Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

IP-TV med annan tjänsteleverantörs box?

1 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 01 oktober 2020 - 19:40

Unregisteredd87c3847
  • Unregisteredd87c3847
  • Användare

  • 153 inlägg
  • 0

Har bredband (fiber) via Bahnhof, men marksänd TV via Boxer. Skulle vilja skaffa IP-TV via Bahnhof också, men det verkar stupa på att den av Bahnhofs TV-leverantörer som  är knuten till vår adress (Serverado) inte har nån digitalbox med inspelningsmöjlighet.

 
Även om man mer och mer använder playtjänster så känns det svårt att avstå de möjligheter man har idag med inspelning.
 
Nu har en annan av Bahnhofs TV-leverantörer (Kalejdo) en box som verkar perfekt (Arris VIP4302 med 500GB disk). Men det verkar vara högst tveksamt om man kan använda Kalejdos box på Serverados nät, även om den ska vara ”olåst”. Bahnhofs beställningsformulär har ju ett fält där man anger att man redan har en box och anger dess MAC-adress, vilket ju "känns" som om det ska finnas nån form av flexibilitet här.
 
När jag frågade Bahnhofs support om detta skulle fungera så sa de ”förmodligen” skulle gå, så jag beställde boxen från Kalejdo.
 
Efter ett par dagar hörde de av sig från Kalejdo och sa att eftersom de inte kunde leverera till vår adress så skulle boxen "förmodligen" inte fungera heller, eftersom deras egna boxar var konfigurerade för deras eget nät.
 
Och jag pratade med Serverados support, och de sa också att de förmodligen inte skulle fungera, de kunde i alla fall inte garantera att det kommer att fungera,
 
Så nu har jag lite olika svar---att det förmodligen fungerar och att det förmodligen inte fungerar.
 
Så är det någon som har någon som helst erfarenhet av att köra en box från en leverantör på en annan leverantörs nät?
 
Eller finns det kanske nån annan lösning som man kan köra för att få TV via bredbandet utan att vara bunden till Serverado?
 


#2

Postad 01 oktober 2020 - 20:13

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1 817 inlägg
  • 0

Kommer inte att fungera med någon annans box i ett IPTV nät 





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.