Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

HEOS by Denon

128 svar till detta ämne Heos
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Denon Heos Amp HS2 (Mediaspelare) 1 7,5 (1) 5 498:-

#1

Postad 12 april 2015 - 21:18

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 089 inlägg
  • 0
Jag ser att Heos inte har en egen tråd, så därför skapade jag denna så att vi Heosägare kan dela våra erfarenheter.

#2

Postad 13 april 2015 - 07:45

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 089 inlägg
  • 0

Jag har nu kört med Heos Link i en månad ungefär och är nöjd med denna produkt. Jag har tidigare haft spelare från Argon och Raumfeld men dom har bägge haft problem med Spotify Connect (låtarna har kapats av i början). Heosen har inte visat upp några tendenser av detta.

 

Ljudet är bra och jag kan inte tänka mig att det blir nåt bättre med andra spelare, då jag mestadels lyssnar via Spotify.

Heosappen är ok med många inställningar. Det enda negativa med Heosappen är att den bara visas i porträttläge på surfplattan.

 

Heosen stödjer inte 24-bitars ljud men enlig specen för chipset Burr-Brown PCM5102, så skulle det funka. Detta spelar ingen roll för min del eftersom "vanlig" CD-kvalitet är det värsta jag kör. Jag har provat att streama filer i CD-kvalite från anslutet USB-minne och det funkar alldeles utmärkt. Jag har planer på att rippa av min Beatlesbox till ett USB-minne och ha det anslutet till Heosen.


Redigerat av Buddypresley, 13 april 2015 - 09:16.


#3

Postad 28 april 2015 - 13:28

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

  • 4 884 inlägg
  • 0

Kommer HEOS att stödja Tidal framöver?

Vad innebär "Spotify utan begränsningar" som recensenten skrev på denna sida:

 

https://www.hifiklub...s-musikspelare/

 

Verkar ju kanon att man kan ansluta en optisk samt analog ingång samt SW out ju! Det har inte Sonos väl?


Verkar bara finnas pre out på Heos baksida. Finns det ingen vanlig line out? Eller kan man ställa om mellan dessa alternativ i någon meny?


Redigerat av Audiovector, 28 april 2015 - 13:28.


#4

Postad 28 april 2015 - 13:34

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 089 inlägg
  • 0

Kommer HEOS att stödja Tidal framöver?

Vad innebär "Spotify utan begränsningar" som recensenten skrev på denna sida:

 

https://www.hifiklub...s-musikspelare/

 

Verkar ju kanon att man kan ansluta en optisk samt analog ingång samt SW out ju! Det har inte Sonos väl?


Verkar bara finnas pre out på Heos baksida. Finns det ingen vanlig line out? Eller kan man ställa om mellan dessa alternativ i någon meny?

Recensenten kanske menar att Heosen stödjer Spotify Connect vilket Sonos inte gör.

Hifi-klubben skriver att Heosen inte stödjer Wimp (Tidal) ännu.

Pre out är samma som line out.



#5

Postad 28 april 2015 - 13:46

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

  • 4 884 inlägg
  • 0

OK tack!

 

Är det satt något datum för införandet av Tidal?

 

Vad är det för fördelar med Spotify Connect mot vanlig Spotify?

 

Är det en fixerad ljudnivå i både L, R och SW utgångarna menar du? Verkar konstigt, en sub vill ju ha en variabel ljudnivå.



#6

Postad 28 april 2015 - 13:49

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 089 inlägg
  • 0

 

 

 

 

Vad är det för fördelar med Spotify Connect mot vanlig Spotify?

 

 

https://www.spotify.com/se/connect/



#7

Postad 01 maj 2015 - 07:29

Higgs
  • Higgs
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0

Kan man med HEOS spela en låt i ett rum och en annan låt i ett annat rum med endast ett Spotify-konto? Detta ska väl funka på Sonos, men vet inte hur det är med HEOS och Spotify Connect. 



#8

Postad 01 maj 2015 - 10:04

tomasgbg
  • tomasgbg
  • Beroende

  • 1 309 inlägg
  • 0

Hur skulle Heos Link fungera som försteg till aktiva högtalare?

 

Sonos connect har ju ett delay som gör att kopplar man tvljudet in så blir det väldigt osyncat.

Lider heos link av detta med?

 

Går det att styra volymen på både dom anloga pre out samt digitala?


Redigerat av tomasgbg, 01 maj 2015 - 10:04.


