Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Xbox One - Allt som du behöver veta

408 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#101

Postad 25 maj 2013 - 12:03

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

  • 1 846 inlägg
  • 0
Det ryktas ju om att Microsoft har ett exklusivt avtal med EA (eller var det spel?). Skulle inte alls bli förvånad om det visar sig att vissa eller kanske till och med alla SW spel är exklusiva för Xbox One. Om så är fallet så skulle det kunna förklara hur Sony möjligtvis planerar att hantera hela DRM biten annorlunda när det kommer till att köpa och sälja spel samt att låna ut spel till sina kompisar (som det är nu verkar det som detta inte är möjligt med XO).

Jag är ett SW-fan men det kommer krävas mycket innan jag ens funderar att köpa ett enda till spel som det står EA på och om XO kommer ha mer negativa aspekter än de bra kommer jag inte köpa den oavsett pris eller spel.

#102

Postad 25 maj 2013 - 12:56

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 0
Något mer än lite tidsexklusiva dlc borde det ju vara. Annars har någ ms kastat pengarna i sjön enligt mig

#103

Postad 25 maj 2013 - 15:13

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

inte en snöbolls chans i ****t att EA tänker göra exklusiva spel för xbone eller ps4, såvida inte Sony eller MS vill betala EA för den förlorade inkomsten.

Hmm, det här kan vara ett bra citat att ta fram till senare. Det här har vi redan diskuterat tidigare förvisso så jag upprepar mig, men om du ser på förra generationen så var det flera spel från tredjepart som var exklusiva till en viss konsol. Gears of War t.ex. Eller Mass Effect. Speciellt i början av en ny generation kan man tjäna på att ha exklusiva IP för det ger dem gratis marknadsföring och du förväntas ändå inte sälja lika mycket som du gör flera år in när konsolerna har sålt 30-40 miljoner enheter.

Inte en snöbolls chans i ****t, gäller det för alla tredjepartsutvecklare? När det finns 1 miljon PS4 och 1 miljon Xbox, varför känner du dig så säker på att man förlorar på att göra ett spel exklusivt? Attachraten kan mycket väl bli högre om man bara släpper till en konsol inledningsvis, och att betala mellanskillnaden kostar inte särskilt mycket för varken MS eller Sony. Nintendo har redan gjort det med flera spel, som Sonic och Bayonetta.

#104

Postad 25 maj 2013 - 15:19

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

  • 1 846 inlägg
  • 0
Fast med Bayonetta så handlar det ju om att de själva står för finansieringen och inte att de betalat Sega pengar för ett spel som redan är klart och att de får exklusiva rättigheter till det. Microsoft är mycket för det här med att betala för andra utgivares spel och visst funkade det med 360 men då var det ju även ett helt år mellan de båda konsolerna. Nu verkar läget vara annorlunda och båda konsolerna ser ut att lanseras i stort sett samtidigt. Tror inte ens Microsoft är beredda att betala det som utgivare säkerligen begär för att göra spel enbart för deras format. Men som jag skriver ovan kan jag se detta hända om Microsoft däremot kan erbjuda en plattform som inte har samma problem som den andra, som till exempel olovlig kopiering och andrahandsmarknaden.

#105

Postad 25 maj 2013 - 15:30

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Fast med Bayonetta så handlar det ju om att de själva står för finansieringen och inte att de betalat Sega pengar för ett spel som redan är klart och att de får exklusiva rättigheter till det.

Hur själva finansieringen sker är väl inte sakfrågan.

Tror inte ens Microsoft är beredda att betala det som utgivare säkerligen begär för att göra spel enbart för deras format.

Okej, ett citat att ta fram :) . Men du är medveten när du säger att det var ett år mellan konsolerna att Mass Effect inte släpptes till launch, utan ett år efter PS3 hade släppts?

En annan grej förresten, är ni medvetna om att PS3 får flera exklusiva spel nu, trots att det finns 80 miljoner Xbox 360? Ni No Kuni t.ex.

Om det är möjligt med exklusiva spel från tredje part på konsoler som sålt så mycket, varför skulle det inte vara möjligt på konsoler som sålt noll?

