Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Toshiba HD-EP30, HD-EP35 HD DVD

1570 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 16 september 2007 - 17:04

stefan-s
  • stefan-s
  • Lärjunge

  • 355 inlägg
  • 0

Finns det någon anledning att välja EP35 i stället för XE1? Med det nya priset på XE1 så känns det inte så?
Har ni upptäckt något som gör att man ska vänta på EP35?
//Stefan

<{POST_SNAPBACK}>

EP35 har 1080p/24 från start.

<{POST_SNAPBACK}>



I och för sig, men ett sämre chip för uppskalning av SD material?

//Stefan

#52

Postad 16 september 2007 - 18:14

Chris Ya
  • Chris Ya
  • Forumräv

  • 665 inlägg
  • 0

Finns det någon anledning att välja EP35 i stället för XE1? Med det nya priset på XE1 så känns det inte så?
Har ni upptäckt något som gör att man ska vänta på EP35?
//Stefan

<{POST_SNAPBACK}>

EP35 har 1080p/24 från start.

<{POST_SNAPBACK}>



I och för sig, men ett sämre chip för uppskalning av SD material?

//Stefan

<{POST_SNAPBACK}>


Den kanske låter mindre och är snabbare på att starta filmerna ;)

#53

Postad 16 september 2007 - 20:36

smellymarq
  • smellymarq
  • Beroende

  • 1 038 inlägg
  • 0

Finns det någon anledning att välja EP35 i stället för XE1? Med det nya priset på XE1 så känns det inte så?
Har ni upptäckt något som gör att man ska vänta på EP35?
//Stefan

<{POST_SNAPBACK}>

EP35 har 1080p/24 från start.

<{POST_SNAPBACK}>



I och för sig, men ett sämre chip för uppskalning av SD material?

//Stefan

<{POST_SNAPBACK}>


Jag kommer då aldrig titta på SD material igen så för mig blir det en EP35! Skulle jag mot förmodan titta på SD igen så fixar min Onkyo förstärkare uppskalningen. Sitter samma chip i den som i XE1.

#54

Postad 17 september 2007 - 07:53

stefan-s
  • stefan-s
  • Lärjunge

  • 355 inlägg
  • 0

Jag kommer då aldrig titta på SD material igen så för mig blir det en EP35! Skulle jag mot förmodan titta på SD igen så fixar min Onkyo förstärkare uppskalningen. Sitter samma chip i den som i XE1.


Ja det är också en lösning, men de flesta har inte ett lika bra chip i sin förstärkare som XE1. (Onkyo har samma chip, men verkar inte använda det fullt ut?)

Ja den som lever får se, nu verkar ju Elgiganten ha slut på sina XE1.

//Stefan

#55

Postad 17 september 2007 - 07:54

stefan-s
  • stefan-s
  • Lärjunge

  • 355 inlägg
  • 0
Någon som har en kontakt på Toshiba som kan svara på när de förväntas komma ut i handel?

//Stefan

#56

Postad 19 september 2007 - 12:01

Johan78
  • Johan78
  • Beroende

  • 1 419 inlägg
  • 0
Läste nånstans att den skulle komma i oktober

#57

Postad 19 september 2007 - 18:42

stefan-s
  • stefan-s
  • Lärjunge

  • 355 inlägg
  • 0
Det blev en XE1 nu, vill få bra kvalitet på mina SD DVD också. Ska bli kul att se vad den går för.

//Stefan

#58

Postad 19 september 2007 - 18:44

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlägg
  • 0
Du fick väl den för 5990??, såg att den gått upp 1000 spänn nu till 6990 :rolleyes:

#59

Postad 19 september 2007 - 18:59

stefan-s
  • stefan-s
  • Lärjunge

  • 355 inlägg
  • 0
Köpte den för ca 5000:- öppnad kartong från Pixmania. Kan leva med det.. :rolleyes:

//Stefan

#60

Postad 19 september 2007 - 19:02

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlägg
  • 0
Nice, skulle inte våga handla av dem hört mkt skit, men hoppas allt går bra och att du blir nöjd..

#61

Postad 19 september 2007 - 19:53

stefan-s
  • stefan-s
  • Lärjunge

  • 355 inlägg
  • 0
Har handlat ett par gånger från dem tidigare, mest digitalkameror och då har det gått bra. Håller tummarna nu.. :rolleyes:

Men ok pris i alla fall, 5000:- ink. frakt, hade tänkt köpa från ElGiganten men missade det.

Nu är bara frågan vad jag ska köpa för filmer? Skulle vara kul att köp något med riktigt bra bild och ljud.

