Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Samsung BD-P1500 vs Panasonic DMP-BD35 vs PS3

36 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sony PlayStation 3 (PS3) 2008 80GB (Spelkonsoler) 4 9,16 (383) Inga priser
Samsung BD-P1500 (Blu-ray-spelare) 1 8,38 (57) Inga priser
Panasonic DMP-BD35 (Blu-ray-spelare) 2 8,98 (44) Inga priser
49 relaterade trådar
.-*- Min Hembio Clan -*-. (8045 inlägg) 4 år sedan
Playstation Store (2597 inlägg) 5 år sedan
Blu-ray för 2:35:1 (2D & 3D) med subtitle shift (19 inlägg) 6 år sedan
* Officiell tråd - Playstation 3* (8507 inlägg) 8 år sedan
Officiella FIRMWARE-tråden [PS3] (1979 inlägg) 8 år sedan
PS3 Information (120 inlägg) 9 år sedan
PS3 Mediaserver - PMS (2831 inlägg) 10 år sedan
Hur mycket låter era PS3:or? (4857 inlägg) 10 år sedan
Hjälp en amatör att fixa vardagsrummet! (16 inlägg) 11 år sedan
Nya Panasonic Blu-ray spelare DMP-BD35/55 (1077 inlägg) 12 år sedan
Samsung BD-P 1500 (2400:-) (268 inlägg) 12 år sedan
Blu-ray från PS3 till förstärkare till projektor ger vita prickar (1 inlägg) 12 år sedan
EPSON TW3500 och PS3 (4 inlägg) 12 år sedan
PS3 som Blu-ray spelare (1237 inlägg) 12 år sedan
Inget blacker-than-black (18 inlägg) 13 år sedan
Call of Duty 5 (1976 inlägg) 13 år sedan
Xbox 360 eller PS3 (1171 inlägg) 13 år sedan
Vilken modell av PS3 har Du? (62 inlägg) 13 år sedan
PS3 via HDMI till Panasonic PX80 -> Flimmer (2 inlägg) 13 år sedan
Erbjudanden på PS3 (384 inlägg) 13 år sedan
PS3 slim 120GB pris (916 inlägg) 13 år sedan
Bästa stället att importera ps3? (424 inlägg) 13 år sedan
En PS3 två TV-apparater (12 inlägg) 14 år sedan
Hur koppla hdbox, reciever, tv, projektor, dvdinspelare, PS3? (0 inlägg) 14 år sedan
Sony sänker priset på Ps3 (95 inlägg) 14 år sedan
Yamaha RX-V463, några frågor (17 inlägg) 14 år sedan
Tips: Formatera USB-hårddisk större än 32GB med FAT32. (6 inlägg) 14 år sedan
Nybliven XBOX 360 ägare (55 inlägg) 14 år sedan
Panasonic Pv60 ingen bild på hdmi (8 inlägg) 15 år sedan
Billigaste PS3an? (12 inlägg) 15 år sedan
Nya blu-rayspelare hösten 2008 inkl omröstning! (83 inlägg) 15 år sedan
Panasonic DMP-BD35 låter mycket!? (48 inlägg) 15 år sedan
Streama trådlöst med mediaplayer 11 till PS3:an (3 inlägg) 15 år sedan
Gästbok för Darkie (2 inlägg) 15 år sedan
Blueray eller vanlig DVD? (1 inlägg) 15 år sedan
Hjälp med ny DVD-spelare (0 inlägg) 15 år sedan
Samsung LE-40A656 stödjer 24p? (2 inlägg) 15 år sedan
Bästa Blu-ray spelarna (21 inlägg) 15 år sedan
Panasonic DMP-BD35 vs Panasonic DMP-BD30 (5 inlägg) 15 år sedan
PS3 80Gb (330 inlägg) 15 år sedan
Bra hemmabiopaket till PS3? (2 inlägg) 15 år sedan
2-kanalsljud via PS3 (2 inlägg) 15 år sedan
Onkyo 606 och PS3:a (21 inlägg) 15 år sedan
Hur mycket för en Playstation 3 60gb? (21 inlägg) 15 år sedan
ps3 (12 inlägg) 15 år sedan
Import från England (1 inlägg) 15 år sedan
Samsung BD-P1500 & BD-UP5500 (combo) (45 inlägg) 15 år sedan
Importera PS3 från USA (5 inlägg) 16 år sedan
PS3 spelar inte nästa låt (6 inlägg) 16 år sedan

#1

Postad 20 januari 2009 - 21:23

Slasher
  • Slasher
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0
Jag köpte mig en Panasonic DMP-BD35 men den gick sönder omgående. Den var också högljudd och lite på den slöa sidan så jag bestämde mig för att leta alternativ medan den skickades tillbaka för utbyte. Letade och det visade sig snabbt att Samsung BD-P1500 var ett alternativ så i dag lånade jag hem ett exemplar från min lokala butik. När jag hade kommit hem kom jag på att det nog vore bra om man kunde jämföra båda apparaterna samtidigt så jag kontaktade butik igen och man hade inga problem med att låna mig en Panasonic.