#9

Postad 07 maj 2015 - 13:53

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 089 inlägg
  • 0

Nyheter från Heos. https://www.hifiklub.../heos-by-denon/



#10

Postad 29 maj 2015 - 06:59

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 089 inlägg
  • 0

Tidal funkar med Heos nu, för dom som är intresserade. För övrigt så har jag använt Heos Link i ca två månader nu och den funkar alldeles utmärkt. Inga problem alls.



#11

Postad 01 juni 2015 - 12:04

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

  • 4 884 inlägg
  • 0

Härligt! En jättefördel med Heos och Sonos är den koaxiala utgången. Något som dessvärre Bluesound saknar...

 

Varför ska man välja Heos före Sonos om man använder Tidal? Finns några fördelar?



#12

Postad 08 juni 2015 - 16:56

Unregisteredba010b74
  • Unregisteredba010b74
  • Wannabe

  • 47 inlägg
  • 0
Köpte mig en Heos link och en heos 3 idag. Sjukt smidig installation! Hann dock inte pröva så mycketinnan jag blev tvungen att sticka till jobbet.

Vad jag har förstått så ska det gå att starta receivern från heos appen. Är det nåt nån har lyckats med?
Jag har en Denon Avr1912.

#13

Postad 09 juni 2015 - 01:48

Unregisteredba010b74
  • Unregisteredba010b74
  • Wannabe

  • 47 inlägg
  • 0
Nu, hemkommen från jobbet så har både Heos 3an och Linken försvunnit från Heos appen.

Är det nåt någon har varit med om? Och isåfall hur förhindrar jag det från att hända igen?

Edit: jag kan fortfarande spela spotify på dem båda, så de är inte borta från nätverket.

Redigerat av Unregisteredba010b74, 09 juni 2015 - 01:51.


#14

Postad 09 juni 2015 - 07:50

Unregistered343e878d
  • Unregistered343e878d
  • Amatör

  • 57 inlägg
  • 0

Nu, hemkommen från jobbet så har både Heos 3an och Linken försvunnit från Heos appen.

Är det nåt någon har varit med om? Och isåfall hur förhindrar jag det från att hända igen?

Edit: jag kan fortfarande spela spotify på dem båda, så de är inte borta från nätverket.

 

Jag har haft en Heos5 och en Link i ett halvår. En gång har Linken försvunnit, då fick jag starta om den genom att rycka ut sladden....


Köpte mig en Heos link och en heos 3 idag. Sjukt smidig installation! Hann dock inte pröva så mycketinnan jag blev tvungen att sticka till jobbet.

Vad jag har förstått så ska det gå att starta receivern från heos appen. Är det nåt nån har lyckats med?
Jag har en Denon Avr1912.

 

Det ska funka om du använder "ir-sladden" som följer med Linken. 



#15

Postad 11 juni 2015 - 10:27

Unregisteredba010b74
  • Unregisteredba010b74
  • Wannabe

  • 47 inlägg
  • 0
Jag lade till dem igen med hjälp av 3,5mm kabeln och då fanns de kvar i appen tills idag. Men nu är de borta igen. Det är ju jävligt irriterande. Kör android, men jag har en ipad oxå, ska pröva lägga till dem där å se om det funkar bättre.
De finns dock kvar i nätverket och rumsgrupperingen jag gjorde i heos appen finns fortfarande kvar i spotify.

Löste auto on via nån inställning. IP vill jag minnas att det stod. Funkar klockrent. Den slår på receivern och det går t.o.m att styra volymen på receivern :)

Men att de försvinner från appen är ju riktigt störande.

#16

Postad 11 juni 2015 - 16:18

Unregistered343e878d
  • Unregistered343e878d
  • Amatör

  • 57 inlägg
  • 0

Konstigt att dom bara försvinner så där... Inget problem jag känner igen, (jag kör iOS)

 

Bra att auto-on funkar. IP-styrning funkar bra för mig också, enda problemet är att ibland byter inte recievern till rätt ingång efter att den gått igång. Det händer inte jätteofta, men man vill ju att allt ska funka som ska hela tiden.  :)



#17

Postad 11 juni 2015 - 16:26

Unregisteredba010b74
  • Unregisteredba010b74
  • Wannabe

  • 47 inlägg
  • 0
Ska pröva med ipaden så får vi se om det går bättre :)

#18

Postad 13 juni 2015 - 16:46

Pontan82
  • Pontan82
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0
Hej,

Är det någon som har slagit till på Heos 1 ännu och fått den? Jag har själv beställt 1 st fast vit för att matcha mina andra enheter. Skulle vara kul att höra andra erfarenheter om hur den är i förhållande till de andra.

