Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Magine - nytt sätt att konsumera TV på

236 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 06 september 2012 - 12:52

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

  • 14 172 inlägg
  • 0
http://bambuser.com/v/2957954

Ser ju riktigt intressant ut! Någon som sitter på mer info? Vilka har de avtal med? Hur funkar den? Gillar idén skarpt och vill veta!

#2

Postad 06 september 2012 - 13:05

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0
Wow, me wants!

#3

Postad 06 september 2012 - 13:07

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

  • 14 172 inlägg
  • 0
Verkligen. Dock är det content som styr självklart och det skulle vara intressant att få en inblick i dels vilka kanaler som finns tillgängliga, men även hur distributionen fungerar. Dvs kommer den som förinspelat material till Magine eller om de gör en lagring och sedan encode för distribution. De säger att den funkar på 3G så då är ju upplösning och bitrate instressant om man slänger upp den på en stor tv.

#4

Postad 06 september 2012 - 13:10

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0
För mig skulle nog den mesta användningen ske rent mobilt via 3G och när man typ åker kommunalt osv.

Hemma har jag helt andra krav på både content och bildkvalitet, men till detta vore det klart intressant.

#5

Postad 06 september 2012 - 13:18

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

  • 14 172 inlägg
  • 0
Där jag jobbade innan var man också intresserad av sådanahär lösningar - slutade för 4 månader sedan så jag har ingen aning om vad de kom fram till - men så sprang jag på detta idag.

Jepp - självklart har man olika krav på kvalitet beroende på vart man är men jag tycker att content skall vara samma oavsett vart man är. Tänk valfritt innehåll, valfri enhet varsomhelst. NOW we're talking.

#6

Postad 06 september 2012 - 13:25

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

  • 916 inlägg
  • 0
http://www.idg.se/2....-spotify-for-tv
200 kr för ett abb ? tror jag är alldeles för högt

#7

Postad 07 september 2012 - 20:23

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 1

Där jag jobbade innan var man också intresserad av sådanahär lösningar - slutade för 4 månader sedan så jag har ingen aning om vad de kom fram till - men så sprang jag på detta idag.

Jepp - självklart har man olika krav på kvalitet beroende på vart man är men jag tycker att content skall vara samma oavsett vart man är. Tänk valfritt innehåll, valfri enhet varsomhelst. NOW we're talking.


Det har jag redan. Strömmar allt skit hemifrån till wherever jag befinner mig. Vanlig tv intresserar mig icke. Det visas bara skit på svenska kanalerna förutom sporten då dvs.

Redigerat av Unregistereddc471864, 07 september 2012 - 20:25.


#8

Postad 10 september 2012 - 18:19

Pedant städtant
  • Pedant städtant
  • Användare

  • 206 inlägg
  • 0

http://www.idg.se/2....-spotify-for-tv
200 kr för ett abb ? tror jag är alldeles för högt


För dyrt ?
Vad kostar inte Boxer, Comhem m.m idag
jag fick en invite i dag, och detta är TV precis som jag vill ha det
möjligtvis vore det bättre om inspelat material fanns för 30 dagar bakåt
men fy fan vad det funkar bra :)

jag kommer garanterat att köpa tjänsten, bara dom kanaler jag har via Boxer kommer att finnas

Redigerat av Pedant städtant, 10 september 2012 - 18:19.


#9

Postad 10 september 2012 - 19:03

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

  • 916 inlägg
  • 0

För dyrt ?
Vad kostar inte Boxer, Comhem m.m idag
jag fick en invite i dag, och detta är TV precis som jag vill ha det
möjligtvis vore det bättre om inspelat material fanns för 30 dagar bakåt
men fy fan vad det funkar bra :)

jag kommer garanterat att köpa tjänsten, bara dom kanaler jag har via Boxer kommer att finnas

exakt du betalar ju redan hundratals kronor för tv kanaler... ska du betala detta också eller ska du säga upp det andra?
Under 100 lappen tror jag annars ere kört...

#10

Postad 11 september 2012 - 17:45

Pedant städtant
  • Pedant städtant
  • Användare

  • 206 inlägg
  • 0

exakt du betalar ju redan hundratals kronor för tv kanaler... ska du betala detta också eller ska du säga upp det andra?
Under 100 lappen tror jag annars ere kört...


