Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Chromecast with Google TV

144 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Google Chromecast med Google TV (4K) (Mediaspelare) 3 7,8 (93) 649:-
Google Chromecast med Google TV (HD) (Mediaspelare) 9 7,38 (12) 449:-
1 relaterade trådar

#51

Postad 20 oktober 2020 - 18:07

22mc
  • 22mc
  • Veteran

  • 1 930 inlägg
  • 0
Spännande ! Min kommer på torsdag 😀 Men utan aut framerate kommer jag nog inte använda min tyvärr 😫

#52

Postad 21 oktober 2020 - 07:57

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

  • 2 387 inlägg
  • 0

Fungerar väldigt bra med vad jag hunnit testa än så länge.

 

Lite som en 'budget' version av Nvidia Shield :)

 

Har tyvärr inte fått nätverks-adaptern levererad ännu (om jag överhuvudtaget får den) och har inte lyckats få någon av mina "alternativa" nätverkslösningar att fungera heller - återkommer med mer resultat.

 

Testade exempelvis Amazon FireTV:s nätverksadapter via en microusb-usb-c adapter, men det fungerade inte eftersom chromecast inte fick tillräckligt med ström för att starta upp när adaptern var inkopplad.

 

Men trådlös uppkoppling fungerar fint.

Det går inte att strömförsörja via TV:ns usb - iallafall inte på min LG Oled TV.



#53

Postad 22 oktober 2020 - 07:23

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

  • 2 387 inlägg
  • 0

Spännande ! Min kommer på torsdag Men utan aut framerate kommer jag nog inte använda min tyvärr

 

Testa hur det fungerar att spela upp film när du får den.

 

Jag har prövat flera filmer och TV-serier i Kodi - 1080p och 4K HDR, och tycker jag har fått silkeslen uppspelning (vid panorering mm)

 

Jag är ingen expert på detta område - men pröva och se vad du tycker :)



#54

Postad 22 oktober 2020 - 12:11

nisseläsk
  • nisseläsk
  • Forumräv

  • 742 inlägg
  • 0

Testa hur det fungerar att spela upp film när du får den.

 

Jag har prövat flera filmer och TV-serier i Kodi - 1080p och 4K HDR, och tycker jag har fått silkeslen uppspelning (vid panorering mm)

 

Jag är ingen expert på detta område - men pröva och se vad du tycker :)

I Kodi verkar det fungera bra om man ställt in det rätt där. Använder man den till streaming är det rätt värdelöst att manuellt behöva ställa om mellan 50/60hz beroende på vad man tittar på tyvärr.



#55

Postad 22 oktober 2020 - 13:08

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

  • 2 387 inlägg
  • 0

I Kodi verkar det fungera bra om man ställt in det rätt där. Använder man den till streaming är det rätt värdelöst att manuellt behöva ställa om mellan 50/60hz beroende på vad man tittar på tyvärr.

Ah, OK - har inte testat mycket streaming själv ännu.
 
Den officiella nätverksadaptern från Google verkar ha fastnat hos posten i tyskland för mig och kommer med all sannolikhet skickas tillbaka till Google - jag gjorde misstaget att inte kryssa i "Internationale Priorität" i fraktalternativen för 7.99€ extra när jag beställde utan körde med standard gratisfrakt.
Trist eftersom det verkar som att det skulle fungerat annars, och nu har jag istället skaffat annan (betydligt dyrare) lösning.

 

Hos bla Inet finns denna usb-c dongel som går att ansluta till Chromecast och då fungerar nätverksporten och usb-portarna :) (hittade den på fyndpris för 499:-)

 

För att det ska hoppa igång behövs dock en relativt kraftig strömadapter, jag får det att fungera med en Apple 29W USB-C laddare eller en IKEA Åskstorm - på USB-C kontakten (inte på USB-A kontakterna)

Förutom att man då får en trådad nätverkskontakt kan man även ansluta lagring via usb-portarna på dongeln och det dyker upp hos Chromecast :)



#56

Postad 24 oktober 2020 - 18:33

Jonas_I
  • Jonas_I
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0
Köpte mig en sån här idag. Hade tänkt att köpa en Apple TV 4h men snubblade över den här på blocket.