#19

Postad 13 juni 2015 - 16:54

Unregisteredba010b74
  • Unregisteredba010b74
  • Wannabe

  • 47 inlägg
  • 0
Tänkte köpa, men de sa att det skulle dröja till i slutet på sommaren innan den vita 1an fanns i butikerna. Så det blev en 3a istället.

#20

Postad 13 juni 2015 - 20:47

Unregistered343e878d
  • Unregistered343e878d
  • Amatör

  • 57 inlägg
  • 0

Tänker också köpa en vit 1:a. Lite drygt att den inte kommer förrän augusti, det är ju nu i sommar jag vill använda den...

 

Synd att man är för fåfäng för att köpa en svart... :)



#21

Postad 15 juni 2015 - 14:53

Unregisteredba010b74
  • Unregisteredba010b74
  • Wannabe

  • 47 inlägg
  • 0
Sååå i snitt var tredje dag så föravinner spelarna från Heos appen. Ios som android spelar ingen roll. Men det räcker att ta ut och stoppa i strömsladden för att de ska funka igen.

Nån som har nån teori?

#22

Postad 15 juni 2015 - 15:01

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 089 inlägg
  • 0

Sååå i snitt var tredje dag så föravinner spelarna från Heos appen.

Nån som har nån teori?

Har du pratat med återförsäljaren eller Heossupporten?

#23

Postad 15 juni 2015 - 15:32

Unregisteredba010b74
  • Unregisteredba010b74
  • Wannabe

  • 47 inlägg
  • 0
Nej, jag börjar den enkla vägen 😂

#24

Postad 26 juni 2015 - 11:24

Unregistered343e878d
  • Unregistered343e878d
  • Amatör

  • 57 inlägg
  • 0
Den vita 1:an finns i lager nu. Har just beställt en! 😀

#25

Postad 15 augusti 2015 - 10:44

Unregisterede7866599
  • Unregisterede7866599
  • Lärjunge

  • 310 inlägg
  • 0

Har enbart lite Sonosgrejer och tänkte titta på HEOS som alternativ då den linjen fått bra recensioner av svensk press om än mer halvdana recensioner utomlands. Inte så mycket recensioner från privatpersoner.

 

Då googlar jag på HEOS 7 som ligger i skottlinjen då HomeCinema inte släppts ännu. Läser att det är en AltecLansing-produkt. Denon köpte företaget eller delar av det? Då blir man lite tveksam för det företaget har jag sett som en tillverkare av dyr plast- och pappersinsamlingsvara.

 

Är det någon som har koll på hur Denon HEOS utvecklas, om det är "riktig" Denon i nivå med dess receivers eller nåt eget team som bygger saker som, ja den pappiga Denon-soundbar som står hos Hifiklubben nu och skäms intill Sonos Playbar i väntan på HomeCinema? Den ser ju faktiskt likadan ut vad gäller högtalarenheterna... samma som kommande HEOS HomeCinama, minus HEOS-appen?



#26

Postad 12 december 2015 - 20:01

Unregistered26979672
  • Unregistered26979672
  • Lärjunge

  • 338 inlägg
  • 0

Var och lyssnade på Home Cinema, tyckte det lät riktigt bra på det jag fick lyssna på, musik via spotify connect.

 

Finns väldigt lite skrivet om Heos limpan, tycker den är ett kap mot Sonos för dubbla pengen!

 

Några fler som lyssnat / har den?



#27

Postad 18 december 2015 - 20:33

Unregistered5118fd09
  • Unregistered5118fd09
  • Lärjunge

  • 332 inlägg
  • 0
Hifiklubben kör drive igen 2st Heos 1 för 2696:- grymt bra pris

#28

Postad 18 december 2015 - 22:27

Unregistered26979672
  • Unregistered26979672
  • Lärjunge

  • 338 inlägg
  • 0

Köpte Heos Home Cinema idag.

Mycket trevlig kompakt lösning för tv/stereo, låter dessutom mycket bra.

 

Blev nu sugen på mer Heos, köket...sovrummet.... :blink:



#29

Postad 21 december 2015 - 07:54

Unregistered1470cd9f
  • Unregistered1470cd9f
  • Lärjunge

  • 259 inlägg
  • 0

Var och lyssnade på Home Cinema, tyckte det lät riktigt bra på det jag fick lyssna på, musik via spotify connect.

 

Finns väldigt lite skrivet om Heos limpan, tycker den är ett kap mot Sonos för dubbla pengen!

