Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Kommentarer till Krell, Auralic-Aries-Vega, B&W 802D av hampestampe

182 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#101

Postad 05 september 2014 - 11:02

hampestampe
  • hampestampe
  • Beroende

  • 1 051 inlägg
  • 0
Jo, tack. Auralic Vega är verkligen fantastiskt bra. Dock så börjar det nog bli dags att byta ut squeezeboxen då den inte presterar lika bra över usb som när jag kör s/p dif. Det får väl bli en Auralic Aries framöver. Kanske börjar med att byta ut medföljande usb-kabeln till något bättre. Vegans USB ska vara riktigt bra. Squeezeboxens s/p dif är ju bra men dess USB är ju egentligen inte ens konstruerad för audio utan bara för anslutning av extern lagring.

#102

Postad 25 september 2014 - 21:41

Unregistered13813fd3
  • Unregistered13813fd3
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Fin anläggning du har, gillar speciellt dina monster till högtalare!

#103

Postad 25 september 2014 - 21:56

hampestampe
  • hampestampe
  • Beroende

  • 1 051 inlägg
  • 0
Monster!? Jag tycker de är gulliga! ;-)
Jag tar det som en komplimang trots allt. Tack!
:-)

#104

Postad 26 september 2014 - 21:47

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

  • 2 941 inlägg
  • 0
Sådana brutala spikes kör man ju inte med direkt. Sådana kan man ju bara drömma om...eller ja...har aldrig kommit på tanken ens hehe :D

#105

Postad 26 september 2014 - 22:28

hampestampe
  • hampestampe
  • Beroende

  • 1 051 inlägg
  • 0
Nej, jag fegar och kör med "gummi". :-)
De är ju konstruerade "vändbara" hardcore eller fegisvarianten som jag kör. ;-)

#106

Postad 26 september 2014 - 22:31

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

  • 2 941 inlägg
  • 0
Ok, men jag tyckte dom var asläckra iaf. Hoppas att du förvarar dom väl så ingen katt äter upp dom eller liknande. Tänkte mest ifall :=)

Redigerat av Unregistered2294, 26 september 2014 - 22:34.


#107

Postad 26 september 2014 - 22:39

hampestampe
  • hampestampe
  • Beroende

  • 1 051 inlägg
  • 0
Tack för omtanken! :-)
Nej min fina katt är så skötsam, hon ligger här så snällt, stilla och lyssnar på högupplöst flac. Jag tror hon uppskattar högupplöst musik mer nu sedan jag köpte den nya dacen. ;-)

Redigerat av hampestampe, 26 september 2014 - 22:40.


#108

Postad 26 september 2014 - 22:47

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

  • 2 941 inlägg
  • 0
Varsegood :D

Dacen kommer göra susen. Det är jag övertygad om. Katter brukar tycka om nya saker, även högupplöst. Min hund däremot sa aldrig nej till nya prylar oavsett om det var Bowers & Wilkins jag handlade eller QRS. Det enda den sa var Woff Woff och det betyder. " Ja, det får du! " Så det var aldrig några problem så sett. Ställde man samma fråga till Herren där uppe så sa han samma sak. En man att lyssna på helt enkelt ;)

#109

Postad 26 september 2014 - 22:58

hampestampe
  • hampestampe
  • Beroende

  • 1 051 inlägg
  • 0
Aaaja, det är så det funkar. Katten gillar nya saker mer än vad frugan gör, om man säger så. Herren och hunden tycks vara generellt mer positiva till förändring än människor av kött och blod man lever ihop med...

#110

Postad 26 september 2014 - 23:07

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

  • 2 941 inlägg
  • 0
:)

Redigerat av Unregistered2294, 27 september 2014 - 06:59.


#111

Postad 20 oktober 2014 - 14:20

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

  • 2 941 inlägg
  • 0
Nej, vad gör du? :D Såga inte isär haha :P

#112

Postad 20 oktober 2014 - 14:40

hampestampe
  • hampestampe
  • Beroende

  • 1 051 inlägg
  • 0
Det blev ju dubbelt så bra! ;-)

#113

Postad 04 december 2014 - 12:48

Jolt
  • Jolt
  • Beroende

  • 1 323 inlägg
  • 0
Aries är nog mitt nästa köp också, extremt trevlig produkt. . . det som fått mig att vänta är tveksamhet om hur bra Auralics App till Aries är.

Blivit van att styra Wimp hifi med desktop appen.

Extremt nyfiken på hur du kommer uppleva Aries.
Kommer du testa nya USB lagring funktionen som kom förra veckan eller är det NAS som gäller?

