Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Playstation Now

125 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 08 januari 2014 - 09:40

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0
Utannonserades igår och ingen har skrivit om det här än!? ;)

Sony President Andrew House has announced PlayStation Now, a new games streaming service that aims to bring older PlayStation games to PS4, PS3, PS Vita and other devices.

PlayStation Now, which will stream games from the original PlayStation, PS2 and PS3 eras first on PS3 and PS4, will kick off on PS3 with a closed beta in the US at the end of January, with a full rollout planned for some time this summer. Users will be able to rent games individually or pay for a PlayStation Now subscription. Sony aims to eventually expand the service beyond Sony devices too.

The foundation for PlayStation Now is Gaikai, the games streaming service Sony purchased for $380 million in 2012. Gaikai is responsible for a variety of PS4 features, including cloud gaming, Remote Play, Try Anything and Instant Broadcast, and other cloud servicesexpected to launch later this year.


Four different PlayStation Now games are currently on-hand at the Sony CES booth: The Last of Us, Beyond: Two Souls, God of War: Ascension and Puppeteer. So far, these are the only supported games Sony has announced.

http://www.joystiq.c...d=rss_truncated

http://us.playstatio...playstationnow/

Helt klart något att hålla ögonen på och ytterligare en anledning till att Sony verkar som det mest intressanta alternativ denna generation.

#2

Postad 08 januari 2014 - 10:08

Launch Button
  • Launch Button
  • Lärjunge

  • 312 inlägg
  • 0
Låter ju intressant men jag är skeptisk till hela konceptet med streamade spel. Känns som att det oundvikligen kommer att bli problem med lagg från kontrollen och sånt. Med det sagt, om det verkligen fungerar problemfritt kan det bli ett bra sätt att spela de spel man inte hann med under tidigare generationer bara spelbiblioteket bli bra.

#3

Postad 08 januari 2014 - 10:20

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 0
Har jag fattat det rätt nu, som han pratar om cirka 3,30 min in att det kommer att funka att streama spelen från en Sony tv? Låter ju jäkligt roligt, grymt till sovrummet att kunna lira lite spel och enbart ha en handkontroll.

http://youtu.be/u3avWsKs8iU

#4

Postad 08 januari 2014 - 10:23

WarpGuN
  • WarpGuN
  • Forumräv

  • 587 inlägg
  • 0
Lite mer Info här

http://www.playstati...move-lots-more/

Harper also spent some time talking more about other aspects of PlayStation Now, including renting and the subscription:

With PS Now, you can rent by title for specific games, or you can choose a subscription that delivers additional value with a wide variety of genres. For example, you can try out a game by rental first, before deciding to actually purchase the full game and download it to your console. We believe this streaming game service will add tons of value to dedicated game consoles in addition to packaged and downloaded games, and in doing so, we will open up a new world of possibilities across PlayStation platforms.

Of course, one of the big reasons we are offering a closed beta is to get feedback on all aspects of the service, including of course the experience with rentals and subscriptions, so we look forward to hearing more feedback from our community as we move through the beta.

He then discussed how fast of a connection is optimal for PlayStation Now:

We recommend a 5MBPS+ connection.

In our internal tests, users with this bandwidth or greater have been enjoying a low latency, high-quality gaming experience. PS Now tests your connection of each game and optimizes for quality if you are above the minimum requirements. We strive to make the gameplay experience feel as if the game is being played locally on their device – fast and responsive (including for FPS and games with twitch mechanics). The Closed Beta will definitely provide a great opportunity to test the experience with gamers with varying connection speeds and our developers will, of course, be working diligently to optimize the service based upon the feedback we receive from the community.

Update: Matt Harper has continued to talk about PlayStation Now, revealing what may happen if your connection drops:

PS Now is a streaming service, but you of course will continue to be able to download titles to PlayStation devices from the PlayStation Store. If your connection drops while using PS Now, we may temporarily and adaptively reduce your resolution to maintain a responsive experience.