Har dock problem att få till 5.1 ljud. Det blir bara stereo.
CC inkopplad i TVn, en samsung från ca 2014.
Ljudet går till ett logitechsystemet (z-5500) via Toslink

Om jag kör Netflix eller viaplay-apparna som finns i smart-tvn så blir det 5.1. Men allt via Chromcast blir bara stereo.

Någon idé?

#57

Postad 24 oktober 2020 - 21:13

Thunderbird
  • Thunderbird
  • Lärjunge

  • 285 inlägg
  • 0
https://www.whathifi...-with-google-tv

#58

Postad 24 oktober 2020 - 21:13

ekon
  • ekon
  • Guru

  • 5 775 inlägg
  • 0
Inte ovanligt att gamla TV-apparater enbart skickar ut stereo via spdif med extern källa. Kan tyvärr vara en feature och ingen bug.

#59

Postad 24 oktober 2020 - 22:43

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Som ekon säger, många (läs alla) tv då. Kan inte skicka vidare en 5.1 signal utan den kodas om till stereo. Undantag appar som du själv märkt.

#60

Postad 25 oktober 2020 - 06:12

Jonas_I
  • Jonas_I
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0

Som ekon säger, många (läs alla) tv då. Kan inte skicka vidare en 5.1 signal utan den kodas om till stereo. Undantag appar som du själv märkt.


Okej tack. Skumt att det fungerar med inbyggda apparna.

Men då är inte detta ett problem på tv-apparater som säljs idag? Då har jag ju en fin anledning att byta upp mig 👍

#61

Postad 25 oktober 2020 - 14:41

Jonas_I
  • Jonas_I
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0

Inte ovanligt att gamla TV-apparater enbart skickar ut stereo via spdif med extern källa. Kan tyvärr vara en feature och ingen bug.


Är det något som endast är problem på gamla tv-apparater? Sneglar på en ny 75” från samsung men skulle jag ha fortsatt problem att sen inte heller skickar ut 5.1 via optiska ljudutgången vore det ju extremt tråkigt...

#62

Postad 01 november 2020 - 17:45

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

  • 2 387 inlägg
  • 0

Bra video (jag hittade på ett annat forum) som visar lite trix man kan göra :)
 
https://youtu.be/s8CcVqUW72g
 
Är förövrigt från samma kille som gör livet mycket lättare för FireTV användare :)



#63

Postad 06 november 2020 - 11:32

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

  • 2 387 inlägg
  • 1

Finns i lager på Inet idag :)

 

https://www.inet.se/...t-med-google-tv



#64

Postad 06 november 2020 - 20:48

Vtunabo
  • Vtunabo
  • Forumräv

  • 583 inlägg
  • 0

Yep, fick besked att postnord hämtat upp den och är på väg



#65

Postad 09 november 2020 - 10:07

Thunderbird
  • Thunderbird
  • Lärjunge

  • 285 inlägg
  • 0

Behöver er hjälp jo jag köpte nya Chromecast Sabrina till projektor sen flytta CromecastUltra till sovrummet då hände 

när jag använda Cromecast Sabrina på och sen min sambo kunde inte använda CromecastUltra i sovrummet pga inga kontakt till wifi

då undrar jag kan man inte använda både samtid? eller min router klarar inte (Asus RT-AC87u) eller annat som förhindrar?



#66

Postad 09 november 2020 - 11:08

King Cobra
  • King Cobra
  • Forumräv

  • 724 inlägg
  • 0

Behöver er hjälp jo jag köpte nya Chromecast Sabrina till projektor sen flytta CromecastUltra till sovrummet då hände 

när jag använda Cromecast Sabrina på och sen min sambo kunde inte använda CromecastUltra i sovrummet pga inga kontakt till wifi

då undrar jag kan man inte använda både samtid? eller min router klarar inte (Asus RT-AC87u) eller annat som förhindrar?

