Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

WiiM Mini audio streamer

4 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 17 mars 2022 - 11:52

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

  • 3 247 inlägg
  • 0

Denna dök upp idag och skall testas lite närmare ikväll också mot min Primare NP5 streamer.

 

Nån som har lyssnat på/testat den än?

Bifogad fil  517MgwuUUtL._AC_SL1500_.jpg   54,4K   1 Antal nerladdningar

 


Redigerat av FFrrEEddRRiiKK, 17 mars 2022 - 11:53.


#2

Postad 17 mars 2022 - 13:19

tTW
  • tTW
  • Lärjunge

  • 330 inlägg
  • 0

Denna dök upp idag och skall testas lite närmare ikväll också mot min Primare NP5 streamer.

 

Nån som har lyssnat på/testat den än?

attachicon.gif517MgwuUUtL._AC_SL1500_.jpg

Om vi bortser från att den saknar coax-utgång, så undrar jag hur den fungerar med AppleMusic styrt via iTunes på Windows. Jag lyckades till slut få AppleMusic att spelas upp i min Audio Pro Link-1 via Itunes, men det är ju inte uppspelning direkt från servrarna som med Cast eller SpotifyConnect, utan allt att studsar via iTunes i datorn, så den anslutningen måste vara aktiv hela tiden, men inte ens med lossy AAC lyckas det spelas upp timme efter timme utan hack, för det buffrar så förbenat lite. Hur Apple kan skapa en sån idiotisk lösning övergår mitt förstånd.

Jag är ute efter en streamer med digital utgång, gärna coax(då min enda optiska ingång i högtalarna är upptagen av min DAB+/SpotifyConnect-streamer), som kan spela upp AppleMusic med gapless playback och lossless direkt från Apple Music's servrar och styras från iTunes för Windows. Detta klarar inte Link-1 ihop med iTunes. Som det är nu tvingas jag köra AppleMusic i en ChromecastAudio styrt från Android-appen(iTunes når inte Chromecast), men utan lossless, och gapless playback blir det inte då Apple's servrar skickar ut låtarna en och en på ett sätt som deras Cast-receiver inte mixar ihop, så live- och konceptalbum är bara att glömma.

Spotify fungerar nästan klockrent i jämförelse, uppspelningen i Link -1/CA/Connect-enheten sker direkt från Spotify's servar, så varken datorn eller surfplattan behöver vara igång, men är dom det så kan jag styra uppspelningen och mixtra med spelkön från valfri enhet, växelvis utan problem. Enda som inte är perfekt där är väl att Chromecast/Audio inte stödjer gapless playback, men det var iofs länge sen jag ens provade det med Spotify, så det är möjligt att det har ändrats. Om Spotify nu bara kunde komma igång med lossless någon gång.

Återstående lösning är väl att tvingas krypa till korset och köpa en svinigt överprissatt AppleTV och koppla in i en av högtalarnas HDMi-ingångar, men jag vet ändå inte om AppleMusic-uppspelning i en AppleTV kan styras från iTunes under Windows.


Redigerat av tTW, 17 mars 2022 - 13:21.


#3

Postad 22 augusti 2022 - 12:09

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

  • 3 247 inlägg
  • 0
Någon mer som testat denna än, och har några erfarenheter?
WiiM har släppt några uppdateringar till den, nu senast 10bands EQ och 2-vägs Bluetooth.
Ser ut som att det även skall komma app till PC och macOS, samt att det jobbas på att supporta landscape mode för surfplattor.
Finns det nån mediaspelare som kan mäta sig med denna i dagsläget sett till pris/prestanda?


#4

Postad 13 september 2022 - 15:56

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

  • 3 247 inlägg
  • 0

Test i senaste Ljud & Bild:

 

https://www.ljudochb...s-mediespelare/



#5

Postad 24 september 2022 - 02:36

tTW
  • tTW
  • Lärjunge

  • 330 inlägg
  • 0

Test i senaste Ljud & Bild:

 

https://www.ljudochb...s-mediespelare/

Ja det besvarar en av mina frågor, om Apple Music.
 

 Stöder än så länge inte Chromecast, Apple Music, MQA eller Roon.

 

Hittade nu även på deras support-sidor:

 
Is Apple Music supported? Print

Modified on: Wed, Mar 9, 2022 at 3:36 PM

We're actively talking to Apple but don't know when we can integrate Apple Music into WiiM Home App.

Vad jag förstått av AirPlay så är det ett enda stort ompaketerat DLNA-skämt i jämförelse med SpotifyConnect som klarar sig utan kontrollenheter. Som ljudstreamer är en WiiM märkbart dyrare än en ChromecastAudio, och prisgapet till en AppleTV är inte så många hundra, så det börjar luta mot att jag köper en sån och kopplar in i högtalarnas HDMi-ingång, så kan jag behålla Toslink-ingången till min Argon-streamer.


Redigerat av tTW, 24 september 2022 - 02:37.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.