Jag har spenderat merparten utav kvällen med att hårdtesta apparaterna och nu den senaste timmen har jag även fått tillgång till ännu ett testobjekt, en PS3 av en bekant. Jag har haft en PS3 men sålde av den p.g.a.ljudnivån.

Min åsikt om Blu-ray: Det går inte att se någon som helst skillnad utan båda apparaterna ger en knivskarp bild utan oroligheter och med korrekta färger. Oavgjort. PS3 har en del oroligheter, speciellt i mörka partier, och något som jag kallar "skimmer" runt vissa objekt så den kommer inte riktigt upp i Samsungens och Panasonicens klass.

Min åsikt om uppskalad DVD (1080p): Här ser jag skillnad. Bilden i sin helhet är likvärdig på samtliga apparater men undertexten på Panasonicen är kantig på kanterna vilket den inte är på Samsungen och PS3. Hos dessa visas texten upp så som den ska visas. Här blir det oavgjort mellan Samsungen och PS3.

Min åsikt om ljudnivån: Samsungen låter lite när filmen laddas (mekaniskt ljud i 5-6 sek) men efter det är den helt tyst då den saknar fläkt. Panasonicen är tystare vid laddning men eftersom den har en fläkt så hör jag den under hela filmen och det stör mig. Fläktljudet transporteras också ner i TV-bänken. PS3 låter mest då fläkten går upp till steg 2 efter 10-15min. Här vinner Samsungen.

Min åsikt om snabbheten:
PS3 är snabbast men Samsungen är inte långt efter. Den är dock alltid minst 5 sek snabbare än Panasonicen och på vissa titlar var Panasonicen 12 sek långsammare än Samsungen. Här vinner PS3.

Min åsikt om vilken spelare som är bäst: Samsung BD-P1500 då den har kanonbild både på Blu-ray och DVD samt att den är billigast, helt tyst, snabb och designmässigt snyggast. Panasonicen faller bort då den har kantiga undertexter vid DVD samt att den är dyrare, har ett störande fläktljud, är långsammare och ej lika trevlig att se på. PS3 faller också bort då den inte har helt 100-procentig bild vid Blu-ray samt att den har en fläkt som låter på tok för mycket. Att den är dyrast och ser ut som en bordsgrill gör sitt.

Edit: Omstrukturerat en del text för att förtydliga.

Redigerat av Slasher, 21 januari 2009 - 17:28.


#2

Postad 20 januari 2009 - 21:31

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0
Trevligt litet test,kul att du fann en spelare du blev nöjd med. :)

#3

Postad 20 januari 2009 - 21:35

Slasher
  • Slasher
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0

Trevligt litet test,kul att du fann en spelare du blev nöjd med. :)


Japp, nu är jag nöjd. :)

Konstigt hur snabbt man glömmer... blev förvånad av PS3:ans höga ljudnivå trots att det inte alls var länge sedan som jag sålde av mitt ex.

#4

Postad 20 januari 2009 - 21:44

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

  • 1 086 inlägg
  • 0
Kul att den du gillade bäst även var den billigaste, du fick det bästa ifrån två världar.

Om man läser din text så bedömer du dvd-kvaliteten genom att jämföra textremsan? Säkert syftningsfel men lite nyfiken då jag inte läst någonstans att någon tyckt att Samsungen är bättre på dvd än de två övriga.

Edit: skulle vara intressant att veta vad du har för bildvisare.

Redigerat av JMKbiker, 20 januari 2009 - 21:46.


#5

Postad 20 januari 2009 - 22:11

Slasher
  • Slasher
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0

Om man läser din text så bedömer du dvd-kvaliteten genom att jämföra textremsan? Säkert syftningsfel men lite nyfiken då jag inte läst någonstans att någon tyckt att Samsungen är bättre på dvd än de två övriga.