Har du wi-fi täckning i sovrummet? Har din sambo satt på wi-fi på mobilen/datorn så chromecasten och de är i samma nätverk? Har du lagt in båda Chromecast i google home appen, till samma nätverk?



#67

Postad 09 november 2020 - 19:38

Thunderbird
  • Thunderbird
  • Lärjunge

  • 285 inlägg
  • 0

Ja vi har wifi täckning i sovrummet . När jag inte använder Chromecast Sabrina då fungerar Chromecast i sovrummet med mobil

Chromecast sabrina behöver man inte använda mobilen utan använda egna fjärrkontroll.

Undrar om routers 5ghz räcker inte till eftersom i huset finns 1st stationsdator, 2 st mobil telefon,  en tv och två st chromecast

alltså 6 st 5ghz signal mottagare i huset.



#68

Postad 09 november 2020 - 20:50

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0

Var i h-e kommer denna Sabrina ifrån ?



#69

Postad 09 november 2020 - 21:29

Thunderbird
  • Thunderbird
  • Lärjunge

  • 285 inlägg
  • 0
Köpte i Frankrike

#70

Postad 10 november 2020 - 07:03

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

  • 1 569 inlägg
  • 0

Var i h-e kommer denna Sabrina ifrån ?

 

casa-inteligente-5-1000x450-4.png



#71

Postad 10 november 2020 - 07:57

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

  • 2 387 inlägg
  • 0

Var i h-e kommer denna Sabrina ifrån ?

 

Haha!  :lol: 

Jag tror det var kodnamnet innan den släpptes  :D 

Stabbes bild visar även färgerna som gällde innan den släpptes.

Eftersom den är tillverkad av återvunnen plast så tog man bort den svarta modellen pga att den är svårare att tillverka av någon anledning.



#72

Postad 10 november 2020 - 12:02

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0

aha, ok ...

 

ja, det hade jag inte koll på ;)



#73

Postad 11 november 2020 - 13:40

Thunderbird
  • Thunderbird
  • Lärjunge

  • 285 inlägg
  • 0

 Pinsamt enkla lösningar ändringar i chromecast home skriv in sovrummet från vardagsrum till chromecastultra 



#74

Postad 11 november 2020 - 17:51

tTW
  • tTW
  • Lärjunge

  • 330 inlägg
  • 0

Den här mojängen hade jag missat, intressant. Jag har tänkt byta ut min Google Nexus Player som Google fulade sig nåt rejält och halvförstörde för några år sedan, Nexus Player fungerade perfekt med Android 7.1 nånting, Google tvingade upp den på 8.0, allra första versionen, och sen slutade dom prompt släppa mer uppdateringar, varvid den blev mindre lyckad, PiP-funktionen försvann, och några timmar efter omstart blir den ryckig vid uppspelning av media, både 24fps i Kodi men även 25/50/60 fps i alla appar utom Kodi. Netflix kan den inte spela upp ryckfritt ens direkt efter en omstart.

Hade kikat på Xiaomi S Box 4K, men var nervös att den skulle vara en för klen uppdatering, så NVidia Shield TV var alternativet, men kostar ju löjligt mycket, denna nya CCWGTV verkar mer prisvärd.

Har dock läst nu att den inte klarar autoswitch på utsignalen än mellan 24/50/60(nån som vet om Google sagt att det ska komma, och när?), vilket väl ShieldTV ska klara, eller klarar Shield inte heller det på Netflix? Det är specifikt Netflix och Disney+ där jag mest "behöver" den funktionen, i Kodi kan man enkelt växla det i appen. För Nexusen krävs det en separat HZ-app idag för att växla.

Sen IR-blastern, är Mute-knappen för IR-blastern eller är det bara power/input/volym som blastas? Nån som vet om blastern funkar bra ihop med en Panasonic Viera-TV från 2014?