//Stefan

#62

Postad 20 september 2007 - 07:47

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0

Finns det någon anledning att välja EP35 i stället för XE1? Med det nya priset på XE1 så känns det inte så?
Har ni upptäckt något som gör att man ska vänta på EP35?
//Stefan

<{POST_SNAPBACK}>

EP35 har 1080p/24 från start.

<{POST_SNAPBACK}>



I och för sig, men ett sämre chip för uppskalning av SD material?

//Stefan

<{POST_SNAPBACK}>

Toshibas tidigare billigare modeller har ju framförallt ett sämre chip/programvara för deinterlace av DVD. Nån sa att man kan använda receiver för uppskalning (eller varför inte sin display?), vad hjälper det om spelaren skickar en felaktigt deinterlacead bild? Inte mkt. Hoppas, som säkerhetslina, på 576i output i dessa nya Tosh:ar.

Hur de nya modellerna är när det gäller deinterlace återstår dock att se, förstås.

Ang 1080p. Jag har inte undersökt själv men duktiga reviwers pekar på rätt stora brister i 1080p-outputten på A20 (E1P i EU?). Det hela är rätt löjligt. Filmerna lagras som 1080p24 på skivan men pga sättet HDDVD lagrar materialet på kan de inte göra som BD och bara hämta 1080p24-strömmen direkt. De måste trixa lite med bilden för att få ut 1080p. Hittils har man gjort så att man gjort 1080i av allt och för att få ut en bra 1080p-bild har god deinterlace varit ett måste. Det är här A20 enl uppgift är krasslig...

Fattar inte varför HDDVD gjorde som BD i detta fallet, hade man sluppit oroa sig. Vad jag vill säga är, bara för att det står 1080p och 1080p24, förutsätt inte att det är bra, eller iaf optimala, signaler. Hoppas Tosh har lärt sig av läxan till EP30 och bevisar att de inte behöver HQV för att göra rätt.

XE1 har överlag bra bildprestanda, blev grymt impad av dess deinterlaceprestanda och helhetsbild. Synd bara att den är så jäkla trög, kostar en del (Tosh prisdumpning gör en bortskämd :D ) plus att Toshiba är rätt roliga med sina Firmware-upgrades, deras svängande med inkorrekt (sk Rec601) vs korrekt (sk Rec709) färgdekoning säger mig att de inte riktigt vet vad de sysslar med, trots allt. :)

En liten sido-historia. De första firmwaresen av Tosharna hade väldigt mkt fel. Joe Kane som är en HDDVD-supporter utan dess like fann detta inte så kul, förstås. Hade ju inte många alternativ direkt. Inte så att de var urkassa men de kunde bli mkt bättre.

Han sätter ihop en lista på, jag kommer inte ihåg exakt, men säg 40+ punkter som behövde fixas (varav Rec709-dekodning garanterat var en). Mailar listan till Toshiba och får till svar, "och vem är du, varför ska vi bry oss om en persons synpunkter?" (tyvärr är det inte samma personer som idag jobbar med HDDVD som det var i DVDs barndom då Joe+Toshiba blev #1 i världen på att använda no-brainern component-video...ironiskt nog var det de som var #2, dvs Sony, som knep en Emmy för den bedriften :) )

Smart Toshiba, förstår inte när hjälpen kommer och knackar på dörren... Joe blev förstås förbannad och skickar en kopia på mailet till hela sitt kontaktnät bland Hollywood-producenter och viktiga personer inom konsumentelektronik-industrin. Vips dyker det in 100+ mail från industrins "top-dogs" till Toshiba som efterfrågar det Joe plitat ner i sin lista. Thats power. B) Så om nån är glad över de många firmwares-uppdateringarna till Tosh har ni nog en stark bidragande orsak där. :lol:

Redigerat av pacman, 20 september 2007 - 08:39.


#63

Postad 20 september 2007 - 08:17

thetias
  • thetias
  • Mästare

  • 2 965 inlägg
  • 0

bara för att det står 1080p och 1080p24, förutsätt inte att det är bra, eller iaf optimala, signaler


De har lite problem med sina firmwares och 1080p/24 just nu.

Länk AVS forum

Unfortunately, Josh's initial testing of the 1080p24 output setting proved less successful. Although he says that 1080p24 output reduced the slight picture judder associated with the 3:2 pulldown process as normally seen on North American televisions (as well as a previously reported video stutter issue), in his testing the setting also had a negative side effect of throwing audio sync off on most of the discs played. He goes on to say that the problem was so distracting that he found himself forced to return the player to 1080i output.