Självklart ersätter jag Boxer med Magine, det är väll det som är tanken
och då kan jag lika gärna kasta hundralappar på dom om nu tjänsten fungerar

#11

Postad 12 september 2012 - 07:33

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

  • 14 172 inlägg
  • 0
Vilka kanaler har de idag? Vet man något om hur de lagrar / strömmar media iom att du kan scrolla fram/bak?

#12

Postad 12 september 2012 - 18:12

MrAssov
  • MrAssov
  • Amatör

  • 93 inlägg
  • 0
Hittade följande demo
http://feber.se/webb...demo_av_magine/
priset är oklart (200 kr/mån stämmer ej).
Lansering tidigast Q1 2013

edit:samma filmsnutt som i första inlägget :ph34r: :blink: :wacko:

Redigerat av MrAssov, 12 september 2012 - 18:14.


#13

Postad 12 september 2012 - 20:16

Pedant städtant
  • Pedant städtant
  • Användare

  • 206 inlägg
  • 0

Vilka kanaler har de idag? Vet man något om hur de lagrar / strömmar media iom att du kan scrolla fram/bak?


Har inte satt mig in i vilket format det strömmas, men i datorn behöver man installera en Widevine plugin
och i Iphone & Ipad så laddar man ner deras app

går sedan att para Iphone eller Ipad med datorn och använda dessa som fjärrkontroll
snart släpps även "App" till Samsung´s smarta TV-apparater
och sedan kan man även köra Airplay mot Apple-TV

tar 1-3 sekunder att byta kanal eller att välja ett gammalt inspelat program

Dessa kanaler finns i dagsläget, och det är ju bara Beta så fler kommer

Bifogad fil  IMG_0115.PNG   1,13MB   37 Antal nerladdningar

Redigerat av Pedant städtant, 12 september 2012 - 22:43.


#14

Postad 15 september 2012 - 07:04

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

  • 14 172 inlägg
  • 0
Sådär - nu testar jag beta för fullt också - återkommer med vad jag tycker

#15

Postad 15 september 2012 - 07:27

Sgart
  • Sgart
  • Guru

  • 6 649 inlägg
  • 0
Kan dom fixa ett par kanaler i HD så att många kan tänka sig att helt byta tvleverantör till detta så tror jag detta kan bli hur stort som helst.
Jag har skummat denna tråden ett par gånger utan att se på filmen och utan att egentligen "fastna" men nu när jag såg filmen måste jag säga att jag blev jävligt imponerad.

Jag har hemma idag endast HD 1 och 2 eftersom jag har telias baspaket och sällan kollar på tv. Jag skulle mer eller mindre lika gärna kunna skaffat Magine. HD 1 och 2 skulle jag till och med kunnat skaffa genom marknätet och haft båda om jag velat men då försvinner ju iofs fördelen med programbytet osv.

Ska bli kul att se vart detta "landar"

Tycker det är kul rent generellt att det börjar hända mkt nu på tvfronten i vårt land. Netflix, Hbo och även detta inom kort tid. Bådar gott för utvecklingen tycker jag.

#16

Postad 15 september 2012 - 15:21

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0
Gäller ju att det tekniskt ska orka med att strömma HD kanaler med till många hushåll vilket kräver stora investeringar.
Det gäller ju inte enbart i eget nät då utan ska ju strömmas till alla möjliga ISPs och det ska flyta på utan buffringar osv. Tror inte man kan räkna med HD sändningar på 15-20mbit/s iaf utan runt 5mbit eller nåt i den stilen isf.

Redigerat av Leatherface, 15 september 2012 - 15:24.


#17

Postad 15 september 2012 - 16:31

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

  • 14 172 inlägg
  • 0
Problemet är väl snarare att jag tror att det blir svårt att få den stora massan att köpa en padda, sedan en apple tv eller liknande för att få till airplay - allt för att strömma kanaler när motsvarande lösningar finns / kommer som dessutom ger dig alla kanaler hemma i tvn också.