Harper then added, “We are laser focused on the gaming experience and making it great no matter what title you are playing. In our internal test, PS Now has been proven to provide a low latency gaming experience.”

He continued by confirming that you’ll be able to unlock Trophies through PlayStation Now, with the games always being the most up-to-date versions:

The stream is instant – no downloading, no installing, no patching. You get the most up-to-date version of the game streaming to your device from our remote servers. You also get Trophies, Friends List, and other PSN features.

Redigerat av WarpGuN, 08 januari 2014 - 10:32.


#5

Postad 08 januari 2014 - 10:28

ROCA
  • ROCA
  • Beroende

  • 1 298 inlägg
  • 0
The future.

Är väl inte optimalt för online FPS direkt, men på "slöare" spel lär det funka bra.
De skulle rent teoretiskt även kunna streama PS4 titlar till t.ex en Bravia TV, men skulle då köpa själv konsolen.

Vad tror vi? Till Sverige våren eller hösten 2015?

#6

Postad 08 januari 2014 - 11:17

Launch Button
  • Launch Button
  • Lärjunge

  • 312 inlägg
  • 0
"For example, you can try out a game by rental first, before deciding to actually purchase the full game and download it to your console."

Det här får det nästan att låta som att de har löst problemen med bakåtkompabilitet men det är nog bara önsketänkande från min sida.

#7

Postad 08 januari 2014 - 11:27

Leahspappa
  • Leahspappa
  • Forumräv

  • 648 inlägg
  • 1
Det häftiga med detta är ju att det senare även kommer gälla "non Playstation devices as well".

#8

Postad 08 januari 2014 - 12:08

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0

The future.

Är väl inte optimalt för online FPS direkt, men på "slöare" spel lär det funka bra.
De skulle rent teoretiskt även kunna streama PS4 titlar till t.ex en Bravia TV, men skulle då köpa själv konsolen.

Vad tror vi? Till Sverige våren eller hösten 2015?


Hösten 2015, tidigast. Vi vet ju alla hur det gått med Video Store som också var utlovat för oss i Sverige.

#9

Postad 08 januari 2014 - 12:39

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0
Det som oroar mig mest just nu är Sonys inte alltid perfekta hastighet, jag har haft en hel del problem med slöa nedladdningar etc på min PS3. Det är något som måste fungera klockrent här. Och sedan som ni påpekat, när kommer det till Europa? Vilka bolag kommer vara med? Vad kommer det att kosta?

#10

Postad 08 januari 2014 - 13:32

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0

Det som oroar mig mest just nu är Sonys inte alltid perfekta hastighet, jag har haft en hel del problem med slöa nedladdningar etc på min PS3. Det är något som måste fungera klockrent här. Och sedan som ni påpekat, när kommer det till Europa? Vilka bolag kommer vara med? Vad kommer det att kosta?

Nedladdningarna behöver ju nödvändigtvis inte påverkas negativt av ps3, kan ju vara servern du tankar ifrån också.
Ladda ner BF3/BF4/GTAV uppdateringar går ju riktigt långsamt, mest troligt pga belastningen som ligger på servern.

#11

Postad 08 januari 2014 - 13:35

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Tämligen ointressant. Var generation har sin tid och det brukar vara en besvikelse att gå tillbaka och spela de gamla klassikerna. Nej, jag blickar framåt. De gamla spelen lever bäst i minnet.


....å andra sidan skulle det vara trevligt att köra igenom TLUS en sista gång med den överlägsna DS4. Det skulle bli många fler headshots skulle jag tro.

Redigerat av hassesolo, 08 januari 2014 - 14:12.


#12

Postad 08 januari 2014 - 14:16

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Är nog nice för de som inte har de gamla konsollerna. Personligen så är det nog inget jag kommer använda om det inte tillkommer ngt extra som inte finns i de gamla PS3/PS2 spelen.

Det som är mest intressant är att de snackade om att köra det till andra enheter också bland annat deras tvapparater.

Redigerat av Unregistereddc471864, 08 januari 2014 - 14:18.