Some members of AVSForum have also reported playback anomalies involving dropped video frames on some discs.


Hidef

#64

Postad 20 september 2007 - 08:28

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0
thetias>> Ja, de dras ju med två potentiella problem, dels att deinterlacea 1080i till 1080p korrekt (vilket HQV-modellerna enl uppgift gör mkt bättre än icke-HQV modeller) och dels att få ut materialet i rätt framrate. Många misslyckas så det är inte överraskande att det har tagit Toshiba så lång tid att komma med en FW.

Varför HDDVD valt att försvåra för sig på detta sätt vet jag inte, såg nån teori om att HDi bara stödjer 1080i60 men jag har 0 aning om det stämmer.

henke007>> Skojjar du eller? Det har i högsta grad med 3rd gen tosh att göra eftersom det kan innebära potentiella problem för de spelarna. Dessutom kan det vara bra för folk att förstå att de inte per automatik ska jubla brallorna av sig bara för att de får se uttrycken 1080p resp 1080p24...som jag sett vissa göra. :)

#65

Postad 20 september 2007 - 10:02

mikee
  • mikee
  • Veteran

  • 1 638 inlägg
  • 0

Finns det någon anledning att välja EP35 i stället för XE1? Med det nya priset på XE1 så känns det inte så?
Har ni upptäckt något som gör att man ska vänta på EP35?
//Stefan

<{POST_SNAPBACK}>

EP35 har 1080p/24 från start.

<{POST_SNAPBACK}>



I och för sig, men ett sämre chip för uppskalning av SD material?

//Stefan

<{POST_SNAPBACK}>

Toshibas tidigare billigare modeller har ju framförallt ett sämre chip/programvara för deinterlace av DVD. Nån sa att man kan använda receiver för uppskalning (eller varför inte sin display?), vad hjälper det om spelaren skickar en felaktigt deinterlacead bild? Inte mkt. Hoppas, som säkerhetslina, på 576i output i dessa nya Tosh:ar.

Hur de nya modellerna är när det gäller deinterlace återstår dock att se, förstås.

Ang 1080p. Jag har inte undersökt själv men duktiga reviwers pekar på rätt stora brister i 1080p-outputten på A20 (E1P i EU?). Det hela är rätt löjligt. Filmerna lagras som 1080p24 på skivan men pga sättet HDDVD lagrar materialet på kan de inte göra som BD och bara hämta 1080p24-strömmen direkt. De måste trixa lite med bilden för att få ut 1080p. Hittils har man gjort så att man gjort 1080i av allt och för att få ut en bra 1080p-bild har god deinterlace varit ett måste. Det är här A20 enl uppgift är krasslig...

Fattar inte varför HDDVD gjorde som BD i detta fallet, hade man sluppit oroa sig. Vad jag vill säga är, bara för att det står 1080p och 1080p24, förutsätt inte att det är bra, eller iaf optimala, signaler. Hoppas Tosh har lärt sig av läxan till EP30 och bevisar att de inte behöver HQV för att göra rätt.

XE1 har överlag bra bildprestanda, blev grymt impad av dess deinterlaceprestanda och helhetsbild. Synd bara att den är så jäkla trög, kostar en del (Tosh prisdumpning gör en bortskämd :lol: ) plus att Toshiba är rätt roliga med sina Firmware-upgrades, deras svängande med inkorrekt (sk Rec601) vs korrekt (sk Rec709) färgdekoning säger mig att de inte riktigt vet vad de sysslar med, trots allt. :)

En liten sido-historia. De första firmwaresen av Tosharna hade väldigt mkt fel. Joe Kane som är en HDDVD-supporter utan dess like fann detta inte så kul, förstås. Hade ju inte många alternativ direkt. Inte så att de var urkassa men de kunde bli mkt bättre.

Han sätter ihop en lista på, jag kommer inte ihåg exakt, men säg 40+ punkter som behövde fixas (varav Rec709-dekodning garanterat var en). Mailar listan till Toshiba och får till svar, "och vem är du, varför ska vi bry oss om en persons synpunkter?" (tyvärr är det inte samma personer som idag jobbar med HDDVD som det var i DVDs barndom då Joe+Toshiba blev #1 i världen på att använda no-brainern component-video...ironiskt nog var det de som var #2, dvs Sony, som knep en Emmy för den bedriften :D )

Smart Toshiba, förstår inte när hjälpen kommer och knackar på dörren... Joe blev förstås förbannad och skickar en kopia på mailet till hela sitt kontaktnät bland Hollywood-producenter och viktiga personer inom konsumentelektronik-industrin. Vips dyker det in 100+ mail från industrins "top-dogs" till Toshiba som efterfrågar det Joe plitat ner i sin lista. Thats power. :lol: Så om nån är glad över de många firmwares-uppdateringarna till Tosh har ni nog en stark bidragande orsak där. B)

<{POST_SNAPBACK}>



Hello pac :)

Har du någon länk till detta?

