Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

Amazon etablerar sig i Sverige i november 2018

98 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 10 april 2018 - 16:26

NisseT1
  • NisseT1
  • AnvĂ€ndare

  • 208 inlĂ€gg
  • 0
Undrar bara vad ni tror om detta. Jag tror sjÀlv att det blir vÀldigt tufft för Elgiganten, MM och Dustin. Kommer antagligen sjÀlv att handla massor dÀr.

#2

Postad 10 april 2018 - 16:36

LuXOD
  • LuXOD
  • Amatör

  • 54 inlĂ€gg
  • 0

Fan vad nice, hoppas det inte suger! :D



#3

Postad 11 april 2018 - 11:20

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlĂ€gg
  • 0
... tror man, det Àr inte precis spikat.

I mina ögon Àr inte heller placeringarna av vad man tror Àr lager helt genomtÀnkta, vilket spÀr pÄ min skepsis ytterligare.

Redigerat av frollic, 11 april 2018 - 11:36.


#4

Postad 11 april 2018 - 12:00

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

  • 1 248 inlĂ€gg
  • 0

... tror man, det Àr inte precis spikat.

I mina ögon Àr inte heller placeringarna av vad man tror Àr lager helt genomtÀnkta, vilket spÀr pÄ min skepsis ytterligare.

Du menar de hallarna som senare bekrÀftats ska bli datacenter? Samtliga jobb som utlysts i Sverige frÄn Amazon Àr AWS-relaterade, inga för handel.

Om nÄgot blir det vÀl en mjuk öppning med lite kindleböcker pÄ svenska och leveranser av annat frÄn Tyskland eller liknande.


Redigerat av mr.keyser, 11 april 2018 - 12:01.


#5

Postad 11 april 2018 - 15:00

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlĂ€gg
  • 0

Du menar de hallarna som senare bekrÀftats ska bli datacenter? Samtliga jobb som utlysts i Sverige frÄn Amazon Àr AWS-relaterade, inga för handel.


Ok, hade missat att den biten kommit fram, har varit pÄ semester ett tag, och inte följt media som jag brukar.

#6

Postad 18 april 2018 - 21:14

Unregisteredcec18524
  • Unregisteredcec18524
  • Beroende

  • 1 195 inlĂ€gg
  • 0

Allt beror ju pÄ om de "Sverige anpassar" sina priser eller inte. Idag kostar ju allt precis pÄ öret lika mycket pÄ MM, EG, NoN, Webhallen, Dustinhome, etc.

 

Kör det sina priser som i DE och UK fast med svensk moms (och om vi bortser frÄn den extremt lÄg vÀrderade kronan som Àr nu). sÄ blir det nog en slakt utan dess like av ovan nÀmnda.

 

Jag Àr rÀdd för ett anticlimax nÀr de vÀl öppnar amazon.se för business.

 

EK


Redigerat av Unregisteredcec18524, 18 april 2018 - 21:17.


#7

Postad 18 april 2018 - 21:46

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • MĂ€stare

  • 3 205 inlĂ€gg
  • 0

Kör det sina priser som i DE och UK fast med svensk moms (och om vi bortser frÄn den extremt lÄg vÀrderade kronan som Àr nu). sÄ blir det nog en slakt utan dess like av ovan nÀmnda.

Och faktiskt sÄ betalar man redan svensk moms nÀr man handlar frÄn Amazon UK exempelvis, istÀllet för brittisk sÄdan förstÄs.



#8

Postad 18 april 2018 - 22:10

Unregisteredcec18524
  • Unregisteredcec18524
  • Beroende

  • 1 195 inlĂ€gg
  • 0

Och faktiskt sÄ betalar man redan svensk moms nÀr man handlar frÄn Amazon UK exempelvis, istÀllet för brittisk sÄdan förstÄs.

 

Ja, det har du helt rÀtt i, det syns nÀr man gÄr till kassan.

 

EK



#9

Postad 18 april 2018 - 22:54

skrotfot
  • skrotfot
  • Beroende

  • 1 201 inlĂ€gg
  • 0

Kan det vara sÄ passande att premiÀren sker pÄ black friday?



