Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

TVersity för PS3

24 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sony PlayStation 3 (PS3) 40GB (Spelkonsoler) 2 9,21 (530) Inga priser
35 relaterade trådar
Playstation Store (2597 inlägg) 6 år sedan
* Officiell tråd - Playstation 3* (8507 inlägg) 8 år sedan
Officiella FIRMWARE-tråden [PS3] (1979 inlägg) 8 år sedan
PS3 Information (120 inlägg) 9 år sedan
1080p/24 (575 inlägg) 10 år sedan
PS3 Mediaserver - PMS (2831 inlägg) 10 år sedan
Hur mycket låter era PS3:or? (4857 inlägg) 10 år sedan
DualShock 3 (469 inlägg) 12 år sedan
PS3 som Blu-ray spelare (1237 inlägg) 12 år sedan
Är PS3 40 GB tystare? (550 inlägg) 12 år sedan
Köpa ny PS3 eller laga (17 inlägg) 12 år sedan
Bästa stället att importera ps3? (424 inlägg) 13 år sedan
Bildproblem med Denon AVR-1610 och PS3? (9 inlägg) 14 år sedan
FPS-kontroll med mus och "frag-chuck"... (171 inlägg) 14 år sedan
DTS via PS3 Media Server (3 inlägg) 14 år sedan
24p med Samsung LE46A656 och PS3 (58 inlägg) 15 år sedan
10 orsaker varför PS3 kommer bli ledande (1040 inlägg) 15 år sedan
PS2 emulering på 40GB i kommande FW? (56 inlägg) 15 år sedan
Onkyo 606 och PS3:a (21 inlägg) 15 år sedan
Samsung LE32S71B problem (2 inlägg) 15 år sedan
Pris/erbjudanden PS3 40GB (1316 inlägg) 15 år sedan
Sony 40D3500 problem, grynighet samt flimmer vid Blu-Ray (9 inlägg) 15 år sedan
Elgiganten säljer PS3 med GT5Prolouge för 3499! (4 inlägg) 15 år sedan
Koppla PS3 till Phlips HT-3115 (0 inlägg) 15 år sedan
PS3 ser ut att bli den ledande konsolen år 2011 (118 inlägg) 16 år sedan
Importera PS3 från USA (5 inlägg) 16 år sedan
PS3-ljud till både tv och förstärkare? (32 inlägg) 16 år sedan
Nya ps3 versioner (19 inlägg) 16 år sedan
Ny Hembio Förstärkare (2 inlägg) 16 år sedan
Ny TV (LCD,F-HD) samt Blu-Ray spelare (22 inlägg) 16 år sedan
Dimensioner på kartongen + vikt (2 inlägg) 16 år sedan
Play Station 3's prestanda. (125 inlägg) 16 år sedan
PS3 - 40gb eller 60 gb? (5 inlägg) 16 år sedan
Söka bland mediafiler (0 inlägg) 16 år sedan
PS3-priset, kommer det sjunka (298 inlägg) 16 år sedan

#1

Postad 03 maj 2007 - 22:24

Unregistereddb3899a2
  • Unregistereddb3899a2
  • Lärjunge

  • 327 inlägg
  • 0
TVersity announces on the fly conversion to FLV for the Sony PS3


From the press release:

TVersity Inc., the pioneer in delivering Internet and home media to televisions and mobile devices, today announced on the fly conversion to flash video (FLV) for the Sony PS3 and the Nintendo Wii.

"We are very excited to allow owners of the PS3 and the Wii to effortlessly stream or download their home and Internet content and watch it on their TV", said Ronen Mizrahi, President of TVersity Inc., "With TVersity they can, for the first time, play video files in formats not natively supported by the PS3/Wii, play Internet TV channels of their choice, and access video podcasts and RSS feeds (from YouTube, Yahoo, Google and many more) - TVersity is the first and only solution that can turn these game consoles into a full blown media center!"

TVersity is the only solution to allow seamless playback of any media on all the major game consoles (Xbox 360, Sony PS3, Nintendo Wii, and Sony PSP) as well as networked TVs, DVDs, STBs, digital media adapters/receivers, PDAs, mobiles phones, and other mobile devices (including the Nokia N800 Internet tablet).

"Our goal is to empower users to personalize their entertainment experience and to extend this experience beyond the PC to TVs and to a wide range of connected devices and applications", said Mr. Mizrahi, "As users invest more time in organizing and personalizing their favorite content, they essentially become the new programmers and they expect to have access to their programming from any multimedia capable device - This is what TVersity is all about, personalization of multimedia content and ubiquitous access."


http://tversity.com/home

Vad tror ni om det?