Nu var det ju iofs nån vecka sen jag var på Avsforum och läste men det sista jag läste var både från Kris Deering och sspears och de BÅDA sa att XA2 tog 24fp direkt från skiva och outputtade den som den låg på disc. Alltså ingen conversion.

#66

Postad 20 september 2007 - 10:07

diabolo
  • diabolo
  • Mästare

  • 3 548 inlägg
  • 0
http://www.avsforum....9&postcount=660

Originally Posted by littlesaint 
It's not passing natively. The native 1080p/24 is converted to 1080i/60, any other content is mixed in, then it is processed back to 1080p/24 by the scaler.

However, since it has been doing this with the 1080p/60 setting as well, I don't see how this processing relates to any audio sync problems. Has anyone experiencing this ruled out there display performing additional processing on the 1080p/24 signal thus causing a delay?


This is incorrrect, the player is doing a literal pass through. IT IS NOT converting back to 1080i/60 at any point.

If you are seeing frame drops, your display is probably not doing the right timing. You will probably see issues with supplements though as they aren't always at 24p.

__________________
Senior Editor
Secrets of Home Theater and High Fidelity

October Washington State HT Meet Details



#67

Postad 20 september 2007 - 10:32

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0

Hello pac :)

Har du någon länk till detta?

Nu var det ju iofs nån vecka sen jag var på Avsforum och läste men det sista jag läste var både från Kris Deering och sspears och de BÅDA sa att XA2 tog  24fp direkt från skiva och outputtade den som den låg på disc. Alltså ingen conversion.

<{POST_SNAPBACK}>

Hello mikee! :)

"Hittils har man gjort så att man gjort 1080i av allt..."
Man måste inte interlace/deinterlacea, men man har gjort det hittils (annars borde inte A20 ha de deinterlace problem den har/hade).

Nått trix behövs dock, eftersom de inte lagrar med samma flaggor som BD (länk), enl bla denna tråd men inlägg av bla Spears himself (länk). Det enklaste trixet är att ignorera flaggorna - ev risker med det diskuteras senare i tråden (vill minnas att det var den tråden).

henke007>> Man kan ha åsikter om en tidigare spelares vara och icke vara i denna tråd, sure. Att kalla det FUD är dock att ta i å det grövsta. Var rätt tydlig med att det nödvändigtvis inte kommer gälla nya spelare, om du missade det. Mao, det sas inte att EP30/35 måste ha problem - då hade de varit FUD, det håller jag med om. Tycker det är relevant att se till tidigare teknik eftersom ny produkter ofta baseras på de tidigare.

Redigerat av pacman, 20 september 2007 - 10:35.


#68

Postad 20 september 2007 - 11:04

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0

Trolla? Så info om teknik som inte rakt igenom är positiv för HDDVD är att trolla? Jösses...vilket nyttigt forum det blir då. Ditt inlägg är anmält av den anledningen.

<{POST_SNAPBACK}>


Ja, trolla...inte första gången heller...kommer du ihåg när du spride FUD om Onkyos HD planer?? :) Ditt inlägg är anmält av den anledningen. :D

<{POST_SNAPBACK}>


haha, va tamt.
Jag vidarebefodra vad Onkyo själva hade för info om sina kommande produkter. Mao, är det nån som spred FUD i det fallet så var det Onkyo själva. Ärligt talat, om du påstår att Onkyos kommande produkter spec (dvs den info som gått ut till vissa handöare vid den tidpunkten) INTE såg ut såsom jag beskrev så är det du som gör dig skyldig till FUD.

Lycka till med din anmälning om det. :lol:

det kallas för trollning när kända insiders inte håller med dig.

Ehh, det var från den kände insidern Spears himself jag fick infon till det jag skrev...är det trolling att skriva vad insiders säger menar du? :)

Redigerat av pacman, 20 september 2007 - 11:05.


#69

Postad 20 september 2007 - 11:06

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

  • 1 113 inlägg
  • 0
Tror nog att ep30 och ep35 kommer att visa 1080P/24 utan problem. A30 funkar ju klockrent med 1080p/24. Har själv en XE1 och väntar på firmware så att jag också kan köra denna upplösning på min Pioneer plasma.
Tror nog att Toshiba fixar så att det går att köra 1080p/24 med en XE1 utan problem. Frågan är bara när firmwaret släpps!