#10

Postad 18 april 2018 - 23:07

Krumeluren
  • Krumeluren
  • ForumrĂ€v

  • 776 inlĂ€gg
  • 0

Allt beror ju pÄ om de "Sverige anpassar" sina priser eller inte. Idag kostar ju allt precis pÄ öret lika mycket pÄ MM, EG, NoN, Webhallen, Dustinhome, etc.

 

Kör det sina priser som i DE och UK fast med svensk moms (och om vi bortser frÄn den extremt lÄg vÀrderade kronan som Àr nu). sÄ blir det nog en slakt utan dess like av ovan nÀmnda.

 

Jag Àr rÀdd för ett anticlimax nÀr de vÀl öppnar amazon.se för business.

 

EK

Tror inte pÄ nÄgra superpriser precis. Dagens butiker har redan vÀldigt lÄga marginaler. KrÀvs ju att Amazon ska köpa in frÄn nÄt billigare land för att kunna pressa priserna. För hos svenska leverantörer sÄ Àr inköpspriserna ofta höga



#11

Postad 19 april 2018 - 08:18

Satsvear
  • Satsvear
  • MĂ€stare

  • 3 066 inlĂ€gg
  • 0
Om jag inte misstar mig sÄ köper redan de redan idag stora volymer för att fÄ lÀgre inköpspris, sedan smÄ marginaler pÄ det.

Tror inte att Amazon kommer göra nÄgon större skillnad.

NÀr Lidl och willys slog upp i stan sÄ trodde man att det skulle bli superpriser. Vilket aldrig hÀnde...

#12

Postad 19 april 2018 - 09:48

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

  • 1 248 inlĂ€gg
  • 0

Tror inte pÄ nÄgra superpriser precis. Dagens butiker har redan vÀldigt lÄga marginaler. KrÀvs ju att Amazon ska köpa in frÄn nÄt billigare land för att kunna pressa priserna. För hos svenska leverantörer sÄ Àr inköpspriserna ofta höga

Glöm inte kemikalieskatt och Copyswede, hÀrliga bonuskostnader man fÄr om man etablerar sig i Sverige.



#13

Postad 21 april 2018 - 09:46

Unregisteredcec18524
  • Unregisteredcec18524
  • Beroende

  • 1 195 inlĂ€gg
  • 0

Glöm inte kemikalieskatt och Copyswede, hÀrliga bonuskostnader man fÄr om man etablerar sig i Sverige.

 

De om ngt Àter upp eventuellt lÀgre pris till konsument om Amazon köper centralt för sina Europasiter...

Den stora frÄgan Àr vilka som VILL etablera sig I Sverige map. kemikalieskatt och Copyswede nÀr det gÄr lika bra att skicka frÄn ett lager vadsomhelst i EU till Sven istÀllet. Det Àr den uppenbara risken med symbolpolitik, Àr det ett obetydligt land i norra Europa med hybris och symbolpolitik med en relativt liten inhemsk marknad i volym sÄ risken att det landet straffar ut sig sjÀlv och hamnar utanför...

 

EK


Redigerat av Unregisteredcec18524, 21 april 2018 - 09:46.


#14

Postad 21 april 2018 - 11:19

Frux
  • Frux
  • ForumrĂ€v

  • 970 inlĂ€gg
  • 0

Trevligt. Jag handlar handlar redan frÄn amazon.co.uk dÄ och dÄ för man kan hitta kap ibland. Priserna kan vara lite mÀrkliga jÀmfört med svenska butiker. Det Àr inte sÄ att Amazon alltid Àr 5% billigare eller nÄt sÄnt utan ibland hittar man saker mycket billigare av nÄn anledning, och ibland kostar det samma eller t.om. dyrare Àn i svenska butiker sÄ det Àr inte alltid man tjÀnar nÄgot pÄ det. Det hade varit trevligt med lÀgre frakt.



#15

Postad 21 april 2018 - 11:30

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlĂ€gg
  • 0

 Det hade varit trevligt med lĂ€gre frakt.

Amazon.de har gratis frakt


Redigerat av Benkke, 21 april 2018 - 11:32.