 

Några fler som lyssnat / har den?

Var köpte du heos limpan för hälften av vad sonos kostar?. Har sett att du skrivit det i fler trådar. Kollar man på hifiklubben så kostar den 7498 mot sonos 7490. Eller räknar du då om man skulle köpa till en baslåda till sonos?



#30

Postad 21 december 2015 - 17:58

Unregistered26979672
  • Unregistered26979672
  • Lärjunge

  • 338 inlägg
  • 0

Precis.

Subban ingår ju i HomeCinema.

 

En limpa utan sub blir inget vidare.



#31

Postad 22 december 2015 - 09:47

Jschonning
  • Jschonning
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Jag har problem med att min Home Cinema hoppar ur när jag spelar via Spotify connect. Sjukt irriterande. Både när jag spelar på bara cineman och när den är en del av en grupp med flera högtalarpar. När den är i grupp med flera högtalare så hoppar bara cineman ur gruppen? Sjukt skumt och irriterande... Någon som vet? När jag tittar på tv händer det aldrig att ljudet försvinner. Verkar bara vara via trådlösa. Ska kolla nu hur det är med andra tjänster förutom Spotify, ifall det är någon skillnad där.

#32

Postad 30 december 2015 - 12:45

flixie
  • flixie
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0

Jag tycker det är störande att inte HEOS-stöd är inbyggt i Denons stärkare. Känns dumt att behöva köpa en HEOS Link när recievern redan har stöd för Spotify Connect och wifi. Någon annan som funderat på det?



#33

Postad 12 januari 2016 - 22:39

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 089 inlägg
  • 0

Jag tycker det är störande att inte HEOS-stöd är inbyggt i Denons stärkare. Känns dumt att behöva köpa en HEOS Link när recievern redan har stöd för Spotify Connect och wifi. Någon annan som funderat på det?

Ja det känns dumt att köpa en pryl med Spotify connect och koppla den till en annan pryl som har Spotify connect inbyggt redan.

#34

Postad 29 januari 2016 - 19:48

Unregistered26979672
  • Unregistered26979672
  • Lärjunge

  • 338 inlägg
  • 0

Var på väg att lämna in limpan på garantirep då plötsligt ARC slutade fungera.

Mailade om problemet och säljaren ringde upp och meddelade att Denon skickat ut en mjukvara som fimpat ARC av misstag.

 

Kommer ny mjukvara inom kort tydligen som fixar detta, tänkte ifall fler upplever samma sak.



#35

Postad 29 januari 2016 - 22:12

fredl
  • fredl
  • Forumräv

  • 762 inlägg
  • 0

Jag har problem med att min Home Cinema hoppar ur när jag spelar via Spotify connect. Sjukt irriterande. Både när jag spelar på bara cineman och när den är en del av en grupp med flera högtalarpar. När den är i grupp med flera högtalare så hoppar bara cineman ur gruppen? Sjukt skumt och irriterande... Någon som vet? När jag tittar på tv händer det aldrig att ljudet försvinner. Verkar bara vara via trådlösa. Ska kolla nu hur det är med andra tjänster förutom Spotify, ifall det är någon skillnad där.

 

^^^ är ett exempel på varför jag gav upp alla varianter av nätverkskopplade multi-roomlösningar till förmån för Sonos. Har inte provat HEOS här hemma, däremot så övervägde vi det skarpt innan vi köpte Sonos (våren 2015). Att vi valde Sonos berodde främst på avsaknad av kontroller för Windows (har ett antal touch-skärmar uppsatta i huset som kör Windows). En annan faktor var att man inte kan använda play/pause för att återuppta uppspelning av senast spelade källan på samma sätt på HEOS som på Sonos. När vi valde Sonos så var just Spotify betydligt bättre på HEOS eftersom man saknade Radio och Spotifys adaptiva spellistor, det har dock kommit till Sonos (sent omsider).

 

Det är mycket möjligt att det som JSchonning skriver inte är något som händer ofta eller speciellt många, men jag är fullständigt allergisk mot sådant (efter alla dessa år med olika kompromisslösningar och fulhack som AirPlay, AirFoil etc har inneburit.

 

Tycker det är bra att HEOS finns och Denon är verkligen innovativa när det gäller t.ex. Drive. Sonos ljudlimpa blir ju betydligt dyrare om man vill ha en sub (och det vill nog många ha). Tycker dock att det är väldigt märkligt att de inte har lyckats integrera Link-funktionaliteten i de senaste receivrarna.



