?

Att titta på sändningen från tidigare på kvällen var (kl. 18) var inga problem.

Hej, 

Vi jobbar på att få till direktsända program men det har varit oväntat struligt att få olika tv-apparater att spela upp liveströmmarna. Förmodligen blir det live utan timeshift i första steget, vi behöver lösa en sak i taget. Utan timeshift kan du alltså inte backa till programmets början men du kan åtminstone se det som sänds just nu. 



#118

Postad 09 maj 2017 - 14:18

Kane22
  • Kane22
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

När kommer appen till Samsung KU 6175? 2016 års modell.


Redigerat av Kane22, 09 maj 2017 - 14:21.


#119

Postad 10 maj 2017 - 10:45

Thorvaldsson
  • Thorvaldsson
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0

Hej alla, beklagar sena svar pga ledighet. Nu så:

 

Se svaret om kanalerna några inlägg högre upp. Vi jobbar på att få in direktsända program men har lite kvar att få ordning på innan alla apparaterna spelar upp liveströmmarna korrekt. 

 

Hej, vi har inga direkta planer på att stänga av översättningstexten. Svensktextningen vid svenskt tal ska du kunna stänga av med T-knappen medan video spelas, och tv:n ska normalt komma ihåg om du vill ha den på eller av. 

 

Svart bild efter avslut låter som en bugg ja. Har du modellbeteckningen så ska jag kolla det med Samsung?

 

Aj då, det var inte bra. Vi har sett det på äldre WebOS-versioner men inte på 3. Vi försöker gräva i saken. 

 

Modellen jag har är UE65KS8005... 65 tums 4k TV från Samsung... en lite irriterande bugg



#120

Postad 10 maj 2017 - 10:53

Anders Hebert SVT
  • Anders Hebert SVT
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Modellen jag har är UE65KS8005... 65 tums 4k TV från Samsung... en lite irriterande bugg

Har du möjlighet att kolla vilken Firmware-version tv:n har? Senaste ska vara 1011. 



#121

Postad 10 maj 2017 - 12:27

Anders Hebert SVT
  • Anders Hebert SVT
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

När kommer appen till Samsung KU 6175? 2016 års modell.

Samsung hälsar att de håller på att justera den plattformen för att appen ska kunna komma ut där. Jag kan inte säga hur lång tid det tar men det är på gång. 



#122

Postad 10 maj 2017 - 17:09

Stefan Bäckman
  • Stefan Bäckman
  • Forumräv

  • 976 inlägg
  • 3

Ville bara flika in ett "Grym service Anders!" här i tråden. Uppskattas verkligen.



#123

Postad 10 maj 2017 - 22:53

Thorvaldsson
  • Thorvaldsson
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0

Har du möjlighet att kolla vilken Firmware-version tv:n har? Senaste ska vara 1011. 

Firmwareversionen på TVn är 1169

 

Var har du fått 1011 ifrån? 

 

Modell KS 8005 från 2016



#124

Postad 11 maj 2017 - 06:45

Anders Hebert SVT
  • Anders Hebert SVT
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Ville bara flika in ett "Grym service Anders!" här i tråden. Uppskattas verkligen.

Tack för värmande ord!

 

Firmwareversionen på TVn är 1169

 

Var har du fått 1011 ifrån? 

 

Modell KS 8005 från 2016

Hmm, jag råkar nog blanda ihop modeller här. Jag stämmer av med Samsung och återkommer. 



#125

Postad 12 maj 2017 - 08:52

Anders Hebert SVT
  • Anders Hebert SVT
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

@Thorvaldsson: Jag har haft kontakt med Samsung som säger att ditt problem förmodligen inte har med appen att göra utan något i hur tv:n och boxen kommunicerar. Du är välkommen att kontakta deras support på telefon så kan de hjälpa dig reda ut saken. 



#126

Postad 14 maj 2017 - 19:18

Unregistered7b7393c9
  • Unregistered7b7393c9
  • Wannabe

  • 46 inlägg
  • 0

Hej, 

Vi jobbar på att få till direktsända program men det har varit oväntat struligt att få olika tv-apparater att spela upp liveströmmarna. Förmodligen blir det live utan timeshift i första steget, vi behöver lösa en sak i taget. Utan timeshift kan du alltså inte backa till programmets början men du kan åtminstone se det som sänds just nu. 

 

Timeshift är ju visserligen en trevlig bonus, men det viktigaste är att kunna se kanalerna live. Det vore ju toppen om det gick att lösa :)

 

Ville bara flika in ett "Grym service Anders!" här i tråden. Uppskattas verkligen.