Funkar alla svenska appar bra? Viaplay funkade förr i Nexusen men inte längre, och sen saknar jag ComhemPlay och TelenorStream, men dom finns väl inte till AndroidTV alls?

Stänger CCWGTV'n av sig när man stänger av TVn, eller går den ner i standby, eller kan få den att fortsätta vara aktiv, ifall man har långsamma nerladdningar i ex Kodi, eller spelar musik i Spotify? Har den Bluetooth så man kan plocka ut ljudet även med TVn avstängd?

Sist, kan den spela upp en 4K-stream från exempelvis Netflix och Viaplay och skala ner den till 1080 om anslutna TVn saknar 4K, eller låser den streamens maxupplösning till 1080 i dom två apparna om det är anslutna displayens maxupplösning?



#75

Postad 11 november 2020 - 18:20

22mc
  • 22mc
  • Veteran

  • 1 930 inlägg
  • 0
Man kan ställa upplösning/hz i menyn men appar som Kodi mfl är låsta til 1080@ 59,97. Helt j*vla oanvändbart för live tv 😢

#76

Postad 11 november 2020 - 18:39

tTW
  • tTW
  • Lärjunge

  • 330 inlägg
  • 0

Man kan ställa upplösning/hz i menyn men appar som Kodi mfl är låsta til 1080@ 59,97. Helt j*vla oanvändbart för live tv

Är du säker på det? Jag tror det var när Leia kom, så var man tvungen att lägga till "godkända" upplösningar/frekvenser manuellt i en lista djupt nånstans inne i display settings, innan man hade gjort det så hade funktionen att växla utsignal i Kodi försvunnit jämfört med Krypton(var det väl före Leia?) där möjligheten att växla utsignal och auto-switch funkade från början utan krångel. I Leia har jag aldrig fått auto-switchen att funka felfritt(bara mellan vissa frekvenser, varvid jag gett upp), men manuell växling funkar efter att man aktiverat godkänd-listans innehåll



#77

Postad 11 november 2020 - 19:01

22mc
  • 22mc
  • Veteran

  • 1 930 inlägg
  • 0
Ja helt 100 , den inställningen är låst på denna box. Har andra Kodi boxar hemma så jag vet vad du menar

Redigerat av 22mc, 11 november 2020 - 19:02.


#78

Postad 12 november 2020 - 19:43

tTW
  • tTW
  • Lärjunge

  • 330 inlägg
  • 0

Ja helt 100 , den inställningen är låst på denna box. Har andra Kodi boxar hemma så jag vet vad du menar

Så att jag förstår dig rätt, om man ställer in 24Hz i CCwGTV's settings, funkar uppspelning felfritt av 24fps i Kodi då, eller går CCwGTV'n över till 60Hz igen när man startar Kodi?

Om jag läste rätt ökar chansen till riktig auto switch när uppgraderingen till Android 11 kommit ut, så nån gång runt nyår kanske.

Kan man mappa om Netflix och Youtube-knapparna? Hade föredragit en dedikerad play/pause-knapp som på Nexus-fjärren, en riktig stopp-knapp, och även en extra knapprad med 2st spola framåt/bakåt, vilket oftast alltid är nåt annat än höger/vänster på styrkorset. Exempelvis i Kodi så har möjligheten att spola helt försvunnit i Leia's interface(väl?), MEN det går att spola ändå i Kodi via HDMi-CEC om man använder TVns fjärr och klickar på fjärrens spolknappar.

Tyvärr har min fjärrstyrda 6x2-HDMi-växel antingen inte stöd för att skicka igenom CEC-signalerna, eller så pajade jag den när jag köpte den, för jag har ett svagt minne av att CEC funkade första dagarna.

Sen är det sorgligt att 3.6GB tas upp av OS'et, sånt slöseri med lagring.

Får se om jag köper en CCwGTV, men tror det. Hade helst velat haft nån svart Nexus/ATV-liknande box istället med en digitalklocka på fronten, har sett vissa noname AndroidTV-spelare som har det på tyska Amazon, men vet i tusan hur bra dom funkar med officiella DRM-appar.

