Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Intelligent Sound, fortsatta diskussioner

225 svar till detta ämne
  • Stängt ämne Detta ämne är stängt

#1

Postad 02 mars 2021 - 18:57

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 6
Denna tråd är tänkt att kunna fortsätta diskutera den svenska tillverkaren Intelligent Sound och deras olika produkter.

Upprinnelsen till denna tråd är att den förra tråden felaktigt låstes.
https://www.minhembi...c=327751&page=1
https://www.minhembi...27751&p=4624294

Som trådskapare vill jag INTE att denna tråd låses iom den fyller ett stort värde för oinvigda som går i tankar att eventuellt köpa någon av tillverkarens produkter.

#2

Postad 02 mars 2021 - 19:12

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1 966 inlägg
  • 7

Löjligt att låsa en gammal tråd med massor av nyttig info :(

"på trådskaparens begäran" dessutom.  suck!



#3

Postad 02 mars 2021 - 19:39

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 11 989 inlägg
  • 0

Kanske är det en mod som har köpt IS produkter.  :huh:


Redigerat av Ageve, 02 mars 2021 - 19:41.


#4

Postad 02 mars 2021 - 19:42

erikjonathan
  • erikjonathan
  • Lärjunge

  • 338 inlägg
  • 6
Klart att trådskaparen vill låsa tråden när allt som läggs fram visar att det han säljer/hjälper till att sälja är skit.
Läser inte moderatorerna trådar innan dom låser?
Dom är ju så j*vla petiga i andra trådar när det ska delas ut varningar och tas bort inlägg.

#5

Postad 02 mars 2021 - 19:48

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 11 989 inlägg
  • 0

Tråden visas på förstasidan när man googlar Intelligent Sound. Det är troligtvis därför han vill ha den låst och bortglömd.


Redigerat av Ageve, 02 mars 2021 - 20:39.


#6

Postad 02 mars 2021 - 21:06

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 4
”På trådskaparens begäran”? Att TS kan begära sånt är en sak, att Admin så fullständigt missförstår vad ett forum innebär.
[Personuppgift raderad]
Klart att han inte vill att IS svärtas av att forumet avslöjar deras bluff.
En TS äger inte en tråd på ett forum, det här är inte Facebook.

#7

Postad 02 mars 2021 - 21:22

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 1
Ja, det är [personuppgift raderad], aka [personuppgift raderad] (som säljer på Hifitorget) som avregistrerat sig och begärt den gamla tråden låst.

#8

Postad 02 mars 2021 - 21:29

erikjonathan
  • erikjonathan
  • Lärjunge

  • 338 inlägg
  • 3
Ironiskt ändå att tråden han skapade avslöjade all bluff och båg.

#9

Postad 02 mars 2021 - 21:32

mongo
  • mongo
  • Forumräv

  • 859 inlägg
  • 3

Blir man så desperat när man inte lyckas kränga skitet varken på Blocket eller Hifitorget?

Det är väl bara att inse att man man gjort en miss...., en sak jag inte begriper bara, om nu dessa prylar är så ohyggligt bra, varför sälja? 



#10

Postad 02 mars 2021 - 21:44

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 11 989 inlägg
  • 0

De säljer mindre än jag trodde (baserat på förra tråden, där det beskrivs hur containers med hundratals högtalare importerades osv). IS omsättning 2019: 2,7 miljoner kronor.

 

Bifogad fil  Skärmavbild 2021-03-02 kl. 21.30.16.png   32,29K   0 Antal nerladdningar

 

Ska bli intressant att se siffror för 2020, med tanke på att kub-högtalaren kostar 295 000 kr paret.

 

11 par = hela IS omsättning 2019 (exkl moms).

 

Om de inte säljer något annat då.



#11

Postad 03 mars 2021 - 13:08

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 4
Skojar ni eller? Har hela den förra tråden tagits bort?

Och så har ni redigerat mitt inlägg om företag som är inblandade i dess tillverkning?

Snacka om rutten moderering!!!
Det här är MIN tråd och jag kräver att den blir ORÖRD!

Och inga som helst kommentarer till moderering?!

Är MHB också inblandade i IS?

#12

Postad 03 mars 2021 - 13:13

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
En liten uppdatering från Intelligent Sound facebooksida
https://m.facebook.c...113622762044412

Redigerat av Unregistereda299ec85, 03 mars 2021 - 13:15.


