Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Meningen med konsol?

10 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 19 december 2017 - 14:11

Unregistered94d65f28
  • Unregistered94d65f28
  • Lärjunge

  • 332 inlägg
  • 0
Har en Xbox one sen ett par år tillbaka, som är mycket jobbig att ha å göra med. Det ska loggas in, sen ska det loggas in på konto (som man ju helst ska komma ihåg och som man misslyckas med hela tiden) för att kunna spela spel som man köpt fysiskt i handeln. Ändå kan man inte spela dem utan att ha nåt konto hos spelutgivaren!! Som dessutom ibland kostar pengar. Vad är vitsen med konsol? Trodde det var just enkelheten, in med skivan å sätt igång å spela!!

#2

Postad 19 december 2017 - 14:16

Unregisteredc3576a3e
  • Unregisteredc3576a3e
  • Lärjunge

  • 284 inlägg
  • 0
På mina konsoler sker allt ovan per automatik förutom möjligen spelutgivarens inloggning första gången.

#3

Postad 19 december 2017 - 14:34

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 2
Känns som skit bakom ratten tyvärr.

#4

Postad 19 december 2017 - 14:52

jaQoB
  • jaQoB
  • Veteran

  • 1 691 inlägg
  • 0

Till viss del är jag beredd att hålla med. I mitt fall en PS4, som sätts igång kanske på sin höjd ett par gånger i månaden. Då tar uppgraderingar av system och spel klart mycket mer tid än vad det borde. Det är väldigt långt ifrån att trycka på en on-knapp och sedan vara igång och spela.



#5

Postad 19 december 2017 - 15:02

MarcusGen
  • MarcusGen
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0

Till viss del är jag beredd att hålla med. I mitt fall en PS4, som sätts igång kanske på sin höjd ett par gånger i månaden. Då tar uppgraderingar av system och spel klart mycket mer tid än vad det borde. Det är väldigt långt ifrån att trycka på en on-knapp och sedan vara igång och spela.

Detta kan undvikas genom att låta den ligga i viloläge lite då och då. Du kan sätta igång den även om du inte ska spela och bara låta den uppdatera. PC spel behöver också uppdateras, men ps4 kan göra detta i sitt viloläge.



#6

Postad 19 december 2017 - 15:36

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Har en Xbox one sen ett par år tillbaka, som är mycket jobbig att ha å göra med. Det ska loggas in, sen ska det loggas in på konto (som man ju helst ska komma ihåg och som man misslyckas med hela tiden) för att kunna spela spel som man köpt fysiskt i handeln. Ändå kan man inte spela dem utan att ha nåt konto hos spelutgivaren!! Som dessutom ibland kostar pengar. Vad är vitsen med konsol? Trodde det var just enkelheten, in med skivan å sätt igång å spela!!

 

Nu för tiden kan du till och med slippa skivan och köra digitalt  :)

 

Men de problem du har beror på felanvändning, jag behöver aldrig logga in på något. Det finns inställningar du kan göra och de frågar dig när du installerar konsolen första gången hur du vill ha det med inloggningar och sånt.

 

Men nä, riktigt lika enkelt som att stoppa in skivan och spela är det ju inte längre.



#7

Postad 19 december 2017 - 15:38

Unregistered94d65f28
  • Unregistered94d65f28
  • Lärjunge

  • 332 inlägg
  • 0
Visst är man värdelös på sånt här, men det är ju därför man skaffar konsol!! Hade man varit insatt lite mer i hur spelvärlden fungerar hade man ju haft en riktig speldator....å har man köpt spelet så ska man väl kunna spela det utan en massa inloggningar och kontoskapande....

Redigerat av Unregistered94d65f28, 19 december 2017 - 15:40.


#8

Postad 19 december 2017 - 16:00

appel_
  • appel_
  • Forumräv

  • 501 inlägg
  • 0
Att logga in en gång på xboxen när man startar den första gången och sen för vissa spel skapa sig ett konto för utvecklaren är väl ändå inte "en massa gånger"? De flesta spel behöver man ju inte något konto för heller, och i en del av de som har det så är det valfritt.

#9

Postad 19 december 2017 - 16:06

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 11 989 inlägg
  • 0

Har loggat in en gång på Xboxen. Det var inte svårt.

 

På Steam har jag "dubbel" säkerhet med kod i mobilen, så där får man logga in varje gång. Det är inte heller svårt.



#10

Postad 19 december 2017 - 16:51

skrotfot
  • skrotfot
  • Beroende

  • 1 201 inlägg
  • 0

Jag blev konsolbonde (Xbox One S i våras, One X under hösten) i år, kidsen sa att jag skulle "enable auto-login" eller nåt sånt. Det förenklade.

Satte alla uppdateringar på auto, har inte behövt ladda uppdateringar mycket alls faktiskt.

Men då har jag spelat varje vecka, mest Skyrim SE och Fallout 4 så de är väl lagade och patchade redan, förutom alla högupplösta texturer. Kan dock inte påstå att jag behövt vänta mer än på loadingscreens vid miljöombyten i spelen.



#11

Postad 20 december 2017 - 08:57

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

  • 2 254 inlägg
  • 0

de spelen som kräver "eget" konto inlogg på konsol gör det säkerligen på pc mer. Så det är inte direkt för bara konsol, utan mer hur spelföretagen vill ha det. uplay, origin osv osv. 





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.