Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Star Trek blir TV-serie, igen! Om ST: Discovery

168 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 26 september 2017 - 10:27

Jolt
  • Jolt
  • Beroende

  • 1 323 inlägg
  • 0

JO men borde hon inte med den uppfostran vara lite mer "sansad" o inte få tokspel med känslor hela tiden? . . känns som hon va både extremt arg, ledsen o avundsjuk på 30min. . skall man ha såna svängningar med den uppfostran?



#52

Postad 26 september 2017 - 10:32

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

  • 1 248 inlägg
  • 0

JO men borde hon inte med den uppfostran vara lite mer "sansad" o inte få tokspel med känslor hela tiden? . . känns som hon va både extremt arg, ledsen o avundsjuk på 30min. . skall man ha såna svängningar med den uppfostran?

De la ju grunden till det redan i de flashbacks som förekom - att hon hade svårt att hantera känslorna när det kom till någon Klingon-attack, som jag förmodar var den där hennes föräldrar dödades.



#53

Postad 26 september 2017 - 10:35

Jolt
  • Jolt
  • Beroende

  • 1 323 inlägg
  • 0

Sant, tycker bara det är lite konstigt att man håller en av dom högsta tjänsterna i flottan under så lång tid med det temperamentet o den oviljan att låta andra göra sitt jobb ( hennes ständiga avbrytande av , hmm va han maskinofficer? )

 

men skall inte klaga mer, kul med ny Star Trek serie



#54

Postad 26 september 2017 - 11:32

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0

Sant, tycker bara det är lite konstigt att man håller en av dom högsta tjänsterna i flottan under så lång tid med det temperamentet o den oviljan att låta andra göra sitt jobb ( hennes ständiga avbrytande av , hmm va han maskinofficer? )

men skall inte klaga mer, kul med ny Star Trek serie


Hur intressant skulle en serie var om alla agerade korrekt efter din mall? Skulle bli en bra trist serie ;)

#55

Postad 26 september 2017 - 11:34

Jolt
  • Jolt
  • Beroende

  • 1 323 inlägg
  • 0

Haha ja det stämmer :)

 

Men vet inte varför jag irriterade mig på detta i just denna serie. . . .skulle man tänka som jag gör här så skulle inte en enda polis i polisserier klara sig direkt många dagar utan att få sparken eller i alla fall bli åtalad ;)



#56

Postad 26 september 2017 - 11:58

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

  • 1 248 inlägg
  • 0

Sant, tycker bara det är lite konstigt att man håller en av dom högsta tjänsterna i flottan under så lång tid med det temperamentet o den oviljan att låta andra göra sitt jobb ( hennes ständiga avbrytande av , hmm va han maskinofficer? )

 

men skall inte klaga mer, kul med ny Star Trek serie

Rent krasst är ju detta hennes första konfrontation med Klingon, utöver i hennes ungdom, så vi vet ju inte hur hon agerat fram till denna punkten. Kaptenen säger ju själv att hon är supernöjd med hennes insats. :P



#57

Postad 26 september 2017 - 12:46

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Haha ja det stämmer :)

 

Men vet inte varför jag irriterade mig på detta i just denna serie. . . .skulle man tänka som jag gör här så skulle inte en enda polis i polisserier klara sig direkt många dagar utan att få sparken eller i alla fall bli åtalad ;)

James Kirk agerar ju i princip på samma sätt. Problem med auktoriter? Ge killen/tjejen ett eget skepp att bossa över och skicka sen ut dem på de svåraste uppdragen. Lite samma tänk i Discovery antar jag.



#58

Postad 26 september 2017 - 14:09

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Sjukt bra första avsnitt 😍😍😍😍😍👍
Oj vad jag saknat Star Trek

#59

Postad 26 september 2017 - 14:33

Unregisteredda254153
  • Unregisteredda254153
  • Veteran

  • 2 268 inlägg
  • 0

Tittar för tillfället på Voyager (ligger på säsong 3) tillsammans med frun.

Gjorde ett avbrott och kollade på Discovery igår. Snacka om kontrast :lol:

Det går inte att jämföra detta med de gamla serierna.

Som en sci-fi serie kan det bli riktigt bra. Välgjord och snygg med hög budget verkar det som.

Sen känner jag likadant som Jolt att Michael beter sig väldigt udda för att vara en kommendör i Federationen.

Men det är en reboot så man får gilla läget att de ändrar på mycket.

