Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Yamaha RX-A2080 eller Onkyo TX-RZ830

39 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 14 april 2019 - 19:24

ALE77
  • ALE77
  • Lärjunge

  • 255 inlägg
  • 0
11990 för Yamaha 2080 verkar vara rejält pressat pris! Om man skulle jämföra den med Onkyo TX-RZ830 som också har 9 inbyggda slutsteg men sen 11.2 pre-out för 9490 vilken skulle ni välja och varför?

#2

Postad 14 april 2019 - 19:50

Nizz_e
  • Nizz_e
  • Forumräv

  • 943 inlägg
  • 0

Behöver du 11.2? Då är det 830:n eller gå upp ett snäpp till Yamaha 3080.

Har ingen erfarenhet av Onkyo, men är inne på min tredje Yamaha Aventage och har inte haft några som helst problem med dem vad gäller kvalitet och funktioner.

Yamahas "Scene-funktion" är nåt jag personligen gillar eftersom jag föredrar olika inställningar för film/musik/"late night"/med mera.

Kör med en 3070 nu, och 11.2 Atmos är dj... bra! :)

Även icke äkta 11.2 tycker jag blir bra på film/tv med "fusk"-dekodrarna.

Hur Onkyo är får nån annan svara på.



#3

Postad 15 april 2019 - 15:29

ALE77
  • ALE77
  • Lärjunge

  • 255 inlägg
  • 0
Jag tänkte deras respektive styrkor och svagheter. Ser att många skriver att Yamaha är svaga i många kanaler medans Onkyo har mer kraft då. Blir det problem om man kopplar på 9 högtalare?
Samt om Onkyos HDMI problem finns kvar som en del har drabbats av genom åren?

Jag tror jag i dagsläget skulle vara nöjd med 9 kanaler (7 i "bion") plus 2 i zone 2. Men kommer nog köra musik i alla 9 samtidigt.

Redigerat av ALE77, 15 april 2019 - 15:31.


#4

Postad 15 april 2019 - 15:49

hundrakg
  • hundrakg
  • Mästare

  • 3 158 inlägg
  • 0

Nu tror jag inte att det är den större delen av allt lyssnande där alla kanaler går på 100% hela tiden, men jag förstår vad du menar, och jag har haft samma tänk också inför köp. Lyssnar man mest på musik i 5.1 där alla kanaler ändå nyttjas en hel del tycker jag, samt om man kollar på "moderna actionfilmer" så smäller de loss ganska mycket på alla kanaler samtidigt. Så kan de ha nån betydelse.

 

Kör man på alla 9 kanalerna samtidigt, speciellt om man använder sig av receiverns FuskDSP:er, så visst kan alla 9 kanalerna rocka på ganska jämt vid livlig musik. speciellt med inmatad 2 kanals källa.

Men även om Onkyos ger dubbla kraften vi 7-9 kanals, så är det bara 3db:s skillnad, och då måste du ändå maxa yamahan och vilja ha mer, kanske inte så troligt? beror på hur högt man spelar, och vilka krav man har.

 

Jag har ändrat lite mitt tänk kring Yamaha på senaste halvåret, skulle jag köpa nytt idag lutar det åt Yamaha, mest för stabilitet och de känns som de funkar lite bättre överlag vs Onkyo.

 

Svårt att säga hur stabila Onkyos Hdmi kort är, jag har en billig Onkyo som är 2 år gammal, aldrig nåt strul med den i alla fall hittills.

 

Alla receivers har för och nackdelar, ingen är bäst, men får nog fråga sig vad man vill ha, jag vill i första hand ha kvalitet/stabilitet/bra support, det tror jag yamaha står för före Onkyo.

 

Sen de där priset på 12K för en 2080, de dyker nog inte upp på länge nu känns de som de var billigt..



#5

Postad 15 april 2019 - 15:57

hundrakg
  • hundrakg
  • Mästare

  • 3 158 inlägg
  • 0

Hittar inge siffror för Onkyos 8 serie vid 7-9 kanals drift kont.

men Yamahas 20XX serie ligger på ca 40watt per kanal vid 7 kanals, kanske 30watt vid 9 kanals, om de spelar nån större roll får vara o en fundera på..... Jag vet att Pioneers motsvarighet ligger på ca 90-100 watt vid 7 kanals kont. så visst är de skillnad på pappret.