#13

Postad 03 mars 2021 - 13:21

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 4
Och hur i hela fridens dar kan man anse att ett användarnamn (som för övrigt är raderat och ersatt med ”avregistreradxxxxx”) är en personuppgift?

#14

Postad 03 mars 2021 - 13:26

Eufemism
  • Eufemism
  • Forumräv

  • 861 inlägg
  • 5

Wow, jag blir nästan mållös av MHB's agerande, man deltar i att mörka hur ett blufföretag agerar för att lura människor. Inte konstigt att forumet praktiskt taget dött ut.

 

Var försiktiga med vad ni skriver gott folk, kritisera fel företag och bli censurerade. Får se hur länge denna tråden får vara kvar.



#15

Postad 03 mars 2021 - 13:39

Berggren
  • Berggren
  • I Am The God Of Hellfire

  • 3 967 inlägg
  • 0

Snabba kommentarer och vinklingar på hur vi modererar här på Minhembio.

Inte alltid som vi sitter vid tangentbordet och kan svara på sekunden.

 

Hur som helst, tråden är dold och låst då det i den förekommer personuppgifter som vi har blivit ombedda att ta bort med hänvisning till GDPR.

Detta är något som vi måste göra och vi har dolt tråden under tiden som vi plockar bort dessa uppgifter.

Vi har INTE dolt tråden för att vi är i maskopi med något bolag eller personer.

 

Vänligen posta inte personuppgifter i trådarna då det skapar merarbete för alla inblandade att hålla ordning på vad som är tillåtet eller ej att ha i forumet.

Risken är då att trådarna döljs och låses om det innebär för stora arbetsinsatser från vår sida.

Jag hoppas ni har förståelse för vårt sätt att agera.



#16

Postad 03 mars 2021 - 13:49

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0

Snabba kommentarer och vinklingar på hur vi modererar här på Minhembio.
Inte alltid som vi sitter vid tangentbordet och kan svara på sekunden.
 
Hur som helst, tråden är dold och låst då det i den förekommer personuppgifter som vi har blivit ombedda att ta bort med hänvisning till GDPR.
Detta är något som vi måste göra och vi har dolt tråden under tiden som vi plockar bort dessa uppgifter.
Vi har INTE dolt tråden för att vi är i maskopi med något bolag eller personer.
 
Vänligen posta inte personuppgifter i trådarna då det skapar merarbete för alla inblandade att hålla ordning på vad som är tillåtet eller ej att ha i forumet.
Risken är då att trådarna döljs och låses om det innebär för stora arbetsinsatser från vår sida.
Jag hoppas ni har förståelse för vårt sätt att agera.

Att nämna ett användarnamn eller ett förnamn är väl knappast förknippat med GDPR? Ej heller att skriva ut ett företagsnamn som är en samarbetspartner till det bolag som tråden berör?

Har man tid att moderera någons inlägg så har man ansvaret att samtidigt informera om Varför!

#17

Postad 03 mars 2021 - 13:50

id_t83
  • id_t83
  • Forumräv

  • 634 inlägg
  • 1

Snabba kommentarer och vinklingar på hur vi modererar här på Minhembio.
Inte alltid som vi sitter vid tangentbordet och kan svara på sekunden.

Hur som helst, tråden är dold och låst då det i den förekommer personuppgifter som vi har blivit ombedda att ta bort med hänvisning till GDPR.
Detta är något som vi måste göra och vi har dolt tråden under tiden som vi plockar bort dessa uppgifter.
Vi har INTE dolt tråden för att vi är i maskopi med något bolag eller personer.

Vänligen posta inte personuppgifter i trådarna då det skapar merarbete för alla inblandade att hålla ordning på vad som är tillåtet eller ej att ha i forumet.
Risken är då att trådarna döljs och låses om det innebär för stora arbetsinsatser från vår sida.
Jag hoppas ni har förståelse för vårt sätt att agera.


Vilka personuppgifter är det du pratar om, jag minns inte att det fanns några i förra tråden.

#18

Postad 03 mars 2021 - 13:59

Berggren
  • Berggren
  • I Am The God Of Hellfire

  • 3 967 inlägg
  • 0

Det räcker med att man kan koppla ihop ett användarnamn med ett riktigt namn (detta har skrivits i trådarna) för att det ska falla under GDPR. Jag har dcok inte läst hela tråden men vi har modererat i den vid ett flertal tillfällen vad jag kommer ihåg då det ibland för en del är svårt att hålla sig till de regler som vi har satt upp här på Minhembio.