Kan tyvärr inte testa det då min PS3:a är hos NF pga fläktproblemet... :o

#2

Postad 03 maj 2007 - 22:37

MTD
  • MTD
  • Lärjunge

  • 393 inlägg
  • 0
Häftigt!

#3

Postad 03 maj 2007 - 22:45

davidandersson
  • davidandersson
  • Lärjunge

  • 426 inlägg
  • 0
Någon som vet vad detta programmet klarar som Red Kawas Media Center X inte klarar?

#4

Postad 04 maj 2007 - 07:37

Unregistereddb3899a2
  • Unregistereddb3899a2
  • Lärjunge

  • 327 inlägg
  • 0

Någon som vet vad detta programmet klarar som Red Kawas Media Center X inte klarar?

<{POST_SNAPBACK}>


Den stora skillnaden är väl (som jag har uppfattat det) att TVersity konverterar divx, mpg mm. "on the fly" som det står i pressmeddelandet och sänder FLV-strömmen till PS3:an. Red Kawa klarar väl bara att sända färdiga FLV-filer?

#5

Postad 04 maj 2007 - 08:15

fjompa
  • fjompa
  • Användare

  • 150 inlägg
  • 0
Testade precis, och det blir väldigt dålig bildkvalitet.

#6

Postad 04 maj 2007 - 09:08

Unregistereddb3899a2
  • Unregistereddb3899a2
  • Lärjunge

  • 327 inlägg
  • 0

Testade precis, och det blir väldigt dålig bildkvalitet.

<{POST_SNAPBACK}>


Jo, jag läste lite på deras webplats och hittade bl a det här:

In order to access the media library from the Sony PS3 you have two options. The first is designed to allow streaming of audio and video content to the PS3, the second is designed to allow downloading content to the PS3 hard drive. Each of these methods has its advantages and disadvantages. Only the first method can be used to play and watch live audio and video Internet streams (non live streams can be played using both methods) and only with this method each audio/video starts playing within a few seconds. The downside of this method is that it can only be used when the PS3 is set to 480i/p resolutions since the Adobe flash player on the PS3 (used for video playback) cannot handle full screen video in higher resolutions. The second method allows playback of videos up to HD resolutions including 1080p however it cannot be used for live streams and it requires the videos to be converted and stored on the PS3 before they can be played (typically takes few minutes or in the case of full length HD movies, a few hours).

480-upplösning på strömmat material alltså...

#7

Postad 23 januari 2008 - 00:08

[email protected]
  • 0
Seriöst, e det bara 480p på allt som skickas till PS3an från tversity? Jag skickar divX-rullar och det blir kalasbra på min 50" pioneer-plasma.

/K

EDIT: Man kan ju ställa in maxupplösning för video-ut. Jag har ställt in på 720, blir det inte det då?

Redigerat av [email protected], 23 januari 2008 - 00:15.


#8

Postad 23 januari 2008 - 09:38

Franke73
  • Franke73
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
480p gäller endast om du kör ut som FLV.

kör själv ut 1920x1080 + ingen transcoding på remuxade 1080p-vob-filmer =)

#9

Postad 23 januari 2008 - 12:46

Unregistered0e3a6535
  • Unregistered0e3a6535
  • Forumräv

  • 692 inlägg
  • 0
Jag blir inte riktigt klok på detta program.Det mesta har krånglat för mig men nu fungerar det som det ska förutom en sak... Vissa mappar med musik(flac) vägrar den att lägga till när man trycker på refresh. Anslutningen bryts och man måste starta om delningen igen. Är det någon som varit med om detta problem?

#10

Postad 23 januari 2008 - 15:32

Unregistered8e065576
  • Unregistered8e065576
  • Användare

  • 116 inlägg
  • 0
Jag har inte varit med om att avbryts, men däremot att det nya jag lagt till inte dykt upp på det ställe man förväntar sig. Enda sättet att hitta det har varit att titta i "recently added" då.
Drygt det där att man måste uppdatera så fort man lag till något nytt, för det tar ju ett tag varje gång.

#11

Postad 23 januari 2008 - 20:34

[email protected]
  • 0

480p gäller endast om du kör ut som FLV.

kör själv ut 1920x1080 + ingen transcoding på remuxade 1080p-vob-filmer =)


Vad är FLV?