#36

Postad 18 mars 2016 - 22:52

Unregistered32555851
  • Unregistered32555851
  • Beroende

  • 1 030 inlägg
  • 0

Nu har jag gått och blivit med Heos, min Squeezebox Classic har fått flyttat ut efter många års trogen tjänst.

Första intrycket, så sjukt smidigt. Installerade det på 2 minuter med mobiltelefon sen var jag igång. Trodde inte att det var på riktigt.

Att installera en Heos 1 tog några minuter mer då den ville uppdatera dessa, men vad smidigt allt är. 

Hittills är jag väldigt nöjd :)



#37

Postad 19 mars 2016 - 09:15

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 089 inlägg
  • 1
Jag upptäckte en grej nu när jag lyssnar på webbradio via Heosen. Vissa stationer sänder i flera valbara strömmar och då väljer Heosen automatiskt den lägre strömmen dvs om en radiokanal sänder i 64 och 128 kbps så väljer Heosen 64 kbps. Det går visserligen med några tryckningar i appen att välja den högre strömmen men man får göra det varje gång man byter kanal.

Detta är nåt som har uppkommit med nån av dom senare uppdateringarna. Jag har inte orkat kontakta supporten än men kommer att göra det snart.

#38

Postad 24 mars 2016 - 09:11

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 089 inlägg
  • 0

Jag upptäckte en grej nu när jag lyssnar på webbradio via Heosen. Vissa stationer sänder i flera valbara strömmar och då väljer Heosen automatiskt den lägre strömmen dvs om en radiokanal sänder i 64 och 128 kbps så väljer Heosen 64 kbps. Det går visserligen med några tryckningar i appen att välja den högre strömmen men man får göra det varje gång man byter kanal.

Detta är nåt som har uppkommit med nån av dom senare uppdateringarna. Jag har inte orkat kontakta supporten än men kommer att göra det snart.

Jag har nu kontaktat HEOS-supporten och dom menar på att felet ligger hos TunIn. Har kontaktat TuneIn och fått som svar att dom skall kolla på det och ev komma med nån uppdatering av appen.



#39

Postad 24 mars 2016 - 10:31

psoderlund
  • psoderlund
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0

Jag har nu kontaktat HEOS-supporten och dom menar på att felet ligger hos TunIn. Har kontaktat TuneIn och fått som svar att dom skall kolla på det och ev komma med nån uppdatering av appen.

Helt klart ett problem hos TuneIn. En nätverkshögtalare får bara en länk till en stream tilldelad. Högtalaren och dess system känner inte till ev andra länkar av annan kvalitet till samma radiostation.



#40

Postad 05 april 2016 - 07:43

Janoz
  • Janoz
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0

Jag är spekulant på en Heos Link och såg att HiFI Klubben rear ut den och det finns endast ett fåtal kvar. Den går inte längre att hitta på Prisjakt och HiFi klubben uppger att det är en ny version på väg. Jag har ställt frågan om vilken skillnad det är på den nya, men inte fått något svar (ännu). Är det någon därute som vet något om detta?



#41

Postad 06 april 2016 - 21:37

malerasjon
  • malerasjon
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 1

Jag är spekulant på en Heos Link och såg att HiFI Klubben rear ut den och det finns endast ett fåtal kvar. Den går inte längre att hitta på Prisjakt och HiFi klubben uppger att det är en ny version på väg. Jag har ställt frågan om vilken skillnad det är på den nya, men inte fått något svar (ännu). Är det någon därute som vet något om detta?


Kom över en Link nu på rean. Som jag förstod det kommer nya generationen klara 24bit ljud. Inget jag kände jag behövde. Trots att den var tusen kronor billigare är det ändå en dyr grej för en enkel funktion (speciellt om man har en htpc kopplad till förstärkaren), men vill man ha musik i hela huset samtidigt får man gladeligen betala;-)

Köpte även en Heos 5 som jag tänkt ha i mitt inglasade uterum. Har sedan tidigare två Heos 1 i kök och badrum...börjar man är det riktigt svårt att sluta! Beroendeframkallande:-)

#42

Postad 07 april 2016 - 19:04

Janoz
  • Janoz
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0

Kom över en Link nu på rean. Som jag förstod det kommer nya generationen klara 24bit ljud. Inget jag kände jag behövde. Trots att den var tusen kronor billigare är det ändå en dyr grej för en enkel funktion (speciellt om man har en htpc kopplad till förstärkaren), men vill man ha musik i hela huset samtidigt får man gladeligen betala;-)
Köpte även en Heos 5 som jag tänkt ha i mitt inglasade uterum. Har sedan tidigare två Heos 1 i kök och badrum...börjar man är det riktigt svårt att sluta! Beroendeframkallande:-)


Tack för svar! Jag vet inte om jag har någon glädje av 24bit ljud och troligen blir väl den nya versionen dyrare, så om jag kommer över ett ex på rea slår jag nog till.