Personen har begärt att vi enligt GDPR ska radera uppgifterna som vi har lagrade i samband med att personen registrerade sig på Minhembio.

Då ska vi om jag har förstått det rätt plocka bort allt som har med denna persons användare på minhembio/prisjakt att göra.

 

Det är inte lätt att göra rätt enligt GDPR, vilket jag tror att de flesta är medvetna om.

 

Att vi har ett ansvar att tala om varför vi gör som vi gör i trådarna får ni gärna tycka, men att det är så i verkligheten är inte säkert.

 

Håll denna tråden fri från personuppgifter så är det inga problem att diskutera IS och deras produkter.



#19

Postad 03 mars 2021 - 14:09

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1 966 inlägg
  • 1

Jag ser gärna att den gamla tråden återtas i bruk.

Rensa den bäst ni vill men den är väldigt informativ och bör spikas i avdelningen den låg.



#20

Postad 03 mars 2021 - 14:23

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 682 inlägg
  • 1

Hur ruttet det än kan kännas så stöttar jag MHB vad gäller både GDPR och en persons önske om radering av användare+inlägg. Just denna gång kan det se fel ut, men nästa gång kan det vara helt rätt, (varför man måaste följa reglerna oavsett personliga känslor i ämnet) en av grunderna till att man som individ äger sina egna data knutet till sig själv - något som faktiskt är potitivt. Svårnavigerat och dyrt och komplicerat att implementera och följa ja, men som helhet positivt.



#21

Postad 03 mars 2021 - 14:34

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 196 inlägg
  • 4

Det räcker med att man kan koppla ihop ett användarnamn med ett riktigt namn (detta har skrivits i trådarna) för att det ska falla under GDPR. Jag har dcok inte läst hela tråden men vi har modererat i den vid ett flertal tillfällen vad jag kommer ihåg då det ibland för en del är svårt att hålla sig till de regler som vi har satt upp här på Minhembio.

Personen har begärt att vi enligt GDPR ska radera uppgifterna som vi har lagrade i samband med att personen registrerade sig på Minhembio.

Då ska vi om jag har förstått det rätt plocka bort allt som har med denna persons användare på minhembio/prisjakt att göra.

 

Det är inte lätt att göra rätt enligt GDPR, vilket jag tror att de flesta är medvetna om.

 

Att vi har ett ansvar att tala om varför vi gör som vi gör i trådarna får ni gärna tycka, men att det är så i verkligheten är inte säkert.

 

Håll denna tråden fri från personuppgifter så är det inga problem att diskutera IS och deras produkter.

 

Hens inlägg behöver inte plockas bort. Detta har ältats sedan ett bra tag innan lagen trädde i kraft. Anonymisera och ta bort de personliga uppgifterna men inläggen behöver inte tas bort, de är inte personuppgifter.

 

 

Hur ruttet det än kan kännas så stöttar jag MHB vad gäller både GDPR och en persons önske om radering av användare+inlägg. Just denna gång kan det se fel ut, men nästa gång kan det vara helt rätt, (varför man måaste följa reglerna oavsett personliga känslor i ämnet) en av grunderna till att man som individ äger sina egna data knutet till sig själv - något som faktiskt är potitivt. Svårnavigerat och dyrt och komplicerat att implementera och följa ja, men som helhet positivt.

 

Håller inte med, ens moraliskt. Det är ju inte bara användarens data som påverkas. Alla som engagerat sig i tråden riskerar att få sina inlägg helt obegripliggjorda. Nej, har man postat saker i en publik forumtråd anser jag att man får stå sitt kast även om utfallet inte blev som man räknade med. Jag kan se att man gör undantag i specialfall, men grundregeln borde vara att inläggen är kvar men anonymiserade.

 

Den aktuella tråden skulle bli fullständigt obegriplig om trådstartaren tar bort alla sina inlägg.



#22

Postad 03 mars 2021 - 14:39

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

  • 1 569 inlägg
  • 3

Är helt enig med Loco här ovan, finns ingen rättighet att få alla sina trådar och inlägg bortplockade enligt GDPR så jag tycker det är helt fel hanterat utav MHB.



#23

Postad 03 mars 2021 - 15:38

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 682 inlägg
  • 1

Hens inlägg behöver inte plockas bort. Detta har ältats sedan ett bra tag innan lagen trädde i kraft. Anonymisera och ta bort de personliga uppgifterna men inläggen behöver inte tas bort, de är inte personuppgifter.