Redigerat av Unregisteredf7bba9d7, 20 september 2007 - 11:07.


#70

Postad 20 september 2007 - 11:20

diabolo
  • diabolo
  • Mästare

  • 3 548 inlägg
  • 0

haha, va tamt.
Jag vidarebefodra vad Onkyo själva hade för info om sina kommande produkter. Mao, är det nån som spred FUD i det fallet så var det Onkyo själva. Ärligt talat, om du påstår att Onkyos kommande produkter spec (dvs den info som gått ut till vissa handöare vid den tidpunkten) INTE såg ut såsom jag beskrev så är det du som gör dig skyldig till FUD.

Lycka till med din anmälning om det.  :lol:


Sorry men infot som jag hade fått från CE/HD DVD insiders var att HD DVD spelaren skulle släppas innan årets slut...tvivlar starkt på att du har några inside kontakter :)

Ehh, det var från den kände insidern Spears himself jag fick infon till det jag skrev...är det trolling att skriva vad insiders säger menar du?  :)


This is incorrrect, the player is doing a literal pass through. IT IS NOT converting back to 1080i/60 at any point.

Kris, Amir, Robert säger samma sak...vem ska jag tro på? Inte dig i alla fall :D

#71

Postad 20 september 2007 - 11:30

thetias
  • thetias
  • Mästare

  • 2 965 inlägg
  • 0

det har ju inget med HDDVD teknik att göra som är färdig sen day1..


Hahaha! You crack me up! :D

BDP-S1 o Pioneer har liknande problem med 24p...men har ej sett Pacis o Thetias trolla där inne



Så det hade vart att trolla om vi pratat om tex Pioneer BD i en Bluray tråd? :) Pause.... NOT!

Och nu pratar vi om HDDVD i en HDDVD tråd, trolla? Pause... NOT!

Men nu tycker jag att vi fattar varandras händer och sjunger "We shall overcome!" :)

#72

Postad 20 september 2007 - 11:35

diabolo
  • diabolo
  • Mästare

  • 3 548 inlägg
  • 0

Och nu pratar vi om HDDVD i en HDDVD tråd, trolla? Pause... NOT!


Pause...JA :) ...3G har ej släppts än i EU men ni(Pacis n u :) ) verkar kunna varenda minsta detalj om spelaren...pause...NOT! :D

#73

Postad 20 september 2007 - 11:36

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 0
Hör ni... nu är ni där igen.

Tycker inte att pacman trollar något nu, ett sakligt inlägg med mycket information.
Personligen vill jag även ha reda på om det finns några nackdelar med vissa spelare innan jag köper någon spelare och inte upptäcka det när den står hemma.
Om det han säger inte stämmer så är det fritt att motbevisa!

Tack för mig :)

Redigerat av Martin, 20 september 2007 - 11:37.


#74

Postad 20 september 2007 - 11:39

Jokkmokksjocke
  • Jokkmokksjocke
  • Veteran

  • 2 384 inlägg
  • 0
Hög nivå i denna forum del!

#75

Postad 20 september 2007 - 11:41

diabolo
  • diabolo
  • Mästare

  • 3 548 inlägg
  • 0

Tycker inte att pacman trollar något nu, ett sakligt inlägg med mycket information.


O felaktigheter :) ...insiders har redan motbevisat det han skriver.

#76

Postad 20 september 2007 - 11:48

snuffe82
  • snuffe82
  • Forumräv

  • 622 inlägg
  • 0
Jag skall köpa HD-EP30 eller HD-EP35, beroende på vad de kommer att gå på och ifall det kommer något erbjudande. Men väntar nog till Jul eller kanske till mellandagsrean? humm... :) Jag är än så länge väldigt nöjd men min HD DVD-spelare till xbox360. :)

#77

Postad 20 september 2007 - 11:52

thetias
  • thetias
  • Mästare

  • 2 965 inlägg
  • 0

Och nu pratar vi om HDDVD i en HDDVD tråd, trolla? Pause... NOT!