#43

Postad 16 april 2016 - 16:38

Unregistered32555851
  • Unregistered32555851
  • Beroende

  • 1 030 inlägg
  • 0

Tänkte bara dela med mig, mailade till Denon och frågade om man vågade placera en Heos 1 i uterummet. Här hemma så når det temperaturer över 50 grader på sommaren när solen ligger på.

Här är deras svar:

We dont recommend putting HEOS into an environment with temperatures of 50-60 degrees Celsius. Our products do go through "aging" tests for tropical and humid countries ( 5 - 35 celcius ) however those temperatures may shorten component life in the longterm.



#44

Postad 20 april 2016 - 14:41

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 089 inlägg
  • 0

Nya generationen med hi-res och Bluetooth.

 

https://usa.denon.com/us/heos



#45

Postad 21 april 2016 - 09:24

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3 271 inlägg
  • 0

Finns det något samarbete mellan ALtec Lansing och Denon/Heos?



#46

Postad 15 juni 2016 - 06:43

rocky77
  • rocky77
  • Användare

  • 123 inlägg
  • 0

Var på väg att lämna in limpan på garantirep då plötsligt ARC slutade fungera.
Mailade om problemet och säljaren ringde upp och meddelade att Denon skickat ut en mjukvara som fimpat ARC av misstag.
 
Kommer ny mjukvara inom kort tydligen som fixar detta, tänkte ifall fler upplever samma sak.


Är problemet löst nu? Har inte tordats koppla om från optisk kabel till hdmi arc igen efter humöret frugan blev på då det stulade tidigare...

Samt, nån som vet om Apple Music är på g till denon Heos?

#47

Postad 17 juni 2016 - 12:31

Unregistered32555851
  • Unregistered32555851
  • Beroende

  • 1 030 inlägg
  • 0

Någon mer här som har en HEOS Link ?

När jag spelar låt som t.ex Awolnation - Sail så låter det rent förjävligt, flyttar jag över koaxilkabeln och kör med men Squeezebox så låter det bra. Så inte kabel,förstärkare eller högtalare det är fel på?

 

Inte påtalat det till Hifiklubben ännu eller Denon.



#48

Postad 17 juni 2016 - 12:39

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 089 inlägg
  • 0

Någon mer här som har en HEOS Link ?

När jag spelar låt som t.ex Awolnation - Sail så låter det rent förjävligt, flyttar jag över koaxilkabeln och kör med men Squeezebox så låter det bra. Så inte kabel,förstärkare eller högtalare det är fel på?

 

Inte påtalat det till Hifiklubben ännu eller Denon.

Menar du att bara vissa låtar låter illa? Från vilken källa kommer musiken?



#49

Postad 17 juni 2016 - 13:42

Unregistered32555851
  • Unregistered32555851
  • Beroende

  • 1 030 inlägg
  • 0

Menar du att bara vissa låtar låter illa? Från vilken källa kommer musiken?

Hej,

Ja vissa låtar. Samma musikkälla Spotify.

 

Men verkar vara en viss typ av "frekvens" det är basen i Awolnation - Sail som låter som spräckta högtalare. Testade med annan musikkälla samma låt låter illa då också.
 

Kör jag med Spotify i Squeezecenter så låter det bra så känns som felet ligger i Heos.



#50

Postad 17 juni 2016 - 13:50

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 089 inlägg
  • 0

Hej,

Ja vissa låtar. Samma musikkälla Spotify.

 

Men verkar vara en viss typ av "frekvens" det är basen i Awolnation - Sail som låter som spräckta högtalare. Testade med annan musikkälla samma låt låter illa då också.
 

Kör jag med Spotify i Squeezecenter så låter det bra så känns som felet ligger i Heos.

Hmm...låter inte bra detta. Jag skall kolla upp om jag har samma problem med min Heos link. Har inte märkt nåt med den musik jag lyssnar på än så länge. Hade ett liknande problem med den förra nätverksspelaren från Raumfeld. Den lät illa med frekvenser runt 1000 Hertz.






Även taggad med Heos

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.