#6

Postad 15 april 2019 - 17:39

ALE77
  • ALE77
  • Lärjunge

  • 255 inlägg
  • 0


Det är fusk DSP jag syftar lite på, typ 9-channel stereo eller vad det heter. Kroknar receivern då? Eller måste man köra max för att få lagom volym?

Ja Yamahas stabilitet och kvalitet hör man mycket gott om, vilket kan få en att titta på det märket.

Redigerat av ALE77, 15 april 2019 - 17:40.


#7

Postad 15 april 2019 - 17:43

ALE77
  • ALE77
  • Lärjunge

  • 255 inlägg
  • 0

Hittar inge siffror för Onkyos 8 serie vid 7-9 kanals drift kont.
men Yamahas 20XX serie ligger på ca 40watt per kanal vid 7 kanals, kanske 30watt vid 9 kanals, om de spelar nån större roll får vara o en fundera på..... Jag vet att Pioneers motsvarighet ligger på ca 90-100 watt vid 7 kanals kont. så visst är de skillnad på pappret.


Hur långt kommer man med 30-40watt? Är det tillräckligt för musik i hela huset? Eller kommer det låta kattskit? Golvare vid tv:n plus center, stativare, takhögtalare samt on-wall högtalare i annat rum.

#8

Postad 15 april 2019 - 17:50

hundrakg
  • hundrakg
  • Mästare

  • 3 158 inlägg
  • 0

jag är absolut ingen expert om watt och hur de låter med 30watt per kanal i just yamaha när alla kanaler spelar musik, 30 watt är nog ganska högt. De låter lite klent, men i verkligheten kanske det är tillräckligt?

 

Yamaha verkar stabila dock... Många är övertygade att flerkanalsdrift och hur de mäter vid dessa test ej berör verkligheten, jag är inte lika säker, det är nog en viss skillnad ändå tror jag.

 

Men du hittar väl inte yamahas 2080 för 11990:- nu?

Då kanske Onkyo är prisvärt om nu yamahan ska kosta 17 tusen igen



#9

Postad 15 april 2019 - 18:26

ALE77
  • ALE77
  • Lärjunge

  • 255 inlägg
  • 0
30 w kanske är godkänt vid bakgrunds musiklyssnande. Tänkte bara att det kanske rentav låter illa i golvhögtalarna som kräver lite mer.
Vem vet, kanske 11990:- kommer igen😁

#10

Postad 16 april 2019 - 09:29

hmarkstrom
  • hmarkstrom
  • Guru

  • 5 084 inlägg
  • 0

Hittar inge siffror för Onkyos 8 serie vid 7-9 kanals drift kont.
men Yamahas 20XX serie ligger på ca 40watt per kanal vid 7 kanals, kanske 30watt vid 9 kanals, om de spelar nån större roll får vara o en fundera på..... Jag vet att Pioneers motsvarighet ligger på ca 90-100 watt vid 7 kanals kont. så visst är de skillnad på pappret.

Du och andra ska inte hänga upp er på kontinuerliga watt för de lyssnar vi aldrig på. Med den dynamik som finns i ljud som vi lyssnar till kroknar de flesta bättre förstärkare aldrig även om man spelar högt.

Som exempel så gav Yamaha MX-A5000 78 watt när 7-kanaler mättes med kontinuerlig signal men när de använde filmljud så klarade den referensnivån på 105 dB. Båda mätningarna är gjorda av Audioholics.

#11

Postad 16 april 2019 - 11:11

ALE77
  • ALE77
  • Lärjunge

  • 255 inlägg
  • 0

Du och andra ska inte hänga upp er på kontinuerliga watt för de lyssnar vi aldrig på. Med den dynamik som finns i ljud som vi lyssnar till kroknar de flesta bättre förstärkare aldrig även om man spelar högt.

Som exempel så gav Yamaha MX-A5000 78 watt när 7-kanaler mättes med kontinuerlig signal men när de använde filmljud så klarade den referensnivån på 105 dB. Båda mätningarna är gjorda av Audioholics.