#114

Postad 04 december 2014 - 14:04

Unregistered070bfe47
  • Unregistered070bfe47
  • Forumräv

  • 946 inlägg
  • 0
Dom B&W är riktiga monster!!,riktigt grymma! (Fast jag fördrar dom svarta),en riktigt fin anläggning!

#115

Postad 04 december 2014 - 17:15

hampestampe
  • hampestampe
  • Beroende

  • 1 051 inlägg
  • 0
@Jolt
Jag har inte mycket mer än bara packat upp grejerna. Jag har installerat minimserver på min Windows - PC. Planerar dock att införskaffa en 2,5" disk på 4 Tb för att lägga över musiksamlingen på istället. Stor besvikelse att de blivit sena med Android-appen då jag inte är förtjust i iPad. Får se om det blir till att skaffa en padda ändå, eller stå ut med halvdan tredjepartsapp för att kontrollera min Aries till januari då relesen är lovad.

Redigerat av hampestampe, 04 december 2014 - 21:43.


#116

Postad 04 december 2014 - 17:45

Jolt
  • Jolt
  • Beroende

  • 1 323 inlägg
  • 0
Jag använder bara iPad som Sonos styrning o kör Audiotools , för dom funktionerna är iPad bra.

Dock börjar Sonos bli en belastning i systemen o Aries känns som det smartaste valet just nu.

Köper du en iPad tror jag du blir nöjd med den som en ren Auralic Lightning DS app styrning

#117

Postad 04 december 2014 - 19:33

Boombuster
  • Boombuster
  • Lärjunge

  • 366 inlägg
  • 0
Grattis till Aries, hoppas du är nöjd =)

#118

Postad 05 december 2014 - 15:21

hampestampe
  • hampestampe
  • Beroende

  • 1 051 inlägg
  • 0
@Boombuster
Njae, hoppas jag blir nöjd... Behöver helt klart Auralics egen app för tillfredsällande funktionalitet. Känns rätt hanikappat utan den tyvärr. Möjligen kan jag kanske låna en iPad för att välja usb som digitalutgång för att sedan leva med en småsunkig tredjepartsapp i en månad eller två. Alternativet är ju att köpa en sån där avskyvärd äppelprodukt. Det är en svår avvägning av ideologiska skäl. ;-)

#119

Postad 05 december 2014 - 20:08

Blåtand
  • Blåtand
  • Mästare

  • 3 140 inlägg
  • 0
Snyggt, hoppas du får till någon bra app-lösning. Men Apple är inte så dumt. Har själv gott från PC och open source purist till Apple fan. För att återknyta till tidigare kommentar så fick jag chansen att lyssna på Auralic på GBG-mässan och det lät mycket bra. Har för mig att man där körde den direkt mot aktiva högtalare.
Har du själv testat att använda den som försteg?

#120

Postad 06 december 2014 - 22:21

hampestampe
  • hampestampe
  • Beroende

  • 1 051 inlägg
  • 0
@Blåtand
Nej jag har inte provat använda det som fötsteg, då mitt dedikerade försteg håller hög klass. Auralic själva menar ju också att det är bra som försteg, men att det blir bättre med ett dedikerat av "bättre sort".

#121

Postad 08 december 2014 - 15:14

hampestampe
  • hampestampe
  • Beroende

  • 1 051 inlägg
  • 0
Det här blev ju bara förbaskat jobbigt. När jag nu köpt mig en iPad och kör originalkontrollappen "lightning DS" så tappar den ju kontakt med Aries i stort sätt omedelbart så fort jag är inne i inställningsmenyer. Ett första tips var ju att det skulle ha med "Multicast Setup" och IGMP snooping att göra. Har provat bråka med dessa inställningar på min Zyxelrouter utan framgång. Så jäkla tråkigt att lägga timmar på sånt här elände utan att få det att funka.

#122

Postad 10 december 2014 - 15:09

Jolt
  • Jolt
  • Beroende

  • 1 323 inlägg
  • 0
Skönt att du fick det att funka, hur upplever du DS appen? Kör du Wimp hifi via appen?