Nej, skrev att "Bilden i sin helhet är likvärdig" och med detta syftar jag på samtliga apparater. Det som gjorde att Panasonicen inte höll 100 procent var det jag tog upp med kantiga undertexter.

Sedan är det mina egna ögon och öron som avgör vilken spelare som jag tycker presterar bäst, inte några recensenter.

Skulle vara intressant att veta vad du har för bildvisare.


TV: Sharp LC-52X20E
Projektor: Sanyo PLV-Z700

#6

Postad 21 januari 2009 - 13:00

Unregistered7805f018
  • Unregistered7805f018
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0
Kul att läsa sånt här från en s.k lekman(om jag nu får kalla dig det :( ), tror det är svårt när man står i en affär och bara ska välja, mycket lättare om man får låna hem sakerna och ha dom i lugn ro.

Köpte själv en BD-P1500, för att jag gillar mest Samsung, och jag är själv otroligt nöjd med den, särskilt nu efter uppdateringen som gjorde att man kan spela divx och xvid.

/J

#7

Postad 21 januari 2009 - 13:20

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

  • 2 523 inlägg
  • 0
jag förmodar att det var pixelmappat och 1080p/24 från alla apparaterna? eller åtminstone samma signal från alla.
sen måste jag fråga vilka skillnader du tittar efter?
djup i bilden?

#8

Postad 21 januari 2009 - 13:51

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

  • 1 086 inlägg
  • 0

Köpte själv en BD-P1500, för att jag gillar mest Samsung, och jag är själv otroligt nöjd med den, särskilt nu efter uppdateringen som gjorde att man kan spela divx och xvid.

/J


Det har löst sig med filmerna som inte fungerade i din Samsung? Senaste uppdateringen som fixade det?

#9

Postad 21 januari 2009 - 14:53

Unregistered7805f018
  • Unregistered7805f018
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0

Det har löst sig med filmerna som inte fungerade i din Samsung? Senaste uppdateringen som fixade det?


Nej, samma problem med alla 2 utgåvor från Noble. Men jag tror att Noble bara förlitar sig till Sony, så detta kommer ju bara fortsätta. Dom visar ju att dom faktiskt inte är intresserade av att sälja bra utgåvor av BD filmer. Att skylla på att man har dåliga mastrar är ju bara ren skitsnack. Jag kommer aldrig mer köpa nåt av Noble. Det blir att importera.

/J

#10

Postad 21 januari 2009 - 17:15

Slasher
  • Slasher
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0

jag förmodar att det var pixelmappat och 1080p/24 från alla apparaterna? eller åtminstone samma signal från alla.
sen måste jag fråga vilka skillnader du tittar efter?
djup i bilden?


Självklart körde jag med komposit och 576i på allt utom på Samsungen... :)

Skärpa samt rörelseoskärpa, färgnyanser, färgspektrum, kontrastgraderingar, signalbehandling, detaljåtergivning (även i skuggor) är en del exempel på saker som jag tittar efter.

#11

Postad 21 januari 2009 - 17:35

Martin83
  • Martin83
  • Lärjunge

  • 278 inlägg
  • 0
Har även jag jämfört de två (samt en Sharp blu-ray, som f.ö. var klart sämst). Personligen tyckte jag att Samsung'en var betydligt mattare och färgerna lite för mjuka för min del, inte alls samma skärpa som i Panasonic'en. BD35 ger även en mer detaljrik bild. Ljudet ger långt ifrån samma wow-känsla som Panasonic, känns nästan lite livlöst och tamt ibland, trycket saknas. Vidare anser jag att Samsungen överlag känns mer plastig och seg i menyerna.

Men som tur är så tycker vi alla olika :)

För min del blev det naturligtvis BD35 och den är jag fantastiskt nöjd med.

#12

Postad 21 januari 2009 - 18:15

Slasher
  • Slasher
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0

Har även jag jämfört de två (samt en Sharp blu-ray, som f.ö. var klart sämst). Personligen tyckte jag att Samsung'en var betydligt mattare och färgerna lite för mjuka för min del, inte alls samma skärpa som i Panasonic'en. BD35 ger även en mer detaljrik bild. Ljudet ger långt ifrån samma wow-känsla som Panasonic, känns nästan lite livlöst och tamt ibland, trycket saknas. Vidare anser jag att Samsungen överlag känns mer plastig och seg i menyerna.

Men som tur är så tycker vi alla olika :)

För min del blev det naturligtvis BD35 och den är jag fantastiskt nöjd med.