Betyder det att respektive kanal kan matas med mer watt än de kontinuerligt uppmätta värdet beroende på hur ljudmixen fördelar ljudet? Jag menar att receivern inte är begränsad till att mata ut 78w hela tiden till respektive kanal(i ditt ex.)?

Redigerat av ALE77, 16 april 2019 - 11:12.


#12

Postad 16 april 2019 - 11:18

hundrakg
  • hundrakg
  • Mästare

  • 3 158 inlägg
  • 0

när man lyssnar på film eller musik, så är den mixad, och sällan eller väldigt sällan får man väl säga så arbetar väl inte alla 7-9 kanalerna vid samma tidpunkt lika mycket , så därav räcker det att receivern kanske spottar ut 2-3 kanaler med fullkraft och de övriga kommer och går lite då och då, därav ger ju en Yamaha 2080 ut 100-140watt då...

 

Dock tror jag nog att fusk-dsp med 7-9 kanaler som spelar på friskt med inmatad 2 kanals musik, där blir nog kanalerna belastade mer lika, men visst, frågan är om du behöver mer än 30-40watt ?



#13

Postad 16 april 2019 - 12:52

hmarkstrom
  • hmarkstrom
  • Guru

  • 5 084 inlägg
  • 0

Betyder det att respektive kanal kan matas med mer watt än de kontinuerligt uppmätta värdet beroende på hur ljudmixen fördelar ljudet? Jag menar att receivern inte är begränsad till att mata ut 78w hela tiden till respektive kanal(i ditt ex.)?

Ja ljud man lyssnar klarar nätdelen av eftersom alla kanaler inte har fullt ljud i en timme eller vad man nu använder för tid för att de ska godkännas som en kontinuerligt mätning.

2008 hade jag Yamaha DPS-Z11 som klarade 5x200 watt kontinuerligt men då drog den 1500 watt vilket ingen nätdel klarar idag för det är onödigt så de är på ca 600 watt istället för att ha för stor nätdel i förhållande till vad man lyssnar på ger bara effektförluster.

Redigerat av hmarkstrom, 16 april 2019 - 12:53.


#14

Postad 12 maj 2019 - 10:28

Tool-AENIMA
  • Tool-AENIMA
  • Forumräv

  • 840 inlägg
  • 0

Köpte en RX-A 2080 någon som har koll om man kan se vilket format som spelas i displayen nu står det bara sur. decode ?



#15

Postad 12 maj 2019 - 10:50

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0

Tryck på "straight" då får du formatet som sänds.

 

Det som tar en tid att lära sig med dessa är att det är 2stk ljud som man kan mixa. Man kan f.eks köra ren DD och så uppmixa den med Dolby surround ( då använder den alla högtalare du har), eller lägga på enhanced eller sport, stadium osv.

 

Tryck på knappen som heter "info" på fjärrkontrollen så kan du stega mellan det som är ljudformat och det som är såkallad "DSP". Då ser du vad du har valt.

 

Ett lite jobbigare sätt men med mera info är att trycka på "on screen" och så välja "info" då ser du vad du får in för ljud med bitrate osv.

 

Om du skickar PCM så står det inte DolbyDigital osv. i displayen utan då står det bara PCM, då får du ta on screen för att veta mer och så trycka "straight" för att få det formatet ut, utan uppsampling.



#16

Postad 12 maj 2019 - 11:41

hundrakg
  • hundrakg
  • Mästare

  • 3 158 inlägg
  • 0

Tryck på "straight" då får du formatet som sänds.

 

Det som tar en tid att lära sig med dessa är att det är 2stk ljud som man kan mixa. Man kan f.eks köra ren DD och så uppmixa den med Dolby surround ( då använder den alla högtalare du har), eller lägga på enhanced eller sport, stadium osv.

 

Tryck på knappen som heter "info" på fjärrkontrollen så kan du stega mellan det som är ljudformat och det som är såkallad "DSP". Då ser du vad du har valt.

 

Ett lite jobbigare sätt men med mera info är att trycka på "on screen" och så välja "info" då ser du vad du får in för ljud med bitrate osv.