Sen är väl det här den först Star Trek serien som har en bestämd huvudrollsinnehavare. Vill påstå att i de tidigare serierna har det inte handlat mer om någon annan. Där handlar det om besättningen på bryggan.



#60

Postad 26 september 2017 - 14:47

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Tittar för tillfället på Voyager (ligger på säsong 3) tillsammans med frun.

Gjorde ett avbrott och kollade på Discovery igår. Snacka om kontrast :lol:

Det går inte att jämföra detta med de gamla serierna.

Som en sci-fi serie kan det bli riktigt bra. Välgjord och snygg med hög budget verkar det som.

Sen känner jag likadant som Jolt att Michael beter sig väldigt udda för att vara en kommendör i Federationen.

Men det är en reboot så man får gilla läget att de ändrar på mycket.

Sen är väl det här den först Star Trek serien som har en bestämd huvudrollsinnehavare. Vill påstå att i de tidigare serierna har det inte handlat mer om någon annan. Där handlar det om besättningen på bryggan.

Det är inte en reboot, då Discovery täcker in en tidsperiod mellan Enterprise och TOS som aldrig har täckts in av någon film eller TV-serie förut.



#61

Postad 27 september 2017 - 09:27

Unregisteredda254153
  • Unregisteredda254153
  • Veteran

  • 2 268 inlägg
  • 0

Det är inte en reboot, då Discovery täcker in en tidsperiod mellan Enterprise och TOS som aldrig har täckts in av någon film eller TV-serie förut.

Jag tänker mer reboot i den meningen att de göra saker annorlunda. Tex som att klingons är omgjorda.



#62

Postad 27 september 2017 - 09:55

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Jag tänker mer reboot i den meningen att de göra saker annorlunda. Tex som att klingons är omgjorda.

"The Klingons were redesigned for the series, with influence from their previous appearances, the original inspirations for the species, and the novel The Final Reflection, as well as research on biology and evolution."

 

Jag tolkar inte det som "annorlunda" utan snarare genomtänkt.



#63

Postad 27 september 2017 - 09:59

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

  • 1 169 inlägg
  • 0

Jag tänker mer reboot i den meningen att de göra saker annorlunda. Tex som att klingons är omgjorda.

 

Så omgjorda är de väl inte. Jag ser det mer som en förfining. Typ som att jämföra grafiken i första Tomb Raider med den senaste versionen. :)



#64

Postad 27 september 2017 - 10:04

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

  • 1 248 inlägg
  • 0

"The Klingons were redesigned for the series, with influence from their previous appearances, the original inspirations for the species, and the novel The Final Reflection, as well as research on biology and evolution."

 

Jag tolkar inte det som "annorlunda" utan snarare genomtänkt.

Klingons utseende har ju lite hängt ihop med serien budget. :P

TOS - Grått smink och större ögonbryn.

Gamla filmerna - lite benstrukturer i pannan.

Next Gen och framåt - Mer detaljerade pannor, bättre smink.

Discovery - All in!



#65

Postad 27 september 2017 - 10:15

Unregisteredc17c0c25
  • Unregisteredc17c0c25
  • Beroende

  • 1 199 inlägg
  • 0
Skulle bara vilja att dom låter argare i sin klingonska, dom låter så mycket ilskare i gamla serierna

#66

Postad 27 september 2017 - 11:46

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Skulle bara vilja att dom låter argare i sin klingonska, dom låter så mycket ilskare i gamla serierna

Det beror väl på vilken dialekt de talar: http://www.klingonwiki.net/En/Dialect

Tro inget annat än att allt är genomtänkt.



#67

Postad 27 september 2017 - 22:22

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Ganska intressant att läsa recensioner av vanliga star trek nördar på imdb.
De sågar den här serien vid fotknölarna för en massa detaljer inte stämmer.
De har bättre teknologi i den här serien än serien som kommer efter tidsmässigt med mer.

Men för mig som vanligt fan så gillar jag då den här serien skarpt😍😍😍

#68

Postad 28 september 2017 - 07:08

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

  • 1 248 inlägg
  • 1

Ganska intressant att läsa recensioner av vanliga star trek nördar på imdb.
De sågar den här serien vid fotknölarna för en massa detaljer inte stämmer.
De har bättre teknologi i den här serien än serien som kommer efter tidsmässigt med mer.

Men för mig som vanligt fan så gillar jag då den här serien skarpt

Ingen hatar Star Trek så mycket som Star Trek-fans. :D



#69

Postad 28 september 2017 - 09:04

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Ganska intressant att läsa recensioner av vanliga star trek nördar på imdb.
De sågar den här serien vid fotknölarna för en massa detaljer inte stämmer.
De har bättre teknologi i den här serien än serien som kommer efter tidsmässigt med mer.