 

Håller med - jättetack!



#127

Postad 16 maj 2017 - 04:22

Thorvaldsson
  • Thorvaldsson
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0

@Thorvaldsson: Jag har haft kontakt med Samsung som säger att ditt problem förmodligen inte har med appen att göra utan något i hur tv:n och boxen kommunicerar. Du är välkommen att kontakta deras support på telefon så kan de hjälpa dig reda ut saken. 

Låter väldigt märkligt att det skulle vara nått annat problem än med appen... för alla andra appar som jag använder på TV:n fungerar och avslutas utan problem... det är bara SVT Play appen som avslutar med en helsvart skärm och måste plocka fram smart huben och välja källan igen för att få tillbaka bilden...

 

använder t.ex. YouTube, Plex, Netflix, ViaPlay, Cmore m.fl.



#128

Postad 18 maj 2017 - 22:09

technocore
  • technocore
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Hej köpte en Samsung 49KS7005 för ett halvår sedan. (december 2016)

Har kunnat titta på svt play i den medföljande webläsaren problemfritt, fram tills förra helgen.

 

Sista veckan står den bara och laddar/snurrar i evighet om jag försöker titta på nånting. (Men youtube etc funkar felfritt)
Kan inte hitta någon dedikerad svt-app i den heller.

Vad är det som har ändrats? Finns det nån lösning?

Hälsningar Joakim

 


Redigerat av technocore, 18 maj 2017 - 22:38.


#129

Postad 19 maj 2017 - 09:24

Anders Hebert SVT
  • Anders Hebert SVT
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Hej köpte en Samsung 49KS7005 för ett halvår sedan. (december 2016)

Har kunnat titta på svt play i den medföljande webläsaren problemfritt, fram tills förra helgen.

 

Sista veckan står den bara och laddar/snurrar i evighet om jag försöker titta på nånting. (Men youtube etc funkar felfritt)
Kan inte hitta någon dedikerad svt-app i den heller.

Vad är det som har ändrats? Finns det nån lösning?

Hälsningar Joakim

 

Hej, 

Webbsajten är inte anpassad för, eller testad på, tv-apparaters webbläsare eftersom dessa ofta är specialbyggda och tenderar att ändras rätt mycket från tillverkarens sida. Sajten kan funka i en tv om man har tur men det är inget SVT garanterar. 

 

Om din 2016-tv kör Tizen så är förhoppningen att appen ska komma ut där men jag vet inte riktigt när. Samsung har släppt ut den på de plattformar där den funkar, de jobbar med justeringar på övriga 2016-plattformar för att kunna släppa den där också. 



#130

Postad 19 maj 2017 - 21:02

technocore
  • technocore
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Hej, 

Webbsajten är inte anpassad för, eller testad på, tv-apparaters webbläsare eftersom dessa ofta är specialbyggda och tenderar att ändras rätt mycket från tillverkarens sida. Sajten kan funka i en tv om man har tur men det är inget SVT garanterar. 

 

Om din 2016-tv kör Tizen så är förhoppningen att appen ska komma ut där men jag vet inte riktigt när. Samsung har släppt ut den på de plattformar där den funkar, de jobbar med justeringar på övriga 2016-plattformar för att kunna släppa den där också. 

 

 

 

Tackar för ditt snabba svar :)


Redigerat av technocore, 19 maj 2017 - 21:03.


#131

Postad 22 maj 2017 - 14:54

Sveos
  • Sveos
  • Forumräv

  • 658 inlägg
  • 0

Anders, får jag flika in en fråga som rör SVT Play i min telefon (Xperia och Android)? Om inte så radera.

Då och då - och nu i eftermiddag på mitt jobb gång på gång- utan att jag använt SVT Play eller aktivt tryckt på något dyker det upp som notis att "SVT Play castar till Glimten".

Vad i allsin dar är det?


Redigerat av Sveos, 22 maj 2017 - 14:55.


#132

Postad 22 maj 2017 - 15:12

Anders Hebert SVT
  • Anders Hebert SVT
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Anders, får jag flika in en fråga som rör SVT Play i min telefon (Xperia och Android)? Om inte så radera.

Då och då - och nu i eftermiddag på mitt jobb gång på gång- utan att jag använt SVT Play eller aktivt tryckt på något dyker det upp som notis att "SVT Play castar till Glimten".

Vad i allsin dar är det?