Edit:

CVG Editor: "Heard about some interesting third-party exclusives for Durango"

Redigerat av Zoiler, 25 maj 2013 - 15:36.


#106

Postad 25 maj 2013 - 15:33

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0

Okej, ett citat att ta fram :) .


Kan du ta fram citatet där det var PGR som skulle komma till launchen och inte Forza? ;)

:P

#107

Postad 25 maj 2013 - 15:39

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Om du hittar där ja sa att det inte kunde vara Forza så be my guest. Jag täckte mina bases ;) . Det handlade snarare om att du trodde att Lucid inte kunde göra PGR vad jag minns.

Edit: Här har vi det.

Säger inte att PGR 100 % är ett launchspel eftersom du har rätt i att de måste förnya patentet för att äga det. Så det kan lika gärna bli Forza, mer troligt t o m, men dina argument förstår jag inte. Det låter som att du menar att MS måste göra det själva eller nåt inom first party eller att Lucid inte kan finansieras av andra. Makes no sense.


Det jag menade var att du var helt mot att Lucid skulle kunna göra PGR, vilket det fortfarande är mycket möjligt att de håller på med. Vi vet att de gör ett spel och vi vet att det verkar vara ett racingspel, vi antar även att det är ett samarbetsprojekt så storleken på Lucid är inget hinder i så fall.

Att Forza skulle komma till launch såg jag som minst lika troligt efter du informerade om patentreglerna. Men jag tror fortfarande det finns en stor chans att PGR görs av Lucid.

Redigerat av Zoiler, 25 maj 2013 - 15:47.


#108

Postad 25 maj 2013 - 15:42

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0

Det känns dock som de båda konsolerna lagt fokus på olika saker:

Microsoft X-box One: verkar prioritera röststyrning, underhållning kopplat till tv/musik och streaming.

PS4: verkar expandera sina tjänster som syftar till online gaming? Deras share button, möjligheten att hoppa in i kompisens spel för att erbjuda stöd osv under pågående spel osv. Men sedan har jag mest sett demos på "The Unreal 4-Engine" som verkar helt brutal.

Undrar om det kommer fler spel för hifi-nördarna (DTS HD)?

Ledordet är är verkar.

Xbox Juan har bekräftat att du kan spara i monlnet och fortsätta spela hemma his en vän, du kan spela in när du spelar och publicera etc. Men man vill se det man vill se när det gäller vilka features som finns till en maskin. Eller verkar finnas bör jag nog säga.

#109

Postad 25 maj 2013 - 20:47

Unregisteredb92a947c
  • Unregisteredb92a947c
  • Forumräv

  • 702 inlägg
  • 0
Tre gånger XBoxOne's CPU och lagring kapacitet i molnet för utvecklare att använda låter intressant. Bör väl betyda att MS visar upp nya spel som använder denna teknik på E3 då eftersom multiplatform knappast använder detta.
Kanske det kan bli en del intressanta saker ändå som MS kan göra med detta om inte annat ett bra DRM system. Lär väl kräva bra anslutning men den biten blir ju bättre med tiden (för dom flesta).

http://www.oxm.co.uk...s-in-the-cloud/
http://arstechnica.c...loud-computing/

#110

Postad 25 maj 2013 - 20:59

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

  • 1 846 inlägg
  • 0
Först och främst bör man förstå vad molnet innebär, det är inte något magiskt ställe som ger alla dessa förbättringar. Molnet är ett annat ord för Internet där tjänster kan användas. Många lägger nu upp sina program på molnet och vad detta innebär att man inte behöver ha dessa installerade för att den egna datorn ska kunna nyttja dem (någon har sagt i framtiden kommer vi inte använda flera datorer utan endast en). Man är fortfarande mycket riktigt begränsad av ett bredbands hastighet. Vad man kan använda det här molnet till är att beräkna saker som inte kräver en snabb överföring (som det är idag, i framtiden däremot kan vi nog räkna med snabbare överföringar). EA/Maxis använder det till att beräkna saker mellan spelare vilket i sin tur leder till att det blir lite mindre belastning för klient datorerna.