#18

Postad 25 september 2012 - 22:25

Pedant städtant
  • Pedant städtant
  • Användare

  • 206 inlägg
  • 0
Hittade ett program för att få till Airplay via en PC
dock så får jag bara till bild & ljudöverföring
http://funky-factory.blogspot.se/

Ang Magine, varför är det så tyst
tycker detta borde vara en riktig snackis :wacko:

#19

Postad 26 september 2012 - 20:53

Arngrim
  • Arngrim
  • Lärjunge

  • 368 inlägg
  • 0
Jag har precis fått tillgång till betaversionen. Det mesta fungerar bra. Jag tycker dock att bildkvaliten är lite dålig på vissa kanaler men TV4 fungerar bra och man kan spola förbi reklamen :) Gissar att det inte kommer att vara möjligt i den skarpa versionen.
Jag har testat både att streama över Airplay från en iPad till Apple TV och att spela upp på datorn. Det ser ut som dom kommit lite längre med utvecklingen av iPad appen än med web-appen. Tidslinjen fungerar bättre på iPad än på datorn.
Jag läste på Magines web att dom kommer släppa en app för Samsung smart TV. Gör dom det så kan jag tänka mej att köpa en sådan TV.

#20

Postad 29 september 2012 - 13:57

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1 967 inlägg
  • 0
Att inte kunna använda magine pga att mina iPads är jailbreakade är en stor besvikelse. Att det sedan endast funkar med Apple produkter gör inte valet svårt för mig. Magine åker i papperskorgen direkt.

#21

Postad 29 september 2012 - 16:38

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0
Som alla andra liknande lösnigar är det stora begränsningar.
Lösningen jag kör med funkar iu hela världen och på vad jag vill sålänge det finns tillräckligt med bandbredd där jag är.
Pratar då om streaming från Linuxbox.

#22

Postad 29 september 2012 - 17:34

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1 967 inlägg
  • 0
Håller med dig Leatherface. Dreamstreamoid till android eller tex mobile streamer till iOS funkar ypperligt vart man än är i världen och även över 3G. Nu har ju inte alla en linuxbox men det är fortfarnde överlägset.

#23

Postad 29 september 2012 - 18:10

-Q-
  • -Q-
  • Forumräv

  • 666 inlägg
  • 0
Ser kanon ut om jag skulle vilja ha större utbud än "skogstv" igen - priset kommer vara det som avgör för mig. Över 50:- per månad så är det i alla fall inte aktuellt även om jag gillar konceptet.

#24

Postad 16 oktober 2012 - 20:40

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 1
Nu fick man mail om att testa betan.

Men detta krävde att man antingen hade ett Fuckfacebook-trams-konto eller Twitter-dito. :angry:

Så helt plötsligt blev detta nåt som blev helt ointressant.

Redigerat av masse70, 17 oktober 2012 - 08:26.


#25

Postad 01 november 2012 - 11:00

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

  • 3 147 inlägg
  • 0
Jag har kört betan i ngn månad nu och överlag fungerar tjänsten bra, men däremot så ska man ha realistiska förväntningar kring tjänsten, att magine själva sparar strömmarna och styckar upp dem programvis efter tablån för att kunna eftersända kan gå stick i stäv mot de rättigheter som kanalerna kan ha för vissa program.

#26

Postad 01 november 2012 - 16:04

Unregistered03303df7
  • Unregistered03303df7
  • Forumräv

  • 640 inlägg
  • 0
Kan bli intressant, verkar vara smidigt !
Men mycket beror ju på vilka kanaler ....

#27

Postad 05 november 2012 - 16:23

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0
Tror nog Magine har dom gjort upp med kanalerna om hur det ska se ut så är nog inga problem med rättigheter.

#28

Postad 07 november 2012 - 17:03

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

  • 3 147 inlägg
  • 0

Tror nog Magine har dom gjort upp med kanalerna om hur det ska se ut så är nog inga problem med rättigheter.


Nej, Magine kan inte "göra upp" med t ex SBS om såna rättigheter, det är det utgivande förlaget som bestämmer vilka rättigheter som gäller, inte det bolag som sänder materialet.
Om NBC säger att SBS inte får eftersända Law and Order på nätet så får inte Magine göra det heller.

Men med det sagt så älskar jag Magines koncept och det skulle vara tråkigt om de tvingades begränsa eftersändningen.

Edit: Och bara för att jag sa det så ser jag att Law and order som sänds nattetid på 7:an efter MASH är borta :/

Redigerat av simulacra, 07 november 2012 - 18:12.


#29

Postad 07 november 2012 - 18:51

Unregistered2208
  • Unregistered2208
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Stor potential men tror tyvärr inte att det kommer att slå, åtminstone inte hos den breda massan.