Pause...JA :) ...3G har ej släppts än i EU men ni(Pacis n u :lol: ) verkar kunna varenda minsta detalj om spelaren...pause...NOT! B)

<{POST_SNAPBACK}>



:)

Ska komma ihåg att du tycker det är så noga i vilken tråd man postar. :D

#78

Postad 20 september 2007 - 12:30

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0

Sorry men infot som jag hade fått från CE/HD DVD insiders var att HD DVD spelaren skulle släppas innan årets slut...tvivlar starkt på att du har några inside kontakter  :) 

<{POST_SNAPBACK}>

Sa CE/HD DVD insiders att Onkyos egna produkt-utskick var FUD? Och? Utskicket nämde fortfarande bara BD-spelare. Det var den infon jag vidarebedofra, hade jag sagt nått annat (att det innehöll nått om HDDVD) hade det varit lögn. Hur får du det till FUD från min sida?

This is incorrrect, the player is doing a literal pass through. IT IS NOT converting back to 1080i/60 at any point.

Som jag skrev i inlägget till mikee sa jag aldrig att man måste gå vägen via 1080i, jag sa att de hade gjort det hittils (därav A20:ans problem). Jag sa oxå att BD och HDDVD inte lagrar 1080p24 på samma sätt och att det krävs lite för att få ut 1080p24 direkt på HDDVD, vilket bla Spears oxå sa i min länk.

Så, vad i det var det var det som är inkorrekt?

O felaktigheter  :) ...insiders har redan motbevisat det han skriver.

<{POST_SNAPBACK}>

Har insiders motbevisat det Spears säger eller vad försöker du säga? FUD:ar du? :D

men ni(Pacis n u  ) verkar kunna varenda minsta detalj om spelaren

Har inte skrivit en rad om hur EP30/35 kommer bli. Skrev dock att jag inte visste hur det kommer bli i E30/35. Läsproblem eller bara FUD från din sida?

#79

Postad 20 september 2007 - 12:37

diabolo
  • diabolo
  • Mästare

  • 3 548 inlägg
  • 0

Har inte skrivit en rad om hur EP30/35 kommer bli


Så med andra ord har du varit off topic all day :)...tstststs :)

#80

Postad 20 september 2007 - 12:39

snuffe82
  • snuffe82
  • Forumräv

  • 622 inlägg
  • 0
Vad dumma ni är mot varandra :)

#81

Postad 20 september 2007 - 13:11

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlägg
  • 0
Nu ska vi vara, nu ska vi vara snälla <_<

Vi kan väl låta Folk på forumet berätta hur de upplever
de nya firmwares på gen 2 spelare och så tar vi det i den
tråden :angry:

#82

Postad 20 september 2007 - 13:19

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0

Har inte skrivit en rad om hur EP30/35 kommer bli


Så med andra ord har du varit off topic all day <_<...tstststs :angry:

<{POST_SNAPBACK}>

Haha, njae...om den typen av inlägg jag började dagen med är OT så är ju varenda produkttråd på minhembio.com OT. Och det vill jag inte påstå, tvärtom så är det så de flesta produktrådar startar, med funderingar, tidigare erfarenheter av äldre liknande produkter osv...

Inte för att det gör nått att det är OT iofs, bara att skriva "OT:" så kan man skriva vad man vill, right? :blink:

Med det sagt så hoppas jag EP30/35 sparkar rumpa (och att de är lyhörda för extern hjälp och att de håller hårt i firmwaren) och att även Tosh Sverige fattar att moderföretaget driver ett priskrig. Over and out för den här gången mao, har sagt mitt. :wub:

#83

Postad 20 september 2007 - 16:32

mikee
  • mikee
  • Veteran

  • 1 638 inlägg
  • 0

Hello pac <_<

Har du någon länk till detta?

Nu var det ju iofs nån vecka sen jag var på Avsforum och läste men det sista jag läste var både från Kris Deering och sspears och de BÅDA sa att XA2 tog  24fp direkt från skiva och outputtade den som den låg på disc. Alltså ingen conversion.

<{POST_SNAPBACK}>

Hello mikee! :angry:

"Hittils har man gjort så att man gjort 1080i av allt..."
Man måste inte interlace/deinterlacea, men man har gjort det hittils (annars borde inte A20 ha de deinterlace problem den har/hade).

Nått trix behövs dock, eftersom de inte lagrar med samma flaggor som BD (länk), enl bla denna tråd men inlägg av bla Spears himself (länk). Det enklaste trixet är att ignorera flaggorna - ev risker med det diskuteras senare i tråden (vill minnas att det var den tråden).

henke007>> Man kan ha åsikter om en tidigare spelares vara och icke vara i denna tråd, sure. Att kalla det FUD är dock att ta i å det grövsta. Var rätt tydlig med att det nödvändigtvis inte kommer gälla nya spelare, om du missade det. Mao, det sas inte att EP30/35 måste ha problem - då hade de varit FUD, det håller jag med om. Tycker det är relevant att se till tidigare teknik eftersom ny produkter ofta baseras på de tidigare.