#13

Postad 08 januari 2014 - 14:24

Zerokelvin
  • Zerokelvin
  • Beroende

  • 1 358 inlägg
  • 0

Hösten 2015, tidigast. Vi vet ju alla hur det gått med Video Store som också var utlovat för oss i Sverige.


Jag säger 2016! Som sagt vart tog Video unlimited vägen?

Undra om dom kommer att ta betalt per spel eller kommer dom på något sätt baka in det i PS+!?
Kanske göra en supertjänst med PSNow, PS+, Music och Video unlimited och Kalla den PS+Unlimited för 299kr/mån! :P
Skulle hoppa på direkt!

#14

Postad 08 januari 2014 - 14:35

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 1
Det lär bli per titel gissar jag på. Det är knappast så att man kommer kunna betala en månadsavgift och sen spela allt. Det kommer de tjäna för lite på.

#15

Postad 08 januari 2014 - 15:12

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0

Det lär bli per titel gissar jag på. Det är knappast så att man kommer kunna betala en månadsavgift och sen spela allt. Det kommer de tjäna för lite på.

Users will be able to rent games individually or pay for a PlayStation Now subscription. Det tolkar jag som att du kommer kunna spela allt för en månadskostnad.

#16

Postad 08 januari 2014 - 15:16

Zerokelvin
  • Zerokelvin
  • Beroende

  • 1 358 inlägg
  • 0

Users will be able to rent games individually or pay for a PlayStation Now subscription. Det tolkar jag som att du kommer kunna spela allt för en månadskostnad.


Missade jag! Låter ju lovande. :)

#17

Postad 08 januari 2014 - 15:34

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Users will be able to rent games individually or pay for a PlayStation Now subscription. Det tolkar jag som att du kommer kunna spela allt för en månadskostnad.


Hmm låter för bra för att vara sant. Har de nämt pris på det?

#18

Postad 08 januari 2014 - 17:04

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

Tämligen ointressant. Var generation har sin tid och det brukar vara en besvikelse att gå tillbaka och spela de gamla klassikerna. Nej, jag blickar framåt. De gamla spelen lever bäst i minnet.

Tänker likadant, ointressant. Spelar aldrig Nintendos VC-spel heller. Har tillräckligt att göra med de nya spelen.

Men kan vara bra för de som missat bra spel, nu kan ni strömma Beyond till era TV snart ;)

#19

Postad 08 januari 2014 - 18:10

jimel
  • jimel
  • Mästare

  • 3 057 inlägg
  • 0
Har inte haft ps3 på länge så är sugen på tex last of us, kanon när detta kommer men kommer inte bli många spel man hyr direkt.

#20

Postad 08 januari 2014 - 19:30

Freddusen
  • Freddusen
  • Lärjunge

  • 274 inlägg
  • 0

Hmm låter för bra för att vara sant. Har de nämt pris på det?


Vill minnas att jag igår läste att de skulle ha någon sorts undersökning, i samband med betan, vad gäller priset.

Edit: DS 3 krävs för ps3 spel:
"
So it requires the DualShock 3 on any platform PS Now comes to?
Yes it requires the DualShock. The DualShock 3 specifically. To enable tablet and smartphone play, you've got to have the DualShock 3.
[A Sony spokesperson chimed in at this point to clarify that a DualShock 3 is not required for PS Now play on PS4, with which a DualShock 4 will be usable]."
http://www.computera...ing-revolution/

#21

Postad 09 januari 2014 - 03:33

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

  • 3 147 inlägg
  • 1

Hösten 2015, tidigast. Vi vet ju alla hur det gått med Video Store som också var utlovat för oss i Sverige.


Rättigheterna för spel är ju visserligen oändligt mycket mindre komplicerade än för film, men men.

Redigerat av simulacra, 09 januari 2014 - 03:34.