#30

Postad 28 november 2012 - 22:25

RoSt_Swe
  • RoSt_Swe
  • Användare

  • 109 inlägg
  • 0
Idag kom följande per mail från Magine: "Idag har vi lagt in tre nya kanaler som vi vill låta er testa – BBC World News samt Eurosport och Eurosport 2."

Tjänsten börjar bli intressant innehållsmässigt men tyvärr så är hackandet i bilden en så stor störkälla att jag inte pallar med att titta någon längre stund. Det är väldigt långt ifrån samma 50Hz flyt som i "vanliga sändningar" med typ Boxer. Problemet med hackande bild finns på båda mina datorer.

Finns det någon som har bra 50Hz bild med Magine? Om det inte går att få flyt i bilden så är tjänsten oduglig som alternativ.....

Redigerat av RoSt_Swe, 28 november 2012 - 22:27.


#31

Postad 29 november 2012 - 10:48

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0
Har lite svårt att förstå att så många nya streamingtjänster lanseras i första hand till mobila enheter. Förutsätts det nu att man alltid tittar på TV via en handhållen enhet? Själv vill jag titta på stor TV i HD och då ställs helt andra krav på streamingtjänsterna än att kunna leverar ett coolt gränsnitt på en 9"-platta.

#32

Postad 29 november 2012 - 13:54

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

  • 2 495 inlägg
  • 0
Tycker magine fungerar kanon på min htpc, trots att det är beta.
Vad är problemet?

#33

Postad 29 november 2012 - 14:04

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Tycker magine fungerar kanon på min htpc, trots att det är beta.
Vad är problemet?

Problemet är att vi är på väg bort från htpc. Det nya är att inkludera appar i TV och TV-anslutna enheter som de flesta ändå har. Htpc är inget för Svensson och ska en sådana här tjänster slå stort måste man kunna se direkt på sin TV på ett enkelt sätt. Något som just nu Netflix verkar klara av bäst.

#34

Postad 29 november 2012 - 20:59

RoSt_Swe
  • RoSt_Swe
  • Användare

  • 109 inlägg
  • 0

Problemet är att vi är på väg bort från htpc. Det nya är att inkludera appar i TV och TV-anslutna enheter som de flesta ändå har. Htpc är inget för Svensson och ska en sådana här tjänster slå stort måste man kunna se direkt på sin TV på ett enkelt sätt. Något som just nu Netflix verkar klara av bäst.


För en månad sedan så trodde jag också att min HTPC:n var på väg ut från mitt vardagsrum. För "linjär TV", dvs. ComHem, Boxer och liknande så sätter pairing av box och kort samt CI+ lite käppar i hjulet för HD på HTPC så för dessa användningsområden så ser det mörkt ut.

Det som gör att HTPC:n åter kan vara aktuell för mig är faktiskt Windows 8 och de nya Metro apparna. Redan idag så finns bland annat ViaPlay, Netflix, Headweb och Xbox Video!
Till skillnaden mot de halvtaskiga webversionerna med Silverlight så har Win8 apparna hårdvaruaccelerering med hjälp av grafikkortet. Alltså går apparna att köra på klena CPU:er (typ Atom) med perfekt bild utan en massa hackande (stuttering). På så sätt så kan jag köra med HTPC istället för en Smart TV, WD TV Live, Apple TV eller Android enhet.

Jag tror på Windows 8, operativsystemet kan bli en riktigt vettig plattform för alla nya Streamingtjänster.

Redigerat av RoSt_Swe, 29 november 2012 - 21:01.


#35

Postad 30 november 2012 - 02:27

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

  • 3 147 inlägg
  • 0

Idag kom följande per mail från Magine: "Idag har vi lagt in tre nya kanaler som vi vill låta er testa – BBC World News samt Eurosport och Eurosport 2."

Tjänsten börjar bli intressant innehållsmässigt men tyvärr så är hackandet i bilden en så stor störkälla att jag inte pallar med att titta någon längre stund. Det är väldigt långt ifrån samma 50Hz flyt som i "vanliga sändningar" med typ Boxer. Problemet med hackande bild finns på båda mina datorer.

Finns det någon som har bra 50Hz bild med Magine? Om det inte går att få flyt i bilden så är tjänsten oduglig som alternativ.....


Det jag sett så har det rullat på finfint, tom bättre bild än med Boxer. Jag Airplayar till min AppleTV från iPaden.