#123

Postad 10 december 2014 - 18:59

hampestampe
  • hampestampe
  • Beroende

  • 1 051 inlägg
  • 0
@Jolt
Då jag precis bara fått ordning på basala funktioner så som att få den att "sjunga" har jag inte hunnit prova den så mycket. Så här långt tycker jag den känns lite bökig och omständlig. När jag är i "folder-mode" önskar jag att det ska komma upp alternativ när jag "long-pressar" på en mapp så som att lägga till hela mappen i play-listen. Det finns dock ingen sådan funktion... Lite lönlöst att ha "folder-mode" om man bara kan hantera låtar "en och en". När jag väljer "libary mode" kan jag sortera efter t.ex artist eller album. Då det ingår en del mp3 i arkivet är det lite jobbigt att de över huvudtaget visar sig. Med andra ord får jag inte till det rent praktiskt riktigt. Kan vara så att jag inte riktigt fattar hur allt fungerar än och att detta går att åtgärda...Jag vet inte... Vill ju ha lite struktur på vilken kvalitet jag väljer också... Löser inte detta sig kommer jag nog ta bort mp3-mappen från musikmappen så den inte indexeras. Det högupplösta vill jag dock komma åt, men det är ju samma kludd där. Nåja har bara testat lite, det kanske faller på plats efterhand som jag lär mig appen.
Jag har inte kört någon Wimp, vet inte om jag bryr mig om det, har ju den musik jag gillar i mitt eget arkiv. :)

Redigerat av hampestampe, 10 december 2014 - 19:05.


#124

Postad 10 december 2014 - 19:15

Ahla77
  • Ahla77
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Riktigt snygga högtalare!! Gillar deras modeller, gott o se Krell, hade det innan och var riktigt nöjd, avgrunds djup bas:-)!!

#125

Postad 14 december 2014 - 00:44

hampestampe
  • hampestampe
  • Beroende

  • 1 051 inlägg
  • 0
@Jolt
Provkört lite mer nu. Så här långt finner jag Linn Kisnsky-appen helt överlägsen Auralics egna. Funkar riktigt bra till min nyinköpta iPad mini (funkar sämre till mina androidenheter)
Jag tycker att Kinsky har allt vad man behöver vad gäller funktionalitet när det gäller uppspelning. Auralics egna är dock bra att ha för själva inställningarna av maskinen, som val av digitalutgång och söka firmware-updates och sånt.

#126

Postad 14 december 2014 - 11:04

Jolt
  • Jolt
  • Beroende

  • 1 323 inlägg
  • 0
Hmm, får kolla lite på LINN lösningen.....man tar lite förgivet att Auralics egna skall vara smidigast, dock kör jag mycket Wimp hifi o där lär inte Kinsky funka

#127

Postad 14 december 2014 - 11:47

hampestampe
  • hampestampe
  • Beroende

  • 1 051 inlägg
  • 0

Hmm, får kolla lite på LINN lösningen.....man tar lite förgivet att Auralics egna skall vara smidigast, dock kör jag mycket Wimp hifi o där lär inte Kinsky funka

Aha, okej. Då kanske det ändå kan fungera bra med deras app. Då lär man väl söka efter en artist och få upp albumen i vad som kallas "library-mode" och i det "läget" funkar det finfint att hantera album och låtar för att lägga till i aktuell playlist. För egen del vill jag ju använda mitt eget arkiv genom att välja "folder-view" och kunna lägga till en hel mapp i playlisten, vilket inte tycks funka alls. Antar att de inte prioriterat denna funktion och att det är därför det fungerar så dåligt. Jag måste lägga till varje låt, en efter en i detta läge. Helt odugligt och oanvändbart i detta läge alltså. Ska man använda lightening DS så är det alltså "library-mode" som gäller.

Redigerat av hampestampe, 14 december 2014 - 11:51.


#128

Postad 20 december 2014 - 12:34

hampestampe
  • hampestampe
  • Beroende

  • 1 051 inlägg
  • 0

Hmm, får kolla lite på LINN lösningen.....man tar lite förgivet att Auralics egna skall vara smidigast, dock kör jag mycket Wimp hifi o där lär inte Kinsky funka


Nu blev det så att jag hakade på julerbjudandet om att prova Wimp HiFi. Efter att ha provat några minuter tycker jag att Lightning DS appen fungerar lika dåligt till Wimp som till allt annat. Jag la till ett helt album i playlisten sen "köade" jag en helt annan låt efter albumets första. Resultatet var att musiken stoppades direkt efter den låt jag lagt till, den fortsätter alltså inte i play-listen. Jag har nu köpt en ny Netgear R6300 router då det är en av de Auralic rekommenderar. Ville ju att allt ska flyta så problemfritt som möjligt, därav anpassning av hemmet utifrån min Aries. :-/
Trots detta är det ofta svåra kommunikationssvårigheter mellan Ariesen och appen. Jag hade tänkt att växla till "AC-läget" istället för n-standard för anslutning men trots upprepade omstarter av både app, iPad och Aries så kommer jag inte åt menyn för att växla till annat nätverk. Dessutom har informationen om serienummer mjukvarufunktion etc. ramlat bort.
Dock ska jag säga att jag fortfarande är helnöjd med enheten när jag styr den med "Linn Kinsky appen".
Jag har även provat koppla upp på trådat nätverk igen för att se om det underlättar kommunikationen, det har heller inte gått då jag inte kommer åt menyn för att växla nätverk.