#16

Postad 21 april 2018 - 11:42

Frux
  • Frux
  • ForumrĂ€v

  • 970 inlĂ€gg
  • 0

Amazon.de har gratis frakt

 

Det Àr olika för olika varor men ja ibland Àr det fri frakt, precis som pÄ amazon.co.uk :)



#17

Postad 21 april 2018 - 11:47

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • MĂ€stare

  • 3 205 inlĂ€gg
  • 0

För vilka varor har Amazon UK fri frakt? Trodde att de slutade med det för flera Är sedan.



#18

Postad 21 april 2018 - 12:16

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlĂ€gg
  • 0

Amazon.de har fri frakt pĂ„ allt de sĂ€ljer sjĂ€lva, över 39€ bestĂ€llning



#19

Postad 21 april 2018 - 15:43

Unregisteredcec18524
  • Unregisteredcec18524
  • Beroende

  • 1 195 inlĂ€gg
  • 0

Jag switchade över till .de nÀr .co.uk upphörde med fri frakt, framför allt tyska mÀrken Àr sjukt mycket billigare, typ SIEMENS dammsugare och sÄdana saker.

 

EK



#20

Postad 26 april 2018 - 17:13

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

  • 1 610 inlĂ€gg
  • 0

Min mardröm Ă€r att detta innebĂ€r att de stĂ€nger de  andra sajterna för leveranser till Sverige och Sverigefördyrar varorna i den svenska butiken.

 

Jag har det senaste Ă„ret köpt all(a)  hundmat, kattmat, elektronik, trĂ€olja, byggvaror, klĂ€der till tonĂ„ringarna, datortillbehör, glödlampor, köksprylar, ... hos amazon.De - allt med frakt till dörren för 9,90 € per leverans.



#21

Postad 09 maj 2018 - 08:02

Yocke
  • Yocke
  • ForumrĂ€v

  • 685 inlĂ€gg
  • 0

Min mardröm Ă€r att detta innebĂ€r att de stĂ€nger de  andra sajterna för leveranser till Sverige och Sverigefördyrar varorna i den svenska butiken.

 

Jag har det senaste Ă„ret köpt all(a)  hundmat, kattmat, elektronik, trĂ€olja, byggvaror, klĂ€der till tonĂ„ringarna, datortillbehör, glödlampor, köksprylar, ... hos amazon.De - allt med frakt till dörren för 9,90 € per leverans.

De har inte gjort det för nÄgra andra lÀnder, sÄ det borde inte vara nÄgon fara.



#22

Postad 09 maj 2018 - 08:31

lobo
  • lobo
  • MĂ€stare

  • 2 842 inlĂ€gg
  • 0
Hur blev det med EU-kommissionens förslag som skulle tvinga e-handlare inom EU att skicka/leverera till samtligs medlemslÀnder? Visst, det Àr vÀl antagligen möjligt att blÄsa upp fraktpriserna mot vissa omrÄden/lÀnder om inte detta regleras.

#23

Postad 15 maj 2018 - 12:13

Nattsvart
  • Nattsvart
  • ForumrĂ€v

  • 737 inlĂ€gg
  • 0

Det finns ett finns ett arbete inom EU-Kommissionen om e-handel dĂ€r det ska bli ett nytt regelverk och det ska införas 2021. Jag vet att momsfrĂ„gan Ă€r med i det regelverket (dvs sĂ„ som vi har i Sverige med moms ska det bli i alla EU-lĂ€nder) men det kan ju Ă€ven inkludera det du skriver om, men jag kĂ€nner inte igen det som ett Kommissionsförslag. 



#24

Postad 21 juni 2018 - 14:58

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlĂ€gg
  • 0
https://www.dn.se/ek...ster-i-sverige/

Amazon har ansökt om att fÄ börja erbjuda betaltjÀnster i Sverige. Detta kan vara ytterligare ett
tecken pÄ att e-handelsjÀtten satsar fullskaligt pÄ den svenska marknaden.


#25

Postad 02 juli 2018 - 17:09

OMD28
  • OMD28
  • MĂ€stare

  • 3 032 inlĂ€gg
  • 0
https://www.ekuriren...onor-i-sverige/

#26

Postad 02 juli 2018 - 17:27

Askungen
  • Askungen
  • MĂ€stare

  • 2 677 inlĂ€gg
  • 2

https://www.ekuriren...onor-i-sverige/


Hur mÄnga prenumerarar pÄ eskilstunatidnngar. Posta inte lÀnkar till lÄsta artiklar.