 

 

 

Håller inte med, ens moraliskt. Det är ju inte bara användarens data som påverkas. Alla som engagerat sig i tråden riskerar att få sina inlägg helt obegripliggjorda. Nej, har man postat saker i en publik forumtråd anser jag att man får stå sitt kast även om utfallet inte blev som man räknade med. Jag kan se att man gör undantag i specialfall, men grundregeln borde vara att inläggen är kvar men anonymiserade.

 

Den aktuella tråden skulle bli fullständigt obegriplig om trådstartaren tar bort alla sina inlägg.

Ja det var kanske klantigt formulerat av mig, anonymisering fungerar kanon och hade i detta fallet varit det bästa för tråden och historiken. Dessverre kan det ibland bli för tungt att vara säker på att man anonymiserat nog, och med böter på 4% av årsintäkt så kan man förstå varför flera forum ofta väger över mot individens önske och bara bara raderar allting. MHB säger ju att dom håller på med anonymisering nu så det är ju positivt?



#24

Postad 03 mars 2021 - 15:44

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 3
Tror att Admin på forumet fullständigt har missförstått GDPR, faktiskt.
Ni gör er själva en otjänst här.

Det som är bra är att Intelligent Sound nu framstår som ännu mer bluff och båg än tidigare, när de på detta sätt försöker tysta kritiken.

Ta nu inte bort företagsnamnet, det lyder INTE under GDPR!

#25

Postad 03 mars 2021 - 16:36

Berggren
  • Berggren
  • I Am The God Of Hellfire

  • 3 967 inlägg
  • 3

Inser att man kan läsa mitt tidigare inlägg som att alla inlägg och dylikt kommer att plockas bort som är gjorda av denna medlem.

Som jag skrev först så är tråden låst för att vi kikar på vad som behöver anonymiseras samt plockas bort.

 

Men det är lätt att feltolka åt alla möjliga håll om man bara vill samt har sin inriktning satt.

Det går inte att "vinna" en argumentation på nätet via tangentbordet så jag kommer inte göra några mer försök till att förklara vad vi gör eller inte gör.

Jag gick in i denna tråd för att försöka kasta lite ljus på vad som skett och varför vi gjorde som vi gjorde, tyvärr nådde inte mitt resonemang uppenbarligen hela vägen fram.

 



#26

Postad 03 mars 2021 - 16:44

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 196 inlägg
  • 1

Inser att man kan läsa mitt tidigare inlägg som att alla inlägg och dylikt kommer att plockas bort som är gjorda av denna medlem.

Som jag skrev först så är tråden låst för att vi kikar på vad som behöver anonymiseras samt plockas bort.

 

Toppen. Det vore som sagt väldigt synd om den där tråden skulle försvinna eller tappa en stor del av den information som samlats i den under åren. En del är pajkastning, men det mesta tycker jag har varit väldigt informativt och sannolikt väldigt nyttig läsning för en potentiell kund till intelligent sound.

 

Ser fram mot när den åter går att läsa i sin helhet (om än med anonym trådskapare).

 

Tolkar jag dig dessutom rätt om jag tror att den tråden kommer att låsas upp igen efter rensningen av persondata? Det känns som en lämpligare idé att fortsätta vidare diskussion i den tråd som innehåller all information, än att börja på nytt i denna som ju mest handlar om GDPR just nu.

 

Att stänga en tråd enbart för att den inte utvecklade sig så som TS hade hoppats på vid start låter som ett dåligt argument.


Redigerat av Loco.spk, 03 mars 2021 - 16:49.


#27

Postad 03 mars 2021 - 16:53

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0

Inser att man kan läsa mitt tidigare inlägg som att alla inlägg och dylikt kommer att plockas bort som är gjorda av denna medlem.
Som jag skrev först så är tråden låst för att vi kikar på vad som behöver anonymiseras samt plockas bort.
 
Men det är lätt att feltolka åt alla möjliga håll om man bara vill samt har sin inriktning satt.
Det går inte att "vinna" en argumentation på nätet via tangentbordet så jag kommer inte göra några mer försök till att förklara vad vi gör eller inte gör.
Jag gick in i denna tråd för att försöka kasta lite ljus på vad som skett och varför vi gjorde som vi gjorde, tyvärr nådde inte mitt resonemang uppenbarligen hela vägen fram.

Det gläder mig att läsa.

