Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Finns det några MMA-fans här?

4348 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 07 augusti 2008 - 07:26

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

  • 1 316 inlägg
  • 0
Är ny här och då får man ju se till att kolla upp om ens egna intressen finns på forumet.

För egen del följer jag MMA slaviskt, nuförtiden mest UFC - men tack och lov (eftersom jag gillar de tyngre klasserna mest) har ju Affliction startat en organisation som förhoppnigsvis kan konkurrera med UFC på allvar. Första Affliction-galan tyckte jag var den bästa galan sen Prides glansdagar! Det är synd att inte Pride-reglerna användes men man kan ju tyvärr inte få allt!

Nu i helgen ser vi ju fram emot UFC 87 och GSPs titelförsvar samt att Herring (förhoppningsvis) nitar Lesnar!

Hur tror ni det kommer gå?

Mitt tips:

Georges St. Pierre vs. Jon Fitch
Kenny Florian vs. Roger Huerta
Brock Lesnar vs. Heath Herring
Manny Gamburyan vs. Rob Emerson
Jason MacDonald vs. Demian Maia

Redigerat av Kamui, 07 augusti 2008 - 07:54.


#2

Postad 07 augusti 2008 - 08:33

Lo-Fi Heroes
  • Lo-Fi Heroes
  • Forumräv

  • 576 inlägg
  • 0
Vad är mma? :P

#3

Postad 07 augusti 2008 - 08:51

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

  • 10 338 inlägg
  • 0

Är ny här och då får man ju se till att kolla upp om ens egna intressen finns på forumet.

För egen del följer jag MMA slaviskt, nuförtiden mest UFC - men tack och lov (eftersom jag gillar de tyngre klasserna mest) har ju Affliction startat en organisation som förhoppnigsvis kan konkurrera med UFC på allvar. Första Affliction-galan tyckte jag var den bästa galan sen Prides glansdagar! Det är synd att inte Pride-reglerna användes men man kan ju tyvärr inte få allt!

Nu i helgen ser vi ju fram emot UFC 87 och GSPs titelförsvar samt att Herring (förhoppningsvis) nitar Lesnar!

Hur tror ni det kommer gå?

Mitt tips:

Georges St. Pierre vs. Jon Fitch
Kenny Florian vs. Roger Huerta
Brock Lesnar vs. Heath Herring
Manny Gamburyan vs. Rob Emerson
Jason MacDonald vs. Demian Maia


Vad är MMA, UFC, GSP, Affliction-galan och allt det andra du pratade om... rena grekiskan för mig detta :P

#4

Postad 07 augusti 2008 - 09:01

bananplanta
  • bananplanta
  • Veteran

  • 2 143 inlägg
  • 0
MMA=Mixed Martial Arts. Alltså en blandning av en mängd kampsporter, ex. muay thai, jiujitsu mfl. http://en.wikipedia....ed_martial_arts
UFC=Ultimate Fighting Championship. http://en.wikipedia....ng_Championship
GSP=Georges St. Pierre. Nuvarande mästaren i UFC i weltervikt. http://en.wikipedia....rges_St._Pierre

GSP är min absoluta favorit, han är helt otrolig.
Har bara följt UFC sen årsskiftet ungefär, men har tittat på en del tidigare galor med, tillbaka till UFC68 tror jag.
Affliction har jag inte sett nåt av, kanske man får ta o kolla upp då.
Håller nog samma vinnare som dig Kamui.

Redigerat av bananplanta, 07 augusti 2008 - 09:03.


#5

Postad 07 augusti 2008 - 09:16

Mats
  • Mats
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0
Jo visst följer även jag UFC slaviskt, dock så tycker jag nog precis tvärsemot dig angående viktklasser, där jag finner tungviktarna riktigt tråkiga att titta på. Affliction: Banned var en okej gala - inget spektakulärt om du frågar mig, däremot var det kul att se Tim Sylvia förnedrad - tråkigare än Sylvia finns nog inte, det enda positiva han gjort var att få Cotoure att göra comeback.

Nu till mitt tips till UFC 87
Georges St. Pierre vs. Jon Fitch
Kenny Florian vs. Roger Huerta
Brock Lesnar vs. Heath Herring
Manny Gamburyan vs. Rob Emerson
Jason MacDonald vs. Demian Maia

#6

Postad 07 augusti 2008 - 11:26

JamJam
  • JamJam
  • Användare

  • 127 inlägg
  • 0
Visade de Affliction galan på TV4 sport?

#7

Postad 07 augusti 2008 - 12:08

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 0
Följer allt! Den enda sporten som är värd att kallas sport, iofs lite väl mycket regler nu men men... man kan väl inte få allt :P

#8

Postad 07 augusti 2008 - 12:15

Reference audio
  • Reference audio
  • Forumräv

  • 969 inlägg
  • 0

Är ny här och då får man ju se till att kolla upp om ens egna intressen finns på forumet.

För egen del följer jag MMA slaviskt, nuförtiden mest UFC - men tack och lov (eftersom jag gillar de tyngre klasserna mest) har ju Affliction startat en organisation som förhoppnigsvis kan konkurrera med UFC på allvar. Första Affliction-galan tyckte jag var den bästa galan sen Prides glansdagar! Det är synd att inte Pride-reglerna användes men man kan ju tyvärr inte få allt!

Nu i helgen ser vi ju fram emot UFC 87 och GSPs titelförsvar samt att Herring (förhoppningsvis) nitar Lesnar!

Hur tror ni det kommer gå?

Mitt tips:

Georges St. Pierre vs. Jon Fitch
Kenny Florian vs. Roger Huerta
Brock Lesnar vs. Heath Herring
Manny Gamburyan vs. Rob Emerson
Jason MacDonald vs. Demian Maia


Det spelar ingen roll vem Georges St. Pierre ställs mot, killen är helt enkelt FÖR bra.

