Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Navigon 70 Plus - PROBLEM!

7 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 23 januari 2011 - 11:13

Kringlan
  • Kringlan
  • Amatör

  • 57 inlägg
  • 0
Halloj

Var igår lördags om chämtade ut min nya GPS som jag beställde från NetOnNet.
En Navigon 70 plus.




Startade upp GPS vid köksbordet och gjorde lite grundinställningar.
Stängde av den och gick ut till bilen och skulle sätta igång den igen, men den vägrar att starta.
Tänkte att batteriet var säkert tomt och körde den på laddningen i bilen tills den lyste grönt.
Försökte sätta igång den, men inte ett liv i den, har testat med reset knappen, hållt inne "power" knappen länge men inte ett liv i meckapären.
Någon som har ett tips om hur man kan få igång grunkan?
Har sedan tidigare en Navigon PN7000T tror jag den heter.
Den har fungerat problemfritt, men efter en 5 år så är det ju dax att uppgradera.
Då vart den en Navigon 70 plus då den täckte mina behov.

Blir dock väldigt besviken när man beställt en helt ny maskin som inte fungerar.
Är det reklamation som gäller?
Jag är ju inte värst suger på att ha maskinen på reperation i 3 veckor då jag bara i princip öppnade förpackningen och gjorde inställningarna så jag kunde bruka den.

Så någon som varit med om detta fenomen med någon annan GPS?

#2

Postad 26 januari 2011 - 14:03

powerman
  • powerman
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Hallå.
Köpte häromdagen en navigon 70 plus gps. Dom gjorde den startklar i butiken, så det var bara att sätta den i blen och tuta och köra, sade dom. Jag väntade iaf till dagen därpå. Jag satt hemma och lekte lite med den för att lära mig förstå lite hur den funkade. Den fungerade utan anmärkning då......... Döm om min förvåning när jag skulle prova den i bilen. Då var den stendöd.
Ändå följde jag de anvisningar som finns för att installera den i bil. Men icke...... Sedan får jag den inte att starta någonsin. Inte ens hemma vid köksbordet.
Någon mer som känner igen detta....?
Vad göra?

#3

Postad 26 januari 2011 - 16:29

Kringlan
  • Kringlan
  • Amatör

  • 57 inlägg
  • 0
Jag skickade in min idag till min återförsäljare.
Får se vad de säger när de tar emot den.
Är dock lite osäker nu när du verkar ha exakt samma problem om jag ska ha en Navigon.......
Återkommer med er info så fort jag vet hur det går med min reklamation.

#4

Postad 26 januari 2011 - 23:18

Sam1
  • Sam1
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0
Kringlan, om en gps är trasig vid leverans så får man en ny direkt av sin återförsäljare. DOA kallas det. Detta så att man inte skall bli drabbad av måndagsexemplar. Prova annars att hålla in onoff samt reset samgtidigt. Eller att hålla in onoff i minst 10 sekunder. Det brukar reseta de flesta "låsta" gpser.

#5

Postad 27 januari 2011 - 18:06

Kringlan
  • Kringlan
  • Amatör

  • 57 inlägg
  • 0
Jag har redan testat det att resetta GPS:en.
Funkar ej.
Får se hur NetOnNet hanterar det hela.

#6

Postad 31 januari 2011 - 12:07

powerman
  • powerman
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Hej alla!
Tydligen har fler haft problem med just Navigon 70 plus.
Skulle vara kul att få reda på orsaken till varför det är så.
Jag åkte tillbaka till butiken där jag köpt min Navigon 70 plus och dom försökte också, dock utan framgång att få den att fungera. De gjorde ett återköp på den och jag valde en Garmin nuvi 1440 T istället och den funkar perfekt.
Känner några som har Navigon av olika modeller, och dom funkar vad jag vet utan problem så varför tycks just den här modellen ( 70 plus ) skapa problem?

Kör lugnt och lycka till med era val av gps-prylar!

#7

Postad 11 februari 2011 - 19:46

coldturkey
  • coldturkey
  • Wannabe

  • 44 inlägg
  • 0
Tråkigt att höra, skulle köpa en 70 Plus i veckan! Tror jag ska chansa ändå och hoppas på att jag inte får ett dåligt exemplar, jag har dock en fråga till er som har testat den: 70 Plus skall ju ha 43 Europeiska länders kartor (Q2) men den nyaste är 44 (Q4). Navigon har som TomTom kart-garanti vilket innebär att man inom de första 30 dagarna efter köpet kan uppdatera till de nyaste, gäller detta till Q4 2010 med Turkiet kartan eller bara uppdateringar på kartorna man redan har? Tacksam för ett svar!

#8

Postad 25 februari 2011 - 16:34

Kemi
  • Kemi
  • Lärjunge

  • 310 inlägg
  • 0
Köpte en i december och den slutade också att fungera efter någon dag. Bytte den mot en ny i butik och den pajade också efter en vecka. Orsaken, tror jag, är att filsystemet blir korrupt. Ansluter man den till Windows och kollar på den via filhanteraren så ser man att alla filnamn och kataloger har en massa skräptecken i sig samt att Windows säger att något är fel med filsystemet och frågar om man vill reparera. Gör man det och sen återställer en backup så funkar det ett tag till sen är det samma fel.

Nu har de släppt en uppdatering till den och efter det verkar det ha funkat för iaf mig.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.