#22

Postad 09 januari 2014 - 11:44

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 419 inlägg
  • 0
Om det nu blir så framöver, att även icke Sony produkter kan streama spelen, tar dom då inte lite självmord på sina konsoler? Vad finns det för anledning att köpa en PS4:a, om dom kan streama spelet till sin TV/Dator m.m.?

Visst vore det kul att kunna spela allt från PS1 till PS3 på PS4:an, men jag är som sagt orolig för att dom dödar sin konsol avdelning framöver.

Sen är jag skeptisk till att detta kommer att funka så bra till snabbare spel, där minsta lilla lagg kan förstöra direkt.

Men, men, vi får se vad som händer :)

Redigerat av Svante Skoog, 09 januari 2014 - 11:45.


#23

Postad 09 januari 2014 - 12:00

jimel
  • jimel
  • Mästare

  • 3 057 inlägg
  • 0
Var väl snack om non playstation devices? Isf är det nog bara typ Sonys tv-apparater och mobiler osv det gäller. Tror knappast det blir på någon random pc.

#24

Postad 09 januari 2014 - 12:09

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Ja det lär krävas Sony hårdvara iaf.

#25

Postad 09 januari 2014 - 12:12

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 419 inlägg
  • 0
Det är just detta som oroar mig

"What that allows us to do is not only deliver PlayStation content to PS3, PS4, [and] Vita, but down the road it’s going to allow us to provide the same PlayStation service or content to tablets, smartphones – whether they be on Android or on iPad."

Källa:
http://www.pushsquar...for_a_long_time

"and PlayStation Now will ultimately scale to non-Sony devices as well."

Källa:
http://www.ign.com/a...playstation-now

#26

Postad 09 januari 2014 - 13:29

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

Vad finns det för anledning att köpa en PS4:a, om dom kan streama spelet till sin TV/Dator m.m.?

Det handlade väl om PS1 till PS3 bara i nuläget? Så de nya PS4-spelen är ju anledningen till att köpa PS4:an, den har ingen bakåtkompatibilitet i nuläget ändå.

#27

Postad 09 januari 2014 - 13:45

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 419 inlägg
  • 0
Ja, jag hoppas dom inte gör nåt korkat och börjar streama nya PS4 spel inom kort iaf, då planen är att även erbjuda just PS4 spel genom denna service framöver. Förhoppningsvis väntar dom några år med detta.

Redigerat av Svante Skoog, 09 januari 2014 - 13:46.


#28

Postad 09 januari 2014 - 14:19

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0
Nej det vore självmord, 1-2 år efter PS5 kommit kan de fixa det.

#29

Postad 09 januari 2014 - 14:23

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 2
Kul koncept och fungerar det lika bra som remote play lagg och kvalitetsmässigt så kan det bli bra.

Å andra sidan hoppas jag detta failar annars blir PS5 bara en kontroll som streamar alla spel... Boring! :P

#30

Postad 09 januari 2014 - 14:47

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 419 inlägg
  • 0
Ja, jag hoppas vi iaf får en fysisk PS5 och PS6:a innan dom helt slopar konsolen ;)

#31

Postad 09 januari 2014 - 15:05

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0
Nice to have. Men som Hassesolo och Zoiler skriver så har man att göra med nuvarande generation av spel. Jag har Syphon Filter som jag köpte i playstation store och det var kul att skjuta lite (ovanligt bra ljud i vapen) och lyssna på menymusiken som är legendarisk, men man orkar knappast spela om alltihop.

Or DO I? :)

#32

Postad 09 januari 2014 - 17:23

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Det lär bli per titel gissar jag på. Det är knappast så att man kommer kunna betala en månadsavgift och sen spela allt. Det kommer de tjäna för lite på.

Netflix och PS+ visar att subscription funkar. Varför inte detta?

#33

Postad 09 januari 2014 - 18:26

Zerokelvin
  • Zerokelvin
  • Beroende

  • 1 358 inlägg
  • 0

Netflix och PS+ visar att subscription funkar. Varför inte detta?


Blir både och! Enligt ett tidigare inlägg ovan så kommer man kunna välja att betala "Hyra?" per spel eller per månad!