Sedan måste du förstå att man blir smått förvånad och irriterad att en hel tråd både låses och sedan helt plockas bort när denna tråd skapas.

Hade någon admin bara noterat i denna tråd från början (hur svårt hade det varit) så hade jag inte behövt göra mitt något inlägg med något kraftigt pekfinger.
Sedan är det inte så tidskrävande att göra en Edit-notis i de inlägg som modereras att det är av GDPR-skäl (om än vagt och/eller felaktig orsak).

Men om den tråden öppnas på nytt efter moderering (vilken jag verkligen hoppas inte sker med stora suddgummit) så kommer inte denna tråd behövas.

#28

Postad 03 mars 2021 - 16:59

Berggren
  • Berggren
  • I Am The God Of Hellfire

  • 3 967 inlägg
  • 0

Toppen. Det vore som sagt väldigt synd om den där tråden skulle försvinna eller tappa en stor del av den information som samlats i den under åren. En del är pajkastning, men det mesta tycker jag har varit väldigt informativt och sannolikt väldigt nyttig läsning för en potentiell kund till intelligent sound.

 

Ser fram mot när den åter går att läsa i sin helhet (om än med anonym trådskapare).

 

Tolkar jag dig dessutom rätt om jag tror att den tråden kommer att låsas upp igen efter rensningen av persondata? Det känns som en lämpligare idé att fortsätta vidare diskussion i den tråd som innehåller all information, än att börja på nytt i denna som ju mest handlar om GDPR just nu.

 

Att stänga en tråd enbart för att den inte utvecklade sig så som TS hade hoppats på vid start låter som ett dåligt argument.

Vad som kommer att ske med den tråden vet jag inte just nu, min förhoppning är att precis som du säger att öppna den igen och fortsätta diskussionen om IS där.
Jag vet att det pågår (hur långt det är gånget vet jag inte) ett arbete bakom kulisserna med att reda ut vad som måste bort och vad som ska vara kvar.

Vi som sysslar med Minhembio gör det på helt frivillig basis och utan ersättning och det är Prisjakt som äger forumet så det får personalen som jobbar på Prisjakt hålla ordning på.

Det är inte hållbart ( i alla fall för mig själv) att sitta och gå igenom en herrans massa inlägg för att få oss på rätt sida lagen på min fritid. Tyvärr är inte mina prioriteringar 100% på Minhembio utan jag har annat att pyssla med också.

Då blir det kanske den "lätta" lösningen att låsa en tråd samt dölja den som blir det snabba resultatet.

Men som sagt, jag hoppas och tror att det kommer att lösas och att vi kan öppna den stora IS tråden igen.
 



#29

Postad 03 mars 2021 - 18:10

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 196 inlägg
  • 2

Vi som sysslar med Minhembio gör det på helt frivillig basis och utan ersättning och det är Prisjakt som äger forumet så det får personalen som jobbar på Prisjakt hålla ordning på.

 

Förstår det och jag förstår också att beslutet inte ligger hos er "privatmoderatorer" i detta fallet.

 

Något prisjakt bör tänka på när de tar sitt beslut är ju hur det ser ut om ett företag som ska stå på konsumentens sida hjälper ett bolag att tysta kritik. TS är nära knuten till Intelligent Sound (om än inte på pappret anställd) och är bl.a. anlitad för att tillverka lådor och stativ till dem. Det verkar dessutom som om han fått en hel del produkter av dem genom åren till "kompispris".

 

Att han inte varit "flaggad" som företag i denna tråden sedan det kom fram är, så här i efterhand, lite märkligt. Skulle tråden dessutom tas bort kommer det i.a.f. i mina ögon att minska förtroendet för prisjakt en hel del.



#30

Postad 03 mars 2021 - 18:16

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 11 989 inlägg
  • 2
Oavsett vad IS försöker göra för att tysta kritiker, så är företag inte skyddade av GDPR.

Varken Intelligent Sound AB eller Stavesnäs Design AB. Se t ex info på allabolag.

#31

Postad 03 mars 2021 - 20:58

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 1

Det går inte att "vinna" en argumentation på nätet via tangentbordet så jag kommer inte göra några mer försök till att förklara vad vi gör eller inte gör.

Nu är ju det här ett forum, där det skrivs. Vi sitter inte och pratar med varandra, så det skrivna ordet är vad som finns att tillgå.
Nej, det är INTE omöjligt att förklara sig skriftligt. Det är endast omöjligt om man inte ens för sig själv kan förklara vad man gör. Så det där är en riktigt dålig bortförklaring.