//Max Reference

#9

Postad 07 augusti 2008 - 12:18

Unregistered639c6a9b
  • Unregistered639c6a9b
  • Användare

  • 197 inlägg
  • 0
Har följt UFC sedan många många år tillbaks. Sen var det Pride och lite K1 även om jag numera inte följer K1. Några favoritfighters är GSP, Feodor och Gomi. UFC 87 är väl inte direkt någon höjdargala men Huerta - Florian ser jag verkligen fram emot och ska bli kul att se GSP igen som förmodligen kommer att dominera Fitch men blir nog inte så lätt som många tror. Affliction 11:e Okt kan nog bli en hyffsad gala också :P

#10

Postad 07 augusti 2008 - 17:05

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

  • 1 316 inlägg
  • 0

MMA=Mixed Martial Arts. Alltså en blandning av en mängd kampsporter, ex. muay thai, jiujitsu mfl. http://en.wikipedia....ed_martial_arts
UFC=Ultimate Fighting Championship. http://en.wikipedia....ng_Championship
GSP=Georges St. Pierre. Nuvarande mästaren i UFC i weltervikt. http://en.wikipedia....rges_St._Pierre

GSP är min absoluta favorit, han är helt otrolig.
Har bara följt UFC sen årsskiftet ungefär, men har tittat på en del tidigare galor med, tillbaka till UFC68 tror jag.
Affliction har jag inte sett nåt av, kanske man får ta o kolla upp då.
Håller nog samma vinnare som dig Kamui.


Man får tacka för hjälpen som inhoppande lexikon, borde kanske skrivit gemene mans begrepp för MMA istället: "Ultimate Fighting"? :D


Jo visst följer även jag UFC slaviskt, dock så tycker jag nog precis tvärsemot dig angående viktklasser, där jag finner tungviktarna riktigt tråkiga att titta på. Affliction: Banned var en okej gala - inget spektakulärt om du frågar mig, däremot var det kul att se Tim Sylvia förnedrad - tråkigare än Sylvia finns nog inte, det enda positiva han gjort var att få Cotoure att göra comeback.

Nu till mitt tips till UFC 87
Georges St. Pierre vs. Jon Fitch
Kenny Florian vs. Roger Huerta
Brock Lesnar vs. Heath Herring
Manny Gamburyan vs. Rob Emerson
Jason MacDonald vs. Demian Maia


Intressant, jag gillar givetvis de små killarna också - men det är något visst med tungviktare. En riktigt bra tungviktsfight slår i mina ögon allt, jag menar vad är maffigast: en fight mellan två lejonhannar eller en fight mellan två bondkatter? :D

För övrigt var ringen ett plus för Affliction i mina ögon, jag föredrar helt klart ring framför bur.

Det spelar ingen roll vem Georges St. Pierre ställs mot, killen är helt enkelt FÖR bra.

//Max Reference


Det har vi ju sagt förr... :D

Har följt UFC sedan många många år tillbaks. Sen var det Pride och lite K1 även om jag numera inte följer K1. Några favoritfighters är GSP, Feodor och Gomi. UFC 87 är väl inte direkt någon höjdargala men Huerta - Florian ser jag verkligen fram emot och ska bli kul att se GSP igen som förmodligen kommer att dominera Fitch men blir nog inte så lätt som många tror. Affliction 11:e Okt kan nog bli en hyffsad gala också ;)


Jag håller med dig, Fitch är lite udda - det är inte säkert att GSP kommer köra över honom lika lätt som många tror. Däremot så borde han ju, förutsatt att psyket håller den här gången, vinna.

Affliction 11:e Okt blir MYCKET intressant, jag håller tummarna för att Barnett vinner!

#11

Postad 08 augusti 2008 - 00:04

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

  • 2 532 inlägg
  • 0
Sitter faktiskt och kollar på countdown till 87:an nu. Har sett de flesta UFC och får nog klippa ditt bet rakt av med lite tvekan på Florian-Huerta och Lesnar-Herring -fighterna, pga att Huerta har varit fantastisk i sina senaste fighter men har trots allt inte blivit testad fullt ut på marken där jag tror att Florian har en stor fördel. Och med tanke på hur förvånansvärt bra Lesnar klarade sig emot Mir så måste jag nog gardera där med.
Ett riktigt trevligt card måste jag säga och nu är jag riktigt taggad.

#12

Postad 08 augusti 2008 - 01:43

Unregisteredc1598fe8
  • Unregisteredc1598fe8
  • Användare

  • 192 inlägg
  • 0
Jag följer UFC ganska bra. Ska bli spännande att se om Brock Lesnar lärt sig läxan efter matchen mot Mir senast, man trodde ju att Lesnar hade matchen i en box när han åkte på den där låsningen. Jag tror det kan bli en riktigt bra gala detta!!
GSP, Lesnar och Huerta är de enda jag känner att jag har koll på för att tippa som vinnare.

Såg även Affliction banned men tyckte hela arrangemanget var så B-aktigt, vissa av matcherna dock var riktiga höjdare (läs Arlovski). Och sen är det omöjligt att inte bli imponerad av Fedor, vilket monster han är!

Favorit i UFC? Chuck Lidell såklart :P

Redigerat av Unregisteredc1598fe8, 08 augusti 2008 - 01:49.


#13

Postad 08 augusti 2008 - 02:21

Unregistered639c6a9b
  • Unregistered639c6a9b
  • Användare

  • 197 inlägg
  • 0

Sitter faktiskt och kollar på countdown till 87:an nu. Har sett de flesta UFC och får nog klippa ditt bet rakt av med lite tvekan på Florian-Huerta och Lesnar-Herring -fighterna, pga att Huerta har varit fantastisk i sina senaste fighter men har trots allt inte blivit testad fullt ut på marken där jag tror att Florian har en stor fördel. Och med tanke på hur förvånansvärt bra Lesnar klarade sig emot Mir så måste jag nog gardera där med.
Ett riktigt trevligt card måste jag säga och nu är jag riktigt taggad.


Håller med dig och även om Huerta är en publikfavorit,väldigt karismatisk och bra fighter så tycker jag Kenny Florian är strået vassare och har mött bättre motstånd. Han har verkligen imponerat de fyra senaste matcherna.

Sticker ut hakan lite ock tror också att Lesnar tar Herring.