Så vad detta kan innebära är att en konsol som XO kommer kunna prestera bättre i framtiden. Jag tror till och med att detta kan vara den sista konsolen vi ser från både Microsoft och Sony för tjänster som OnLive och Gaikai kan komma att göra konsoler till något av det förflutna. I framtiden skulle en enkel dator kunna räcka uppkopplad mot till exempel OnLive där man kan betala för att spela till exempel Microsofts spel för en kostnad per månad.

Redigerat av Jack of all trades, 25 maj 2013 - 21:37.


#111

Postad 25 maj 2013 - 21:52

Unregisteredb92a947c
  • Unregisteredb92a947c
  • Forumräv

  • 702 inlägg
  • 0
Ja vad vet man, kanske Google och Amazon ger sig in i leken. Det nya här som är intressant är väl att kapacitet garanteras. Det borde bli ett mycket bra nätverk för onlinespel om inte annat.

Nog tror jag att kraftfulla konsoler kommer att finnas ett tag till (jag vill ju ha något som kan ryta till under tv:n och inte ett moln) men för många blir det säkert ett bra alternativ om det blir billigare.

#112

Postad 25 maj 2013 - 21:54

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Wow, undrar om detta stämmer. Wired säger att alla multiplayerspel kommer att ha dedikerade servrar. Det hade varit extremt bra, men låter nästan för bra för att vara sant.

https://twitter.com/...955409187348482

Xbox One you sign in to; stable, dedicated servers for every multiplayer game rather than the notoriously fragile practice of hosting matches on one participant’s console; even multiplayer matches that can grow to 64, even 128 participants, rather than the usual limit of 16 or 32.



#113

Postad 25 maj 2013 - 21:55

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Det vore fantastiskt bra.

#114

Postad 25 maj 2013 - 21:58

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Wow, undrar om detta stämmer. Wired säger att alla multiplayerspel kommer att ha dedikerade servrar. Det hade varit extremt bra, men låter nästan för bra för att vara sant.

https://twitter.com/...955409187348482


Det lär det vara. Vad ska de annars ha 300000 servrar till?

#115

Postad 25 maj 2013 - 21:59

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 2

Det lär det vara. Vad ska de annars ha 300000 servrar till?


Ladda upp allas Kinect videos till Youtube givetvis.

#116

Postad 25 maj 2013 - 22:08

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0
Alla de där 300000 servrarns kommer knappast vara dedikerade till X1, utan även för alla andra MS-produkter som använder moln-tjänster. Office 365 tex

#117

Postad 25 maj 2013 - 22:50

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

  • 1 590 inlägg
  • 0
trevligt att ni äntligen får något ni betalat för att ha i 7 år men ändå inte fått...
dedikerade servrar

om det sen kommer fungera så stabilt är en annan fråga

#118

Postad 25 maj 2013 - 23:05

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

trevligt att ni äntligen får något ni betalat för att ha i 7 år men ändå inte fått...
dedikerade servrar

Det var jag inte medveten om, menar du att MS lovat dedikerade servrar i tidigare spel för de som betalar? Har du någon länk på det?

Edit: Skit samma, spelar ingen roll, blir bara OT.

Redigerat av Zoiler, 25 maj 2013 - 23:14.


#119

Postad 25 maj 2013 - 23:08

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Ladda upp allas Kinect videos till Youtube givetvis.


tänkte inte på det...

#120

Postad 26 maj 2013 - 00:27

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0

Det var jag inte medveten om, menar du att MS lovat dedikerade servrar i tidigare spel för de som betalar? Har du någon länk på det?

Edit: Skit samma, spelar ingen roll, blir bara OT.

Blir ju det. Eller snarare är. Alla hans inlägg är OT.

#121

Postad 26 maj 2013 - 05:48

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Som jag ser det kan multiplayerspel med centrala servrar utan "host-systemet" vara det som får mig att hoppa på xbox-tåget. Instabil multiplayer med host migration etc är det största tekniska problemet med mitt spelande i dagens läge.