#32

Postad 03 mars 2021 - 21:14

Berggren
  • Berggren
  • I Am The God Of Hellfire

  • 3 967 inlägg
  • 3

Nu är ju det här ett forum, där det skrivs. Vi sitter inte och pratar med varandra, så det skrivna ordet är vad som finns att tillgå.
Nej, det är INTE omöjligt att förklara sig skriftligt. Det är endast omöjligt om man inte ens för sig själv kan förklara vad man gör. Så det där är en riktigt dålig bortförklaring.

Ditt svar bevisade just precis det som jag skrev eller tycker du inte det?

Intressant att du vet mer om hur jag resonerar än vad jag gör själv, jag undanber mig det i framtiden och ber dig respektera detta.

 

Vi håller oss till trådens rubrik hädanefter.

Avsteg från denna uppmaning kommer att resultera i att tråden låses.

Tack för visad hänsyn över arbetet som vi lägger ner för att allas vår upplevelse ska bli som bra och friktionsfri som möjligt.



#33

Postad 04 mars 2021 - 06:46

Tomas_D700
  • Tomas_D700
  • Rådgivare

  • 5 021 inlägg
  • 2

Hej  :) 
 

Och hur i hela fridens dar kan man anse att ett användarnamn (som för övrigt är raderat och ersatt med ”avregistreradxxxxx”) är en personuppgift?

Som sagt, tråden är tillfälligt dold under tiden den rensas från information som direkt eller indirekt pekar mot en specifik enskild individ vars uppgifter vi inte längre får behandla. När det är klart kommer den att synliggöras igen.

En avregistrering skapar ett generiskt användarnamn av typen "Unregisteredxxxxxxx" i syfte att kunna behålla forumtrådar så intakta som möjligt. Tyvärr måste uppgifter i löpande text redigeras manuellt vilket i stora trådar tar lite tid. Dessutom har vi ett problem med att rubriken i citat inte redigeras när användarkonton avregistreras, dvs "Takeo" i mitt citat ovan skulle ligga kvar även om du Takeo begärde avregistrering. Det innebär att alla inlägg som citerat Takeo måste redigeras manuellt. Den aktuella tillfälligt dolda tråden innehåller över 200 sådana citat som måste redigeras  :wacko: 

Som sagt, tråden återkommer så snart allt är klart.

I övrigt är det helt okej att diskutera bolag och produkterna de säljer. Undvik dock generellt att peka ut enskilda individer på dessa bolag, så minskar risken för att inlägg/trådar behöver döljas eller redigeras  :)  



#34

Postad 04 mars 2021 - 08:28

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0

Hur ruttet det än kan kännas så stöttar jag MHB vad gäller både GDPR och en persons önske om radering av användare+inlägg. Just denna gång kan det se fel ut, men nästa gång kan det vara helt rätt, (varför man måaste följa reglerna oavsett personliga känslor i ämnet) en av grunderna till att man som individ äger sina egna data knutet till sig själv - något som faktiskt är potitivt. Svårnavigerat och dyrt och komplicerat att implementera och följa ja, men som helhet positivt.

Helt enig med dig.



#35

Postad 04 mars 2021 - 11:12

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 11 989 inlägg
  • 0

I övrigt är det helt okej att diskutera bolag och produkterna de säljer. Undvik dock generellt att peka ut enskilda individer på dessa bolag, så minskar risken för att inlägg/trådar behöver döljas eller redigeras :)

Ifrågasätter inte er reaktion på hot med GDPR, men de som driver företag har inte rätten att få sin identitet dold. Firmatecknare, styrelse osv är allmänt tillgänglig information.

Det hade ju aldrig gått att göra TV-program som t ex Fuskbyggarna annars.

När jag påpekade en koppling mellan två företag, fick jag det inlägget delvis raderat, utan förklaring. Problemet är såklart IS och företag de har koppling till, som försöker tysta kritiker med hot. Det vore trist om de lyckas med det.

Redigerat av Ageve, 04 mars 2021 - 11:33.


#36

Postad 04 mars 2021 - 11:30

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 196 inlägg
  • 0

Hej  :) 
 

Som sagt, tråden är tillfälligt dold under tiden den rensas från information som direkt eller indirekt pekar mot en specifik enskild individ vars uppgifter vi inte längre får behandla. När det är klart kommer den att synliggöras igen.