#27

Postad 03 juli 2018 - 07:33

OMD28
  • OMD28
  • MĂ€stare

  • 3 032 inlĂ€gg
  • 0

Hur mÄnga prenumerarar pÄ eskilstunatidnngar. Posta inte lÀnkar till lÄsta artiklar.

Sorry eftersom jag alltid Àr inloggad tÀnkte jag inte pÄ det.

https://www.aftonbla.../Rxw065@ablokal

Redigerat av OMD28, 03 juli 2018 - 07:34.


#28

Postad 03 juli 2018 - 09:11

Askungen
  • Askungen
  • MĂ€stare

  • 2 677 inlĂ€gg
  • 0

Sorry eftersom jag alltid Àr inloggad tÀnkte jag inte pÄ det.https://www.aftonbla.../Rxw065@ablokal


👍

#29

Postad 03 juli 2018 - 09:34

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlĂ€gg
  • 0

Min mardröm Ă€r att detta innebĂ€r att de stĂ€nger de  andra sajterna för leveranser till Sverige och Sverigefördyrar varorna i den svenska butiken.

 

 

Troligt scenario



#30

Postad 15 juli 2018 - 18:48

samsara
  • samsara
  • ForumrĂ€v

  • 540 inlĂ€gg
  • 1

Brukar handla pÄ Conrads. Funderar pÄ om företaget har ett lager i Sverige eller om paketen kommer i stora containers till ett företag i Sverige som skickar paketen vidare med postföretagen.

Skulle inte förvÄna mig om Amason paketen kommer i Containers frÄn England eller Tyskland och sedan packas upp i Sverige och skickas vidare.

Varför skulle Amason dumpa priserna. Gissar att företaget prioriterar höga vinster. Men visst skulle det vara helt ok att slippa betala för storstadsbornas tillgĂ„ng till en fysisk butik om man köper via postorder. Gissar att vi lantisar betalar bra mĂ„nga tusenlappar för storstadens fysiska butik.

Ser fram emot att man kan handla hos Amazon som i en svensk butik med ett Svenskt kundservice.

Tror inget annat företag har sÄ stort sortiment. SjÀlv ser jag framemot att köpa en hemmabioförsteg som passar till mina slutsteg.

Varför inte köpa en sÄdan? https://www.youtube....h?v=0Gtcjn4uvjE



#31

Postad 15 juli 2018 - 20:48

NisseT1
  • NisseT1
  • AnvĂ€ndare

  • 208 inlĂ€gg
  • 0
Brexit tror jag Àr en stoooor anledning till att de skall etablera sig i fler lÀnder.

Sedan om conrad: paketen kommer inte i stora containrar. De kommer in till ett stort center i Tyskland löslastade pÄ en trailer som Àr fylld frÄn topp till tak men paket. Sedan gÄr de som enskilda sÀndningar tillsammans med andra paket som skall till varje land och centraler. Sedan har conrad ett center i Sverige för alla returer och olevererade paket. Dessa gÄr i bulk i retur en gÄng i mÄnaden till Tyskland.

#32

Postad 16 juli 2018 - 08:07

OMD28
  • OMD28
  • MĂ€stare

  • 3 032 inlĂ€gg
  • 0

Brexit tror jag Àr en stoooor anledning till att de skall etablera sig i fler lÀnder.
Sedan om conrad: paketen kommer inte i stora containrar. De kommer in till ett stort center i Tyskland löslastade pÄ en trailer som Àr fylld frÄn topp till tak men paket. Sedan gÄr de som enskilda sÀndningar tillsammans med andra paket som skall till varje land och centraler. Sedan har conrad ett center i Sverige för alla returer och olevererade paket. Dessa gÄr i bulk i retur en gÄng i mÄnaden till Tyskland.


Jag delar din uppfattning att brexit Àr en stor orsak till att man utökar sin verksamhet inom EU.