#122

Postad 26 maj 2013 - 07:47

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Alltså, blir det dedikerade se3vrar kan jag också tänka mig att köpa en xbone. Fatta guld i cod :)

#123

Postad 26 maj 2013 - 08:30

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Man betalar väl inte för dedikerade servrar, utan för att få spela online? Jag tycker du är lite väl negativ. Visst, spionkamera och diskussioner om total kontroll på spel som man ändå har köpt suger. Visst, konsolen är i te i närheten av sonys. Men mycket av det här är ju rykten eller saker som ms har tagit tillbaka (ex spelen som kokatu fick som svar att begspel skulle kosta som nya ect). Man kan ju vänta tills ms säger något definitivt, just nu så säger dom en sak en dag och tar tillbaka den i nästa andetag.

Och visst, jag håller med om att uppkopplingstvånget suger det med, men det kanske är så dumt att du måste vara uppkopplad en gång per dygn för att spela online eller vad som helst. Inget säger definitivt att man måste vara uppkopplad för att spela. OMdet är så, vilket jag hoppas att det inte är, så blir det dock problem i många sommarstugor ect... men vi får vänta och se.

Jag har ägt 360 men sålde då den var osäker samt att den lät förjävligt. Sedan dess så har ms inte kunnat repa mitt förtroende för dom. Jag har tänkt att konsolen kommer att fortsätta få rrod. Men trots att jag har så lågt förtroende för ms xbox så ger jag dom the benefit of doubt, just eftersom vi inte ver vad som stämmer och inte, inte ens när det kommer från phil harris själv (visst var det så överhuvudet hette?)

#124

Postad 26 maj 2013 - 12:03

Unregisteredb92a947c
  • Unregisteredb92a947c
  • Forumräv

  • 702 inlägg
  • 0
Tja, det kommer att bli svårt att vänja sig med kameror och mikrofon men man är ju åtminstone medveten om ev. problem och det är väl första steget och viktigast är väl att Microsoft får reda på att ev. köpare tar det på största allvar så att dom också gör det och inte para pratar om det. Hade jag litat på MS fullt ut så skulle jag inte behöva extra brandväggar och antivirusprogram.

X1 har ju lite intressant saker jämfört med kommande PS4.
- Tre gånger XBoxOne's CPU och lagring kapacitet i molnet.
- Dedikerade servrar.
- IR blaster

Det ska bli intressant att se hur IR blastern fungerar. Jag kanske äntligen kan få en lösning som fungerar smart. Vore ju praktiskt att styra anläggningen med röstkommandon. Har lite problem med ljudinställningar från olika källor och då främst centerhögtalaren. Det vore perfekt om man kunde lära X1 lite kommandon och profiler och bara säga "Xbox: ljudprofil 3" då man byter källa eller kanal. Styra belysning och annat via usbprylar och nätverk kan ju också bli intressant.

Sen har jag en känsla att det kommer en del kul barnspel till kinect och kanske kopplat till barnprogram (disney junior?) så den kan bli kul för dom små.

MS verkar satsa stort på nätverk så onlinedelen verka bli överlägsen PSN, bra med lite konkurrens så man får se vad Sony gör här så att dom inte blir efter ytterligare en gång.

Som sagt, den där jäkla kinect som jag älskar att hata blir svår att vänja sig med med man får väl sätta tidsinställda brandväggsregler eller dra ur nätkabeln emellanåt om man nu får för sig att köpa den.

RROD och ljudnivå borde vara fixat med tanke på storleken och att den ligger på lägre TPD. MS borde inte göra samma misstag två gånger men man vet aldrig med dom.

Förstår inte varför MS gör sig till lätt måltavla genom att vara så luddig i en del saker men dom har väl så mycket pengar så dom tycker väl att allt går väl att fixa senare med massiv marknadsföring.

#125

Postad 26 maj 2013 - 12:30

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 2
Har ni sett detta? Gametrailers annoyd gamer xbox one reactions.

https://www.youtube....be_gdata_player

#126

Postad 26 maj 2013 - 12:36

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

  • 1 846 inlägg
  • 2

Har ni sett detta? Gametrailers annoyd gamer xbox one reactions.

https://www.youtube....be_gdata_player

Ja och jag håller med vad han säger, det verkar inte som Microsoft inser hur mycket skada allting som skrivits på nätet de senaste dagarna kan ha gjort för deras kommande konsol. De försöker köra på i samma stil som Valve gjorde med Steam vilket jag tror kan vara väldigt svårt att få igenom om de inte samtidigt visar varför det är så bra med allting som de pratat om.