:P

#14

Postad 08 augusti 2008 - 06:34

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

  • 1 316 inlägg
  • 0

Sitter faktiskt och kollar på countdown till 87:an nu. Har sett de flesta UFC och får nog klippa ditt bet rakt av med lite tvekan på Florian-Huerta och Lesnar-Herring -fighterna, pga att Huerta har varit fantastisk i sina senaste fighter men har trots allt inte blivit testad fullt ut på marken där jag tror att Florian har en stor fördel. Och med tanke på hur förvånansvärt bra Lesnar klarade sig emot Mir så måste jag nog gardera där med.
Ett riktigt trevligt card måste jag säga och nu är jag riktigt taggad.


Ja Lesnar klarade sig helt ok mot Mir, även om det vrak som Mir är idag inte går att jämföra med hur Mir var innan olyckan. Dock så såg nog Mir mer pressad ut än vad han faktiskt var – han var ju inte riktigt skakad någon gång. Brock har grymt bra nedtagningar men mot en kille som Mir, som (särskilt) nuförtiden är begränsad i sin striking, borde han inte tagit nerhonom.

Herring har sett seg ut sen han kom till UFC, men hans insats mot Kongo var riktigt vass – kommer han upp i den standarden igen så kör han över Lesnar!

Jag följer UFC ganska bra. Ska bli spännande att se om Brock Lesnar lärt sig läxan efter matchen mot Mir senast, man trodde ju att Lesnar hade matchen i en box när han åkte på den där låsningen. Jag tror det kan bli en riktigt bra gala detta!!
GSP, Lesnar och Huerta är de enda jag känner att jag har koll på för att tippa som vinnare.

Såg även Affliction banned men tyckte hela arrangemanget var så B-aktigt, vissa av matcherna dock var riktiga höjdare (läs Arlovski). Och sen är det omöjligt att inte bli imponerad av Fedor, vilket monster han är!

Favorit i UFC? Chuck Lidell såklart :P


Chuck Liddell.... Herregud! ;) MIna favoriter är Nog (för hans Pride-insatser) och BJ Penn. Dessutom kan man inte annat än älska Wandy, även om han har sett lite väl liten ut för att vara lhw i UFC. Shogun hoppas jag kan komma tillbaka i form och med friskt knä, han har bjudit på mycket underhållning!

Det en hel del fighters man gillar! :P

Håller med dig och även om Huerta är en publikfavorit,väldigt karismatisk och bra fighter så tycker jag Kenny Florian är strået vassare och har mött bättre motstånd. Han har verkligen imponerat de fyra senaste matcherna.

Sticker ut hakan lite ock tror också att Lesnar tar Herring.

:)


Ja Kenny är faktiskt vass, han gör aldrig bort sig - tror som sagt att Huerta får det svettigt mot Florian.

#15

Postad 08 augusti 2008 - 10:25

Mats
  • Mats
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0

Intressant, jag gillar givetvis de små killarna också - men det är något visst med tungviktare. En riktigt bra tungviktsfight slår i mina ögon allt, jag menar vad är maffigast: en fight mellan två lejonhannar eller en fight mellan två bondkatter? :P

Visst är en maffig tungviktsfight underbar att se, problemet är att de sällan är det - jag gillar framförallt tempot i de lättare viktklasserna - men sen kan det ju också bero på att UFC tungviktsklass har haft sisådär fighters den senaste tiden. Känns som tungviktare lättare går på myten om sig själva och bara letar efter sin favoritavslutning (chuck, mirko).

För övrigt var ringen ett plus för Affliction i mina ögon, jag föredrar helt klart ring framför bur.

Även där är jag tveksam, visst gagnades de mer tekniska utövarna, men samtidigt så tappade fighterna rytm och kändes mer begränsade.

Affliction 11:e Okt blir MYCKET intressant, jag håller tummarna för att Barnett vinner!

Det pratas om en fight mellan Tito Ortiz och "Babalu" Sobral hittar dock inget konkret om det, dock tror jag att det kan vara en kul fight att se .
Är även lite delad i Afllictions närvaro, hoppades iochmed Zuffas köp av Pride att man skulle få se dom bästa fighterna någonsin, men samtidigt verkar Dana White vara redigt störig - så Affliction behövs nog

#16

Postad 09 augusti 2008 - 01:41

sossen
  • sossen
  • Forumräv

  • 718 inlägg
  • 0
Själv tycker jag K-1 är mer underhållande jämfört mot MMA.

#17

Postad 09 augusti 2008 - 08:07

Noodle
  • Noodle
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0
Jag älskar MMA och började följa det efter Pride 2. Men jag måste säga att jag avskyr UFC, inte p.g.a deras fighter eller Dana White (som iofs är en stor idiot), utan p.g.a de så kallade "fansen" i publiken som BUAR HELA TIDEN. Herre gud, jag vill bara stänga av (och gör det också).

Det märks sån skillnad när events hålls i japan med en kunning publik. Inget buande, applåder och jubel vid rätt tillfällen. Nej, fy för den lågpannade UFC-publiken. "VA, STÅR DOM STILL I FEM SEKUNDER? BUUU!".

Affliction var däremot bra trots att den var i USA, och jag ser verkligen fram emot mer, men det som jag verkligen har förhoppningar för och som visat sig kunna vara en värdig efterföljare till Pride är just Dream som hittills hållit 5 dunderbra events. Även Fedor kommer kämpa där.

#18

Postad 09 augusti 2008 - 10:25

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

  • 2 473 inlägg
  • 0
Ett till MMA-fan här, och mina favoriter är nog:

1.Fedor Emelianenko. I mina ögon världens bästa fighter, ödmjuk och stenhård! Det som jag hoppas på är såklart en match mot Randy Couture, vem gör inte det? Men vi kommer nog att få se Fedor mot Josh Barnett nästa match, och det kan oxå bli underhållande, och jag är orolig att Barnett faktiskt uträtta nånting i den fighten, den blir iallafall ingen 36sekunders knock som mot Timmah!