Hej, 

Tråden handlar om tv-appen och jag har inte full koll på mobilappen, men det låter som att Chromecast är aktiverat i appen. Gå gärna in på https://svtplay.se/hjalp så kan du få mer hjälp där. 



#133

Postad 23 maj 2017 - 16:12

Sveos
  • Sveos
  • Forumräv

  • 658 inlägg
  • 0

Tack, jag ska kika.



#134

Postad 24 maj 2017 - 20:45

Thorvaldsson
  • Thorvaldsson
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0

Wooohooo... verkar som appen har uppdaterats och den avslutas inte längre i en svart skärm utan avslutas på korrekt sätt och återgår till föregående skärmbild... tackar så hjärtligt för en ypperlig app ;)



#135

Postad 27 maj 2017 - 20:24

Thorvaldsson
  • Thorvaldsson
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0

sa nog för mycket för snabbt... vet inte varför det funkade då men det är samma sak igen..



#136

Postad 29 maj 2017 - 11:59

Anders Hebert SVT
  • Anders Hebert SVT
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

sa nog för mycket för snabbt... vet inte varför det funkade då men det är samma sak igen..

Skumt... Jag tar upp det med Samsung. 



#137

Postad 31 maj 2017 - 14:33

OLLAR
  • OLLAR
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Hej Anders SVT

Kanske detta redan nämnts i tråden men frågar ändå.

Jag har en Samsung Smart TV inköpt julas, så gissar att den är 2016 års modell typ.

Vi har använt TV:ns inbyggda web browser för att komma åt SVT Play men som du själv nämnt i tråden så kan det helt plötsligt sluta funka. Jag får bara en cirkel som står och snurrar oavsett vilket program jag väljer. De första tre-fyra månaderna efter köpet av TV:n funkade det utmärkt även om det var svårt att navigera med deras fjärrkontroll, men nu "hänger" sig alla program på SVT Play och vill inte laddas.

 

Till frågan, det pratas i tråden om en ny SVT app för Samsung Smart TV men hur får jag tag i den och hur kan jag ladda ner den? Varken i TV:ns meny eller i Samsungs Smart View app för Android så finns eran app listad (bara Netflix mfl andra syns). Jag kan inte se att där heller finns någon direkt app store i TV:n där man kan ladda ner er app. Vad behöver jag göra för att få det att funka?

 

mvh Ola



#138

Postad 31 maj 2017 - 19:06

Thorvaldsson
  • Thorvaldsson
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0

en liten uppdatering till mitt inlägg... jag har nu provat lite ytterligare och när man har TV som källa så funkar det att avsluta SVT Play appen och kommer tillbaka till föregående signal och får bild... men om jag har t.ex. HDMI som källa och jag avslutar appen så kommer jag inte tillbaka som vanligt och jag blir tvungen att plocka fram menyn för källa och välja HDMI igen för att det ska komma fram nån bild....



#139

Postad 01 juni 2017 - 22:56

Thorvaldsson
  • Thorvaldsson
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0

får man fråga hur ofta appen uppdateras? finns det nånstans i appen man kan kolla vilken version man har? För idag så verkar det ha löst sig... nu får jag tillbaka bilden igen när jag avslutar appen.. får se ifall det fortfarande fungerar imorgon...



#140

Postad 01 juni 2017 - 23:34

Thorvaldsson
  • Thorvaldsson
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0

Jag fortsatte att felsöka lite... och om jag går in i appen och inte gör nått och avslutar appen ganska snabbt så funkar det som det ska... men om jag går in i appen och kör nått program och kollar klart det och sen försöker avsluta appen så får jag buggen som jag fått tidigare att jag inte får tillbaka bilden på min HDMI ingång... utan jag måste plocka fram menyn för att välja källan igen för att få tillbaka bilden... mycket irriterande bugg



#141

Postad 05 juni 2017 - 08:37

Anders Hebert SVT
  • Anders Hebert SVT
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Hej Anders SVT

Kanske detta redan nämnts i tråden men frågar ändå.

Jag har en Samsung Smart TV inköpt julas, så gissar att den är 2016 års modell typ.

Vi har använt TV:ns inbyggda web browser för att komma åt SVT Play men som du själv nämnt i tråden så kan det helt plötsligt sluta funka. Jag får bara en cirkel som står och snurrar oavsett vilket program jag väljer. De första tre-fyra månaderna efter köpet av TV:n funkade det utmärkt även om det var svårt att navigera med deras fjärrkontroll, men nu "hänger" sig alla program på SVT Play och vill inte laddas.