/K

#12

Postad 23 januari 2008 - 22:04

Lille_skutt
  • Lille_skutt
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0

480p gäller endast om du kör ut som FLV.

kör själv ut 1920x1080 + ingen transcoding på remuxade 1080p-vob-filmer =)


Vad är FLV?

/K

Läs första inlägget!

#13

Postad 24 januari 2008 - 01:38

[email protected]
  • 0
Sry, såg det.

Nu undrar jag: Finns det några svenska kanaler som man kan adda som video URL i tveristy å kolla på via PS3an? Jag har fått ett par utländska att funka, men några svenska har jag inte lyckats hitta. Om någon har nån pokerkanal som funkar på samma sätt är jag djupt tacksam!

/K

#14

Postad 28 januari 2008 - 13:44

Unregisteredbea44720
  • Unregisteredbea44720
  • Amatör

  • 63 inlägg
  • 0
Kan jag installera Tversity på min bärbara dator som är trådlöst "kopplad" till routern som sedan i sin tur blir trådlöst "kopplad" till PS3?

Eller är det bara en onödig omväg? kan jag ansluta (trådlöst) laptopen direkt till PS3?

Eller måste det hela gå via routern?

Det sitter Vista premium installerat.

Redigerat av Unregisteredbea44720, 28 januari 2008 - 13:45.


#15

Postad 28 januari 2008 - 13:59

Unregistered8e065576
  • Unregistered8e065576
  • Användare

  • 116 inlägg
  • 0

Kan jag installera Tversity på min bärbara dator som är trådlöst "kopplad" till routern som sedan i sin tur blir trådlöst "kopplad" till PS3?

Eller är det bara en onödig omväg? kan jag ansluta (trådlöst) laptopen direkt till PS3?

Eller måste det hela gå via routern?

Det sitter Vista premium installerat.


Det är ju ingen skillnad om du har datorn i nätverk via sladd eller trådlöst. Det enda är att du troligtvis kommer få sämre överföringshastighet mellan datorn och PS3:an.

#16

Postad 28 januari 2008 - 14:20

pakarlss
  • pakarlss
  • Forumräv

  • 893 inlägg
  • 0

Kan jag installera Tversity på min bärbara dator som är trådlöst "kopplad" till routern som sedan i sin tur blir trådlöst "kopplad" till PS3?

Ja, det är den normala konfigurationen.

Eller är det bara en onödig omväg? kan jag ansluta (trådlöst) laptopen direkt till PS3?
Eller måste det hela gå via routern?

Via routern är att rekommendera.

#17

Postad 22 maj 2008 - 18:55

yspo
  • yspo
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Kan någon förklara för mig hur man kör RSS-feeds? Har varit inne på exvis Southpark Zone och hämtat deras RSS-feed (http://www.southparkzone.com/rss.php) och addat i TVersity. Den konfirmerar att det är addat, men när man går in via PS3n så finns foldern, men inget innehåll?

I Youtube-feeden som är förinställd finns innehållet, men jag har inte lyckats spela upp det; får varierande "content is corrupted" eller "material might have been removed".

Vore hemskt kul om man kunde lösa detta och kolla på valfritt southpark-avsnitt on demand via PS3, verkligen framtiden!

#18

Postad 01 juli 2008 - 00:50

aidin
  • aidin
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Tror detta inlägg passade in bäst här. Inte säker dock.

I alla recensioner och många kommentarer läser man om hur bra PS3 är som mediacenter. Nu har jag skaffat en istället för en popcorn hour som var ursprungsplanen. Men jag fattar verkligen inte hur man använder den som en mediacenter.

Hur får jag PS3 att komma åt filmer och musik som jag har på min dator för att sedan spela upp dessa?
Jag har testat installera tversity men det funkar ju inte alls. Eller så funkar det en liten stund innan den bestämmer sig för att strejka helt. Har följt massa guider på internet.

Hittills har jag alltså inga bra erfarenheter av den som mediacenter.
Har haft den i en dag bara och är redan trött på den, iaf mediacenter delen.

Jag hoppas verkligen någon orkar berätta hur ni får det att funka så bra.

#19

Postad 01 juli 2008 - 08:02

mangeP
  • mangeP
  • Lärjunge

  • 369 inlägg
  • 0

Tror detta inlägg passade in bäst här. Inte säker dock.

I alla recensioner och många kommentarer läser man om hur bra PS3 är som mediacenter. Nu har jag skaffat en istället för en popcorn hour som var ursprungsplanen. Men jag fattar verkligen inte hur man använder den som en mediacenter.