2. Kazushi Sakuraba. Numera är både hans kropp för trasig och för gammal, men hans dominering över Graciefamiljen i tidiga pride gjorde honom till en hjälte i Japan (och hemma hos mig). Vill ni se en mycket underhållande match och en uppvisning i supervass grappling skall ni se Sakuraba mot Newton i pride3 har jag för mig.

3. Shinya Aoki för sina psykedeliska tights och sjuuuuka submissions (gogoplatas!) Höll på att svimma när han fångade Hansen i förra matchen, Hansen lyckades ju vinna i deras möte senast i dream5 dock, yay för våran norska mästare!

4. Wanderlei Silva, för sina insatser i Pride genom åren, numera verkar han inte kunna prestera, men hans dominering av Keith Jardine var uuunderbar!

5. Andersson Silva, Det är bara så roligt att se honom i UFC och hur han dominerar allt motstånd, han var dock inte lika dominant i Pride när det begav sig, Om ni missat Andersson silva's förlust mot Ryo Chonan så borde ni kolla upp den fighten, en Flying scissor heelhook som är helt bizarr, se den! :rolleyes:

Den amerikanska buande publiken är verkligen värdelös, därför föredrar jag de japanska galorna och jag hoppas att dream kan ta vid där Pride slutade.

angående kvällens UFCevent så hoppas jag vi kommer få en del bra matcher, Kenflo är kul att titta på, han ger sig inte i första taget, men Huerta är riktigt vass och oxå mycket rolig att titta på, så¨vinnaren i den matchen kvittar, jag hoppas bara på ett par ronder av bra MMA. GSP kommer nog att ta hem det här oxå, när han har huvudet där det skall så är han svårstoppad.

Kul med lite MMA diskussioner på hembio, vi kan väl försöka hålla oss till den här tråden, och kanske inte diskutera galor på ett par dagar efter för att inte förstöra utgången av dem innan alla sett galorna.

Dock tycker jag bröderna roberto är helt värdelösa kommentatorer till UFC på TV4Sport. Llillbrorsan går ju an, men paolo skriker bara och snackar boxning, usch... Joe Rogan vill jag ha som kommentator! ;)

EDIT: för oinvigna om MMA så kan ni gå in på http://87.ufc.com/ och se trailern för kvällens gala.

Redigerat av Unregistered8147b14e, 09 augusti 2008 - 10:28.


#19

Postad 09 augusti 2008 - 12:07

bananplanta
  • bananplanta
  • Veteran

  • 2 143 inlägg
  • 0

Dock tycker jag bröderna roberto är helt värdelösa kommentatorer till UFC på TV4Sport. Llillbrorsan går ju an, men paolo skriker bara och snackar boxning, usch... Joe Rogan vill jag ha som kommentator! :)


Håller med till viss del. Paolo kunde de skippa, men Ian är lite mer sansad och mindre gapig, så honom kan jag leva med att de har med.

#20

Postad 10 augusti 2008 - 01:21

Unregisteredc1598fe8
  • Unregisteredc1598fe8
  • Användare

  • 192 inlägg
  • 0
Håller med Ordeith. Vi låter bli att snacka om en gala förrän det åtmistonde gått 3-4 dagar för att det inte ska bli spoilers för de som inte hunnit se den. Galorna går väl alltid(?) på lördagar. Därför kan vi börja snacka senaste galan på torsdag?

Och hur kunde jag glömma BJ? Han är helt klart en annan favorit.

Redigerat av Unregisteredc1598fe8, 10 augusti 2008 - 01:22.


#21

Postad 10 augusti 2008 - 03:05

bananplanta
  • bananplanta
  • Veteran

  • 2 143 inlägg
  • 0
Nu smäller det! :) Go GSP!

#22

Postad 10 augusti 2008 - 06:25

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 0
Och så skriver ingen några resultat här. ett par dagar kan man få på sig i alla fall att få se galan.

Please.

#23

Postad 10 augusti 2008 - 13:14

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

  • 1 316 inlägg
  • 0

Ett till MMA-fan här, och mina favoriter är nog:

1.Fedor Emelianenko. I mina ögon världens bästa fighter, ödmjuk och stenhård! Det som jag hoppas på är såklart en match mot Randy Couture, vem gör inte det? Men vi kommer nog att få se Fedor mot Josh Barnett nästa match, och det kan oxå bli underhållande, och jag är orolig att Barnett faktiskt uträtta nånting i den fighten, den blir iallafall ingen 36sekunders knock som mot Timmah!

2. Kazushi Sakuraba. Numera är både hans kropp för trasig och för gammal, men hans dominering över Graciefamiljen i tidiga pride gjorde honom till en hjälte i Japan (och hemma hos mig). Vill ni se en mycket underhållande match och en uppvisning i supervass grappling skall ni se Sakuraba mot Newton i pride3 har jag för mig.

3. Shinya Aoki för sina psykedeliska tights och sjuuuuka submissions (gogoplatas!) Höll på att svimma när han fångade Hansen i förra matchen, Hansen lyckades ju vinna i deras möte senast i dream5 dock, yay för våran norska mästare!

4. Wanderlei Silva, för sina insatser i Pride genom åren, numera verkar han inte kunna prestera, men hans dominering av Keith Jardine var uuunderbar!

5. Andersson Silva, Det är bara så roligt att se honom i UFC och hur han dominerar allt motstånd, han var dock inte lika dominant i Pride när det begav sig, Om ni missat Andersson silva's förlust mot Ryo Chonan så borde ni kolla upp den fighten, en Flying scissor heelhook som är helt bizarr, se den! B)

Den amerikanska buande publiken är verkligen värdelös, därför föredrar jag de japanska galorna och jag hoppas att dream kan ta vid där Pride slutade.

angående kvällens UFCevent så hoppas jag vi kommer få en del bra matcher, Kenflo är kul att titta på, han ger sig inte i första taget, men Huerta är riktigt vass och oxå mycket rolig att titta på, så¨vinnaren i den matchen kvittar, jag hoppas bara på ett par ronder av bra MMA. GSP kommer nog att ta hem det här oxå, när han har huvudet där det skall så är han svårstoppad.