Undra om NVidia kommer sänka priset på sin TV till en tusing åtminstone via Black Friday, med nuvarande pris lär väl den blir utkonkurrerad annars av CCwGTV.



#79

Postad 12 november 2020 - 20:33

King Cobra
  • King Cobra
  • Forumräv

  • 724 inlägg
  • 0

Haha! :lol:

Jag tror det var kodnamnet innan den släpptes :D

Stabbes bild visar även färgerna som gällde innan den släpptes.

Eftersom den är tillverkad av återvunnen plast så tog man bort den svarta modellen pga att den är svårare att tillverka av någon anledning.


Det stämmer. Svart plast vill inte ens återvinningen ha eftersom den är svår att sälja. En av anledningarna till det är att svart plast inte går att färga om.
Svart plast vi lämnar in går för det mesta tillförbränning och blir fjärrvärme.
Detr därför Swedish Match jag jobbar på slutade med svarta snusaskar för någon månad sen.

#80

Postad 12 november 2020 - 22:50

Vtunabo
  • Vtunabo
  • Forumräv

  • 583 inlägg
  • 0

Fick min från Inet i tisdags och har bara snabbtestat den.

 

Förutsättningar: Reciver utan Atmos men flesta andra format, TV 1080P

Dongeln i recivern och inställd på 1080/60 utan spelläge allt annat på auto

 

Filmtjänster som bara testats att det funkar, Viaplay, Disney+ och Netflix och vad jag kan se så lirar det OK

Kodi installerat, testat en film 23.976 med DTS och spelar och låter som "normalt"

 

Har även en Shield 2017 att jämföra med och ser ingen skillnad, är ingen expert på alla film format men för mig verkar det rulla på.

Kan återkomma när jag haft mer tid att testa



#81

Postad 13 november 2020 - 12:30

22mc
  • 22mc
  • Veteran

  • 1 930 inlägg
  • 0
Ok nu har jag testat lite mer
Kodi rapporterar alltid 1080/60 oavsett vilken upplösning man väljer i GTV men Kodi verkar trots detta spela upp filmen i rätt fps om man manuellt väljer rätt i GTV innan.
Väljer man tex 1080p 50 så säger min tv samma upplösning
1080p 24 verkar vara 23,976) 24p film rycker men 23,976 flyter som det ska vad jag kan se.

#82

Postad 05 december 2020 - 17:32

dajjes74
  • dajjes74
  • Amatör

  • 91 inlägg
  • 0
Hej. Var köper man en adapter så att man kan köra trådat?

#83

Postad 05 december 2020 - 20:17

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

  • 2 387 inlägg
  • 0

Hej. Var köper man en adapter så att man kan köra trådat?

Den officiella adaptern från Google som har nätverksuttag i strömkontakten är tyvärr nästintill omöjlig att få tag på - Google Tyskland (som har rätt kontakt för oss i Sverige) vägrar att skicka till Sverige.

Alternativet är att hitta en usb-c hub med nätverkskontakt som fungerar, men de är förhållandevis dyra - denna fungerar.

Ska testa en något billigare variant i nästa vecka som såldes för 149:- på Black Friday och se om den fungerar :)



#84

Postad 06 december 2020 - 01:00

22mc
  • 22mc
  • Veteran

  • 1 930 inlägg
  • 0

Finns en grupp på facebook som listar tillbehör som fungerar och inte fungerar , https://www.facebook...8446/?ref=share



#85

Postad 13 december 2020 - 12:53

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

  • 2 387 inlägg
  • 0

Hej. Var köper man en adapter så att man kan köra trådat?

 

Denna adapter såldes för endast 149:- under Black Friday (kostar 398:- nu) och fungerar :)

 

Jag har kört den med mitt trådade nätverk ett tag nu.

 

Man måste bara göra en justering i utvecklar-inställningarna för att ljud ska fungera (annars skickas ljud ut via adapterns ljudutgång)

 

Något att ha koll på om den blir billigare igen under mellandagarna ?