 

Om du skickar PCM så står det inte DolbyDigital osv. i displayen utan då står det bara PCM, då får du ta on screen för att veta mer och så trycka "straight" för att få det formatet ut, utan uppsampling.

kan man verkligen se bitrate i en receiver? de trodde jag var omöjligt..... har aldrig sett eller hört någon receiver som klarar det



#17

Postad 12 maj 2019 - 11:54

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0

kan man verkligen se bitrate i en receiver? de trodde jag var omöjligt..... har aldrig sett eller hört någon receiver som klarar det

 

Kom ihåg att det alltid är lite extra magi hemma hos Griffin.

 

Bifogad fil  bitrate.jpg   140,32K   0 Antal nerladdningar



#18

Postad 12 maj 2019 - 11:57

hundrakg
  • hundrakg
  • Mästare

  • 3 158 inlägg
  • 0

sorry tänkte fel, fick hjärnsläpp, jag menade givetvis inte bitrate eller sampling, de kan man så klart se, jag menade det som visar om det är 16 bits eller 24 bits, den kan man inte se, så var det.. hehe


Redigerat av hundrakg, 12 maj 2019 - 12:05.


#19

Postad 12 maj 2019 - 12:15

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0
Menar jag kunde se det på min gamla, men bara från cd. Kansje jag kommer ihåg fel eller att vissa cd har någon flagg så 24/96 lyser upp.

Men det är värt att nämna att man inte alltid får all denna info. På många filmer med Atmos spår så är det tomt, men då är det ju lossless så spelar inte lika stor roll.

#20

Postad 12 maj 2019 - 12:20

hundrakg
  • hundrakg
  • Mästare

  • 3 158 inlägg
  • 0

dom säger det är omöjligt att få reda på om det är 16,20 eller 24 bits via hdmi in i en receiver, om man inte har dyr speciell utrustning, det var därför jag undrade..

 

men de kan ju vara så att visa cd/dvd eller bluray spelare kan visa den infon som de sänder ut, men det är nog inte så vanligt, i alla fall inte med bluray spelare.....

 

Jag har ju alltid undrat ifall Nvidia Shield TV skickar ut 16 bits eller 24 bits via via bitstream PCM 5.1,,, att den skickar ut 5.1 i pcm med endast 16 bitar, de vet jag, men det kanske inte är så med bitstream?



#21

Postad 12 maj 2019 - 15:21

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0
På rak arm skulle jag tro det är samma.

#22

Postad 12 maj 2019 - 15:35

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0
Fast vänta lite nu, vilket format menar du? AC3 och DTS är 16bit medans lossless formaten är 24bit på skiva. Men från shield så menar du nog inte från skiva utan antingen remux eller så pratar du om musik. På remux finns det ingen standard och kan vara "hursomhelst" och på audio så är det ju bara vissa format som är 24bit.

#23

Postad 12 maj 2019 - 18:25

Tool-AENIMA
  • Tool-AENIMA
  • Forumräv

  • 840 inlägg
  • 0

Tryck på "straight" då får du formatet som sänds.

 

Det som tar en tid att lära sig med dessa är att det är 2stk ljud som man kan mixa. Man kan f.eks köra ren DD och så uppmixa den med Dolby surround ( då använder den alla högtalare du har), eller lägga på enhanced eller sport, stadium osv.

 

Tryck på knappen som heter "info" på fjärrkontrollen så kan du stega mellan det som är ljudformat och det som är såkallad "DSP". Då ser du vad du har valt.

 

Ett lite jobbigare sätt men med mera info är att trycka på "on screen" och så välja "info" då ser du vad du får in för ljud med bitrate osv.

 

Om du skickar PCM så står det inte DolbyDigital osv. i displayen utan då står det bara PCM, då får du ta on screen för att veta mer och så trycka "straight" för att få det formatet ut, utan uppsampling.

 

Fungerar inte på min det står bara straight hela tiden vill ju se vad det är för format man spelar upp.


Redigerat av Tool-AENIMA, 12 maj 2019 - 18:26.


#24

Postad 12 maj 2019 - 18:51

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0
Ser nu at du har en annan fjärr utan infoknapp.