#33

Postad 16 juli 2018 - 08:14

lobo
  • lobo
  • MĂ€stare

  • 2 842 inlĂ€gg
  • 0
Handlar nog Àven en hel del om hur man vill profilera sig, finns ju som sagt i Tyskland och shopping dÀrifrÄn till SE Àr problemfritt.

#34

Postad 16 juli 2018 - 09:28

NisseT1
  • NisseT1
  • AnvĂ€ndare

  • 208 inlĂ€gg
  • 0
Problemfritt om du kan tyska.

#35

Postad 16 juli 2018 - 09:41

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

  • 1 170 inlĂ€gg
  • 1

Problemfritt om du kan tyska.

 

Problem solved :rolleyes:

 

Bifogad fil  amazondeng.png   28,88K   1 Antal nerladdningar



#36

Postad 27 juli 2020 - 16:53

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • MĂ€stare

  • 3 568 inlĂ€gg
  • 0

Enlig DN`s kĂ€llor sker lanseringen i höst nĂ„n gĂ„ng. 

https://www.dn.se/ek...sverige-i-host/



#37

Postad 28 juli 2020 - 08:48

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlĂ€gg
  • 0
Det hela börjar likna Peter och vargen ,)

#38

Postad 04 augusti 2020 - 12:15

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlĂ€gg
  • 0
https://www.dn.se/ek...ring-i-sverige/ nu bekrÀftar de det sjÀlva.

#39

Postad 04 augusti 2020 - 12:40

lobo
  • lobo
  • MĂ€stare

  • 2 842 inlĂ€gg
  • 0
Vilka fÄr det svettigt tror ni? CDON Àr givet, mÄnga mindre handlare kommer nog sÀlja via Amazons marketplace (vilket gör att marginalerna krymper allt mer). EG har en rÀtt stabil tillvaro och tror att de klarar sig bra, likvÀl som Dustin dÄ de har en rÀtt stark stÀllning om man tittar pÄ företagsmarknaden. Webhallen har en rÀtt bra mix mellan digitalt och fysiskt och kommer nog klara det bra.

Hoppas att skrÀp som tex. Fyndiq gÄr i graven och att Tradera rensar upp bland sÀljarna.

Kan eventuellt ha synpunkter pĂ„ arbetsvillkor pĂ„ Amazons lager men med fysiskt lager i SE ”bör” de hamna pĂ„ en hyggligt hög lĂ€gstanivĂ„ (kollektivavtal kĂ€nns tveksamt dock), tex. Zalando Ă€r nog inte vĂ€rldsbĂ€st heller.

Hoppas att nivÄ pÄ kundservice smittar av sig pÄ andra aktörer, av det jag haft med Amazon att göra har de varit grymt bra och smidiga att göra med vilket man inte kan sÀga om vissa andra.

#40

Postad 25 augusti 2020 - 08:21

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlĂ€gg
  • 0

CDON har varit skrÀp lÀnge, jag skulle inte grÄta om de gick i graven.

 

Annars köper iaf jag det mesta av elektronik och liknande redan frÄn utlandet. Det Àr andra

sÀllanköp, som tvÀttmaskin och andra tyngre vitvaror som inte kan/fÄr/vill fraktas som man

köper hÀr, och sÄnt sÀljs ju Àven av Amazon.

 

EG tror jag ocksÄ klarar sig bra, tack vare sin mix. men jag har svÄrare att se att

tex MediaMarkt blir kvar, de har (tror jag) lÀnge levererat röda siffror i Sverige.

 

SpÄprylar Àr generellt billigare pÄ eBay Àn Tradera iaf.

 

Men det Àr ju bara teknik-sidan av Amazon, de har sÄ mycket mer.

 

 

Det jag hoppas pÄ mest, Àr dock att camelcamelcamel Àven etablerar sig mot

amazon.se, sÄ man slipper anvÀnda Amazons egna, urusla, sökmotor.



#41

Postad 25 augusti 2020 - 08:42

lobo
  • lobo
  • MĂ€stare

  • 2 842 inlĂ€gg
  • 0
Handlar en hel del frĂ„n framförallt Amazon DE vilket för det mesta funkar riktigt bra, ”problemet” Ă€r ju att allt inte Ă€r tillgĂ€ngligt för den svenska marknaden och hoppas genom en svensk lansering att utbudet som Ă€r tillgĂ€ngligt i SE vĂ€xer.