Kul med lite MMA diskussioner på hembio, vi kan väl försöka hålla oss till den här tråden, och kanske inte diskutera galor på ett par dagar efter för att inte förstöra utgången av dem innan alla sett galorna.

Dock tycker jag bröderna roberto är helt värdelösa kommentatorer till UFC på TV4Sport. Llillbrorsan går ju an, men paolo skriker bara och snackar boxning, usch... Joe Rogan vill jag ha som kommentator! :(

EDIT: för oinvigna om MMA så kan ni gå in på http://87.ufc.com/ och se trailern för kvällens gala.


Jag delar ditt intresse för Pride, har saknat Pride som FAN sen dom lade ner. Nu hoppas jag att Affliction/M-1 Global/DREAM kan samarbeta och skapa en minst lika bra organisation. Då slipper man kanske följa UFC så noga... Instämmer dessutom med din Nr 1, Fedor är verkligen kungen av MMA - sen får Dana White snacka hur mycket om han vill om Anderson Silva och GSP.

För övrigt är jag inget fan av Joe Rogan eller Mike Goldberg, har alltid gillat Mauro och Trigg/Rutten mycket mer.

Varför kan man inte diskutera galorna förrän efter ett par dagar? Ingen går väl in i den här tråden INNAN man har sett den senaste galan? jag gör det inte iaf.

Redigerat av Kamui, 10 augusti 2008 - 13:16.


#24

Postad 11 augusti 2008 - 21:15

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

  • 2 473 inlägg
  • 0
ja, egentligen.. varför inte snacka om galorna. jag undviker alla MMA-forum och MMA-trådar tills jag sett de nya galorna så åken man på en spoiler så har man ju sig själv att skylla litegrann...

Nu när jag sagt det så lär jag säga att jag blev mycket imponerad av Fitch, trodde inte att han kunde ta sådär mycket stryk och fortfarande vara med i matchen så bra som han var, GSP visar att han lagt Serra-affären bakom sig och skönt att han fick försvara bältet på ett bra sätt.

För övrigt är jag inget fan av Joe Rogan eller Mike Goldberg, har alltid gillat Mauro och Trigg/Rutten mycket mer.


Jag tyckte att Stephen Quadros/Bas Rutten var suveräna i tidiga pride. Mauro/bas var ochså mycket bra. Man tröttnar aldrig på Bas's "livershot-kommentarer"! ;)

#25

Postad 11 augusti 2008 - 22:22

Gargantua
  • Gargantua
  • Användare

  • 237 inlägg
  • 0
Är ny på detta, men har börjat följa evenemangen i TV4Sport. Är ingen fan av att de får slå i ansiktet när de ligger ner men annars så är det bra.

Gillar när det blir mer tekniskt, så matchen Jason MacDonald vs. Demian Maia var klart bäst tycker jag. En kombination av schack och brottning!

Spoiler


Personliga MMA-favoriter:
- Fedor Emelianenko
- Andersson Silva
- BJ Penn
- GSP

En kul notering är att tre av de fyra ovan inte ser ut som supertränade atleter i jämförelse med sina rippade konkurrenter, men de har överlägsen teknik. Fedor ser snarare ut att ha samma kroppskonstitution som en genomsnittlig tv-tittare ;) och han är så skönt cool. Kommer man att kunna se Affliction-galor på TV4 Sport också?

För övrigt så håller jag med er andra om att Paolo Roberto inte är någon höjdare som kommentator.

Redigerat av Gargantua, 11 augusti 2008 - 22:34.


#26

Postad 11 augusti 2008 - 23:11

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

  • 2 473 inlägg
  • 0

Är ny på detta, men har börjat följa evenemangen i TV4Sport. Är ingen fan av att de får slå i ansiktet när de ligger ner men annars så är det bra.


Jag tror att du skulle uppskatta Abu Dhabi Submission Championship (ADCC) och andra mera grapplinginfluerade sporter, kanske sambo,som Fedor Emelianenko kommer ifrån(dock är han ifrån combat sambon, som har militäriskt ursprung och tillåter strikes.) Eller ren Brasiliansk Jiu-Jitsu eller Judo.

Abu Dhabi hålls vartannat år och är en lång submissionturnering för att kröna en mästare i varje viktklass. Tyvärr så sitter vi mitt i mellan då nästa turnering går 2009, men i Abu Dhabi turneringen får man oftast se otroligt bra grapplers, men med lite googling så kan du nog komma över DVD'erna ifrån 2007 och tidigare.

Själv tycker jag slagen gör det hela så mycket mera spännande, man tillför flera verktyg till kombatanterna, annar blir det en ren Jiu-Jitsu/grappling uppvisning. Själv gillar jag grapplingen, speciellt i Japan när publiken inte buar och istället applåderar sköna submissionförsök.

Personliga MMA-favoriter:
- Fedor Emelianenko
- Andersson Silva
- BJ Penn
- GSP

En kul notering är att tre av de fyra ovan inte ser ut som supertränade atleter i jämförelse med sina rippade konkurrenter, men de har överlägsen teknik.


Fast... GSP ser ju ut att vara huggen ur ett granitblock. Mera atletisk vet jag inte vart man skall gräva upp isåfall, men jag kan hålla med om att Fedor inte direkt ser ut som en super-atlet ;)

Redigerat av Unregistered8147b14e, 11 augusti 2008 - 23:16.


#27

Postad 12 augusti 2008 - 00:06

bananplanta
  • bananplanta
  • Veteran

  • 2 143 inlägg
  • 0
Jag tyckte det var den bästa UFC-galan på länge, var inte en match som var dålig egentligen, enligt mig iaf. Blev riktigt impad av Lesnar, uppförde sig på ett helt annat sätt än mot Frank Mir.
GSP skötte sig riktigt bra, blev nästan lite orolig för att han inte skulle klara pressen, men det gick ju riktigt bra. Blir alltid lika hänförd över hur jäkla fit han är egentligen.

Har nån av er varit över till England på nån UFC-gala? Har blivit mer och mer sugen på att åka över o kolla nån gång framöver.

Redigerat av bananplanta, 12 augusti 2008 - 00:07.