Redigerat av Demon Slayer, 12 maj 2019 - 19:02.


#25

Postad 12 maj 2019 - 19:07

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0
Antingen trycker du på "info" på fronten och stegar igenom olika visninglägen i displayen, eller så kan du trycka options och så onscreen information då ser du det på tvn.

#26

Postad 12 maj 2019 - 19:32

Tool-AENIMA
  • Tool-AENIMA
  • Forumräv

  • 840 inlägg
  • 0

Antingen trycker du på "info" på fronten och stegar igenom olika visninglägen i displayen, eller så kan du trycka options och så onscreen information då ser du det på tvn.

 

Så man kan inte se infon om ljudformatet hela tiden i displayen ???



#27

Postad 12 maj 2019 - 20:05

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0
Du ska kunna stega igenom olika typer visningar så får du välja den som visar formatet då....

#28

Postad 13 maj 2019 - 09:40

hundrakg
  • hundrakg
  • Mästare

  • 3 158 inlägg
  • 0

Fast vänta lite nu, vilket format menar du? AC3 och DTS är 16bit medans lossless formaten är 24bit på skiva. Men från shield så menar du nog inte från skiva utan antingen remux eller så pratar du om musik. På remux finns det ingen standard och kan vara "hursomhelst" och på audio så är det ju bara vissa format som är 24bit.

de jag menar är endast LPCM 5.1 med Nvidia Shielden, den har ju en begränsning att den samplar ner allt som matas in till 16 bits. (endast mutichannel menar jag då), matar du in 24 bits 96khz 5.1 True hd och låter Kodi koda om till LPCM 5.1 så matas det ut i 16 bits 48khz...  så min tanke är, vad händer om man sätter kodi på "bitstream", skickar den bara igenom LPCM orörd som den är(24 bits), eller bantar den ner den till 16 bits även då...

 

Finns ju inget sätt att kolla vad som matas ut via hdmi när det gäller 16 eller 24 bits..

 

varför jag inte kör true hd eller dts hd master som de är för att där jag har shielden kopplad och lyssnar så fixar endast receiver lpcm i lossless, den klarar ej true hd och liknande...



#29

Postad 13 maj 2019 - 10:37

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0

I kodi kan man ju köra passthrough. Men det har väl en del att göra med vilken box man har Kodi på eller?

 

Intressant detta, inte för att jag tror man hör skillnad hemma på 16 eller 24, men oavsett kul att se om det går att få reda på.



#30

Postad 13 maj 2019 - 10:44

hundrakg
  • hundrakg
  • Mästare

  • 3 158 inlägg
  • 0

jo passtrough i Kodi, de går att aktivera i Nvidia Shielden så klart, då skickar den true hd och dts hd master orört i bitstream så klart, men frågan är ifall detta skicka orört med LPCM också? de går ju ej att kolla, därför vore det kul med någon som har beviset och verkligen provat detta.

 

Men oavsett vad för enhet man har, borde inte passtrough skicka signalen som den är? oavsett format

En blurayspelare stationär gör ju det.



#31

Postad 13 maj 2019 - 11:24

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0

Var i kodi kan man välja att koda om til LPCM? Bara att ta veck "passthrough" så skickas det vidare som LPCM?

 

Jag har fåt bekrätat att via OSMC iaf. så är det bitperfect med passthrough 24<->24


Redigerat av Demon Slayer, 13 maj 2019 - 11:29.


#32

Postad 13 maj 2019 - 11:58

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0

Har nu fått bekreftat att om det sendes som 24-bit så vil det med LPCM skickas vidare i 24-bit. Det er avhengig av hardware, men OSMC gör detta. De hade mycket problem med at få til allting riktig med ljudet och att flagga 24-bit i HDMI TX-lagret så dom har tydligen lagt ner mycket jobb på det. Vet inte hur shield gör och hur mycket dom lägger i detta.



#33

Postad 13 maj 2019 - 13:12

hundrakg
  • hundrakg
  • Mästare

  • 3 158 inlägg
  • 0

vilken hårdvara tänker du på med OSMC?