Men för mig som vanligt fan så gillar jag då den här serien skarpt

Håller med. Jag är ingen Trekkie, men har vuxit upp med Star Trek. Såg TOS som barn på gammal svart-vit TV. Hackade textbaserade BASIC-spel baserade på TOS som tonåring. Men jag har aldrig brytt mig särskilt mycket om mytologin mm. Kollar lite i wiki ibland, som nu med Discovery. Annars hade jag inte haft en susning om varför Klingon helt plötsligt blev en grej igen.



#70

Postad 29 september 2017 - 18:48

FEA
  • FEA
  • Guru

  • 4 196 inlägg
  • 0

Äntligen har jag tittat på dubbelavsnittet! Det är en helt okej början på serien.

 

Synd bara att de låtit en undermålig översättare göra jobbet med de första avsnitten. Jag utgår ifrån att de från och med avsnitt 3 låter någon som kan engelska/svenska ta över. Jag talar inte klingon (jag undrar hur många fel som förekommer där?) så de delarna överlåter jag åt en kunnig att bedöma, men i övrigt var det mycket störande för upplevelsen av avsnitten att se detta. Jag talar då inte om fikonspråket som kan förekomma i Star Trek utan helt vanliga ord och grammatik. Bedrövligt.

 

Scenografi, effekter, smink m.m. är i toppklass :)

 

Tack även för de välbekanta melodierna/tonerna här och där i musiken och bland ljudeffekterna!



#71

Postad 29 september 2017 - 18:56

Jolt
  • Jolt
  • Beroende

  • 1 323 inlägg
  • 0

Tror Ytterberg ( ringblixt här ) pratade om att Netflix har datorer som översätter i senaste podcasten på Sweclockers där dom prata om "buffy"



#72

Postad 02 oktober 2017 - 18:13

Unregisteredc17c0c25
  • Unregisteredc17c0c25
  • Beroende

  • 1 199 inlägg
  • 0
Senaste avsnittet var riktigt bra!

#73

Postad 03 oktober 2017 - 11:56

salvion
  • salvion
  • Lärjunge

  • 277 inlägg
  • 0

Jag såg dom 2 första avsnitten efter varandra och tyckte dom var aningen tråkiga>mediokra.

Jag har sett rätt mycket ST men bara som casual tittare, gillade NextGen bäst mycket på grund av Picard och Q, Original serien var festlig men inte bra.

Det mesta andra dåligt på sin höjd som slö titta på om man gillar SF som genre, så ser min bakgrund ut :)

Sa till mina polare att ni kan hoppa över denna nya serie den är som bäst hyfsad, och så kollade jag ändå på avsnitt 3 igår och där hände nått!

Det tog för mig en annan vändning och nu blev jag nyfiken på vad dom tar detta, så min slutsats är "Man är inte sämre karl än att man kan vända kappan efter vinden" :P



#74

Postad 03 oktober 2017 - 18:39

FEA
  • FEA
  • Guru

  • 4 196 inlägg
  • 0

...//... så kollade jag ändå på avsnitt 3 igår och där hände nått! ...//...

 

... eller hur! Tur att det var någonting bra som hände!

 

Ett extra plus för Alien/Aliens-referenserna :)


Redigerat av FEA, 03 oktober 2017 - 18:40.


#75

Postad 03 oktober 2017 - 18:43

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 3

Tänk va folk är otåliga nu för tiden. Förut kunde det ta en hel säsong innan skådespelarna blev varm i kläderna och presterade.

Nu måste det vara bra från första avsnitt annars är det skräp :) 



#76

Postad 04 oktober 2017 - 17:37

pear
  • pear
  • Forumräv

  • 505 inlägg
  • 1
Vad tycker ni om serien AfterTrek som också visas på Netflix?
Där kommenterar de senaste avsnittet av Discovery.
Själv tycker jag att programmet är jobbigt men innehåller intressanta fakta och funderingar.

#77

Postad 05 oktober 2017 - 08:57

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

  • 1 169 inlägg
  • 0

Läste någonstans att Seth Macfarlanes nya serie "The Orville" ska vara mer "Trek" än Star Trek Discovery :)



#78

Postad 05 oktober 2017 - 12:43

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0

Läste någonstans att Seth Macfarlanes nya serie "The Orville" ska vara mer "Trek" än Star Trek Discovery :)

 

 

Nä det håller jag inte med om. Tycker om The Orville men den fokuserar mer på den humor som Macfarlane är känd för.