Tycker det är lite småkul att folk pratar om skärpa när man inte har utrustning som klarar av 1080p (pixelmappad). Bra dock att du är nöjd med din spelare.

Edit: Stavfel

Redigerat av Slasher, 21 januari 2009 - 18:30.


#13

Postad 21 januari 2009 - 18:27

bananplanta
  • bananplanta
  • Veteran

  • 2 143 inlägg
  • 0

Tycker det är kul när folk pratar om skärpa när man inte har utrustning som klarar att pixelmappa i 1080p. Bra dock att du är nöjd med din spelare.


Så det är bara i pixelmappat 1080p man kan bedöma skärpan? Bör man inte bedöma skärpan efter hur det ser ut på ens egen bildvisare?

#14

Postad 21 januari 2009 - 18:35

Slasher
  • Slasher
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0

Så det är bara i pixelmappat 1080p man kan bedöma skärpan? Bör man inte bedöma skärpan efter hur det ser ut på ens egen bildvisare?


Självklart kan man göra det men Blu-ray skapades för att visas på bildvisare som klarar 1080p 1:1. Blu-ray på 720p eller 1080i är som att köpa dykutrustning och dyka i badkaret... men man gör självklart som man vill. :)

#15

Postad 21 januari 2009 - 22:09

Martin83
  • Martin83
  • Lärjunge

  • 278 inlägg
  • 0

Tycker det är lite småkul att folk pratar om skärpa när man inte har utrustning som klarar av 1080p (pixelmappad). Bra dock att du är nöjd med din spelare.

Edit: Stavfel


? Jag klarar av och har jämfört de två i 1080p, pixelmappat.

#16

Postad 21 januari 2009 - 22:25

Slasher
  • Slasher
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0

? Jag klarar av och har jämfört de två i 1080p, pixelmappat.


Enligt ditt galleri så har du ingen bildvisare som klarar 1080p 1:1? Din projektor klarar 1080p signal men eftersom den bara är HD-ready så skalas bilden ner till dess nativa upplösning (720p).

Har du gjort din jämförelse i butik eller hos någon bekant?

#17

Postad 21 januari 2009 - 23:55

Martin83
  • Martin83
  • Lärjunge

  • 278 inlägg
  • 0
Jobbar i en butik där de båda säljs så har kunnat hårdköra dem rätt rejält.

#18

Postad 22 januari 2009 - 00:10

Slasher
  • Slasher
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0

Jobbar i en butik där de båda säljs så har kunnat hårdköra dem rätt rejält.


Får man fråga vilken?

#19

Postad 22 januari 2009 - 00:29

Martin83
  • Martin83
  • Lärjunge

  • 278 inlägg
  • 0

Får man fråga vilken?


Självklart får man fråga, men något svar ger jag inte :) Vill helst undvika att blanda in det här.

#20

Postad 22 januari 2009 - 06:30

Unregistered4a9b099f
  • Unregistered4a9b099f
  • Forumräv

  • 958 inlägg
  • 0

Självklart får man fråga, men något svar ger jag inte :) Vill helst undvika att blanda in det här.

Säger man A måste man säga B.

Eller ska jag B så får jag C? ;)


Edit:
Slasher: Captain Spaulding for President! :D

Redigerat av Unregistered4a9b099f, 22 januari 2009 - 06:32.


#21

Postad 22 januari 2009 - 09:10

Slasher
  • Slasher
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0

Självklart får man fråga, men något svar ger jag inte :) Vill helst undvika att blanda in det här.


Jag frågar eftersom jag undrar hur optimal denna jämförelsen du gjort var då du gjort det i butik? Är det en dedikerad hemmabiobutik eller en stormarknad likt Elgiganten? Detta borde du väl kunna svara på?

Captain Spaulding for President! ;)


2017. Believe.

Redigerat av Slasher, 22 januari 2009 - 10:45.


#22

Postad 22 januari 2009 - 11:46

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0

Självklart får man fråga, men något svar ger jag inte :) Vill helst undvika att blanda in det här.


Ja lika bra att inte berätta,för då lär du få 1000 frågor till.

#23

Postad 22 januari 2009 - 14:09

Unregistered2e3b64ba
  • Unregistered2e3b64ba
  • Forumräv

  • 565 inlägg
  • 0

2017. Believe.

Efter att nu ha läst igenom en hel hög av recensioner på BD-P1500, Panasonic DMP-BD35 och PS3:an så kan jag hålla med dig på en punkt och det är det från din Avatar "På Internet är alla Experter. Speciellt du!"