#28

Postad 12 augusti 2008 - 00:56

Gargantua
  • Gargantua
  • Användare

  • 237 inlägg
  • 0

Fast... GSP ser ju ut att vara huggen ur ett granitblock. Mera atletisk vet jag inte vart man skall gräva upp isåfall..

Det var därför jag skrev tre av fyra ovan.. ;) . Tack för tipset om Abu Dhabi Submission Championship (ADCC)!
Jag håller med om att det tillför en extra dimension som verktyg, men det ser så jäkla brutalt ut med armbågar mot ett ansikte stumt mot golvet.

Herregud, man undrar ju lite hur de resonerar efter att ha fått pisk och ser ut som råbiff i ansiktet: "- Det här var kul, det måste jag göra igen!". Jaja, det är tur att man är olika.

Har för mig att Paolo hävdar att kampsporter inte är så farligt. Samtidigt så hörde jag honom skrocka i någon sändning att "han lär inte vara ett ämne för universitetsstudier efter dom smällarna" eller något liknande. Hm, hur ska han ha det?

#29

Postad 12 augusti 2008 - 10:32

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

  • 2 532 inlägg
  • 0
Spoiler


#30

Postad 12 augusti 2008 - 10:54

Unregistered639c6a9b
  • Unregistered639c6a9b
  • Användare

  • 197 inlägg
  • 0
Läs inte spoiler om ni inte har sett galan :)


Spoiler


#31

Postad 12 augusti 2008 - 13:01

bananplanta
  • bananplanta
  • Veteran

  • 2 143 inlägg
  • 0

Spoiler


Håller med om att han kanske borde fått lite mer tid på sig, men han såg ändå inte ut att vara särksilt besvärad av det. Att han fick problem med ögat senare i matchen kan ju ha nåt att göra med en XXXL-näve som kom flygande :)


Spoiler


Så kan man ju alltid resonera. Om det hade varit tvärtom, om Herring fått in en likadan smäll i början, hur hade det då sett ut. Tyckte helt enkelt det verkade som Lesnar var mer sugen på att vinna när matchen väl startade.


Spoiler


Det blev jag lite förvånad över faktiskt, trodde han kunde ha lärt sig nåt när det gäller den biten. Såg inte riktigt bra ut att han gjorde narr av Herring.

Redigerat av bananplanta, 12 augusti 2008 - 13:01.


#32

Postad 15 augusti 2008 - 21:49

Mozez
  • Mozez
  • Forumräv

  • 836 inlägg
  • 0
Ååååh vad roligt med en MMA-tråd! :)
Joda, nog ser jag alla galor som hålls runtom i världen.

Lite rank på de olika promotions:
1. UFC - Störst, bäst fighters, bäst organisation.
2. EliteXC - Roliga fighter, inte alltid så tekniska, mer brawls.
3. Affliction - Med tanke på efterdyningarna av första galan, så blir jag förvånad om det håller mer än 3 galor. Sämre match-ups får man leta efter, det var väl inte såååå förvånande att de som vann, vann.

Lite rank på fighters:
Har aldrig riktigt gillat Pride, kom mer in i UFC.
1. Chuck Lidell - Vilken counterpuncher! :D
2. Randy Coutoure - Vilken brawler.
3. Tank Abott - Ändå, vilken klassiker om vi går bakåt 10 år i tiden! :D
4. GSP
5. BJ Penn


Hypen kring Fedor har jag aldrig fallit för, han har inte de senaste 3 åren mött någon som verkligen varit bra. Och inte var då Tim någon särskilt bra värdemätare i senaste fighten. Nåja, synd han inte är i UFC och möter dom bästa!



Senaste UFC, GRYMT fightcard, varenda match var tokbra!

#33

Postad 15 augusti 2008 - 23:43

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 0

Lite rank på fighters:
Har aldrig riktigt gillat Pride, kom mer in i UFC.
1. Chuck Lidell - Vilken counterpuncher! ;)
2. Randy Coutoure - Vilken brawler.
3. Tank Abott - Ändå, vilken klassiker om vi går bakåt 10 år i tiden! :rolleyes:
4. GSP
5. BJ Penn

Hypen kring Fedor har jag aldrig fallit för, han har inte de senaste 3 åren mött någon som verkligen varit bra. Och inte var då Tim någon särskilt bra värdemätare i senaste fighten. Nåja, synd han inte är i UFC och möter dom bästa!

Senaste UFC, GRYMT fightcard, varenda match var tokbra!

Vi får väl se Fedor Vs Cotoure här snart ...

Mina pengar ligger på Fedor :D

#34

Postad 16 augusti 2008 - 08:25

Mozez
  • Mozez
  • Forumräv

  • 836 inlägg
  • 0
Jag personligen tror inte den fighten blir av. Couture har bara 2 vinster sedan 2005, mot just Tim Silvia och Gabriel Gonzaga, jag tror Couture var nöjd att bli matchad mot dem, och han vill nog lämna MMA-cirkusen som vinnare. Han tjänar mer bland fansen att ligga i fejd med Dana White, än att "step up" och ta fighten med Big Nog, som jag tror han skulle förlora utan omsvep.

Men jag skulle nog tro att Fedor ändå vinner den fighten, Randy börjar vara gammal, och idag är ett osäkert kort.

Hade Fedor VERKLIGEN velat visa världen vem han är, hade han joinat UFC.

#35

Postad 17 augusti 2008 - 21:38

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

  • 2 473 inlägg
  • 0

Hade Fedor VERKLIGEN velat visa världen vem han är, hade han joinat UFC.


Hade UFC och Dana White VERKLIGEN velat ha världens bästa fighter i UFC så hade de låtit honom ställa upp och försvara sin titel i Sambo i Ryssland och inte försökt "äga" honom i allt han gör. Det var dealbreakern när de förhandlade senast.

Fedor har bevisat om och om igen sin dominans... Vinna över Noguiera (som nu är UFC's mästare) två gånger, och den senaste 36sekunders dominansen över Tim Sylvia (UFC's gamla mästare, som när de möttes gick 5 ronder mot Randy Cotoure)

Det sköna med Fedor är ju att han har ingenting att bevisa, han kör sin sambo i ryssland och de han matchas mot i MMA plockar han sönder! Karln är ju den största entertainern i MMA enligt mig.