#34

Postad 09 januari 2014 - 19:02

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

Å andra sidan hoppas jag detta failar annars blir PS5 bara en kontroll som streamar alla spel... Boring! :P

The Powah of the Cloud?

#35

Postad 10 januari 2014 - 19:50

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 1
PS Now in action!

Postad bild

Redigerat av Zerox_no1, 10 januari 2014 - 19:51.


#36

Postad 10 januari 2014 - 20:19

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 1
"molnet" var säkert dessutom gömnt i ett skåp bakom demoställen på CES...

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 11 januari 2014 - 02:38.


#37

Postad 10 januari 2014 - 20:41

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Finns det ngn spec på hur det där magiska molnet funkar någonstant?

#38

Postad 10 januari 2014 - 21:28

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

"molnet" var säkert dessutom gör i ett skåp bakom demoställen på CES...


Jepp precis så.

#39

Postad 10 januari 2014 - 22:01

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

PS Now in action!

Ugh... måste ju förbättras.

#40

Postad 11 januari 2014 - 08:50

Zerokelvin
  • Zerokelvin
  • Beroende

  • 1 358 inlägg
  • 0

PS Now in action!

Postad bild


Oj vilken fördröjning!!

#41

Postad 11 januari 2014 - 09:49

Fahla
  • Fahla
  • Forumräv

  • 986 inlägg
  • 0
Hahaha!, det där tar gamingen till en helt ny nivå ;).
Tänk er fps med den där fördröjningen :(
Fast det fixas säkert till i framtiden.

#42

Postad 11 januari 2014 - 10:25

WarpGuN
  • WarpGuN
  • Forumräv

  • 587 inlägg
  • 0
se inga större problem med lite fördröjning i singleplayer

#43

Postad 11 januari 2014 - 10:57

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 1

se inga större problem med lite fördröjning i singleplayer

Tänk dig Rayman med fördröjning, uh.

#44

Postad 11 januari 2014 - 12:01

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

...
Fast det fixas säkert till i framtiden.

Hur då? Fysikalisk omöjlighet med dagens teknik vad jag vet eller har någon gjort ett genombrott och tillämpar kvantmekaniska lösningar?

Redigerat av Unregisterede32cf070, 11 januari 2014 - 12:02.


#45

Postad 11 januari 2014 - 13:53

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

Tänk dig Rayman med fördröjning, uh.

Ja alla plattformsspel skulle ju bli ospelbara, alla spel med skill öht om det vore som i videon där. Racing, good luck. Inte ens Tetris hade funkat med den fördröjningen. Det är ju nästan en sekund?

#46

Postad 11 januari 2014 - 14:01

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 0
Ja om fördröjningen är såpass kan jag nog bara tänka mig att använda det till peggle eller magic eller liknande. Inget jag skulle betala för

#47

Postad 11 januari 2014 - 14:03

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 1
"Lite" fördröjning? Då har man inte stora krav på spel.

#48

Postad 11 januari 2014 - 14:15

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0
Nog för att giffen är i slo-mo men all fördröjning är dåligt. Enda spelet jag kan tänka mig skulle fungera med input lag är turbaserade rollspel. Men även på ett sådant lär man bli less på laggiga menyer etc

#49

Postad 11 januari 2014 - 15:00

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Schack och poker kanske funkar...

#50

Postad 11 januari 2014 - 15:16

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

  • 3 147 inlägg
  • 0

Jepp precis så.


Avståndet i det här fallet är irrelevant, transmission latency kan räknas ner till hundradelar av millisekunder, om de satt upp en IT-struktur som innehåller ungefär lika många noder som folk kan förvänta sig när de sitter så är det inte längre en särskilt "falsk" demonstration.

Jag skulle säga att det faktum att det finns en latency på mässan både kan visa att systemet är uppsatt så att folk kan få en ärlig bild av hur det är att spela ELLER att det kommer att bli mkt värre när du själv väl spelar.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.