#24

Postad 22 januari 2009 - 14:58

Martin83
  • Martin83
  • Lärjunge

  • 278 inlägg
  • 0

Ja lika bra att inte berätta,för då lär du få 1000 frågor till.


Precis vad jag tänkte - och blir OT också. Vill inte bli någon sorts svarsperson för butiken heller.. Håller mig gärna undan från det :)

Slasher: Går att få till väldigt bra förhållande i vilken butik som helst egentligen, bara man har intresse och tid för det. Tror nog även Coop Forum kan få till rätt bra förhållande om de har någon som är extremt intresserad (och om de hade sålt någon av produkterna). Allt går om man vill ;)

Anyway. Min ranking blir som sagt; 1. BD35, 2. BD-P1500, 3. PS3.

Och nej, jag jobbar inte på Coop Forum.. :(

Redigerat av Martin83, 22 januari 2009 - 15:02.


#25

Postad 22 januari 2009 - 15:59

Slasher
  • Slasher
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0

Efter att nu ha läst igenom en hel hög av recensioner på BD-P1500, Panasonic DMP-BD35 och PS3:an så kan jag hålla med dig på en punkt och det är det från din Avatar "På Internet är alla Experter. Speciellt du!"


Så för att min åsikt inte stämmer överens med recensenternas du läst så är det ok att tramsa sig? Ska vi vara sådana så går jag inte på andras åsikter, så som du själv gör, utan jag skaffar mig en egen uppfattning då jag är källkritisk.

Går att få till väldigt bra förhållande i vilken butik som helst egentligen, bara man har intresse och tid för det.


Jag var bara nyfiken på om det är någon stormarknad du arbetar på där man har lysrör och femtioelva stycken olika apparater som stör eller om det är en hemmbiobutik med dedikerade rum? Ska dock inte fråga igen eftersom det verkar vara en så känslig fråga att svara på.

#26

Postad 22 januari 2009 - 17:21

Martin83
  • Martin83
  • Lärjunge

  • 278 inlägg
  • 0

Så för att min åsikt inte stämmer överens med recensenternas du läst så är det ok att tramsa sig? Ska vi vara sådana så går jag inte på andras åsikter, så som du själv gör, utan jag skaffar mig en egen uppfattning då jag är källkritisk.



Jag var bara nyfiken på om det är någon stormarknad du arbetar på där man har lysrör och femtioelva stycken olika apparater som stör eller om det är en hemmbiobutik med dedikerade rum? Ska dock inte fråga igen eftersom det verkar vara en så känslig fråga att svara på.


Många lyrsör, men inte lika många som Mediamarkt :)

#27

Postad 22 januari 2009 - 18:07

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

  • 1 086 inlägg
  • 0
Slasher, ta ett djupt andetag och läs igenom dina inlägg. Om den är någon som är tramsig så är det du. Du klarar inte att någon säger emot dig utan varenda tråd som du medverkar i resulterar i att du kallar dem som inte håller med dig för tramsig, att de håller dagisnivå, att de håller lägre nivå än din femåriga son, mm.
Med tanke på din avatar så undrar man vem som har högst lägsta nivå.. :)

#28

Postad 22 januari 2009 - 19:17

Slasher
  • Slasher
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0

Många lyrsör, men inte lika många som Mediamarkt :)


Jaha...

Slasher, ta ett djupt andetag och läs igenom dina inlägg. Om den är någon som är tramsig så är det du. Du klarar inte att någon säger emot dig utan varenda tråd som du medverkar i resulterar i att du kallar dem som inte håller med dig för tramsig, att de håller dagisnivå, att de håller lägre nivå än din femåriga son, mm.
Med tanke på din avatar så undrar man vem som har högst lägsta nivå.. :(


Jag har inget emot att folk säger emot, har andra åsikter etc. När jag skriver att personen i fråga är tramsig så är det för att han är tramsig i det han skriver och inget annat. MarkSix kunde enkelt ha skrivit att han inte håller med mig utan att han tycker att spelare X är bättre men det gjorde han inte, han valde att tramsa till det och då påpekade jag detta.

Min avatar är utan att tveka helt underbar i sin korrekthet. När jag skriver på forum framlägger jag mina åsikter som alltid är objektiva som just objektiva åsikter. Många av er på detta forum framlägger sina objektiva åsikter som fakta så min avatar är riktad till er som gör så. Att du känner dig träffad säger väl en hel del?

Edit: Känner du att du vill diskutera detta ytterligare så finns det en ypperlig PM-funktion.