En avregistrering skapar ett generiskt användarnamn av typen "Unregisteredxxxxxxx" i syfte att kunna behålla forumtrådar så intakta som möjligt. Tyvärr måste uppgifter i löpande text redigeras manuellt vilket i stora trådar tar lite tid. Dessutom har vi ett problem med att rubriken i citat inte redigeras när användarkonton avregistreras, dvs "Takeo" i mitt citat ovan skulle ligga kvar även om du Takeo begärde avregistrering. Det innebär att alla inlägg som citerat Takeo måste redigeras manuellt. Den aktuella tillfälligt dolda tråden innehåller över 200 sådana citat som måste redigeras  :wacko: 

Som sagt, tråden återkommer så snart allt är klart.

I övrigt är det helt okej att diskutera bolag och produkterna de säljer. Undvik dock generellt att peka ut enskilda individer på dessa bolag, så minskar risken för att inlägg/trådar behöver döljas eller redigeras  :)  

 

Full förståelse för att det är ett stort jobb att rensa tråden och är tacksam att ni gör det istället för det riktigt tråkiga alternativet att radera allt.

 

Måste dock säga att jag inte har lika stor förståelse för uppmaningen att inte "peka ut enskilda personer på dessa bolag". Det är lika bra att vi reder ut detta direkt känns det som för att undvika onödig moderering i framtiden.

 

För mig känns det som en märklig "regel" (om det nu var menat som det). Ok att det troligen inte finns mycket nytta i att namnge någon slumpmässig lagerjobbare på Ikea vid namn, men exempelvis Petter som är ägare, utvecklare, och säljare på Intelligent sound måste väl rimligtvis få namnges?

 

Om det inte är ok blir det ju väldigt konstiga diskussioner i framtiden. "Han på Ino audio", "Han som konstruerade högtalare på QLN", "Han som driver Svalander Audio (ojdå, där blev det inte lätt)" :)

 

Det kan ju i.a.f. inte finnas någon konflikt med GDPR i dessa fall.



#37

Postad 04 mars 2021 - 12:14

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 089 inlägg
  • 0

Är detta en tråd om regler eller om intelligent sound?



#38

Postad 04 mars 2021 - 20:48

Unregistered849786e8
  • Unregistered849786e8
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0
Det viktiga är väl att ett fåtal får fortsätta att gnälla på något de inte ens bemödat sig med att lyssna på..😆

#39

Postad 04 mars 2021 - 21:22

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 2

Det viktiga är väl att ett fåtal får fortsätta att gnälla på något de inte ens bemödat sig med att lyssna på..

Intressant förstapost...

Men nej, det viktiga är att belysa rena bluffbolag med tvivelaktiga produkter.

Vad har du själv för erfarenheter av Intelligent Sound?

#40

Postad 04 mars 2021 - 21:24

id_t83
  • id_t83
  • Forumräv

  • 634 inlägg
  • 1

Det viktiga är väl att ett fåtal får fortsätta att gnälla på något de inte ens bemödat sig med att lyssna på..😆


Nu är du ute och cyklar, vi visar på vilket oseriöst företag Intelligent Sound är så att folk inte slösar bort sina pengar på deras sanslöst dyra högtalare som innehåller skräpelement.

#41

Postad 04 mars 2021 - 21:38

Unregistered849786e8
  • Unregistered849786e8
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0
Så vitt jag förstått så har ni under typ 5 år inte orkat lyssna på grejorna men lagt massor av timmar på att kritisera.. oerhört seriöst av er.. och inte minst trovärdigt...

#42

Postad 04 mars 2021 - 21:47

id_t83
  • id_t83
  • Forumräv

  • 634 inlägg
  • 1

Så vitt jag förstått så har ni under typ 5 år inte orkat lyssna på grejorna men lagt massor av timmar på att kritisera.. oerhört seriöst av er.. och inte minst trovärdigt...


Så vitt jag förstått så ha Intelligent Sound lurat folk på pengar mycket längre än så tyvärr.

#43

Postad 04 mars 2021 - 21:55

johan b-lund
  • johan b-lund
  • Mästare

  • 2 944 inlägg
  • 0

Är nog 10 år sedan jag hörde talas om dom första gången så dom har varit med ett tag.



#44

Postad 04 mars 2021 - 22:14

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0

Är nog 10 år sedan jag hörde talas om dom första gången så dom har varit med ett tag.

Ja, tyvärr lyckas de lura både privatpersoner, företag och kommuner.