Hur får jag PS3 att komma åt filmer och musik som jag har på min dator för att sedan spela upp dessa?
Jag har testat installera tversity men det funkar ju inte alls. Eller så funkar det en liten stund innan den bestämmer sig för att strejka helt. Har följt massa guider på internet.

Hittills har jag alltså inga bra erfarenheter av den som mediacenter.
Har haft den i en dag bara och är redan trött på den, iaf mediacenter delen.

Jag hoppas verkligen någon orkar berätta hur ni får det att funka så bra.


Tror att du skall kika i denna tråd:
https://www.minhembi...howtopic=157927

Sedan kan jag tillägga att jag kör TVersity och det fungerar mycket bra, efter det att jag jobbat med installation och inställningar i ungefär en vecka, sedan dess fungerar det.

#20

Postad 01 juli 2008 - 08:50

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0
Hur lång tid brukar det ta att dela ut genom TVersity? Jag delade med en folder på 66gig, nu har dfen stått och arbetat i 10 min, och jag hittar inte Tversity genom PS3an medans den jobbar... normalt? ;)

#21

Postad 01 juli 2008 - 10:24

aidin
  • aidin
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0

Tror att du skall kika i denna tråd:
https://www.minhembi...howtopic=157927

Sedan kan jag tillägga att jag kör TVersity och det fungerar mycket bra, efter det att jag jobbat med installation och inställningar i ungefär en vecka, sedan dess fungerar det.



En veckas jobb!! Jag satt hela igår och fick huvudvärk. Fick igång de lite sådär. Lyckas nu iaf se vissa mappar/filer i ps3 som är från datorn. Dock fungerar de ju inge bra som mediaspelare ändå.
Klarar inte mkv.
Att spola och sånt i en film/mp3 är ju inte att tänka på.
Skapa playlists verkar hur jobbigt som helst.

jag ser inte mycket som talar för.
Eller så är det jag som gör jättefel..?

#22

Postad 01 juli 2008 - 11:48

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

  • 2 296 inlägg
  • 0

Hur lång tid brukar det ta att dela ut genom TVersity? Jag delade med en folder på 66gig, nu har dfen stått och arbetat i 10 min, och jag hittar inte Tversity genom PS3an medans den jobbar... normalt? ;)


Har aldrig tagit tid men det tar längre än så. Tippa på 1 minut/gigabite?

#23

Postad 04 oktober 2008 - 21:59

kokkelimokk
  • kokkelimokk
  • Lärjunge

  • 410 inlägg
  • 0
Nån av er som fått problem med fördröjning av ljudet när ni spelar upp ett videoklipp? På datorn är klippet perfekt och inte minsta fördröjning men på ps3:n är ljudet 1-2 sekunder före. Har provat välja med och utan transcode men ingen skillnad. Har streamat massor av videomaterial tidigare men aldrig haft såna problem.

#24

Postad 23 oktober 2008 - 06:40

renato
  • renato
  • Amatör

  • 51 inlägg
  • 0

En veckas jobb!! Jag satt hela igår och fick huvudvärk. Fick igång de lite sådär. Lyckas nu iaf se vissa mappar/filer i ps3 som är från datorn. Dock fungerar de ju inge bra som mediaspelare ändå.
Klarar inte mkv.
Att spola och sånt i en film/mp3 är ju inte att tänka på.
Skapa playlists verkar hur jobbigt som helst.

jag ser inte mycket som talar för.
Eller så är det jag som gör jättefel..?


Har du codecs i datorn?

Och det med playlist..
Jag har hört att det går bara med filer som finns i ps3..

#25

Postad 23 oktober 2008 - 06:43

renato
  • renato
  • Amatör

  • 51 inlägg
  • 0

Kan någon förklara för mig hur man kör RSS-feeds? Har varit inne på exvis Southpark Zone och hämtat deras RSS-feed (http://www.southparkzone.com/rss.php) och addat i TVersity. Den konfirmerar att det är addat, men när man går in via PS3n så finns foldern, men inget innehåll?

I Youtube-feeden som är förinställd finns innehållet, men jag har inte lyckats spela upp det; får varierande "content is corrupted" eller "material might have been removed".

Vore hemskt kul om man kunde lösa detta och kolla på valfritt southpark-avsnitt on demand via PS3, verkligen framtiden!

Det har oxå hänt mig att vissa feeds funkra inte.. men det är inte med alla..
Annars gå till youtube sida bara nu stödjer ju ps3 flash9 ;)



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.