Redigerat av Slasher, 22 januari 2009 - 19:56.


#29

Postad 23 januari 2009 - 15:05

Camridge
  • Camridge
  • Forumräv

  • 990 inlägg
  • 0
Intressant tråd detta :blush:

Synd bara att dom fortfarande inte har löst problemet med senaste firmwaren med filmer från Nooble ser jag att ljungman skriver.
Tycker det är lite skumt att det är endast Samsung? Av alla märken som har detta problem, eller har jag fel här?

#30

Postad 23 januari 2009 - 15:13

Unregistered7805f018
  • Unregistered7805f018
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0

Intressant tråd detta :P

Synd bara att dom fortfarande inte har löst problemet med senaste firmwaren med filmer från Nooble ser jag att ljungman skriver.
Tycker det är lite skumt att det är endast Samsung? Av alla märken som har detta problem, eller har jag fel här?


Det finns några andra märken som faktiskt har detta problem, kommer bara inte ihåg dem rakt av. Kolla i de andra trådarna så ser du. En sak man tydligen märker på de spelare som deras filmer funkar på är att dom laddar ibland i nästan 5 minuter innan filmen kommer igång. Tycker jag säger ganska mycket.

#31

Postad 23 januari 2009 - 15:23

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0

Intressant tråd detta :P

Synd bara att dom fortfarande inte har löst problemet med senaste firmwaren med filmer från Nooble ser jag att ljungman skriver.
Tycker det är lite skumt att det är endast Samsung? Av alla märken som har detta problem, eller har jag fel här?


Köp inte filmer från Noble.

#32

Postad 23 januari 2009 - 15:35

Slasher
  • Slasher
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0

Köp inte filmer från Noble. 100% crap!


Rättelse. :P

#33

Postad 23 januari 2009 - 19:03

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0
tack. :P

#34

Postad 13 februari 2009 - 11:20

molle
  • molle
  • Wannabe

  • 47 inlägg
  • 0

Anyway. Min ranking blir som sagt; 1. BD35, 2. BD-P1500, 3. PS3.


Om jag ställer frågan:
Är BD35:an 1000:- bättre än BD-1500:an?

Funderar på att köpa en av dem.
Vet bara inte om Panasonic'en är värd 1000:- mer.

/Tom

#35

Postad 14 februari 2009 - 17:32

Svintoman
  • Svintoman
  • Wannabe

  • 47 inlägg
  • 0

Intressant tråd detta :P

Synd bara att dom fortfarande inte har löst problemet med senaste firmwaren med filmer från Nooble ser jag att ljungman skriver.
Tycker det är lite skumt att det är endast Samsung? Av alla märken som har detta problem, eller har jag fel här?


Läser här på forumet att även Sony ps3 har problem med filmer från Noble... Tror ni Samsung kommer me nån uppdatering angående detta problem eller blundar dom för de? Mvh

#36

Postad 18 februari 2009 - 22:37

Unregistered2e3b64ba
  • Unregistered2e3b64ba
  • Forumräv

  • 565 inlägg
  • 0

Läser här på forumet att även Sony ps3 har problem med filmer från Noble... Tror ni Samsung kommer me nån uppdatering angående detta problem eller blundar dom för de? Mvh

Vilka Noble filmer är det PS3 har problem med?

#37

Postad 28 september 2009 - 00:43

Vandalsounds
  • Vandalsounds
  • Amatör

  • 74 inlägg
  • 0
Själv har man Samsung 1500'an och är mkt nöjd, dock tappar den texten allt som oftast när man kollar BD vilket man kan leva med så länge man kollar engelskspråkiga filmer, men ger man sig ut på djupare vatten såsom franskt, tyskt el. andra språk ligger man risigare till (kanske skulle vart mer uppmärksam under språklektionerna i skolan!?). Inte så kul när man tappar en punchline under upplösningen av en fet thriller kanske.....

Hur som haver är jag mycket nöjd med helheten av produkten och för det priset kompar den min Pioneer Kuro 5090 50" alla tiders.

Som tillägg till diskussionen ovan; är det inte tämligen beroende på smak!? Olika produkter kompar varandra olika bra och utöver det så uppfattar vi alla allting olika d.v.s. allas preferenser för vad som är bra bild / ljud är olika, därav kan man rimligtvis enbart representera sin egen uppfattning av kvalité och allt annat är trams. Visst kan ett grundligt test skapa ett hyfsat underlag för ens egna preferenser, men i slutändan sitter allt ändå i "betraktarens öga".



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.