#79

Postad 14 oktober 2017 - 08:34

Jolt
  • Jolt
  • Beroende

  • 1 323 inlägg
  • 0

Rätt konstigt att denna inte är i 4K, tycker bildkvalitén va rätt kass i senaste avsnittet.



#80

Postad 16 oktober 2017 - 14:27

Unregisteredc17c0c25
  • Unregisteredc17c0c25
  • Beroende

  • 1 199 inlägg
  • 0
Senaste var riktigt bra, mer action, gillas!

#81

Postad 16 oktober 2017 - 14:30

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Rätt konstigt att denna inte är i 4K, tycker bildkvalitén va rätt kass i senaste avsnittet.

För att det inte är Netflix som har gjort den.



#82

Postad 24 oktober 2017 - 08:04

Unregisteredc17c0c25
  • Unregisteredc17c0c25
  • Beroende

  • 1 199 inlägg
  • 1
Kommer en säsong 2 :)

#83

Postad 31 oktober 2017 - 18:19

FEA
  • FEA
  • Guru

  • 4 196 inlägg
  • 2

Serien är ju riktigt, riktigt bra! Vilken uppfräschning av Star Trek! Underbart :D



#84

Postad 01 november 2017 - 11:23

Nomad
  • Nomad
  • "Justice is coming"

  • 6 401 inlägg
  • 0

Gillat serien, tills det senaste avsnittet. Tycker det var riktigt dåligt faktiskt. Kändes extremt billigt på något sätt. Hoppas inte det blir fler liknade som det var med Mudd.



#85

Postad 01 november 2017 - 17:18

FEA
  • FEA
  • Guru

  • 4 196 inlägg
  • 0

Gillat serien, tills det senaste avsnittet. Tycker det var riktigt dåligt faktiskt. Kändes extremt billigt på något sätt. Hoppas inte det blir fler liknade som det var med Mudd.

Det var ju klassisk Star Trek! En skum, udda figur OCH en tidsloophandling i samma avsnitt :)



#86

Postad 07 november 2017 - 09:40

Nomad
  • Nomad
  • "Justice is coming"

  • 6 401 inlägg
  • 0

Det var ju klassisk Star Trek! En skum, udda figur OCH en tidsloophandling i samma avsnitt :)

Kändes ändå helt fel. Inget vidare. Avsnittet efter var väl lite sådär det också. Håller tummarna att det blir lite bättre, och bättre. :)



#87

Postad 07 november 2017 - 10:08

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Kändes ändå helt fel. Inget vidare. Avsnittet efter var väl lite sådär det också. Håller tummarna att det blir lite bättre, och bättre. :)

Senaste avsnittet verkar vara ett dubbel-avsnitt. Nästa avsnitt (9) är säsongsavslutning och sedan kommer inget nytt förrän i januari.

Lite halvflummigt (sista avsnittet), men å andra sidan minns jag många gamla avsnitt som också var mer eller mindre flummiga. Det är väl så det ska vara med Star Trek. :rolleyes:



#88

Postad 07 november 2017 - 10:16

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0
Riktigt riktigt bra avsnitt än så länge. Star Trek ska vara lite flummigt,humoristiskt som glimtar till ibland. På många sätt bättre än TNG som var seg dom två första säsongerna. DSG som blev lite tjatigt med likvärdiga avsnitt och trista karaktärer.

#89

Postad 08 november 2017 - 09:32

Nomad
  • Nomad
  • "Justice is coming"

  • 6 401 inlägg
  • 0

Senaste avsnittet verkar vara ett dubbel-avsnitt. Nästa avsnitt (9) är säsongsavslutning och sedan kommer inget nytt förrän i januari.

Lite halvflummigt (sista avsnittet), men å andra sidan minns jag många gamla avsnitt som också var mer eller mindre flummiga. Det är väl så det ska vara med Star Trek. :rolleyes:

Bara för att det var flummigt innan behöver det inte vara flummigt nu, men jag förstår vad du menar. :) Dom första avsnitten tycker jag var riktigt bra, men det har dalat lite mot slutet, dock är det senaste avsnittet inte dåligt på något sätt, inte som det med Mudd (för det var så jädra dåligt), men jag vill ha mer. Ser ändå fram emot nästa avsnitt!



#90

Postad 08 november 2017 - 10:27

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Bara för att det var flummigt innan behöver det inte vara flummigt nu, men jag förstår vad du menar.