Edit:

http://www.destructo...at-254319.phtml

Detta är deras dag ett köpare, merparten av dessa pratar nu säkerligen om de negativa sakerna med kompisar som också främst vill spela spel. Att inte främst koncentrera sig på de här köparna är ett misstag om man inte planerar att sätta ett pris som den stora massan kommer ha råd med (som till exempel de avtal man ingår när man köper en mobil idag).

Jag förstår hur Microsoft har tänkt men att inte ge åtminstone en liten smak av vad som kommer visas på E3 (som till exempel ett par spel i slutet som en "teaser") sänder en signal att de ämnar fortsätta göra som de gjorde med Kinect, att de kommer koncentrera sig på den stora massan först. De säger att deras Xbox One är för gamers men jag tror många nu börjar tvivla på att så är fallet.

Redigerat av Jack of all trades, 26 maj 2013 - 12:57.


#127

Postad 26 maj 2013 - 13:27

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

Har ni sett detta? Gametrailers annoyd gamer xbox one reactions.

https://www.youtube....be_gdata_player

Ra länk och lysande kritik.
Jag ska säga att jag verkligen vill vara lika negativ som chris här, MEN det vägrar jag vara. Varför?

Visst, online ofta kan ställa till det för några. När vi ska och fiska i sommarstugan blir det ingen xbox one. Kasst. Kinect kan spionera på folk och allt sånt. Måste vara igång. Kasst. För liten hårddisk samt många småboxar runtom... sure. Well... allt sånt är verkligen dynga. Endast riktiga fläktpojkar kan tycka att det var en bra presentation och anse att det var bättre än sonys (såvida man inte älskar tv). Ingen tydlig info om någon fråga, kontroll på begmarknaden osv. Kasst.

MEN vi ska inte glömma bort något. Det här kan ändras. Massiv kritik kan få ms att ändra på allt drt här. Helt plötsligt kan begspel fungera som vanligt, kinect är optional och boxen behöver aldrig kopplas upp. Det är inte en omöjlig task att utföra för ms. Absolut inte. En programmerare fixar det på lunchrasten och sen är den största kritiken borta.

Vi borde vara lite mer glatt inställda tycker jag :)
... dock så kom, er jag själv ändå köpa ps4 direkt, inte bone. Men det är ju jag, och alla är olika. Får bone dedikerade servrar för onlinespel så kan jag säga att det väger upp MASSOR!

#128

Postad 26 maj 2013 - 13:29

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0
Tur att internet har kort minne då. För de flesta kommer inte komma ihåg alla arga videos som las upp på youtube i maj när det är november/december och dags att köpa en konsol. Då kommer fokus ligga på de recensioner som finns ute av hårdvara och spel. Och det kommer att avgöra vem som får en fördel denna generation. Att diskutera som vissa gör på internet att kriget om nästa generation är över visar hur dåligt minne man har.

PS3 som multimediamaskin och betydligt dyrare än konkurrenterna: Sony kommer aldrig vinna och hamna hopplöst efter.
Xbox 360 och RROD: MS är körda och kommer aldrig sälja lika många konsoler som Sony
Xbox Juan och presskonferensen: Microsoft har panik och Sony kommer vinna nästa generation.

Den som lever får se. Jag avvaktar innan jag bestämmer mig för vilken ny konsol som kommer stå hemma hos mig först (säkert kommer jag ha båda precis som jag har en PS3 och Xbox 360 idag).

#129

Postad 26 maj 2013 - 13:30

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 1
Får inte heller glömma motreaktionerna mot allt obefogat gnäll på Xone.

Tack vare alla Playstation-älskare som hoppar på minsta otydlighet och förstorar upp det något enormt gör att jag inte har någon större lust att hoppa över till det lägret. Så numera är jag mer positivt inställd till Xone än precis efter presskonferensen som bara kändes som ett stort WTF.