#34

Postad 13 maj 2019 - 13:26

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0
4k och 4k+ er lika på ljud/processordelen.

https://osmc.tv/vero/

#35

Postad 13 maj 2019 - 14:05

hundrakg
  • hundrakg
  • Mästare

  • 3 158 inlägg
  • 0

aha, ok, då förstår jag....  det är ju just Shielden som bråkar med 16 bits, eller rättare sagt en gräns för själva Android, men egentligen inte då de finns bit perfect även med Android S905, då borde ju Shielden också kunna det.... men de finns nog inget behov av utvecklarna hos Nvidia att fixa detta...

 

Dock kvarstår frågan om LPCM 5.1 med Kodi/Passtrough skickar igenom 24 bits i Shielden?



#36

Postad 13 maj 2019 - 15:16

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0

Kodi klarar det så det måste nog shield svara på.



#37

Postad 14 maj 2019 - 14:59

ALE77
  • ALE77
  • Lärjunge

  • 255 inlägg
  • 0

Så man kan inte se infon om ljudformatet hela tiden i displayen ???


Fick du fram rätt info på displayen?

#38

Postad 15 maj 2019 - 09:48

Unregistered3891e39c
  • Unregistered3891e39c
  • Lärjunge

  • 429 inlägg
  • 0

Tjena! Nu kanske du redan köpt så jag kanske kommer in lite sent/snett här :-).

 

Men det ena är väll inte bättre än den andra. Jag har haft de flesta märken. Sony, Pioneer, Yamaha, Onkyo, Marantz ... Och har funnit att Onkyo är det som passar MIG bäst alla dagar i veckan. Men det kan ju vara rakt det motsatta för din del. Men jag gillar Onkyos kompromisslösa råhet när det kommer till bion. Samt fina förstegsegenskaper när men kör PURE läge till slutsteg för 2-kanal.

Yamaha har enligt mina erfarenheter (och audioholics) rätt kassa pre-outs ... där det fuskas lite. Men kanske inte något du skall använda dig av :-). Sedan går Yamaha lite sin egen väg när de gäller surround, och det är inte min kopp te, även om exempelvis What Hifi fullkompligt hyllat deras "bubblor" tidigare modeller gett.. Senaste modellerna som Yamaha levererat har de ifrågasatt rätt ordentligt.



#39

Postad 15 maj 2019 - 16:13

ALE77
  • ALE77
  • Lärjunge

  • 255 inlägg
  • 0

Tjena! Nu kanske du redan köpt så jag kanske kommer in lite sent/snett här :-).

Men det ena är väll inte bättre än den andra. Jag har haft de flesta märken. Sony, Pioneer, Yamaha, Onkyo, Marantz ... Och har funnit att Onkyo är det som passar MIG bäst alla dagar i veckan. Men det kan ju vara rakt det motsatta för din del. Men jag gillar Onkyos kompromisslösa råhet när det kommer till bion. Samt fina förstegsegenskaper när men kör PURE läge till slutsteg för 2-kanal.
Yamaha har enligt mina erfarenheter (och audioholics) rätt kassa pre-outs ... där det fuskas lite. Men kanske inte något du skall använda dig av :-). Sedan går Yamaha lite sin egen väg när de gäller surround, och det är inte min kopp te, även om exempelvis What Hifi fullkompligt hyllat deras "bubblor" tidigare modeller gett.. Senaste modellerna som Yamaha levererat har de ifrågasatt rätt ordentligt.


Jag har endast varierat mellan Onkyo och Yamaha genom åren och håller med dig om ljudupplevelserna du nämner. Tycker Onkyo överlag har mer kraft och tryck än andra receivrar jag lyssnat på. Och Yamaha har enorm stor ljudbubbla som mer omsluter en när man tittar på film vilket jag gillar. Men däremot tycker jag Yamaha låter lite tunnare/ljusare. Jag personligen skulle vilja ha Onkyos kraft/tryck ihop med Yamahas bubbla, det vore det optimala för mig😁

#40

Postad 15 maj 2019 - 16:59

Tool-AENIMA
  • Tool-AENIMA
  • Forumräv

  • 840 inlägg
  • 0

Fick du fram rätt info på displayen?

 

Japp nu fungerar det  :)





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.