#86

Postad 13 december 2020 - 20:46

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0
Har för mig Ugreens 20256 ska funka, funkar även för Amazon Fire TV 4k.

#87

Postad 13 december 2020 - 22:17

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5 297 inlägg
  • 0

Sorgligt dålig i jämförelse med ATV 4K, men nu har jag testat i vart fall. Autoväxling av bildfrekvens är ett måste! 



#88

Postad 18 december 2020 - 01:49

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 567 inlägg
  • 0

tv appen ska tydligen komma till Chromecast with Google TV under nästa år.

https://www.flatpane...l&id=1608177633



#89

Postad 30 december 2020 - 17:39

Stefan Bäckman
  • Stefan Bäckman
  • Forumräv

  • 976 inlägg
  • 0

Finns ju lite alternativ vad gäller USB-C hub med ethernet. Man bör ju ha i åtanke att man måste ha en USB-C PD (Power Delivery) ingång. Priserna börjar väl runt 300-400 kronor. Jag antar att jag kommer få skaffa en sån. Grabben fick en CCWATV i julklapp och vi har nu upptäckt att man kan koppla in en PS4 kontroll via BT. Så nu sitter han ock spelar också. Då tar de få GB som finns på enheten slut fort. Man får bygga ut minnet med ett usb-minne i en USB-C hubb.

 

Obs, jag har inte testat enheterna utan bara gått på vad som "borde" fungera.

https://www.amazon.d...2dDbGljaz10cnVl

https://www.prisjakt...t.php?p=5669998

https://www.prisjakt...t.php?p=5257000

https://cdon.se/heme...c&affId=2097224

 

Har ni andra några smarta tips? Någon som testat att sideload något användbart? Speltips?



#90

Postad 31 december 2020 - 12:44

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

  • 2 387 inlägg
  • 1

På ett annat forum tipsas det om denna adapter som tydligen fungerar:

 

https://www.amazon.s...uct/B08PKHSWD9/

 

Billigare än så blir det nog inte i Sverige.

 

Länkar denna youtube video igen som ger många tips på alternativa appar:

 

https://youtu.be/s8CcVqUW72g



#91

Postad 03 januari 2021 - 21:38

Stefan Bäckman
  • Stefan Bäckman
  • Forumräv

  • 976 inlägg
  • 0

På ett annat forum tipsas det om denna adapter som tydligen fungerar:

 

https://www.amazon.s...uct/B08PKHSWD9/

 

Billigare än så blir det nog inte i Sverige.

 

Länkar denna youtube video igen som ger många tips på alternativa appar:

 

https://youtu.be/s8CcVqUW72g

Tack för tipset, samma adapter som jag länkade till (fast med annat namn). Till ett väldigt billigt pris, 152 riksdaler, inklusive frakt dessutom. Jag slog till.


Redigerat av Stefan Bäckman, 03 januari 2021 - 21:38.


#92

Postad 05 januari 2021 - 21:22

dajjes74
  • dajjes74
  • Amatör

  • 91 inlägg
  • 0

Tack för tipset, samma adapter som jag länkade till (fast med annat namn). Till ett väldigt billigt pris, 152 riksdaler, inklusive frakt dessutom. Jag slog till.


Finns den på någon svensk sida?

#93

Postad 06 januari 2021 - 14:31

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 1

Finns den på någon svensk sida?

Amazon.se är väl per definition en svensk sida?

Redigerat av frollic, 06 januari 2021 - 14:31.


#94

Postad 27 januari 2021 - 17:28

Stefan Bäckman
  • Stefan Bäckman
  • Forumräv

  • 976 inlägg
  • 0

Tack för tipset, samma adapter som jag länkade till (fast med annat namn). Till ett väldigt billigt pris, 152 riksdaler, inklusive frakt dessutom. Jag slog till.

Som sagt, väldigt bra pris. Kanske lite väl bra. Nu har den kommit och inte var det rätt produkt...

