Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Lite problem jag skulle vilja lösa!

11 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 24 juli 2011 - 05:23

Jacare
  • Jacare
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Tjena! Precis börjat fixa och trixa med mitt system här nu när jag skaffat mig en Samsung UE46D8005 LED TV, som jag nu kör filmer från datorn med hjälp av nätverket.

Jag skulle vilja köra .MKV filer till TV:n men jag kommer inte på hur jag har försökt att fixa det men det funkar inte med de metoden. Försökte ändra till DIVX Codecs nej det funkade inte heller, är det TV:n som knasar det vet jag inte heller.
Jag kör genom Windows media player eller center..
Har en PS3a också om man kanke kan föra över mkv filerna till den men funkar inte heller.

Så vet ni något om hur man kan fixa det här skulle det vara galet schysst! Tack i förhand!

Sorry för felstavningar.

#2

Postad 24 juli 2011 - 08:47

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

  • 3 945 inlägg
  • 0
Frågan är ju bara om MKV-filerna/filmerna fungerar när du kör dem på BARA datorn?

Startar jag vilken film som helst på datorn, kan jag ju sen se dem på min Tv - OM jag har TVn ansluten till min dators Grafikkort via t ex HDMI.

Fungerar inte MKV-filerna/filmerna ens på din dator är det ju fel på dem, och du får skaffa andra, eller en annan uppspelare, prova t ex med VLC-Player, den brukar klara det mesta.

Redigerat av anderswillhelmsson, 24 juli 2011 - 11:39.


#3

Postad 24 juli 2011 - 09:36

spelevinken
  • spelevinken
  • Beroende

  • 1 417 inlägg
  • 0

Tjena! Precis börjat fixa och trixa med mitt system här nu när jag skaffat mig en Samsung UE46D8005 LED TV, som jag nu kör filmer från datorn med hjälp av nätverket.

Jag skulle vilja köra .MKV filer till TV:n men jag kommer inte på hur jag har försökt att fixa det men det funkar inte med de metoden. Försökte ändra till DIVX Codecs nej det funkade inte heller, är det TV:n som knasar det vet jag inte heller.
Jag kör genom Windows media player eller center..
Har en PS3a också om man kanke kan föra över mkv filerna till den men funkar inte heller.

Så vet ni något om hur man kan fixa det här skulle det vara galet schysst! Tack i förhand!

Sorry för felstavningar.


Menar du att du kör TV:n som uppspelare av MKV:er eller har du datorn ansluten till TV:n via HDMI? Har själv en Samsung TV och har spelat upp mkv:er via den men bristen är att min Samsung inte har stöd för subs och då går det bort. Sen har inte min TV heller stöd för digitala ljudformat mer än stereo och det gör ju inte saken bättre.

#4

Postad 24 juli 2011 - 10:19

Unregisteredc2ff7bf9
  • Unregisteredc2ff7bf9
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0
Jag kör mkv-filer med VLC på HTPCn. VLC startas automatiskt när jagväljer en sån film i media browser i MCE. När jag sen stoppar filmen så öppnas MCE automatisk igen. Enda nackdelen är att VLC inte har någon resume funktion.

#5

Postad 24 juli 2011 - 14:21

Jacare
  • Jacare
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

Menar du att du kör TV:n som uppspelare av MKV:er eller har du datorn ansluten till TV:n via HDMI? Har själv en Samsung TV och har spelat upp mkv:er via den men bristen är att min Samsung inte har stöd för subs och då går det bort. Sen har inte min TV heller stöd för digitala ljudformat mer än stereo och det gör ju inte saken bättre.

Att spela på datorn är inget problem men jag får inte över den genom nätverket till TVn filmformatet stöds ej, finns det inget program som gör så att jag kan tvinga den elller en metod?

#6

Postad 24 juli 2011 - 14:25

spelevinken
  • spelevinken
  • Beroende

  • 1 417 inlägg
  • 0

Att spela på datorn är inget problem men jag får inte över den genom nätverket till TVn filmformatet stöds ej, finns det inget program som gör så att jag kan tvinga den elller en metod?


Känns som om det är en inställningsfråga, ,men som sagt varför skall du köra filmer via nätverket till din Samsung (eller är din dator inte ansluten till TV:n)?, funktionaliteten är minst sagt sådär.

#7

Postad 24 juli 2011 - 19:32

Jacare
  • Jacare
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

Känns som om det är en inställningsfråga, ,men som sagt varför skall du köra filmer via nätverket till din Samsung (eller är din dator inte ansluten till TV:n)?, funktionaliteten är minst sagt sådär.

Svar på din fråga
Min dator är inte ansluten via datorn utan via nätverket.
Kan även tillägga att mitt grafikkort Geforce 8800 GTS inte har en hdmi port vad jag vet.

Redigerat av Jacare, 24 juli 2011 - 19:34.


#8

Postad 25 juli 2011 - 06:04

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

  • 3 945 inlägg
  • 0

Att spela på datorn är inget problem men jag får inte över den genom nätverket till TVn filmformatet stöds ej

Det beror ju då på vilka format och Codecs som Samsungs inbyggda Mediaspelare klarar av, och den lär inte täcka allt.


Min dator är inte ansluten via datorn utan via nätverket.
Kan även tillägga att mitt grafikkort Geforce 8800 GTS inte har en hdmi port vad jag vet.

Så vitt jag kan se på alla bilder här, så finns det en HDMI-port på ditt grafikkort, men visst - det finns ju udda tillverkare som kanske inte inkluderat en sån, men på de flesta versioner av 8800 lär det finnas HDMI.

http://images.google...&...920&bih=950

#9

Postad 26 juli 2011 - 03:36

Jacare
  • Jacare
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

Det beror ju då på vilka format och Codecs som Samsungs inbyggda Mediaspelare klarar av, och den lär inte täcka allt.



Så vitt jag kan se på alla bilder här, så finns det en HDMI-port på ditt grafikkort, men visst - det finns ju udda tillverkare som kanske inte inkluderat en sån, men på de flesta versioner av 8800 lär det finnas HDMI.

http://images.google...&...920&bih=950


Nope inte mitt från Asus. Ska inte gnälla egentligen men, fan va keffa samsung är när det gäller sånt här. Produkterna är bra men mjukvaran suger pung

#10

Postad 26 juli 2011 - 09:09

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

  • 3 945 inlägg
  • 0

Ska inte gnälla egentligen men, fan va keffa samsung är när det gäller sånt här. Produkterna är bra men mjukvaran suger pung

Har du kollat på Samsungs hemsida om det finns några uppdateringar till din Tv där?
Såna kan ju ibland fixa problem med uppspelning av vissa format.

Men jag skulle ju köpa nåt nytt Grafikkort, med både VGA-, DVI- och HDMI på, kostar inte många kronor.

#11

Postad 31 juli 2011 - 22:44

Christanse
  • Christanse
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0

Svar på din fråga
Min dator är inte ansluten via datorn utan via nätverket.
Kan även tillägga att mitt grafikkort Geforce 8800 GTS inte har en hdmi port vad jag vet.


hur snabbt är nätverket ?? jag vet när jag försökte spela upp på trådlöst 10 lina så tog det en stund att buffra(ca 30-45 sec) och jag körde via WMC.

#12

Postad 31 juli 2011 - 22:51

Christanse
  • Christanse
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0
Om du kör windows 7 test att ladda ner windows 7 codec, i det har du hur många inställningar. Jag kör med den och har inte några provlem när jag spelar upp mkv filer.

här är länken till sidan.
http://shark007.net/win7codecs.html



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.