#130

Postad 26 maj 2013 - 13:38

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Vi borde vara lite mer glatt inställda tycker jag :)

How DARE you!?? Hur vågar du komma med en positiv inställning på Internet? Här gäller cynism, kritik och negativitet, det finns ingen plats för glada tankegångar. Ut!

#131

Postad 26 maj 2013 - 13:47

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

How DARE you!?? Hur vågar du komma med en positiv inställning på Internet? Här gäller cynism, kritik och negativitet, det finns ingen plats för glada tankegångar. Ut!

Förlåt! Jag har just spelat skyrim och är glad! :D

#132

Postad 26 maj 2013 - 14:46

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

  • 1 590 inlägg
  • 0

MEN vi ska inte glömma bort något. Det här kan ändras. Massiv kritik kan få ms att ändra på allt drt här. Helt plötsligt kan begspel fungera som vanligt, kinect är optional och boxen behöver aldrig kopplas upp. Det är inte en omöjlig task att utföra för ms. Absolut inte. En programmerare fixar det på lunchrasten och sen är den största kritiken borta.


nej
jag tycker vi ska dra ner byxorna, böja oss framåt och vara tacksamma....
kritik sysslar ju bara 12åringar med!!!

vi vuxna män är glada och tacksamma för att behandlas som skit av företagen.
Det är en ära att kunna ge microsoft våra pengar för en licensuthyrningsplattform som kanske kommer fungera bra

#133

Postad 26 maj 2013 - 14:56

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 2

vi vuxna män är glada och tacksamma för att behandlas som skit av företagen.
Det är en ära att kunna ge microsoft våra pengar för en licensuthyrningsplattform som kanske kommer fungera bra

Men ge dem inte dina pengar då, vad är problemet? Köp inte produkten.

#134

Postad 26 maj 2013 - 15:11

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 1
Får se om Sony kommer dragandes med liknande saker på sin E3-konferens som Microsoft gjorde nu. Bäst man har popcornen redo!

Redigerat av Zerox_no1, 26 maj 2013 - 15:11.


#135

Postad 26 maj 2013 - 15:38

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0
Zartok: jag säger inte att online-koll en gång per dygn (eller hur lång tid det nu blir) är bra, men om du har telefonmottagning i stugan är det lätt att dela ut internetuppkoppling från telefonen.

#136

Postad 26 maj 2013 - 15:46

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

  • 1 846 inlägg
  • 2
Apple förstår (eller kanske förstod är ett bättre ord) vad som säljer. Ja de tar saker som andra har gjort och använder de i sina egna produkter men de verkar veta vad folket vill ha. Microsoft tycks inte förstå vad folket vill ha.

Innan Iphone fanns det en massa smartphones men de var för komplexa för en vanlig "dödlig" att förstå hur de skulle användas, ville man använda dessa så behövde man läsa i en manual hur de fungerade. Iphone ändrade allt detta, den gjorde det enkelt att använda avancerade program. Samma sak med Wii, de som aldrig spelat förut kunde använda en Wii eftersom folk använde sin egna kropp.

Microsoft verkar inte förstå att Iphone blev framgångsrik för att den erbjöd saker som ingen annan produkt innan kunnat erbjuda. Vad har Xbox One som jag till exempel inte kan göra på en annan hårdvara och dessutom inte behöver betala lika mycket pengar för?

Och när det kommer till Wii verkar de ha missat att Wii sålde tack vare att den fungerade ganska bra med core spel som med causal spel, inte att den var gjord för en "mainstream" marknad.

När jag själv läste om vad Nintendo planerade göra med, vad de då kallade den för, Revolution så såg var min första tanke att den antingen kommer bli väldigt populär eller så kommer den misslyckas totalt. Jag utgick inte från vad jag själv som gamer ansåg, jag såg på den som jag misstänkte att folk i allmänhet skulle se på den.