Då är det ju inte Star Trek du vill ha utan något annat. Som tex The Expanse.



#91

Postad 10 november 2017 - 09:17

Nomad
  • Nomad
  • "Justice is coming"

  • 6 401 inlägg
  • 0

Då är det ju inte Star Trek du vill ha utan något annat. Som tex The Expanse.

Expanse är ju så mycket bättre än Star Trek, men jag gillar dom nya filmerna med Star Trek och tycker att dom första avsnitten av den nya serien var riktigt bra också, men jag tycker att den går ner sig. Så det så. ;)



#92

Postad 10 november 2017 - 13:50

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 2

Expanse är ju så mycket bättre än Star Trek, men jag gillar dom nya filmerna med Star Trek och tycker att dom första avsnitten av den nya serien var riktigt bra också, men jag tycker att den går ner sig. Så det så. ;)

Håller med om att både The Expanse och biofilms-trilogin av Star Trek är riktigt bra.

Däremot tycker jag inte att dessa biofilmer följer Star Trek-andan, då de mer är action-filmer som snarare kan jämföras med Star Wars.

Sen, som många har påpekat, alla tidigare ST-serier har vuxit med säsongerna och det där med att döma en ny serie efter några avsnitt är ett modernt påhitt. Gillar inte alla något efter ett fåtal avsnitt så blir det inget kontrakt på en ny säsong. Den synen från producenterna får tyvärr ofta motsatt verkan. De tenderar att vilja ta i för mycket och vågar inte låta en serie få ta sin tid och växa.


Redigerat av agpath, 10 november 2017 - 13:51.


#93

Postad 13 november 2017 - 08:10

Nomad
  • Nomad
  • "Justice is coming"

  • 6 401 inlägg
  • 0

Håller med om att både The Expanse och biofilms-trilogin av Star Trek är riktigt bra.

Däremot tycker jag inte att dessa biofilmer följer Star Trek-andan, då de mer är action-filmer som snarare kan jämföras med Star Wars.

Sen, som många har påpekat, alla tidigare ST-serier har vuxit med säsongerna och det där med att döma en ny serie efter några avsnitt är ett modernt påhitt. Gillar inte alla något efter ett fåtal avsnitt så blir det inget kontrakt på en ny säsong. Den synen från producenterna får tyvärr ofta motsatt verkan. De tenderar att vilja ta i för mycket och vågar inte låta en serie få ta sin tid och växa.

Det kan du ha rätt i. Jag hoppas verkligen att säsong 2 ger dom lite mer möjligheter att göra något nytt :)



#94

Postad 13 november 2017 - 09:21

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

  • 1 169 inlägg
  • 0

Säsong 1 är inte slut. Den tar bara, precis som de flesta anda serier, ett uppehåll över nyår för att sedan fortsätta i jan/feb nästa år.



#95

Postad 13 november 2017 - 15:18

Nomad
  • Nomad
  • "Justice is coming"

  • 6 401 inlägg
  • 0

Men det är bekräftat med en andra säsong redan.



#96

Postad 15 november 2017 - 09:17

Prism
  • Prism
  • Forumräv

  • 856 inlägg
  • 0
Boombaaz har rätt. Säsong 1 innehåller 15 avsnitt enligt imdb.com

http://www.imdb.com/...ef_=tt_eps_sn_1

#97

Postad 15 november 2017 - 10:28

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Boombaaz har rätt. Säsong 1 innehåller 15 avsnitt enligt imdb.com

http://www.imdb.com/...ef_=tt_eps_sn_1

Det har väl ingen ifrågasatt? Det jag skrev var att det fortsätter i januari. Inte att det då skulle vara säsong 2. Jag kunde dock uttryckt mig tydligare och inte kallat avsnitt 9 för "säsongsavslutning". Vi använder ju inte samma typ av "säsonger" på svensk TV som i traditionell amerikansk TV.



#98

Postad 07 januari 2018 - 17:16

Tore3
  • Tore3
  • Forumräv

  • 853 inlägg
  • 0

Nytt avsnitt i morgon :)


Redigerat av Tore3, 07 januari 2018 - 17:16.


#99

Postad 08 januari 2018 - 08:53

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Nytt avsnitt i morgon :)

Inte ännu.



#100

Postad 08 januari 2018 - 18:58

Tore3
  • Tore3
  • Forumräv

  • 853 inlägg
  • 0

Inte ännu.


Tålamod, du får vänta till kvällen. Finns nu avs. 10



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.