<{POST_SNAPBACK}>


hehe ja jag har läst all de där förut. Jag trodde iofs att det var NY info du hade sett att detta ang 1080p 24fps inte var möjligt. sspears har ju nu sett själv att det går att få ut 1080p/24fps från tex XA2. Plus att många av de där länkarna var ju minst ett år gamla. Får allt hoppas att Toshiba lärt sig något under den tiden annars så säljer jag min HDDVD :blink:

Peace out

mikee

#84

Postad 20 september 2007 - 17:58

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

  • 2 495 inlägg
  • 0
Är det inte dags för spelarna att dyka upp snart? Så man kan gå med i the hd-dvd revolution <_<

#85

Postad 20 september 2007 - 18:30

diabolo
  • diabolo
  • Mästare

  • 3 548 inlägg
  • 0
OT
pacman & mikee...kan ni prata om Britney Spears någon annanstans? <_<

» Klicka här för att visa spoiler - Klicka en gång till för att dölja den... «

#86

Postad 20 september 2007 - 20:01

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0
mikee>>
Aha, nä, infon va inte ny för fem öre. Sorry om jag gav intryck om det. <_< I högsta grad relevant dock eftersom HDDVD-standarden knappast har ändrat sig sen dess dock. 1080p24 är förstås möjligt från HDDVD (annars skulle vi ju inte fått updaten och LG stödjer väl redan det föresten?) och spears (eller jag) har aldrig påstått nån annat, vad jag menade var de skillnader som finns och de ev risker det innebär.

kul att de gått ifrån vägen via 1080i dock, slipper man oroa sig för deinterlacerns prestanda som i A20(nyaste FW vet jag inget om). ökar hoppet för EP30/35. :angry: (om det nu inte meför några andra problem..)

diabolo>> hehe, undra om det finns NÅN annan likhet förutom efternamnet. :blink:

#87

Postad 03 oktober 2007 - 13:16

dealerovski
  • dealerovski
  • Forumräv

  • 882 inlägg
  • 0
Är det inte dags för nytt liv i den här tråden ?

#88

Postad 03 oktober 2007 - 18:45

bagheera
  • bagheera
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0
Håller med.. Nån som vet när dom nya spelarna dyker upp?

#89

Postad 05 oktober 2007 - 09:29

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlägg
  • 0
Toshiba HD-A35 1080p HD DVD Player finns på Swedisc
för 729 dollar, nice i likee :)

nån som kommer slå till på en U.S maskin, nice med 2 HDDVD spelare
och en för varje dvd region :P :)

Redigerat av henke007, 05 oktober 2007 - 10:55.


#90

Postad 06 oktober 2007 - 09:38

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlägg
  • 0
tycker det är dags att få lite liv i denna tråden, nån som ska köpa en
HD-A35 via Swedisc te x (U.S maskin), ja ska slå till på en tänkte jag,
och sälja min 6 mån gamla HD-E1.a ;)

#91

Postad 06 oktober 2007 - 10:17

Unregisteredc0be16a0
  • Unregisteredc0be16a0
  • Användare

  • 120 inlägg
  • 0
En EP-35 eller en US HD-A35 är man ju grymmt sugen på.
A35'an som Swedisc säljer är ju egentligen inte så billig om man jämför vad den kostar over there. Sen att dom bara ger 3mån garanti suger ju något fruktansvärt.
Nä vänta på EP-35 som förhoppningsvis borde bli billigare...

#92

Postad 06 oktober 2007 - 10:36

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

  • 1 113 inlägg
  • 0

En EP-35 eller en US HD-A35 är man ju grymmt sugen på.
A35'an som Swedisc säljer är ju egentligen inte så billig om man jämför vad den kostar over there. Sen att dom bara ger 3mån garanti suger ju något fruktansvärt.
Nä vänta på EP-35 som förhoppningsvis borde bli billigare...

<{POST_SNAPBACK}>

Håller med men jag tycker Swedisc pris på Toshiba HD-XA2 är mycket bra ca 5300kr!
Skuller hellre slå till på en XA2!
Äger själv en XE1 ;)

#93

Postad 06 oktober 2007 - 10:51

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlägg
  • 0
A-35 har ju det mesta i maskinen från början och behöver ej förlita sig på firmwares,
är väl Reon chippet då som skiljer, fast A-35 ska tydligen vara mkt kapabel på SD
material..

Själv är ja sugen på att koppla analogt till min stärkare som ej har HDMI

HD-EP35 lär ju knappast kosta 4500 i sverige om man drar bort frakt etc som ingår
hos Swedisc..