Så vitt jag förstått så har ni under typ 5 år inte orkat lyssna på grejorna men lagt massor av timmar på att kritisera.. oerhört seriöst av er.. och inte minst trovärdigt...

Vad hade du för erfarenhet av IS sa du?

Edit: snedsteg med de och du.

Redigerat av Unregistereda299ec85, 04 mars 2021 - 22:31.


#45

Postad 04 mars 2021 - 22:31

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 682 inlägg
  • 0

Så vitt jag förstått så har ni under typ 5 år inte orkat lyssna på grejorna men lagt massor av timmar på att kritisera.. oerhört seriöst av er.. och inte minst trovärdigt...


Jag har byggt en bil som kan flyga til månen av bark och gaffatejp som jag placerat på ett hemligt ställe på en Volvo Amazon, vill du komma och testa den gratis, jag bor i Nya Zeland?

Troligtvis inte nej. Varför, jo för att det finns inte en möjlighet att åstadkomma det jag hävdar och det är inte värt besväret för dig att lägga ned tid/pengar på att bevisa det när det redan är bevisat av fysikens lagar.

#46

Postad 04 mars 2021 - 22:38

johan b-lund
  • johan b-lund
  • Mästare

  • 2 944 inlägg
  • 0

Lägg till hutlösa priser på att re-branda befintliga produkter.

 

Vi har behövt och lyckats förfina vårt egenutvecklade mätsystem för att ta hänsyn till ännu fler parametrar vid filterkonstruktionen. Till exempel kan vi nu mäta hur reflekterat ljud från tak, väggar och golv påverkar hur ljudet från högtalarna uppträder i rummet. Dessa och en mängd övriga parametrar tar vi hänsyn till vid utvecklingen av vår unika filterkonstruktion

 

Det där är ganska magstarkt, utan att backa upp på något sätt.

Hade jag lyckats med det då hade jag patenterat det för all framtid!!

 

Hittade något om TEM, så jag tar tillbaka mitt påstående :)

https://intelligents...ar-syn-pa-ljud/


Redigerat av johan b-lund, 04 mars 2021 - 22:41.


#47

Postad 04 mars 2021 - 22:39

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 3
Så den sedan 1 mars helt nye användaren Svensson1234 har full koll på en lång tråd som varit dold sedan dagen efter användaren regnat sig. Inte alls misstänkt.
Ytterligare ett nick med koppling till IS.

#48

Postad 04 mars 2021 - 22:48

Unregistered849786e8
  • Unregistered849786e8
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0
Id-t83.. ja ni är några här som bestämt att IS kunder är lurade allihop... företaget har väl bara varit verksamma i över 20 år.. att proffsmusiker, inspelningsstudios, kyrkor, olika offentliga miljöer och såklart musikälskare har valt IS betyder för er att de redan är grundlurade och att ni vill rädda alla andra från att också bli lurade. Detta ihärdiga arbete som av några av er bedrivits i flera år utan att själv har lyssnat på någon av deras produkter kan jag tycka är lite märkligt! Jag har länge undrat vad det är som driver er till detta ihärdiga arbete??

#49

Postad 04 mars 2021 - 22:51

Iceman666
  • Iceman666
  • Lärjunge

  • 441 inlägg
  • 0
Ja men DET kan ju vara ”förbjudet” enligt gdpr att vi har en ny IS med alias Svenssonxxxx så nu ”måste” vi absluuut stänga denna tråden

#50

Postad 04 mars 2021 - 22:56

id_t83
  • id_t83
  • Forumräv

  • 634 inlägg
  • 0

Ja men DET kan ju vara ”förbjudet” enligt gdpr att vi har en ny IS med alias Svenssonxxxx så nu ”måste” vi absluuut stänga denna tråden


Är nog det som är planen från Intelligent Sound.

Id-t83.. ja ni är några här som bestämt att IS kunder är lurade allihop... företaget har väl bara varit verksamma i över 20 år.. att proffsmusiker, inspelningsstudios, kyrkor, olika offentliga miljöer och såklart musikälskare har valt IS betyder för er att de redan är grundlurade och att ni vill rädda alla andra från att också bli lurade. Detta ihärdiga arbete som av några av er bedrivits i flera år utan att själv har lyssnat på någon av deras produkter kan jag tycka är lite märkligt! Jag har länge undrat vad det är som driver er till detta ihärdiga arbete??


Se Demon Slayers svar till dig, det förklara allt.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.