Redigerat av hampestampe, 20 december 2014 - 12:36.


#129

Postad 20 december 2014 - 13:28

Jolt
  • Jolt
  • Beroende

  • 1 323 inlägg
  • 0
Låter extremt segt, att det skall vara så svårt att få till en app som funkar..

Känns hopplöst detta, firmor som har vettig hårdvara har värdelösa appar......o dom som faktiskt har bra appar har värdelös hårdvara.

Jag kör vidare med datorn som källa tills nått bra dyker upp . . . .eller köper jag en NAD M50, den verkar vara bäst just nu

#130

Postad 20 december 2014 - 15:28

hampestampe
  • hampestampe
  • Beroende

  • 1 051 inlägg
  • 0
Ja, det är rätt frustrerande när jag går "all in" för att få till det. Jag har ju bytt både router och skaffat iPad bara för att få till det perfekt. Så blir det lik förbaskat väldigt långt från perfekt.

#131

Postad 20 december 2014 - 17:14

Jolt
  • Jolt
  • Beroende

  • 1 323 inlägg
  • 0
förstår dig men Auralic verkar vara ett företag som satsar hårt på att få appen bra . . . .sen kan man ifrågasätta att företagen släpper produkterna först sen försöker få mjukvaran att funka i efterhand

#132

Postad 20 december 2014 - 19:30

hampestampe
  • hampestampe
  • Beroende

  • 1 051 inlägg
  • 0
Jo så är det ju. Jag har förstått det som att det i nuläget sitter ett 10-tal programmerare och jobbar heltid på deras mjukvaruavdelning. I januari tycks det komma omfattande uppgraderingar av både app och firmware i Aries. Hoppas projektet lämnar "betastadiet" och jag har den färdiga produkt jag redan betalt för då. De borde nästan avlöna mig som betatestare kan man tycka. ;-)

Redigerat av hampestampe, 20 december 2014 - 19:33.


#133

Postad 21 december 2014 - 13:21

Jolt
  • Jolt
  • Beroende

  • 1 323 inlägg
  • 0
Jag känner att det vettigaste för mig är att vänta o låta andra Beta testa ;)

Nu har Linn släppt Tidal till sina DS streamers så nu blir Linn intressanta igen, dom verkar kunna detta med mjukvara

#134

Postad 28 december 2014 - 13:17

Nacka324
  • Nacka324
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Hej! Schysst ankläggning!
Jag har kollat lite på Auralic DAC:en och funderat på att köra den som enda försteg då jag endast kör digitalt. Har du provat att koppla den direkt till slutsteget?
Med vänlig hälsning, Nacka324

#135

Postad 28 december 2014 - 14:07

hampestampe
  • hampestampe
  • Beroende

  • 1 051 inlägg
  • 0
Tack så mycket Nacka324! Nej det har jag faktiskt inte gjort. Auralic säger ju själva att Vegan är bra som försteg, men menar vidaret att det är att föredra om man kan använda ett analogt försteg med god kvalitet. Jag har förstått det som att det framförallt fungerar bra vid normala till lite högre lyssningsvolymer om det ska användas som försteg. Ska man lyssna på lägre volymer begränsar ett digitalt försteg dynamiken mer än analoga försteg gör.
Se den nedersta av tabellerna på denna sida för jämförelse där teoretisk dynamikbegränsning av Vegan/dess dac-chip (Sabre 9018) jämförs mot andra förstegsalternativ: http://www.6moons.co...auralic5/3.html
Själv äger jag ju sedan tidigare ett riktigt bra analogt försteg från Krell, så jag har inte sett någon anledning att experimentera med att köra direkt från Vegan, då jag förväntar mig att det skulle bli marginellt sämre än nuvarande lösning. Har blivit mycket trixande med annat senaste tiden...
Med vänlig hälsning =)

Redigerat av hampestampe, 28 december 2014 - 14:44.


