Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

onkyo TX-NR609 vill inte visa PC

Inga svar i detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 05 januari 2021 - 17:02

whitestripe
  • whitestripe
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Jag ska försöka göra en lång historia kort.

 

Jag har en onkyo TX-NR609. Med en äldre samsung plasma har den fungerat utmärkt. jag har haft pc, ps3, xbox och wii inkopplat samtidigt.

 

 

I höstas köpte jag en ny luxor LED 55" för att ha en extra TV. Kopplade in xbox och pc. Men den ville inte visa PC. Micklade lite i inställningarna och vips så hoppade det igång.  Det som var var att den alltid startade på Bd/DVD valet trots at tingen var inkopplat där. Fick byta till VCR där jag hade PC´n satt.  Litet problem så jag bekymrade mig inte om det.

 

Idag kopplade jag in min nya LG 75" LED och PC vill inte gå för fem öre. Xboxen går klockrent genom recievern.

 

PC´n var först svart sen fick jag 4 små identiska låsta bilder på tv från PC Enda gången som PC visades felfritt var när jag körde den i felsäkert läge på 800x600 i upplösing

 

Provade att mickla lite med inställningarna för HDMI på recievern men inget fungerade. till slut så var det även störningar på reciver-menyn så man inte såg vad man valde.

 

Provade att koppla på flera olika sätt, även med samma kablar och utgång som xboxet men till ingen nytta. 

 

Nu har har jag löst det genom att xboxen går genom recivern som den alltid gjort och datorn går direkt till tv´n, felfritt.  Men såklart utan surroundljud. 

 

Jag misstänker att det är nåt med upplösningen som inte lirar. PC kör jag med Gigabyte GeForce GTX 1060 3GB Mini ITX

 

 

Hjälp!

 

 





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.