 

Det verkar vara en en äldre variant med USB 2.0 och 100MBit/s istället för USB 3.0 och 1000 MBit/s.

 

Testade att koppla in den iaf och allt hoppade igång med CCns medföljande strömadapter. Dock fick jag inte upp någon extra lagring då jag stoppade i ett USB-minne. Sen blev det något knas på bilden också. När jag spelade upp videoklipp på Youtube så blev videobilden enbart en svart ruta. Alla kontroller och menyer och så fungerar. Testade lite fram och tillbaka men fick aldrig ordning på det. Orkade inte testa med starkare USB-C adapter t.ex.

 

Kopplade loss den efter en stund och reklamerade den på amazon.se. Nu får vi se hur det fungerar.

 

Passade också på att testa den i en Windowsdator och då kom lagringsenheter och nätverkskort upp med en gång. Säkert också HDMI utgången, kollade aldrig det.



#95

Postad 29 januari 2021 - 06:47

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

  • 2 387 inlägg
  • 0

Som sagt, väldigt bra pris. Kanske lite väl bra. Nu har den kommit och inte var det rätt produkt...

Aj tusan...

 

Jag har inte testat eller köpt den själv utan vidarebefordrade endast ett tips på ett annat forum.



#96

Postad 29 januari 2021 - 20:59

22mc
  • 22mc
  • Veteran

  • 1 930 inlägg
  • 0
Ajdå , min borde dyka upp i veckan 😬

#97

Postad 29 januari 2021 - 21:08

Stefan Bäckman
  • Stefan Bäckman
  • Forumräv

  • 976 inlägg
  • 0

Ajdå , min borde dyka upp i veckan

Jag håller tummarna för din skull.

 

Av alla mina köp genom åren, från Kina och andra skumma butiker på nätet, har jag aldrig blivit lurad. Jag har fått saker som gått sönder i transport osv men har alltid blivit kompenserad. Tur att det bara handlar om 150 kronor. Hur det slutar får vi se. Har ännu inte fått något svar. Den skickades från Kina och enligt amazons sida är det inte bara jag som fått en felaktig produkt.



#98

Postad 31 januari 2021 - 15:29

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

  • 2 387 inlägg
  • 0

Testade att köra Google Stadia med denna idag - fungerade fint :)

Det finns inte officiellt ännu, men ska komma - jag laddade ned och installerade den senaste apk filen manuellt.

 

Allt var inte inställt för att stega runt med fjärrkontrollen, men det löste sig med ett trådlöst tangentbord.

 

Sedan startade jag en gratismånad test och anslöt en Xbox One handkontroll via bluetooth.

 

Körde Sniper Elite 4 och det var väldigt smidigt :)



#99

Postad 01 februari 2021 - 17:28

Unregistered006b67e4
  • Unregistered006b67e4
  • Amatör

  • 60 inlägg
  • 0

Hej, har Google tv pucken, den första fungerade i knappt 1 ½ månad sen låste sig den, fick den utbytt men nu efter 5 dagar har även denna puck låst sig fast och man kan inte flytta markören, tycker det är uselt. Ska naturligtvis byta den också men händer igen tänker jag begära pengarna tillbaka och så får det vara vilket är synd för när den funkar är den toppen.



#100

Postad 05 februari 2021 - 13:34

22mc
  • 22mc
  • Veteran

  • 1 930 inlägg
  • 0

På ett annat forum tipsas det om denna adapter som tydligen fungerar:

https://www.amazon.s...uct/B08PKHSWD9/

Billigare än så blir det nog inte i Sverige.

Länkar denna youtube video igen som ger många tips på alternativa appar:

https://youtu.be/s8CcVqUW72g

Efter dagens uppdatering av FW slutade den trådande uppkopplingen att fungera 🤯
Edit , funkar igen efter att ha uppdaterar fjärrkontroll och gjort allt strömlöst igen . Första gången hjälpte det inte men nu rullar allt

Redigerat av 22mc, 05 februari 2021 - 18:27.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.