#42

Postad 25 augusti 2020 - 09:47

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlĂ€gg
  • 0

Handlar en hel del frĂ„n framförallt Amazon DE vilket för det mesta funkar riktigt bra, ”problemet” Ă€r ju att allt inte Ă€r tillgĂ€ngligt för den svenska marknaden och hoppas genom en svensk lansering att utbudet som Ă€r tillgĂ€ngligt i SE vĂ€xer.

En gÄng bestÀllde jag frÄn Amazon.de och sen skickades varan frÄn USA. Jag Äkte pÄ tull och moms plus att det tog en evighet. Sen dess skippar jag den siten.



#43

Postad 25 augusti 2020 - 10:45

lobo
  • lobo
  • MĂ€stare

  • 2 842 inlĂ€gg
  • 0

En gÄng bestÀllde jag frÄn Amazon.de och sen skickades varan frÄn USA. Jag Äkte pÄ tull och moms plus att det tog en evighet. Sen dess skippar jag den siten.

Aldrig hÀnt mig, kan iof behöva kolla om vara skickad av/via Amazon Warehouse eller frÄn tredje part, stÄr alltid utskrivet pÄ produktsidan.

För övrigt ligger leveranstiderna pÄ 2-3 dagar i regel.

Redigerat av lobo, 25 augusti 2020 - 10:45.


#44

Postad 29 augusti 2020 - 12:57

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlĂ€gg
  • 0
https://m3.idg.se/2..../amazon-sverige

https://www.ehandel....vensk-lansering

Redigerat av frollic, 29 augusti 2020 - 12:58.


#45

Postad 28 oktober 2020 - 09:42

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlĂ€gg
  • 0

Ja, dÄ har de öppnad dÄ ....



#46

Postad 28 oktober 2020 - 10:41

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2 056 inlĂ€gg
  • 0
Ser att Amazon har ett antal olika receivers frÄn Denon. X4700 Àr tvÄ tusen kronor billigare. Detta tolkar jag som att HiFi-Klubbens monopol Àr brutet.

#47

Postad 28 oktober 2020 - 10:47

Mushunt
  • Mushunt
  • MĂ€stare

  • 3 278 inlĂ€gg
  • 0
https://www.aftonbladet.se/a/qAA6vg

Börjar bra 😂

#48

Postad 28 oktober 2020 - 11:11

King Cobra
  • King Cobra
  • ForumrĂ€v

  • 724 inlĂ€gg
  • 0

Sortimentet Àr katastrof. De har inte ens sina egna produkter att erbjuda. Kindle T.ex som Àr deras egna lÀsplatta finns endast som de billigaste modellerna, man kan inte köpa böcker i kindleformat (e-bok) och man kan inte köpa ljudböcker genom audible som Àr Àven det eget format.

FruktansvÀrt dÄligt.



#49

Postad 29 oktober 2020 - 08:54

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlĂ€gg
  • 0

Ser att Amazon har ett antal olika receivers frÄn Denon. X4700 Àr tvÄ tusen kronor billigare. Detta tolkar jag som att HiFi-Klubbens monopol Àr brutet.

Har vÀl iofs alltid gÄtt att privatimportera frÄn annat europiskt land ...



#50

Postad 29 oktober 2020 - 10:31

King Cobra
  • King Cobra
  • ForumrĂ€v

  • 724 inlĂ€gg
  • 0

Ser att Amazon har ett antal olika receivers frÄn Denon. X4700 Àr tvÄ tusen kronor billigare. Detta tolkar jag som att HiFi-Klubbens monopol Àr brutet.

Ja det var verkligen intressant! Synd att Marantz inte har sin motsvarighet pÄ Amazon. De sÀljer Marantz sr6014 för över 18 papp!! Förra Ärets modell och steget under sr7015 som sÀljs för 17500 pÄ Hembiobutiken dÀr sr6014 kostade 14900 kr.. Hoppas ingen gÄr pÄ den...





0 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 0 gÀster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.