 

Till frågan, det pratas i tråden om en ny SVT app för Samsung Smart TV men hur får jag tag i den och hur kan jag ladda ner den? Varken i TV:ns meny eller i Samsungs Smart View app för Android så finns eran app listad (bara Netflix mfl andra syns). Jag kan inte se att där heller finns någon direkt app store i TV:n där man kan ladda ner er app. Vad behöver jag göra för att få det att funka?

 

mvh Ola

Hej, vi har pratat om detta tidigare i tråden men i korta drag lägger Samsung ut appen på startskärmen på de apparater där testerna gått igenom. De justerar plattformen på vissa 2016-modeller för att kunna få ut appen så det kan dröja ett tag till innan den dyker upp där. 

 

en liten uppdatering till mitt inlägg... jag har nu provat lite ytterligare och när man har TV som källa så funkar det att avsluta SVT Play appen och kommer tillbaka till föregående signal och får bild... men om jag har t.ex. HDMI som källa och jag avslutar appen så kommer jag inte tillbaka som vanligt och jag blir tvungen att plocka fram menyn för källa och välja HDMI igen för att det ska komma fram nån bild....

[...]

Jag fortsatte att felsöka lite... och om jag går in i appen och inte gör nått och avslutar appen ganska snabbt så funkar det som det ska... men om jag går in i appen och kör nått program och kollar klart det och sen försöker avsluta appen så får jag buggen som jag fått tidigare att jag inte får tillbaka bilden på min HDMI ingång... utan jag måste plocka fram menyn för att välja källan igen för att få tillbaka bilden... mycket irriterande bugg

Ok, det är bra info till Samsung. Hur ofta appen uppdateras varierar med vilka förbättringar vi vill få ut så det är lite olika. 



#142

Postad 08 juni 2017 - 22:04

Thorvaldsson
  • Thorvaldsson
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0

Kommer det komma stöd för surround sound eller det kommer bara vara stereo?



#143

Postad 09 juni 2017 - 12:48

Anders Hebert SVT
  • Anders Hebert SVT
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Kommer det komma stöd för surround sound eller det kommer bara vara stereo?

Det finns inga konkreta planer på surround-ljud men jag håller med om att det vore bra. 



#144

Postad 13 juni 2017 - 15:50

maserik
  • maserik
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0

Hej. Ser Ni något mål i sikte med appen? Ha det bra.


Redigerat av maserik, 13 juni 2017 - 15:50.


#145

Postad 14 juni 2017 - 13:14

Anders Hebert SVT
  • Anders Hebert SVT
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Hej. Ser Ni något mål i sikte med appen? Ha det bra.

Hej, vi vill få till direktsända program innan vi tar bort betastämpeln och där har vi fortfarande en del problem att få liveströmmarna att spela korrekt på alla apparater. I övrigt samlar vi synpunkter för saker vi kan förbättra löpande.

 

Vår ambition är att fortsätta förbättra tjänsten även framöver snarare än att nå ett mål då vi slutar jobba med den. 



#146

Postad 14 juni 2017 - 14:17

Unregisteredb7f6d076
  • Unregisteredb7f6d076
  • Forumräv

  • 709 inlägg
  • 0
Vej ej om detta har tagits upp men att det vore kanon om den fortsatte att spela följande program i serie/säsong. På tex barnprogram så skulle det underlätta;)

Tycker appen är kanon annars! (LG B6)

#147

Postad 14 juni 2017 - 14:30

Anders Hebert SVT
  • Anders Hebert SVT
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Vej ej om detta har tagits upp men att det vore kanon om den fortsatte att spela följande program i serie/säsong. På tex barnprogram så skulle det underlätta;)

Tycker appen är kanon annars! (LG B6)

Hej och tack för synpunkter! Vi håller faktiskt på att skissa på uppspelning av nästa avsnitt men jag vågar inte säga nåt om när det blir klart. 



#148

Postad 14 juni 2017 - 16:15

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 672 inlägg
  • 0
Till Anders. Hur går det med app till 2015 års LG?

#149

Postad 15 juni 2017 - 16:36

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1 817 inlägg
  • 0

Tummen upp för att Öppet arkiv nu finns i appen  :)



#150

Postad 15 juni 2017 - 17:25

maserik
  • maserik
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0

Tummen upp för att Öppet arkiv nu finns i appen  :)

 Hej Anders, kommer hela öppna arkivet vara tillgängligt eller vara delar av det (som det är nu i beta)? Trevlig helg.


Redigerat av maserik, 15 juni 2017 - 17:25.





Även taggad med SVT Play

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.