Redigerat av henke007, 06 oktober 2007 - 10:56.


#94

Postad 06 oktober 2007 - 10:52

Chris Ya
  • Chris Ya
  • Forumräv

  • 665 inlägg
  • 0

tycker det är dags att få lite liv i denna tråden, nån som ska köpa en
HD-A35 via Swedisc te x (U.S maskin), ja ska slå till på en tänkte jag,
och sälja min 6 mån gamla HD-E1.a  :)

<{POST_SNAPBACK}>



Jag är också lite inne på den men det som säger ifrån är att där bara är 3 månaders garanti ;)

Annars vet jag inte vad där e för nackdel med att ha US modellen, nån som vet nån skillnad eller för/nackdelar?

Finns det nån recension på A35:an än?

A35/EP35 vs. XE1?? Vilken är bäst?

När kommer EP35 till Sverige? Någon som har ett datum och pris?

Blev en del frågor :)

#95

Postad 06 oktober 2007 - 10:55

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlägg
  • 0
men ang garnati, vad har Toshiba för ansvar om maskinen går sönder inom 1 år så att säga,
vad har man för rättigheter på en U:S maskin, kan man dra in Swedisc i ARN osv??

du kan ju endast köra reg 1 dvd på A-35..

#96

Postad 06 oktober 2007 - 10:59

tony97
  • tony97
  • Forumräv

  • 501 inlägg
  • 0
Jag som är netutral ska köpa en maskin för HD-DVD och en för Blu-ray. Vilken är den bästa HD-DVD-spelaren? Jag vill kunna spela "svenska" filmer i den! Skulle gärna ha en med inspelning och hårddsik, är sådana på G i Sverige?;)

Redigerat av tony97, 06 oktober 2007 - 11:00.


#97

Postad 06 oktober 2007 - 11:44

Unregisteredc0be16a0
  • Unregisteredc0be16a0
  • Användare

  • 120 inlägg
  • 0
Ang garantier osv på en Us maskin, Swedisc verkar vara ett lite halvluddigt företag. Om ett svenskt företag säljer en produkt så är det ju alltid vanlig garanti som gäller. Du har ju även 3års reklamtionsrätt på alla produkter.
Swedisc har ju hållt på länge och sålt US maskiner och då har det vad jag vet varit normal garantitid.
DVDirect tex har 1års garanti.

Vad jag läst i någon annan tråd så gäller Europagaranti på Toshiba, så om man köper ifrån Tyskland eller liknande så har man iaf ett års garanti.

#98

Postad 06 oktober 2007 - 11:50

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlägg
  • 0
Det är väl lika bra att maila dem och fråga vad som gäller,
tycker de är seriösa ändå har handlat mkt därifrån genom åren när det
gäller film osv och tycker de har bra service osv..

frågan är bara XA-2 el A-35 hmm.. ;)

funkar maskinen efter 3 mån så bör den ju funka sen med,
men klart 1 års garanti är väl att föredra..

har lusläst på AVS om A-35 och det kommer ju givetvis behövas
firmwares till den också i början..

#99

Postad 06 oktober 2007 - 12:01

Chris Ya
  • Chris Ya
  • Forumräv

  • 665 inlägg
  • 0

Det är väl lika bra att maila dem och fråga vad som gäller,
tycker de är seriösa ändå har handlat mkt därifrån genom åren när det
gäller film osv och tycker de har bra service osv..

frågan är bara XA-2 el A-35 hmm.. ;)

funkar maskinen efter 3 mån så bör den ju funka sen med,
men klart 1 års garanti är väl att föredra..

har lusläst på AVS om A-35 och det kommer ju givetvis behövas
firmwares till den också i början..

<{POST_SNAPBACK}>



Kör på A-35:an och skriv en recension sen :)

Mailar du dem angående garantin?

Skulle vilja veta vilken som är bäst av XE1 och A-35/EP35, hmm.

#100

Postad 06 oktober 2007 - 12:05

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlägg
  • 0
XE-1,XA-2 är ju den bästa maskinen iom HQV chippet och tror att den har mera
bildinstälnningar iom det de som har den kan ju bekräfta detta.

är nästan mer sugen på en XA-2 nu haha.. jag är bara ute efter
Analog 5.1 och ej 1080P/24 osv men då har man en spelare som är beredd för det, när riktigt
kompletta firmwares släpps också..

om de bara kunde regfrias med för DVD så man kan uttnyttja HQV
för reg 2 DVD med..



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.