War Fedor! :(

#36

Postad 18 augusti 2008 - 01:06

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 0

et sköna med Fedor är ju att han har ingenting att bevisa, han kör sin sambo i ryssland och de han matchas mot i MMA plockar han sönder! Karln är ju den största entertainern i MMA enligt mig.

War Fedor! :(

Fedor är så kung. Hans grej är att han inte tar så mycket stryk speciellt ofta så han kan nog hålla på ett tag till.
Men till tex på en sån som Sakuraba som också var kung, han har fått så mycket stryk att han vet nog knappt vad han heter numera.
Hoppas Fedor Vs Randy blir av... jag tror inte det kommer bli en lång match, max 2 ronder.

#37

Postad 19 augusti 2008 - 08:26

Mozez
  • Mozez
  • Forumräv

  • 836 inlägg
  • 0
Jag håller med er bägge, och som jag själv skrev, Fedor skulle äga Randy, och Randy will inte gå upp mot någon, hellre ligger han i konflikt och kan skylla på White. För som sagt, Randy skulle förlora både sin titel i UFC mot Big Nog och kan skulle förlora sin titel som "Best Heavyweight" (enligt UFC, då) om han klev upp mot Nog eller Fedor.

#38

Postad 25 augusti 2008 - 13:52

DaCriLL
  • DaCriLL
  • Amatör

  • 77 inlägg
  • 0

Vad är mma? :blush:


suck :)

#39

Postad 25 augusti 2008 - 14:15

DaCriLL
  • DaCriLL
  • Amatör

  • 77 inlägg
  • 0
fan va kul, en mma tråd.

ok min lista t o börja me:
1 wanderlei silva-aldrig en tråkig fight. va kung i pride i fem år. o världens bästa staredown.
resten e utan nån ordning.
quentin jackson-urstark nisse. kan bodyslama vem som helst från vilken position som helst.
chuck liddel-en redig brawler.
GSP-ödmjuk som människa o sanslös som fighter.
don frye-fightas inte längre men hans fight med takayama e den bästa i historien.
anderson silva-e killen omänsklig eller?

hatar BJ penn. tycker killen e för kaxig. o den där ###### rösten!

nån som tror att andrei arlovski har nån chans mot fedor i den kommande fighten?
personligen tror jag inte det. fedor e inte från denna värld.

Redigerat av DaCriLL, 26 augusti 2008 - 14:46.


#40

Postad 25 augusti 2008 - 22:33

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

  • 2 473 inlägg
  • 0

don frye-fightas inte längre men hans fight med takayama e den bästa i historien.


För att summera Don Frye vs Takayama...

http://www.youtube.c...h?v=GdVZV1h3Gd8

Damn, jag saknar Japanska Pride! :blink:

#41

Postad 29 augusti 2008 - 06:32

Lion_Paw
  • Lion_Paw
  • Forumräv

  • 860 inlägg
  • 0
Här är ännu ett STORT MMA fan, toksåld sen starten 93, sedan va ju PRIDE en favorit som tyvärr inte går längre.
Har poppat upp en del bra konkurrenter till UFC nu, som bla Affliction, Sengoku, WEC, DREAM, M-1, Elite XC, Shooto Tradition, för att nämna dom flesta org idag. Jag älskar MMA! ;)

#42

Postad 29 augusti 2008 - 06:36

Lion_Paw
  • Lion_Paw
  • Forumräv

  • 860 inlägg
  • 0

fan va kul, en mma tråd.

ok min lista t o börja me:
1 wanderlei silva-aldrig en tråkig fight. va kung i pride i fem år. o världens bästa staredown.
resten e utan nån ordning.
quentin jackson-urstark nisse. kan bodyslama vem som helst från vilken position som helst.
chuck liddel-en redig brawler.
GSP-ödmjuk som människa o sanslös som fighter.
don frye-fightas inte längre men hans fight med takayama e den bästa i historien.
anderson silva-e killen omänsklig eller?

hatar BJ penn. tycker killen e för kaxig. o den där ###### rösten!

nån som tror att andrei arlovski har nån chans mot fedor i den kommande fighten?
personligen tror jag inte det. fedor e inte från denna värld.


Håller med fullt ut om dina favoritfighters förutom BJ Penn, tycker BJ gjorde bra ifrån sej sist. Han har ju varit slö förr men skärpt till sej nu.
Fedor mott Arlovski blir en tuff en för båda men förmodligen slutar den med att Arlovski hamnar i en submission av nåt slag.
Keep on fighting, but not on the street!!

Mvh/ Lion_Paw

#43

Postad 30 augusti 2008 - 13:51

DaCriLL
  • DaCriLL
  • Amatör

  • 77 inlägg
  • 0

Håller med fullt ut om dina favoritfighters förutom BJ Penn, tycker BJ gjorde bra ifrån sej sist. Han har ju varit slö förr men skärpt till sej nu.
Fedor mott Arlovski blir en tuff en för båda men förmodligen slutar den med att Arlovski hamnar i en submission av nåt slag.
Keep on fighting, but not on the street!!

Mvh/ Lion_Paw


jo visst han e ju en bra fighter o så men tycker inte om hans attityd. kommer ihåg när han tog lättvikts bältet. hans skrek ut "shean sherk, your dead" tycker inte om sånt skit. man ska va ödmjuk o trevlig utanför ringen( octagonen i de här fallet). som wanderlei silva. han e förbaskat trevlig av sig utanför, sen ett ###### monster i när klockan slår.

tror oxå han åker på en submission. men det hade varit kul att se fedor ko nån. händer inte så ofta.fast han e smart. många fighter siktar på att knocka.
ett perfekt exempel e sylvia-fedor fighen. han går i o svingar sönder den 2 huven längre sylvia men när han saller till marken så går fedor på submission direkt när han ser chansen. många fighters hade fortsatt me ground and pound av ren instinkt men så fort fedor såg en öppning så slog han om till grappling-tänket.

har sett många fighter med fighter som har en submission som given framför dom men dom fortsätter slå istället o iblan förlorar dom senare matchen.