#36

Postad 30 november 2012 - 02:30

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

  • 3 147 inlägg
  • 0

Har lite svårt att förstå att så många nya streamingtjänster lanseras i första hand till mobila enheter. Förutsätts det nu att man alltid tittar på TV via en handhållen enhet? Själv vill jag titta på stor TV i HD och då ställs helt andra krav på streamingtjänsterna än att kunna leverar ett coolt gränsnitt på en 9"-platta.


Det handlar om rättigheter alltsom oftast, att få streama grejer till plattformar som inte kan ersätta TV:n är betydligt lättare än att få streama till TV:n direkt.

Reklam kommer alltid att kunna bjuda över kunden när det gäller pengar.

#37

Postad 30 november 2012 - 08:03

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

För en månad sedan så trodde jag också att min HTPC:n var på väg ut från mitt vardagsrum. För "linjär TV", dvs. ComHem, Boxer och liknande så sätter pairing av box och kort samt CI+ lite käppar i hjulet för HD på HTPC så för dessa användningsområden så ser det mörkt ut.

Det som gör att HTPC:n åter kan vara aktuell för mig är faktiskt Windows 8 och de nya Metro apparna. Redan idag så finns bland annat ViaPlay, Netflix, Headweb och Xbox Video!
Till skillnaden mot de halvtaskiga webversionerna med Silverlight så har Win8 apparna hårdvaruaccelerering med hjälp av grafikkortet. Alltså går apparna att köra på klena CPU:er (typ Atom) med perfekt bild utan en massa hackande (stuttering). På så sätt så kan jag köra med HTPC istället för en Smart TV, WD TV Live, Apple TV eller Android enhet.

Jag tror på Windows 8, operativsystemet kan bli en riktigt vettig plattform för alla nya Streamingtjänster.

Ja, kan man komma ifrån Silverlight på PC så öppnar det ju upp för fler möjligheter. Visst går det framåt med htpc, men jag menar att det kanske inte är något för den breda massan utan där lutar det mer åt "inbyggda" lösningar såsom Smart-TV eller enklare medie-burkar som Apple TV som knappt kräver någon admin.

#38

Postad 01 december 2012 - 20:38

Arngrim
  • Arngrim
  • Lärjunge

  • 368 inlägg
  • 0

För en månad sedan så trodde jag också att min HTPC:n var på väg ut från mitt vardagsrum. För "linjär TV", dvs. ComHem, Boxer och liknande så sätter pairing av box och kort samt CI+ lite käppar i hjulet för HD på HTPC så för dessa användningsområden så ser det mörkt ut.

Det som gör att HTPC:n åter kan vara aktuell för mig är faktiskt Windows 8 och de nya Metro apparna. Redan idag så finns bland annat ViaPlay, Netflix, Headweb och Xbox Video!
Till skillnaden mot de halvtaskiga webversionerna med Silverlight så har Win8 apparna hårdvaruaccelerering med hjälp av grafikkortet. Alltså går apparna att köra på klena CPU:er (typ Atom) med perfekt bild utan en massa hackande (stuttering). På så sätt så kan jag köra med HTPC istället för en Smart TV, WD TV Live, Apple TV eller Android enhet.

Jag tror på Windows 8, operativsystemet kan bli en riktigt vettig plattform för alla nya Streamingtjänster.


Instämmer, Windows 8 passar mycket bra på en media dator. Konceptet med appar och app-butik tycker jag är suveränt. Betydligt enklare att navigera i en app som tex. Headweb jämfört med att navigera i en webbsidan. Synd bara att det inte fungerar med en fjärkontroll. Med en sådan hade det blivit mer "familjevänligt".

Jag kör Magine på en iPad och streamar till en apple TV och det fungerar bra. Jag har inte råkat ut för några märkbara störningar men det känns lite kryckigt att behöva ha igång iPad för att titta på tv. Jag hoppas att Magine kommer att utveckla appar för flera plattformar och gärna för Windows 8.

#39

Postad 02 december 2012 - 02:35

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

  • 3 147 inlägg
  • 0
Ha iPaden igång? Stänger du av den när du inte använder den? :)

#40

Postad 10 december 2012 - 10:37

Unregistered8cb13de7
  • Unregistered8cb13de7
  • Lärjunge

  • 487 inlägg
  • 0
Kommer inte testa detta förrän det kommer på xboxen eller ps3 eller möjligtvis appletv. Vem kollar på TV på sin PC egentligen (inte inräknat alla HTPC-applikationer)?