Kinect däremot är en helt annan historia, de har fortfarande inte lyckas övertyga om att den fungerar som en kontroll i spel som en core spelare gillar. Den verkar dock vara väldigt intressant om man gillar dansspel och där tror jag inte något annat system till konsol kan tävla mot den.

Däremot är nya Kinect väldigt intressant ur ett tekniskt perspektiv och jag kan tänka mig att det no finns en del som vill äga den för att kunna leka med den på samma sätt som vissa har gjort med den första Kinect.

Redigerat av Jack of all trades, 26 maj 2013 - 15:56.


#137

Postad 26 maj 2013 - 15:58

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

  • 1 590 inlägg
  • 0
det här låter lite bättre

eftersom det är Polygon som skriver så kan vi vara ganska säkra på att det är läckt information direkt från MS PR

http://www.polygon.c...ecks-used-games

om det nu inte bara är PR-spinn från MS sida för att försöka lindra kritiken och minska den dåliga publiciteten Xboned har för närvarande och det här med aktivationskrav kvarstår. bara tiden har ändrats

#138

Postad 26 maj 2013 - 16:27

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

Zartok: jag säger inte att online-koll en gång per dygn (eller hur lång tid det nu blir) är bra, men om du har telefonmottagning i stugan är det lätt att dela ut internetuppkoppling från telefonen.

Stugan har ingen fast telefon. Man kommer heller inte åt mobilt internet i det rummet vi måste vara i, så det skulle ändå inte fungera. Dock så är det nog inte många som har det så besvärligt i sverige idag :)

#139

Postad 26 maj 2013 - 16:33

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

nej
jag tycker vi ska dra ner byxorna, böja oss framåt och vara tacksamma....
kritik sysslar ju bara 12åringar med!!!

vi vuxna män är glada och tacksamma för att behandlas som skit av företagen.
Det är en ära att kunna ge microsoft våra pengar för en licensuthyrningsplattform som kanske kommer fungera bra

Du ser, nu har beg-fee försvunnit och ms har öppnat upp för att man inte måste vara online varje dygn. Allting kan ändras på en handvändning, så även fast både du och jag inte riktigt gillar xbox så borde vi vänta tills ms säger något definitivt i frågor som berör oss.

Det enda vi VET är att ps4 i teorin har ett rätt stort övertag mot xbox vad gäller spelande. Det tycker jag talar för ps4, men vi vet ju inte ännu om ås4 kommer att stödja begspel, eller om det kostar att spela online. Eller så mycket annat. Ms visade tänderna för att sen dra ut eller slipa ner dom på mindre än en vecka. Sony kanske inte öppnat gapet ännu, vi vet inget om det.

Allt detta till försvar för en konsol som jag inte tänkt köpa. Ja, nog kan man vara opartisk ibland iaf :)

#140

Postad 26 maj 2013 - 16:40

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0

det här låter lite bättre

eftersom det är Polygon som skriver så kan vi vara ganska säkra på att det är läckt information direkt från MS PR

http://www.polygon.c...ecks-used-games

om det nu inte bara är PR-spinn från MS sida för att försöka lindra kritiken och minska den dåliga publiciteten Xboned har för närvarande och det här med aktivationskrav kvarstår. bara tiden har ändrats

NU har du sett det, det fanns här på forumet redan i förrgår.

Hur känns det nu att ha gått fullständigt i spinn för något som visar sig vara bara ett rykte?

#141

Postad 26 maj 2013 - 16:50

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Allt detta till försvar för en konsol som jag inte tänkt köpa. Ja, nog kan man vara opartisk ibland iaf :)

Det finns helt klart hopp för dig ännu!

#142

Postad 26 maj 2013 - 16:50

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

  • 1 846 inlägg
  • 0
Det största problemet Microsoft har nu är inte hur allting kommer fungera när de släpper konsolen, det största problemet är att de säger en sak dag ett för att dag två säga något annat. Verkar som de "testar" olika saker för att se hur folk reagerar på det för att sedan fatta det slutliga beslutet på det som fick minst kritik men samtidigt är nära vad de vill åstadkomma. Sådant här fungerar iaf inte på mig, jag är minst lika intresserad av vad planerat för det visar vad som kan hända i framtiden, vad deras mål egentligen är. Vad är det som säger att de inte kommer ändra "strategi" när konsolen väl sålt ett antal miljoner ex, se bara på hur Sony gjorde med Linux stödet trots att det var ett argument de från början använde för att sälja den. Och se på tusan det råkar till och med vara samma person som nu jobbar för Microsoft som då jobbade för Sony, efter att han slutade på Sony verkar Sony blivit ett helt annat företag. Den arrogans Sony hade förr verkar nu Microsoft "tagit" över.