Här är ännu ett STORT MMA fan, toksåld sen starten 93, sedan va ju PRIDE en favorit som tyvärr inte går längre.
Har poppat upp en del bra konkurrenter till UFC nu, som bla Affliction, Sengoku, WEC, DREAM, M-1, Elite XC, Shooto Tradition, för att nämna dom flesta org idag. Jag älskar MMA! ;)


shit, ville bara ge dig cred för att du suttit o skrivit in så många filmer i din samling, hur fan palla du. skrev in 3 sen insåg jag att ja pallar inte detta alltstå hehe. o jag har bara typ 200.
riiiiispekt!!!

Redigerat av DaCriLL, 30 augusti 2008 - 13:52.


#44

Postad 30 augusti 2008 - 15:21

Lion_Paw
  • Lion_Paw
  • Forumräv

  • 860 inlägg
  • 0

jo visst han e ju en bra fighter o så men tycker inte om hans attityd. kommer ihåg när han tog lättvikts bältet. hans skrek ut "shean sherk, your dead" tycker inte om sånt skit. man ska va ödmjuk o trevlig utanför ringen( octagonen i de här fallet). som wanderlei silva. han e förbaskat trevlig av sig utanför, sen ett ###### monster i när klockan slår.

tror oxå han åker på en submission. men det hade varit kul att se fedor ko nån. händer inte så ofta.fast han e smart. många fighter siktar på att knocka.
ett perfekt exempel e sylvia-fedor fighen. han går i o svingar sönder den 2 huven längre sylvia men när han saller till marken så går fedor på submission direkt när han ser chansen. många fighters hade fortsatt me ground and pound av ren instinkt men så fort fedor såg en öppning så slog han om till grappling-tänket.

har sett många fighter med fighter som har en submission som given framför dom men dom fortsätter slå istället o iblan förlorar dom senare matchen.



shit, ville bara ge dig cred för att du suttit o skrivit in så många filmer i din samling, hur fan palla du. skrev in 3 sen insåg jag att ja pallar inte detta alltstå hehe. o jag har bara typ 200.
riiiiispekt!!!

Ok, jag fattar vad du menar, gillar också ödmjukhet oavsett fighting el för övrigt men lite show måste det få vara, du vet en replik som Sean Sherk, Youre dead från BJ Penn kan sälja ett antal biljetter i sej och om jag ska va ärlig så tycker jag nog om lite killerinstinkt i Octagonen oavsett om det är match el inropningar av motståndare. :)
På tal om Fedor så stämmer det klockrent, han är en smart och tuff fighter som inte gör några misstag. Som Ken Shamrock, han ställer sej och tradar med Tito och blir träffad dukar under ist för att göra som Fedor och gå på submission det är ju det Ken är bäst på. Tackar, hehehe,det har tagit några månader. :D Plocka ut 10 st lite då och då så är du snart där m8! ;)

#45

Postad 30 augusti 2008 - 15:31

Lion_Paw
  • Lion_Paw
  • Forumräv

  • 860 inlägg
  • 0
Btw, det här är också en klassisk stund i Pride, http://www.youtube.c...feature=related
lmfao! ;)

#46

Postad 30 augusti 2008 - 15:42

bananplanta
  • bananplanta
  • Veteran

  • 2 143 inlägg
  • 0
Haha, riktigt bra.

Den här var rätt bra också ;) http://www.youtube.c...feature=related

Redigerat av bananplanta, 30 augusti 2008 - 15:44.


#47

Postad 30 augusti 2008 - 16:06

Lion_Paw
  • Lion_Paw
  • Forumräv

  • 860 inlägg
  • 0
haha, vilken noob ;)

#48

Postad 31 augusti 2008 - 02:23

Unregistered74d4d0b1
  • Unregistered74d4d0b1
  • Veteran

  • 2 219 inlägg
  • 0
haha klockrena klipp.

#49

Postad 31 augusti 2008 - 09:23

Mozez
  • Mozez
  • Forumräv

  • 836 inlägg
  • 0
Fedor vs Randy?

Sources: Couture versus Emelianenko targeted for early 2009

Nu är väl detta långt ifrån klart, och man ska nog inte ha några höga förhoppningar att det blir av.

The long-rumored heavyweight superfight between UFC champion Randy Couture (16-8 MMA, 8-5 UFC) and WAMMA champion Fedor Emelianenko (28-1 MMA, 0-0 UFC) is currently being discussed for an as-yet-unspecified date in January or February of 2009.

Sources inside Couture's Xtreme Couture camp today informed MMAjunkie.com (www.mmajunkie.com) of the ongoing negotiations between the UFC and both fighters.

The fight is far from a done deal. Many of the same issues that prevented Emelianenko from signing with the UFC during previous negotiations must still be ironed out. But it appears that the UFC and representatives for both Couture and Emelianenko are working towards bringing the two legends together for a Feb. 2 bout.

Additionally, the same sources are reporting that Couture is currently "actively training for a fight."

Couture has remained in shape throughout his self-imposed 12-month layoff, but his workouts are now reportedly being geared towards an apparent upcoming bout.

Adding to previous speculation that Couture's return may be on Nov. 15 at UFC 91 against Brock Lesnar, Xtreme Couture is also reportedly making travel arrangements to bring in several "larger heavyweights" as sparring partners for Couture.

Sources indicate the Emelianenko bout is contingent upon Couture defeating Lesnar in November.

MMA Rated first reported the possibility of Emelianenko as Couture's second opponent after Lesnar. That report also stated that the UFC hopes to make an announcement regarding a new contract with Couture as early as Tuesday.



#50

Postad 31 augusti 2008 - 09:55

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

  • 2 473 inlägg
  • 0
När ni ändå är inne på klassiska klipp så har vi denna goding... Ryo Chonan fångar Andersson Silva i en flying scissor heelhook. :)

http://www.youtube.c...h?v=267i7rKeECA



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.