/S

#41

Postad 10 december 2012 - 20:31

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0
En PVR klient till XBMC med ett bra utbud och bra kvalite på kanalerna så skulle jag vara väldigt intresserad iaf.
Och självklart möjlighet att kunna anänvda det i vilken telefon och OS som helst.
Kommer aldrig skaffa nåt som kräver Windows/Silverlight iaf.

Redigerat av Leatherface, 10 december 2012 - 20:32.


#42

Postad 11 december 2012 - 12:41

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

  • 2 495 inlägg
  • 0
Den kräver varken silverlight eller windows. Jag kör det alldeles utmärkt i Safari/Chrome på Mac.
Tycker iPad-klienten fungerar riktigt bra med. Hade hellre sett en apple tv app så man hade kunnat ha den som digitalbox.

#43

Postad 11 december 2012 - 15:10

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0
Kommer aldrig att skaffa Mac,ipad eller annat skit från ruttna äppelföretaget heller.
Linux är det jag kör och jag kommer inte byta det för att dom tycker att jag ska köra annat.
Jag betalar gärna för såna här tjänster men inte på deras villkor.
Samma sak gäller HBO, Netflix, Viasat Play och liknande tjänster.

Redigerat av Leatherface, 11 december 2012 - 15:13.


#44

Postad 11 december 2012 - 15:20

porch123
  • porch123
  • Veteran

  • 1 954 inlägg
  • 0

Kommer aldrig att skaffa Mac,ipad eller annat


Trodde jag inte heller för ett år sedan, men har nu Imac, Ipad och 2 st Atv 3. Måste säga att det fungerar grymt bra med Airplay (Spotify,Viaplay) och Netflix via Atv3.

/Fredrik

#45

Postad 11 december 2012 - 16:08

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0
Jag kommer aldrig ha nån produkt från Apple och av samma anledning vill jag inte ha Windows heller.
Båda dom systemet saknar det jag vill ha. Öppen mjukvara som är helt gratis och som jag själv kan ställa in precis som jag vill ha det.
Jag kan idag se TV från min Dreambox var jag än befinner mig på vad jag vill utan att vara låst till viss mjukvara eller OS.
Finns ingen anledning för mig att byta till ett låst system med stängd och låst mjukvara.
Av samma anledning vill jag inte ha nåt annat än Linuxbox för TV med öppen mjukvara och inte nån operatörsbox som är stängd.
Kan tillägga att jag hållt på med datorer sen början av 80 talet och varit med sen Apples barndom och har aldrig haft eller velat ha nåt som har med Apple att göra.

Redigerat av Leatherface, 11 december 2012 - 16:13.


#46

Postad 11 december 2012 - 21:13

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

  • 3 147 inlägg
  • 1
Såå, du är typ som datorvärldens audiofiler? :)

#47

Postad 14 december 2012 - 08:33

Unregistered8cb13de7
  • Unregistered8cb13de7
  • Lärjunge

  • 487 inlägg
  • 0
Finns det inga "appar" till plattformar man kan köra på tv? Tycker det är smått underligt att alla de nya tjänster som nu släpps prioriteras för telefoner, plattor och för din PC. Hur många konsumerar TV där egentligen? Här hemma kör vi windows media center och xbox 360, och kommer inte att köra ovan tjänst förrän den kommer till någon av dessa plattformar (troligtvis då xboxen).

Windows 8 hade ju varit ett trevligt alternativ till gamla windows media center, synd bara att det totalt saknar stöd för fjärrkontroll :( Ytterligare ett bevis på MS okunskap att inse vad de har skapat och göra något bra utav det.

/S

#48

Postad 14 december 2012 - 19:49

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

  • 3 147 inlägg
  • 0
Det är oändligt mkt lättare att få tillåtelse att sända filmer och tv-serier på en tablet/telefon än att få visa dem på tevar.


#49

Postad 15 december 2012 - 00:05

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1 824 inlägg
  • 0
Det går nu även använda Samsung Smart TV, modell D eller ES

Redigerat av lindo, 15 december 2012 - 00:06.


#50

Postad 15 december 2012 - 11:47

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

  • 2 495 inlägg
  • 0
Det är ju en beta, de måste börja någonstans, och antagligen då där det är lättast rent utvecklingsmässigt och juridiskt.
Sannolikt kommer de sprida sig till fler plattformar när de kör igång det skarpt och börjar få in kapital den vägen med.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.