#143

Postad 26 maj 2013 - 16:55

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

De har inget speciellt samarbete med EA, content deals dyker upp hela tiden där plattform X får tillgång till DLC ett par månader tidigare, men inte en snöbolls chans i ****t att EA tänker göra exklusiva spel för xbone eller ps4, såvida inte Sony eller MS vill betala EA för den förlorade inkomsten.


Jo de har ett speciellt sammarbete. Detta sades under presentationen.

De sa också att de skulle återkomma med info kring detta senare.

#144

Postad 26 maj 2013 - 16:57

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
De betatestar sina förslag nu. Smart, eftersom de kan först göra folk besvikna genom att se vart gränserna går och sedan när de ser att de inte gillar det, ändra sig och framstå som frälsare som får mer cred än om de bara utannonserat det från början.

Kanske ;)

#145

Postad 26 maj 2013 - 17:19

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0
https://www.youtube....be_gdata_player

I videon pratar de om TV-funktionen, vidare antyder de att de ska lansera om 7 månader - dvs december.
Det är iaf vad NeoGAF tror, låter nästan som att "de har kommit långt på 7 månader, vi kommer inte tro våra öron när den lanseras"

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 26 maj 2013 - 17:31.


#146

Postad 26 maj 2013 - 17:31

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

Det finns helt klart hopp för dig ännu!

Jag tycker bara att vi bör ha mer av ett facit i handen innan vi bestämmer något :) ps3 skulle vara bättre till spel än 360, men det var den absolut inte. Baserat på skyrim, som är facit till allt i universum och den enda trovärdiga sanningen. Tm :D

Skämt åsido, ms har flippfloppat hela veckan, så allt som sägs bör tas med ett saltkar. Imorgon kanske det inte går att spela offline alls samt att spelen bara kan användas till en konsol. Vi vet inte. Vi bara spekulerar. Det enda vi vet är att ms lyckades bra med förra konsolen samt har gjort en värdelös presentation av den här konsolen.

#147

Postad 26 maj 2013 - 17:32

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 1

Microsoft tycks inte förstå vad folket vill ha.


Åh jo.

* Ethernet istället för Modem
* Robust online upplevelse
* OS skiljt från spelen så spelaren kan kommunicera med andra
* Achievements
* HDCP bara på skyddad media
* Crossgaming kompis-lista
* Och allt annat vi fått från MS som alla tar för givet idag.

#148

Postad 26 maj 2013 - 18:05

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

  • 1 590 inlägg
  • 0

NU har du sett det, det fanns här på forumet redan i förrgår.

Hur känns det nu att ha gått fullständigt i spinn för något som visar sig vara bara ett rykte?

rykte?

jag skulle inte kalla något en VD på Microsoft säger ett rykte

#149

Postad 26 maj 2013 - 18:08

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0

Det största problemet Microsoft har nu är inte hur allting kommer fungera när de släpper konsolen, det största problemet är att de säger en sak dag ett för att dag två säga något annat.

Problemet är väl att officiellt säger MS inte särskilt mycket. Det är en intervju med någon, ett twitter från någon annan och ett tredje rykte från "anonym" källa som historien verkar bygga på. Om folk lugnar ner sig istället tills E3 och se vad som sägs där. Eller tills MS och Sony faktiskt presenterar något med lite mer substans än det vi har sett hitills.

#150

Postad 26 maj 2013 - 18:11

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

rykte?

jag skulle inte kalla något en VD på Microsoft säger ett rykte


Det enda som har sagts har varit att om du installerar samna spel på en annan konsol så kommer där en avgift.

Allt annat har varit fritolkningar av något.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.