#136

Postad 13 januari 2015 - 19:44

Jolt
  • Jolt
  • Beroende

  • 1 323 inlägg
  • 0
Wireworld är fina saker har några själv :)

Hur går det med Aries ?

hur brett är rummet Föresten,funderar om nått som 802 skull funka i mitt rum

#137

Postad 13 januari 2015 - 19:45

baconaboo
  • baconaboo
  • Lärjunge

  • 298 inlägg
  • 0
Mycket prylar i en stereoanläggning kan hålla väldigt hög kvalitet, tex dina högtalare eller mediaspelare. Men något som aldrig känns gediget är en originalkabel.
Av den anledning känns det värt att lägga pengar på kablar bara för att uppnå en härlig känsla då man kopplar om, flyttar anläggningen, tittar på den etc.

Wireworld känns unika i designen iaf, om de håller en hög kvalitet har jag ingen aning om :)

#138

Postad 13 januari 2015 - 20:34

Unregisteredd27f924d
  • Unregisteredd27f924d
  • Beroende

  • 1 130 inlägg
  • 0
Riktigt fina saker du har... Kan bara tänka mig hur fint det låter...

#139

Postad 13 januari 2015 - 21:17

hampestampe
  • hampestampe
  • Beroende

  • 1 051 inlägg
  • 0
@Jolt
Faktum är att jag fick hem min andra Aries för några timmar sedan, det var någåt fel på den första. Än så länge funkar det, men det är alldeles för tidigt att uttala sig egentligen... Peppar peppar tar i trä. :-/

#140

Postad 13 januari 2015 - 21:20

hampestampe
  • hampestampe
  • Beroende

  • 1 051 inlägg
  • 0
@baconaboo
Ja, helst vill jag ju att kablarna ska synas så lite som möjligt, men de som syns, får ju gärna matcha varandra och vara snygga. Sen måste de ju hålla lite kvalitet oxå, men jag har ingen aning om vad det egentligen skall behöva kosta...

#141

Postad 13 januari 2015 - 21:29

hampestampe
  • hampestampe
  • Beroende

  • 1 051 inlägg
  • 0

Riktigt fina saker du har... Kan bara tänka mig hur fint det låter...

Tack! Jo jag är nöjd samtidigt som jag stävar efter nåt liiite bättre. Hamnar i små uppgraderingskaruseller då och då. Nu ska jag ligga rätt lågt ett tag, kanske någon högtalarkabel, signalkabel eller nytt grenuttag. Får ju ta det lite lungt så jag har råd att köpa mat oxå, student som jag är (½.tid)

#142

Postad 16 januari 2015 - 21:36

Unregistered1893
  • Unregistered1893
  • Forumräv

  • 592 inlägg
  • 0
Mat?????

Jag bara ler när jag ser dina bilder, 10P för roliga saker.

Vill ha den låten med, högupplöst....

DSD är häftigt, kört mina första idag. :)

#143

Postad 16 januari 2015 - 22:04

hampestampe
  • hampestampe
  • Beroende

  • 1 051 inlägg
  • 0
@RonnyL Jag har hämtat låten som gratis sample från www.2l.no det finns en hel del låtar i multipla upplösningar att hämta där.

#144

Postad 26 januari 2015 - 06:23

Unregistered8dc87fe6
  • Unregistered8dc87fe6
  • Amatör

  • 74 inlägg
  • 0
Otroligt fin stereo! Måste låta som en dröm!

#145

Postad 28 januari 2015 - 22:53

ollas
  • ollas
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Blev det någon hörbar skillnad med nätkablarna? Lite nyfiken:)

#146

Postad 29 januari 2015 - 17:33

hampestampe
  • hampestampe
  • Beroende

  • 1 051 inlägg
  • 0
@ollas
Jag upplever en marginellt ökad dynamik, absolut ingen revolutionerande skillnad som är uppenbar. Den största uppenbara skillnaden är att om jag väljer att köra dacen i exakt klockläge och med usb från min Aries och har dacen varmkörd så upplever jag än så länge aldrig drop-outs.

#147

Postad 29 januari 2015 - 21:42

ollas
  • ollas
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Tack för informationen...är nämligen i köptankar av nätkablarna själv:) har hört att det är om man byter tillbaka till orginalkablarna som man upplever avsaknad av "någonting"

#148

Postad 30 januari 2015 - 07:12

hampestampe
  • hampestampe
  • Beroende

  • 1 051 inlägg
  • 0
@olllas
Kanske ska byta tillbaks för att se om jag saknar något, då kanske skillnaden plötsligt skulle upplevas som stor.

#149

Postad 04 februari 2015 - 19:39

ollas
  • ollas
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Har du testat att byta tillbaka nätkablarna?:)

#150

Postad 04 februari 2015 - 21:10

hampestampe
  • hampestampe
  • Beroende

  • 1 051 inlägg
  • 0
Nej, jag har inte orkat böka med det ännu. =)



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.